Konusunu Oylayın.: İslama Uygun Olan Sanat Dalları Nelerdir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İslama Uygun Olan Sanat Dalları Nelerdir?
  1. 01.Ağustos.2012, 01:35
    1
    Cedd
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Kasım.2011
    Üye No: 91509
    Mesaj Sayısı: 180
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    İslama Uygun Olan Sanat Dalları Nelerdir?






    İslama Uygun Olan Sanat Dalları Nelerdir? Mumsema İslama Uygun Olan Sanat Dalları Nelerdir?


  2. 01.Ağustos.2012, 01:35
    1
    Cedd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



  3. 02.Ağustos.2012, 01:57
    2
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: İslama Uygun Olan Sanat Dalları Nelerdir?




    İslâm`ın Yasakladığı San`at ve Kazanç Yolları

    İslâm, cem`iyetin inanç ve ahlâkına, örf ve âdâb kaidelerine zararlı olan san`at ve meslek kollarını yasaklamış, o yoldan kazanç te`min etmeyi haram saymıştır. İslâmın haram saydığı meslek ve san`at dalları şunlardır:
    *Fuhuş: İslâm, fuhuş ve zinayı bütün şekilleriyle haram kılmıştır. Müslüman kadın ve erkek, cinsî tahrik için yapılan resimlere, çekilen fotoğraflara modellik yapamaz. Zina yaptırılan açık veya gizli iş yerlerinde çalışamaz. Fuhuş yapamadığı gibi yapılmasına da hiçbir şekilde sebeb ve vasıta olamaz. Zinaya müstenid kazanç getiren bütün iş kolları müslümana haramdır.
    * Cinsî duyguları tahrik eden oyun ve san`atlar: İslâmiyet, kadın-erkek ilişkilerini sınırsız serbest bırakmayarak belli kaidelerle hudutlandırmış, haram-helâl tasnifine tâbi tutmuştur. Bu sınırları çiğneyen ve şehevî duyguları tahrik ederek inanç ve ahlâkın zayıflamasına yol açan her türlü iş, meslek ve san`atlar haram çerçevesi içinde yer almıştır. Dans, bale, müstehcen temsil ve oyunlar burada örnek olarak zikredilebilir.
    * Konu ve gayesi harâm olan meslekler: Bu meslekler arasında ressamlık ve heykeltraşlığı, müstehcenliği esas alan fotoğrafçılığı sayabiliriz.
    * İçki ve uyuşturucu madde yapım ve satımı: Bunların haram olduğunu yiyecek ve içecekler bahsinde zikr ettik. Sorularlaislamiyet.com


  4. 02.Ağustos.2012, 01:57
    2
    Administrator



    İslâm`ın Yasakladığı San`at ve Kazanç Yolları

    İslâm, cem`iyetin inanç ve ahlâkına, örf ve âdâb kaidelerine zararlı olan san`at ve meslek kollarını yasaklamış, o yoldan kazanç te`min etmeyi haram saymıştır. İslâmın haram saydığı meslek ve san`at dalları şunlardır:
    *Fuhuş: İslâm, fuhuş ve zinayı bütün şekilleriyle haram kılmıştır. Müslüman kadın ve erkek, cinsî tahrik için yapılan resimlere, çekilen fotoğraflara modellik yapamaz. Zina yaptırılan açık veya gizli iş yerlerinde çalışamaz. Fuhuş yapamadığı gibi yapılmasına da hiçbir şekilde sebeb ve vasıta olamaz. Zinaya müstenid kazanç getiren bütün iş kolları müslümana haramdır.
    * Cinsî duyguları tahrik eden oyun ve san`atlar: İslâmiyet, kadın-erkek ilişkilerini sınırsız serbest bırakmayarak belli kaidelerle hudutlandırmış, haram-helâl tasnifine tâbi tutmuştur. Bu sınırları çiğneyen ve şehevî duyguları tahrik ederek inanç ve ahlâkın zayıflamasına yol açan her türlü iş, meslek ve san`atlar haram çerçevesi içinde yer almıştır. Dans, bale, müstehcen temsil ve oyunlar burada örnek olarak zikredilebilir.
    * Konu ve gayesi harâm olan meslekler: Bu meslekler arasında ressamlık ve heykeltraşlığı, müstehcenliği esas alan fotoğrafçılığı sayabiliriz.
    * İçki ve uyuşturucu madde yapım ve satımı: Bunların haram olduğunu yiyecek ve içecekler bahsinde zikr ettik. Sorularlaislamiyet.com


