Konusunu Oylayın.: Peygamberimiz Teravih Namazı diye bir namaz kılmamıştır!

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Peygamberimiz Teravih Namazı diye bir namaz kılmamıştır!
  1. 04.Ağustos.2012, 06:09
    1
    TarikateSon!
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2012
    Üye No: 97209
    Mesaj Sayısı: 218
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Peygamberimiz Teravih Namazı diye bir namaz kılmamıştır!






    Peygamberimiz Teravih Namazı diye bir namaz kılmamıştır! Mumsema Bu gerçekliği bugün Diyanet mensubu kişilerinde bilmesine rağmen,doğrusunu ancak halk arasında muhalif yaftalaması yapılan alimler tarafından öğrenebiliyoruz.Ama bu alimlerimizde muhalif olarak lanse edildikleri için anlattıkları gerçekler de maalesef uygulanma gereği görülmeden havada kalıyor.
    İşte konunun gerçekliği arkadaşlar,hayırlara vesile olması dileğiyle inşaallah;
    Peygamber Teravih kilmis midir: Rasulullah a.s’in teravih kildigini soyleyenler, Aise validemizden yapilan su rivayete dayanirlar. Orjinalini de ekliyoruz ki, arabca bilenler oradan okuyabilsinler. Hz. Âişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) (bir gece) mescidde (nafile) namaz kılmıştı. Birçok kimse de (ona iktida ederek) namaz kıldı. (Sabah olunca “Resûlullah geceleyin mescidde namaz kıldı” diye konuştular.) Ertesi gece de Efendimiz namaz kıldı. (Halk yine olanları konuştu, katılacakların) sayısı iyice arttı. Üçüncü (veya dördüncü) gece halk yine toplandı. (Öyle ki mescid, insanları alamayacak hâle gelmişti.) Ancak aleyhissalâtu vesselâm (bu dördüncü gecede) yanlarına çıkmadı. Sabah olunca Efendimiz:

    “Yaptığınızı gördüm. (burada ne yaptiklarini asagidaki diger rivayetten ogreniyoruz)Size çıkmamdan beni alıkoyan şey, namazın sizlere farz oluvermesinden korkmamdır” dedi. İşte bu hadise ramazanda cereyan etmişti.”12 (Konuyu iyi anlamamiz icin olayin Ramazanda gectigini unutmayiniz)


    Yukarida zikredilen hadiseye dikkat edilirse olay bir Ramazan gecesi Allah Rasulunun mescidde kildigi bir namazdan ve ona uyan ashabindan soz ediyor. Hadisin metnine dikkat edildiginde yine teravih namazi diye bir ifade degil peygamberin herzamanki gibi geceleyin kildigi namazdan bahsediliyor.


    Ayni konuyla ilgili diger bir rivayette soyledir: Buharı ve Müslim, Zeyd bin Sabit (r.a)’in şöyle söylediğini ri*vayet etmişlerdir: “Resulullah (a.s) kalın Örtülerle veya hasırla kendisi için bir odacık yaptı. -Affan: Bu odacığı Mescid’de yaptığını söylemiştir. Abdula’la da bunu Rama*zan’da yaptığını söylemiştir.- Resulullah (a.s) burada namaz kılmak üzere çıktı. Bazı kimseler O’nu izlediler ve O’nun namazı gibi namaz kılmak üze*re geldiler. Sonra bir gece geldiler. Hazır bulundular. Resulullah (a.s) bir hayli za*man gecikti ve yanlarına çıkmadı. Bunun üzerine seslerini yükselttiler ve kapışma taş attılar. (Yukarida yaptiginizi gordum cumlesinin, ne yaptilar acaba sorusuna cavabi)Resulullah (a.s) kızgın bir şekilde yanlarına çıktı ve onla*ra şöyle buyurdu: “Siz bu işi (yani gelip benimle birlikte namaz kılma işini) o kadar sür*dürdünüz ki, bu sizin üzerinize farz kılınacak diye düşündüm. Evlerinizde namaz kılın. Kişinin farzın dışında kıldığı namazların en hayırlısı evinde kıldığı namazdır.”

    Affan’ın hadisinde de şöyle denmektedir: “Eğer üzerinize farz kilınsaydı onu yerine getirmezdiniz.” Yine bu rivayette şöyle denmektedir: “Kişinin farz dışında kıldığı namazın en üstünü (efdali) evinde kıldığı*dır.”

