Konusunu Oylayın.: Namazda okunan sureler uzunluk ve sıralama hakkında soru

5 üzerinden 4.50 | Toplam : 8 kişi
Namazda okunan sureler uzunluk ve sıralama hakkında soru
  1. 07.Ağustos.2012, 05:18
    13
    kaos-duzen
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Temmuz.2012
    Üye No: 97140
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Namazda okunan sureler uzunluk ve sıralama hakkında soru

    reklam


    Cevap: Namazda okunan sureler uzunluk ve sıralama hakkında soru isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Namazda okunan sureler uzunluk ve sıralama hakkında soru
    cvp gelmiş bile,Allah razı olsun kardeş.namaza başlamadan önce eşhedu enleilahe illlalahu vahdehu laşerike leh ve eşhedu....3 kere kıbleye dönüp okuyorum,biryerde okumuştum ama şimdi hatırlamıyorumabdest duası olabilir belki,hayırlı sahurlar


  2. 07.Ağustos.2012, 05:18
    13
    Seyirci Üye
    reklam


    cvp gelmiş bile,Allah razı olsun kardeş.namaza başlamadan önce eşhedu enleilahe illlalahu vahdehu laşerike leh ve eşhedu....3 kere kıbleye dönüp okuyorum,biryerde okumuştum ama şimdi hatırlamıyorumabdest duası olabilir belki,hayırlı sahurlar


  3. 07.Ağustos.2012, 06:42
    14
    mümini78
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Ağustos.2012
    Üye No: 97289
    Mesaj Sayısı: 210
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: Namazda okunan sureler uzunluk ve sıralama hakkında soru

    reklam


    Benden size tavsiye; bir yer de okuma ve dinleme sonraları kafan çok karışabilr. Ben buradaki sorulara kısmen cevap verdim. Çünkü soru soranların, konu hakkında az çok bilgisi olduğunu umuyordum. Sen v bu tarz soru soranlar için tavsiyem. Kendinize bir namaz kitabı alın. Bu Yusuf tavaslı da olabilir vb. Ayıca diyanete ait bir ilmihal temin edin ya da Ömer nasuhi bilmen e ait ilmihali temin edin. Okuyun ve bir temeliniz olsun. Sorularınızı daha sonra sorun. Böylece farklı cevaplar geldiğinde şaşırmaz ve durumu daha ii idrak etmiş olursunuz.


  4. 07.Ağustos.2012, 06:42
    14
    mümini78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    reklam


    Benden size tavsiye; bir yer de okuma ve dinleme sonraları kafan çok karışabilr. Ben buradaki sorulara kısmen cevap verdim. Çünkü soru soranların, konu hakkında az çok bilgisi olduğunu umuyordum. Sen v bu tarz soru soranlar için tavsiyem. Kendinize bir namaz kitabı alın. Bu Yusuf tavaslı da olabilir vb. Ayıca diyanete ait bir ilmihal temin edin ya da Ömer nasuhi bilmen e ait ilmihali temin edin. Okuyun ve bir temeliniz olsun. Sorularınızı daha sonra sorun. Böylece farklı cevaplar geldiğinde şaşırmaz ve durumu daha ii idrak etmiş olursunuz.


  5. 07.Ağustos.2012, 15:39
    15
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Namazda okunan sureler uzunluk ve sıralama hakkında soru

    Yatsı Namazına örneğin Kadir Suresi ile başlayıp peşine Tekasür Suresi ardından Asr Suresi ve son olarak Hümeze Suresi ile 4 rekat Sünneti bitirmek.


    kadr suresi 5 ayet tekasür suresi ise 8 ayet.1.rekatta kadr 2.rekatta tekasür okuyamaz.yanlış bilgi vermeyelim.


  6. 07.Ağustos.2012, 15:39
    15
    Hadis Öğrencisi
    Yatsı Namazına örneğin Kadir Suresi ile başlayıp peşine Tekasür Suresi ardından Asr Suresi ve son olarak Hümeze Suresi ile 4 rekat Sünneti bitirmek.


    kadr suresi 5 ayet tekasür suresi ise 8 ayet.1.rekatta kadr 2.rekatta tekasür okuyamaz.yanlış bilgi vermeyelim.


