Konusunu Oylayın.: Dualarım kabul olmuyor mu

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Dualarım kabul olmuyor mu
  1. 07.Temmuz.2012, 14:01
    1
    dmlgln
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Haziran.2012
    Üye No: 96459
    Mesaj Sayısı: 10
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Dualarım kabul olmuyor mu






    Dualarım kabul olmuyor mu Mumsema hayırlı günler ;benim uzun süredir rahatsız olduğum bir durum var.Hep rabbime şükretmeye çalışırım ;hakkımda hayırlısını isterim ;Ettiğim bir dua var yedi yıldır kabul olmuyor,ettiğim dua sabit bir konu üstüne değil;yedi yıldır sabırla her cuma vaktinde ;mübarek gecelerde;namazlarımı kıldıktan sonra;yağmur yağarken; gece yarısı ,ezan okununca;ramazan ayında ,kısacası aklıma her geldiğinde dua ediyorum;hacet namazı kılıyorum,tesbih çekiyorum , camilerde dua ediyorum,hızır baba türbesi gibi yerlerde dua ediyorum(hızır babadan istemiyorum dileğimi rabbimden istiyorum ) ama olmuyor.böyle oluncada artık dua ederken içimden bir ses nede olsa olmayacak diyor ve içimdeki sesi artık susturamıyorum.Dua etsemde faydası yok diye düşünüyorum ve bu durum beni çok rahatsız ediyor;; eskisi gibi umutla ve içimden gelerek dua etmek istiyorum.biliyorum hakkında hayırlı değil demekki vakti değil demekki diyeceksiniz .haklısınızda ama yedi yıldır nasıl desem mesela bana 10 birim uzakta olan bir dilek olsun.1 adım 2 adım oluyo sonra kalıyo,üzülüyorum toparlanıyorum bu sefer 1 adım 2 adım 3 adım oluyo yine kalıyo üzülüyorum daha zor toparlanıyorum,sonra 1 2 3 4 5 adım oluyo kalıyo bu sefer daha çok yıkılıyorum zor toparlanıyorum ama hiç sonuca ulaşamıyorum .benim derdim dileğimin olmaması değil,dua ederken eskisi gibi olamamam.ben yine huzurla umutla dua etmek istiyorum.içimdeki boş yere dua ediyosun sesini susturmak istiyorum.ne yapabilirim??
    selam ve dua ile Allaha emanet olun.....


  2. 07.Temmuz.2012, 14:01
    1
    dmlgln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    hayırlı günler ;benim uzun süredir rahatsız olduğum bir durum var.Hep rabbime şükretmeye çalışırım ;hakkımda hayırlısını isterim ;Ettiğim bir dua var yedi yıldır kabul olmuyor,ettiğim dua sabit bir konu üstüne değil;yedi yıldır sabırla her cuma vaktinde ;mübarek gecelerde;namazlarımı kıldıktan sonra;yağmur yağarken; gece yarısı ,ezan okununca;ramazan ayında ,kısacası aklıma her geldiğinde dua ediyorum;hacet namazı kılıyorum,tesbih çekiyorum , camilerde dua ediyorum,hızır baba türbesi gibi yerlerde dua ediyorum(hızır babadan istemiyorum dileğimi rabbimden istiyorum ) ama olmuyor.böyle oluncada artık dua ederken içimden bir ses nede olsa olmayacak diyor ve içimdeki sesi artık susturamıyorum.Dua etsemde faydası yok diye düşünüyorum ve bu durum beni çok rahatsız ediyor;; eskisi gibi umutla ve içimden gelerek dua etmek istiyorum.biliyorum hakkında hayırlı değil demekki vakti değil demekki diyeceksiniz .haklısınızda ama yedi yıldır nasıl desem mesela bana 10 birim uzakta olan bir dilek olsun.1 adım 2 adım oluyo sonra kalıyo,üzülüyorum toparlanıyorum bu sefer 1 adım 2 adım 3 adım oluyo yine kalıyo üzülüyorum daha zor toparlanıyorum,sonra 1 2 3 4 5 adım oluyo kalıyo bu sefer daha çok yıkılıyorum zor toparlanıyorum ama hiç sonuca ulaşamıyorum .benim derdim dileğimin olmaması değil,dua ederken eskisi gibi olamamam.ben yine huzurla umutla dua etmek istiyorum.içimdeki boş yere dua ediyosun sesini susturmak istiyorum.ne yapabilirim??
    selam ve dua ile Allaha emanet olun.....


