Konusunu Oylayın.: Kuranı Kerim olan odada yatılır mı?

5 üzerinden 4.20 | Toplam : 5 kişi
Kuranı Kerim olan odada yatılır mı?
  1. 09.Mayıs.2012, 17:56
    1
    rabia fatma
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Mayıs.2012
    Üye No: 95978
    Mesaj Sayısı: 14
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Kuranı Kerim olan odada yatılır mı?

  2. 09.Mayıs.2012, 18:04
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Kur'an-ı Kerim olan odada yatılırmı?




    Bulunduğunuz odada muhtemelen kur'an yüksek bir yerdedir. Bu şekilde ayağınız o tarafa uzatsanız bile kur'ana uzatmış olmazsınız. Kur'ana hürmet güzeldir, ama bundan dolayı sıkıntıya girmeye gerek yoktur.

    Fotoğrafın üzerinde kuran ayetleri yazılmış ise buna saygılı göstermek gerekir. Cebinde ayet olduğu halde helaya gitmekten sakınmak lazımdır. Bilhassa fenni olmayan helalara girmekte kerahet vardır. Fenni helalara gelince, temiz tutuluyorsa bir sakınca yoktur. Fakih Ebu Caferden bu mesele sorulduğunda şu cevabı vermiştir: Rasgele bir helaya girerse bunda kerahet vardır. Kendine ait temiz bit tuvalet ise bunda bir kerahet yoktur.

    Duvara asılı bulunan Mushafa karşı ayakları uzatmakta bir sakınca yoktur. Çünkü mushaf yukarı kısımda bulunuyordur. Taşıdığı yükün arasında Kuran veya dini eserler bulunur da onu korumak için yükün üzerinde oturur veya uzanıp uyursa bunda bir günah yoktur. Fakat koruma amacı yoksa, böyle yaparsa mekruhtur.

    Bir müslüman ayağını mushafın üzerine koyarsa ve bunda zaruri bir hal yoksa o takdirde küfre girer demişlerdir.

    Açıkça günah işlenip insanlardanda utanmayan kişilerin bulunduğu yerde Kuran okumak, tesbih ve Tahmid de bulunmak ve hadis okumak ve açıklamak mekruhtur. Okuyan günahkar olur. Ancak gaflet içinde dünya işleriyle haşir neşir olan, bu arada Allahı unutan kişileri uyarmak için onların duyacağı bir sesle Kelimei tevhidi söylemek, zikir ve tesbihte bulunmak caiz olur.

    Hamamda yüksek sesle Kuran okumak mekruhtur. Alçak sesle veya kendisinin işiteceği kadar yüksek bir sesle okursa bunda bir sakınca yoktur.

    SİE//İslam Fıkhı Ansiklopedisi Celal Yıldırım



  3. 09.Mayıs.2012, 18:04
    2
    Silent and lonely rains



    Bulunduğunuz odada muhtemelen kur'an yüksek bir yerdedir. Bu şekilde ayağınız o tarafa uzatsanız bile kur'ana uzatmış olmazsınız. Kur'ana hürmet güzeldir, ama bundan dolayı sıkıntıya girmeye gerek yoktur.

    Fotoğrafın üzerinde kuran ayetleri yazılmış ise buna saygılı göstermek gerekir. Cebinde ayet olduğu halde helaya gitmekten sakınmak lazımdır. Bilhassa fenni olmayan helalara girmekte kerahet vardır. Fenni helalara gelince, temiz tutuluyorsa bir sakınca yoktur. Fakih Ebu Caferden bu mesele sorulduğunda şu cevabı vermiştir: Rasgele bir helaya girerse bunda kerahet vardır. Kendine ait temiz bit tuvalet ise bunda bir kerahet yoktur.

    Duvara asılı bulunan Mushafa karşı ayakları uzatmakta bir sakınca yoktur. Çünkü mushaf yukarı kısımda bulunuyordur. Taşıdığı yükün arasında Kuran veya dini eserler bulunur da onu korumak için yükün üzerinde oturur veya uzanıp uyursa bunda bir günah yoktur. Fakat koruma amacı yoksa, böyle yaparsa mekruhtur.

    Bir müslüman ayağını mushafın üzerine koyarsa ve bunda zaruri bir hal yoksa o takdirde küfre girer demişlerdir.

    Açıkça günah işlenip insanlardanda utanmayan kişilerin bulunduğu yerde Kuran okumak, tesbih ve Tahmid de bulunmak ve hadis okumak ve açıklamak mekruhtur. Okuyan günahkar olur. Ancak gaflet içinde dünya işleriyle haşir neşir olan, bu arada Allahı unutan kişileri uyarmak için onların duyacağı bir sesle Kelimei tevhidi söylemek, zikir ve tesbihte bulunmak caiz olur.

    Hamamda yüksek sesle Kuran okumak mekruhtur. Alçak sesle veya kendisinin işiteceği kadar yüksek bir sesle okursa bunda bir sakınca yoktur.

    SİE//İslam Fıkhı Ansiklopedisi Celal Yıldırım






+ Yorum Gönder