  7. 07.Ağustos.2012, 16:33
    16
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 661
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: Namazda okunan sureler uzunluk ve sıralama hakkında soru

    malt Kardeş, Sünnet namazlarda okunabilir senin dediğin ise farz namazları için geçerlidir !

    Bak !

    Namazda, Kur'ân'da düzenlendiği gibi sûrelerin tertibine uymak sünnettir. Bunun müstehab olduğunu söyliyenler de var. O halde birincilere göre, birinci rek'atte okuduğu sûreden önce geleni ikinci rek'atte okumak mekruhtur. Âyetler arasındaki tertibe böylece riâyet gerekir. Bir rek'atte birkaç âyet okurken, sıra ve tertibi atlamak, yani bir âyet okuduktan sonra bir ya da birkaç âyet atlıyarak başka bir âyet okursa, bunda kerahet var diyenler olduğu gibi, bir beis yoktur, diyenler de var. Hüküm, tamamen sûreler hakkındaki gibidir. (El-Muhit / Serahsi - Fetâvâ-yi Hindiyye.)

    Bütün bu söylenenler farz namazlarla ilgilidir. Sünnet ve nafile namazlarda ise belirtilen tertibe riâyete gerek yoktur. Nasıl kolayına gelirse öyle okur.

    Ancak farz namazdan belirtilen tertibe riâyet unutulur veya dil öylece kayıp takdim ve te'hir şeklinde kıraate başlarsa, bunu değiştirmesine gerek yoktur, başladığı gibi devam edip bitirir ve bundan dolayı yanılma secdesi de gerekmez. Çünkü böyle yapmakla sadece bir müstehab ya da sünnet terkedilmiş sayılır. (Ez-Zahîre / Taceddin.)


  8. 07.Ağustos.2012, 16:33
    16
    malt Kardeş, Sünnet namazlarda okunabilir senin dediğin ise farz namazları için geçerlidir !

    Bak !

    Namazda, Kur'ân'da düzenlendiği gibi sûrelerin tertibine uymak sünnettir. Bunun müstehab olduğunu söyliyenler de var. O halde birincilere göre, birinci rek'atte okuduğu sûreden önce geleni ikinci rek'atte okumak mekruhtur. Âyetler arasındaki tertibe böylece riâyet gerekir. Bir rek'atte birkaç âyet okurken, sıra ve tertibi atlamak, yani bir âyet okuduktan sonra bir ya da birkaç âyet atlıyarak başka bir âyet okursa, bunda kerahet var diyenler olduğu gibi, bir beis yoktur, diyenler de var. Hüküm, tamamen sûreler hakkındaki gibidir. (El-Muhit / Serahsi - Fetâvâ-yi Hindiyye.)

    Bütün bu söylenenler farz namazlarla ilgilidir. Sünnet ve nafile namazlarda ise belirtilen tertibe riâyete gerek yoktur. Nasıl kolayına gelirse öyle okur.

    Ancak farz namazdan belirtilen tertibe riâyet unutulur veya dil öylece kayıp takdim ve te'hir şeklinde kıraate başlarsa, bunu değiştirmesine gerek yoktur, başladığı gibi devam edip bitirir ve bundan dolayı yanılma secdesi de gerekmez. Çünkü böyle yapmakla sadece bir müstehab ya da sünnet terkedilmiş sayılır. (Ez-Zahîre / Taceddin.)


  9. 07.Ağustos.2012, 16:53
    17
    kurt55
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Temmuz.2012
    Üye No: 96748
    Mesaj Sayısı: 30
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Namazda okunan sureler uzunluk ve sıralama hakkında soru

    Ben zammı sure olarak hep ihlas suresini okuyorum ne yani şimdi namazlar geçerli olmadı mı ?


