Konusunu Oylayın.: Kadının çalışması ve harcaması

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Kadının çalışması ve harcaması
  1. 09.Mayıs.2012, 14:37
    1
    serdaraca
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Mayıs.2012
    Üye No: 96043
    Mesaj Sayısı: 1
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 34

    Kadının çalışması ve harcaması






    Kadının çalışması ve harcaması Mumsema 1.) Karım kadının islamda çalışmasına gerek yoktur diyerek çalışmak istemiyor. Çalıştığı yerde tesettürüne ve ibadetine karışan yok. Ve bizim maadi durumumuzla ancak karnımızı doyuruyoruz. Dini gerekçe göstererek işi bırakması doğrumu
    2.)Karım Evi geçindirmek erkeğin görevi diyerek aldığı maaşla babasının ev almasına yardım etmek istiyor. Kendi maaşı olduğu için benim karışma hakkım olmadığı ve erkek olduğum için evi geçindirmek benim görevim olduğunu söylüyor yaptıkları doğrumu. bu arada biz yeni evlendik ve düğün borcumuz var ve bizim evimiz arabamız yok


  2. 09.Mayıs.2012, 14:37
    1
    serdaraca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    1.) Karım kadının islamda çalışmasına gerek yoktur diyerek çalışmak istemiyor. Çalıştığı yerde tesettürüne ve ibadetine karışan yok. Ve bizim maadi durumumuzla ancak karnımızı doyuruyoruz. Dini gerekçe göstererek işi bırakması doğrumu
    2.)Karım Evi geçindirmek erkeğin görevi diyerek aldığı maaşla babasının ev almasına yardım etmek istiyor. Kendi maaşı olduğu için benim karışma hakkım olmadığı ve erkek olduğum için evi geçindirmek benim görevim olduğunu söylüyor yaptıkları doğrumu. bu arada biz yeni evlendik ve düğün borcumuz var ve bizim evimiz arabamız yok


    Benzer Konular

    - Kadının çalışması ve aile baskısı

    - Kocası olmayan kadının çalışması caiz mi?

    - Hanefi mezhebinde kadının çalışması

    - Kadının çalışması konusunda

    - Kadının çalışması doğru mudur?

  3. 09.Mayıs.2012, 14:47
    2
    burcealtug
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2012
    Üye No: 94504
    Mesaj Sayısı: 980
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: ALLAHÜTELANIN ARŞININ ALTINDA HERHANGİBİR YER

    Cevap: Kadının çalışması ve harcaması




    selamünaleyküm kardeşim.
    anlattığın konunun benzeri benim eltimlerin başına geldiği için söylüyorum ki eşin yanlış yapıyor.
    Elbette eşin muhtaçlarsa ailesine yardım etmelidir ama bunu abartmamalı öncelikle kendi kurmuş olduğu ailesini yuvasına öncelik vermelidir.
    Hz Hatice ANA mızda çalışan bir bayandı.Asla çalışmaktan yoksunmadı.
    Bence eşin hazır yiyeyim demekte
    Önce eşine karşı olan sorumluluğunu yerine getirmeli.Evi dişi kuş yapar. Sorumluluk almalı. Ben eşime destek olmasaydım burda ALLAH kendimi beğenmekten kalbimi korusun. Eşim 2 ev alamazdı. Çünkü ben ANKARA da doğmuş büyümüş biri olarak ona ilçeden ev aldırmazdım. Birde yemek haricinde giyimde kuşamda gezmede tozmada ona hep destek oldum. Maaşımı ona verdim. Az giydim az gezdim. Bilmem anlatabiliyormuyum?Eltimde kendi ailesine hep destek çıktığı için 2 evini batırdı. Eşi ile çok problem yaşıyor. Ailesine çok düşkün ve maddi destek oluyor. Bunu abartıyor. Eşi avukat kendi öğretmen ....ama bir evleri bile yok. 40 yaşlardalar....
    Eşine güzellikle itiraz et. Ama erkek olarak ağırlığını koymasını bilmezsen kadın(ben de kadınım)çok ustadır. Seni avucunun içine almasın. Yanarsın.
    ALLAH huzur versin kardeşim.


