Konusunu Oylayın.: Bu söz şirk mi

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Bu söz şirk mi
  1. 12.Temmuz.2012, 21:49
    1
    AdemAkbulut
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Mayıs.2012
    Üye No: 96051
    Mesaj Sayısı: 75
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Bu söz şirk mi

  2. 12.Temmuz.2012, 21:53
    2
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Bu söz şirk mi




    Allah'ın eli,parmağı olduğu ehli sünnetin inancıdır,tabi yaratılana benzemez,Allah demiş ve vardır diyerek inanılır.ama yüz için bu deidğiniz var mıdır bilmiyorum,bilmeden işlenen bu tip ufak şeyler şirk olsa bile kişiyi müşrik yapmaz.


  3. 12.Temmuz.2012, 21:53
    2
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye



    Allah'ın eli,parmağı olduğu ehli sünnetin inancıdır,tabi yaratılana benzemez,Allah demiş ve vardır diyerek inanılır.ama yüz için bu deidğiniz var mıdır bilmiyorum,bilmeden işlenen bu tip ufak şeyler şirk olsa bile kişiyi müşrik yapmaz.


  4. 12.Temmuz.2012, 22:01
    3
    AdemAkbulut
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Mayıs.2012
    Üye No: 96051
    Mesaj Sayısı: 75
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bu söz şirk mi

    Allah razı olsun ama bu konu hakkında daha derin bilgisi olan varsa lütfen yazsın


  5. 12.Temmuz.2012, 22:01
    3
    AdemAkbulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Allah razı olsun ama bu konu hakkında daha derin bilgisi olan varsa lütfen yazsın


  6. 12.Temmuz.2012, 22:11
    4
    fanihayat
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Haziran.2012
    Üye No: 96557
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bu söz şirk mi

    Selamün Aleyküm

    Adem Kardeş, Allah'ın gül cemali değil, Allah'ın nur cemali !

    Allah, göklerin ve yerin nurudur. O'nun nurunun misali, içinde çerağ bulunan bir kandil gibidir; çerağ bir sırça içerisindedir; sırça, sanki incimsi bir yıldızdır ki, doğuya da, batıya da ait olmayan kutlu bir zeytin ağacından yakılır; (bu öyle bir ağaç ki) neredeyse ateş ona dokunmasa da yağı ışık verir. (Bu,) Nur üstüne nurdur. Allah, kimi dilerse onu Kendi nuruna yöneltip-iletir. Allah insanlar için örnekler verir. Allah, herşeyi bilendir. (Nur Suresi, 35)

    Sen içinden böyle geçirmekle Şirke düşmedin korkma. Şirk Allah'a ortak koşmaktır onun yanında başka bir varlığı
    kabul etmektir.

    İnsanlar içinde, Allah'tan başkasını 'eş ve ortak' tutanlar vardır ki, onlar (bunları), Allah'ı sever gibi severler. İman edenlerin ise Allah'a olan sevgileri daha güçlüdür. O zulmedenler, azaba uğrayacakları zaman, muhakkak bütün kuvvetin tümüyle Allah'ın olduğunu ve Allah'ın vereceği azabın gerçekten şiddetli olduğunu bir bilselerdi. (Bakara Suresi, 165)


  7. 12.Temmuz.2012, 22:11
    4
    Emekli
    Selamün Aleyküm

    Adem Kardeş, Allah'ın gül cemali değil, Allah'ın nur cemali !

    Allah, göklerin ve yerin nurudur. O'nun nurunun misali, içinde çerağ bulunan bir kandil gibidir; çerağ bir sırça içerisindedir; sırça, sanki incimsi bir yıldızdır ki, doğuya da, batıya da ait olmayan kutlu bir zeytin ağacından yakılır; (bu öyle bir ağaç ki) neredeyse ateş ona dokunmasa da yağı ışık verir. (Bu,) Nur üstüne nurdur. Allah, kimi dilerse onu Kendi nuruna yöneltip-iletir. Allah insanlar için örnekler verir. Allah, herşeyi bilendir. (Nur Suresi, 35)

    Sen içinden böyle geçirmekle Şirke düşmedin korkma. Şirk Allah'a ortak koşmaktır onun yanında başka bir varlığı
    kabul etmektir.