    Benzer Konular

    - Onların her duası her dileği kabul oluyor Peki NEDEN benim dualarım kabul olmuyor?

    - Dualarım kabul olmuyor kafam çok karışık

    - Dualarım kabul olmuyor ne yapmalıyım?

    - Dualarım neden kabul olmuyor ?

    - Neden benim dualarım kabul olmuyor

  3. 07.Temmuz.2012, 14:11
    2
    Jıhad
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Nisan.2012
    Üye No: 95699
    Mesaj Sayısı: 305
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: dualarım kabul olmuyor mu






    2- (...) Bana Ebû't-Tâhir rivayet etti. (Dedi ki) : Bize İbnû Vehb haber verdi. (Dedi ki) : Bana Muâviye (bu zat İbnû Sâlih'dir.) Rabîa b. Yezid'den, o da Ebû İdris El-Havlânî'den, o da Ebû Hüreyre'den, o da Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Sellem)'den naklen haber verdi ki: Şöyle buyurmuşlar :


    «Kul günah veya kat'ı rahim duasında bulunmadıkça, acele etmedikçe duası kabul edilir durun»

    — Yâ Resûlallah! Acele etmek nedir? demişler. «Duâ ettim de kabul edildiğini görmedim der ve o anda vaz geçerek duayı bıraksr.» buyurmuşlar.

    Bu hadîsi Buhârî, Tirmizî ve îbnû Mâce «Kitâbu'd-Deavât»'da; Ebû Dâvud «Kitâbu's-Salat»'da muhtelif râvi-lerden tahric etmişlerdir.



    Hadîs-i şerîf duaya devam etmenin lüzumuna ve icabetin gecikmesi n*den şikâyet edilmemes i gerektiğine delildir. Ulemâdan bazılarının beyâ*nına göre, duadan bıkan kimsenin duası kabul olunmaz. Çünkü kabul edil*sin edilmesin duâ bir ibâdettir. Mü'mine ibâdetten bıkmak yakışmaz. İca*betin gecikmesi ne gelince; bu, ya vakti gelmediği içindir, yahut ezelde dünyadaki duası kabul edilmeyec eği, fakat bunun bedeli âhirette verile*ceği mukadder olduğu, yahut duasında ısrar edip mübalağa göstermesi içindir. Çünkü Teâlâ Hazretler i duada ısrarı sever. Çok duâ edenin duası makbul olur.


    Ayrıca kabir ziyaretleri hakkında alttaki yazıyı okuyunuz

    Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
    "ALLAH'ım! Benim kabrimin tapılan bir put haline gelmesine müsaade etme. ALLAH'ın gazabı rasullerinin kabrini mescid edinenlere şiddetli olur."
    (Malik, Ahmed)

    İbn-i Abbas radiyALLAHu anh şöyle demiştir:
    "Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem kabir ziyaret eden kadınlara, kabirleri mescid yapanlara, ibadet edilen yer haline getirenlere, orada mum yakanlara lanet etti."
    (Ebu Davud, Nesei, Tirmizi, İbn-i Mace, Tirmizi bu hadis için hasen dedi)

    Bu hadis, kabirleri mescid edinmenin, oraları ibadet edilen yer haline getirmenin, oralarda mum yakmanın büyük günah olduğunu gösterir. Çünkü Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem böyle yapanlara lanet etmiştir. Lanet ancak büyük günah işleyenler içindir.

    Ayrıca hadis, kadınların mezar ziyareti yapmalarını yasaklıyor.

    Kadınların kabir ziyareti yapmalarının cevazı konusunda alimler ihtilaf etmişlerdir.
    Şöyle ki;

    1 - Bazı alimler yukarıdaki hadisi delil alarak kadınların mezarları ziyaret etmelerinin haram hatta büyük günah olduğunu söylemişlerdir.

    2 - Bazı alimler kadınların mezarları ziyaret etmelerinin büyük günah değil, mekruh olduğunu söylediler.
    Bu, Ahmed b. Hanbel ve arkadaşlarının görüşüdür.

