Konusunu Oylayın.: Kandillerde oruç tutmak bid'at mi

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 4 kişi
Kandillerde oruç tutmak bid'at mi
  1. 22.Mayıs.2012, 18:36
    1
    ŞEHİD
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Aralık.2011
    Üye No: 92527
    Mesaj Sayısı: 99
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Kandillerde oruç tutmak bid'at mi






    Kandillerde oruç tutmak bid'at mi Mumsema Selamun Aleykum;
    Ben dinimizde üç aylar diye birşey olmadığını,ayrıca kandillerinde peygamberimizden sonraki dönemlerde ortaya çıktığını ve o günlere has namaz ve orucun olmadığını duymuştum..Önceleri hep oruç tutardım şimdi bid'at olur diye tutmuyorum...
    kandillerde oruç tutarsak bid'at mi olmuş olur? Beni aydınlatır mısınız?Kafam çok karıştı...



  2. 22.Mayıs.2012, 18:36
    1
    Devamlı Üye



    Selamun Aleykum;
    Ben dinimizde üç aylar diye birşey olmadığını,ayrıca kandillerinde peygamberimizden sonraki dönemlerde ortaya çıktığını ve o günlere has namaz ve orucun olmadığını duymuştum..Önceleri hep oruç tutardım şimdi bid'at olur diye tutmuyorum...
    kandillerde oruç tutarsak bid'at mi olmuş olur? Beni aydınlatır mısınız?Kafam çok karıştı...



    Benzer Konular

    - Ben kandillerde oruç tutuyorum ama tek bir gün oruç tutulmazmış mecburen iki gün tutulması gerekiyor

    - Kandillerde Tutulan Orucun Unutularak Birşeyler Yenilip Veya İçilmesi Durumunda Oruç Bozulurmu

    - Kandillerde oruç tutmak isteyen kişi kandil günümü yoksa birgün sonramı tutmalıdır?

    - Kandillerde oruç tutmayla ilgili dini bir gereklilik var mıdır?

    - Arefe günü oruç tutmak, bin gün oruç tutmak gibidir. (hadis)

  3. 22.Mayıs.2012, 19:33
    2
    kibrit
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2012
    Üye No: 93862
    Mesaj Sayısı: 516
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Cevap: Kandillerde oruç tutmak bid'at mi




    Kandil gecelerinde oruç tutmak sünnettir. Hususan Berat gecesinde oruç tutulması ile ilgili hadisler bulunmaktadır.

    Hz. Peygamber: “Şaban’ın ortasındaki (Berâat kandili) geceyi ibadetle ihya ediniz, gündüzünde de oruç tutunuz. Allah Tealâ o akşam güneşin batmasıyla dünya semasında tecelli eder ve fecir doğana kadar, ‘Yok mu benden af isteyen, onu affedeyim. Yok mu benden rızık isteyen, ona rızık vereyim. Yok mu bir musibete uğrayan, ona afiyet vereyim. Yok mu şöyle, yok mu böyle!’ der.” buyurmuştur.1 Bir diğer hadîste ise, Berâat kandilinde yapılacak duaların geri çevrilmeyeceği müjdesi verilmiştir.

    Sorularla İslamiyet



  4. 22.Mayıs.2012, 19:33
    2
    Devamlı Üye



    Kandil gecelerinde oruç tutmak sünnettir. Hususan Berat gecesinde oruç tutulması ile ilgili hadisler bulunmaktadır.

    Hz. Peygamber: “Şaban’ın ortasındaki (Berâat kandili) geceyi ibadetle ihya ediniz, gündüzünde de oruç tutunuz. Allah Tealâ o akşam güneşin batmasıyla dünya semasında tecelli eder ve fecir doğana kadar, ‘Yok mu benden af isteyen, onu affedeyim. Yok mu benden rızık isteyen, ona rızık vereyim. Yok mu bir musibete uğrayan, ona afiyet vereyim. Yok mu şöyle, yok mu böyle!’ der.” buyurmuştur.1 Bir diğer hadîste ise, Berâat kandilinde yapılacak duaların geri çevrilmeyeceği müjdesi verilmiştir.

