Konusunu Oylayın.: Yukarda Allah var demek?

5 üzerinden 3.40 | Toplam : 5 kişi
Yukarda Allah var demek?
  1. 28.Mayıs.2012, 19:25
    1
    gökhan123
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Mart.2012
    Üye No: 95041
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Yukarda Allah var demek?






    Yukarda Allah var demek? Mumsema Selamun Aleykum kardeslerım.Bıldıgım halde kafama bır sey takılıyor.Bazı kısıler Yukarıda Allah var dıyor.Allah yukarda degıl her yerde.Ona bellı bır yer gosterılemez dıye bılıyorum.Dıyen kısılerın gunahı cok buyukmudur?


  2. 28.Mayıs.2012, 19:25
    1
    gökhan123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Selamun Aleykum kardeslerım.Bıldıgım halde kafama bır sey takılıyor.Bazı kısıler Yukarıda Allah var dıyor.Allah yukarda degıl her yerde.Ona bellı bır yer gosterılemez dıye bılıyorum.Dıyen kısılerın gunahı cok buyukmudur?


    Benzer Konular

    - Cünüp iken besmele çekmek, elhamdülillah demek veya Allah razı olsun demek ve bunları yazmak, dinimi

    - Allah'ıma hamdolsun, demek ile Tanrımıza hamolsun demek arasında bir fark varmıdır?

    - Allah yukarda demek ?

    - Allah yukarda demek günah mı ?

    - Vahhabiler, Allah yukarda diyor. Hükmü nedir ?

  3. 28.Mayıs.2012, 19:50
    2
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Yukarda Allah var demek?




    evet
    Alıntı
    Allah yukarda degıl her yerde.
    diyen kişilerin günahı çok büyüktür
    zira Allah heryerde değil yukardadır

    Rasulullah (s.a.v.) huzuruna bir cariye getirildi. Rasulullah (s.a.v.) ona: “Allah nerede ? “ dedi ,

    Cariye işaret parmağını kaldırarak “Allah semanın üzerindedir.” dedi. Sonra Rasulullah (s.a.v.) cariyeye “Ben kimim “ dedi. Cariye “Sen Allah Resulüsün “ dedi Rasulullah (s.a.v.) “O’nu azat edin o mümine biridir.” dedi.
    (Müslim ve diğerleri )

    Zeynep annemiz Rasulullah’ın zevcelerine övünerek söylediği şu söz: “Sizi hısımlarınız, Beni de yedi kat gökteki Allah evlendirdi
    .” (İmam Buhari)

    daha da istersen onlarca ayet ve hadis verebilirim
    Allah'ın yukarda oluşuna dair

    ----------------------


    not da eklemem gerekiyor
    Allah isim sıfat ve fiilleri ile her yerdedir
    ama Zat'ı ise sadece 7 kat semanın üzerindeki Kürsi'nin üzerindeki Arş'ının üzerindedir


  4. 28.Mayıs.2012, 19:50
    2
    âb ü kil



    evet
    Alıntı
    Allah yukarda degıl her yerde.
    diyen kişilerin günahı çok büyüktür
    zira Allah heryerde değil yukardadır

    Rasulullah (s.a.v.) huzuruna bir cariye getirildi. Rasulullah (s.a.v.) ona: “Allah nerede ? “ dedi ,

    Cariye işaret parmağını kaldırarak “Allah semanın üzerindedir.” dedi. Sonra Rasulullah (s.a.v.) cariyeye “Ben kimim “ dedi. Cariye “Sen Allah Resulüsün “ dedi Rasulullah (s.a.v.) “O’nu azat edin o mümine biridir.” dedi.
    (Müslim ve diğerleri )

    Zeynep annemiz Rasulullah’ın zevcelerine övünerek söylediği şu söz: “Sizi hısımlarınız, Beni de yedi kat gökteki Allah evlendirdi
    .” (İmam Buhari)

    daha da istersen onlarca ayet ve hadis verebilirim
    Allah'ın yukarda oluşuna dair

    ----------------------


    not da eklemem gerekiyor
    Allah isim sıfat ve fiilleri ile her yerdedir
    ama Zat'ı ise sadece 7 kat semanın üzerindeki Kürsi'nin üzerindeki Arş'ının üzerindedir


  5. 28.Mayıs.2012, 20:42
    3
    Kuranıanla
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Nisan.2012
    Üye No: 95665
    Mesaj Sayısı: 448
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Yukarda Allah var demek?

