Konusunu Oylayın.: Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır sözü

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır sözü
  1. 28.Haziran.2012, 14:36
    13
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 661
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır sözü

    reklam


    Cevap: Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır sözü isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır sözü
    Değerli kardeşimiz;
    Bazı tarîkat kahramanlarına nispet edilen bu söz, zaman zaman yanlış kullanılmaktadır. Şöyle ki: Bu söz, bir mürşide bağlanmayı ifade eder. İnsan o sınırlı aklıyla gerçekler aleminin bütünüyle kavrayamaz. Kendisinin bir yaratıcısı olduğunu bilse bile, o yaratıcının kendisinden neler istediğini, emir ve yasaklarının neler olduğunu, önündüki ölüm yolculuğunun ötesinde ne gibi alemler bulunduğunu, hangi hallerin, fiillerin ve sözlerin onu cennete, hangilerin cehenneme götüreceğini bilemez. Bu noktada Kur’anın ve o İlâhî fermanı insanlara tebliğ eden Resulullah’ın irşadına muhtaçtır.

    “Âlimler peygamberlerin varisleridir” (Aclûnî, II, 64) hadisinin hükmünce, âlimler mürşittirler. Onlara uymayıp derslerini dinlemeyen bir kişi, hocadan uzak duran bir öğrenciye benzer. Bu öğrencinin cahil kalması ve kötü yollara düşmesi kaçınılmazdır.

    Nefsin terbiye edilmesi ve kalbin tasfiyesi yani bütün kötülüklerden arındırılması için de büyük mürşitlerin keşfe dayalı olarak ortaya koydukları bir takım esaslar vardır. Bir kişi o büyük zatları dikkate almadan bu yola kendi başına girdiği taktirde bir takım yanlışlıklar yapabilir ve kendisine bilmeyerek zarar verir. Tıpta bir kişi nasıl diyeti kendi aklınca yapmıyor onu bir doktorun gözetimi altında ve belli kurallara uyarak icra ediyorsa, bir kişi tarikat yoluna kendi başına girmemeli ve o yolun bir safhası olan riyazeti de kendi kendine uygulamaya kalkışmamalıdır.

    Bu gerçeğe ters hareket eden bazı kimselerin riyazet yoluyla kalben terakki edeyim derken, bir takım ruhî hastalıklara maruz kaldığı çok görülmüştür. Yukarıdaki sözü, gerek cehaletten, gerekse tarikat yolundaki bu gibi tehlikeli sonuçlardan kurtulmak için “insanın kendi aklına güvenerek yalnız başına hareket etmekten kaçınması, alimlerin ve mürşitlerin tavsiyelerine uyması” gerektiği şeklinde anlamak lazımdır. Yoksa, bu ifadeyi “İlla bir tarikat şeyhine bağlanmak lazım. Yoksa, şeyhin şeytandır” şeklinde kullanmak, çok yanlış olur.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  2. 28.Haziran.2012, 14:36
    13
    reklam


    Değerli kardeşimiz;
    Bazı tarîkat kahramanlarına nispet edilen bu söz, zaman zaman yanlış kullanılmaktadır. Şöyle ki: Bu söz, bir mürşide bağlanmayı ifade eder. İnsan o sınırlı aklıyla gerçekler aleminin bütünüyle kavrayamaz. Kendisinin bir yaratıcısı olduğunu bilse bile, o yaratıcının kendisinden neler istediğini, emir ve yasaklarının neler olduğunu, önündüki ölüm yolculuğunun ötesinde ne gibi alemler bulunduğunu, hangi hallerin, fiillerin ve sözlerin onu cennete, hangilerin cehenneme götüreceğini bilemez. Bu noktada Kur’anın ve o İlâhî fermanı insanlara tebliğ eden Resulullah’ın irşadına muhtaçtır.

    “Âlimler peygamberlerin varisleridir” (Aclûnî, II, 64) hadisinin hükmünce, âlimler mürşittirler. Onlara uymayıp derslerini dinlemeyen bir kişi, hocadan uzak duran bir öğrenciye benzer. Bu öğrencinin cahil kalması ve kötü yollara düşmesi kaçınılmazdır.

