Konusunu Oylayın.: Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha hayırlıdır

5 üzerinden 4.56 | Toplam : 9 kişi
Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha hayırlıdır
  1. 24.Temmuz.2012, 21:47
    1
    ŞEHİD
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Aralık.2011
    Üye No: 92527
    Mesaj Sayısı: 99
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha hayırlıdır






    Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha hayırlıdır Mumsema Selamun Aleykum;
    Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha iyidir.Ben camiyi çook seviyorum.Caminin içindeyken kendimi çok huzurlu hissediyorum.Ama cami önünün kalabalık olması beni çok rahatsız ediyor.Camiden de vaz geçemiyorum.Zaten bi ramazan ayında gidebiliyorum."Hem çarşıda, pazarda..birden çok erkekle karşılaşıyoruz" diyip kendimi avutuyorum,ama çok kararsızım. Sizce evde kılmak daha mı hayırlı...yardımcı olursanız çok sevinirim..Hocam cevapınızı acil bekliyorum.


  2. 24.Temmuz.2012, 21:47
    1
    Devamlı Üye



    Selamun Aleykum;
    Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha iyidir.Ben camiyi çook seviyorum.Caminin içindeyken kendimi çok huzurlu hissediyorum.Ama cami önünün kalabalık olması beni çok rahatsız ediyor.Camiden de vaz geçemiyorum.Zaten bi ramazan ayında gidebiliyorum."Hem çarşıda, pazarda..birden çok erkekle karşılaşıyoruz" diyip kendimi avutuyorum,ama çok kararsızım. Sizce evde kılmak daha mı hayırlı...yardımcı olursanız çok sevinirim..Hocam cevapınızı acil bekliyorum.


    Benzer Konular

    - Kadınların camide teravih namazı kılması hakkında hadis bilgisi olan var mı?

    - Bayanlar Terâvih namazını camide kılabilirler mi?

    - Kadının namazlarını evinde kılması mı, cemaatle camide kılması mı daha sevaptır?

    - Nafile namazları camide mi yoksa evde mi kılmak daha faziletlidir?

    - Kadının cemeatla namaz kılması mı daha eftal yoksa kendi kılması mı ?

  3. 24.Temmuz.2012, 22:22
    2
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha hayırlıdı




    Aleykumu's-Selam
    konuyla ilgili hadiler şöyle

    Kadınlar cuma ve bayram namazlarının topluca kılındığı namazgâha
    gelip cemaate katılmaları ile ilgili Ümmü Atıyye’den şu rivayetler nakledilmektedir:
    “Rasûlüllah (s.a.v.), evlenmemiş genç kızlara, örtülü ve hayız halindeki kadınlara
    varıncaya kadar, bizlerin bayramları namazgâha gelmemizi isterdi. Kadınlar erkeklerin arka tarafında durur, onların tekbir getirmelerine uyup tekbir getirir, onlarla birlikte dua edip bayram gününün bereketini ve o günde günahlardan arınmayı umut ederlerdi.” ( Buharî, Îdeyn 12.), “(Ancak) Hayız halindeki kadınlar
    namazgâhtan uzak durur, sadece cemaat tarafından yapılan duaya katılırlardı…”
    ( Buharî, Îdeyn 15; Tirmizî, Cuma 32).
    Kadınların bayram namazlarına katılmaları ile ilgili İbn Abbas’ın şunları
    söylediği rivayet edilmektedir:
    “Bir Ramazan ya da Kurban bayramı günü Peygamber (s.a.v.) ile birlikte
    namazgâha çıktım. O namaz kıldı ve sonra da hutbe sundu. Daha sonra kadınların yanına giderek onlara öğüt verdi, uyarıda bulundu ve sadaka vermelerini
    emretti.” (Buharî, Îdeyn 16).

