Konusunu Oylayın.: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Mezhep Farklılıkları Neden Var?
  1. 14.Haziran.2012, 14:29
    1
    sahinn41
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Haziran.2012
    Üye No: 96412
    Mesaj Sayısı: 38
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Mezhep Farklılıkları Neden Var?






    Mezhep Farklılıkları Neden Var? Mumsema Selamun aleyküm kardeşler, benim yıllardır aklımda olan bir soruydu kısmet bugüneymiş, şimdi İSLAMın Kuralları sabit ve tek, peygamber efendimiz döneminde yapılan uygulamarda sabit ve tek, sünniler de bunu aynen uyguluyor peki diğer mezhepler nasıl ortaya çıktı? misal veriyorum kan akması abdesti bozar, ama bildiğim kadarıyla bir mezhepde bozulmuyor ve bunlar gibi onlarca örnek var galiba, bu insanı imandan çıkarmazmı, neye göre kime göre yorumlanmıs bunlar? sonuçta peygamberimizin yaptıkları değil bunlar neden onun sünnetlerini ters bir biçimde uyguluyolar? Benim bilmediğim birşeymi var?


  2. 14.Haziran.2012, 14:29
    1
    sahinn41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Selamun aleyküm kardeşler, benim yıllardır aklımda olan bir soruydu kısmet bugüneymiş, şimdi İSLAMın Kuralları sabit ve tek, peygamber efendimiz döneminde yapılan uygulamarda sabit ve tek, sünniler de bunu aynen uyguluyor peki diğer mezhepler nasıl ortaya çıktı? misal veriyorum kan akması abdesti bozar, ama bildiğim kadarıyla bir mezhepde bozulmuyor ve bunlar gibi onlarca örnek var galiba, bu insanı imandan çıkarmazmı, neye göre kime göre yorumlanmıs bunlar? sonuçta peygamberimizin yaptıkları değil bunlar neden onun sünnetlerini ters bir biçimde uyguluyolar? Benim bilmediğim birşeymi var?


    Benzer Konular

    - Neden bir çok mezhep var sorusunun cevabı

    - Dört mezhep farklılıkları

    - 4 mezhep neden haktır

    - Peygamberimiz bir, neden çok mezhep var?

    - Mezhep farklılıkları neden kaynaklanır, mezhep değiştirmek caiz midir?

  3. 14.Haziran.2012, 15:26
    2
    islamdostu
    hizmetkar

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2008
    Üye No: 26997
    Mesaj Sayısı: 823
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9

    Cevap: İslam Yolu 1, Peki Mezhep Farklılıkları Neden Var?




    ve aleykumusselam. neden çok mezhep var?


