Konusunu Oylayın.: Hz.Aişe bunları yapmışmıdır ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Hz.Aişe bunları yapmışmıdır ?
  1. 03.Ağustos.2012, 18:12
    25
    Kırlangıç.
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Temmuz.2012
    Üye No: 96892
    Mesaj Sayısı: 584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 20
    Bulunduğu yer: Mümine zindan, kafire cennet.

    Cevap: Hz.Aişe bunları yapmışmıdır ?

    reklam


    Cevap: Hz.Aişe bunları yapmışmıdır ? isimli konu Mumsema.com Cevap: Hz.Aişe bunları yapmışmıdır ?
    Gözlerime inanamıyorum bu okuduklarım nedir böyle? Ben Hz. Aişe'yi hiç böyle tanımazdım, bence bunlar doğru değil.Tabi ki onlar da insan, mutlaka yanlışları olmuştur ama komplo hazırlamak çok ağır bir iftira.Böyle tehlikeli sularda yüzmemenizi tavsiye ederim, normal insanlardan bahsetmiyoruz Peygamberimizin eşlerinden bahsediyoruz burada.


  2. 03.Ağustos.2012, 18:12
    25
    Devamlı Üye
    reklam


    Gözlerime inanamıyorum bu okuduklarım nedir böyle? Ben Hz. Aişe'yi hiç böyle tanımazdım, bence bunlar doğru değil.Tabi ki onlar da insan, mutlaka yanlışları olmuştur ama komplo hazırlamak çok ağır bir iftira.Böyle tehlikeli sularda yüzmemenizi tavsiye ederim, normal insanlardan bahsetmiyoruz Peygamberimizin eşlerinden bahsediyoruz burada.


  3. 03.Ağustos.2012, 18:18
    26
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Hz.Aişe bunları yapmışmıdır ?

    reklam


    kırlangıç yazdıklarının hepsi makaslanmış ve montajlanmış
    aslını bulabildiklerimi verdim bulamadıklarımı da hatrıladığım kadarı ile yazdım


  4. 03.Ağustos.2012, 18:18
    26
    âb ü kil
    reklam


    kırlangıç yazdıklarının hepsi makaslanmış ve montajlanmış
    aslını bulabildiklerimi verdim bulamadıklarımı da hatrıladığım kadarı ile yazdım


  5. 03.Ağustos.2012, 18:43
    27
    Kırlangıç.
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Temmuz.2012
    Üye No: 96892
    Mesaj Sayısı: 584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 20
    Bulunduğu yer: Mümine zindan, kafire cennet.

    Cevap: Hz.Aişe bunları yapmışmıdır ?

    İnanmadım zaten, eşlerin en hayırlısıyla evli bir insan böyle tavırlarda bulunmaz.Kaldı ki, Hz. Aişe benim okuduklarım itibariyle oldukça düzgün bir karaktere sahip.Dediğiniz gibi makaslanmıştır kesinlikle.


  6. 03.Ağustos.2012, 18:43
    27
    Devamlı Üye
    İnanmadım zaten, eşlerin en hayırlısıyla evli bir insan böyle tavırlarda bulunmaz.Kaldı ki, Hz. Aişe benim okuduklarım itibariyle oldukça düzgün bir karaktere sahip.Dediğiniz gibi makaslanmıştır kesinlikle.


  7. 04.Ağustos.2012, 00:12
    28
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân
    Alıntı
    Aysenin Kıskançlığı o derecedeydiki, Resul-i Ekrem (s.a.a.) Nu'man'ın kızı Esma'yla evlenince, yalan konuşarak ona; "Peygamber yanına gelince, "Senden Allah'a sığınırım!" dersen, çok hoşuna gider." demişti. Aişe bu planla Resulullah'ın o zavallı ve saf kadını boşaması hedefini güdüyordu. Nihayet böyle de oldu ve bu sözünden dolayı Resul-i Ekrem (s.a.a.) Esma'yı boşadı. [ et-Tabakat'ul-Kubra, c.8, s. 145 - 146; el-İsabe, c. 4, s. 233; Tarih-i Yakubi, c. 2, s. 85]
    İçi Uydurma dolu tarih kitaplarında bu şekilde geçen hikaye bakın hadis kitaplarında nasıl geçiyor
    işin ilginç tarafı hadisin ravisi gene Aişe validemiz:


    Buhari Talak Bölümü-2- Karısını Boşa Yan Kimse(Ye Bu Boşama Caiz Olur Mu?) Ve Erkek, Nikâhlı Karısını Talâk İle Karşılar Mı? Babı
    3-. Bize el-Evzâî tahdîs edip şöyle dedi: Ben ez-Zuhrî'ye:
    — Peygamber'in kadınlarından hangisi O'ndan Allah'a sığındı? diye sordum.
    ez-Zuhrî cevâb olarak şöyle dedi:
    — Bana Urve, Âişe(R)'den şöyle haber verdi: Cevn kızı (Umeyme),Rasûlullah(S'e nikâh olunup) huzuruna girdirildiği ve Rasûlullah da ona yaklaştığı zaman: "Senden Allah'a sığınırım!" dedi. Bunun üzerine Rasûlullah (S) ona: "Sen şânı büyük olan Allah'a sığındın, artık ailenin yanına git!" buyurdu
    Ebû Abdillah el-Buhârî şöyle dedi: Bu hadîsi Haccâc ibnu Ebî Menî', dedesi Ebû Menî' Ubeydullah (ibn Ebî Ziyâd)'dan; o da ez-Zuhrî'den rivayet etti ki, ona da Urve: Âişe şöyle dedi..., diye haber vermiştir.

    4-.Ebü Useyd (R) şöyle demiştir: Biz Peygamber'in beraberinde çıktık, nihayet eş-Şavt denilen hurma bahçesine kadar yürüdük. İki bahçeye ulaştığımızda onların arasında oturduk. Peygamber (S) bizlere:
    — "İşte şuraya oturun!" buyurdu.
    Ve kendisi bahçeye girdi. Oraya Cevniyye getirilmiş, hurmalıktaki bir eve, en Nu'mân ibn Şerâhîl'in kızı Umeyme'nin evine indirilmişti. O kadının beraberinde ebesi, dadısı da bulunuyordu. Peygamber o kadının yanma girince, ona:
    — "Nefsini bana bağışla!" dedi. Umeyme:
    — Hiç melike bir kadın nefsini kendi teb'asına hibe eder mi? diye karşıladı.
    Râvî Ebû Useyd dedi ki: Bunun üzerine Peygamber, kadının sinirliliğini yatıştırmak için elini uzatıp onun üzerine koymak istediğinde, Umeyme:
    — "Senden Allah'a sığınırım" dedi. Peygamber de:
    — "Sen hakikaten sığınılacak Yüce Makaam'a sığındın!" buyurdu.
    Sonra Peygamber bizim yanımıza çıktı ve bana:
    — "Yâ Ebâ Useyd! Sen bu Umeyme kadına râzıkıyye (denilen beyaz keten kumaştan biçilmiş) iki kat elbise giydir ve onu ailesinin yanına götürüp onların arasına koy" buyurdu.
    Ve el-Huseyn ibnu'l-Velîd en-Neysâbûriyyu da, Abdurrahmân ibn Gasîl'den; o da Abbâs ibn Sehl'den; o da babası Sehl ibn Sa'd ile Ebû Useyd'den söyledi. Bu ikisi şöyle demişlerdir: Peygamber (S), Şerâhîl kızı Umeyme ile evlendi . Bu kadın Peygamber'in huzuruna girdirildiğinde, Peygamber elini kadına doğru uzatıp yaydı. Kadın bu hareketten hoşlanmamış gibi davrandı. Bunun üzerine Pey*gamber, Ebû Useyd'e o kadını çehizleyip hazırlamasını ve ona râzıkî denilen iki kat elbise giydirmesini emretti .

    5- Bize Abdullah ibn Muhammed tahdîs etti. Bize Ibrâhîm ibnu Ebî'l-Vezîr tahdîs etti. Bize Abdurrahmân, Hamza'dan; o da babası Ebû Useyd'den ve Abbâs ibn Sehl ibn Sa'd'dan; o da babası Sehl ibn Sa'd'dan bu geçen hadîsi tahdîs etti.

    görüldüğü gibi hadisin hiçbir versiyonunda
    Aişe validemizin kadına yalan söylediği yazmamaktadır
    tarih kitaplarına dayanarak
    Resulullah'ın hanımlarına yalanları ile yuva yıkan aşağılık kadınlar damgası vurmak
    münafıkların işidir