    Sorularla İslamiyet



  5. 22.Mayıs.2012, 19:59
    3
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Kandillerde oruç tutmak bid'at mi

    kandiller hakkında ayrıntılı bilgi için aşağıdaki linkteki 2 nolu mesajımı okuyunuz:
    http://www.mumsema.com/misafir-sorul...emi-nedir.html


  6. 22.Mayıs.2012, 19:59
    3
    âb ü kil
    kandiller hakkında ayrıntılı bilgi için aşağıdaki linkteki 2 nolu mesajımı okuyunuz:
    http://www.mumsema.com/misafir-sorul...emi-nedir.html


  7. 23.Mayıs.2012, 09:09
    4
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Kandillerde oruç tutmak bid'at mi

    Kibrit kardeş Allah razı olsun o kadar cümlen yeter bence. @mir yine bir inkarın var. senin getirdigin yazıda hiç birşey bana kaynak olmaz. İbni Teymiye ve ibni cevzinin uydurma dedikleri kaynaklar benim için sahi dir. Çünkü imam suyuti olması lazım dı. İbni cevzi bir hadise uydurma demesine önem verilmez demiiştir. itibara alınmaz demiştir.


  8. 23.Mayıs.2012, 09:09
    4
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Kibrit kardeş Allah razı olsun o kadar cümlen yeter bence. @mir yine bir inkarın var. senin getirdigin yazıda hiç birşey bana kaynak olmaz. İbni Teymiye ve ibni cevzinin uydurma dedikleri kaynaklar benim için sahi dir. Çünkü imam suyuti olması lazım dı. İbni cevzi bir hadise uydurma demesine önem verilmez demiiştir. itibara alınmaz demiştir.


  9. 23.Mayıs.2012, 13:45
    5
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Kandillerde oruç tutmak bid'at mi

    yazık sana
    o yazı da ibni Teymiyyenin adı sadece iki yerde geçiyor
    Allah bilir ibni Kayyım el-Cevziyye ile ibnü'l-cevzi'yi de aynı kişi sanıyorsun

    hala bir sözün hak olup olmadığına bakmak yerine
    o sözü kimin söylediğine bakıyorsun

    daha önce de bir söz için "sahibi kesinlikle kafirdir" dedin de
    o sözü senin bir hocanın söylediği ortaya çıkınca çark ettin

    Suyuti'ye gelince
    her alim gibi onun da hataları vardır
    ibnü'l-Cevzi'nin de
    bak Suyuti mesela neler yapmış:
    Alıntı
    Kendisine yüzlerce eser atfedilen Suyûtî tenkit ettiği İbnu’l-Cevzî’nin hatasına düşmüş ve mevzu dediği
    rivayetleri eserlerinde delil olarak kullanmıştır Bununla ilgili bazı örnekler vermek istiyoruz:
    a) “Kapları yıkamak, avluyu temizlemek zenginlik getirir.”
    Suyûtî Leâlî’de bu rivayete mevzu derken el-Câmiu’s-Sağîr’de sahih der. Bkz. Leâlî, II/4; Munâvî,
    Feydu’l-Kadîr, IV/402, rakam: 5766.
    b) “Müslümanların gıdasını stoklayan kimseyi Allah ya cüzzam
    hastalığına yakalatır ya da iflas ettirir.” Suyûtî Leâlî’de hadisin ravilerinin sika olduğunu söylerken elCâmiu’s-Sağîr’de rivayete zayıf der. Bkz. Leâlî, II/148; Munâvî, Feydu’l-Kadîr, VI/35, rakam: 8330.
    c)“Adil kâdî kıyamet günü getirilir. Öyle bir hesapla karşılaşır ki, bir hurma tanesi için bile iki kişi arasında
    hakimlik yapmasaydım diye temenni eder.” Suyûtî hadise bir yerde zayıf derken başka bir yerde hasen
    der. Bkz. Munâvî, Feydu’l-Kadîr, II/379, rakam: 2084; V/345, rakam: 7527.
    d) “Gece namazı çok olanın
    gündüz yüzü güzel olur.” Suyûtî el-Câmiu’s-Sağîr’de hadise zayıf derken, Munâvî’nin belirttiğine göre,
    E’zebu’l-Menâhil adlı eserinde hadis hafızlarının bu rivayetin mevzuluğuna hükmettiklerini söyler. Bkz.
    Leâlî, II/32-5; Munâvî, Feydu’l-Kadîr, VI/213, rakam: 8989. (Oysa Suyûtî el-Câmiu’s-Sağîr’de hadis
    uyduran bir kimsenin tek başına rivayet ettiği hadisi eserine almayacağını söylemiştir. (Bkz. Feydu’lKadîr, I/21).