    İnsanlar içinde, Allah'tan başkasını 'eş ve ortak' tutanlar vardır ki, onlar (bunları), Allah'ı sever gibi severler. İman edenlerin ise Allah'a olan sevgileri daha güçlüdür. O zulmedenler, azaba uğrayacakları zaman, muhakkak bütün kuvvetin tümüyle Allah'ın olduğunu ve Allah'ın vereceği azabın gerçekten şiddetli olduğunu bir bilselerdi. (Bakara Suresi, 165)


  8. 12.Temmuz.2012, 22:15
    5
    AdemAkbulut
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Mayıs.2012
    Üye No: 96051
    Mesaj Sayısı: 75
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bu söz şirk mi

    Allah her ikinizinde hakkınız ne hayırlısı onu versin versin ve sizden hakkıyla razı olsun amin


  9. 12.Temmuz.2012, 22:15
    5
    AdemAkbulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Allah her ikinizinde hakkınız ne hayırlısı onu versin versin ve sizden hakkıyla razı olsun amin


  10. 12.Temmuz.2012, 22:33
    6
    fanihayat
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Haziran.2012
    Üye No: 96557
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bu söz şirk mi

    Kalplerden geçenler için sorumlu muyuz ?

    “İçinizdekini açığa çıkarsanız da, gizleseniz de Allah, onunla sizi hesaba çekecektir.”

    Ayetin bu kısmının mensuh olup olmadığı konusunda alimler ihtilaf etmişlerdir.

    1 - Bazı alimler ve bir grup sahabe ile tabiine göre; bu ayetin hükmü, bir sene devam ettikten sonra, şu ayet ve hadis ile neshedilmiştir:

    "Allah, hiç kimseye gücü dışında birşey yüklemez." (Bakara: 286)

    .Ebu Hureyre (r.a) şöyle dedi:

    "Rasulullah (s.a.s)'e: Bakara: 284 ayeti nazil olduğu zaman bu hüküm, sahabelere ağır geldi ve Rasulullah'a gelip dizleri üzerine oturarak şöyle dediler:

    "Ey Allah'ın Rasulü! Namaz, oruç, hac ve sadaka gibi gücümüzün yeteceği amellerle sorumlu tutulduk. Şimdi Allah (c.c) bize bu ayeti indirdi. Fakat bu ayetin hükmü ağırdır ve biz bunu kaldıramıyoruz." Rasulullah (s.a.s) onlara:

    "Sizler daha önceki ehli kitabın dediği gibi; "İşittik ve isyan ettik" mi demek istiyorsunuz? Bilakis! "İşittik ve itaat ettik. Senin affını dileriz, dönüş sanadır" deyiniz." dedi. Sahabeler bu ayeti okudukları ve bunu söylemeleri dillerine kolay geldiği zaman Allah (c.c) Bakara: 285 ayetini indirdi. Ve daha sonra; "Allah, hiç kimseye gücü dışında birşey yüklemez..." (Bakara: 286)* ayetini indirerek Bakara: 284 ayetinin hükmünü neshetti." (Müslim, Ahmed)

    2 - Bazı alimlere göre; bu ayet mensuh değil, muhkemdir. Fakat hükmü özeldir ve kastedilen, şahitliği gizlemektir. Buna göre; şahitliği gizleyen herkes Allah katında sorumludur.

    3 -* Bazı alimlere göre; bu ayet mensuh değil, muhkemdir ve hükmü amm'dır. Bu ayetin manası: "Allah (c.c) nefislerinizden geçen, kaldırabileceğiniz halde kaldırmayıp içinizde tuttuğunuz düşüncelerden dolayı sizleri hesaba çeker" demektir.