    Bilmediğin konularda bari bilmiyorum demeyi öğren kardeş,Allahı 7. kat semada kral sandalyesinde oturan insan yapmadığın kalmış.. Tövbe estağfurullah.. Allahım ilmimi artır...


  6. 28.Mayıs.2012, 20:42
    3
    Kuranıanla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Bilmediğin konularda bari bilmiyorum demeyi öğren kardeş,Allahı 7. kat semada kral sandalyesinde oturan insan yapmadığın kalmış.. Tövbe estağfurullah.. Allahım ilmimi artır...


  7. 28.Mayıs.2012, 20:57
    4
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Yukarda Allah var demek?

    gökhan123 Nickli Üyeden Alıntı
    Selamun Aleykum kardeslerım.Bıldıgım halde kafama bır sey takılıyor.Bazı kısıler Yukarıda Allah var dıyor.Allah yukarda degıl her yerde.Ona bellı bır yer gosterılemez dıye bılıyorum.Dıyen kısılerın gunahı cok buyukmudur?

    burda itikat sözkonusu.yani durum günahı geçiyor inkara girebiliyor.vahhabi kafasıdır allah yukarıda diyen.maalesef bize böyle alıştırdılar toplum olarak allah hep yukarda denildi.bazen yanlışlıkla diyebiliyoruz.hemen tevbe etmek lazım


  8. 28.Mayıs.2012, 20:57
    4
    Hadis Öğrencisi
    gökhan123 Nickli Üyeden Alıntı
    Selamun Aleykum kardeslerım.Bıldıgım halde kafama bır sey takılıyor.Bazı kısıler Yukarıda Allah var dıyor.Allah yukarda degıl her yerde.Ona bellı bır yer gosterılemez dıye bılıyorum.Dıyen kısılerın gunahı cok buyukmudur?

    burda itikat sözkonusu.yani durum günahı geçiyor inkara girebiliyor.vahhabi kafasıdır allah yukarıda diyen.maalesef bize böyle alıştırdılar toplum olarak allah hep yukarda denildi.bazen yanlışlıkla diyebiliyoruz.hemen tevbe etmek lazım


  9. 28.Mayıs.2012, 21:14
    5
    gökhan123
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Mart.2012
    Üye No: 95041
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Yukarda Allah var demek?

    Allah yukarıda degıl her yerde demek yanlıs mı?


  10. 28.Mayıs.2012, 21:14
    5
    gökhan123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Allah yukarıda degıl her yerde demek yanlıs mı?


  11. 28.Mayıs.2012, 22:44
    6
    Galus
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 13
    Mesaj Sayısı: 4,820
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Yukarda Allah var demek?

    Allah'ın her an, her yerde hazır ve nazır olduğunu vicdanımızın derinliklerinde ya da basit müşahedelerle anlayabiliriz.
    “Evet, Cenab-ı Hak 'Biz insana şah damarından daha yakınız.'(Kaf, 50/16) buyuruyor. Bana şah damarımdan daha yakın olan Allah, demek ki keyfiyetsiz, kemmiyetsiz olarak her yerde hazır ve nazırdır. O, 'İnsanla kalbi arasına girer.'(Enfal,8/24). Demek ki bana kalbimden de yakın. Eğer ben desem ki, 'Kalbimde Allah vardır' doğrudur. Çünkü O beni benden daha iyi bilir. Ben kendi kalbimi anlayamamış olabilirim. Ve yine: ''Attığın zaman sen atmadın, attığını Allah attı.'(Enfal, 8/17) buyurulduğuna göre, demek ki Bedir'de ve daha başka yerlerde Efendimiz (asm) atına atan da Allah (cc) idi. Öyleyse atmaya varıncaya kadar her şeye doğrudan tesir ediyor. Öyleyse Allah her yerde... Bu ve benzeri ayetler, Rabbimizin, Rahmaniyet ve Rahimiyetiyle, Cemaliyle, Celaliyle, Kemaliyle, Kudretiyle, İlmiyle, İradesiyle ve diğer sıfat ve isimleriyle her yerde hazır ve nazır olduğunu gösteriyor.”(4)