  10. 23.Mayıs.2012, 13:45
    5
    âb ü kil
    yazık sana
    o yazı da ibni Teymiyyenin adı sadece iki yerde geçiyor
    Allah bilir ibni Kayyım el-Cevziyye ile ibnü'l-cevzi'yi de aynı kişi sanıyorsun

    hala bir sözün hak olup olmadığına bakmak yerine
    o sözü kimin söylediğine bakıyorsun

    daha önce de bir söz için "sahibi kesinlikle kafirdir" dedin de
    o sözü senin bir hocanın söylediği ortaya çıkınca çark ettin

    Suyuti'ye gelince
    her alim gibi onun da hataları vardır
    ibnü'l-Cevzi'nin de
    bak Suyuti mesela neler yapmış:
    Alıntı
    Kendisine yüzlerce eser atfedilen Suyûtî tenkit ettiği İbnu’l-Cevzî’nin hatasına düşmüş ve mevzu dediği
    rivayetleri eserlerinde delil olarak kullanmıştır Bununla ilgili bazı örnekler vermek istiyoruz:
    a) “Kapları yıkamak, avluyu temizlemek zenginlik getirir.”
    Suyûtî Leâlî’de bu rivayete mevzu derken el-Câmiu’s-Sağîr’de sahih der. Bkz. Leâlî, II/4; Munâvî,
    Feydu’l-Kadîr, IV/402, rakam: 5766.
    b) “Müslümanların gıdasını stoklayan kimseyi Allah ya cüzzam
    hastalığına yakalatır ya da iflas ettirir.” Suyûtî Leâlî’de hadisin ravilerinin sika olduğunu söylerken elCâmiu’s-Sağîr’de rivayete zayıf der. Bkz. Leâlî, II/148; Munâvî, Feydu’l-Kadîr, VI/35, rakam: 8330.
    c)“Adil kâdî kıyamet günü getirilir. Öyle bir hesapla karşılaşır ki, bir hurma tanesi için bile iki kişi arasında
    hakimlik yapmasaydım diye temenni eder.” Suyûtî hadise bir yerde zayıf derken başka bir yerde hasen
    der. Bkz. Munâvî, Feydu’l-Kadîr, II/379, rakam: 2084; V/345, rakam: 7527.
    d) “Gece namazı çok olanın
    gündüz yüzü güzel olur.” Suyûtî el-Câmiu’s-Sağîr’de hadise zayıf derken, Munâvî’nin belirttiğine göre,
    E’zebu’l-Menâhil adlı eserinde hadis hafızlarının bu rivayetin mevzuluğuna hükmettiklerini söyler. Bkz.
    Leâlî, II/32-5; Munâvî, Feydu’l-Kadîr, VI/213, rakam: 8989. (Oysa Suyûtî el-Câmiu’s-Sağîr’de hadis
    uyduran bir kimsenin tek başına rivayet ettiği hadisi eserine almayacağını söylemiştir. (Bkz. Feydu’lKadîr, I/21).



  11. 24.Mayıs.2012, 09:16
    6
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Kandillerde oruç tutmak bid'at mi

    Alıntı
    yazık sana
    o yazı da ibni Teymiyyenin adı sadece iki yerde geçiyor
    Allah bilir ibni Kayyım el-Cevziyye ile ibnü'l-cevzi'yi de aynı kişi sanıyorsun
    yanlış anladın. tabiki ibni kayyim ile ibni cevzinin kim olduklarını ayırt edecek kadar iyi biliyorum.