    Rivayete göre Hafza binti Sirin konuyla ilgili şunları söylemiştir: “Biz
    genç kızlarımızı bayram gününde namaz yerine gelmekten alıkoyardık.
    Basra’ya bir kadın geldi ve Halef Oğulları köşküne indi. O kadının yanı-
    na vardığımda, kadın, kız kardeşinin kocasının Rasûlüllah ile birlikte on
    iki gazveye katıldığını, kız kardeşinin bu gazvelerden altısında kocasıyla beraber bulunduğunu, onun; ‘Biz hastalara bakıyor ve yaralılara ilaç
    yapıyorduk’ dediğini söyledi. Daha sonra da kız kardeşinin; ‘Ey Allah’ın
    Rasûlü, bizden herhangi birimizin dış elbisesi olmadığı zaman namaz yerine gelmemizde bir sakınca var mı?’ diye sorduğunu, O’nun da; ‘Bir kadı-
    na arkadaşı kendi örtüsünü giydirirse, bu kadın hayır meclisinde ve müminlerin
    duasında hazır bulunabilir’ buyurduğunu söyledi.” (Buharî, Îdeyn 20)


    “Geceleyin mescide gidip ibadet etmek için kadınlarınız sizden izin istediklerinde
    kendilerine izin verin.” (Buharî, Ezan 162).
    Bu hadisi Abdullah b. Ömer rivayet ederken oğlu Bilal şöyle demiştir:
    “Vallahi biz kadınları geceleyin dışarı bırakmayız. Onlar dışarı çıkıp kocalarını aldatabilirler.” Bu sözlerden rahatsız olan Abdullah b. Ömer; “Ben
    Allah’ın Rasûlü buyurdu diyorum, sen ise onları bırakmayız diyorsun”
    (el-Kuşeyrî, t.y.:c.II, 78) şeklinde çıkışarak oğlunu azarlamıştır.
    Hz. Peygamber döneminde kadınlar camiye Kur’an-ı Kerim dinlemek
    için de giderlerdi. Bu konuda Hz. Ayşe’den şu rivayet nakledilmektedir:
    “Yatsı namazını mescitte kıldığım bir gece eve Rasûlüllah (s.a.v.)’dan sonra geldim. Bana; ‘Neredeydin?’ diye sordu. Ben; ‘Mescitte ashabından birisinin okuduğu Kur’an’ı dinliyorduk. Doğrusu ashabın arasında onun gibi güzel sesli ve güzel okuyanı hiç duymamıştım’ diye cevap verdim. Bunun üzerine tekrar Rasûlüllah ile beraber gidip onu dinledik. Sonra bana dönerek; ‘Bu, Ebû Huzeyfe’nin azatlısı Salim’dir. Ümmetim arasında böyle birisini var eden Allah’a hamd olsun’ buyurdu.” (Hakim, 1990:III, 326). (NOT: Aişe validemizin odası mescide bitişik idi. @mir)






    ama şu da var:
    Hz. Peygamber’in vefatından sonra Hz. Ayşe şöyle söyledi;
    “Eğer Allah Rasulü kadınların kendisinden sonra mescitlerde neler ihdas edeceklerini bilseydi, İsrailoğulları gibi, O da onların mescitlere girmelerini yasaklardı.” (Buharî, Ezan/163)
    bu rivayetten anlaşıldığına göre, Hz. Peygamber’in vefatından sonra Hz. Ayşe bazı kadınların giyim kuşamını ve camiye giriş çıkış sırasındaki tavırlarını yadırgadığı için, onları sitemli ifadelerle uyarma gereği duymuştur.

    http://www.dem.org.tr/ded/14/ded14mak5.pdf adresinden alınmıştır
    yeterlidir umarım
    değilse adresteki yazıyı tamamen okuyabilirsiniz


  4. 24.Temmuz.2012, 22:22
    2
    âb ü kil



    Aleykumu's-Selam
    konuyla ilgili hadiler şöyle

    Kadınlar cuma ve bayram namazlarının topluca kılındığı namazgâha
    gelip cemaate katılmaları ile ilgili Ümmü Atıyye’den şu rivayetler nakledilmektedir:
    “Rasûlüllah (s.a.v.), evlenmemiş genç kızlara, örtülü ve hayız halindeki kadınlara
    varıncaya kadar, bizlerin bayramları namazgâha gelmemizi isterdi. Kadınlar erkeklerin arka tarafında durur, onların tekbir getirmelerine uyup tekbir getirir, onlarla birlikte dua edip bayram gününün bereketini ve o günde günahlardan arınmayı umut ederlerdi.” ( Buharî, Îdeyn 12.), “(Ancak) Hayız halindeki kadınlar
    namazgâhtan uzak durur, sadece cemaat tarafından yapılan duaya katılırlardı…”
    ( Buharî, Îdeyn 15; Tirmizî, Cuma 32).
    Kadınların bayram namazlarına katılmaları ile ilgili İbn Abbas’ın şunları
    söylediği rivayet edilmektedir:
    “Bir Ramazan ya da Kurban bayramı günü Peygamber (s.a.v.) ile birlikte
    namazgâha çıktım. O namaz kıldı ve sonra da hutbe sundu. Daha sonra kadınların yanına giderek onlara öğüt verdi, uyarıda bulundu ve sadaka vermelerini
    emretti.” (Buharî, Îdeyn 16).

