Konusunu Oylayın.: Affetmenin nefse çok ağır gelmemesi için?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Affetmenin nefse çok ağır gelmemesi için?
  1. 16.Haziran.2012, 20:06
    1
    burcealtug
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2012
    Üye No: 94504
    Mesaj Sayısı: 980
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: ALLAHÜTELANIN ARŞININ ALTINDA HERHANGİBİR YER

    Affetmenin nefse çok ağır gelmemesi için?






    Affetmenin nefse çok ağır gelmemesi için? Mumsema in­sanlara zulmedip hakları gaspederek gurur ve tekebbürde bulunanların başına gelecektir. "İşte acıklı azap bunlaradır." İşte o zulme ilk başlayanlar ve haddi tecavüz edenler için elem verici şiddetli bir azap vardır.


    Öncelikle sorumu cevaplayan kardeşimden ALLAH RAZI olsun.Yukardaki cümleye göre anladığım kadarı ile kişi ne kadar kötü olursa olsun o kişiyi affetmek gerekli.Öyle ki eğer kişi çok zalim zulumkarsa bile.
    Peki nefsimizi bu konuda nasıl eğiteceğiz?
    Kişi affetmek istesede şeytan bir şekilde buna izin vermiyor. Bunun için kişi sürekli dua edip kini öfkeyi kalbinden ALLAHIN silmesini dileyecektir. Diliyorumda. Lakin bazen öyle durumla karşı karşıya geliyorum ki seni karşıdaki salak yerine koyuyor. Nasıl olsa salak bu affetse ne affetmese ne diyor.Biliyorum çünkü hareketlere devam ediyor. Bu durumda ne yapmalı ?


  2. 16.Haziran.2012, 20:06
    1
    Kıdemli Üye



    in­sanlara zulmedip hakları gaspederek gurur ve tekebbürde bulunanların başına gelecektir. "İşte acıklı azap bunlaradır." İşte o zulme ilk başlayanlar ve haddi tecavüz edenler için elem verici şiddetli bir azap vardır.


    Öncelikle sorumu cevaplayan kardeşimden ALLAH RAZI olsun.Yukardaki cümleye göre anladığım kadarı ile kişi ne kadar kötü olursa olsun o kişiyi affetmek gerekli.Öyle ki eğer kişi çok zalim zulumkarsa bile.
    Peki nefsimizi bu konuda nasıl eğiteceğiz?
    Kişi affetmek istesede şeytan bir şekilde buna izin vermiyor. Bunun için kişi sürekli dua edip kini öfkeyi kalbinden ALLAHIN silmesini dileyecektir. Diliyorumda. Lakin bazen öyle durumla karşı karşıya geliyorum ki seni karşıdaki salak yerine koyuyor. Nasıl olsa salak bu affetse ne affetmese ne diyor.Biliyorum çünkü hareketlere devam ediyor. Bu durumda ne yapmalı ?


    Benzer Konular

    - Adet döneminde nefse hakim olmak için ne yapmalı?

    - İstimna isteği gelmemesi için ne yapmalı

    - Sevmediğim kişinin evime gelmemesi için ne yapabilirm

    - Cinin yanımıza gelmemesi için üç harfli denmesi doğru mu?

    - Komşularından kötülük ve hakeret gelmemesi için okunacak bir dua varmı?

  3. 16.Haziran.2012, 21:54
    2
    rana
    Aciz Kul

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2007
    Üye No: 5879
    Mesaj Sayısı: 5,605
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 70
    Bulunduğu yer: Stuttgart/Istanbul/Ankara

    Cevap: affetmenin nefse çok ağır gelmemesi için????




    esselamu aleykum ve rahmetullah,

    ilk önce sunu belirtmeliyim ki bizler ayetleri okuyup kendimizce anladigimizi degilde bu konuda senelerini veren alimlerimizin yorumlarini yani tefsirlerini okumamiz en dogru olandir. Kafan karsimasi normal bu nedenle..
    Sanirim sura suresinden bir ayetten bahsediyorsun

    40. Bir kötülüğün karşılığı, onun gibi bir kötülüktür (ona denk bir cezadır). Ama kim affeder ve arayı düzeltirse onun mükafatı Allah'a aittir. Şüphesiz O, zâlimleri sevmez.