    Alıntı
    Aişe sinirlendiğinde -ki çok da sinirlenirdi- Resul-i Ekrem'in adını ağzına almaz, yemin ederken de "İbrahim'in Rabbine andolsun" derdi[Sahih-i Buhari, c 7, s 47]

    Buhari Nikah Bölümü
    109- Kadınların Kıskançlığı Ve Sevgilerinin Şiddetinden Dolayı Hüzünlenip Öfkelenmeleri Babı



    157-.Bize Ebû Usâme, Hişâm'dan; o da babası Urve'den tahdîs etti ki, Âişe (R) şöyle demiştir: Bir kerre Rasûlullah (S) bana:
    — "(Ey Âişe!) Ben senin benden memnun olduğun zamanı ve bana karşı öfkeli bulunduğun vakti pek iyi bilirim" buyurdu.
    Âişe dedi ki: Ben de O'na:
    — (Yâ Rasûlallah!) Sen bunu nereden biliyorsun? diye sordum.
    — "Benden razı ve memnun olduğunda (birşeyi reddederken) "lâ veRabbi Muhammedi- Muhammed'in Rabbi hakkı için öyle değildir" dersin. Bana karşı öfkeli olduğun zaman da: 'Lâ ve Rabbi İbrâhimi = İbrahim'in Rabbi hakkı için öyle değildir)' dersin (adımı anmazsın)" buyurdu.
    Âişe dedi ki: Ben de:
    — Evet yâ Rasûlallah! Vallahi öyledir. Fakat ben (öfkeli iken) yalnız Sen'in isminden ayrılırım (sevgin ise gönlümde yaşar), diye saygımı arzettim

    görüldüğü gibi burda da hadisin ravisi bizzat Aişe validemiz olup
    onun rivayeti olmasa belkide biz bu olayı öğrenemeyecektik

    ayırca hadisteki lafızlardan
    Resulullah'ın bu durumdan rahatsız olmadığı hatta eşinin bu kızgınlığından hoşlandığı anlaşılmaktadır

    şia ise bu hadiseyi
    sanki Aişe validemiz Resulullah'ın yüzüne karşı güleryüzlü
    arkasından ise adını bile ağzına almayacak kadar ikiyüzlü ve sinsi olan birisiymiş de
    Resulullah'ın bundan haberi yokmuş da
    başka birileri de bu olaya şahid olmuşlar da
    Buhari de onların bu şahidliğini aktarıyormuş gibi lanse ediyor

    Resulullah'ın aile içi meseleleri mekke müşrikleri bile bu kadar kurcalamadılar
    bu kadar ileri geri konuşmadılar
    hatta Hicretin başladığı gece Resulullah'ı öldürmeye gelen müşrik suikast grubu
    "şimdi gece Muhammed hanımı ile olabilir. sabahı bekleyip öyle öldürelim" diyorlar
    hepimizin bildiği gibi Resulullah o gece yatağına Ali ra'ı bırakıp
    ebu Bekir'in evine gidiyor
    konumuzla alakası ise müşriklerin bile
    Resulullah'ın aile hayatına şiilerden daha saygılı davranmış olduklarını isbatlamasıdır


  8. 04.Ağustos.2012, 00:12
    28
    âb ü kil
    Alıntı
    Aysenin Kıskançlığı o derecedeydiki, Resul-i Ekrem (s.a.a.) Nu'man'ın kızı Esma'yla evlenince, yalan konuşarak ona; "Peygamber yanına gelince, "Senden Allah'a sığınırım!" dersen, çok hoşuna gider." demişti. Aişe bu planla Resulullah'ın o zavallı ve saf kadını boşaması hedefini güdüyordu. Nihayet böyle de oldu ve bu sözünden dolayı Resul-i Ekrem (s.a.a.) Esma'yı boşadı. [ et-Tabakat'ul-Kubra, c.8, s. 145 - 146; el-İsabe, c. 4, s. 233; Tarih-i Yakubi, c. 2, s. 85]
    İçi Uydurma dolu tarih kitaplarında bu şekilde geçen hikaye bakın hadis kitaplarında nasıl geçiyor
    işin ilginç tarafı hadisin ravisi gene Aişe validemiz:


    Buhari Talak Bölümü-2- Karısını Boşa Yan Kimse(Ye Bu Boşama Caiz Olur Mu?) Ve Erkek, Nikâhlı Karısını Talâk İle Karşılar Mı? Babı
    3-. Bize el-Evzâî tahdîs edip şöyle dedi: Ben ez-Zuhrî'ye:
    — Peygamber'in kadınlarından hangisi O'ndan Allah'a sığındı? diye sordum.
    ez-Zuhrî cevâb olarak şöyle dedi:
    — Bana Urve, Âişe(R)'den şöyle haber verdi: Cevn kızı (Umeyme),Rasûlullah(S'e nikâh olunup) huzuruna girdirildiği ve Rasûlullah da ona yaklaştığı zaman: "Senden Allah'a sığınırım!" dedi. Bunun üzerine Rasûlullah (S) ona: "Sen şânı büyük olan Allah'a sığındın, artık ailenin yanına git!" buyurdu
    Ebû Abdillah el-Buhârî şöyle dedi: Bu hadîsi Haccâc ibnu Ebî Menî', dedesi Ebû Menî' Ubeydullah (ibn Ebî Ziyâd)'dan; o da ez-Zuhrî'den rivayet etti ki, ona da Urve: Âişe şöyle dedi..., diye haber vermiştir.

    4-.Ebü Useyd (R) şöyle demiştir: Biz Peygamber'in beraberinde çıktık, nihayet eş-Şavt denilen hurma bahçesine kadar yürüdük. İki bahçeye ulaştığımızda onların arasında oturduk. Peygamber (S) bizlere:
    — "İşte şuraya oturun!" buyurdu.
    Ve kendisi bahçeye girdi. Oraya Cevniyye getirilmiş, hurmalıktaki bir eve, en Nu'mân ibn Şerâhîl'in kızı Umeyme'nin evine indirilmişti. O kadının beraberinde ebesi, dadısı da bulunuyordu. Peygamber o kadının yanma girince, ona:
    — "Nefsini bana bağışla!" dedi. Umeyme:
    — Hiç melike bir kadın nefsini kendi teb'asına hibe eder mi? diye karşıladı.
    Râvî Ebû Useyd dedi ki: Bunun üzerine Peygamber, kadının sinirliliğini yatıştırmak için elini uzatıp onun üzerine koymak istediğinde, Umeyme:
    — "Senden Allah'a sığınırım" dedi. Peygamber de:
    — "Sen hakikaten sığınılacak Yüce Makaam'a sığındın!" buyurdu.
    Sonra Peygamber bizim yanımıza çıktı ve bana:
    — "Yâ Ebâ Useyd! Sen bu Umeyme kadına râzıkıyye (denilen beyaz keten kumaştan biçilmiş) iki kat elbise giydir ve onu ailesinin yanına götürüp onların arasına koy" buyurdu.
    Ve el-Huseyn ibnu'l-Velîd en-Neysâbûriyyu da, Abdurrahmân ibn Gasîl'den; o da Abbâs ibn Sehl'den; o da babası Sehl ibn Sa'd ile Ebû Useyd'den söyledi. Bu ikisi şöyle demişlerdir: Peygamber (S), Şerâhîl kızı Umeyme ile evlendi . Bu kadın Peygamber'in huzuruna girdirildiğinde, Peygamber elini kadına doğru uzatıp yaydı. Kadın bu hareketten hoşlanmamış gibi davrandı. Bunun üzerine Pey*gamber, Ebû Useyd'e o kadını çehizleyip hazırlamasını ve ona râzıkî denilen iki kat elbise giydirmesini emretti .

    5- Bize Abdullah ibn Muhammed tahdîs etti. Bize Ibrâhîm ibnu Ebî'l-Vezîr tahdîs etti. Bize Abdurrahmân, Hamza'dan; o da babası Ebû Useyd'den ve Abbâs ibn Sehl ibn Sa'd'dan; o da babası Sehl ibn Sa'd'dan bu geçen hadîsi tahdîs etti.

    görüldüğü gibi hadisin hiçbir versiyonunda
    Aişe validemizin kadına yalan söylediği yazmamaktadır
    tarih kitaplarına dayanarak
    Resulullah'ın hanımlarına yalanları ile yuva yıkan aşağılık kadınlar damgası vurmak
    münafıkların işidir