  10. 07.Ağustos.2012, 16:53
    17
    Üye
    Ben zammı sure olarak hep ihlas suresini okuyorum ne yani şimdi namazlar geçerli olmadı mı ?


  11. 07.Ağustos.2012, 18:56
    18
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Namazda okunan sureler uzunluk ve sıralama hakkında soru

    sıra-tertibe uymak hanefi mezhebine göre müstehaptır.yapılması farz namazda da nafile namazda da ne farzdır ne de sünnettir.


  12. 07.Ağustos.2012, 18:56
    18
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    sıra-tertibe uymak hanefi mezhebine göre müstehaptır.yapılması farz namazda da nafile namazda da ne farzdır ne de sünnettir.


  13. 07.Ağustos.2012, 18:57
    19
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 661
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: Namazda okunan sureler uzunluk ve sıralama hakkında soru

    Selamün Aleyküm

    Kurt 55 Kardeş, eğer başka bir Sure bilmiyorsan zammı sure olarak hep ihlası okuyabilirsin ama güzel olanı Fil Suresinden Nas Suresine kadar Namaz Surelerini bilmektir.


  14. 07.Ağustos.2012, 18:57
    19
    Selamün Aleyküm

    Kurt 55 Kardeş, eğer başka bir Sure bilmiyorsan zammı sure olarak hep ihlası okuyabilirsin ama güzel olanı Fil Suresinden Nas Suresine kadar Namaz Surelerini bilmektir.


  15. 07.Ağustos.2012, 19:21
    20
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 661
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: Namazda okunan sureler uzunluk ve sıralama hakkında soru

    Karadamlalar Kardeş sen Sorularla islamiyet Editörlerinden daha mı bilgilisin ?


    Namaz surelerini namazda hangi sırayla okumalıyız? Sırasız okumak mekruh mu?

    Değerli kardeşimiz;

    Namazda, Kur'ân'da düzenlendiği gibi sûrelerin tertibine uymak sünnettir. Bunun müstehab olduğunu söyliyenler de var. O halde birincilere göre, birinci rek'atte okuduğu sûreden önce geleni ikinci rek'atte okumak mekruhtur. Âyetler arasındaki tertibe böylece riâyet gerekir. Bir rek'atte birkaç âyet okurken, sıra ve tertibi atlamak, yani bir âyet okuduktan sonra bir ya da birkaç âyet atlıyarak başka bir âyet okursa, bunda kerahet var diyenler olduğu gibi, bir beis yoktur, diyenler de var. Hüküm, tamamen sûreler hakkındaki gibidir. (El-Muhit / Serahsi - Fetâvâ-yi Hindiyye.)

    Bütün bu söylenenler farz namazlarla ilgilidir. Sünnet ve nafile namazlarda ise belirtilen tertibe riâyete gerek yoktur. Nasıl kolayına gelirse öyle okur.

    Ancak farz namazdan belirtilen tertibe riâyet unutulur veya dil öylece kayıp takdim ve te'hir şeklinde kıraate başlarsa, bunu değiştirmesine gerek yoktur, başladığı gibi devam edip bitirir ve bundan dolayı yanılma secdesi de gerekmez. Çünkü böyle yapmakla sadece bir müstehab ya da sünnet terkedilmiş sayılır. (Ez-Zahîre / Taceddin.)

    Al-i İmrân sûresini okumak isterken dili Bakara sûresine kayıp bir ya da iki âyet okudukan sonra bunu değiştirmek isterse kerahet işlemiş olur. Hattâ bir iki kelime okuduktan sonra bile değiştirmenin mekruh olduğu görüşü ağırlık kazanmıştır. Fetva buna göredir. Açıklamalar da buna göre yapılacaktır.

    Kıraati bitirdikten sonra rükû'a gitmek isterken, henüz eğilmeden birkaç âyet daha okumak isterse, bunda bir beis yoktur. Ama eğildikten sonra dönüp ilave okuması mekruhtur.( Fetâvâ-yi Hindiyye - EI-Hulasa.)

