Konusunu Oylayın.: Sigara mekruh mu yoksa haram mı? İçki haramsa sigarada haram olması gerekmiyor mu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Sigara mekruh mu yoksa haram mı? İçki haramsa sigarada haram olması gerekmiyor mu?
  1. 29.Haziran.2012, 01:56
    13
    CeyhuN_
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2012
    Üye No: 95401
    Mesaj Sayısı: 180
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 19

    Cevap: Sigara içmek

    reklam


    Cevap: Sigara içmek isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Sigara içmek
    harammı değilmi bilmem ancak vicuduna zarar. ve Allah'ın sana emanet ettiği bu vicuda zarar vermek istersen sen bilirsin.


  2. 29.Haziran.2012, 01:56
    13
    CeyhuN_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    reklam


    harammı değilmi bilmem ancak vicuduna zarar. ve Allah'ın sana emanet ettiği bu vicuda zarar vermek istersen sen bilirsin.


  3. 29.Haziran.2012, 09:37
    14
    leventtanju
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ekim.2009
    Üye No: 61003
    Mesaj Sayısı: 149
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 31
    Bulunduğu yer: Bulgaristan/Balchik

    Cevap: Sigara içmek

    reklam


    Sıgarayı kımse bılmezken haram dıyemedıoler bız bıl.ıyoruz haramdır...ıyıce ara6tırın bugunun buyuk alımlerı haramdır dıyor...


  4. 29.Haziran.2012, 09:37
    14
    Devamlı Üye
    reklam


    Sıgarayı kımse bılmezken haram dıyemedıoler bız bıl.ıyoruz haramdır...ıyıce ara6tırın bugunun buyuk alımlerı haramdır dıyor...


  5. 29.Haziran.2012, 16:53
    15
    sahinn41
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Haziran.2012
    Üye No: 96412
    Mesaj Sayısı: 38
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Sigara içmek

    İslam’ın evrensel helal ve haramları Kuran-ı Kerim’de ve onun açıklaması olan sünnette zikredilmiştir. ‘Evrensel helal ve haram’ derken kastettiğimiz şey, her zaman ve her mekana göre genel geçer olan helal ve haramlardır. Sigara konusu gerek sünnette, gerekse Kur’ân-ı Kerim’de yer almaz. Çünkü Kur’an’ın indiği zaman sigara denen bir şey yoktu. Sigara XV. Asırdan sonra ortaya çıkmıştır.

    İslam’ın temel kaynaklarında adı geçmeyen bir şeyin hükmünü anlamak için İslam’ın bazı genel kuralları vardır. Bunlardan birisi şudur: “Eşyada aslolan, ibahadır”. Yani, her şey insanlar için yaratılmıştır. Bazı şeylerin ise haram olduğu açıklanmış, böylece hükmü bildirilmeyen şeyler de helal olarak kalmıştır demektir. Bir diğeri de şudur: “Temiz ve güzel olan şeyler helaldir, pis ve zararlı şeyler ise haramdır”.

    Bu iki genel kural, beraberce düşünüldüğü zaman sigara için karşımıza şöyle bir sonuç çıkar: Sigara hakkında kaynaklarda bir şey söylenmediğine göre onun hakkında hüküm verebilmemiz için onun pis ve zararlı olup olmadığına bakmalıyız: Eğer onun pis ve zararlı olduğunu söyleyebileceğimiz özellikleri varsa haram olduğuna, yoksa, helal olduğuna hükmetmeliyiz.

    İşte bu metodik anlayış sebebiyle tarihte bazı İslam alimleri sigaranın helal/mubah olduğu hükmüne varmışlardır. Çünkü, demişlerdir, biz sigaranın bir zararını görmüş değiliz, şu halde onun haram olduğunu söyleyemeyiz. Eğer bir gün zararlı olduğu ortaya çıkarsa biz de ona göre hüküm veririz. Oysa bu gün sigaranın 2000 civarında zehir içerdiğini, pek çok hastalığın sebebi olduğunu, içenlerin sadece kendilerine değil, içmeyenlere dahi zarar verdiklerini bilim kesin olarak ortaya koymuştur.