    Rivayete göre Hafza binti Sirin konuyla ilgili şunları söylemiştir: “Biz
    genç kızlarımızı bayram gününde namaz yerine gelmekten alıkoyardık.
    Basra’ya bir kadın geldi ve Halef Oğulları köşküne indi. O kadının yanı-
    na vardığımda, kadın, kız kardeşinin kocasının Rasûlüllah ile birlikte on
    iki gazveye katıldığını, kız kardeşinin bu gazvelerden altısında kocasıyla beraber bulunduğunu, onun; ‘Biz hastalara bakıyor ve yaralılara ilaç
    yapıyorduk’ dediğini söyledi. Daha sonra da kız kardeşinin; ‘Ey Allah’ın
    Rasûlü, bizden herhangi birimizin dış elbisesi olmadığı zaman namaz yerine gelmemizde bir sakınca var mı?’ diye sorduğunu, O’nun da; ‘Bir kadı-
    na arkadaşı kendi örtüsünü giydirirse, bu kadın hayır meclisinde ve müminlerin
    duasında hazır bulunabilir’ buyurduğunu söyledi.” (Buharî, Îdeyn 20)


    “Geceleyin mescide gidip ibadet etmek için kadınlarınız sizden izin istediklerinde
    kendilerine izin verin.” (Buharî, Ezan 162).
    Bu hadisi Abdullah b. Ömer rivayet ederken oğlu Bilal şöyle demiştir:
    “Vallahi biz kadınları geceleyin dışarı bırakmayız. Onlar dışarı çıkıp kocalarını aldatabilirler.” Bu sözlerden rahatsız olan Abdullah b. Ömer; “Ben
    Allah’ın Rasûlü buyurdu diyorum, sen ise onları bırakmayız diyorsun”
    (el-Kuşeyrî, t.y.:c.II, 78) şeklinde çıkışarak oğlunu azarlamıştır.
    Hz. Peygamber döneminde kadınlar camiye Kur’an-ı Kerim dinlemek
    için de giderlerdi. Bu konuda Hz. Ayşe’den şu rivayet nakledilmektedir:
    “Yatsı namazını mescitte kıldığım bir gece eve Rasûlüllah (s.a.v.)’dan sonra geldim. Bana; ‘Neredeydin?’ diye sordu. Ben; ‘Mescitte ashabından birisinin okuduğu Kur’an’ı dinliyorduk. Doğrusu ashabın arasında onun gibi güzel sesli ve güzel okuyanı hiç duymamıştım’ diye cevap verdim. Bunun üzerine tekrar Rasûlüllah ile beraber gidip onu dinledik. Sonra bana dönerek; ‘Bu, Ebû Huzeyfe’nin azatlısı Salim’dir. Ümmetim arasında böyle birisini var eden Allah’a hamd olsun’ buyurdu.” (Hakim, 1990:III, 326). (NOT: Aişe validemizin odası mescide bitişik idi. @mir)






    ama şu da var:
    Hz. Peygamber’in vefatından sonra Hz. Ayşe şöyle söyledi;
    “Eğer Allah Rasulü kadınların kendisinden sonra mescitlerde neler ihdas edeceklerini bilseydi, İsrailoğulları gibi, O da onların mescitlere girmelerini yasaklardı.” (Buharî, Ezan/163)
    bu rivayetten anlaşıldığına göre, Hz. Peygamber’in vefatından sonra Hz. Ayşe bazı kadınların giyim kuşamını ve camiye giriş çıkış sırasındaki tavırlarını yadırgadığı için, onları sitemli ifadelerle uyarma gereği duymuştur.

    http://www.dem.org.tr/ded/14/ded14mak5.pdf adresinden alınmıştır
    yeterlidir umarım
    değilse adresteki yazıyı tamamen okuyabilirsiniz


  5. 25.Temmuz.2012, 20:52
    3
    ŞEHİD
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Aralık.2011
    Üye No: 92527
    Mesaj Sayısı: 99
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha hayırlıdı

    Allah(cc) razı olsun kardeş.