  5. 02.Ağustos.2012, 19:49
    3
    Cedd
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Kasım.2011
    Üye No: 91509
    Mesaj Sayısı: 180
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: İslama Uygun Olan Sanat Dalları Nelerdir?

    Allah razı olsun hocam. Sorumun cevaplandığını görmeden az önce benzer içerikli bir konu bulmuştum ve oraya bir soru sordum. Aynı soruyu kendi açtığım konuya dahil olarak tekrarlayayım.

    Bu hususta, İslam ahlakını çiğnemeyen içeriklere sahip müzik de harama girmiyor. Birçok konuda birçok kez düşündüm ve farklı kaynaklardan müzik konusundaki bakış açısına baktım. Belli şartlarda haram, def dışında müzik haram, belli şartlarda mubah ya da tamamen müzik haram gibi sonuçlara varılıyor. Bu konunun hala peşinde ve sıkıntıdayım. Zor günler geçiriyorum. Bir belirsizlik ve görüş ayrılığı var ve bu beni yıpratıyor. Eğer haram ise yukarıdaki paylaştığınız yazıda neden göremedim. Aksi halde ise nedenini duymak isterim inşallah.


  6. 02.Ağustos.2012, 19:49
    3
    Cedd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Allah razı olsun hocam. Sorumun cevaplandığını görmeden az önce benzer içerikli bir konu bulmuştum ve oraya bir soru sordum. Aynı soruyu kendi açtığım konuya dahil olarak tekrarlayayım.

    Bu hususta, İslam ahlakını çiğnemeyen içeriklere sahip müzik de harama girmiyor. Birçok konuda birçok kez düşündüm ve farklı kaynaklardan müzik konusundaki bakış açısına baktım. Belli şartlarda haram, def dışında müzik haram, belli şartlarda mubah ya da tamamen müzik haram gibi sonuçlara varılıyor. Bu konunun hala peşinde ve sıkıntıdayım. Zor günler geçiriyorum. Bir belirsizlik ve görüş ayrılığı var ve bu beni yıpratıyor. Eğer haram ise yukarıdaki paylaştığınız yazıda neden göremedim. Aksi halde ise nedenini duymak isterim inşallah.


  7. 02.Ağustos.2012, 19:56
    4
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: İslama Uygun Olan Sanat Dalları Nelerdir?

    abi kesin görüş yok işte,dediğin şeyler gibi çok fazla görüş var.her türlüsü haram,düğün dernekteki def hariç diyen var;yalnız def mübah geri kalanı haram diyen var;mekruhtur diyen var;haramlık çalgıda değil şarkı sözleri ve söylendiği ortamda diyen var...

    ehli sünnet içinde tek ve mutlak denebilecek bir görüş yok.kuran ayetlerinden müziğe dair olduğu söylenen ayetlerin mübah olabilecek müziği kapsayıp kapsamadığı da belli değil.müzik hakkındaki görüşler için hadisleri delil alıyor farklı görüşteki insanlar,farklı hadisler var.bir tek ibn hazm müzik hakkında gelen rivayetlerin zayıf ve uydurma olduğunu söylemiştir.ben müziğin haramlığı hakkında getirilen sahih hadisleri reddetmiyorum,fakat başka sahih hadisler de varken mutlak hüküm verilemeyeceğini düşünüyorum.en doğrusunu Allah bilir.