    Nesai’nin rivayetinde de şöyle denmektedir: “Resulullah (a.s) Mescid’de hasırdan bir odacık yaptı. Resulullah (a.s) bu*rada geceleri namaz kıldı. Bazı insanlar O’nun arkasında toplandılar. Sonra bir gece O’nun sesine kulak verdiler ve (duyamayınca) uyuduğunu sandılar. Bazıları çıkması için öksürür gibi yapmaya başladılar. Ancak (Resulullah (a.s) çıkmadı. Sabahleyin çıkınca da şöyle buyurdu: “Sizin şu yaptığınızı gördüğüm hareketiniz o kadar sürdü ki, bunun üzerinize farz kılınacağından korktum. Eğer farz kılınacak olsaydı bunu kıl*mazdınız. Ey insanlar! Evlerinizde namaz kılın. Kişinin farz dışında kıldığı namazın en üstünü (efdali) evinde kıldığıdır.”13 Peygamberin aslinda nafilelerin evde kilinmasi gerektigini soyledigini zikrettik, peki kendisi bu namazi neden mescidde kilmistir diye bir soru aklimiza gelecek olursa, buna cevap olarak sunu soyleriz. Allah Rasulu bu namazi mescitte kilmislardir, bunun boyle olmasi peygamberin her Ramazan surekli olarak yaptigi mescidde itikafa cekildigi doneme rastlamasidir, yukaridaki rivayette de mescidde peygamberimizin kendisine bir odacik yaptigindan bahseder.


  2. 04.Ağustos.2012, 06:09
    1



    Bu gerçekliği bugün Diyanet mensubu kişilerinde bilmesine rağmen,doğrusunu ancak halk arasında muhalif yaftalaması yapılan alimler tarafından öğrenebiliyoruz.Ama bu alimlerimizde muhalif olarak lanse edildikleri için anlattıkları gerçekler de maalesef uygulanma gereği görülmeden havada kalıyor.
    İşte konunun gerçekliği arkadaşlar,hayırlara vesile olması dileğiyle inşaallah;
    Peygamber Teravih kilmis midir: Rasulullah a.s’in teravih kildigini soyleyenler, Aise validemizden yapilan su rivayete dayanirlar. Orjinalini de ekliyoruz ki, arabca bilenler oradan okuyabilsinler. Hz. Âişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) (bir gece) mescidde (nafile) namaz kılmıştı. Birçok kimse de (ona iktida ederek) namaz kıldı. (Sabah olunca “Resûlullah geceleyin mescidde namaz kıldı” diye konuştular.) Ertesi gece de Efendimiz namaz kıldı. (Halk yine olanları konuştu, katılacakların) sayısı iyice arttı. Üçüncü (veya dördüncü) gece halk yine toplandı. (Öyle ki mescid, insanları alamayacak hâle gelmişti.) Ancak aleyhissalâtu vesselâm (bu dördüncü gecede) yanlarına çıkmadı. Sabah olunca Efendimiz:

    “Yaptığınızı gördüm. (burada ne yaptiklarini asagidaki diger rivayetten ogreniyoruz)Size çıkmamdan beni alıkoyan şey, namazın sizlere farz oluvermesinden korkmamdır” dedi. İşte bu hadise ramazanda cereyan etmişti.”12 (Konuyu iyi anlamamiz icin olayin Ramazanda gectigini unutmayiniz)


    Yukarida zikredilen hadiseye dikkat edilirse olay bir Ramazan gecesi Allah Rasulunun mescidde kildigi bir namazdan ve ona uyan ashabindan soz ediyor. Hadisin metnine dikkat edildiginde yine teravih namazi diye bir ifade degil peygamberin herzamanki gibi geceleyin kildigi namazdan bahsediliyor.


    Ayni konuyla ilgili diger bir rivayette soyledir: Buharı ve Müslim, Zeyd bin Sabit (r.a)’in şöyle söylediğini ri*vayet etmişlerdir: “Resulullah (a.s) kalın Örtülerle veya hasırla kendisi için bir odacık yaptı. -Affan: Bu odacığı Mescid’de yaptığını söylemiştir. Abdula’la da bunu Rama*zan’da yaptığını söylemiştir.- Resulullah (a.s) burada namaz kılmak üzere çıktı. Bazı kimseler O’nu izlediler ve O’nun namazı gibi namaz kılmak üze*re geldiler. Sonra bir gece geldiler. Hazır bulundular. Resulullah (a.s) bir hayli za*man gecikti ve yanlarına çıkmadı. Bunun üzerine seslerini yükselttiler ve kapışma taş attılar. (Yukarida yaptiginizi gordum cumlesinin, ne yaptilar acaba sorusuna cavabi)Resulullah (a.s) kızgın bir şekilde yanlarına çıktı ve onla*ra şöyle buyurdu: “Siz bu işi (yani gelip benimle birlikte namaz kılma işini) o kadar sür*dürdünüz ki, bu sizin üzerinize farz kılınacak diye düşündüm. Evlerinizde namaz kılın. Kişinin farzın dışında kıldığı namazların en hayırlısı evinde kıldığı namazdır.”