    Delilleri ise Ummü Atiyye radiyALLAHu anha'nin hadisidir.
    Ummü Atiyye radiyALLAHu anha şöyle söylemiştir:

    "Biz, cenaze ile yürümekten nehyedildik. Fakat bundan şiddetli bir şekilde sakındırılmadık." (Buhari, Muslim)

    3 - Kadınların kabirleri ziyaret etmeleri bazı alimlere göre caizdir.

    Delilleri ise şu hadistir:
    Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem mezarın yanında ağlayan bir kadın gördü ve ona şöyle dedi:
    "ALLAHtan kork ve sabret."
    Bunun üzerine kadın Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem'e:
    "Çekil başımdan, senin başına benim başıma gelen musibet gibi bir musibet gelmemiştir."
    Rasulullah allALLAHu aleyhi ve sellem onun bu halini görünce ondan uzaklaştı. Müslümanlar, o kadına kendisiyle konuşan kişinin ALLAH'ın rasülü olduğunu haber verdiler.
    Kadın bunu öğrenince Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem'in yanına geldi ve ona:
    "Seni tanımadım" dedi. Bunun üzerine Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem ona şöyle dedi:
    "Sabır ancak musibetin ilk geldiği andadır."
    (Buhari, Muslim)

    Bu alimler şöyle dediler:
    Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem kadını mezarın yanında gördüğü halde, ona mezar ziyareti yapmasını yasaklamadı. Sadece ona ALLAH'tan korkmasını ve sabretmesini emretti. Bu ise; kadınların, mezarları ziyaret etmelerinin yasak değil, caiz olduğunu göstermektedir.

    Ayrıca Müslim'de geçen ve Aişe radiyALLAHu anha'nin rivayet ettiği hadisi delil aldılar.

    Bu hadiste şöyle geçmektedir:
    Cibril aleyhisselam geceleyin rasule gelerek dışarıya çıkmasını emretti. Rasululullah sallALLAHu aleyhi ve sellem Aişe'ye haber vermeden gizlice onun yanından ayrıldı ve Baki' mezarlığını ziyaret etti. Onlara mağfiret diledi ve onlar için ALLAH'a dua etti, sonra da eve döndü. Aişe'ye nereye gittiğini haber verdi.
    Aişe radiyALLAHu anha Rasulullah'a:
    "Ey ALLAH'ın rasulu! Mezarları ziyaret ettiğim zaman ne diyeyim?" diye sordu.
    Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem ona şöyle dedi:
    "Mezarları ziyaret ettiğin zaman şöyle de: "Bu diyarın sahibi olan mü'min ve müslümanlar! Size selam olsun....."

    Bu alimler şöyle dediler:
    Bu hadise göre Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem, Aişe radiyALLAHu anha mezarı ziyaret ettiği zaman ona ne demesi gerektiğini öğretti. Bu gösteriyor ki kadınların mezarları ziyaret etmesi caizdir.

    4 - Bazı alimlere göre; kadınların, erkekler gibi ölümü hatırlamak için mezarları ziyaret etmeleri sünnettir.

    Çünkü Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
    "Daha önce kabiri ziyaret etmeyi yasaklamıştım. Şimdi ziyaret edebilirsiniz. Çünkü o, size ahireti hatırlatır."
    (Ahmed, Muslim)

    Bu alimler şöyle dediler:
    Bu izin genel olan bir izindir. Hem erkekler hem kadınlar içindir.

    Ayrıca Aişe radiyALLAHu anha kardeşinin mezarını ziyaret edince Abdullah b. Ebi Müleyke ona:
    "Rasulullah kabirleri ziyaret etmeyi yasaklamadı mı?" diye sordu.
    Aişe radiyALLAHu anha ona şöyle cevap verdi:
    "Evet yasakladı fakat sonra ziyaret etmeyi emretti."
    (Taberani, Tirmizi rivayet etti, Heysemi; bu hadisin senedi sahihtir, dedi)

    Bu gösteriyor ki; kabirleri ziyaret etmeyi yasaklayan hadis mensuhtur.

