Konusunu Oylayın.: Vicutta ki ter kokusunun anlamı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Vicutta ki ter kokusunun anlamı?
  1. 12.Haziran.2012, 22:01
    1
    burcealtug
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2012
    Üye No: 94504
    Mesaj Sayısı: 980
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: ALLAHÜTELANIN ARŞININ ALTINDA HERHANGİBİR YER

    Vicutta ki ter kokusunun anlamı?






    Vicutta ki ter kokusunun anlamı? Mumsema vicutta ki ter kokusu günahlarla alakalımıdır?
    saçama gelebilir ama başka bir sitede bağlantısı olabileceği yazıyordu.O durumda kişi günahkarsa vicudundan çok koku çıkarmış. Namaz kılmadığı için özellikle. Gerçekle alakası var mıdır?


  2. 12.Haziran.2012, 22:01
    1
    Kıdemli Üye



    vicutta ki ter kokusu günahlarla alakalımıdır?
    saçama gelebilir ama başka bir sitede bağlantısı olabileceği yazıyordu.O durumda kişi günahkarsa vicudundan çok koku çıkarmış. Namaz kılmadığı için özellikle. Gerçekle alakası var mıdır?


    Benzer Konular

    - Şöyle bir (deyim ve anlamı) deyiminin anlamı

    - Mum Türkçe anlamı. Mum nedir? Mum ile ilgili çeşitli dillerdeki karşılıkları ve Mum kelimesinin sözl

    - Yahya isminin anlamı (erkek isimlerin anlamı)

    - Haram para (Deyim ve anlamı) deyiminin anlamı

    - Kına kokusunun cennet kokusu olduğu söyleniyor. Bunun dinimizdeki hükmü nedir?

  3. 12.Haziran.2012, 22:06
    2
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: vicutta ki ter kokusunun anlamı?




    İlk defa duyuyorum. Günahlardan dolayı vücut koksa tevbe edince geçmesi gerek. Halbuki vücudu kokan hamama gider


  4. 12.Haziran.2012, 22:06
    2
    Devamlı Üye



    İlk defa duyuyorum. Günahlardan dolayı vücut koksa tevbe edince geçmesi gerek. Halbuki vücudu kokan hamama gider


  5. 14.Haziran.2012, 15:13
    3
    burcealtug
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2012
    Üye No: 94504
    Mesaj Sayısı: 980
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: ALLAHÜTELANIN ARŞININ ALTINDA HERHANGİBİR YER

    Cevap: vicutta ki ter kokusunun anlamı?

    Evet bende ilk kez duyduğum için soruyorum.Çok saçma geldi


  6. 14.Haziran.2012, 15:13
    3
    Kıdemli Üye
    Evet bende ilk kez duyduğum için soruyorum.Çok saçma geldi


  7. 14.Haziran.2012, 15:20
    4
    İslambol
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Haziran.2012
    Üye No: 96530
    Mesaj Sayısı: 90
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: vicutta ki ter kokusunun anlamı?

    Ter kokusu yediğimiz yiyeceklere göre bile değişiyor. Yani günahla alakası olması çok saçma olur. O yazıyı yazan kimse saçmalamış. Sucuk yeyince veya peynir veya süt içince insan kokar. Bunlar nimet sonuçta. Ama bazı yiyeceklerin kokusundan melekler hoşlanmazmış. Doğru yanlış bilemiyorum. Mİsal soğan,sarımsak çok faydalı ama melekler bunların kokularını sevmez diyorlar. Araştırmadım şahsen,doğruluğu nedir bilmiyorum.


  8. 14.Haziran.2012, 15:20
    4
    Ter kokusu yediğimiz yiyeceklere göre bile değişiyor. Yani günahla alakası olması çok saçma olur. O yazıyı yazan kimse saçmalamış. Sucuk yeyince veya peynir veya süt içince insan kokar. Bunlar nimet sonuçta. Ama bazı yiyeceklerin kokusundan melekler hoşlanmazmış. Doğru yanlış bilemiyorum. Mİsal soğan,sarımsak çok faydalı ama melekler bunların kokularını sevmez diyorlar. Araştırmadım şahsen,doğruluğu nedir bilmiyorum.