  8. 02.Ağustos.2012, 19:56
    4
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    abi kesin görüş yok işte,dediğin şeyler gibi çok fazla görüş var.her türlüsü haram,düğün dernekteki def hariç diyen var;yalnız def mübah geri kalanı haram diyen var;mekruhtur diyen var;haramlık çalgıda değil şarkı sözleri ve söylendiği ortamda diyen var...

    ehli sünnet içinde tek ve mutlak denebilecek bir görüş yok.kuran ayetlerinden müziğe dair olduğu söylenen ayetlerin mübah olabilecek müziği kapsayıp kapsamadığı da belli değil.müzik hakkındaki görüşler için hadisleri delil alıyor farklı görüşteki insanlar,farklı hadisler var.bir tek ibn hazm müzik hakkında gelen rivayetlerin zayıf ve uydurma olduğunu söylemiştir.ben müziğin haramlığı hakkında getirilen sahih hadisleri reddetmiyorum,fakat başka sahih hadisler de varken mutlak hüküm verilemeyeceğini düşünüyorum.en doğrusunu Allah bilir.


  9. 02.Ağustos.2012, 20:08
    5
    Cedd
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Kasım.2011
    Üye No: 91509
    Mesaj Sayısı: 180
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: İslama Uygun Olan Sanat Dalları Nelerdir?

    Alıntı
    abi kesin görüş yok işte,dediğin şeyler gibi çok fazla görüş var.her türlüsü haram,düğün dernekteki def hariç diyen var;yalnız def mübah geri kalanı haram diyen var;mekruhtur diyen var;haramlık çalgıda değil şarkı sözleri ve söylendiği ortamda diyen var...

    ehli sünnet içinde tek ve mutlak denebilecek bir görüş yok.kuran ayetlerinden müziğe dair olduğu söylenen ayetlerin mübah olabilecek müziği kapsayıp kapsamadığı da belli değil.müzik hakkındaki görüşler için hadisleri delil alıyor farklı görüşteki insanlar,farklı hadisler var.bir tek ibn hazm müzik hakkında gelen rivayetlerin zayıf ve uydurma olduğunu söylemiştir.ben müziğin haramlığı hakkında getirilen sahih hadisleri reddetmiyorum,fakat başka sahih hadisler de varken mutlak hüküm verilemeyeceğini düşünüyorum.en doğrusunu Allah bilir
    Sahih; ama müzik konusunda iki farklı durumu savunan hadisleri senden istesem paylaşabilir ya da bir kaynaktan gösterebilir misin?


  10. 02.Ağustos.2012, 20:08
    5
    Cedd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Alıntı
    abi kesin görüş yok işte,dediğin şeyler gibi çok fazla görüş var.her türlüsü haram,düğün dernekteki def hariç diyen var;yalnız def mübah geri kalanı haram diyen var;mekruhtur diyen var;haramlık çalgıda değil şarkı sözleri ve söylendiği ortamda diyen var...

    ehli sünnet içinde tek ve mutlak denebilecek bir görüş yok.kuran ayetlerinden müziğe dair olduğu söylenen ayetlerin mübah olabilecek müziği kapsayıp kapsamadığı da belli değil.müzik hakkındaki görüşler için hadisleri delil alıyor farklı görüşteki insanlar,farklı hadisler var.bir tek ibn hazm müzik hakkında gelen rivayetlerin zayıf ve uydurma olduğunu söylemiştir.ben müziğin haramlığı hakkında getirilen sahih hadisleri reddetmiyorum,fakat başka sahih hadisler de varken mutlak hüküm verilemeyeceğini düşünüyorum.en doğrusunu Allah bilir
    Sahih; ama müzik konusunda iki farklı durumu savunan hadisleri senden istesem paylaşabilir ya da bir kaynaktan gösterebilir misin?


  11. 02.Ağustos.2012, 20:11
    6
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: İslama Uygun Olan Sanat Dalları Nelerdir?

