Konusunu Oylayın.: Namaz hakkında çocuğumu nasıl eğitebilirim?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Namaz hakkında çocuğumu nasıl eğitebilirim?
  1. 26.Temmuz.2012, 19:34
    1
    Buralhan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96817
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Namaz hakkında çocuğumu nasıl eğitebilirim?






    Namaz hakkında çocuğumu nasıl eğitebilirim? Mumsema degerli arkadaslar lütfen yardimci olun yurt disinda yasiyorum 12 yasinda bir oglum var zorla ramazanda namaza baslattim fakat kilmasini bilmedigi icin ben sema seklinde yazmistim ona dün ilmihal kitabindan kissalar okuyordum bisey gözüme takildi bakarken cocukta gördü simdi namaz kilmiyor ´´´ben kagittan bakiyom benim namazim zaten kabul degilmis kilmiycam iste diye cok kizdi bana sen yanlis yaptirdin günahlari sana ´´diyo onu ikna etmem icin ne yapmaliyim yardim edin yardimlariniz icin simdiden tesekkürler Allah yar ve yardimcimiz olsun


  2. 26.Temmuz.2012, 19:34
    1
    Buralhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    degerli arkadaslar lütfen yardimci olun yurt disinda yasiyorum 12 yasinda bir oglum var zorla ramazanda namaza baslattim fakat kilmasini bilmedigi icin ben sema seklinde yazmistim ona dün ilmihal kitabindan kissalar okuyordum bisey gözüme takildi bakarken cocukta gördü simdi namaz kilmiyor ´´´ben kagittan bakiyom benim namazim zaten kabul degilmis kilmiycam iste diye cok kizdi bana sen yanlis yaptirdin günahlari sana ´´diyo onu ikna etmem icin ne yapmaliyim yardim edin yardimlariniz icin simdiden tesekkürler Allah yar ve yardimcimiz olsun


    Benzer Konular

    - Çocuğumu sünnet ettirdikten sonra mevlid okutturmam gerekiyormu?

    - Çocuğumu Bana Verin Kitabının Özeti

    - Çocuğumu Nasıl Eğiteyim?

    - Çocuğumu kreşe nasıl gönderebilirim

    - Çocuğumu Nasıl Eğitmeliyim?

  3. 26.Temmuz.2012, 20:10
    2
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Namaz hakkinda




    hep diyorum
    dininizi sakın tek mezhebe göre yazılmış
    ayetsiz hadissiz delilsiz ilmihallerden öğrenmeyin
    diye

    namazı bilmeyenlerin namaza başlarken okuyarak kılmasında
    sureleri bilmeyenlerin de ezberleyene kadar okuyarak kılmasında sakınca yoktur

    Alıntı
    Ebû Hanîfe, görüşünü iki gerekçeye dayandırıyor: Birincisi eylemin amel-i kesîr olması, ikincisi öğrenme olması. Birinci durumda eğer bakarak okurken Mushafı elde taşıma, yapraklarını çevirme gibi namazda yapılmayacak eylemler varsa, namaz bozulur. Şayet önüne konan Mushafı, elde taşımadan, yapraklarını çevirmeden, ya da mihraba yazılı Kur’ân’a bakarak okursa amel-i kesîr olmadığı için namaz bozulmaz.

    Fakat Aynî, Kur’ân’ı taşımanın, yapraklarını çevirmenin namazı bozacağı savını, Peygamber’in uygulamasına aykırı bulmaktadır. Çünkü Peygamber (s.a.v.), namazda bundan daha çok olan eylemi yapmıştır: Ebû’l-As’ın kızı Umâme, kendisinin omuzunda olduğu halde namaz kılar, secdeye vardığında kızı yere bırakır, kalktığında tekrar alırdı.Mushafa bakmak neden caiz olmasın? Mushafa bakmak, ibâdetin ibâdete eklenmesidir.Mushafa bakmak, mihrabdaki nakışlara bakmaktan daha fazla bir şey değildir. Nakışlara bakmak namazı bozmazken, Kur’ân’a bakmak neden bozsun? Yapraklan çevirmek ise amel-i kalîldir.

    Ama birinci bakımdan fark vardır. Çünkü yere konulmuş Mushafa bakmak, ameli kesîr değildir.Yazılı bir şeye bakmak da icm⒠ile namazı bozmaz.