    Bismillâhirrahmânirrahîm

    Bir kötülüğün cezası onun misli kadar kötülüktür. Yani 10 derece kötülük yapan bir kişinin amel defterine 10 derece yazılır. Fakat kim kendisine yapılan bir kötülüğü affeder ve o kişinin ıslâhına sebebiyet verirse Allahû Tealâ'nın katında onun büyük bir ecri vardır. Burada kim affeder de affın üzerinden bir de kendisine kötülük yapan kişiyle dost olursa, düşman olan kişiyle arasını ıslâh ederse, kötülüğe iyilikle mukabele ederse mânâsı da çıkıyor. Allahû Tealâ diyor ki:

    41 / FUSSİLET - 35: Ve mâ yulakkâhâ illâllezîne saberû, ve mâ yulakkâhâ illâ zû hazzın azîm(azîmin).
    Ona (kötülüğü iyilikle karşılama hasletine), sabredenlerden ve hazzul azîm (en büyük haz) sahiplerinden başkası ulaştırılmaz.

    Allah'ın sevdikleri, zalimler değildir. Allah'ın yolunda olanlar için ise Allah'ın yardımı söz konusudur. Ama zulüm söz konusuysa o, Allah'ın dostu değildir. Allah'ın sevgilisi olamaz.



  4. 16.Haziran.2012, 21:54
    2
    Aciz Kul



    esselamu aleykum ve rahmetullah,

    ilk önce sunu belirtmeliyim ki bizler ayetleri okuyup kendimizce anladigimizi degilde bu konuda senelerini veren alimlerimizin yorumlarini yani tefsirlerini okumamiz en dogru olandir. Kafan karsimasi normal bu nedenle..
    Sanirim sura suresinden bir ayetten bahsediyorsun

    40. Bir kötülüğün karşılığı, onun gibi bir kötülüktür (ona denk bir cezadır). Ama kim affeder ve arayı düzeltirse onun mükafatı Allah'a aittir. Şüphesiz O, zâlimleri sevmez.

    Bismillâhirrahmânirrahîm

    Bir kötülüğün cezası onun misli kadar kötülüktür. Yani 10 derece kötülük yapan bir kişinin amel defterine 10 derece yazılır. Fakat kim kendisine yapılan bir kötülüğü affeder ve o kişinin ıslâhına sebebiyet verirse Allahû Tealâ'nın katında onun büyük bir ecri vardır. Burada kim affeder de affın üzerinden bir de kendisine kötülük yapan kişiyle dost olursa, düşman olan kişiyle arasını ıslâh ederse, kötülüğe iyilikle mukabele ederse mânâsı da çıkıyor. Allahû Tealâ diyor ki:

    41 / FUSSİLET - 35: Ve mâ yulakkâhâ illâllezîne saberû, ve mâ yulakkâhâ illâ zû hazzın azîm(azîmin).
    Ona (kötülüğü iyilikle karşılama hasletine), sabredenlerden ve hazzul azîm (en büyük haz) sahiplerinden başkası ulaştırılmaz.

    Allah'ın sevdikleri, zalimler değildir. Allah'ın yolunda olanlar için ise Allah'ın yardımı söz konusudur. Ama zulüm söz konusuysa o, Allah'ın dostu değildir. Allah'ın sevgilisi olamaz.



  5. 16.Haziran.2012, 21:59
    3
    rana
    Aciz Kul

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2007
    Üye No: 5879
    Mesaj Sayısı: 5,605
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 70
    Bulunduğu yer: Stuttgart/Istanbul/Ankara

    Cevap: affetmenin nefse çok ağır gelmemesi için????