    1900- Abdullah bin Abbâs (Radıyallâhu anhumâ) ; Şöyle demiştir :
    Âişe (Radıyallâhu anhâ), yakını olan bir kızı Ensâr'dan bir adam ile evlendirdi. (Gelin götürüldükten sonra) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) geldi ve (orada bulunanlara) :
    — «Genç kızı (damadın evine) gönderdiniz (mi?)» buyurdu. Sahâbîler:
    — Evet, dediler. Efendimiz:
    — «Def çalıp nağme ile şiir söyleyecek bir kızcağızı gelinle beraber gönderdiniz (mi?)» buyurdu. Âişe (Radıyallâhu anhâ) :
    — Hayır, dedi. Bunun üzerine Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) :
    — «Ensarın arasında güzel söyleme adeti vardır. Bari onlara : 'Size geldik, size geldik. Böylece Allah bize de, size de hayırlı ömür versin' diyerek onları odalarına göndereydiniz ya» buyurdu."
    (İbn Mace, Nikah, 1 900)

    bu biri,

    Ebu Âmir –ya da Ebu Mâlik- el-Eş’arî’den dedi ki: Rasulullah (s.a.v.) Buyurdu :
    “Ummetim arasında fercleri, ipeği, şarabı ve çalgı âletlerini (meazif) helâl kabul edecek bir topluluk olacaktır. Ve birtakım kimseler bir alemin yakınına konaklayacaklar. Kendilerine ait davarlarla yanına gidecek, bir ihtiyacı sebebiyle onlara varacak. Onlar (ona): Bize yarın tekrar gel, diyecekler. Yüce Allah geceleyin onlara hükmünü geçirecek ve alemi koyacak, diğerlerini ise tanınmaz hale çevirerek, kıyamet gününe kadar maymunlara ve domuzlara dönüştürecektir.”
    Sahihtir. Buhari (10/51-Fethul Bari) İbn Hibban Sahih’inde (8/265 no:6719)
    Taberani, el-Mucemu’l-Kebir(3/319 no:3417) Taberani, Musnedu’şŞamiyyin(1/334,588) el-İsmaili, el-Mustahracu ale’s-Sahih’de onun rivayet yoluyla ,Beyhaki, Sunen(10/221) İbni Hacer Tağliku’t-Talik (5/17-19) İbnu’l-Kayyim elİğase(
    1/260) İbn Asakir, Tarih-u Dımaşk (18/156) İbn Mace(4020); Beyhaki(8/295,10/231) İbn Ebi Şeybe(8/107 no:3810) Ahmed(5/342) el-Mehamili, el-Emali(101/61) İbnu’l-Arabi, Mucem(vr. 182/a) Silsiletu’l-Ahadisi’s-Sahiha(1887) İbn Teymiye, elİstikame(1/294) Hafız Irakî el-Muğni an Hamli’l-Esfar (2/271) İbnu’s-Salah Mukaddimetu Ulumi’l-Hadis(s.72)
    (Bu hadisi Buharî Sahih’inde cezm (kesinlik) bildiren bir siga ile ta’lik yoluyla kaydetmiş ve “Kitabu’l-Eşribe (X, 51, 5590, Fethu’l-Bârî)’de şu sözleriyle onu delil olarak göstermiştir: “Hişam b. Ammâr da dedi ki: Bize Sadaka b. Halid anlattı (haddesenâ), bize Abdu’r-Rahman b. Yezid b. Câbir anlattı, bize Atiyye b. Kays el-Kilâbî anlattı, bize Abdu’r-Rahman b. Ganm el-Eş’arî anlattı dedi ki: Bana Ebu Âmir ya da Ebu Mâlik el-Eş’arî anlattı (haddesenî) –Allah’a yemin ederim ki; bana Ya’lân söylememiştir- o Peygamber (s.a)’ı şöyle buyururken dinlemiştir... diyerek, hadisi zikretmektedir.)

    bu da bir diğeridir.daha çokça hadis vardır.