    Nefsin terbiye edilmesi ve kalbin tasfiyesi yani bütün kötülüklerden arındırılması için de büyük mürşitlerin keşfe dayalı olarak ortaya koydukları bir takım esaslar vardır. Bir kişi o büyük zatları dikkate almadan bu yola kendi başına girdiği taktirde bir takım yanlışlıklar yapabilir ve kendisine bilmeyerek zarar verir. Tıpta bir kişi nasıl diyeti kendi aklınca yapmıyor onu bir doktorun gözetimi altında ve belli kurallara uyarak icra ediyorsa, bir kişi tarikat yoluna kendi başına girmemeli ve o yolun bir safhası olan riyazeti de kendi kendine uygulamaya kalkışmamalıdır.

    Bu gerçeğe ters hareket eden bazı kimselerin riyazet yoluyla kalben terakki edeyim derken, bir takım ruhî hastalıklara maruz kaldığı çok görülmüştür. Yukarıdaki sözü, gerek cehaletten, gerekse tarikat yolundaki bu gibi tehlikeli sonuçlardan kurtulmak için “insanın kendi aklına güvenerek yalnız başına hareket etmekten kaçınması, alimlerin ve mürşitlerin tavsiyelerine uyması” gerektiği şeklinde anlamak lazımdır. Yoksa, bu ifadeyi “İlla bir tarikat şeyhine bağlanmak lazım. Yoksa, şeyhin şeytandır” şeklinde kullanmak, çok yanlış olur.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  3. 28.Haziran.2012, 16:52
    14
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır sözü

    reklam


    bu sözün aslı hakkında daha önce şunu paylaşmıştım hatırladığım kadarı ile:

    Alıntı
    c) Hadîs âlimi ile talib arasında perde veya duvar gibi bir engel olduğu takdirde hadisleri dinleyen, şeyhin sesini tanır, yahut şeyhi tanıyan sika bir kimsenin haber vermesiyle konuşanın o olduğunu, yahut da şeyhin mecliste olup okuyanı dinlediğini öğrenirse hadis alimlerinin tümüne göre rivayet sahihtir. Ancak Şu'be “Dinleyenin şeyhi görmesi şarttır. Bir muhaddisin yüzünü görmedikçe ondan rivayet etme; zira ne bilirsin, belki de şeyhin suretinde görünüp ahberanâ, haddesenâ diyen şeytandır” demiştir. Şu'benin bu görüşü ifrattan çok tefrittir. Nitekim Ahmed Naim Merhum da “yüzünü gördüğü muhaddisin şeytan olmadığına nasıl güveneceğini sorarız” diyerek Şu'be'nin tefride kaçtığına dikkat çekmiştir.

    arkadaşlar geçenlerde bir yerde okuduğuma göre

    "şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır" sözü muhaddislere aid bir söz imiş
    başka bir yerden okuduğuma göre de
    şeyh ise hafızasında 1 000 000 (birmilyon) hadis olan kişiye denirmiş
    dolayısı ile "şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır" sözü
    "hadisi muhaddis bir şeyhten senedi ile değil de
    senedsiz olarak rivayet eden kişi
    o hadisi şeytandan rivayet etmektedir" anlamına gelmekte imiş

    şimdi düşünün bakalım
    hiçbir muteber muhaddisin hadis kitabında olmayan
    hadis kitapları yazıldığı sırada hiçbir hadis kitabına girmeyen
    Resulullah sav'in ölümünden yüzlerce yıl sonra ortaya çıkan zırvaları
    "keşfen/manen sahih" diye kimler savunuyor?
    kimler sürekli ümmetin gündemine bu zırvaları taşıyor?
    Kimler Kur'an ve sünnete aykırı bu sözleri sonuna kadar savunuyor?

    işte asıl şeyhi şeytan olanlar onlardır

    Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır:MEVZU: Ebu Yezid el Bestami el-Kureyşi; 2/735, Eş-Şarani letaful minen; 147,

    Bunun dışında tarikatlarda kendilerine bu tarz hadisler bulmuşlar ya da uydurmuşlardır. Örneğin insanları tarikatlara çekmek için söylenen “ Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır” hadisi bunlardan en meşhurudur.