    Hak bir ama Neden 4 Mezhebin ayrı ayrı hükümleri var?
    Mesela: Şafii Mezhebinde kadına el değmesi ile abdest bozulur. Hanefi Mezhebine göre bozulmaz.
    Eğer desen: Hak bir olur; nasıl böyle dört ve oniki mezhebin muhtelif ahkâmları hak olabilir?
    Elcevab: Bir su, beş muhtelif mizaçlı hastalara göre nasıl beş hüküm alır; şöyle ki: Birisine, hastalığının mizacına göre su ilâçtır, tıbben vâcibdir. Diğer birisine, hastalığı için zehir gibi muzırdır; tıbben ona haramdır. Diğer birisine, az zarar verir; tıbben ona mekruhtur. Diğer birisine, zararsız menfaat verir; tıbben ona sünnettir. Diğer birisine ne zarardır, ne menfaattir; âfiyetle içsin, tıbben ona mubahtır. İşte hak burada taaddüd etti. Beşi de haktır. Sen diyebilir misin ki: "Su yalnız ilâçtır, yalnız vâcibdir, başka hükmü yoktur."
    İşte bunun gibi, ahkâm-ı İlahiye mezheblere hikmet-i İlahiyenin sevkiyle ittiba edenlere göre değişir, hem hak olarak değişir ve herbirisi de hak olur, maslahat olur. Meselâ, hikmet-i İlahiyenin tensibiyle İmam-ı Şafiî'ye ittiba eden, ekseriyet itibariyle Hanefîlere nisbeten köylülüğe ve bedeviliğe daha yakın olup cemaatı birtek vücud hükmüne getiren hayat-ı içtimaiye de nâkıs olduğundan, herbiri bizzât dergâh-ı Kadıyy-ül Hacat'ta kendi derdini söylemek ve hususî matlubunu istemek için, imam arkasında Fatiha'yı birer birer okuyorlar. Hem ayn-ı hak ve mahz-ı hikmettir. İmam-ı A'zam'a ittiba edenler, ekseriyet-i mutlaka itibariyle, İslâmî hükûmetlerin ekserisi, o mezhebi iltizam etmesiyle medeniyete, şehirliliğe daha yakın ve hayat-ı içtimaiyeye müstaid olduğundan; bir cemaat, bir şahıs hükmüne girip, birtek adam umum n----- söyler; umum kalben onu tasdik ve rabt-ı kalb edip, onun sözü umumun sözü hükmüne geçtiğinden, Hanefî Mezhebi'ne göre imam arkasında Fatiha okunmaz. Okunmaması ayn-ı hak ve mahz-ı hikmettir.
    Hem meselâ, madem şeriat, tabiatın tecavüzatına sed çekmekle onu ta'dil edip nefs-i emmareyi terbiye eder. Elbette ekser etbaı, köylü ve nim-bedevi ve amelelikle meşgul olan Şafiî Mezhebi'ne göre "Kadına temas ile abdest bozulur, az bir necaset zarar verir." Ekseriyet itibariyle hayat-ı içtimaiyeye giren, nim-medenî şeklini alan insanlar, ittiba ettikleri mezheb-i Hanefîye göre "Mess-i nisvan abdesti bozmaz, bir dirhem kadar necasete fetva var."
    İşte bir amele ile bir efendiyi nazara alacağız. Amele, tarz-ı maişet itibariyle ecnebi kadınlarla ihtilata, temasa ve bir ocak yanında oturmaya ve mülevves şeylerin içine karışmaya mübtela olduğundan; san'at ve maişet itibariyle, tabiat ve nefs-i emmaresi meydanı boşbulup tecavüz edebilir. Onun için, şeriat onların hakkında, o tecavüzata sed çekmek için, "Abdest bozulur, temas etme; namazını ibtal eder, bulaşma" manevî kulağında bir sadâ-yı semavî çınlattırır. Amma o efendi, namuslu olmak şartıyla âdât-ı içtimaiyesi itibariyle, ahlâk-ı umumiye n-----, ecnebi kadınlara temasa mübtela değil, mülevves şeylerle nezafet-i medeniye n----- kendini o kadar bulaştırmaz. Onun için şeriat, mezheb-i Hanefî namıyla ona şiddet ve azimet göstermemiş; ruhsat tarafını gösterip, hafifleştirmiştir. "Elin dokunmuş ise, abdestin bozulmaz; hicab edip, kalabalık içinde su ile istinca etmemenin zararı yoktur. Bir dirhem kadar fetva vardır." der, onu vesveseden kurtarır. İşte denizden iki katre sana misal.. onlara kıyas et. Mizan-ı Şa'ranî mizanıyla, şeriat mizanlarını bu suretle müvazene edebilirsen et.
    S.72


  4. 14.Haziran.2012, 15:26
    2
    hizmetkar



    ve aleykumusselam. neden çok mezhep var?