    Bununla birlikte Hanefî gelenekte şöyle bir anlama metodu vardır: “Kıyasa/kurallara göre haram olan, ancak Kuran-ı Kerim’de ve sünnette adı ve hükmü açıkça zikredilmeyen şeylere haram yerine, tahrîmen mekruh demek daha uygundur. Gerçi bununla kastedilen de haramlıktır, ancak bir şeye haram ya da helal hükmü vermek sadece Allah’a (cc) ait bir hak olduğu için, haram olduğu kesinkes anlaşılsa bile, Kur’an’da haram denmeyen şeylere nezaketen, tahrimen mekruh demek daha güzeldir.” Bu sebeple son dönem Hanefîler sigara için “tahrimen mekruh” hükmünü tercih etmişlerdir. “Tahrîmen mekruh”, kanun hükmünde kararname gibi, haram hükmünde mekruh demektir.

    Ayrıca sigara insanın kendisini tehlikeye atmasıdır. Oysa Allah (cc): “Kendinizi kendi ellerinizle tehlikeye atmayın” buyurmaktadır. Bu sebeple sigara, insanın kendisini tehlikeye atması demektir. Sigara içmek ayrıca çok önemli bir kul hakkıdır, çünkü içenler içmeyenlere zarar vermekte ve onları rahatsız etmektedirler. Kul hakkının affedilmesi de ancak, hakkı olan insanların bağışlamasına bağlıdır. Bunu temin etmek ise çok zordur.

    Sigaranın hükmü?

    Tütün, 15. asırdan sonra, İslâm ülkelerine girmiştir. O zamandan beri, İslâm uleması onu içmenin hükmü üzerinde durmuşlardır. Şöyle ki:

    a- Bâzı âlimler, tütünün mubah olduğunu söylemişlerdir. Bunusöyleyenler, tütünün zararı olmadığını ve Şâri' (Şeriatı koyan, yani Allah) tarafından yasaklanmadığını ileri sürmüşlerdir.

    Halbuki, bugün tütünün zararları ilmen kesin şekilde ortaya çıkmıştır. Zararsız olduğu söylenemez. Şâri'nin yasaklamadığını söylemek de doğru olmasa gerektir. Zira Sâri', her haramı ismen tek tek zikretmemiştir. Hüküm, sadece sarih ve hususî naslarla değil, nas-larda geçenlerin haram kılınış illetlerine bakarak yapılan kıyas ve istidlal yollarıyla da verilebilmektedir. Bu bakımdan hakkında sarih nas olmayan bir nesne hakkında kıyas ve istidlal yoluyla bir hüküm verilmesinde hiçbir mâni yoktur.

    b- Bâzıları da sigara içmek mekruhtur, demişlerdir. Bunlar, kıyasla sabit bir hükme, haram demekten çekinmeleri ve sigaranın zararları hakkında kesin bilgi sahibi olmamaları yüzünden bu hükmü vermişlerdir.

    c- Bâzıları da sigara içmek, özellikle tiryakisi olmak haramdır, demişlerdir. Bunların dayanağı ise, sigaranın vücuda zarar vermesi, israf olması ve nafaka mükellefiyetinde darlığa yol açması gibi sebeplerdir.

    Bu 3 sebepten biri gerçekleştiği yer ve durumda, sigara içmek haramdır. Bunlar gerçekleşmez ise, mekruhtur.

    Özellikle dindar ve uzman bir hekimin vereceği bir karar çok önemlidir. Böyle bir doktor bir kimseye sigarayı mutlaka terketmesini söylerse onun sigarayı içemesi dinen de helal olmaz.

    Selam ve dua ile...


  6. 29.Haziran.2012, 16:53
    15
    sahinn41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    İslam’ın evrensel helal ve haramları Kuran-ı Kerim’de ve onun açıklaması olan sünnette zikredilmiştir. ‘Evrensel helal ve haram’ derken kastettiğimiz şey, her zaman ve her mekana göre genel geçer olan helal ve haramlardır. Sigara konusu gerek sünnette, gerekse Kur’ân-ı Kerim’de yer almaz. Çünkü Kur’an’ın indiği zaman sigara denen bir şey yoktu. Sigara XV. Asırdan sonra ortaya çıkmıştır.