  4. 28.Haziran.2012, 16:52
    14
    âb ü kil
    reklam


    bu sözün aslı hakkında daha önce şunu paylaşmıştım hatırladığım kadarı ile:

    Alıntı
    c) Hadîs âlimi ile talib arasında perde veya duvar gibi bir engel olduğu takdirde hadisleri dinleyen, şeyhin sesini tanır, yahut şeyhi tanıyan sika bir kimsenin haber vermesiyle konuşanın o olduğunu, yahut da şeyhin mecliste olup okuyanı dinlediğini öğrenirse hadis alimlerinin tümüne göre rivayet sahihtir. Ancak Şu'be “Dinleyenin şeyhi görmesi şarttır. Bir muhaddisin yüzünü görmedikçe ondan rivayet etme; zira ne bilirsin, belki de şeyhin suretinde görünüp ahberanâ, haddesenâ diyen şeytandır” demiştir. Şu'benin bu görüşü ifrattan çok tefrittir. Nitekim Ahmed Naim Merhum da “yüzünü gördüğü muhaddisin şeytan olmadığına nasıl güveneceğini sorarız” diyerek Şu'be'nin tefride kaçtığına dikkat çekmiştir.

    arkadaşlar geçenlerde bir yerde okuduğuma göre

    "şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır" sözü muhaddislere aid bir söz imiş
    başka bir yerden okuduğuma göre de
    şeyh ise hafızasında 1 000 000 (birmilyon) hadis olan kişiye denirmiş
    dolayısı ile "şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır" sözü
    "hadisi muhaddis bir şeyhten senedi ile değil de
    senedsiz olarak rivayet eden kişi
    o hadisi şeytandan rivayet etmektedir" anlamına gelmekte imiş

    şimdi düşünün bakalım
    hiçbir muteber muhaddisin hadis kitabında olmayan
    hadis kitapları yazıldığı sırada hiçbir hadis kitabına girmeyen
    Resulullah sav'in ölümünden yüzlerce yıl sonra ortaya çıkan zırvaları
    "keşfen/manen sahih" diye kimler savunuyor?
    kimler sürekli ümmetin gündemine bu zırvaları taşıyor?
    Kimler Kur'an ve sünnete aykırı bu sözleri sonuna kadar savunuyor?

    işte asıl şeyhi şeytan olanlar onlardır

    Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır:MEVZU: Ebu Yezid el Bestami el-Kureyşi; 2/735, Eş-Şarani letaful minen; 147,

    Bunun dışında tarikatlarda kendilerine bu tarz hadisler bulmuşlar ya da uydurmuşlardır. Örneğin insanları tarikatlara çekmek için söylenen “ Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır” hadisi bunlardan en meşhurudur.



  5. 29.Haziran.2012, 00:55
    15
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır sözü

    Şeytan Aleyyullana muhakkaktır ki; Allah-u Taala'ya giden yollar ile insanlar arasında bir yerlere oturup, tuzaklar kuracaktır.

    Peki Şeytan Aleyyullana bu tuzakları neden kuracaktır.....????

    Allah-u Taala'nın Rahmet, Merhamet ve Mağfiret'inden insanların ümitlerini kesmesini sağlamak için.

    Peki biz bir rehber olmaksızın, Allah-u Taala'yı bulamazmıyız....???

    Yol önünüzde, buyrun eğer iman ile ve sapmadan yolunuzu bulabiliyorsanız, bulunuz....

    Bu hususda Hammadun kendisinden bir örnek olmak üzere şu yazıyı yazsın.