    Ebu Hureyre'den Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem'in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:

    "Evlerinizi kabir yapmayınız. Benim kabrimi de merasim yeri haline getirmeyiniz. Siz, bana salat ve selam gönderiniz. Nerede olursanız olunuz sizin salatınız bana erişir."
    (Ahmed, Ebu Davud, Nevevi bu hadis için senedi sahih dedi)

    Hadisteki; "evlerinizi kabir yapmayınız." sözü; evinizde namaz kılmayı terk ederek, evlerinizi kabirler gibi yapmayın, manasındadır.

    Bu hadis müslümanların evlerinde de namaz kılmaları ve evlerini hiç namazsız bırakmamaları gerektiğini gösterir.

    Hadisteki " عِيداً " kelimesi; "merasim yeri" manasındadır.

    Arapçada " عيد " "bayram" kelimesi; adet üzere devamlı yapılan şey ya da devamlı oraya gidilen yeri ifade eder.

    Örneğin; bir insan her sene belli bir günde yemek yapıp fakirleri çağırır ve bunu adet üzere her sene devamlı yaparsa bu adete onun için " عيد " "bayram" denir.

    Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem bu hadiste şöyle demek istiyor:

    "Belli günleri adet edinip o günlerde mezarıma gelmeyin."

    Bu hadise göre; Rasulullah'ın mezarı sadece belli bir sebebe binaen ziyaret edilir. Bu sebep ise şudur:

    Ya Medine-i Münevvere ziyaret edildiği için sırf kendisine selam vermek maksadıyla Rasulullah'ın mezarını ziyaret etmek veya ahireti hatırlamak için herhangi bir mezarın ziyaret edildiği gibi Rasulullah'ın mezarını ziyaret etmek.

    Hadiste geçen; "bana salat gönderiniz" sözü; "ALLAHumme salli ala Muhammed, deyin" manasındadır.

    Bazı alimlerin dediği gibi, ALLAH'ın, rasulü Muhammed'e salavat getirmesini ALLAH'ın, Rasulullah'a rahmet etmesi manasında anlamamak gerekir. Zira ALLAH'ın bir kimseye salat etmesi, onu melekler arasında övmesi anlamına gelir. Bu açıklama Ebu'l Aliye'ye aittir ve onun bu açıklamasını destekleyen alimler vardır.

    ALLAH'ın, Rasulullah'a salavat getirmesinin rasulüne rahmet etmesi demek olmadığını ALLAH-u teala'nın şu ayeti ispat etmektedir:

    "Onlar üzerine rableri tarafından salat ve rahmet vardır." (Bakara 157)
    Bu ayette rahmet salavata atfedilmiştir.

    Aslolan şudur ki; eğer bir şey başka bir şeye atfedilmişse bunlar ayrı ayrı şeylerdir. Ayrıca rahmet herkes için olabilir. Onun için alimler; "ALLAH filana rahmet etsin" denmesinin caiz olduğunda icma etmiştir.

    Hadisteki:
    "Nerede olursanız olunuz sizin salatınız bana erişir" sözü; bana salavat ve selam getirin, nerede olursanız olun bana salatınız ve selamınız ulaşır, manasındadır.

    Bu salavat Rasulullah'a nasıl erişiyor diye sorulursa cevap şudur:
    "Melekler vasıtasıyla ulaşır."

    Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:
    "ALLAH'ın öyle melekleri vardır ki yeryüzünde dolaşırlar ve nebisine, ümmetinin ona getirdiği salat ve selamı ulaştırırlar." (Nesei, İbni'l Kayyım bu hadis için senedi sahih dedi)

    Ali b. Hüseyin radiyALLAHu anh bir adamın Rasulullah'ın mezarının yanında bulunan bir çukurun içine girip dua ettiğini görünce onu bu amelden menetti ve şöyle dedi:

    "Sana babamdan o da babasından onun da Rasulullah'tan haber verdiği bir hadisi bildireyim mi?

    Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
    "Benim kabrimi merasim yeri haline getirmeyin, evinizi de mezar yeri haline çevirmeyin. Bana salavat getirin, nerede olursanız olunuz sizin salat ve selamınız bana erişir."
    (Buhari-Et Tarihi'l Kebir, Ebu Ya'la-Mecmaiz-Zevaid, Ziya-El-Muhtar) (Heysemi "bu hadisin senedi sahihtir" dedi).