    Namazda bir rek'atte sadece Fâtiha'yı veya hem onu hem de bir ya da iki âyeti okumakla yetinirse, kerahet işlemiş olur. Ne var ki zammı sûrenin kasden terkedilmesi, vacibi terk olduğundan namazın iadesi gerekir. Unutularak terkedilirse, yanılma secdesi yapılır. (El-Muhit / Radıyüddin Serahsî.)

    Nitekim bu konuda yapılan sahih rivayette, Ebû Katade diyor ki:

    «Resûlillah (asm) Efendimiz öğle ikindi ve sabah namazlarında ilk iki rek'atte hem Fâtiha'yı, hem birer sûre okurdu. Öğle, ikindi ve yatsıda son iki rek'atte sadece Fâtiha'yı okumakla yetinirdi. Çoğu kez okuduğu sûreleri işitebiliyorduk. Birinci rek'atte kıraati ikinciye nisbetn uzun tutardı.» (1)

    Namazların Fatiha sûresinden sonra, bir miktar daha Kur'an okunması gereken rekatlarında tam bir sûre okunması daha faziletlidir. Bununla beraber bir sûrenin bir kısmı bir rekatta, diğer kısmı da öteki rekatta okunabilir, bunda kerahet yoktur.

    Namazın bir rekatinde bir sûrenin sonunu, diğer rekatinde de başka bir sûrenin sonunu okumak, sahih olan görüşe göre mekruh değildir.

    Namazın bir rekatinde bir sûrenin başından veya ortasından, diğer rekatinde de başka bir sûrenin başından veya sonundan okumakta veya kısa bir sûre okumakta kerahet yoktur. Fakat iyisi, bir zaruret olmadıkça böyle okumamaktır.

    Namazın bir rekatında bir sûre, diğer rekatında da arada iki veya daha ziyade bulunmak üzere aşağıya doğru başka bir sûre okunması mekruh değildir. Fakat arada bir sûrenin bulunması mekruhtur. Ancak terk edilen bu sûre, önce okunan sûreden en az üç âyet miktarı uzun bulunuyorsa mekruh olmaz.

    Namazda bir sûrenin bir âyetinden arada en az iki âyet bulunmak üzere diğer âyetine geçmek mekruh değildir. Fakat iyisi, bir zaruret olmadıkça geçmemektir.

    Bir rekatta iki sûreyi toplayarak okumakta kerahet yoktur. Ancak arada bir veya birkaç sûre bırakılmış olursa mekruh olur. Bununla beraber farz namazlarda böyle iki sûrenin bir rekatta toplanmaması daha iyidir.

    Zaruret olmadıkça, bir rekatta bir âyetten diğer âyete geçmek mekruhtur. Aralarında üç âyet dahi bulunsa böyledir. Eğer yanılarak böyle bir geçiş yapılmış olur da sonra hatırlanırsa, bu âyetler sıraları üzere yeniden okunur.

    Bir namazda bir âyet-i kerime tekrarlansa veya bir sûre bir rekatta iki defa okunsa veya bir sûre iki rekatta da okunsa bakılır: Eğer yalnız başına kılınan bu namaz bir nafile namaz ise mekruh olmaz. Fakat farz namaz ise, unutmak veya başka bir sûre bilmemek gibi bir özür bulunmadıkça mekruh olur.

    Birinci rekatta "Nas" sûresi okunsa, ikinci rekatta da bu sûrenin okunması uygun olur. Çünkü tekrar etmek, geriye dönüp okumaktan daha iyidir. Ancak hatim ile namaz kılan bir kimse, birinci rekatta "Muavvizeteyn" surelerini okumuş ise, ikinci rekatta Fatiha'dan sonra Bakara sûresinden bir miktar okur.

    İkinci rekatta, birinci rekatta okunan sûrenin üstündeki sûreyi okumak mekruhtur. Kasden yapılmazsa mekruh olmaz. Bununla beraber okunmaya başlanmış ise terk edilmemelidir. Bunun nafile namazlarda mekruh olmayacağını söyleyenler de vardır.