    Hak bir ama Neden 4 Mezhebin ayrı ayrı hükümleri var?
    Mesela: Şafii Mezhebinde kadına el değmesi ile abdest bozulur. Hanefi Mezhebine göre bozulmaz.
    Eğer desen: Hak bir olur; nasıl böyle dört ve oniki mezhebin muhtelif ahkâmları hak olabilir?
    Elcevab: Bir su, beş muhtelif mizaçlı hastalara göre nasıl beş hüküm alır; şöyle ki: Birisine, hastalığının mizacına göre su ilâçtır, tıbben vâcibdir. Diğer birisine, hastalığı için zehir gibi muzırdır; tıbben ona haramdır. Diğer birisine, az zarar verir; tıbben ona mekruhtur. Diğer birisine, zararsız menfaat verir; tıbben ona sünnettir. Diğer birisine ne zarardır, ne menfaattir; âfiyetle içsin, tıbben ona mubahtır. İşte hak burada taaddüd etti. Beşi de haktır. Sen diyebilir misin ki: "Su yalnız ilâçtır, yalnız vâcibdir, başka hükmü yoktur."
    İşte bunun gibi, ahkâm-ı İlahiye mezheblere hikmet-i İlahiyenin sevkiyle ittiba edenlere göre değişir, hem hak olarak değişir ve herbirisi de hak olur, maslahat olur. Meselâ, hikmet-i İlahiyenin tensibiyle İmam-ı Şafiî'ye ittiba eden, ekseriyet itibariyle Hanefîlere nisbeten köylülüğe ve bedeviliğe daha yakın olup cemaatı birtek vücud hükmüne getiren hayat-ı içtimaiye de nâkıs olduğundan, herbiri bizzât dergâh-ı Kadıyy-ül Hacat'ta kendi derdini söylemek ve hususî matlubunu istemek için, imam arkasında Fatiha'yı birer birer okuyorlar. Hem ayn-ı hak ve mahz-ı hikmettir. İmam-ı A'zam'a ittiba edenler, ekseriyet-i mutlaka itibariyle, İslâmî hükûmetlerin ekserisi, o mezhebi iltizam etmesiyle medeniyete, şehirliliğe daha yakın ve hayat-ı içtimaiyeye müstaid olduğundan; bir cemaat, bir şahıs hükmüne girip, birtek adam umum n----- söyler; umum kalben onu tasdik ve rabt-ı kalb edip, onun sözü umumun sözü hükmüne geçtiğinden, Hanefî Mezhebi'ne göre imam arkasında Fatiha okunmaz. Okunmaması ayn-ı hak ve mahz-ı hikmettir.
    Hem meselâ, madem şeriat, tabiatın tecavüzatına sed çekmekle onu ta'dil edip nefs-i emmareyi terbiye eder. Elbette ekser etbaı, köylü ve nim-bedevi ve amelelikle meşgul olan Şafiî Mezhebi'ne göre "Kadına temas ile abdest bozulur, az bir necaset zarar verir." Ekseriyet itibariyle hayat-ı içtimaiyeye giren, nim-medenî şeklini alan insanlar, ittiba ettikleri mezheb-i Hanefîye göre "Mess-i nisvan abdesti bozmaz, bir dirhem kadar necasete fetva var."
    İşte bir amele ile bir efendiyi nazara alacağız. Amele, tarz-ı maişet itibariyle ecnebi kadınlarla ihtilata, temasa ve bir ocak yanında oturmaya ve mülevves şeylerin içine karışmaya mübtela olduğundan; san'at ve maişet itibariyle, tabiat ve nefs-i emmaresi meydanı boşbulup tecavüz edebilir. Onun için, şeriat onların hakkında, o tecavüzata sed çekmek için, "Abdest bozulur, temas etme; namazını ibtal eder, bulaşma" manevî kulağında bir sadâ-yı semavî çınlattırır. Amma o efendi, namuslu olmak şartıyla âdât-ı içtimaiyesi itibariyle, ahlâk-ı umumiye n-----, ecnebi kadınlara temasa mübtela değil, mülevves şeylerle nezafet-i medeniye n----- kendini o kadar bulaştırmaz. Onun için şeriat, mezheb-i Hanefî namıyla ona şiddet ve azimet göstermemiş; ruhsat tarafını gösterip, hafifleştirmiştir. "Elin dokunmuş ise, abdestin bozulmaz; hicab edip, kalabalık içinde su ile istinca etmemenin zararı yoktur. Bir dirhem kadar fetva vardır." der, onu vesveseden kurtarır. İşte denizden iki katre sana misal.. onlara kıyas et. Mizan-ı Şa'ranî mizanıyla, şeriat mizanlarını bu suretle müvazene edebilirsen et.
    S.72