    Ayetteki lafız amm olduğu ve insanın içinden geçen defedilemeyecek düşünceleri de kapsadığı için sahabeler korkmuş ve Rasulullah'a gelerek bu hükmün ağır geldiğini söylemişlerdir. Bunun üzerine Allah (c.c) bu ayette kastedilenlerin ne olduğunu:

    "Allah, hiç kimseye gücü dışında birşey yüklemez..." (Bakara: 286)

    ayetiyle açıklayarak kaldıramayacakları yükü kullarına taşıttırmayacağını bildirmiştir. Dolayısıyla insanın kaldıramayacağı ve defedemeyeceği düşünceler bu ayetin hükmüne girmez.

    Bu ayetin mensuh olmadığına dair deliller şunlardır :

    a - "Allah, onunla sizi hesaba çekecektir" ayeti haber bildiren ayetlerdendir. Haber bildiren ayetlerde ise nesh olmaz.

    b - Kitap, sünnet, icma ve kıyasa göre; ister açığa çıksın ister çıkmasın, kalbin işlediği suçlara karşılık ceza vardır. Kalpte gizlenen şeylerden hesap sorulmaz diye bir kaide yoktur. Kalpte gizli tutulan; kin, hased, şahitliği gizlemek vs. gibi kötü amellere karşılık olarak ceza verilecektir.

    "Allah sizi yeminlerinizdeki "lağv"dan dolayı sorumlu tutmaz. Ancak kalblerinizin kazandığından dolayı sizi sorumlu tutar. Allah Gafur'dur, Halim'dir."* * (Bakara: 225)

    "Sana hakkında ilim verilmeyen şeyin ardına düşme. Zira; kulak, göz ve kalb, bunların hepsi, ondan sorguya çekilecektir." (İsra: 36)

    Bu ayetlere göre kalbin işlediği bazı günahlardan dolayı insan ceza görecektir.

    c - Kalpten geçen fakat insanın defedemediği düşünceler bu ayetin hükmüne girmez. Kişinin defedemediği vesvese ve düşüncelerden dolayı hesaba çekilme yoktur. Ancak bu düşünceler kalpte sabitleşir ve buna göre amel etmeye niyet edilirse o zaman hesaba çekilme söz konusu olur.

    Bir kimsenin kalbinden günah olan bir ameli işlemek geçtiğinde bu düşünceden hemen vazgeçmez ve bu ameli düşünmeye devam ederse kişi günaha girer. Allah katında bundan dolayı hesaba çekilecektir. Aynı şekilde küfür olan bir amel işlemeyi düşünen bir kimse de bu düşüncesinden hemen vazgeçmez ve bu ameli gerçekleştirmeyi düşünürse kafir olur. Bu düşüncesi sebebiyle Allah katında hesaba çekilecektir.

    İşte böyle kötü ameller işlemeyi düşünen fakat fırsat bulamadığı için pratiğe aktaramayan kimseler bu düşüncelerinden sorumludurlar ve hesaba çekileceklerdir.

    d - Allah (c.c)'nun, insanlara kaldıramayacakları şeyleri yüklemesi ilahi hikmete zıttır. Bu sebeble Allah (c.c), insana, kaldıramayacağı şeyleri yüklemez.

    Ahmed ve Müslim'de geçen rivayetteki: "Allah (c.c) bu ayeti neshetti" sözünden bu ayetin mensuh olduğu, onu nesheden ayetin de; "Allah, hiç kimseye gücü dışında birşey yüklemez..." (Bakara: 286) ayeti olduğu anlaşılır. Zaten bundan dolayı bazı sahebe ve müfessirler bu ayetin mensuh olduğunu* söylemişlerdir. Çünkü Bakara: 284 ayeti, nefisten geçen fakat defedilemeyen düşüncelerden bile insaların hesaba çekileceğini ifade etmektedir. Dolayısıyla bu hüküm neshedilmiştir.

    Kuvvetli olan görüşe göre; bu ayet neshedilmemiştir. Muhkemdir ve hükmü amm'dır. Hadiste geçen: "Allah (c.c) bu ayeti neshetti" sözü "hükmünü kaldırdı" manasında değil, "ayette kastedilen hükmü açıkladı ve sahabelerin korkusunu giderdi" manasındadır. Dolayısıyla Bakara: 286 ayeti Bakara: 284 ayetini neshetmemiş, bilakis onu açıklamıştır. Aşağıdaki hadisi şerif de bunu desteklemektedir.

    Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu:

    "Allah (c.c) ümmetimin, içinden geçirdiği şeyleri, konuşup, onunla amel etmedikleri müddetçe bağışlamıştır." (Buhari, Müslim, Ebu Davud, Tirmizi, Nesei, İbni Mace)

    Bu hadis; evlenme, talak, alışveriş, bağışlama gibi dünyevi meseleler hakkında söylenmiştir. Bu meselelerde insanlar içlerinden geçirdiklerinden sorumlu tutulmazlar.


  11. 12.Temmuz.2012, 22:33
    6
    Emekli
    Kalplerden geçenler için sorumlu muyuz ?

    “İçinizdekini açığa çıkarsanız da, gizleseniz de Allah, onunla sizi hesaba çekecektir.”

    Ayetin bu kısmının mensuh olup olmadığı konusunda alimler ihtilaf etmişlerdir.

    1 - Bazı alimler ve bir grup sahabe ile tabiine göre; bu ayetin hükmü, bir sene devam ettikten sonra, şu ayet ve hadis ile neshedilmiştir:

    "Allah, hiç kimseye gücü dışında birşey yüklemez." (Bakara: 286)

    .Ebu Hureyre (r.a) şöyle dedi:

    "Rasulullah (s.a.s)'e: Bakara: 284 ayeti nazil olduğu zaman bu hüküm, sahabelere ağır geldi ve Rasulullah'a gelip dizleri üzerine oturarak şöyle dediler:

    "Ey Allah'ın Rasulü! Namaz, oruç, hac ve sadaka gibi gücümüzün yeteceği amellerle sorumlu tutulduk. Şimdi Allah (c.c) bize bu ayeti indirdi. Fakat bu ayetin hükmü ağırdır ve biz bunu kaldıramıyoruz." Rasulullah (s.a.s) onlara:

    "Sizler daha önceki ehli kitabın dediği gibi; "İşittik ve isyan ettik" mi demek istiyorsunuz? Bilakis! "İşittik ve itaat ettik. Senin affını dileriz, dönüş sanadır" deyiniz." dedi. Sahabeler bu ayeti okudukları ve bunu söylemeleri dillerine kolay geldiği zaman Allah (c.c) Bakara: 285 ayetini indirdi. Ve daha sonra; "Allah, hiç kimseye gücü dışında birşey yüklemez..." (Bakara: 286)* ayetini indirerek Bakara: 284 ayetinin hükmünü neshetti." (Müslim, Ahmed)

    2 - Bazı alimlere göre; bu ayet mensuh değil, muhkemdir. Fakat hükmü özeldir ve kastedilen, şahitliği gizlemektir. Buna göre; şahitliği gizleyen herkes Allah katında sorumludur.

    3 -* Bazı alimlere göre; bu ayet mensuh değil, muhkemdir ve hükmü amm'dır. Bu ayetin manası: "Allah (c.c) nefislerinizden geçen, kaldırabileceğiniz halde kaldırmayıp içinizde tuttuğunuz düşüncelerden dolayı sizleri hesaba çeker" demektir.

    Ayetteki lafız amm olduğu ve insanın içinden geçen defedilemeyecek düşünceleri de kapsadığı için sahabeler korkmuş ve Rasulullah'a gelerek bu hükmün ağır geldiğini söylemişlerdir. Bunun üzerine Allah (c.c) bu ayette kastedilenlerin ne olduğunu:

    "Allah, hiç kimseye gücü dışında birşey yüklemez..." (Bakara: 286)

    ayetiyle açıklayarak kaldıramayacakları yükü kullarına taşıttırmayacağını bildirmiştir. Dolayısıyla insanın kaldıramayacağı ve defedemeyeceği düşünceler bu ayetin hükmüne girmez.