    Farz namazlarla nafile namazlarda, ikinci rekatları birinci rekatlardan uzun yapmak mekruhtur. Fakat nafilelerde üçüncü rekatları birinci ve ikinci rekatlardan uzun tutmakta kerahet yoktur. Çünkü nafilelerde her iki rekat müstakil bir namaz sayılır.

    Namazda sünnet miktarı Kur'an okunduktan sonra, insanda bir tutukluk (ve şaşırma) olursa, hemen rükua gitmeli, başka bir âyete veya sûreye geçmemelidir. Fakat henüz sünnet miktarı okumamışsa, başka bir yere geçmesinde kerahet olmaz.

    Kur'an-ı Kerim, farz namazlarda yavaşça ve harfleri belirterek okunmalı. Teravih namazlarında ise, yavaş ve sür'atli okuyuş arasında bir kıraat yapmalıdır. Diğer gece namazlarında sür'atle okunabilir. Fakat mana anlaşılabilecek şekilde olmalı ve tecvid hatası bulunmamalıdır.

    (1) bk. Buharı - Müslim - Ebû Dâvud - Fıkhü's-Sünne. Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 1/272-273.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  16. 07.Ağustos.2012, 19:21
    20
    Karadamlalar Kardeş sen Sorularla islamiyet Editörlerinden daha mı bilgilisin ?


    Namaz surelerini namazda hangi sırayla okumalıyız? Sırasız okumak mekruh mu?

    Değerli kardeşimiz;

    Namazda, Kur'ân'da düzenlendiği gibi sûrelerin tertibine uymak sünnettir. Bunun müstehab olduğunu söyliyenler de var. O halde birincilere göre, birinci rek'atte okuduğu sûreden önce geleni ikinci rek'atte okumak mekruhtur. Âyetler arasındaki tertibe böylece riâyet gerekir. Bir rek'atte birkaç âyet okurken, sıra ve tertibi atlamak, yani bir âyet okuduktan sonra bir ya da birkaç âyet atlıyarak başka bir âyet okursa, bunda kerahet var diyenler olduğu gibi, bir beis yoktur, diyenler de var. Hüküm, tamamen sûreler hakkındaki gibidir. (El-Muhit / Serahsi - Fetâvâ-yi Hindiyye.)

    Bütün bu söylenenler farz namazlarla ilgilidir. Sünnet ve nafile namazlarda ise belirtilen tertibe riâyete gerek yoktur. Nasıl kolayına gelirse öyle okur.

    Ancak farz namazdan belirtilen tertibe riâyet unutulur veya dil öylece kayıp takdim ve te'hir şeklinde kıraate başlarsa, bunu değiştirmesine gerek yoktur, başladığı gibi devam edip bitirir ve bundan dolayı yanılma secdesi de gerekmez. Çünkü böyle yapmakla sadece bir müstehab ya da sünnet terkedilmiş sayılır. (Ez-Zahîre / Taceddin.)

    Al-i İmrân sûresini okumak isterken dili Bakara sûresine kayıp bir ya da iki âyet okudukan sonra bunu değiştirmek isterse kerahet işlemiş olur. Hattâ bir iki kelime okuduktan sonra bile değiştirmenin mekruh olduğu görüşü ağırlık kazanmıştır. Fetva buna göredir. Açıklamalar da buna göre yapılacaktır.

    Kıraati bitirdikten sonra rükû'a gitmek isterken, henüz eğilmeden birkaç âyet daha okumak isterse, bunda bir beis yoktur. Ama eğildikten sonra dönüp ilave okuması mekruhtur.( Fetâvâ-yi Hindiyye - EI-Hulasa.)

    Namazda bir rek'atte sadece Fâtiha'yı veya hem onu hem de bir ya da iki âyeti okumakla yetinirse, kerahet işlemiş olur. Ne var ki zammı sûrenin kasden terkedilmesi, vacibi terk olduğundan namazın iadesi gerekir. Unutularak terkedilirse, yanılma secdesi yapılır. (El-Muhit / Radıyüddin Serahsî.)