  5. 14.Haziran.2012, 17:31
    3
    CeyhuN_
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2012
    Üye No: 95401
    Mesaj Sayısı: 180
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 19

    Cevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

    Bak mesela Şafii'ler genelde kırsal kesimlerde yaşar. Bir bayana dokunmak için özel çaba gerekir, çünkü az insan vardır. Ancak Hanefii'ler genelde şehirlerde yaşar. Kalabalık yerlerde elbet bir bayana çarpabilirler. Bu yüzden Şafiiler bayana dokunursa bozulur, hanefilerde bozulmaz. Şafiiler az miktar kan akarsa abdest bozulmaz, çünkü kırsal alanda çapa ile uğraşıyor elbet kanayacak. Ancak Hanefiiler öyle olmadığından biryerleri kanayınca abdest almalı.


  6. 14.Haziran.2012, 17:31
    3
    CeyhuN_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Bak mesela Şafii'ler genelde kırsal kesimlerde yaşar. Bir bayana dokunmak için özel çaba gerekir, çünkü az insan vardır. Ancak Hanefii'ler genelde şehirlerde yaşar. Kalabalık yerlerde elbet bir bayana çarpabilirler. Bu yüzden Şafiiler bayana dokunursa bozulur, hanefilerde bozulmaz. Şafiiler az miktar kan akarsa abdest bozulmaz, çünkü kırsal alanda çapa ile uğraşıyor elbet kanayacak. Ancak Hanefiiler öyle olmadığından biryerleri kanayınca abdest almalı.


  7. 14.Haziran.2012, 17:52
    4
    kibrit
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2012
    Üye No: 93862
    Mesaj Sayısı: 516
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Cevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

    Alıntı
    Bak mesela Şafii'ler genelde kırsal kesimlerde yaşar. Bir bayana dokunmak için özel çaba gerekir, çünkü az insan vardır. Ancak Hanefii'ler genelde şehirlerde yaşar. Kalabalık yerlerde elbet bir bayana çarpabilirler. Bu yüzden Şafiiler bayana dokunursa bozulur, hanefilerde bozulmaz. Şafiiler az miktar kan akarsa abdest bozulmaz, çünkü kırsal alanda çapa ile uğraşıyor elbet kanayacak. Ancak Hanefiiler öyle olmadığından biryerleri kanayınca abdest almalı.
    Ömrü hayatımda böyle bir cevap görmedim


  8. 14.Haziran.2012, 17:52
    4
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Bak mesela Şafii'ler genelde kırsal kesimlerde yaşar. Bir bayana dokunmak için özel çaba gerekir, çünkü az insan vardır. Ancak Hanefii'ler genelde şehirlerde yaşar. Kalabalık yerlerde elbet bir bayana çarpabilirler. Bu yüzden Şafiiler bayana dokunursa bozulur, hanefilerde bozulmaz. Şafiiler az miktar kan akarsa abdest bozulmaz, çünkü kırsal alanda çapa ile uğraşıyor elbet kanayacak. Ancak Hanefiiler öyle olmadığından biryerleri kanayınca abdest almalı.
    Ömrü hayatımda böyle bir cevap görmedim


  9. 15.Haziran.2012, 09:21
    5
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

    CeyhuN_ Nickli Üyeden Alıntı
    Bak mesela Şafii'ler genelde kırsal kesimlerde yaşar. Bir bayana dokunmak için özel çaba gerekir, çünkü az insan vardır. Ancak Hanefii'ler genelde şehirlerde yaşar. Kalabalık yerlerde elbet bir bayana çarpabilirler. Bu yüzden Şafiiler bayana dokunursa bozulur, hanefilerde bozulmaz. Şafiiler az miktar kan akarsa abdest bozulmaz, çünkü kırsal alanda çapa ile uğraşıyor elbet kanayacak. Ancak Hanefiiler öyle olmadığından biryerleri kanayınca abdest almalı.