    Alıntı
    hala bir sözün hak olup olmadığına bakmak yerine
    o sözü kimin söylediğine bakıyorsun
    Sen merak etme @mir kardeşim. İbni Kayyimin bir görüşü benim görüşümle aynı. islamda ''uğursuzluk'' kavramı. kime sorarsanız yoktur der. Ama ibni kayyimde bir cümle gördüm. zaten uğursuzluğa inanıyordum. İbni kayyimde o cümleyi söyleyince çokta güzel yazmış. tam bana bir delil oldu. ben bakıyorum Alimlerimize kim neler demiş kim Ehli sünnetten zıt bir görüş demiş. Veya çoğunluk yani cumhur hangi görüşte. ona göre bir ayıklama yapıyorum.


    Alıntı
    daha önce de bir söz için "sahibi kesinlikle kafirdir" dedin de
    o sözü senin bir hocanın söylediği ortaya çıkınca çark ettin

    iyide ben şahsa kafir oldu demedim. bunu söyleyen kafir olur dedim. sende biliyorsun ki Allah ile Peygamberi denk Tutan kafir olur. burada yok olmaz öyle birşey doğru sözdür diye tastik eden de kafir olur. bunda kimse farklı düşünmez. yoksa İmam Rabbani ile Peygamberimizimi denk tutuyordu. tam aklımda degil.

    ama o hoca onu gerçekten hangi manada dedi , onuda bilemiyoruz. sonra sen kendin söyledin galiba coşkuyla ağzından çıkmış. sonra dinleyince konuşmasını Tövbe etti diye. Tövbe etmiş bir hata sonucu çıkmış ağzından ben ne diyeyim ki. ama ben şahsa Kafir oldu demem vede diyemem. kafire bile kafirsin diyemiyorum. karşıdaki müslüman çıkar ben kafir olurum sonra . sende benim gibi yapmıyormusun. sözlerime şirk diyorsun Ama bana kafir oldun diyemiyorsun . bunun gibi işte.

    Alıntı
    Suyuti'ye gelince
    her alim gibi onun da hataları vardır
    ibnü'l-Cevzi'nin de
    bak Suyuti mesela neler yapmış:
    Tabiki vardır . hepsinde hata vardır. Suyuti en sevdigim alimlerden dir. Ama hatasız demek tabiki çok yanlıştır.

    orada yayınladıgın hadisi şeriflerle ben Amel etmişim zaten. senet olarak bilmiyorum. Zaten ben hadislerin senetlerine pek bakmam. Ehli sünnet alimlerimizden gelen yeterki bir hadisi şerif olsun başımın üstünde taşırım. ama Suyutinin mevzu dedigi hadisi şerifler Uydurma anlamı taşımıyor. bilmiyorum bir kitapta sahi diyipte diğerinde Mevzu dediğini onu araştırırım.

    İmam Suyuti (Rahimehullah) '' el-Cami'u's-Sağir'' isimli eserinin başında Kitaplarında uydurma bir rivayete yer verilmeyecegine dair bizi temin etmiş yani güvence vermiştir.. bende sonuna kadar inanıyorum


  12. 24.Mayıs.2012, 09:16
    6
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    yazık sana
    o yazı da ibni Teymiyyenin adı sadece iki yerde geçiyor
    Allah bilir ibni Kayyım el-Cevziyye ile ibnü'l-cevzi'yi de aynı kişi sanıyorsun
    yanlış anladın. tabiki ibni kayyim ile ibni cevzinin kim olduklarını ayırt edecek kadar iyi biliyorum.


    Alıntı
    hala bir sözün hak olup olmadığına bakmak yerine
    o sözü kimin söylediğine bakıyorsun
    Sen merak etme @mir kardeşim. İbni Kayyimin bir görüşü benim görüşümle aynı. islamda ''uğursuzluk'' kavramı. kime sorarsanız yoktur der. Ama ibni kayyimde bir cümle gördüm. zaten uğursuzluğa inanıyordum. İbni kayyimde o cümleyi söyleyince çokta güzel yazmış. tam bana bir delil oldu. ben bakıyorum Alimlerimize kim neler demiş kim Ehli sünnetten zıt bir görüş demiş. Veya çoğunluk yani cumhur hangi görüşte. ona göre bir ayıklama yapıyorum.