    Mushafa bakıp okumayı, öğrenme sayma görüşünü de kabul etmeyen Hidâye şârihi Kemâlu’d-dîn “Bu telakkun(öğrenme)dir," sözü, yanlıştır. Yazılı Mushafa bakmak, namazı bozacak ölçüde bir öğrenme değildir” diyor ve Serahsî’nin sözlerini aktarıyor: “İmam namazda Mushaftan okursa Ebû Hanîfe’ye göre namaz bozulur. Şâfi’îye göre kerahetsiz caizdir. Şâfi’î diyor ki: “Eğer Kitap ehli, namazlarında Kitaba bakıyor, diye Mushafa bakarak okumak, mekruh olursa ezbere okumak da mekruh olur. Çünkü Kitap ehli içinde, ezbere okuyanlar da vardır. Ayrıca biz de onlar gibi tasadduk eder, onlar gibi yer, içeriz. Bunlar mekruh değildir. (Mushafa bakmak neden mekruh olsun?)”

    el-Kâsânî de şöyle diyor:

    “Namazda Mushafa bakarak okumayı caiz görenler, Âişe’nîn, Zekvân adlı âzâdlı kölesinin Ramazanda Mushaf’tan okuyarak halka namaz kıldırmasını delîl gösterirler. Ayrıca Mushafa bakmak ibâdettir. Okumak da ibadettir. İbâdetin ibâdete eklenmesi, bozmayı gerektirmez. Ancak Kitap ehlinin eylemine benzediğinden mekruh olur. Fakat Şâfiîye göre biz, Kitap ehline benzemekten, her konuda men’edilmiş değiliz. Zira biz de onların yediklerini yiyoruz.”



  4. 26.Temmuz.2012, 20:10
    2
    âb ü kil



    hep diyorum
    dininizi sakın tek mezhebe göre yazılmış
    ayetsiz hadissiz delilsiz ilmihallerden öğrenmeyin
    diye

    namazı bilmeyenlerin namaza başlarken okuyarak kılmasında
    sureleri bilmeyenlerin de ezberleyene kadar okuyarak kılmasında sakınca yoktur

    Alıntı
    Ebû Hanîfe, görüşünü iki gerekçeye dayandırıyor: Birincisi eylemin amel-i kesîr olması, ikincisi öğrenme olması. Birinci durumda eğer bakarak okurken Mushafı elde taşıma, yapraklarını çevirme gibi namazda yapılmayacak eylemler varsa, namaz bozulur. Şayet önüne konan Mushafı, elde taşımadan, yapraklarını çevirmeden, ya da mihraba yazılı Kur’ân’a bakarak okursa amel-i kesîr olmadığı için namaz bozulmaz.

    Fakat Aynî, Kur’ân’ı taşımanın, yapraklarını çevirmenin namazı bozacağı savını, Peygamber’in uygulamasına aykırı bulmaktadır. Çünkü Peygamber (s.a.v.), namazda bundan daha çok olan eylemi yapmıştır: Ebû’l-As’ın kızı Umâme, kendisinin omuzunda olduğu halde namaz kılar, secdeye vardığında kızı yere bırakır, kalktığında tekrar alırdı.Mushafa bakmak neden caiz olmasın? Mushafa bakmak, ibâdetin ibâdete eklenmesidir.Mushafa bakmak, mihrabdaki nakışlara bakmaktan daha fazla bir şey değildir. Nakışlara bakmak namazı bozmazken, Kur’ân’a bakmak neden bozsun? Yapraklan çevirmek ise amel-i kalîldir.

    Ama birinci bakımdan fark vardır. Çünkü yere konulmuş Mushafa bakmak, ameli kesîr değildir.Yazılı bir şeye bakmak da icm⒠ile namazı bozmaz.

    Mushafa bakıp okumayı, öğrenme sayma görüşünü de kabul etmeyen Hidâye şârihi Kemâlu’d-dîn “Bu telakkun(öğrenme)dir," sözü, yanlıştır. Yazılı Mushafa bakmak, namazı bozacak ölçüde bir öğrenme değildir” diyor ve Serahsî’nin sözlerini aktarıyor: “İmam namazda Mushaftan okursa Ebû Hanîfe’ye göre namaz bozulur. Şâfi’îye göre kerahetsiz caizdir. Şâfi’î diyor ki: “Eğer Kitap ehli, namazlarında Kitaba bakıyor, diye Mushafa bakarak okumak, mekruh olursa ezbere okumak da mekruh olur. Çünkü Kitap ehli içinde, ezbere okuyanlar da vardır. Ayrıca biz de onlar gibi tasadduk eder, onlar gibi yer, içeriz. Bunlar mekruh değildir. (Mushafa bakmak neden mekruh olsun?)”