    Bir gün Hammadun'un kulağına Şeytan Aleyyullana şunu fısıldar. Ey Hammadun, zordur bu suale verilecek cevap ancak, sual bizden cevabını bulmakda sizdendir. Halbuki neme gerek o lanetullaha cevap vermek. Karar verdim cevabı, daha doğrusu kararımı net bildireceğim....

    Soruda şu oldu lanetullah'tan..... Sana Şeytan'la Cennette ve Rab'binle Cehennemde kalmak arasında bir tercih sunulsa, hangisine karar verirsin...???

    EY GİDİ CAHİL HAMMADUN EY..... Hesapta "İMAN" ile verilen cevaba bakarmısınız....????

    Seninle Cennette olmaktansa, Rab'bim'le Cehennemde olurum daha iyi.....

    Öyle dalmışım ki; bu hale..... Bir anda derste olduğumu dahi unutup, son anda Hocamın gözümün içine baktığını fark ettim.

    Hammadun buradamısın, diye sordu Hocam.... Affedersiniz İnşaAllah Hocam.... Burada değildim dedim.

    Öyle kaşlarını kaldırıp, çakmak çakmak kime bakardın diye sordu Hocam.

    Boşluğa bakardım Hocam....

    Peki boşlukta kim vardı Evladım....

    Şeytan Aleyyullana vardı Hocam....

    Bizim meramızdan, kuzumuzu çalmaya teşebbüs öylemi.....???? Çokmu müşküldeymiş.....???? Derdi neymiş peki evladım....????

    Bize bir soru verdi.... Cevabınıda aldı Hocam.....

    Ne verdi....??? Ne aldı....???

    Şunu verdi hocam.... Sana Şeytan'la Cennette ve Rab'binle Cehennemde kalmak arasında bir tercih sunulsa, hangisine karar verirsin...???

    Peki sen ne dedin evladım.

    Seninle Cennette olmaktansa, Rab'bim'le Cehennemde olurum daha iyi..... dedim Hocam...
    Kur'an-ı Kerim 83 Mutaffifin 15. Ayeti Kerime

    Diyanet İşleri : Hayır, şüphesiz onlar, kıyamet günü Rablerini görmekten mahrum bırakılacaklardır.

    Niceleri varki Hammadun, Cehennemde azap çektikçe, kendilerini yaratan Rab'be kin ve öfke kusacak ve ilahlarıyla orada yanacaklar. Kimi ilah olarak dünyalıkları ve Şeytan Aleyyullana'yı görecek ve dahi onlar kendilerini yaratan Rab'bi bilmediklerinden, göremeyecekler.... Sizi bu tuzağa çekmeye çalışmış lanetullah.... Şunu unutmaki İNS ve CİN ve dahi MİSLİ ve dahi YARDIMCILARI'nı da alsalar asla Rab'bine güç yetirebilecek değildirler.

    Peki Hammadun şimdi olsa ne cevap verirdin.....????

    Seninle cehennemde olup Rab'bimi bilmemektense, Rab'bimle cennette olup Rab'bimi bilirim, daha iyi derdim hocam...

    Elhamdulillah, böylesi daha iyi evladım.

    Kendimizden bir örnek olmak üzere, bir kıssada buraya arz ettik. Bir hatamız kusurumuz olduysa o bizdendir.

    Hülasa Hocası olmayana, hoca gaybden ve kendiliğinden bulunuyor. Bunada her ne hikmetse Şeytan Aleyyullana her daim talip...

    Şeyhi olmayanın Şeyhi Şeytandır, yaşanmış bir hadisenin gereği olsa gerektir.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  6. 29.Haziran.2012, 00:55
    15
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Şeytan Aleyyullana muhakkaktır ki; Allah-u Taala'ya giden yollar ile insanlar arasında bir yerlere oturup, tuzaklar kuracaktır.

    Peki Şeytan Aleyyullana bu tuzakları neden kuracaktır.....????

    Allah-u Taala'nın Rahmet, Merhamet ve Mağfiret'inden insanların ümitlerini kesmesini sağlamak için.