    Affan’ın hadisinde de şöyle denmektedir: “Eğer üzerinize farz kilınsaydı onu yerine getirmezdiniz.” Yine bu rivayette şöyle denmektedir: “Kişinin farz dışında kıldığı namazın en üstünü (efdali) evinde kıldığı*dır.”

    Nesai’nin rivayetinde de şöyle denmektedir: “Resulullah (a.s) Mescid’de hasırdan bir odacık yaptı. Resulullah (a.s) bu*rada geceleri namaz kıldı. Bazı insanlar O’nun arkasında toplandılar. Sonra bir gece O’nun sesine kulak verdiler ve (duyamayınca) uyuduğunu sandılar. Bazıları çıkması için öksürür gibi yapmaya başladılar. Ancak (Resulullah (a.s) çıkmadı. Sabahleyin çıkınca da şöyle buyurdu: “Sizin şu yaptığınızı gördüğüm hareketiniz o kadar sürdü ki, bunun üzerinize farz kılınacağından korktum. Eğer farz kılınacak olsaydı bunu kıl*mazdınız. Ey insanlar! Evlerinizde namaz kılın. Kişinin farz dışında kıldığı namazın en üstünü (efdali) evinde kıldığıdır.”13 Peygamberin aslinda nafilelerin evde kilinmasi gerektigini soyledigini zikrettik, peki kendisi bu namazi neden mescidde kilmistir diye bir soru aklimiza gelecek olursa, buna cevap olarak sunu soyleriz. Allah Rasulu bu namazi mescitte kilmislardir, bunun boyle olmasi peygamberin her Ramazan surekli olarak yaptigi mescidde itikafa cekildigi doneme rastlamasidir, yukaridaki rivayette de mescidde peygamberimizin kendisine bir odacik yaptigindan bahseder.


    Benzer Konular

    - Teravih diye bir namaz yok..

    - Ramazanda peygamberimiz teravih namazı kılmış mıdır? 8 rekat kıldığı söylenmekte doğrumudur bilgi ve

    - Peygamberimiz'in Ramazanda gece kalkışı / teravih namazı hakkındaki hadisleri

    - Maide suresi 103. ayet: Allah bahîra, sâibe, vasîle ve hâm diye bir şey (meşru) kılmamıştır. Fakat k

    - Teravih Namazı Peygamberimiz (s.a.v.) zamanında cemaatle mi kılındı?

  3. 04.Ağustos.2012, 15:23
    2
    Kırlangıç.
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Temmuz.2012
    Üye No: 96892
    Mesaj Sayısı: 584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 20
    Bulunduğu yer: Mümine zindan, kafire cennet.

    Cevap: Peygamberimiz Teravih Namazı diye bir namaz kılmamıştır!




    Dün gece sahur programında Ömer Döngeloğlu hoca "Son zamanlarda da teravih yoktur deme modası çıktı hocalarda.Teravihi kaldırmanın kime ne faydası var? Bu kadar teravih yoktur diyeceğine içki yoktur, kumar yoktur, zina yoktur deseydin Allah seni evliyaların arasına yazardı.Ümmet burnuna kadar kumar ve içki batağına saplanmış, sen burada dinimizde teravih namazı yok diyorsun bu insanlara.Vallahi bunu diyene kadar dinimizde içki yok desen bu insanları bataktan kurtarırdın" demişti, bana onu hatırlattı birden.Bilmem anlatabildim mi.


  4. 04.Ağustos.2012, 15:23
    2
    Devamlı Üye



    Dün gece sahur programında Ömer Döngeloğlu hoca "Son zamanlarda da teravih yoktur deme modası çıktı hocalarda.Teravihi kaldırmanın kime ne faydası var? Bu kadar teravih yoktur diyeceğine içki yoktur, kumar yoktur, zina yoktur deseydin Allah seni evliyaların arasına yazardı.Ümmet burnuna kadar kumar ve içki batağına saplanmış, sen burada dinimizde teravih namazı yok diyorsun bu insanlara.Vallahi bunu diyene kadar dinimizde içki yok desen bu insanları bataktan kurtarırdın" demişti, bana onu hatırlattı birden.Bilmem anlatabildim mi.


  5. 04.Ağustos.2012, 16:15
    3
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Peygamberimiz Teravih Namazı diye bir namaz kılmamıştır!