  6. 25.Temmuz.2012, 20:52
    3
    Devamlı Üye
    Allah(cc) razı olsun kardeş.


  7. 13.Aralık.2012, 13:32
    4
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha hayırlıdır

    Hz. Peygamber (s.a.s.), kadınların mescide gelebileceklerini, ancak evdeki ibadetlerinin daha üstün olduğunu çeşitli vesilelerle dile getirmiş ve şöyle buyurmuştur: “Kadınların mescidlere gitmesine engel olmayın. Fakat evleri onlar için daha hayırlıdır” (Müslim, Salât 134-137). Hz. Peygamber, mescide gitmelerine izin verdiği, hatta teşvik ettiği (Buhârî, Îdeyn 15-21; Müslim, Salâtü’l-’îdeyn, 1-3, 10-12). kadınların, dikkat çekecek şekilde giyinmelerini (Müslim, Libas, 34) ve koku sürünmelerini yasaklamış ve şöyle buyurmuştur: “Kadınlar cemaate katılmak istedikleri zaman, koku sürünmesinler” (Müslim, Salât 141-142). Kadınlar için farz namazları evlerinde kılmaları daha faziletli ise de, camide münferit olarak veya cemaatle kılmalarında bir sakınca yoktur. Ancak güvenlik sorunu varsa veya fitne söz konusu ise ihtiyatlı olunmalıdır. Nitekim geçmiş kaynaklarda konu tartışılırken bu merkezde ele alınmıştır (Bkz. Zeyla’î, Tebyînü’l-Hakâik, Kahire, 1313, I, 139, 168; İbn Nüceym, el-Bahru’r-râik, Dâru’l-Marife, Beyrut, ts. , I, 380). Cemaatle kılınması maruf ve meşhur bir uygulama olan Terâvih namazında, fitneye neden olacak herhangi bir durum olmaması halinde cemaat tercih edilebilir.


  8. 13.Aralık.2012, 13:32
    4
    Moderatör
    Hz. Peygamber (s.a.s.), kadınların mescide gelebileceklerini, ancak evdeki ibadetlerinin daha üstün olduğunu çeşitli vesilelerle dile getirmiş ve şöyle buyurmuştur: “Kadınların mescidlere gitmesine engel olmayın. Fakat evleri onlar için daha hayırlıdır” (Müslim, Salât 134-137). Hz. Peygamber, mescide gitmelerine izin verdiği, hatta teşvik ettiği (Buhârî, Îdeyn 15-21; Müslim, Salâtü’l-’îdeyn, 1-3, 10-12). kadınların, dikkat çekecek şekilde giyinmelerini (Müslim, Libas, 34) ve koku sürünmelerini yasaklamış ve şöyle buyurmuştur: “Kadınlar cemaate katılmak istedikleri zaman, koku sürünmesinler” (Müslim, Salât 141-142). Kadınlar için farz namazları evlerinde kılmaları daha faziletli ise de, camide münferit olarak veya cemaatle kılmalarında bir sakınca yoktur. Ancak güvenlik sorunu varsa veya fitne söz konusu ise ihtiyatlı olunmalıdır. Nitekim geçmiş kaynaklarda konu tartışılırken bu merkezde ele alınmıştır (Bkz. Zeyla’î, Tebyînü’l-Hakâik, Kahire, 1313, I, 139, 168; İbn Nüceym, el-Bahru’r-râik, Dâru’l-Marife, Beyrut, ts. , I, 380). Cemaatle kılınması maruf ve meşhur bir uygulama olan Terâvih namazında, fitneye neden olacak herhangi bir durum olmaması halinde cemaat tercih edilebilir.


  9. 20.Mayıs.2014, 12:33
    5
    Misafir

    Cevap: Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha hayırlıdır

    kadınlarda aynı erkekler gibi camiye gidip gelebilirler. allah'ın kulları arasında cinsiyet ayrımı olmaz.