  12. 02.Ağustos.2012, 20:11
    6
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    1900- Abdullah bin Abbâs (Radıyallâhu anhumâ) ; Şöyle demiştir :
    Âişe (Radıyallâhu anhâ), yakını olan bir kızı Ensâr'dan bir adam ile evlendirdi. (Gelin götürüldükten sonra) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) geldi ve (orada bulunanlara) :
    — «Genç kızı (damadın evine) gönderdiniz (mi?)» buyurdu. Sahâbîler:
    — Evet, dediler. Efendimiz:
    — «Def çalıp nağme ile şiir söyleyecek bir kızcağızı gelinle beraber gönderdiniz (mi?)» buyurdu. Âişe (Radıyallâhu anhâ) :
    — Hayır, dedi. Bunun üzerine Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) :
    — «Ensarın arasında güzel söyleme adeti vardır. Bari onlara : 'Size geldik, size geldik. Böylece Allah bize de, size de hayırlı ömür versin' diyerek onları odalarına göndereydiniz ya» buyurdu."
    (İbn Mace, Nikah, 1 900)

    bu biri,

    Ebu Âmir –ya da Ebu Mâlik- el-Eş’arî’den dedi ki: Rasulullah (s.a.v.) Buyurdu :
    “Ummetim arasında fercleri, ipeği, şarabı ve çalgı âletlerini (meazif) helâl kabul edecek bir topluluk olacaktır. Ve birtakım kimseler bir alemin yakınına konaklayacaklar. Kendilerine ait davarlarla yanına gidecek, bir ihtiyacı sebebiyle onlara varacak. Onlar (ona): Bize yarın tekrar gel, diyecekler. Yüce Allah geceleyin onlara hükmünü geçirecek ve alemi koyacak, diğerlerini ise tanınmaz hale çevirerek, kıyamet gününe kadar maymunlara ve domuzlara dönüştürecektir.”
    Sahihtir. Buhari (10/51-Fethul Bari) İbn Hibban Sahih’inde (8/265 no:6719)
    Taberani, el-Mucemu’l-Kebir(3/319 no:3417) Taberani, Musnedu’şŞamiyyin(1/334,588) el-İsmaili, el-Mustahracu ale’s-Sahih’de onun rivayet yoluyla ,Beyhaki, Sunen(10/221) İbni Hacer Tağliku’t-Talik (5/17-19) İbnu’l-Kayyim elİğase(
    1/260) İbn Asakir, Tarih-u Dımaşk (18/156) İbn Mace(4020); Beyhaki(8/295,10/231) İbn Ebi Şeybe(8/107 no:3810) Ahmed(5/342) el-Mehamili, el-Emali(101/61) İbnu’l-Arabi, Mucem(vr. 182/a) Silsiletu’l-Ahadisi’s-Sahiha(1887) İbn Teymiye, elİstikame(1/294) Hafız Irakî el-Muğni an Hamli’l-Esfar (2/271) İbnu’s-Salah Mukaddimetu Ulumi’l-Hadis(s.72)
    (Bu hadisi Buharî Sahih’inde cezm (kesinlik) bildiren bir siga ile ta’lik yoluyla kaydetmiş ve “Kitabu’l-Eşribe (X, 51, 5590, Fethu’l-Bârî)’de şu sözleriyle onu delil olarak göstermiştir: “Hişam b. Ammâr da dedi ki: Bize Sadaka b. Halid anlattı (haddesenâ), bize Abdu’r-Rahman b. Yezid b. Câbir anlattı, bize Atiyye b. Kays el-Kilâbî anlattı, bize Abdu’r-Rahman b. Ganm el-Eş’arî anlattı dedi ki: Bana Ebu Âmir ya da Ebu Mâlik el-Eş’arî anlattı (haddesenî) –Allah’a yemin ederim ki; bana Ya’lân söylememiştir- o Peygamber (s.a)’ı şöyle buyururken dinlemiştir... diyerek, hadisi zikretmektedir.)

    bu da bir diğeridir.daha çokça hadis vardır.





+ Yorum Gönder