    Hadis'ten Alınacak Dersler :

    1 - Kabirler üzerine bina yapmak ve yanlarında namaz kılmak, onlar için mum yakmak büyük haramdır.

    2 - Belli bir mezar tayin etmeksizin ve özellikle de bir mezarı ziyaret için yola çıkmamak şartıyla, ölümü düşünmek ve ibret almak gayesiyle erkeklerin kabir ziyareti yapmaları sünnettir. Fakat kadınların kabir ziyareti yapmalarının cevazı konusunda alimler ihtilaf etmişlerdir.

    3 - Özellikle Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem'in mezarını ziyaret etmek için yolculuk yapmak alimlerin çoğu tarafından caiz görülmemiştir. Fakat Mescid-i Nebevi'ye namaz kılmak için gidip oradan da kendisine selam vermek gayesiyle Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem'in mezarını ziyaret etmeyi -orada beklememek şartıyla- bazı alimler caiz görmüşler, bazıları böyle yapılsa da cevaz vermemişlerdir.

    4 - Mezarlara karşı durarak ALLAH'a dua etmek -ki Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem'in mezarı dahi olsa- kesinlikle haramdır.

    5 - Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem'e selam iletmek ve salavat getirmek için onun kabrinin yanına kadar gidilmesi şart değildir. Zira nerede olunursa olunsun, ona yapılan selam ve salavat ALLAH tarafından Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem'e duyurulur.



  4. 07.Temmuz.2012, 14:11
    2
    Jıhad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli





    2- (...) Bana Ebû't-Tâhir rivayet etti. (Dedi ki) : Bize İbnû Vehb haber verdi. (Dedi ki) : Bana Muâviye (bu zat İbnû Sâlih'dir.) Rabîa b. Yezid'den, o da Ebû İdris El-Havlânî'den, o da Ebû Hüreyre'den, o da Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Sellem)'den naklen haber verdi ki: Şöyle buyurmuşlar :


    «Kul günah veya kat'ı rahim duasında bulunmadıkça, acele etmedikçe duası kabul edilir durun»

    — Yâ Resûlallah! Acele etmek nedir? demişler. «Duâ ettim de kabul edildiğini görmedim der ve o anda vaz geçerek duayı bıraksr.» buyurmuşlar.

    Bu hadîsi Buhârî, Tirmizî ve îbnû Mâce «Kitâbu'd-Deavât»'da; Ebû Dâvud «Kitâbu's-Salat»'da muhtelif râvi-lerden tahric etmişlerdir.



    Hadîs-i şerîf duaya devam etmenin lüzumuna ve icabetin gecikmesi n*den şikâyet edilmemes i gerektiğine delildir. Ulemâdan bazılarının beyâ*nına göre, duadan bıkan kimsenin duası kabul olunmaz. Çünkü kabul edil*sin edilmesin duâ bir ibâdettir. Mü'mine ibâdetten bıkmak yakışmaz. İca*betin gecikmesi ne gelince; bu, ya vakti gelmediği içindir, yahut ezelde dünyadaki duası kabul edilmeyec eği, fakat bunun bedeli âhirette verile*ceği mukadder olduğu, yahut duasında ısrar edip mübalağa göstermesi içindir. Çünkü Teâlâ Hazretler i duada ısrarı sever. Çok duâ edenin duası makbul olur.


    Ayrıca kabir ziyaretleri hakkında alttaki yazıyı okuyunuz

    Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
    "ALLAH'ım! Benim kabrimin tapılan bir put haline gelmesine müsaade etme. ALLAH'ın gazabı rasullerinin kabrini mescid edinenlere şiddetli olur."
    (Malik, Ahmed)

    İbn-i Abbas radiyALLAHu anh şöyle demiştir:
    "Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem kabir ziyaret eden kadınlara, kabirleri mescid yapanlara, ibadet edilen yer haline getirenlere, orada mum yakanlara lanet etti."
    (Ebu Davud, Nesei, Tirmizi, İbn-i Mace, Tirmizi bu hadis için hasen dedi)

    Bu hadis, kabirleri mescid edinmenin, oraları ibadet edilen yer haline getirmenin, oralarda mum yakmanın büyük günah olduğunu gösterir. Çünkü Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem böyle yapanlara lanet etmiştir. Lanet ancak büyük günah işleyenler içindir.