    el-Kâsânî de şöyle diyor:

    “Namazda Mushafa bakarak okumayı caiz görenler, Âişe’nîn, Zekvân adlı âzâdlı kölesinin Ramazanda Mushaf’tan okuyarak halka namaz kıldırmasını delîl gösterirler. Ayrıca Mushafa bakmak ibâdettir. Okumak da ibadettir. İbâdetin ibâdete eklenmesi, bozmayı gerektirmez. Ancak Kitap ehlinin eylemine benzediğinden mekruh olur. Fakat Şâfiîye göre biz, Kitap ehline benzemekten, her konuda men’edilmiş değiliz. Zira biz de onların yediklerini yiyoruz.”



  5. 26.Temmuz.2012, 23:14
    3
    mehmet naim ağım
    Devamlı Üye

    Üyelik Tarihi: 21.Temmuz.2012
    Üye No: 97024
    Mesaj Sayısı: 198
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 23
    Bulunduğu yer: medrese-i yusufiye(hapishane)

    Cevap: Namaz hakkinda

    Namazda kağıda bakarak okumak


    Sual: Yeni Müslüman olan kişi, hiçbir sûre ve dua bilmediğine göre, öğrenene kadar nasıl kılar? Bir de, namaza geç başlayanlar, sûreleri öğrenene kadar nasıl kılar? Tam İlmihal’de şöyle deniyor:
    (Kur’an-ı kerime veya kâğıda bakıp, öğrenerek okumak bozar, çünkü başkasından öğrenmek demektir. İmam-ı Muhammed ve Ebu Yusuf, mekruh olur dediler. Kitaplı kâfirlere benzemeyi düşünmezse, mekruh da olmaz dediler.)
    Böyle durumlarda, İmam-ı Muhammed ile İmam-ı Ebu Yusuf’un kavline uyarak Fatiha, sûre ve dualar kâğıda yazılıp karşıya asılsa, oradan okunsa caiz olur mu?
    CEVAP
    Evet, öğrenene kadar bu kavle uymak caiz olur. Tam İlmihal’deki bu ifade, Dürr-ül muhtar ve bunun şerhi olan Redd-ül muhtar kitabından alınmıştır. Orada daha geniş bilgi vardır.

    Yazıya karşı namaz
    Sual: Kıble istikametindeki duvarda, Latin harfleriyle yazılmış, okunacak kadar büyük yazılar, levhalar, saat, takvim veya kitap olsa, bu yazılara karşı namaz kılmak mekruh olur mu? Cemaatten yazılı elbise giyenler oluyor. Önümüzde durunca ister istemez ne yazdığını okuyoruz. Namazımız bozuluyor mu?
    CEVAP
    Karışımızdaki bu yazılar, namazı mekruh etmez, fakat huşuyu bozabilir. Yazının ne olduğu ve saatin kaça geldiği anlaşılınca namaz mekruh olur. Göze rastlarsa, saatin kaç olduğu görülse veya yazı anlaşılsa mekruh olmaz. Çünkü namaz kılan, bunları okumamış, gözüne rastlamıştır. Gözüyle okuyup anlarsa mekruh olur. Huşuya mani olmamak için kıble istikametine yazı ve resim koymamalıdır. Yazılı elbise giyerek namazı mekruh etmemelidir.

    Kâğıttan bakarak okumak
    Sual: Bir arkadaş, namazda Mushaf’ı eline alıyor, okuyor sonra Mushaf’ı yere bırakıyor. Ayağa kalkarken tekrar yerden alıp okuyor. Böyle namaz kılmak caiz mi?
    CEVAP
    Caiz değildir. İbni Âbidin’de buyuruluyor ki:
    Kur’an-ı kerime veya kağıda bakıp, öğrenerek okumak namazı bozar. Çünkü başkasından öğrenmek demektir. İmam-ı Muhammed ile imam-ı Ebu Yusuf’a göre mekruh olur.