    Nitekim bu konuda yapılan sahih rivayette, Ebû Katade diyor ki:

    «Resûlillah (asm) Efendimiz öğle ikindi ve sabah namazlarında ilk iki rek'atte hem Fâtiha'yı, hem birer sûre okurdu. Öğle, ikindi ve yatsıda son iki rek'atte sadece Fâtiha'yı okumakla yetinirdi. Çoğu kez okuduğu sûreleri işitebiliyorduk. Birinci rek'atte kıraati ikinciye nisbetn uzun tutardı.» (1)

    Namazların Fatiha sûresinden sonra, bir miktar daha Kur'an okunması gereken rekatlarında tam bir sûre okunması daha faziletlidir. Bununla beraber bir sûrenin bir kısmı bir rekatta, diğer kısmı da öteki rekatta okunabilir, bunda kerahet yoktur.

    Namazın bir rekatinde bir sûrenin sonunu, diğer rekatinde de başka bir sûrenin sonunu okumak, sahih olan görüşe göre mekruh değildir.

    Namazın bir rekatinde bir sûrenin başından veya ortasından, diğer rekatinde de başka bir sûrenin başından veya sonundan okumakta veya kısa bir sûre okumakta kerahet yoktur. Fakat iyisi, bir zaruret olmadıkça böyle okumamaktır.

    Namazın bir rekatında bir sûre, diğer rekatında da arada iki veya daha ziyade bulunmak üzere aşağıya doğru başka bir sûre okunması mekruh değildir. Fakat arada bir sûrenin bulunması mekruhtur. Ancak terk edilen bu sûre, önce okunan sûreden en az üç âyet miktarı uzun bulunuyorsa mekruh olmaz.

    Namazda bir sûrenin bir âyetinden arada en az iki âyet bulunmak üzere diğer âyetine geçmek mekruh değildir. Fakat iyisi, bir zaruret olmadıkça geçmemektir.

    Bir rekatta iki sûreyi toplayarak okumakta kerahet yoktur. Ancak arada bir veya birkaç sûre bırakılmış olursa mekruh olur. Bununla beraber farz namazlarda böyle iki sûrenin bir rekatta toplanmaması daha iyidir.

    Zaruret olmadıkça, bir rekatta bir âyetten diğer âyete geçmek mekruhtur. Aralarında üç âyet dahi bulunsa böyledir. Eğer yanılarak böyle bir geçiş yapılmış olur da sonra hatırlanırsa, bu âyetler sıraları üzere yeniden okunur.

    Bir namazda bir âyet-i kerime tekrarlansa veya bir sûre bir rekatta iki defa okunsa veya bir sûre iki rekatta da okunsa bakılır: Eğer yalnız başına kılınan bu namaz bir nafile namaz ise mekruh olmaz. Fakat farz namaz ise, unutmak veya başka bir sûre bilmemek gibi bir özür bulunmadıkça mekruh olur.

    Birinci rekatta "Nas" sûresi okunsa, ikinci rekatta da bu sûrenin okunması uygun olur. Çünkü tekrar etmek, geriye dönüp okumaktan daha iyidir. Ancak hatim ile namaz kılan bir kimse, birinci rekatta "Muavvizeteyn" surelerini okumuş ise, ikinci rekatta Fatiha'dan sonra Bakara sûresinden bir miktar okur.

    İkinci rekatta, birinci rekatta okunan sûrenin üstündeki sûreyi okumak mekruhtur. Kasden yapılmazsa mekruh olmaz. Bununla beraber okunmaya başlanmış ise terk edilmemelidir. Bunun nafile namazlarda mekruh olmayacağını söyleyenler de vardır.

    Farz namazlarla nafile namazlarda, ikinci rekatları birinci rekatlardan uzun yapmak mekruhtur. Fakat nafilelerde üçüncü rekatları birinci ve ikinci rekatlardan uzun tutmakta kerahet yoktur. Çünkü nafilelerde her iki rekat müstakil bir namaz sayılır.