    Ayrıca hadis, kadınların mezar ziyareti yapmalarını yasaklıyor.

    Kadınların kabir ziyareti yapmalarının cevazı konusunda alimler ihtilaf etmişlerdir.
    Şöyle ki;

    1 - Bazı alimler yukarıdaki hadisi delil alarak kadınların mezarları ziyaret etmelerinin haram hatta büyük günah olduğunu söylemişlerdir.

    2 - Bazı alimler kadınların mezarları ziyaret etmelerinin büyük günah değil, mekruh olduğunu söylediler.
    Bu, Ahmed b. Hanbel ve arkadaşlarının görüşüdür.

    Delilleri ise Ummü Atiyye radiyALLAHu anha'nin hadisidir.
    Ummü Atiyye radiyALLAHu anha şöyle söylemiştir:

    "Biz, cenaze ile yürümekten nehyedildik. Fakat bundan şiddetli bir şekilde sakındırılmadık." (Buhari, Muslim)

    3 - Kadınların kabirleri ziyaret etmeleri bazı alimlere göre caizdir.

    Delilleri ise şu hadistir:
    Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem mezarın yanında ağlayan bir kadın gördü ve ona şöyle dedi:
    "ALLAHtan kork ve sabret."
    Bunun üzerine kadın Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem'e:
    "Çekil başımdan, senin başına benim başıma gelen musibet gibi bir musibet gelmemiştir."
    Rasulullah allALLAHu aleyhi ve sellem onun bu halini görünce ondan uzaklaştı. Müslümanlar, o kadına kendisiyle konuşan kişinin ALLAH'ın rasülü olduğunu haber verdiler.
    Kadın bunu öğrenince Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem'in yanına geldi ve ona:
    "Seni tanımadım" dedi. Bunun üzerine Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem ona şöyle dedi:
    "Sabır ancak musibetin ilk geldiği andadır."
    (Buhari, Muslim)

    Bu alimler şöyle dediler:
    Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem kadını mezarın yanında gördüğü halde, ona mezar ziyareti yapmasını yasaklamadı. Sadece ona ALLAH'tan korkmasını ve sabretmesini emretti. Bu ise; kadınların, mezarları ziyaret etmelerinin yasak değil, caiz olduğunu göstermektedir.

    Ayrıca Müslim'de geçen ve Aişe radiyALLAHu anha'nin rivayet ettiği hadisi delil aldılar.

    Bu hadiste şöyle geçmektedir:
    Cibril aleyhisselam geceleyin rasule gelerek dışarıya çıkmasını emretti. Rasululullah sallALLAHu aleyhi ve sellem Aişe'ye haber vermeden gizlice onun yanından ayrıldı ve Baki' mezarlığını ziyaret etti. Onlara mağfiret diledi ve onlar için ALLAH'a dua etti, sonra da eve döndü. Aişe'ye nereye gittiğini haber verdi.
    Aişe radiyALLAHu anha Rasulullah'a:
    "Ey ALLAH'ın rasulu! Mezarları ziyaret ettiğim zaman ne diyeyim?" diye sordu.
    Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem ona şöyle dedi:
    "Mezarları ziyaret ettiğin zaman şöyle de: "Bu diyarın sahibi olan mü'min ve müslümanlar! Size selam olsun....."

    Bu alimler şöyle dediler:
    Bu hadise göre Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem, Aişe radiyALLAHu anha mezarı ziyaret ettiği zaman ona ne demesi gerektiğini öğretti. Bu gösteriyor ki kadınların mezarları ziyaret etmesi caizdir.

    4 - Bazı alimlere göre; kadınların, erkekler gibi ölümü hatırlamak için mezarları ziyaret etmeleri sünnettir.

    Çünkü Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
    "Daha önce kabiri ziyaret etmeyi yasaklamıştım. Şimdi ziyaret edebilirsiniz. Çünkü o, size ahireti hatırlatır."
    (Ahmed, Muslim)

    Bu alimler şöyle dediler:
    Bu izin genel olan bir izindir. Hem erkekler hem kadınlar içindir.