    Ramazan geceleri mübarek gecelerdir
    ihya edilmesi lazımdır
    ben Ramazan gecelerinde teravih kılıyorum
    çeşitli sebeblerden dolayı evimde ve 8 rekat olarak kılıyorum
    adabına uyulduğu takdirde camide 20 rekat kılınmasına da karşı değilim
    adam gibi kıldıran imamların arkasında yıllarca 20 rekat kıldım

    ama içkidir kumardır şudur budur yayılmasında
    "teravih yoktur" diyen hocalardan çok
    "bütün sene ne halt yerseniz yiyin
    haftada bir cuma
    yılda iki defa bayram
    bir ay teravih
    bir de kandil gecelerinde o gecelere has namazları -ki uydurmadırlar- kılarsanız
    sütten çıkmış ak kaşık olursunuz
    kesin cennete gidersini" diyen hocaların suçu daha fazladır

    Allahu Alem

    Not:Teravihi 20 rekat kıldıran bütün hocalar böyle değildir
    20 rekat teravihe karşı olan hocaların bazılarının da
    çıktıkları tv ekranlarından yayılan çirkeflere ses çıkarmadıkları doğrudur
    hatta bazıları neredeyse tamamen çıplak sunucuların sunduğu programlara çıkıyorlar
    ilmin bir şerefi olmalı


  6. 04.Ağustos.2012, 16:15
    3
    âb ü kil
    Ramazan geceleri mübarek gecelerdir
    ihya edilmesi lazımdır
    ben Ramazan gecelerinde teravih kılıyorum
    çeşitli sebeblerden dolayı evimde ve 8 rekat olarak kılıyorum
    adabına uyulduğu takdirde camide 20 rekat kılınmasına da karşı değilim
    adam gibi kıldıran imamların arkasında yıllarca 20 rekat kıldım

    ama içkidir kumardır şudur budur yayılmasında
    "teravih yoktur" diyen hocalardan çok
    "bütün sene ne halt yerseniz yiyin
    haftada bir cuma
    yılda iki defa bayram
    bir ay teravih
    bir de kandil gecelerinde o gecelere has namazları -ki uydurmadırlar- kılarsanız
    sütten çıkmış ak kaşık olursunuz
    kesin cennete gidersini" diyen hocaların suçu daha fazladır

    Allahu Alem

    Not:Teravihi 20 rekat kıldıran bütün hocalar böyle değildir
    20 rekat teravihe karşı olan hocaların bazılarının da
    çıktıkları tv ekranlarından yayılan çirkeflere ses çıkarmadıkları doğrudur
    hatta bazıları neredeyse tamamen çıplak sunucuların sunduğu programlara çıkıyorlar
    ilmin bir şerefi olmalı


  7. 04.Ağustos.2012, 16:27
    4
    ser-a
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ekim.2011
    Üye No: 91060
    Mesaj Sayısı: 71
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 49

    Cevap: Peygamberimiz Teravih Namazı diye bir namaz kılmamıştır!

    Sahabilerin birer yıldız olduğunu,onlara uymanın sünnetten olduğunu bilelim.Hz ömer dinine o kadar düşkündü ki,haramlardan korunmak için helallerin 10 da dokuzundan vazgeçtiklerini söylemişlerdir.Teravih namazı gece namazı olarak 8-20-32 rekat peygamberimiz kılmış ise,ona uymak,bizim için de bir önem arz etmeli.Hz ömer bu şekilde kılınmasının doğru olacağını bildirmişse,peygamberimizin övdüğü bu kişilerin bizi yönlendirdikleri istikametten,peygamberimizin bizim geri dönmemizi isteyebileceğini düşünmemeliyiz.Bu teravih namazını da farz ve sünneti müekkede namazlardan üstün tutmak yerine,ramazan ayının en önemli ibadeti olan itikaf üzerinde durmak daha yerinde olacaktır.Çünkü itikaf mevzuu teravihten daha önemlidir.Çünkü bu konuda ümmet geride durmaktadır.


  8. 04.Ağustos.2012, 16:27
    4
    Üye
    Sahabilerin birer yıldız olduğunu,onlara uymanın sünnetten olduğunu bilelim.Hz ömer dinine o kadar düşkündü ki,haramlardan korunmak için helallerin 10 da dokuzundan vazgeçtiklerini söylemişlerdir.Teravih namazı gece namazı olarak 8-20-32 rekat peygamberimiz kılmış ise,ona uymak,bizim için de bir önem arz etmeli.Hz ömer bu şekilde kılınmasının doğru olacağını bildirmişse,peygamberimizin övdüğü bu kişilerin bizi yönlendirdikleri istikametten,peygamberimizin bizim geri dönmemizi isteyebileceğini düşünmemeliyiz.Bu teravih namazını da farz ve sünneti müekkede namazlardan üstün tutmak yerine,ramazan ayının en önemli ibadeti olan itikaf üzerinde durmak daha yerinde olacaktır.Çünkü itikaf mevzuu teravihten daha önemlidir.Çünkü bu konuda ümmet geride durmaktadır.