    kardeş sen şimdi müctehitlerimize insanların nasıl kolayına gelecekse öylemi ictihat yaptıklarını söylüyorsun


  10. 15.Haziran.2012, 09:21
    5
    Hadis Öğrencisi
    CeyhuN_ Nickli Üyeden Alıntı
    Bak mesela Şafii'ler genelde kırsal kesimlerde yaşar. Bir bayana dokunmak için özel çaba gerekir, çünkü az insan vardır. Ancak Hanefii'ler genelde şehirlerde yaşar. Kalabalık yerlerde elbet bir bayana çarpabilirler. Bu yüzden Şafiiler bayana dokunursa bozulur, hanefilerde bozulmaz. Şafiiler az miktar kan akarsa abdest bozulmaz, çünkü kırsal alanda çapa ile uğraşıyor elbet kanayacak. Ancak Hanefiiler öyle olmadığından biryerleri kanayınca abdest almalı.

    kardeş sen şimdi müctehitlerimize insanların nasıl kolayına gelecekse öylemi ictihat yaptıklarını söylüyorsun


  11. 15.Haziran.2012, 11:00
    6
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

    Alıntı
    Bak mesela Şafii'ler genelde kırsal kesimlerde yaşar. Bir bayana dokunmak için özel çaba gerekir, çünkü az insan vardır. Ancak Hanefii'ler genelde şehirlerde yaşar. Kalabalık yerlerde elbet bir bayana çarpabilirler. Bu yüzden Şafiiler bayana dokunursa bozulur, hanefilerde bozulmaz. Şafiiler az miktar kan akarsa abdest bozulmaz, çünkü kırsal alanda çapa ile uğraşıyor elbet kanayacak. Ancak Hanefiiler öyle olmadığından biryerleri kanayınca abdest almalı.
    Kardeş sen işi çözmüşün Şafi Mezhebi hep köylü oluyor demek , Hanefi mezhebide şehirli sosyetik Acaba hanbeli Mezhebi ve MAliki mezhebi nasıl birşey

    Hanbeli deniz kısmında olduğu için hep bayan görüyorlar . ondan dolayı dokunmayla abdest bozulmaz.

    Maliki uzayda yaşıyor kimse olmadıgından dokunmayla abdest bozulur.


  12. 15.Haziran.2012, 11:00
    6
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Bak mesela Şafii'ler genelde kırsal kesimlerde yaşar. Bir bayana dokunmak için özel çaba gerekir, çünkü az insan vardır. Ancak Hanefii'ler genelde şehirlerde yaşar. Kalabalık yerlerde elbet bir bayana çarpabilirler. Bu yüzden Şafiiler bayana dokunursa bozulur, hanefilerde bozulmaz. Şafiiler az miktar kan akarsa abdest bozulmaz, çünkü kırsal alanda çapa ile uğraşıyor elbet kanayacak. Ancak Hanefiiler öyle olmadığından biryerleri kanayınca abdest almalı.
    Kardeş sen işi çözmüşün Şafi Mezhebi hep köylü oluyor demek , Hanefi mezhebide şehirli sosyetik Acaba hanbeli Mezhebi ve MAliki mezhebi nasıl birşey

    Hanbeli deniz kısmında olduğu için hep bayan görüyorlar . ondan dolayı dokunmayla abdest bozulmaz.

    Maliki uzayda yaşıyor kimse olmadıgından dokunmayla abdest bozulur.


  13. 15.Haziran.2012, 12:08
    7
    Berşan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Haziran.2012
    Üye No: 96511
    Mesaj Sayısı: 77
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: İstanbul

    Cevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

    Ceyhun kardeşim önermeyi ters kurmuşsun.
    İmam Şafi'nin ictihadı kırsalda yaşayanlara uygun olduğu için bu bölgedekiler Şafi mezhebini benimsemiş.
    İmam Hanefi'nin ictihadıda şehirde yaşayanlara uygun olduğu için bu bölgedekiler Hanefi mezhebini benimsemiş.
    Yoksa benim mantıktamı hatalı.