  10. 20.Mayıs.2014, 12:33
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    kadınlarda aynı erkekler gibi camiye gidip gelebilirler. allah'ın kulları arasında cinsiyet ayrımı olmaz.


  11. 20.Mayıs.2014, 15:01
    6
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha hayırlıdır

    Teravih namazı bayanlar kılıyor mu
    Teravih namazını evde mi yoksa cami de kilmak daha iyidir bir kadın için.

    Elbette kadınlarda teravih kılar hemde camide ama genç kız ve gelenlerin evde kilmaları daha uygundur.


  12. 20.Mayıs.2014, 15:01
    6
    Moderatör
    Teravih namazı bayanlar kılıyor mu
    Teravih namazını evde mi yoksa cami de kilmak daha iyidir bir kadın için.

    Elbette kadınlarda teravih kılar hemde camide ama genç kız ve gelenlerin evde kilmaları daha uygundur.


  13. 20.Mayıs.2014, 20:46
    7
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha hayırlıdır

    Çarşıya-pazara her yere giden kadının camiye gelmeyip,benim camiye gitmem uygun değil demesi ne kadar uygun hocam?


  14. 20.Mayıs.2014, 20:46
    7
    Hadis Öğrencisi
    Çarşıya-pazara her yere giden kadının camiye gelmeyip,benim camiye gitmem uygun değil demesi ne kadar uygun hocam?


  15. 25.Ekim.2017, 19:44
    8
    Misafir

    Yorum: Bir kadının evde mi, yoksa camide mi teravih namazını kılması daha hayırlıdır

    Arkadaşlar gerekmediği müddetçe kadinin dişari bile çikmasi uygun değildir . Evet kadin camiye elbette gidebilir .ancak kadinin mescidi evidir. Kiyamet alametlerinden biride hadisleri inkar edip bu gibi şeyleri savunanlarin ayet var mi ben ayete bakarim diye kendilerini avutmalaridir. Her şeyden önemlisi kadinin eşinin bu konuda izni olmasidir. Izni yoksa evden dahi çikamaz . Son zamanlarda sahte hocalar çoğaldi niyetleri aile huzurunu bozmak aile kavramini yok etmek herhalde. Yok kadin camide cemaatla namaz kilmasi daha sevaptir , yok cennette ilk yasakli meyveyi yiyen adem a.s dir gibi bir sürü şeyler. Valla eşimi sohbete gönderdim akşam bana diklenmeye başladi bir müridin resmini çerçeve yaptirp eve asti . Onu ordan indireceksin sana namahremdir dedim neredeyse dayak yiyecektim. Bu aralar cemaatler aileleri yikmak için haril haril çalişiyorlar. Allah yardimcimiz olsun. şimdi eşim benimle konuşmuyor.odaya kendini kapatti ne yapacağim bende bilmiyorum hayirlisi bakalim.


  16. 25.Ekim.2017, 19:44
    8
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Arkadaşlar gerekmediği müddetçe kadinin dişari bile çikmasi uygun değildir . Evet kadin camiye elbette gidebilir .ancak kadinin mescidi evidir. Kiyamet alametlerinden biride hadisleri inkar edip bu gibi şeyleri savunanlarin ayet var mi ben ayete bakarim diye kendilerini avutmalaridir. Her şeyden önemlisi kadinin eşinin bu konuda izni olmasidir. Izni yoksa evden dahi çikamaz . Son zamanlarda sahte hocalar çoğaldi niyetleri aile huzurunu bozmak aile kavramini yok etmek herhalde. Yok kadin camide cemaatla namaz kilmasi daha sevaptir , yok cennette ilk yasakli meyveyi yiyen adem a.s dir gibi bir sürü şeyler. Valla eşimi sohbete gönderdim akşam bana diklenmeye başladi bir müridin resmini çerçeve yaptirp eve asti . Onu ordan indireceksin sana namahremdir dedim neredeyse dayak yiyecektim. Bu aralar cemaatler aileleri yikmak için haril haril çalişiyorlar. Allah yardimcimiz olsun. şimdi eşim benimle konuşmuyor.odaya kendini kapatti ne yapacağim bende bilmiyorum hayirlisi bakalim.





+ Yorum Gönder