  9. 04.Ağustos.2012, 16:32
    5
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Peygamberimiz Teravih Namazı diye bir namaz kılmamıştır!

    Alıntı
    Bu teravih namazını da farz ve sünneti müekkede namazlardan üstün tutmak yerine,ramazan ayının en önemli ibadeti olan itikaf üzerinde durmak daha yerinde olacaktır.Çünkü itikaf mevzuu teravihten daha önemlidir.Çünkü bu konuda ümmet geride durmaktadır.
    Vallahi doğru

    Alıntı
    Hz ömer bu şekilde kılınmasının doğru olacağını bildirmişse,peygamberimizin övdüğü bu kişilerin bizi yönlendirdikleri istikametten,peygamberimizin bizim geri dönmemizi isteyebileceğini düşünmemeliyiz.
    yalnız şurada çoğu kişi bir şeyi hatalı biliyor
    o da Ömer ra halka 20 rekat kıldırmış
    ama kendisi onlarla beraber kılmamıştır
    kendisi sünnete ittiba edip mutemelen evinde tek başına
    ve Allah bilir kaç rekat kılmıştır


  10. 04.Ağustos.2012, 16:32
    5
    âb ü kil
    Alıntı
    Bu teravih namazını da farz ve sünneti müekkede namazlardan üstün tutmak yerine,ramazan ayının en önemli ibadeti olan itikaf üzerinde durmak daha yerinde olacaktır.Çünkü itikaf mevzuu teravihten daha önemlidir.Çünkü bu konuda ümmet geride durmaktadır.
    Vallahi doğru

    Alıntı
    Hz ömer bu şekilde kılınmasının doğru olacağını bildirmişse,peygamberimizin övdüğü bu kişilerin bizi yönlendirdikleri istikametten,peygamberimizin bizim geri dönmemizi isteyebileceğini düşünmemeliyiz.
    yalnız şurada çoğu kişi bir şeyi hatalı biliyor
    o da Ömer ra halka 20 rekat kıldırmış
    ama kendisi onlarla beraber kılmamıştır
    kendisi sünnete ittiba edip mutemelen evinde tek başına
    ve Allah bilir kaç rekat kılmıştır


  11. 04.Ağustos.2012, 16:44
    6
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Peygamberimiz Teravih Namazı diye bir namaz kılmamıştır!