    Alıntı
    Aişe sinirlendiğinde -ki çok da sinirlenirdi- Resul-i Ekrem'in adını ağzına almaz, yemin ederken de "İbrahim'in Rabbine andolsun" derdi[Sahih-i Buhari, c 7, s 47]

    Buhari Nikah Bölümü
    109- Kadınların Kıskançlığı Ve Sevgilerinin Şiddetinden Dolayı Hüzünlenip Öfkelenmeleri Babı



    157-.Bize Ebû Usâme, Hişâm'dan; o da babası Urve'den tahdîs etti ki, Âişe (R) şöyle demiştir: Bir kerre Rasûlullah (S) bana:
    — "(Ey Âişe!) Ben senin benden memnun olduğun zamanı ve bana karşı öfkeli bulunduğun vakti pek iyi bilirim" buyurdu.
    Âişe dedi ki: Ben de O'na:
    — (Yâ Rasûlallah!) Sen bunu nereden biliyorsun? diye sordum.
    — "Benden razı ve memnun olduğunda (birşeyi reddederken) "lâ veRabbi Muhammedi- Muhammed'in Rabbi hakkı için öyle değildir" dersin. Bana karşı öfkeli olduğun zaman da: 'Lâ ve Rabbi İbrâhimi = İbrahim'in Rabbi hakkı için öyle değildir)' dersin (adımı anmazsın)" buyurdu.
    Âişe dedi ki: Ben de:
    — Evet yâ Rasûlallah! Vallahi öyledir. Fakat ben (öfkeli iken) yalnız Sen'in isminden ayrılırım (sevgin ise gönlümde yaşar), diye saygımı arzettim

    görüldüğü gibi burda da hadisin ravisi bizzat Aişe validemiz olup
    onun rivayeti olmasa belkide biz bu olayı öğrenemeyecektik

    ayırca hadisteki lafızlardan
    Resulullah'ın bu durumdan rahatsız olmadığı hatta eşinin bu kızgınlığından hoşlandığı anlaşılmaktadır

    şia ise bu hadiseyi
    sanki Aişe validemiz Resulullah'ın yüzüne karşı güleryüzlü
    arkasından ise adını bile ağzına almayacak kadar ikiyüzlü ve sinsi olan birisiymiş de
    Resulullah'ın bundan haberi yokmuş da
    başka birileri de bu olaya şahid olmuşlar da
    Buhari de onların bu şahidliğini aktarıyormuş gibi lanse ediyor

    Resulullah'ın aile içi meseleleri mekke müşrikleri bile bu kadar kurcalamadılar
    bu kadar ileri geri konuşmadılar
    hatta Hicretin başladığı gece Resulullah'ı öldürmeye gelen müşrik suikast grubu
    "şimdi gece Muhammed hanımı ile olabilir. sabahı bekleyip öyle öldürelim" diyorlar
    hepimizin bildiği gibi Resulullah o gece yatağına Ali ra'ı bırakıp
    ebu Bekir'in evine gidiyor
    konumuzla alakası ise müşriklerin bile
    Resulullah'ın aile hayatına şiilerden daha saygılı davranmış olduklarını isbatlamasıdır


  9. 04.Ağustos.2012, 01:11
    29
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 661
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: Hz.Aişe bunları yapmışmıdır ?

    Doğrusu, uydurulmuş bir yalanla gelenler, sizin içinizden birlikte davranan bir topluluktur; siz onu kendiniz için bir şer saymayın, aksine o sizin için bir hayırdır. Onlardan her bir kişiye kazandığı günahtan (bir ceza) vardır. Onlardan (iftiranın) büyüğünü yüklenene ise büyük bir azap vardır. (Nur Suresi, 11)


  10. 04.Ağustos.2012, 01:11
    29
    Doğrusu, uydurulmuş bir yalanla gelenler, sizin içinizden birlikte davranan bir topluluktur; siz onu kendiniz için bir şer saymayın, aksine o sizin için bir hayırdır. Onlardan her bir kişiye kazandığı günahtan (bir ceza) vardır. Onlardan (iftiranın) büyüğünü yüklenene ise büyük bir azap vardır. (Nur Suresi, 11)


  11. 04.Ağustos.2012, 04:36
    30
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Hz.Aişe bunları yapmışmıdır ?