    (ŞÛRÂ Suresi/41)

    İnnemes sebîlu alellezîne yazlimûnen nâse ve yebgûne fîl ardı bi gayril hakk(hakkı), ulâike lehum azâbun elîm(elîmun).

    Fakat insanlara zulmedenlerin ve yeryüzünde haksız yere zorbalık yapanların üzerine (aleyhlerine) yol (ceza) vardır. İşte onlar; onlar için elîm bir azap vardır.


    Bismillâhirrahmânirrahîm

    Başkasına zulmeden kişi (zorba) derecat kaybeder. Derecat kaybettiği için Allahû Tealâ tarafından ceza görmüş olur. Eğer zulüm yaptığı kişi kısas hakkını kullanmak isterse, bu kişiye aynı ölçüde bir ceza uygulanır. Böylece zulüm yapan, karşılığında aynı zulmü bulur.

    İki kişi aynı durumda değil; birinde zulüm yapan var ve aleyhine bir işlev yapılır. Diğerinde zulüm gören var ve aleyhine bir işlem yapılmaz. İşte kim insanlara zulmederse, yeryüzünde haksız yere zorbalık yaparsa onların üzerine ceza vardır. Ve ceza kısas uygulamasıdır; ayrıca onlar için cehennemde de elîm bir azap vardır.
    Kendisine zulüm yapıldıktan sonra karşı taraftan intikam alan, kısas uygulayan kişiye cehennemde azap edilmez. Ama yeryüzünde insanlara zulmedenlere yaptıkları zorbalık sebebiyle cehennemde azap söz konusudur. Birincisi zulme uğramıştır, kendisine tanınan hakkı kullanarak kısas yapmıştır, bu sebeple cehenneme gitmez. Ama burada haksız yere zorbalık yapanların cehennemde de azap görmeleri söz konusudur.



  6. 16.Haziran.2012, 21:59
    3
    Aciz Kul

    (ŞÛRÂ Suresi/41)

    İnnemes sebîlu alellezîne yazlimûnen nâse ve yebgûne fîl ardı bi gayril hakk(hakkı), ulâike lehum azâbun elîm(elîmun).

    Fakat insanlara zulmedenlerin ve yeryüzünde haksız yere zorbalık yapanların üzerine (aleyhlerine) yol (ceza) vardır. İşte onlar; onlar için elîm bir azap vardır.


    Bismillâhirrahmânirrahîm

    Başkasına zulmeden kişi (zorba) derecat kaybeder. Derecat kaybettiği için Allahû Tealâ tarafından ceza görmüş olur. Eğer zulüm yaptığı kişi kısas hakkını kullanmak isterse, bu kişiye aynı ölçüde bir ceza uygulanır. Böylece zulüm yapan, karşılığında aynı zulmü bulur.

    İki kişi aynı durumda değil; birinde zulüm yapan var ve aleyhine bir işlev yapılır. Diğerinde zulüm gören var ve aleyhine bir işlem yapılmaz. İşte kim insanlara zulmederse, yeryüzünde haksız yere zorbalık yaparsa onların üzerine ceza vardır. Ve ceza kısas uygulamasıdır; ayrıca onlar için cehennemde de elîm bir azap vardır.
    Kendisine zulüm yapıldıktan sonra karşı taraftan intikam alan, kısas uygulayan kişiye cehennemde azap edilmez. Ama yeryüzünde insanlara zulmedenlere yaptıkları zorbalık sebebiyle cehennemde azap söz konusudur. Birincisi zulme uğramıştır, kendisine tanınan hakkı kullanarak kısas yapmıştır, bu sebeple cehenneme gitmez. Ama burada haksız yere zorbalık yapanların cehennemde de azap görmeleri söz konusudur.






+ Yorum Gönder