    Alıntı
    daha önce de bir söz için "sahibi kesinlikle kafirdir" dedin de
    o sözü senin bir hocanın söylediği ortaya çıkınca çark ettin

    iyide ben şahsa kafir oldu demedim. bunu söyleyen kafir olur dedim. sende biliyorsun ki Allah ile Peygamberi denk Tutan kafir olur. burada yok olmaz öyle birşey doğru sözdür diye tastik eden de kafir olur. bunda kimse farklı düşünmez. yoksa İmam Rabbani ile Peygamberimizimi denk tutuyordu. tam aklımda degil.

    ama o hoca onu gerçekten hangi manada dedi , onuda bilemiyoruz. sonra sen kendin söyledin galiba coşkuyla ağzından çıkmış. sonra dinleyince konuşmasını Tövbe etti diye. Tövbe etmiş bir hata sonucu çıkmış ağzından ben ne diyeyim ki. ama ben şahsa Kafir oldu demem vede diyemem. kafire bile kafirsin diyemiyorum. karşıdaki müslüman çıkar ben kafir olurum sonra . sende benim gibi yapmıyormusun. sözlerime şirk diyorsun Ama bana kafir oldun diyemiyorsun . bunun gibi işte.

    Alıntı
    Suyuti'ye gelince
    her alim gibi onun da hataları vardır
    ibnü'l-Cevzi'nin de
    bak Suyuti mesela neler yapmış:
    Tabiki vardır . hepsinde hata vardır. Suyuti en sevdigim alimlerden dir. Ama hatasız demek tabiki çok yanlıştır.

    orada yayınladıgın hadisi şeriflerle ben Amel etmişim zaten. senet olarak bilmiyorum. Zaten ben hadislerin senetlerine pek bakmam. Ehli sünnet alimlerimizden gelen yeterki bir hadisi şerif olsun başımın üstünde taşırım. ama Suyutinin mevzu dedigi hadisi şerifler Uydurma anlamı taşımıyor. bilmiyorum bir kitapta sahi diyipte diğerinde Mevzu dediğini onu araştırırım.

    İmam Suyuti (Rahimehullah) '' el-Cami'u's-Sağir'' isimli eserinin başında Kitaplarında uydurma bir rivayete yer verilmeyecegine dair bizi temin etmiş yani güvence vermiştir.. bende sonuna kadar inanıyorum


  13. 17.Ocak.2014, 21:06
    7
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: Kandillerde oruç tutmak bid'at mi

    kandillerde oruç tutmak

    Kandil gecelerinin gündüzlerinde oruç tutmak bazı alimlerce müstehap sayılmıştır. Zira sıhhati tartışmalı da olsa bir rivayette Hz. Peygamber (s.a.s.) “Şabanın ortasında yani berat gecesinde ibadet ediniz, gündüz oruç tutunuz. Allah o gece güneşin batmasıyla dünya semasında tecelli eder ve fecir doğana kadar, ‘Yok mu benden af isteyen onu affedeyim, yok mu benden rızık isteyen ona rızık vereyim, yok mu bir musibete uğrayan ona afiyet vereyim, yok mu şöyle, yok mu böyle! ‘ der.” (bkz. Tirmizi, Savm 39; İbn Mace, İkame, 191) buyurmuştur.
    Buna karşılık Hz. Peygamber (s.a.s.) Zilhiccenin ilk on günü (Ebu Davud, Sıyam, 62; Tirmizi, Savm, 52), pazartesi ve perşembe günleri, aşure ve arefe günü oruç tutar (Müslim, Sıyam, 196-197), pazartesi orucunu soranlara; “Bugün benim doğduğum, Peygamber olarak gönderildiğim ve Kur’an’ın vahyedildiği gündür.” diye cevap verirdi (Müslim, Sıyam, 198).
    Sonuç itibariyle şu söylenebilir ki, kandil gecelerinde iyilik ve ihsanda bulunmak, daha çok dua, zikir, namaz gibi ibadetlerle meşgul olmak veya ilim ve tefekkür ile geceyi ihya etmek ve gündüzleri oruç tutmak müstehabtır.