    TarikateSon! Nickli Üyeden Alıntı
    Bu gerçekliği bugün Diyanet mensubu kişilerinde bilmesine rağmen,doğrusunu ancak halk arasında muhalif yaftalaması yapılan alimler tarafından öğrenebiliyoruz.Ama bu alimlerimizde muhalif olarak lanse edildikleri için anlattıkları gerçekler de maalesef uygulanma gereği görülmeden havada kalıyor.İşte konunun gerçekliği arkadaşlar,hayırlara vesile olması dileğiyle inşaallah;Peygamber Teravih kilmis midir: Rasulullah a.s’in teravih kildigini soyleyenler, Aise validemizden yapilan su rivayete dayanirlar. Orjinalini de ekliyoruz ki, arabca bilenler oradan okuyabilsinler. Hz. Âişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) (bir gece) mescidde (nafile) namaz kılmıştı. Birçok kimse de (ona iktida ederek) namaz kıldı. (Sabah olunca “Resûlullah geceleyin mescidde namaz kıldı” diye konuştular.) Ertesi gece de Efendimiz namaz kıldı. (Halk yine olanları konuştu, katılacakların) sayısı iyice arttı. Üçüncü (veya dördüncü) gece halk yine toplandı. (Öyle ki mescid, insanları alamayacak hâle gelmişti.) Ancak aleyhissalâtu vesselâm (bu dördüncü gecede) yanlarına çıkmadı. Sabah olunca Efendimiz:“Yaptığınızı gördüm. (burada ne yaptiklarini asagidaki diger rivayetten ogreniyoruz)Size çıkmamdan beni alıkoyan şey, namazın sizlere farz oluvermesinden korkmamdır” dedi. İşte bu hadise ramazanda cereyan etmişti.”12 (Konuyu iyi anlamamiz icin olayin Ramazanda gectigini unutmayiniz)Yukarida zikredilen hadiseye dikkat edilirse olay bir Ramazan gecesi Allah Rasulunun mescidde kildigi bir namazdan ve ona uyan ashabindan soz ediyor. Hadisin metnine dikkat edildiginde yine teravih namazi diye bir ifade degil peygamberin herzamanki gibi geceleyin kildigi namazdan bahsediliyor.Ayni konuyla ilgili diger bir rivayette soyledir: Buharı ve Müslim, Zeyd bin Sabit (r.a)’in şöyle söylediğini ri*vayet etmişlerdir: “Resulullah (a.s) kalın Örtülerle veya hasırla kendisi için bir odacık yaptı. -Affan: Bu odacığı Mescid’de yaptığını söylemiştir. Abdula’la da bunu Rama*zan’da yaptığını söylemiştir.- Resulullah (a.s) burada namaz kılmak üzere çıktı. Bazı kimseler O’nu izlediler ve O’nun namazı gibi namaz kılmak üze*re geldiler. Sonra bir gece geldiler. Hazır bulundular. Resulullah (a.s) bir hayli za*man gecikti ve yanlarına çıkmadı. Bunun üzerine seslerini yükselttiler ve kapışma taş attılar. (Yukarida yaptiginizi gordum cumlesinin, ne yaptilar acaba sorusuna cavabi)Resulullah (a.s) kızgın bir şekilde yanlarına çıktı ve onla*ra şöyle buyurdu: “Siz bu işi (yani gelip benimle birlikte namaz kılma işini) o kadar sür*dürdünüz ki, bu sizin üzerinize farz kılınacak diye düşündüm. Evlerinizde namaz kılın. Kişinin farzın dışında kıldığı namazların en hayırlısı evinde kıldığı namazdır.”Affan’ın hadisinde de şöyle denmektedir: “Eğer üzerinize farz kilınsaydı onu yerine getirmezdiniz.” Yine bu rivayette şöyle denmektedir: “Kişinin farz dışında kıldığı namazın en üstünü (efdali) evinde kıldığı*dır.”Nesai’nin rivayetinde de şöyle denmektedir: “Resulullah (a.s) Mescid’de hasırdan bir odacık yaptı. Resulullah (a.s) bu*rada geceleri namaz kıldı. Bazı insanlar O’nun arkasında toplandılar. Sonra bir gece O’nun sesine kulak verdiler ve (duyamayınca) uyuduğunu sandılar. Bazıları çıkması için öksürür gibi yapmaya başladılar. Ancak (Resulullah (a.s) çıkmadı. Sabahleyin çıkınca da şöyle buyurdu: “Sizin şu yaptığınızı gördüğüm hareketiniz o kadar sürdü ki, bunun üzerinize farz kılınacağından korktum. Eğer farz kılınacak olsaydı bunu kıl*mazdınız. Ey insanlar! Evlerinizde namaz kılın. Kişinin farz dışında kıldığı namazın en üstünü (efdali) evinde kıldığıdır.”13 Peygamberin aslinda nafilelerin evde kilinmasi gerektigini soyledigini zikrettik, peki kendisi bu namazi neden mescidde kilmistir diye bir soru aklimiza gelecek olursa, buna cevap olarak sunu soyleriz. Allah Rasulu bu namazi mescitte kilmislardir, bunun boyle olmasi peygamberin her Ramazan surekli olarak yaptigi mescidde itikafa cekildigi doneme rastlamasidir, yukaridaki rivayette de mescidde peygamberimizin kendisine bir odacik yaptigindan bahseder.
    Sen o aziz kaydırana bir sor bakılm ...Hz Ömer ra. ictihadına karşı bu icdihat nasıl bir tavırdır...sahabeye iftira atmak bukadar basit inkarlardan uzak dur...