    İslam’ın temel kaynaklarında adı geçmeyen bir şeyin hükmünü anlamak için İslam’ın bazı genel kuralları vardır. Bunlardan birisi şudur: “Eşyada aslolan, ibahadır”. Yani, her şey insanlar için yaratılmıştır. Bazı şeylerin ise haram olduğu açıklanmış, böylece hükmü bildirilmeyen şeyler de helal olarak kalmıştır demektir. Bir diğeri de şudur: “Temiz ve güzel olan şeyler helaldir, pis ve zararlı şeyler ise haramdır”.

    Bu iki genel kural, beraberce düşünüldüğü zaman sigara için karşımıza şöyle bir sonuç çıkar: Sigara hakkında kaynaklarda bir şey söylenmediğine göre onun hakkında hüküm verebilmemiz için onun pis ve zararlı olup olmadığına bakmalıyız: Eğer onun pis ve zararlı olduğunu söyleyebileceğimiz özellikleri varsa haram olduğuna, yoksa, helal olduğuna hükmetmeliyiz.

    İşte bu metodik anlayış sebebiyle tarihte bazı İslam alimleri sigaranın helal/mubah olduğu hükmüne varmışlardır. Çünkü, demişlerdir, biz sigaranın bir zararını görmüş değiliz, şu halde onun haram olduğunu söyleyemeyiz. Eğer bir gün zararlı olduğu ortaya çıkarsa biz de ona göre hüküm veririz. Oysa bu gün sigaranın 2000 civarında zehir içerdiğini, pek çok hastalığın sebebi olduğunu, içenlerin sadece kendilerine değil, içmeyenlere dahi zarar verdiklerini bilim kesin olarak ortaya koymuştur.

    Bununla birlikte Hanefî gelenekte şöyle bir anlama metodu vardır: “Kıyasa/kurallara göre haram olan, ancak Kuran-ı Kerim’de ve sünnette adı ve hükmü açıkça zikredilmeyen şeylere haram yerine, tahrîmen mekruh demek daha uygundur. Gerçi bununla kastedilen de haramlıktır, ancak bir şeye haram ya da helal hükmü vermek sadece Allah’a (cc) ait bir hak olduğu için, haram olduğu kesinkes anlaşılsa bile, Kur’an’da haram denmeyen şeylere nezaketen, tahrimen mekruh demek daha güzeldir.” Bu sebeple son dönem Hanefîler sigara için “tahrimen mekruh” hükmünü tercih etmişlerdir. “Tahrîmen mekruh”, kanun hükmünde kararname gibi, haram hükmünde mekruh demektir.

    Ayrıca sigara insanın kendisini tehlikeye atmasıdır. Oysa Allah (cc): “Kendinizi kendi ellerinizle tehlikeye atmayın” buyurmaktadır. Bu sebeple sigara, insanın kendisini tehlikeye atması demektir. Sigara içmek ayrıca çok önemli bir kul hakkıdır, çünkü içenler içmeyenlere zarar vermekte ve onları rahatsız etmektedirler. Kul hakkının affedilmesi de ancak, hakkı olan insanların bağışlamasına bağlıdır. Bunu temin etmek ise çok zordur.

    Sigaranın hükmü?

    Tütün, 15. asırdan sonra, İslâm ülkelerine girmiştir. O zamandan beri, İslâm uleması onu içmenin hükmü üzerinde durmuşlardır. Şöyle ki:

    a- Bâzı âlimler, tütünün mubah olduğunu söylemişlerdir. Bunusöyleyenler, tütünün zararı olmadığını ve Şâri' (Şeriatı koyan, yani Allah) tarafından yasaklanmadığını ileri sürmüşlerdir.

    Halbuki, bugün tütünün zararları ilmen kesin şekilde ortaya çıkmıştır. Zararsız olduğu söylenemez. Şâri'nin yasaklamadığını söylemek de doğru olmasa gerektir. Zira Sâri', her haramı ismen tek tek zikretmemiştir. Hüküm, sadece sarih ve hususî naslarla değil, nas-larda geçenlerin haram kılınış illetlerine bakarak yapılan kıyas ve istidlal yollarıyla da verilebilmektedir. Bu bakımdan hakkında sarih nas olmayan bir nesne hakkında kıyas ve istidlal yoluyla bir hüküm verilmesinde hiçbir mâni yoktur.

    b- Bâzıları da sigara içmek mekruhtur, demişlerdir. Bunlar, kıyasla sabit bir hükme, haram demekten çekinmeleri ve sigaranın zararları hakkında kesin bilgi sahibi olmamaları yüzünden bu hükmü vermişlerdir.

    c- Bâzıları da sigara içmek, özellikle tiryakisi olmak haramdır, demişlerdir. Bunların dayanağı ise, sigaranın vücuda zarar vermesi, israf olması ve nafaka mükellefiyetinde darlığa yol açması gibi sebeplerdir.