  12. 28.Mayıs.2012, 22:44
    6
    Özel Üye
    Allah'ın her an, her yerde hazır ve nazır olduğunu vicdanımızın derinliklerinde ya da basit müşahedelerle anlayabiliriz.
    “Evet, Cenab-ı Hak 'Biz insana şah damarından daha yakınız.'(Kaf, 50/16) buyuruyor. Bana şah damarımdan daha yakın olan Allah, demek ki keyfiyetsiz, kemmiyetsiz olarak her yerde hazır ve nazırdır. O, 'İnsanla kalbi arasına girer.'(Enfal,8/24). Demek ki bana kalbimden de yakın. Eğer ben desem ki, 'Kalbimde Allah vardır' doğrudur. Çünkü O beni benden daha iyi bilir. Ben kendi kalbimi anlayamamış olabilirim. Ve yine: ''Attığın zaman sen atmadın, attığını Allah attı.'(Enfal, 8/17) buyurulduğuna göre, demek ki Bedir'de ve daha başka yerlerde Efendimiz (asm) atına atan da Allah (cc) idi. Öyleyse atmaya varıncaya kadar her şeye doğrudan tesir ediyor. Öyleyse Allah her yerde... Bu ve benzeri ayetler, Rabbimizin, Rahmaniyet ve Rahimiyetiyle, Cemaliyle, Celaliyle, Kemaliyle, Kudretiyle, İlmiyle, İradesiyle ve diğer sıfat ve isimleriyle her yerde hazır ve nazır olduğunu gösteriyor.”(4)



  13. 28.Mayıs.2012, 22:56
    7
    Eşrefoğlu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Ağustos.2010
    Üye No: 78342
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Bulunduğu yer: Kahramanmaraş

    Cevap: Yukarda Allah var demek?

    Allah yukarıda derken, aslında Allah'ın yukarılarda bir yerlerde yeri yurdu olduğu iması değilde, bizzat O'nun yüceliğini ifade etmek için kullanılan bir söz...Burada niyetler çok önemli...


  14. 28.Mayıs.2012, 22:56
    7
    Eşrefoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Allah yukarıda derken, aslında Allah'ın yukarılarda bir yerlerde yeri yurdu olduğu iması değilde, bizzat O'nun yüceliğini ifade etmek için kullanılan bir söz...Burada niyetler çok önemli...


  15. 28.Mayıs.2012, 23:54
    8
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Yukarda Allah var demek?

    Bu sözü "gökte Allah var", "üstümüzde Allah var" şeklinde söyleyenler de vardır. Fakat Allah yerde ve gökte aranmaz, O her yerdedir. Çünkü Allah’ın olmadığı hiçbir yer yoktur. O’na bir mekân ve yer isnat etmek söz konusu olamaz. Böyle bir şeyin olması da mümkün değildir.

    Öncelikle bazı insanlar sözlerine kuvvet vermek, inandırıcılıklarını pekiştirmek için bu sözleri söylüyorlar. Çok kere de ağızlarından çıkan sözün nereye vardığını bile düşünmüyorlar. "Yukarıda Allah var, ne yalan söyleyeyim" gibi ifadeyle; sözlerinde yalan söylemekden Allah' ın bilgisi olacağından korktuğu, o yüzden yalan söylemediği manası anlaşılmaktadır.