    Ayrıca Aişe radiyALLAHu anha kardeşinin mezarını ziyaret edince Abdullah b. Ebi Müleyke ona:
    "Rasulullah kabirleri ziyaret etmeyi yasaklamadı mı?" diye sordu.
    Aişe radiyALLAHu anha ona şöyle cevap verdi:
    "Evet yasakladı fakat sonra ziyaret etmeyi emretti."
    (Taberani, Tirmizi rivayet etti, Heysemi; bu hadisin senedi sahihtir, dedi)

    Bu gösteriyor ki; kabirleri ziyaret etmeyi yasaklayan hadis mensuhtur.

    Ebu Hureyre'den Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem'in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:

    "Evlerinizi kabir yapmayınız. Benim kabrimi de merasim yeri haline getirmeyiniz. Siz, bana salat ve selam gönderiniz. Nerede olursanız olunuz sizin salatınız bana erişir."
    (Ahmed, Ebu Davud, Nevevi bu hadis için senedi sahih dedi)

    Hadisteki; "evlerinizi kabir yapmayınız." sözü; evinizde namaz kılmayı terk ederek, evlerinizi kabirler gibi yapmayın, manasındadır.

    Bu hadis müslümanların evlerinde de namaz kılmaları ve evlerini hiç namazsız bırakmamaları gerektiğini gösterir.

    Hadisteki " عِيداً " kelimesi; "merasim yeri" manasındadır.

    Arapçada " عيد " "bayram" kelimesi; adet üzere devamlı yapılan şey ya da devamlı oraya gidilen yeri ifade eder.

    Örneğin; bir insan her sene belli bir günde yemek yapıp fakirleri çağırır ve bunu adet üzere her sene devamlı yaparsa bu adete onun için " عيد " "bayram" denir.

    Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem bu hadiste şöyle demek istiyor:

    "Belli günleri adet edinip o günlerde mezarıma gelmeyin."

    Bu hadise göre; Rasulullah'ın mezarı sadece belli bir sebebe binaen ziyaret edilir. Bu sebep ise şudur:

    Ya Medine-i Münevvere ziyaret edildiği için sırf kendisine selam vermek maksadıyla Rasulullah'ın mezarını ziyaret etmek veya ahireti hatırlamak için herhangi bir mezarın ziyaret edildiği gibi Rasulullah'ın mezarını ziyaret etmek.

    Hadiste geçen; "bana salat gönderiniz" sözü; "ALLAHumme salli ala Muhammed, deyin" manasındadır.

    Bazı alimlerin dediği gibi, ALLAH'ın, rasulü Muhammed'e salavat getirmesini ALLAH'ın, Rasulullah'a rahmet etmesi manasında anlamamak gerekir. Zira ALLAH'ın bir kimseye salat etmesi, onu melekler arasında övmesi anlamına gelir. Bu açıklama Ebu'l Aliye'ye aittir ve onun bu açıklamasını destekleyen alimler vardır.

    ALLAH'ın, Rasulullah'a salavat getirmesinin rasulüne rahmet etmesi demek olmadığını ALLAH-u teala'nın şu ayeti ispat etmektedir:

    "Onlar üzerine rableri tarafından salat ve rahmet vardır." (Bakara 157)
    Bu ayette rahmet salavata atfedilmiştir.

    Aslolan şudur ki; eğer bir şey başka bir şeye atfedilmişse bunlar ayrı ayrı şeylerdir. Ayrıca rahmet herkes için olabilir. Onun için alimler; "ALLAH filana rahmet etsin" denmesinin caiz olduğunda icma etmiştir.

    Hadisteki:
    "Nerede olursanız olunuz sizin salatınız bana erişir" sözü; bana salavat ve selam getirin, nerede olursanız olun bana salatınız ve selamınız ulaşır, manasındadır.

    Bu salavat Rasulullah'a nasıl erişiyor diye sorulursa cevap şudur:
    "Melekler vasıtasıyla ulaşır."

    Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:
    "ALLAH'ın öyle melekleri vardır ki yeryüzünde dolaşırlar ve nebisine, ümmetinin ona getirdiği salat ve selamı ulaştırırlar." (Nesei, İbni'l Kayyım bu hadis için senedi sahih dedi)

    Ali b. Hüseyin radiyALLAHu anh bir adamın Rasulullah'ın mezarının yanında bulunan bir çukurun içine girip dua ettiğini görünce onu bu amelden menetti ve şöyle dedi:

    "Sana babamdan o da babasından onun da Rasulullah'tan haber verdiği bir hadisi bildireyim mi?

    Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
    "Benim kabrimi merasim yeri haline getirmeyin, evinizi de mezar yeri haline çevirmeyin. Bana salavat getirin, nerede olursanız olunuz sizin salat ve selamınız bana erişir."
    (Buhari-Et Tarihi'l Kebir, Ebu Ya'la-Mecmaiz-Zevaid, Ziya-El-Muhtar) (Heysemi "bu hadisin senedi sahihtir" dedi).


    Hadis'ten Alınacak Dersler :

    1 - Kabirler üzerine bina yapmak ve yanlarında namaz kılmak, onlar için mum yakmak büyük haramdır.

    2 - Belli bir mezar tayin etmeksizin ve özellikle de bir mezarı ziyaret için yola çıkmamak şartıyla, ölümü düşünmek ve ibret almak gayesiyle erkeklerin kabir ziyareti yapmaları sünnettir. Fakat kadınların kabir ziyareti yapmalarının cevazı konusunda alimler ihtilaf etmişlerdir.

    3 - Özellikle Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem'in mezarını ziyaret etmek için yolculuk yapmak alimlerin çoğu tarafından caiz görülmemiştir. Fakat Mescid-i Nebevi'ye namaz kılmak için gidip oradan da kendisine selam vermek gayesiyle Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem'in mezarını ziyaret etmeyi -orada beklememek şartıyla- bazı alimler caiz görmüşler, bazıları böyle yapılsa da cevaz vermemişlerdir.

    4 - Mezarlara karşı durarak ALLAH'a dua etmek -ki Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem'in mezarı dahi olsa- kesinlikle haramdır.

    5 - Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem'e selam iletmek ve salavat getirmek için onun kabrinin yanına kadar gidilmesi şart değildir. Zira nerede olunursa olunsun, ona yapılan selam ve salavat ALLAH tarafından Rasulullah sallALLAHu aleyhi ve sellem'e duyurulur.



  5. 09.Temmuz.2012, 10:25
    3
    dmlgln
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Haziran.2012
    Üye No: 96459
    Mesaj Sayısı: 10
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: dualarım kabul olmuyor mu

    Jıhad kardeş Allah razı olsun duanın sadece isteklerimizi Allaha ulaştırmak değil bir ibadet olduğunu hatırlattın bana .Çok sağol.Türbe ziyareti ile ilgili eklediklerinde okuyup bilgi sahibi oldum ama umarım yanlış anlaşılmamışımdır.Ben hızır baba türbesine gittim derken mengene gittiğimizde ziyaret amaçlı oraya uğradık ve ben ordada Allaha dua ettim.yoksaki mum yakmak yada türbede yatan kişiden medet ummak kesinlikle yapacağım bir iş değil.Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.
    Ahiret kardeş iki videoyuda izledim.Gerçekten şimdi daha iyi hissediyorum.Allah razı olsun.Sizlerede zor gününüzde yanınızda olacak yol gösterecek gerçek müslümanlarla birlikte olmayı nasip etsin.
    Allaha emanet olun selam ve dua ile....


  6. 09.Temmuz.2012, 10:25
    3
    dmlgln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Jıhad kardeş Allah razı olsun duanın sadece isteklerimizi Allaha ulaştırmak değil bir ibadet olduğunu hatırlattın bana .Çok sağol.Türbe ziyareti ile ilgili eklediklerinde okuyup bilgi sahibi oldum ama umarım yanlış anlaşılmamışımdır.Ben hızır baba türbesine gittim derken mengene gittiğimizde ziyaret amaçlı oraya uğradık ve ben ordada Allaha dua ettim.yoksaki mum yakmak yada türbede yatan kişiden medet ummak kesinlikle yapacağım bir iş değil.Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.
    Ahiret kardeş iki videoyuda izledim.Gerçekten şimdi daha iyi hissediyorum.Allah razı olsun.Sizlerede zor gününüzde yanınızda olacak yol gösterecek gerçek müslümanlarla birlikte olmayı nasip etsin.
    Allaha emanet olun selam ve dua ile....





+ Yorum Gönder