  9. 14.Haziran.2012, 15:30
    5
    muvahhidim
    herşey O'nun için..!

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Eylül.2010
    Üye No: 78968
    Mesaj Sayısı: 1,235
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 14
    Bulunduğu yer: جَنُوبُ تُرْكيا

    Cevap: vicutta ki ter kokusunun anlamı?

    Cemaate gelenin, sarmısak, soğan gibi başkalarını rahatsız edici kerih kokulardan da kaçınmasını emreden Hz. Peygamber bu vesile ile, insanları rahatsız eden her şeyin, melekleri de rahatsız ettiğini belirtir.
    HAYVANÎ OLMAYAN MEKRUH YİYECEKLER


    ـ3926 ـ1ـ عن جابر رَضِيَ اللَّهُ عَنْه قال: ]قالَ رَسُولُ اللَّهِ #، مَنْ أكَلَ ثُوماً أوْ بصًَ فَلْيَعْتَزِلْنَا أوْ لِيَعتَزِلْ مَسْجِدَنَا، وَلْيَقْعُدْ فِى بَيْتِهِ، وَإنَّهُ أُتِىَ بِقدْرٍ فِيه خَضِرَاتٌ مِنْ بُقُولٍ، فَوَجَدَ لَهَا رِيحاً فَسَألَ، فأُخْبِرَ بِمَا فِيهَا مِنَ البُقُولِ، فقَالَ: قَرِّبُوهَا إلى بَعْضِ أصْحَابِهِ كَانَ مَعَهُ، فَلَمَّا رَآهُ كَرِهَ أكْلَهَا. قَالَ: كُلْ فَإنِّى اُنَاجِى مَنْ َ تُنَاجِى[. أخرجه الخمسة .


    1. (3926)- Hz. Câbir (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Kim sarımsak veya soğan yerse bizden uzak dursun -veya mescidimizden uzak dursun- evinde otursun."


    Bazan Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a içerisinde yeşil sebzeler bulunan tencere getirildi de onda koku bulur ve (ne olduğunu) sorardı. Kendisine sebze nevinden ne olduğu haber verilince, tencereyi, beraberindeki arkadaşlarından birini göstererek ona vermelerini söylerdi. Aleyhissalâtu vesselâm, onun yemekten çekindiğini görünce:


    "Sen bana bakma, ye! Zira ben senin gibi değilim, senin konuşmadığın (meleklere) konuşuyorum" derdi." [Buhârî, Et'ime 49, Salât 160, İ'tisâm 24; Müslim, Mesâcid 73, (564); Ebû Dâvud, Et'ime 41, (3822); Tirmizî, Et'ime 13, (1807); Nesâî, Mesâcid 16 (2, 43).]



    ـ3927 ـ2ـ وعن عليّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْه قال: ]نُهِينَا عَنْ أكْلِ الثُّومِ إَّ مَطْبُوخاً[. أخرجه أبو داود والترمذي


    .2. (3927)- Hz. Ali (radıyallahu anh) anlatıyor: "Biz, çiğ olarak sarımsak yemekten yasaklandık." [Ebû Dâvud, Et'ime 41, (3828); Tirmizî, Et'ime 14, (1809).]


    ـ3928 ـ3ـ وعن أبي زياد خيار بن سلمة قال: ]سَألْتُ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْها عَنِ الْبَصَلِ؟ فقَالَتْ: إنَّ آخِرَ طَعَامٍ أكَلَهُ رسول اللَّه # كَانَ فِيهِ بَصَلٌ[. أخرجه أبو داود

    .3. (3928)- Ebû Ziyâd Hıyâr İbnu Seleme anlatıyor: "Hz. Âişe (radıyallahu anhâ)'ya soğan hususunda sordum. Şu cevabı verdi. "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın en son yediği yemekte soğan vardı." [Ebû Dâvud, Et'ime 41, (3829).]