    Allah’a imanında en ufak bir şüphesi olmayan bazı insanlar da çok kere farkına varmadan bu sözü söyleyebiliyorlar. Bu kategoriye girenlerin niyetlerinde Allah'ı belli bir mekân içinde düşünmeleri söz konusu olmadığından imanlarına bir zararı yoktur. Bediüzzaman'ın da ifade ettiği gibi "
    Bazen kelam küfür görünür, fakat sahibi kâfir olamaz." (Lem’alar, 28. Lem’a, 7. Nükte)

    Alıntı.



  16. 28.Mayıs.2012, 23:54
    8
    Devamlı Üye
    Bu sözü "gökte Allah var", "üstümüzde Allah var" şeklinde söyleyenler de vardır. Fakat Allah yerde ve gökte aranmaz, O her yerdedir. Çünkü Allah’ın olmadığı hiçbir yer yoktur. O’na bir mekân ve yer isnat etmek söz konusu olamaz. Böyle bir şeyin olması da mümkün değildir.

    Öncelikle bazı insanlar sözlerine kuvvet vermek, inandırıcılıklarını pekiştirmek için bu sözleri söylüyorlar. Çok kere de ağızlarından çıkan sözün nereye vardığını bile düşünmüyorlar. "Yukarıda Allah var, ne yalan söyleyeyim" gibi ifadeyle; sözlerinde yalan söylemekden Allah' ın bilgisi olacağından korktuğu, o yüzden yalan söylemediği manası anlaşılmaktadır.

    Allah’a imanında en ufak bir şüphesi olmayan bazı insanlar da çok kere farkına varmadan bu sözü söyleyebiliyorlar. Bu kategoriye girenlerin niyetlerinde Allah'ı belli bir mekân içinde düşünmeleri söz konusu olmadığından imanlarına bir zararı yoktur. Bediüzzaman'ın da ifade ettiği gibi "
    Bazen kelam küfür görünür, fakat sahibi kâfir olamaz." (Lem’alar, 28. Lem’a, 7. Nükte)

    Alıntı.



  17. 29.Mayıs.2012, 00:59
    9
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Yukarda Allah var demek?

    kendilerini Buhari ve Müslim'den dahi üstün gören hadis inkarcılarını anlarım da
    diğerleri neden verdiğim hadisleri görmezden geldiniz onu anlamadım

    ayetlere gelince
    Allah'ın Zat'ı ile yukarda oluşu ile ilgili belki 50 kadar ayet var

    sadece bir-ikisini vereyim İnşaallah
    67-Mülk-16. Gökte olanın, sizi yere batırıvermeyeceğinden emin misiniz? O zaman yer sarsıldıkça sarsılır.17. Yahut gökte olanın üzerinize taş yağdıran (bir fırtına) göndermeyeceğinden emin misiniz? İşte (bu) tehdidimin ne demek olduğunu yakında bileceksiniz!

    35-Fatır-10. Kim izzet ve şeref istiyor idiyse, bilsin ki, izzet ve şerefin hepsi Allah'ındır. O'na ancak güzel sözler yükselir (ulaşır). Onları da Allah'a amel-i salih ulaştırır. Kötülüklerle tuzak kuranlara gelince, onlar için çetin bir azap vardır ve onların tuzağı bozulur.

    3-Ali İmran-55. Allah buyurmuştu ki: Ey İsa! Seni vefat ettireceğim, seni nezdime yükselteceğim, seni inkâr edenlerden arındıracağım ve sana uyanları kıyamete kadar kafirlerden üstün kılacağım. Sonra dönüşünüz bana olacak. İşte o zaman ayrılığa düştüğünüz şeyler hakkında aranızda ben hükmedeceğim.

    4-Nisa-158-Fakat Allah onu kendisine yükseltmiştir. Allah, üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir.