    Bu ayetin mensuh olmadığına dair deliller şunlardır :

    a - "Allah, onunla sizi hesaba çekecektir" ayeti haber bildiren ayetlerdendir. Haber bildiren ayetlerde ise nesh olmaz.

    b - Kitap, sünnet, icma ve kıyasa göre; ister açığa çıksın ister çıkmasın, kalbin işlediği suçlara karşılık ceza vardır. Kalpte gizlenen şeylerden hesap sorulmaz diye bir kaide yoktur. Kalpte gizli tutulan; kin, hased, şahitliği gizlemek vs. gibi kötü amellere karşılık olarak ceza verilecektir.

    "Allah sizi yeminlerinizdeki "lağv"dan dolayı sorumlu tutmaz. Ancak kalblerinizin kazandığından dolayı sizi sorumlu tutar. Allah Gafur'dur, Halim'dir."* * (Bakara: 225)

    "Sana hakkında ilim verilmeyen şeyin ardına düşme. Zira; kulak, göz ve kalb, bunların hepsi, ondan sorguya çekilecektir." (İsra: 36)

    Bu ayetlere göre kalbin işlediği bazı günahlardan dolayı insan ceza görecektir.

    c - Kalpten geçen fakat insanın defedemediği düşünceler bu ayetin hükmüne girmez. Kişinin defedemediği vesvese ve düşüncelerden dolayı hesaba çekilme yoktur. Ancak bu düşünceler kalpte sabitleşir ve buna göre amel etmeye niyet edilirse o zaman hesaba çekilme söz konusu olur.

    Bir kimsenin kalbinden günah olan bir ameli işlemek geçtiğinde bu düşünceden hemen vazgeçmez ve bu ameli düşünmeye devam ederse kişi günaha girer. Allah katında bundan dolayı hesaba çekilecektir. Aynı şekilde küfür olan bir amel işlemeyi düşünen bir kimse de bu düşüncesinden hemen vazgeçmez ve bu ameli gerçekleştirmeyi düşünürse kafir olur. Bu düşüncesi sebebiyle Allah katında hesaba çekilecektir.

    İşte böyle kötü ameller işlemeyi düşünen fakat fırsat bulamadığı için pratiğe aktaramayan kimseler bu düşüncelerinden sorumludurlar ve hesaba çekileceklerdir.

    d - Allah (c.c)'nun, insanlara kaldıramayacakları şeyleri yüklemesi ilahi hikmete zıttır. Bu sebeble Allah (c.c), insana, kaldıramayacağı şeyleri yüklemez.

    Ahmed ve Müslim'de geçen rivayetteki: "Allah (c.c) bu ayeti neshetti" sözünden bu ayetin mensuh olduğu, onu nesheden ayetin de; "Allah, hiç kimseye gücü dışında birşey yüklemez..." (Bakara: 286) ayeti olduğu anlaşılır. Zaten bundan dolayı bazı sahebe ve müfessirler bu ayetin mensuh olduğunu* söylemişlerdir. Çünkü Bakara: 284 ayeti, nefisten geçen fakat defedilemeyen düşüncelerden bile insaların hesaba çekileceğini ifade etmektedir. Dolayısıyla bu hüküm neshedilmiştir.

    Kuvvetli olan görüşe göre; bu ayet neshedilmemiştir. Muhkemdir ve hükmü amm'dır. Hadiste geçen: "Allah (c.c) bu ayeti neshetti" sözü "hükmünü kaldırdı" manasında değil, "ayette kastedilen hükmü açıkladı ve sahabelerin korkusunu giderdi" manasındadır. Dolayısıyla Bakara: 286 ayeti Bakara: 284 ayetini neshetmemiş, bilakis onu açıklamıştır. Aşağıdaki hadisi şerif de bunu desteklemektedir.

    Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu:

    "Allah (c.c) ümmetimin, içinden geçirdiği şeyleri, konuşup, onunla amel etmedikleri müddetçe bağışlamıştır." (Buhari, Müslim, Ebu Davud, Tirmizi, Nesei, İbni Mace)

    Bu hadis; evlenme, talak, alışveriş, bağışlama gibi dünyevi meseleler hakkında söylenmiştir. Bu meselelerde insanlar içlerinden geçirdiklerinden sorumlu tutulmazlar.





+ Yorum Gönder