    Alıntı
    Resul-i Ekrem'in (s.a.a.) huzurunda Aişe'nin saygısızlığı öyle bir hadde varmıştı ki, Resulullah (s.a.a.) namaz kılarken karşısına geçmiş, ayaklarını Resulullah'ın secde yerine uzatmıştı. Resulullah işaret edince ayaklarını topluyor,başını secdeden kaldırınca yine ayaklarını uzatıyordu.[/h][h=3][Sahih-i Buhari, c. 5, s. 48-49, Peygamber'in Haticeyle Evlenmesi Babı; Sahih-i Müslim, c]

    Buhari namaz babı 103- Uyuyan Kimsenin Arkasında Namaz Kılmak Babı



    147-.Bize Hişâm tahdîs edip şöyle dedi: Bana babam Urve, Âişe'den tahdîs etti. O şöyle demiştir: Peygamber (S), ben onun döşeği üzerinde aykırı yatıp uyuduğum hâlde (bana doğru) namaz kılar, vitri kılmak istediği zaman beni de uyandırırdı. Ben de vitri onunla birlikte kılardım .

    104- Kadının Arka Tarafında Nafile Namazı Kılmak Babı


    148-.Âişe (R) şöyle'demiştir: Ben Rasûlullah (S)'ın önünde, ayaklarım kıblesine (yânı secde ettiği yere) gelecek şekilde yatar uyurdum. Secdeye vardığı zaman eliyle beni dürterdi de ben ayaklarımı geriye çekerdim. Secdeden kalktığı zaman yine uzatırdım. Âişe dedi ki: O zamanlarda evlerde ışıklar yoktu .

    105- Namazı Hiçbir Şey Kesmez Diyen Kimse Babı

    149-.Bize el-A'meş tahdîs edip şöyle dedi: Bize İbrâhîm, el-Esved'den; o da Âişe'den tahdîs etti. el-A'meş dedi ki: Ve yine ba*na Müslim (yânî İbn Subayh), Mesrûk'tan; o da Âişe'den şöyle tah*dîs etti: Âişe'nin yanında namazı kesecek şeyler zikr olundu da, bunlar köpek, eşek ve kadındır denildi. Bunun üzerine Âişe: Sizler beni eşek*lere ve köpeklere benzettiniz. Allah'a yemîn ederim ki, ben Peygamber'i, kendim serîr üzerinde ve Peygamber'le kıblesi arasında yatmış olduğum hâlde namaz kılarken görmüşümdür. Bu vaziyette iken, be*nim için bir ihtiyâç meydana gelir. Ben oturup da Peygamber'e ezi*yet vermemi istemediğim için şeririn ayaklan tarafından usulca sıyrılıp çıkardım.

    150-.Bana İbnu Şihâb'ın kardeşinin oğlu (Muhammed ibn Abdillah ibn Müslim) tahdîs etti. Kendisi amucası Muhammed ibn Şihâb ez-Zuhrî'ye namazı, namazı kesecek şeyi sormuş. Bunun üze*rine İbn Şihâb şöyle demiştir: Namazı hiçbir şey kesmez . Bana Urvetu'bnu'z-Zubeyr haber verdi ki, Peygamber'in zevcesi Âişe şöy*le demiştir: Yemîn olsun ki, Rasûlullah (S) geceleyin kalkardı da ben kendisiyle kıblesi arasında aykırı yatmış olduğum hâlde, o eşinin yay*gısı üzerinde namaz kılardı.

    yine görüldüğü üzere hadislerin ravisi Aişe validemizdir
    hadisleri zikretme sebebi de namaz kılanın önünden kadın eşek ve köpek geçerse
    namaz bozulur şeklindeki hadisin Resulullah'ın sünnetine aykırı olduğunu vurgulamaktır
    ayrıca 2. hadisten kadına dokunmanın abdesti bozmadığı da anlaşılmaktadır

    hadislerden olayın sürekli yaşandığı anlaşılmaktadır
    Resulullah'ın bir kere bile Aişe validemize bunu yasaklamamış olması
    olayın Resulullahca normal karşılandığını
    ortada herhangi bir saygısızlık olmadığını gösterir