  12. 04.Ağustos.2012, 16:44
    6
    Devamlı Üye
    TarikateSon! Nickli Üyeden Alıntı
    Bu gerçekliği bugün Diyanet mensubu kişilerinde bilmesine rağmen,doğrusunu ancak halk arasında muhalif yaftalaması yapılan alimler tarafından öğrenebiliyoruz.Ama bu alimlerimizde muhalif olarak lanse edildikleri için anlattıkları gerçekler de maalesef uygulanma gereği görülmeden havada kalıyor.İşte konunun gerçekliği arkadaşlar,hayırlara vesile olması dileğiyle inşaallah;Peygamber Teravih kilmis midir: Rasulullah a.s’in teravih kildigini soyleyenler, Aise validemizden yapilan su rivayete dayanirlar. Orjinalini de ekliyoruz ki, arabca bilenler oradan okuyabilsinler. Hz. Âişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) (bir gece) mescidde (nafile) namaz kılmıştı. Birçok kimse de (ona iktida ederek) namaz kıldı. (Sabah olunca “Resûlullah geceleyin mescidde namaz kıldı” diye konuştular.) Ertesi gece de Efendimiz namaz kıldı. (Halk yine olanları konuştu, katılacakların) sayısı iyice arttı. Üçüncü (veya dördüncü) gece halk yine toplandı. (Öyle ki mescid, insanları alamayacak hâle gelmişti.) Ancak aleyhissalâtu vesselâm (bu dördüncü gecede) yanlarına çıkmadı. Sabah olunca Efendimiz:“Yaptığınızı gördüm. (burada ne yaptiklarini asagidaki diger rivayetten ogreniyoruz)Size çıkmamdan beni alıkoyan şey, namazın sizlere farz oluvermesinden korkmamdır” dedi. İşte bu hadise ramazanda cereyan etmişti.”12 (Konuyu iyi anlamamiz icin olayin Ramazanda gectigini unutmayiniz)Yukarida zikredilen hadiseye dikkat edilirse olay bir Ramazan gecesi Allah Rasulunun mescidde kildigi bir namazdan ve ona uyan ashabindan soz ediyor. Hadisin metnine dikkat edildiginde yine teravih namazi diye bir ifade degil peygamberin herzamanki gibi geceleyin kildigi namazdan bahsediliyor.Ayni konuyla ilgili diger bir rivayette soyledir: Buharı ve Müslim, Zeyd bin Sabit (r.a)’in şöyle söylediğini ri*vayet etmişlerdir: “Resulullah (a.s) kalın Örtülerle veya hasırla kendisi için bir odacık yaptı. -Affan: Bu odacığı Mescid’de yaptığını söylemiştir. Abdula’la da bunu Rama*zan’da yaptığını söylemiştir.- Resulullah (a.s) burada namaz kılmak üzere çıktı. Bazı kimseler O’nu izlediler ve O’nun namazı gibi namaz kılmak üze*re geldiler. Sonra bir gece geldiler. Hazır bulundular. Resulullah (a.s) bir hayli za*man gecikti ve yanlarına çıkmadı. Bunun üzerine seslerini yükselttiler ve kapışma taş attılar. (Yukarida yaptiginizi gordum cumlesinin, ne yaptilar acaba sorusuna cavabi)Resulullah (a.s) kızgın bir şekilde yanlarına çıktı ve onla*ra şöyle buyurdu: “Siz bu işi (yani gelip benimle birlikte namaz kılma işini) o kadar sür*dürdünüz ki, bu sizin üzerinize farz kılınacak diye düşündüm. Evlerinizde namaz kılın. Kişinin farzın dışında kıldığı namazların en hayırlısı evinde kıldığı namazdır.”Affan’ın hadisinde de şöyle denmektedir: “Eğer üzerinize farz kilınsaydı onu yerine getirmezdiniz.” Yine bu rivayette şöyle denmektedir: “Kişinin farz dışında kıldığı namazın en üstünü (efdali) evinde kıldığı*dır.”Nesai’nin rivayetinde de şöyle denmektedir: “Resulullah (a.s) Mescid’de hasırdan bir odacık yaptı. Resulullah (a.s) bu*rada geceleri namaz kıldı. Bazı insanlar O’nun arkasında toplandılar. Sonra bir gece O’nun sesine kulak verdiler ve (duyamayınca) uyuduğunu sandılar. Bazıları çıkması için öksürür gibi yapmaya başladılar. Ancak (Resulullah (a.s) çıkmadı. Sabahleyin çıkınca da şöyle buyurdu: “Sizin şu yaptığınızı gördüğüm hareketiniz o kadar sürdü ki, bunun üzerinize farz kılınacağından korktum. Eğer farz kılınacak olsaydı bunu kıl*mazdınız. Ey insanlar! Evlerinizde namaz kılın. Kişinin farz dışında kıldığı namazın en üstünü (efdali) evinde kıldığıdır.”13 Peygamberin aslinda nafilelerin evde kilinmasi gerektigini soyledigini zikrettik, peki kendisi bu namazi neden mescidde kilmistir diye bir soru aklimiza gelecek olursa, buna cevap olarak sunu soyleriz. Allah Rasulu bu namazi mescitte kilmislardir, bunun boyle olmasi peygamberin her Ramazan surekli olarak yaptigi mescidde itikafa cekildigi doneme rastlamasidir, yukaridaki rivayette de mescidde peygamberimizin kendisine bir odacik yaptigindan bahseder.
    Sen o aziz kaydırana bir sor bakılm ...Hz Ömer ra. ictihadına karşı bu icdihat nasıl bir tavırdır...sahabeye iftira atmak bukadar basit inkarlardan uzak dur...


  13. 04.Ağustos.2012, 17:37
    7
    Kırlangıç.
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Temmuz.2012
    Üye No: 96892
    Mesaj Sayısı: 584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 20
    Bulunduğu yer: Mümine zindan, kafire cennet.