    Bir de Mushafı yerden alıp açmak amel-i kesirdir yani çok iş yapmaktır. Bir eli bir rükünde üç kere hareket ettirmek mesela üç kere kaşınmak namazı bozar, hatta iki el ile bir hareket de, bozar diyen âlimler olmuştur. (Redd-ül-muhtar)

    Ayrıca Mushafı yere atmak küfür olur. Hatta fetvayı bile yere atmak küfürdür. (Birgivi)

    Namazda resim veya yazıya bakmak
    Sual: Namaz kılarken önümüzde namaz kılanın elbisesinde yazı oluyor. O yazıyı göz ile okumak namazı bozar mı?
    CEVAP
    Bir yazıya, bir şeye veya duvardaki bir resme bakıp, anlamamak namazı bozmaz. Anlayınca mekruh olur. Bakmayıp gözüne rastlarsa, mekruh olmaz. (S. Ebediyye)

    kaynak:dinimizislam


  6. 26.Temmuz.2012, 23:14
    3
    Devamlı Üye
    Namazda kağıda bakarak okumak


    Sual: Yeni Müslüman olan kişi, hiçbir sûre ve dua bilmediğine göre, öğrenene kadar nasıl kılar? Bir de, namaza geç başlayanlar, sûreleri öğrenene kadar nasıl kılar? Tam İlmihal’de şöyle deniyor:
    (Kur’an-ı kerime veya kâğıda bakıp, öğrenerek okumak bozar, çünkü başkasından öğrenmek demektir. İmam-ı Muhammed ve Ebu Yusuf, mekruh olur dediler. Kitaplı kâfirlere benzemeyi düşünmezse, mekruh da olmaz dediler.)
    Böyle durumlarda, İmam-ı Muhammed ile İmam-ı Ebu Yusuf’un kavline uyarak Fatiha, sûre ve dualar kâğıda yazılıp karşıya asılsa, oradan okunsa caiz olur mu?
    CEVAP
    Evet, öğrenene kadar bu kavle uymak caiz olur. Tam İlmihal’deki bu ifade, Dürr-ül muhtar ve bunun şerhi olan Redd-ül muhtar kitabından alınmıştır. Orada daha geniş bilgi vardır.

    Yazıya karşı namaz
    Sual: Kıble istikametindeki duvarda, Latin harfleriyle yazılmış, okunacak kadar büyük yazılar, levhalar, saat, takvim veya kitap olsa, bu yazılara karşı namaz kılmak mekruh olur mu? Cemaatten yazılı elbise giyenler oluyor. Önümüzde durunca ister istemez ne yazdığını okuyoruz. Namazımız bozuluyor mu?
    CEVAP
    Karışımızdaki bu yazılar, namazı mekruh etmez, fakat huşuyu bozabilir. Yazının ne olduğu ve saatin kaça geldiği anlaşılınca namaz mekruh olur. Göze rastlarsa, saatin kaç olduğu görülse veya yazı anlaşılsa mekruh olmaz. Çünkü namaz kılan, bunları okumamış, gözüne rastlamıştır. Gözüyle okuyup anlarsa mekruh olur. Huşuya mani olmamak için kıble istikametine yazı ve resim koymamalıdır. Yazılı elbise giyerek namazı mekruh etmemelidir.

    Kâğıttan bakarak okumak
    Sual: Bir arkadaş, namazda Mushaf’ı eline alıyor, okuyor sonra Mushaf’ı yere bırakıyor. Ayağa kalkarken tekrar yerden alıp okuyor. Böyle namaz kılmak caiz mi?
    CEVAP
    Caiz değildir. İbni Âbidin’de buyuruluyor ki:
    Kur’an-ı kerime veya kağıda bakıp, öğrenerek okumak namazı bozar. Çünkü başkasından öğrenmek demektir. İmam-ı Muhammed ile imam-ı Ebu Yusuf’a göre mekruh olur.