    Peki biz bir rehber olmaksızın, Allah-u Taala'yı bulamazmıyız....???

    Yol önünüzde, buyrun eğer iman ile ve sapmadan yolunuzu bulabiliyorsanız, bulunuz....

    Bu hususda Hammadun kendisinden bir örnek olmak üzere şu yazıyı yazsın.

    Bir gün Hammadun'un kulağına Şeytan Aleyyullana şunu fısıldar. Ey Hammadun, zordur bu suale verilecek cevap ancak, sual bizden cevabını bulmakda sizdendir. Halbuki neme gerek o lanetullaha cevap vermek. Karar verdim cevabı, daha doğrusu kararımı net bildireceğim....

    Soruda şu oldu lanetullah'tan..... Sana Şeytan'la Cennette ve Rab'binle Cehennemde kalmak arasında bir tercih sunulsa, hangisine karar verirsin...???

    EY GİDİ CAHİL HAMMADUN EY..... Hesapta "İMAN" ile verilen cevaba bakarmısınız....????

    Seninle Cennette olmaktansa, Rab'bim'le Cehennemde olurum daha iyi.....

    Öyle dalmışım ki; bu hale..... Bir anda derste olduğumu dahi unutup, son anda Hocamın gözümün içine baktığını fark ettim.

    Hammadun buradamısın, diye sordu Hocam.... Affedersiniz İnşaAllah Hocam.... Burada değildim dedim.

    Öyle kaşlarını kaldırıp, çakmak çakmak kime bakardın diye sordu Hocam.

    Boşluğa bakardım Hocam....

    Peki boşlukta kim vardı Evladım....

    Şeytan Aleyyullana vardı Hocam....

    Bizim meramızdan, kuzumuzu çalmaya teşebbüs öylemi.....???? Çokmu müşküldeymiş.....???? Derdi neymiş peki evladım....????

    Bize bir soru verdi.... Cevabınıda aldı Hocam.....

    Ne verdi....??? Ne aldı....???

    Şunu verdi hocam.... Sana Şeytan'la Cennette ve Rab'binle Cehennemde kalmak arasında bir tercih sunulsa, hangisine karar verirsin...???

    Peki sen ne dedin evladım.

    Seninle Cennette olmaktansa, Rab'bim'le Cehennemde olurum daha iyi..... dedim Hocam...
    Kur'an-ı Kerim 83 Mutaffifin 15. Ayeti Kerime

    Diyanet İşleri : Hayır, şüphesiz onlar, kıyamet günü Rablerini görmekten mahrum bırakılacaklardır.

    Niceleri varki Hammadun, Cehennemde azap çektikçe, kendilerini yaratan Rab'be kin ve öfke kusacak ve ilahlarıyla orada yanacaklar. Kimi ilah olarak dünyalıkları ve Şeytan Aleyyullana'yı görecek ve dahi onlar kendilerini yaratan Rab'bi bilmediklerinden, göremeyecekler.... Sizi bu tuzağa çekmeye çalışmış lanetullah.... Şunu unutmaki İNS ve CİN ve dahi MİSLİ ve dahi YARDIMCILARI'nı da alsalar asla Rab'bine güç yetirebilecek değildirler.

    Peki Hammadun şimdi olsa ne cevap verirdin.....????

    Seninle cehennemde olup Rab'bimi bilmemektense, Rab'bimle cennette olup Rab'bimi bilirim, daha iyi derdim hocam...

    Elhamdulillah, böylesi daha iyi evladım.

    Kendimizden bir örnek olmak üzere, bir kıssada buraya arz ettik. Bir hatamız kusurumuz olduysa o bizdendir.

    Hülasa Hocası olmayana, hoca gaybden ve kendiliğinden bulunuyor. Bunada her ne hikmetse Şeytan Aleyyullana her daim talip...

    Şeyhi olmayanın Şeyhi Şeytandır, yaşanmış bir hadisenin gereği olsa gerektir.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.





+ Yorum Gönder
Git İlk 12