  12. 04.Ağustos.2012, 04:36
    30
    âb ü kil
    Alıntı
    Resul-i Ekrem'in (s.a.a.) huzurunda Aişe'nin saygısızlığı öyle bir hadde varmıştı ki, Resulullah (s.a.a.) namaz kılarken karşısına geçmiş, ayaklarını Resulullah'ın secde yerine uzatmıştı. Resulullah işaret edince ayaklarını topluyor,başını secdeden kaldırınca yine ayaklarını uzatıyordu.[/h][h=3][Sahih-i Buhari, c. 5, s. 48-49, Peygamber'in Haticeyle Evlenmesi Babı; Sahih-i Müslim, c]

    Buhari namaz babı 103- Uyuyan Kimsenin Arkasında Namaz Kılmak Babı



    147-.Bize Hişâm tahdîs edip şöyle dedi: Bana babam Urve, Âişe'den tahdîs etti. O şöyle demiştir: Peygamber (S), ben onun döşeği üzerinde aykırı yatıp uyuduğum hâlde (bana doğru) namaz kılar, vitri kılmak istediği zaman beni de uyandırırdı. Ben de vitri onunla birlikte kılardım .

    104- Kadının Arka Tarafında Nafile Namazı Kılmak Babı


    148-.Âişe (R) şöyle'demiştir: Ben Rasûlullah (S)'ın önünde, ayaklarım kıblesine (yânı secde ettiği yere) gelecek şekilde yatar uyurdum. Secdeye vardığı zaman eliyle beni dürterdi de ben ayaklarımı geriye çekerdim. Secdeden kalktığı zaman yine uzatırdım. Âişe dedi ki: O zamanlarda evlerde ışıklar yoktu .

    105- Namazı Hiçbir Şey Kesmez Diyen Kimse Babı

    149-.Bize el-A'meş tahdîs edip şöyle dedi: Bize İbrâhîm, el-Esved'den; o da Âişe'den tahdîs etti. el-A'meş dedi ki: Ve yine ba*na Müslim (yânî İbn Subayh), Mesrûk'tan; o da Âişe'den şöyle tah*dîs etti: Âişe'nin yanında namazı kesecek şeyler zikr olundu da, bunlar köpek, eşek ve kadındır denildi. Bunun üzerine Âişe: Sizler beni eşek*lere ve köpeklere benzettiniz. Allah'a yemîn ederim ki, ben Peygamber'i, kendim serîr üzerinde ve Peygamber'le kıblesi arasında yatmış olduğum hâlde namaz kılarken görmüşümdür. Bu vaziyette iken, be*nim için bir ihtiyâç meydana gelir. Ben oturup da Peygamber'e ezi*yet vermemi istemediğim için şeririn ayaklan tarafından usulca sıyrılıp çıkardım.

    150-.Bana İbnu Şihâb'ın kardeşinin oğlu (Muhammed ibn Abdillah ibn Müslim) tahdîs etti. Kendisi amucası Muhammed ibn Şihâb ez-Zuhrî'ye namazı, namazı kesecek şeyi sormuş. Bunun üze*rine İbn Şihâb şöyle demiştir: Namazı hiçbir şey kesmez . Bana Urvetu'bnu'z-Zubeyr haber verdi ki, Peygamber'in zevcesi Âişe şöy*le demiştir: Yemîn olsun ki, Rasûlullah (S) geceleyin kalkardı da ben kendisiyle kıblesi arasında aykırı yatmış olduğum hâlde, o eşinin yay*gısı üzerinde namaz kılardı.

    yine görüldüğü üzere hadislerin ravisi Aişe validemizdir
    hadisleri zikretme sebebi de namaz kılanın önünden kadın eşek ve köpek geçerse
    namaz bozulur şeklindeki hadisin Resulullah'ın sünnetine aykırı olduğunu vurgulamaktır
    ayrıca 2. hadisten kadına dokunmanın abdesti bozmadığı da anlaşılmaktadır

    hadislerden olayın sürekli yaşandığı anlaşılmaktadır
    Resulullah'ın bir kere bile Aişe validemize bunu yasaklamamış olması
    olayın Resulullahca normal karşılandığını
    ortada herhangi bir saygısızlık olmadığını gösterir


  13. 04.Ağustos.2012, 16:30
    31
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Hz.Aişe bunları yapmışmıdır ?