    Bir de Mushafı yerden alıp açmak amel-i kesirdir yani çok iş yapmaktır. Bir eli bir rükünde üç kere hareket ettirmek mesela üç kere kaşınmak namazı bozar, hatta iki el ile bir hareket de, bozar diyen âlimler olmuştur. (Redd-ül-muhtar)

    Ayrıca Mushafı yere atmak küfür olur. Hatta fetvayı bile yere atmak küfürdür. (Birgivi)

    Namazda resim veya yazıya bakmak
    Sual: Namaz kılarken önümüzde namaz kılanın elbisesinde yazı oluyor. O yazıyı göz ile okumak namazı bozar mı?
    CEVAP
    Bir yazıya, bir şeye veya duvardaki bir resme bakıp, anlamamak namazı bozmaz. Anlayınca mekruh olur. Bakmayıp gözüne rastlarsa, mekruh olmaz. (S. Ebediyye)

    kaynak:dinimizislam


  7. 26.Temmuz.2012, 23:29
    4
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Namaz hakkinda

    Alıntı
    Bir de Mushafı yerden alıp açmak amel-i kesirdir yani çok iş yapmaktır. Bir eli bir rükünde üç kere hareket ettirmek mesela üç kere kaşınmak namazı bozar, hatta iki el ile bir hareket de, bozar diyen âlimler olmuştur. (Redd-ül-muhtar)
    Resulullah namazda çalan kapıyı açmıştır
    Resulullah namazda sırtına çocuk almış indirmiş tekrar almış
    bunu defalarca yapmıştır
    Resulullah namazda bir kuzuyu sütresi ile bacağı arasına sıkıştırmıştır
    Resulullah namazda ayakkabılarını çıkarıp bir kenara koymuştur

    "bir şeye bakıp da kalbi onunla meşgul olmayanın namazı bozulmaz
    kalbi baktığı şeyle meşgul olursa namazı bozulur" denseydi anlardım
    ama
    Alıntı
    Bir yazıya, bir şeye veya duvardaki bir resme bakıp, anlamamak namazı bozmaz. Anlayınca mekruh olur. Bakmayıp gözüne rastlarsa, mekruh olmaz. (S. Ebediyye)
    denirse ben de derim ki:
    bir yazı ya da resme bakıp da anlamayan delidir
    ona zaten namaz farz değildir

    yapmayın kardeşim
    insanlar cehaleti teşvik eden bu fetvalar yüzünden
    okuması öğrenmesi en basit İhlas Suresini bile "Kulfü" diye okuyorlar
    ayıptır yazıktır günahtır


  8. 26.Temmuz.2012, 23:29
    4
    âb ü kil
    Alıntı
    Bir de Mushafı yerden alıp açmak amel-i kesirdir yani çok iş yapmaktır. Bir eli bir rükünde üç kere hareket ettirmek mesela üç kere kaşınmak namazı bozar, hatta iki el ile bir hareket de, bozar diyen âlimler olmuştur. (Redd-ül-muhtar)
    Resulullah namazda çalan kapıyı açmıştır
    Resulullah namazda sırtına çocuk almış indirmiş tekrar almış
    bunu defalarca yapmıştır
    Resulullah namazda bir kuzuyu sütresi ile bacağı arasına sıkıştırmıştır
    Resulullah namazda ayakkabılarını çıkarıp bir kenara koymuştur

    "bir şeye bakıp da kalbi onunla meşgul olmayanın namazı bozulmaz
    kalbi baktığı şeyle meşgul olursa namazı bozulur" denseydi anlardım
    ama
    Alıntı
    Bir yazıya, bir şeye veya duvardaki bir resme bakıp, anlamamak namazı bozmaz. Anlayınca mekruh olur. Bakmayıp gözüne rastlarsa, mekruh olmaz. (S. Ebediyye)
    denirse ben de derim ki:
    bir yazı ya da resme bakıp da anlamayan delidir
    ona zaten namaz farz değildir

    yapmayın kardeşim
    insanlar cehaleti teşvik eden bu fetvalar yüzünden
    okuması öğrenmesi en basit İhlas Suresini bile "Kulfü" diye okuyorlar
    ayıptır yazıktır günahtır


  9. 28.Temmuz.2012, 02:07
    5
    Buralhan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96817
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Namaz hakkinda

    Allah razi olsun arkadaslar oglanin gönlünü tekrar yapabildim Allah yar ve yardimciniz olsun Allaha emanet olun


  10. 28.Temmuz.2012, 02:07
    5
    Buralhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Allah razi olsun arkadaslar oglanin gönlünü tekrar yapabildim Allah yar ve yardimciniz olsun Allaha emanet olun


  11. 28.Temmuz.2012, 13:05
    6
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Namaz hakkinda çocuğumu nasıl eğitebilirim?

    Ne mutlu bize


  12. 28.Temmuz.2012, 13:05
    6
    âb ü kil
    Ne mutlu bize





+ Yorum Gönder