    16-Nahl-50. Onlar, üstlerindeki Rablerinden korkarlar ve kendilerine ne emrolunursa onu yaparlar.

    2-Bk-akara-255. Allah, O'ndan başka tanrı yoktur; O, hayydir, kayyumdur. Kendisine ne uyku gelir ne de uyuklama. Göklerde ve yerdekilerin hepsi O'nundur. İzni olmadan O'nun katında kim şefaat edebilir? O, kullarının yaptıklarını ve yapacaklarını bilir. (O'na hiçbir şey gizli kalmaz.) O'nun bildirdiklerinin dışında insanlar O'nun ilminden hiçbir şeyi tam olarak bilemezler. O'nun kürsüsü gökleri ve yeri içine alır, onları koruyup gözetmek kendisine zor gelmez. O, yücedir, büyüktür.

    70-Mearic-4-Melekler ve Ruh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.
    Malik İbn Enes: “Allah göğün üstünde ve ilmi her yerdedir.” (Mecmua Fetava, İbn Teymiyye Külliyatı, 5-196) Tabari: “Rab arşa istiva etmiştir, kim bu sözün dışında bir söz söyleyerek sınırı aşarsa,yıkılır ve hüsrana uğrar ”İmamların İmamı Muhammed bin İshak bin Huzeyme der ki;“Kim, kullarından bağımsız Allah’ın yedi kat gökteki arşa istiva ettiğini,doğrulamazsa,Kafir olur, tövbeye davet edilir, tövbe ederse eder,etmezse de boynu vurulur, ehli kıble ve ehli zımmiye kokusu zarar vermesin diye de çöplüğe atılır.


    Galus kardeş yazdığın ayetler Allah'ın isim sıfat ve fiilleri ile her yerde olduğuna delildir ki
    bunu zaten inkar edemeyiz
    fakat benim yazdığım ayetler ve hadisler Allah'ın Zat'ının 7 kat semanın yukarsında olduğunun delilidir





  18. 29.Mayıs.2012, 00:59
    9
    âb ü kil
    kendilerini Buhari ve Müslim'den dahi üstün gören hadis inkarcılarını anlarım da
    diğerleri neden verdiğim hadisleri görmezden geldiniz onu anlamadım

    ayetlere gelince
    Allah'ın Zat'ı ile yukarda oluşu ile ilgili belki 50 kadar ayet var

    sadece bir-ikisini vereyim İnşaallah
    67-Mülk-16. Gökte olanın, sizi yere batırıvermeyeceğinden emin misiniz? O zaman yer sarsıldıkça sarsılır.17. Yahut gökte olanın üzerinize taş yağdıran (bir fırtına) göndermeyeceğinden emin misiniz? İşte (bu) tehdidimin ne demek olduğunu yakında bileceksiniz!

    35-Fatır-10. Kim izzet ve şeref istiyor idiyse, bilsin ki, izzet ve şerefin hepsi Allah'ındır. O'na ancak güzel sözler yükselir (ulaşır). Onları da Allah'a amel-i salih ulaştırır. Kötülüklerle tuzak kuranlara gelince, onlar için çetin bir azap vardır ve onların tuzağı bozulur.

    3-Ali İmran-55. Allah buyurmuştu ki: Ey İsa! Seni vefat ettireceğim, seni nezdime yükselteceğim, seni inkâr edenlerden arındıracağım ve sana uyanları kıyamete kadar kafirlerden üstün kılacağım. Sonra dönüşünüz bana olacak. İşte o zaman ayrılığa düştüğünüz şeyler hakkında aranızda ben hükmedeceğim.

    4-Nisa-158-Fakat Allah onu kendisine yükseltmiştir. Allah, üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir.

    16-Nahl-50. Onlar, üstlerindeki Rablerinden korkarlar ve kendilerine ne emrolunursa onu yaparlar.