    Cevap: Peygamberimiz Teravih Namazı diye bir namaz kılmamıştır!

    Dediklerinize katılıyorum ama bizim halkımız bunu anlamıyor maalesef.Zaten insanların çoğu çok pazarlıkçı, bu "bilmem kaç dakika fazla oruç tutuyoruz" ve "dinde bu yoktur öbürü uydurmadır" tarzı şeylerle gaza gelip iyice "bizim kalbimiz temiz, hem bak filan hoca ne diyor yokmuş bunlar" diyorlar.Ardını araştırmıyorlar, hüküm işlerine geliyor nasıl olsa sorgulama gereği duymuyorlar bu yüzden.Önceliğimiz insanları haramlardan sakındırmak olmalı diyorum ben.Bırak adam teravih namazı kılsın, namazdan kime ne zarar gelmiş bugüne kadar? Bizim din camiamız (gerçek alimleri tenzih ederim, benim bahsettiğim bazı ilahiyatçılar özellikle medyatik olanları) böyle konuları konuşmaktan asıl halkı sakındıracakları konuya gelmiyorlar.Televizyonda hocalar çıktığında sürekli pazarlık çabaları, dini kendi nefsimize ne kadar uydurabiliriz diye düşünen insanlar, buna çanak tutan hocalar ve saçma sapan bir tartışma konusu.Oysa toplumda binbir çeşit ahir zaman fitnesi, batı özentiliği, ümmetin çoğu günah çukuruna batmış bunlara değinen yok.Hepimiz dinin kesin haram kıldığı ne varsa bunlardan paçayı sıyırırız, halkın çoğunluğu ibadetler tesettür ve büyük günahlardan kaçınma konusunda gerekeni yapar o zaman bu konular tartışılır.Adamın zaten bir gittiği teravih namazı var din adına, sen ona teravih diye bir şey yok diyorsun.Bunu demek yerine sen teravihe gidiyorsun git tabi ama şu içkiyi de bırak, kumar da çok büyük günah desen adam belki yola gelecek.İnsanların yaptığı ibadetlere bu yoktur demek yerine yapmadıklarına el atmak, inatla bu farzdır ya da bu günahtır demek lazım.Anlatmak istediğim şey buydu, sanırım hocamın anlatmak istediği de buydu.


  14. 04.Ağustos.2012, 17:37
    7
    Devamlı Üye
    Dediklerinize katılıyorum ama bizim halkımız bunu anlamıyor maalesef.Zaten insanların çoğu çok pazarlıkçı, bu "bilmem kaç dakika fazla oruç tutuyoruz" ve "dinde bu yoktur öbürü uydurmadır" tarzı şeylerle gaza gelip iyice "bizim kalbimiz temiz, hem bak filan hoca ne diyor yokmuş bunlar" diyorlar.Ardını araştırmıyorlar, hüküm işlerine geliyor nasıl olsa sorgulama gereği duymuyorlar bu yüzden.Önceliğimiz insanları haramlardan sakındırmak olmalı diyorum ben.Bırak adam teravih namazı kılsın, namazdan kime ne zarar gelmiş bugüne kadar? Bizim din camiamız (gerçek alimleri tenzih ederim, benim bahsettiğim bazı ilahiyatçılar özellikle medyatik olanları) böyle konuları konuşmaktan asıl halkı sakındıracakları konuya gelmiyorlar.Televizyonda hocalar çıktığında sürekli pazarlık çabaları, dini kendi nefsimize ne kadar uydurabiliriz diye düşünen insanlar, buna çanak tutan hocalar ve saçma sapan bir tartışma konusu.Oysa toplumda binbir çeşit ahir zaman fitnesi, batı özentiliği, ümmetin çoğu günah çukuruna batmış bunlara değinen yok.Hepimiz dinin kesin haram kıldığı ne varsa bunlardan paçayı sıyırırız, halkın çoğunluğu ibadetler tesettür ve büyük günahlardan kaçınma konusunda gerekeni yapar o zaman bu konular tartışılır.Adamın zaten bir gittiği teravih namazı var din adına, sen ona teravih diye bir şey yok diyorsun.Bunu demek yerine sen teravihe gidiyorsun git tabi ama şu içkiyi de bırak, kumar da çok büyük günah desen adam belki yola gelecek.İnsanların yaptığı ibadetlere bu yoktur demek yerine yapmadıklarına el atmak, inatla bu farzdır ya da bu günahtır demek lazım.Anlatmak istediğim şey buydu, sanırım hocamın anlatmak istediği de buydu.





+ Yorum Gönder