    AÇIKLAMA:


    1- Sarımsak veya soğan yeme meselesine hadislerde birçok kereler temas edilir. Bunların sıkca ele alınmış olması onların yenilmesinin mekruh olmasından ileri gelmez.


    2- Bu iki sebze insanları rahatsız edecek pis bir koku neşrettikleri için çiğ halde yenilmesi hoş karşılanmamıştır. Bunlardan biri yenildiği takdirde, mescide gidilmeyip evde kalınması tavsiye edilmektedir (3926. hadis). Zira mescidler müslümanların toplandığı, rahmet meleklerinin indiği yerdir. Pis koku meselesinde melekler de nazar-ı dikkate alınmalıdır, çünkü -yine Resulullah'ın açıkladığı üzere- onlar insanların rahatsız olduğu her şeyden rahatsız olmaktadırlar.

    3- Şu hususu da belirtelim: Bazı âlimler, bu yasağın Mescid-i Nebevî ile ilgili olduğunu, diğer mescidlerin bu yasağın dışında kaldığını söylemiştir. Ancak Cumhur, ittifakla bu yasağın bütün mescidlere şâmil olduğunu söyler ve delil olarak bazı hadislerde gelen: فََ يَقْرُبَنَّ مَسَاجِدَنَا "Soğan -veya sarımsak- yiyen mescidlerimize yaklaşmasın" ibaresini gösterirler. Burada ibâre herhangi bir mescidi kastetmiyor, bütün mescidlere âmm bir hüküm veriyor.


    4- İlk hadiste, kokulu sebze bulunan tencerinin kime gönderildiği belli değildir. Bazı rivayetlerde bu sahabi'nin Ebû Eyyub el-Ensârî olduğu tasrih edilmiştir.


    5- Yine birinci hadiste "senin konuşmadığınla konuşurum" derken kastettiği kimse meleklerdir. İbare: "Senin gizlice konuşmadığınla ben gizlice konuşurum" demektir, zira necve gizli konuşmak, fısıldaşmak, hususi konuşmak gibi ma'nâlara gelir.


  10. 14.Haziran.2012, 15:30
    5
    herşey O'nun için..!
    Cemaate gelenin, sarmısak, soğan gibi başkalarını rahatsız edici kerih kokulardan da kaçınmasını emreden Hz. Peygamber bu vesile ile, insanları rahatsız eden her şeyin, melekleri de rahatsız ettiğini belirtir.
    HAYVANÎ OLMAYAN MEKRUH YİYECEKLER


    ـ3926 ـ1ـ عن جابر رَضِيَ اللَّهُ عَنْه قال: ]قالَ رَسُولُ اللَّهِ #، مَنْ أكَلَ ثُوماً أوْ بصًَ فَلْيَعْتَزِلْنَا أوْ لِيَعتَزِلْ مَسْجِدَنَا، وَلْيَقْعُدْ فِى بَيْتِهِ، وَإنَّهُ أُتِىَ بِقدْرٍ فِيه خَضِرَاتٌ مِنْ بُقُولٍ، فَوَجَدَ لَهَا رِيحاً فَسَألَ، فأُخْبِرَ بِمَا فِيهَا مِنَ البُقُولِ، فقَالَ: قَرِّبُوهَا إلى بَعْضِ أصْحَابِهِ كَانَ مَعَهُ، فَلَمَّا رَآهُ كَرِهَ أكْلَهَا. قَالَ: كُلْ فَإنِّى اُنَاجِى مَنْ َ تُنَاجِى[. أخرجه الخمسة .


    1. (3926)- Hz. Câbir (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Kim sarımsak veya soğan yerse bizden uzak dursun -veya mescidimizden uzak dursun- evinde otursun."