    2-Bk-akara-255. Allah, O'ndan başka tanrı yoktur; O, hayydir, kayyumdur. Kendisine ne uyku gelir ne de uyuklama. Göklerde ve yerdekilerin hepsi O'nundur. İzni olmadan O'nun katında kim şefaat edebilir? O, kullarının yaptıklarını ve yapacaklarını bilir. (O'na hiçbir şey gizli kalmaz.) O'nun bildirdiklerinin dışında insanlar O'nun ilminden hiçbir şeyi tam olarak bilemezler. O'nun kürsüsü gökleri ve yeri içine alır, onları koruyup gözetmek kendisine zor gelmez. O, yücedir, büyüktür.

    70-Mearic-4-Melekler ve Ruh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.
    Malik İbn Enes: “Allah göğün üstünde ve ilmi her yerdedir.” (Mecmua Fetava, İbn Teymiyye Külliyatı, 5-196) Tabari: “Rab arşa istiva etmiştir, kim bu sözün dışında bir söz söyleyerek sınırı aşarsa,yıkılır ve hüsrana uğrar ”İmamların İmamı Muhammed bin İshak bin Huzeyme der ki;“Kim, kullarından bağımsız Allah’ın yedi kat gökteki arşa istiva ettiğini,doğrulamazsa,Kafir olur, tövbeye davet edilir, tövbe ederse eder,etmezse de boynu vurulur, ehli kıble ve ehli zımmiye kokusu zarar vermesin diye de çöplüğe atılır.


    Galus kardeş yazdığın ayetler Allah'ın isim sıfat ve fiilleri ile her yerde olduğuna delildir ki
    bunu zaten inkar edemeyiz
    fakat benim yazdığım ayetler ve hadisler Allah'ın Zat'ının 7 kat semanın yukarsında olduğunun delilidir





  19. 29.Mayıs.2012, 09:14
    10
    gökhan123
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Mart.2012
    Üye No: 95041
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Yukarda Allah var demek?

    Teşekkürler Allah razı olsun.(Buda Bilmediğin konularda bari bilmiyorum demeyi öğren kardeş diyen kardeşime gelsin.)


  20. 29.Mayıs.2012, 09:14
    10
    gökhan123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Teşekkürler Allah razı olsun.(Buda Bilmediğin konularda bari bilmiyorum demeyi öğren kardeş diyen kardeşime gelsin.)


  21. 29.Mayıs.2012, 11:05
    11
    kibrit
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2012
    Üye No: 93862
    Mesaj Sayısı: 516
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Cevap: Yukarda Allah var demek?

    İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki:
    Ehl-i bâtıl, istiva, vech, yed gibi kelimeleri tevil etmedikleri için sapıtmışlardır. Allahü teâlâ, mekandan münezzehtir. İstiva demek, Arşa hükümran olması, Arşı hükmü altına alması demektir. “Hükümdar, Irak’ı kansız olarak istiva etti” demek, “Irak’ı kansız olarak ele geçirdi” demektir. Yedullahtaki yed [el] kelimesini bilinen el gibi sanmamalı. Mesela "Falanca şehir, filanca valinin elinde" denilince, o şehrin valinin elinin içinde değil, onun idaresi altında olduğu anlaşılır. İstiva, vech gibi kelimeler de böyle tevil edilir.) [İlcam-ül-avam]

    İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
    Allahü teâlâ noksan sıfatlardan beridir. Zamanlı, mekanlı ve cihetli değildir. Zamanları, yerleri, cihetleri O yaratmıştır. Cahiller, Onu, Arşın üstünde sanır, yukarıda bilir. Arş da, diğer eşya gibidir, Onun mahlukudur, sonradan yaratmıştır. Sonradan yaratılan bir şey, her zaman var olana, yer olabilir mi?
    Nasıl ki, Beytullah [Allah’ın evi] kelimesi, hâşâ Allah’ın barındığı ev değilse, gölge, el, yüz, istiva gibi kelimeler de böyledir. Arş yaratılmadan önce hâşâ Allah nerede idi? Oturmak, âcizlik değil midir? Hâşâ Allah âciz denir mi? Allah’ın sıfatları tevil edilmez dedikleri halde, (Allah, nerede olsanız, O sizinle beraberdir) mealindeki âyeti tevil ederek tezada düşüyorlar. Beraberliği ilmen diye tevil ediyorlar da, istivanın da ilmen olduğunu niye kabul etmiyorlar?