    Kırlangıç. Nickli Üyeden Alıntı
    Gözlerime inanamıyorum bu okuduklarım nedir böyle? Ben Hz. Aişe'yi hiç böyle tanımazdım, bence bunlar doğru değil.Tabi ki onlar da insan, mutlaka yanlışları olmuştur ama komplo hazırlamak çok ağır bir iftira.Böyle tehlikeli sularda yüzmemenizi tavsiye ederim, normal insanlardan bahsetmiyoruz Peygamberimizin eşlerinden bahsediyoruz burada.
    Bak bu şia Hz Aİşe Annemize olan kinlerini bizim kaynaklardan makaslama ve anlam değiştirmelerle Hz Aişe annemize kin güttürme uğraşındalar...


  14. 04.Ağustos.2012, 16:30
    31
    Devamlı Üye
    Kırlangıç. Nickli Üyeden Alıntı
    Gözlerime inanamıyorum bu okuduklarım nedir böyle? Ben Hz. Aişe'yi hiç böyle tanımazdım, bence bunlar doğru değil.Tabi ki onlar da insan, mutlaka yanlışları olmuştur ama komplo hazırlamak çok ağır bir iftira.Böyle tehlikeli sularda yüzmemenizi tavsiye ederim, normal insanlardan bahsetmiyoruz Peygamberimizin eşlerinden bahsediyoruz burada.
    Bak bu şia Hz Aİşe Annemize olan kinlerini bizim kaynaklardan makaslama ve anlam değiştirmelerle Hz Aişe annemize kin güttürme uğraşındalar...


  15. 04.Ağustos.2012, 18:58
    32
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Hz.Aişe bunları yapmışmıdır ?

    24-Nur-12. Bu iftirayı işittiğinizde erkek ve kadın müminlerin, kendi vicdanları ile hüsnüzanda bulunup da: "Bu, apaçık bir iftiradır" demeleri gerekmez miydi?

    bu gibi konularda tavrımız bu olmalıdır

    ebediyet yolcusu Nickli Üyeden Alıntı
    ...siz onu kendiniz için bir şer saymayın, aksine o sizin için bir hayırdır...
    Aişe validemiz vesilesi ile bu ve buna benzer birkaç hüküm inmiştir
    teyemmüm ayeti bunlardan biridir
    hepsi de ümmet için genişlik olmuştur
    yukardaki hadisler de şianın ona iftira atmasına sebeb olmuşsa da
    ümmet için faydalar vardır

    bu hadisler vesilesi ile İslamda kadının değerini
    aile hayatının nasıl olması gerektiğini
    kocaların nasıl müsahamakar olması gerektiğini
    vs öğrenmiş oluyoruz



  16. 04.Ağustos.2012, 18:58
    32
    âb ü kil
    24-Nur-12. Bu iftirayı işittiğinizde erkek ve kadın müminlerin, kendi vicdanları ile hüsnüzanda bulunup da: "Bu, apaçık bir iftiradır" demeleri gerekmez miydi?

    bu gibi konularda tavrımız bu olmalıdır

    ebediyet yolcusu Nickli Üyeden Alıntı
    ...siz onu kendiniz için bir şer saymayın, aksine o sizin için bir hayırdır...
    Aişe validemiz vesilesi ile bu ve buna benzer birkaç hüküm inmiştir
    teyemmüm ayeti bunlardan biridir
    hepsi de ümmet için genişlik olmuştur
    yukardaki hadisler de şianın ona iftira atmasına sebeb olmuşsa da
    ümmet için faydalar vardır

    bu hadisler vesilesi ile İslamda kadının değerini
    aile hayatının nasıl olması gerektiğini
    kocaların nasıl müsahamakar olması gerektiğini
    vs öğrenmiş oluyoruz



  17. 05.Ağustos.2012, 01:38
    33
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 661
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: Hz.Aişe bunları yapmışmıdır ?

    Onlar bir ümmetti; gelip geçti. Onların kazandıkları kendilerinin, sizin kazandıklarınız sizindir. Siz, onların yaptıklarından sorumlu değilsiniz. (Bakara Suresi, 134)


  18. 05.Ağustos.2012, 01:38
    33
    Onlar bir ümmetti; gelip geçti. Onların kazandıkları kendilerinin, sizin kazandıklarınız sizindir. Siz, onların yaptıklarından sorumlu değilsiniz. (Bakara Suresi, 134)





+ Yorum Gönder
Git İlk 23