    Bazan Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a içerisinde yeşil sebzeler bulunan tencere getirildi de onda koku bulur ve (ne olduğunu) sorardı. Kendisine sebze nevinden ne olduğu haber verilince, tencereyi, beraberindeki arkadaşlarından birini göstererek ona vermelerini söylerdi. Aleyhissalâtu vesselâm, onun yemekten çekindiğini görünce:


    "Sen bana bakma, ye! Zira ben senin gibi değilim, senin konuşmadığın (meleklere) konuşuyorum" derdi." [Buhârî, Et'ime 49, Salât 160, İ'tisâm 24; Müslim, Mesâcid 73, (564); Ebû Dâvud, Et'ime 41, (3822); Tirmizî, Et'ime 13, (1807); Nesâî, Mesâcid 16 (2, 43).]



    ـ3927 ـ2ـ وعن عليّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْه قال: ]نُهِينَا عَنْ أكْلِ الثُّومِ إَّ مَطْبُوخاً[. أخرجه أبو داود والترمذي


    .2. (3927)- Hz. Ali (radıyallahu anh) anlatıyor: "Biz, çiğ olarak sarımsak yemekten yasaklandık." [Ebû Dâvud, Et'ime 41, (3828); Tirmizî, Et'ime 14, (1809).]


    ـ3928 ـ3ـ وعن أبي زياد خيار بن سلمة قال: ]سَألْتُ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْها عَنِ الْبَصَلِ؟ فقَالَتْ: إنَّ آخِرَ طَعَامٍ أكَلَهُ رسول اللَّه # كَانَ فِيهِ بَصَلٌ[. أخرجه أبو داود

    .3. (3928)- Ebû Ziyâd Hıyâr İbnu Seleme anlatıyor: "Hz. Âişe (radıyallahu anhâ)'ya soğan hususunda sordum. Şu cevabı verdi. "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın en son yediği yemekte soğan vardı." [Ebû Dâvud, Et'ime 41, (3829).]

    AÇIKLAMA:


    1- Sarımsak veya soğan yeme meselesine hadislerde birçok kereler temas edilir. Bunların sıkca ele alınmış olması onların yenilmesinin mekruh olmasından ileri gelmez.


    2- Bu iki sebze insanları rahatsız edecek pis bir koku neşrettikleri için çiğ halde yenilmesi hoş karşılanmamıştır. Bunlardan biri yenildiği takdirde, mescide gidilmeyip evde kalınması tavsiye edilmektedir (3926. hadis). Zira mescidler müslümanların toplandığı, rahmet meleklerinin indiği yerdir. Pis koku meselesinde melekler de nazar-ı dikkate alınmalıdır, çünkü -yine Resulullah'ın açıkladığı üzere- onlar insanların rahatsız olduğu her şeyden rahatsız olmaktadırlar.

    3- Şu hususu da belirtelim: Bazı âlimler, bu yasağın Mescid-i Nebevî ile ilgili olduğunu, diğer mescidlerin bu yasağın dışında kaldığını söylemiştir. Ancak Cumhur, ittifakla bu yasağın bütün mescidlere şâmil olduğunu söyler ve delil olarak bazı hadislerde gelen: فََ يَقْرُبَنَّ مَسَاجِدَنَا "Soğan -veya sarımsak- yiyen mescidlerimize yaklaşmasın" ibaresini gösterirler. Burada ibâre herhangi bir mescidi kastetmiyor, bütün mescidlere âmm bir hüküm veriyor.


    4- İlk hadiste, kokulu sebze bulunan tencerinin kime gönderildiği belli değildir. Bazı rivayetlerde bu sahabi'nin Ebû Eyyub el-Ensârî olduğu tasrih edilmiştir.


    5- Yine birinci hadiste "senin konuşmadığınla konuşurum" derken kastettiği kimse meleklerdir. İbare: "Senin gizlice konuşmadığınla ben gizlice konuşurum" demektir, zira necve gizli konuşmak, fısıldaşmak, hususi konuşmak gibi ma'nâlara gelir.