  22. 29.Mayıs.2012, 11:05
    11
    Devamlı Üye
    İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki:
    Ehl-i bâtıl, istiva, vech, yed gibi kelimeleri tevil etmedikleri için sapıtmışlardır. Allahü teâlâ, mekandan münezzehtir. İstiva demek, Arşa hükümran olması, Arşı hükmü altına alması demektir. “Hükümdar, Irak’ı kansız olarak istiva etti” demek, “Irak’ı kansız olarak ele geçirdi” demektir. Yedullahtaki yed [el] kelimesini bilinen el gibi sanmamalı. Mesela "Falanca şehir, filanca valinin elinde" denilince, o şehrin valinin elinin içinde değil, onun idaresi altında olduğu anlaşılır. İstiva, vech gibi kelimeler de böyle tevil edilir.) [İlcam-ül-avam]

    İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
    Allahü teâlâ noksan sıfatlardan beridir. Zamanlı, mekanlı ve cihetli değildir. Zamanları, yerleri, cihetleri O yaratmıştır. Cahiller, Onu, Arşın üstünde sanır, yukarıda bilir. Arş da, diğer eşya gibidir, Onun mahlukudur, sonradan yaratmıştır. Sonradan yaratılan bir şey, her zaman var olana, yer olabilir mi?
    Nasıl ki, Beytullah [Allah’ın evi] kelimesi, hâşâ Allah’ın barındığı ev değilse, gölge, el, yüz, istiva gibi kelimeler de böyledir. Arş yaratılmadan önce hâşâ Allah nerede idi? Oturmak, âcizlik değil midir? Hâşâ Allah âciz denir mi? Allah’ın sıfatları tevil edilmez dedikleri halde, (Allah, nerede olsanız, O sizinle beraberdir) mealindeki âyeti tevil ederek tezada düşüyorlar. Beraberliği ilmen diye tevil ediyorlar da, istivanın da ilmen olduğunu niye kabul etmiyorlar?


  23. 29.Mayıs.2012, 11:35
    12
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 661
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: Yukarda Allah var demek?

    Selamün Aleyküm

    Kardeşim Cenabı Allah zamandan mekandan münezzehdir onun nerede olduğunu bizler kavrayamayız. Allahu teala Kurandaki ayetlerde

    Allah O'dur ki, gökleri dayanak olmaksızın yükseltti; onları görmektesiniz. Sonra arşa istiva etti ve güneş ile aya boyun eğdirdi, her biri adı konulmuş bir süreye kadar akıp gitmektedirler. Her işi evirip düzenler, ayetleri birer birer açıklar. Umulur ki, Rabbinize kavuşacağınıza kesin bilgiyle inanırsınız. (Ra'd Suresi, 2)

    Bu ayet onun yedi kat semadaki kürsinin üzerinde olduğunu göstermez. Böyle demek ona mekan isnad etmek olur ki bu yanlıştır. Biz Rabbimizi zamandan mekandan münezzeh biliriz.