  14. 17.Ocak.2014, 21:06
    7
    Moderatör
    kandillerde oruç tutmak

    Kandil gecelerinin gündüzlerinde oruç tutmak bazı alimlerce müstehap sayılmıştır. Zira sıhhati tartışmalı da olsa bir rivayette Hz. Peygamber (s.a.s.) “Şabanın ortasında yani berat gecesinde ibadet ediniz, gündüz oruç tutunuz. Allah o gece güneşin batmasıyla dünya semasında tecelli eder ve fecir doğana kadar, ‘Yok mu benden af isteyen onu affedeyim, yok mu benden rızık isteyen ona rızık vereyim, yok mu bir musibete uğrayan ona afiyet vereyim, yok mu şöyle, yok mu böyle! ‘ der.” (bkz. Tirmizi, Savm 39; İbn Mace, İkame, 191) buyurmuştur.
    Buna karşılık Hz. Peygamber (s.a.s.) Zilhiccenin ilk on günü (Ebu Davud, Sıyam, 62; Tirmizi, Savm, 52), pazartesi ve perşembe günleri, aşure ve arefe günü oruç tutar (Müslim, Sıyam, 196-197), pazartesi orucunu soranlara; “Bugün benim doğduğum, Peygamber olarak gönderildiğim ve Kur’an’ın vahyedildiği gündür.” diye cevap verirdi (Müslim, Sıyam, 198).
    Sonuç itibariyle şu söylenebilir ki, kandil gecelerinde iyilik ve ihsanda bulunmak, daha çok dua, zikir, namaz gibi ibadetlerle meşgul olmak veya ilim ve tefekkür ile geceyi ihya etmek ve gündüzleri oruç tutmak müstehabtır.



  15. 23.Nisan.2015, 14:37
    8
    Misafir

    Cevap: Kandillerde oruç tutmak bid'at mi

    Regaip kandilinde oruc tutuyorum fakat namaz kilmiyorum bisey olur mu ?


  16. 23.Nisan.2015, 14:37
    8
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Regaip kandilinde oruc tutuyorum fakat namaz kilmiyorum bisey olur mu ?


  17. 01.Haziran.2015, 23:55
    9
    Misafir

    Cevap: Kandillerde oruç tutmak bid'at mi

    Kardesim tuttugun oruçtan sonra içinde bir ihtiyac sahibine yardimda bulunmak icin engellenemez bir istek duyuyorsan bidat degildir yok sadece cennet huri vs geliyorsa bidattir


  18. 01.Haziran.2015, 23:55
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kardesim tuttugun oruçtan sonra içinde bir ihtiyac sahibine yardimda bulunmak icin engellenemez bir istek duyuyorsan bidat degildir yok sadece cennet huri vs geliyorsa bidattir


  19. 01.Haziran.2015, 23:57
    10
    Misafir

    Cevap: Kandillerde oruç tutmak bid'at mi

    iyi insan olma yolunda sana katkı sagliyorsa o da baslangic olarak iyidir


  20. 01.Haziran.2015, 23:57
    10
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    iyi insan olma yolunda sana katkı sagliyorsa o da baslangic olarak iyidir


  21. 21.Mayıs.2016, 00:39
    11
    Misafir

    Cevap: Kandillerde oruç tutmak bid'at mi

    Aleykum selam
    Uc aylar Peygamberimizin zamanında da vardı bence çünkü hadislerde duydum üç aylarda oruç tutulduğunu bid'at mi onu bende bilmiyorum inşallah biraz da olsa yardımcı olabilmisimdir


  22. 21.Mayıs.2016, 00:39
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Aleykum selam
    Uc aylar Peygamberimizin zamanında da vardı bence çünkü hadislerde duydum üç aylarda oruç tutulduğunu bid'at mi onu bende bilmiyorum inşallah biraz da olsa yardımcı olabilmisimdir





+ Yorum Gönder