  14. 15.Haziran.2012, 12:08
    7
    Berşan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Ceyhun kardeşim önermeyi ters kurmuşsun.
    İmam Şafi'nin ictihadı kırsalda yaşayanlara uygun olduğu için bu bölgedekiler Şafi mezhebini benimsemiş.
    İmam Hanefi'nin ictihadıda şehirde yaşayanlara uygun olduğu için bu bölgedekiler Hanefi mezhebini benimsemiş.
    Yoksa benim mantıktamı hatalı.


  15. 15.Haziran.2012, 12:09
    8
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

    arkadaşın yaşı 14
    ben onu yazdığı şeylerin benzerini başkalarından da okumuştum
    ama itibar edilecek şeyler değil


  16. 15.Haziran.2012, 12:09
    8
    âb ü kil
    arkadaşın yaşı 14
    ben onu yazdığı şeylerin benzerini başkalarından da okumuştum
    ama itibar edilecek şeyler değil


  17. 15.Haziran.2012, 12:51
    9
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

    Alıntı
    arkadaşın yaşı 14
    ben onu yazdığı şeylerin benzerini başkalarından da okumuştum
    ama itibar edilecek şeyler değil
    yaşına hiç bakmamıştım. zaten benim tavrımda hatalı. alaylı davrandım. sonradan silmek istedim silemedim, düzeltmede olmadıgından kardeşim kusuruma bakmasın.


  18. 15.Haziran.2012, 12:51
    9
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    arkadaşın yaşı 14
    ben onu yazdığı şeylerin benzerini başkalarından da okumuştum
    ama itibar edilecek şeyler değil
    yaşına hiç bakmamıştım. zaten benim tavrımda hatalı. alaylı davrandım. sonradan silmek istedim silemedim, düzeltmede olmadıgından kardeşim kusuruma bakmasın.


  19. 15.Haziran.2012, 16:37
    10
    sahinn41
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Haziran.2012
    Üye No: 96412
    Mesaj Sayısı: 38
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

    Kardeşler tamamda, misal veriyorum peygamberimiz o dönem abdesti bozan şeyleri söylemiş, bunun içinde kan akmasıda var. Kesin olarak böyle bir sebep varken bunu farklı yorum getirmek herhangi bir farklı vaka üzerinden doğru gelmiyor bana


  20. 15.Haziran.2012, 16:37
    10
    sahinn41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Kardeşler tamamda, misal veriyorum peygamberimiz o dönem abdesti bozan şeyleri söylemiş, bunun içinde kan akmasıda var. Kesin olarak böyle bir sebep varken bunu farklı yorum getirmek herhangi bir farklı vaka üzerinden doğru gelmiyor bana


  21. 15.Haziran.2012, 19:48
    11
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

    Alıntı
    Kardeşler tamamda, misal veriyorum peygamberimiz o dönem abdesti bozan şeyleri söylemiş, bunun içinde kan akmasıda var.
    nerde var?
    kan akmasının namazı bozacağı ile ilgili hadis var mı?
    aksine namaz sırasında vücuduna 3 ok isabet ettiği halde namazına devam eden sahabi ile ilgili hadis var


  22. 15.Haziran.2012, 19:48
    11
    âb ü kil
    Alıntı
    Kardeşler tamamda, misal veriyorum peygamberimiz o dönem abdesti bozan şeyleri söylemiş, bunun içinde kan akmasıda var.
    nerde var?
    kan akmasının namazı bozacağı ile ilgili hadis var mı?
    aksine namaz sırasında vücuduna 3 ok isabet ettiği halde namazına devam eden sahabi ile ilgili hadis var


  23. 16.Haziran.2012, 11:44
    12
    CeyhuN_
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2012
    Üye No: 95401
    Mesaj Sayısı: 180
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 19

    Cevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

    Farklı bi bakış açısıyla yaklaşmak istedim de olmadı sanırım :D


  24. 16.Haziran.2012, 11:44
    12
    CeyhuN_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Farklı bi bakış açısıyla yaklaşmak istedim de olmadı sanırım :D





+ Yorum Gönder
Git 12 Son