  11. 14.Haziran.2012, 15:34
    6
    burcealtug
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2012
    Üye No: 94504
    Mesaj Sayısı: 980
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: ALLAHÜTELANIN ARŞININ ALTINDA HERHANGİBİR YER

    Cevap: vicutta ki ter kokusunun anlamı?

    ALLAH RAZI OLSUN..
    Şimdi ateist olanların yanına yaklaşılmazdı değil mi?
    Kokuları km öteden hissedilirdi sonuçta.


  12. 14.Haziran.2012, 15:34
    6
    Kıdemli Üye
    ALLAH RAZI OLSUN..
    Şimdi ateist olanların yanına yaklaşılmazdı değil mi?
    Kokuları km öteden hissedilirdi sonuçta.


  13. 14.Haziran.2012, 21:53
    7
    muvahhidim
    herşey O'nun için..!

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Eylül.2010
    Üye No: 78968
    Mesaj Sayısı: 1,235
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 14
    Bulunduğu yer: جَنُوبُ تُرْكيا

    Cevap: vicutta ki ter kokusunun anlamı?

    Kardeş;
    Müslüman temizdir ve elbette din de temizliği emreder.
    Efendimiz (s.a.v) bir hadis-i şerif'te;
    " Temizlik imanın yarısıdır..." buyurmuşlardır.

    Efendimiz (sav),'in soğan ve sarımsak yiyen bir kimsenin mescide gelmesini yasaklaması, insanları rahatsız edici hoş olmayan koku yaymasından dolayı idi.
    Aynı şeyi
    kıyasen biz, sigara, ağız kokusu, ter vs. gibi, insanları toplum içerisinde rahatsız edici herşey için de söyleyebiliriz!
    Bizim, Müslüman olmayanlardan farklarımızdan bir tanesi de zaten hem maddi hem de manevi temizliğimize dikkat etmemizdir.
    Çünkü; İbadet ve amellerimizin kabulü hep temizliğe dayandırılmıştır. Namaz kılmak için abdest alma şartı vardır, abdest ise küçük günahlarımızın silinmesine kefarettir.

    Allah (c.c) âyet-i kerime'de,

    إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ ...

    '' Şüphesiz Allah çok tövbe edenleri ve çok temizlenenleri sever.'' (Bakara Suresi 222) buyurarak, hem maddi hem manevi temizliğimize özen göstermemiz gerektiğini ve böylece Allah (c.c)'ın sevgisine mazhar olunacağımız bildirilmiştir.

    O'na emanet olun..
    celle celeluh..




  14. 14.Haziran.2012, 21:53
    7
    herşey O'nun için..!
    Kardeş;
    Müslüman temizdir ve elbette din de temizliği emreder.
    Efendimiz (s.a.v) bir hadis-i şerif'te;
    " Temizlik imanın yarısıdır..." buyurmuşlardır.

    Efendimiz (sav),'in soğan ve sarımsak yiyen bir kimsenin mescide gelmesini yasaklaması, insanları rahatsız edici hoş olmayan koku yaymasından dolayı idi.
    Aynı şeyi
    kıyasen biz, sigara, ağız kokusu, ter vs. gibi, insanları toplum içerisinde rahatsız edici herşey için de söyleyebiliriz!
    Bizim, Müslüman olmayanlardan farklarımızdan bir tanesi de zaten hem maddi hem de manevi temizliğimize dikkat etmemizdir.
    Çünkü; İbadet ve amellerimizin kabulü hep temizliğe dayandırılmıştır. Namaz kılmak için abdest alma şartı vardır, abdest ise küçük günahlarımızın silinmesine kefarettir.

    Allah (c.c) âyet-i kerime'de,

    إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ ...

    '' Şüphesiz Allah çok tövbe edenleri ve çok temizlenenleri sever.'' (Bakara Suresi 222) buyurarak, hem maddi hem manevi temizliğimize özen göstermemiz gerektiğini ve böylece Allah (c.c)'ın sevgisine mazhar olunacağımız bildirilmiştir.

    O'na emanet olun..
    celle celeluh..







+ Yorum Gönder