    Namazda sünnet miktarı Kur'an okunduktan sonra, insanda bir tutukluk (ve şaşırma) olursa, hemen rükua gitmeli, başka bir âyete veya sûreye geçmemelidir. Fakat henüz sünnet miktarı okumamışsa, başka bir yere geçmesinde kerahet olmaz.

    Kur'an-ı Kerim, farz namazlarda yavaşça ve harfleri belirterek okunmalı. Teravih namazlarında ise, yavaş ve sür'atli okuyuş arasında bir kıraat yapmalıdır. Diğer gece namazlarında sür'atle okunabilir. Fakat mana anlaşılabilecek şekilde olmalı ve tecvid hatası bulunmamalıdır.

    (1) bk. Buharı - Müslim - Ebû Dâvud - Fıkhü's-Sünne. Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 1/272-273.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  17. 07.Ağustos.2012, 21:06
    21
    kurt55
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Temmuz.2012
    Üye No: 96748
    Mesaj Sayısı: 30
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Namazda okunan sureler uzunluk ve sıralama hakkında soru

    Alıntı
    Selamün Aleyküm

    Kurt 55 Kardeş, eğer başka bir Sure bilmiyorsan zammı sure olarak hep ihlası okuyabilirsin ama güzel olanı Fil Suresinden Nas Suresine kadar Namaz Surelerini bilmektir.
    Biliyorum ama kısa olduğu için her rekatta aynı zammı sureyi okuyorum bunun bir mahsuru olur mu ?


  18. 07.Ağustos.2012, 21:06
    21
    Üye
    Alıntı
    Selamün Aleyküm

    Kurt 55 Kardeş, eğer başka bir Sure bilmiyorsan zammı sure olarak hep ihlası okuyabilirsin ama güzel olanı Fil Suresinden Nas Suresine kadar Namaz Surelerini bilmektir.
    Biliyorum ama kısa olduğu için her rekatta aynı zammı sureyi okuyorum bunun bir mahsuru olur mu ?


  19. 07.Ağustos.2012, 21:31
    22
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 661
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: Namazda okunan sureler uzunluk ve sıralama hakkında soru

    Mekruh olur kurt Kardeş madem ki başka sureler biliyorsun o halde onları okuman lazım.

    Aynı sûreyi okumak
    Sual: Bir namazın her rekâtında aynı zamm-ı sûreyi okumak mekruh olur mu?
    CEVAP
    Nafilelerde mekruh olmaz. Farz veya kaza kılarken mekruh olur.

    Dinimiz islam.com


  20. 07.Ağustos.2012, 21:31
    22
    Mekruh olur kurt Kardeş madem ki başka sureler biliyorsun o halde onları okuman lazım.

    Aynı sûreyi okumak
    Sual: Bir namazın her rekâtında aynı zamm-ı sûreyi okumak mekruh olur mu?
    CEVAP
    Nafilelerde mekruh olmaz. Farz veya kaza kılarken mekruh olur.

    Dinimiz islam.com


  21. 07.Ağustos.2012, 21:47
    23
    kurt55
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Temmuz.2012
    Üye No: 96748
    Mesaj Sayısı: 30
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Namazda okunan sureler uzunluk ve sıralama hakkında soru

    Cevabınız için teşekkürler bundan böyle dikkat etmek lazım


  22. 07.Ağustos.2012, 21:47
    23
    Üye
    Cevabınız için teşekkürler bundan böyle dikkat etmek lazım


  23. 31.Mayıs.2014, 12:39
    24
    Misafir

    Cevap: Namazda okunan sureler uzunluk ve sıralama hakkında soru

    arkadaslar namazda bakaradan 1 ayet okusak ama bayağı uzun bi ayet bu olur mu?


  24. 31.Mayıs.2014, 12:39
    24
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    arkadaslar namazda bakaradan 1 ayet okusak ama bayağı uzun bi ayet bu olur mu?





+ Yorum Gönder
Git İlk 123 Son