  4. 09.Mayıs.2012, 14:47
    2
    Kıdemli Üye



    selamünaleyküm kardeşim.
    anlattığın konunun benzeri benim eltimlerin başına geldiği için söylüyorum ki eşin yanlış yapıyor.
    Elbette eşin muhtaçlarsa ailesine yardım etmelidir ama bunu abartmamalı öncelikle kendi kurmuş olduğu ailesini yuvasına öncelik vermelidir.
    Hz Hatice ANA mızda çalışan bir bayandı.Asla çalışmaktan yoksunmadı.
    Bence eşin hazır yiyeyim demekte
    Önce eşine karşı olan sorumluluğunu yerine getirmeli.Evi dişi kuş yapar. Sorumluluk almalı. Ben eşime destek olmasaydım burda ALLAH kendimi beğenmekten kalbimi korusun. Eşim 2 ev alamazdı. Çünkü ben ANKARA da doğmuş büyümüş biri olarak ona ilçeden ev aldırmazdım. Birde yemek haricinde giyimde kuşamda gezmede tozmada ona hep destek oldum. Maaşımı ona verdim. Az giydim az gezdim. Bilmem anlatabiliyormuyum?Eltimde kendi ailesine hep destek çıktığı için 2 evini batırdı. Eşi ile çok problem yaşıyor. Ailesine çok düşkün ve maddi destek oluyor. Bunu abartıyor. Eşi avukat kendi öğretmen ....ama bir evleri bile yok. 40 yaşlardalar....
    Eşine güzellikle itiraz et. Ama erkek olarak ağırlığını koymasını bilmezsen kadın(ben de kadınım)çok ustadır. Seni avucunun içine almasın. Yanarsın.
    ALLAH huzur versin kardeşim.


  5. 09.Mayıs.2012, 15:43
    3
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Kadının çalışması ve harcaması

    İdeal olanı, kadının çalışmamasıdır. Yani dışarıda yabancıların yanında çalışmaya mecbur kalmamasıdır. Çünkü kadının evindeki çalışması kendisine yetip de artar bile.

    Zaten evindeki çalışması da bir bakıma nafile ibadet hükmünde bir meşguliyettir. Hanımların bu konuda imtiyazlı durumları vardır. Beyine gönül rızasıyla hizmeti, çocuklarına bakması, onlarla gece gündüz haşir neşir olması nafile ibadetten başka bir manaya gelmez. bu kudsiyette bir çalışma ise düşünen bir hanımefendi için tatmin edici olsa gerektir.

    Çünkü bu çalışma, yuvasında huzur, amel defterinde de sevaba vesiledir. Ancak ekonomik şatların zorlamasıyla yabancıların yanında çalışmaya mecbur kalan hanımları da görmekteyiz.

    Bir mühim nokta da, çalışacak hanımın beyi ile olan durumudur. Hanımının çalışması beyinin izin ve rızasına bağlıdır. Beyinden izin çıkmaz, rızası söz konusu olmazsa hanımın çalışması meşru da olmaz, makul de görülmez.

    Bu izni vermeyen beyden hanımın makul ve meşru isteklerine cevap verip vermediği araştırılır. Zaruri ihtiyaçları temin ediyor, mecburi olan istekler eve getiriliyor da hanım bunlara kanaat etmiyo, daha fazlasını, daha lüks ve israflısını talep ediorsa, buna çalışma gerekçesi olarak bakılamaz. İhtiyaç üstü istekte bulunan hanımın arzularına haklılık payı verilmez.

    Bu konuda bazı hadisler bizi uyarmaktadır.