    Bir alıntı

    Mesela لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ “Allah’ın misli yoktur” ayeti celilesi ve bu manayı teyid eden diğer ayet, hadis, sahabe kavilleri ve icmaı şu umum kuralı muhkem yapmıştır; Allah cc asla mahlûkatından bir şeye benzemez. *Allah sameddir. Yani hiçbir şeye ihtiyaç duymaz. Oysa oturmak fiilini Allah’a isnat etmek; bu umumatı iptal etmek demektir. Ve Allah’ın oturacak bir şeye ihtiyaç duyacağını ve oturma şekliyle muttasıf olabileceğini iddia etmektir. Bunca kati delil mukabilinde bu kadar tutarsız ve zanni bir iddia ne kadar geçerli olur.
    Tutarsız dedik; zira istivanın “kuşatmak”, “emri/sultası altına almak” gibi birden çok manası var. Tutup bunlardan birisini tercih ederken en azından diğer muhkem ayetlerle örtüşecek olanı seçip ayeti tevil etmek bir yere kadar makuldür. Sonraki âlimler gibi mecburiyet kesbetmesine binaen yapılabilirse de selef bundan bile kaçınmış müteşabih ayetlerin manalandırılması doğru bulmamıştır.
    Şimdi tutup muhkem ayetlerle örtüşmeyecek, onlara ters düşecek bir manayı, istiva kelimesinde bir lügat anlamı olarak bu da vardır diyerek ısrarla geçerli kılmaya çalışmak sizce ne kadar*tutarlı olabilir ki!

    O, önlerindekini de, arkalarındakini de bilir. Onlar ise, bilgi bakımından O'nu kavrayıp kuşatamazlar. (Taha Suresi, 110)


  24. 29.Mayıs.2012, 11:35
    12
    Selamün Aleyküm

    Kardeşim Cenabı Allah zamandan mekandan münezzehdir onun nerede olduğunu bizler kavrayamayız. Allahu teala Kurandaki ayetlerde

    Allah O'dur ki, gökleri dayanak olmaksızın yükseltti; onları görmektesiniz. Sonra arşa istiva etti ve güneş ile aya boyun eğdirdi, her biri adı konulmuş bir süreye kadar akıp gitmektedirler. Her işi evirip düzenler, ayetleri birer birer açıklar. Umulur ki, Rabbinize kavuşacağınıza kesin bilgiyle inanırsınız. (Ra'd Suresi, 2)

    Bu ayet onun yedi kat semadaki kürsinin üzerinde olduğunu göstermez. Böyle demek ona mekan isnad etmek olur ki bu yanlıştır. Biz Rabbimizi zamandan mekandan münezzeh biliriz.

    Bir alıntı

    Mesela لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ “Allah’ın misli yoktur” ayeti celilesi ve bu manayı teyid eden diğer ayet, hadis, sahabe kavilleri ve icmaı şu umum kuralı muhkem yapmıştır; Allah cc asla mahlûkatından bir şeye benzemez. *Allah sameddir. Yani hiçbir şeye ihtiyaç duymaz. Oysa oturmak fiilini Allah’a isnat etmek; bu umumatı iptal etmek demektir. Ve Allah’ın oturacak bir şeye ihtiyaç duyacağını ve oturma şekliyle muttasıf olabileceğini iddia etmektir. Bunca kati delil mukabilinde bu kadar tutarsız ve zanni bir iddia ne kadar geçerli olur.
    Tutarsız dedik; zira istivanın “kuşatmak”, “emri/sultası altına almak” gibi birden çok manası var. Tutup bunlardan birisini tercih ederken en azından diğer muhkem ayetlerle örtüşecek olanı seçip ayeti tevil etmek bir yere kadar makuldür. Sonraki âlimler gibi mecburiyet kesbetmesine binaen yapılabilirse de selef bundan bile kaçınmış müteşabih ayetlerin manalandırılması doğru bulmamıştır.
    Şimdi tutup muhkem ayetlerle örtüşmeyecek, onlara ters düşecek bir manayı, istiva kelimesinde bir lügat anlamı olarak bu da vardır diyerek ısrarla geçerli kılmaya çalışmak sizce ne kadar*tutarlı olabilir ki!

    O, önlerindekini de, arkalarındakini de bilir. Onlar ise, bilgi bakımından O'nu kavrayıp kuşatamazlar. (Taha Suresi, 110)





+ Yorum Gönder
Git 12 Son