    Bu 3 sebepten biri gerçekleştiği yer ve durumda, sigara içmek haramdır. Bunlar gerçekleşmez ise, mekruhtur.

    Özellikle dindar ve uzman bir hekimin vereceği bir karar çok önemlidir. Böyle bir doktor bir kimseye sigarayı mutlaka terketmesini söylerse onun sigarayı içemesi dinen de helal olmaz.

    Selam ve dua ile...


  7. 29.Haziran.2012, 17:07
    16
    sahinn41
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Haziran.2012
    Üye No: 96412
    Mesaj Sayısı: 38
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Sigara içmek

    ne zamandan beri dini hükümlere kendi kıt aklımızla veriyoruzdine bir şey katamazsın kardeşim senalimler ne demişse onasıl böyle rahatça haramdır diyebiliyorsun anlamıyorum cidden

    ben hüküm falan vermiyorum kardeş, kendi düşüncemi söylüyorum kaldı ki alimler arasında bile bu konuda fikir ayrılıkları oldugu belli.. ben kendi düşüncemi söyledim, kaldı ki yanılıyorsam düzeltin peygamber efendimiz haram ve helal arası kalan, haram olup olmadıgına tam kanaat getirilemeyen şeyler için o eylemden uzak durun demiştir. bende kendi çapımdan arastırdım yukarıdakı yazıyı oldukça begendim.


  8. 29.Haziran.2012, 17:07
    16
    sahinn41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    ne zamandan beri dini hükümlere kendi kıt aklımızla veriyoruzdine bir şey katamazsın kardeşim senalimler ne demişse onasıl böyle rahatça haramdır diyebiliyorsun anlamıyorum cidden

    ben hüküm falan vermiyorum kardeş, kendi düşüncemi söylüyorum kaldı ki alimler arasında bile bu konuda fikir ayrılıkları oldugu belli.. ben kendi düşüncemi söyledim, kaldı ki yanılıyorsam düzeltin peygamber efendimiz haram ve helal arası kalan, haram olup olmadıgına tam kanaat getirilemeyen şeyler için o eylemden uzak durun demiştir. bende kendi çapımdan arastırdım yukarıdakı yazıyı oldukça begendim.


  9. 30.Haziran.2012, 19:42
    17
    leventtanju
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ekim.2009
    Üye No: 61003
    Mesaj Sayısı: 149
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 31
    Bulunduğu yer: Bulgaristan/Balchik

    Cevap: Sigara içmek

    aynen sigara haramdir degildr tarti6acigimiza Peygamber Efendimizin hadisine bakalim...haram helal arasi kalan supheliler uzak durun dyor Efendimiz...SIGARA KESINLIKLE HARAMDIR....


  10. 30.Haziran.2012, 19:42
    17
    Devamlı Üye
    aynen sigara haramdir degildr tarti6acigimiza Peygamber Efendimizin hadisine bakalim...haram helal arasi kalan supheliler uzak durun dyor Efendimiz...SIGARA KESINLIKLE HARAMDIR....


  11. 30.Haziran.2012, 19:43
    18
    leventtanju
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ekim.2009
    Üye No: 61003
    Mesaj Sayısı: 149
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 31
    Bulunduğu yer: Bulgaristan/Balchik

    Cevap: Sigara içmek

    hersey okadar acik ve seciktir ki artik ara6tirmak diye bir6ey bile kalmadi hersey ortada....aklimiz ersin dimi artik...


  12. 30.Haziran.2012, 19:43
    18
    Devamlı Üye
    hersey okadar acik ve seciktir ki artik ara6tirmak diye bir6ey bile kalmadi hersey ortada....aklimiz ersin dimi artik...





+ Yorum Gönder
Git İlk 12