    Ahir zamanda lüks ve israf alıp yürüyecek. Öyle ki, ihtiyaç olmayan şeyler dahi zaruri ihtşyaç talakki edilirhale getirilecek. Bu durumda hanımlar, kızlar, oğullar ailenin reisini, steklerini karşılama konusunda zorlayacaklar... Helal kazançla bu istekleri karşılayamayan evin reisi de bu defa helal haram sınırlarını tanımaz hale gelecek, ne bulursa almaya çalışacak. Böyece aile reisini, çocuklarıyla ailesi, uhrevi yönden felakete sürüklemiş olacaktır. Demek ihtiyaç anlayışı çok değişecek...

    Hadisin bu ikazı aile bireylerini ciddi şekilde düşündürmeli, çevrenin telkin ettiği ihtiyaç olmayan şeyleri de ihtiyaç gibi görmekten uzak kalmalı, helal lokmayla iktifa etmeye nefsimizi razı etme basiretini göstermeliyiz. Aksi halde beyi bırak hanımın çalışması dahi geçinmeye yetmeyecektir.

    Kadının kazancı kendine aittir. Eğer koca kadına çalışması için izin verirse kazancına ortak olamaz.

    Çalışmak zorunda kalan kadınlar için akla ilk gelen teeml şartlar şunlar olsa gerektir:

    1- Çalışma yerine gidip gelirken ve iş yerinde fitne olmayacak, hanımı ve yakınlarını zihnen rahatsız edecek ahlaki davranışlar mevcut bulunmayacaktır. Yani çalışma ortamında emniyet ve ciddiyet bulunacaktır.

    2- Çalışan hanım yabancı bir erkekle iki ikiye muhatap olmayacak, baş başa kalma gibi mecburiyetler söz konusu hale gelmeyecektir.

    Bu konuda Efendimiz (s.a.v.) in ikazı her zaman hatırda tutulacaktır.

    "Bir kadınla yabancı bir erkek, iki ikiye muhatap olur, baş başa kalırsa bunların üçüncüsü şeytandır!"

    3- Tesettürlü bulunmak, namahreme tesettürsüz muhatap olmak zorunda kalmamak.
    S.İslmyt

    kadının çalışması








  6. 09.Mayıs.2012, 15:43
    3
    Silent and lonely rains
    İdeal olanı, kadının çalışmamasıdır. Yani dışarıda yabancıların yanında çalışmaya mecbur kalmamasıdır. Çünkü kadının evindeki çalışması kendisine yetip de artar bile.

    Zaten evindeki çalışması da bir bakıma nafile ibadet hükmünde bir meşguliyettir. Hanımların bu konuda imtiyazlı durumları vardır. Beyine gönül rızasıyla hizmeti, çocuklarına bakması, onlarla gece gündüz haşir neşir olması nafile ibadetten başka bir manaya gelmez. bu kudsiyette bir çalışma ise düşünen bir hanımefendi için tatmin edici olsa gerektir.

    Çünkü bu çalışma, yuvasında huzur, amel defterinde de sevaba vesiledir. Ancak ekonomik şatların zorlamasıyla yabancıların yanında çalışmaya mecbur kalan hanımları da görmekteyiz.

    Bir mühim nokta da, çalışacak hanımın beyi ile olan durumudur. Hanımının çalışması beyinin izin ve rızasına bağlıdır. Beyinden izin çıkmaz, rızası söz konusu olmazsa hanımın çalışması meşru da olmaz, makul de görülmez.

    Bu izni vermeyen beyden hanımın makul ve meşru isteklerine cevap verip vermediği araştırılır. Zaruri ihtiyaçları temin ediyor, mecburi olan istekler eve getiriliyor da hanım bunlara kanaat etmiyo, daha fazlasını, daha lüks ve israflısını talep ediorsa, buna çalışma gerekçesi olarak bakılamaz. İhtiyaç üstü istekte bulunan hanımın arzularına haklılık payı verilmez.

    Bu konuda bazı hadisler bizi uyarmaktadır.

    Ahir zamanda lüks ve israf alıp yürüyecek. Öyle ki, ihtiyaç olmayan şeyler dahi zaruri ihtşyaç talakki edilirhale getirilecek. Bu durumda hanımlar, kızlar, oğullar ailenin reisini, steklerini karşılama konusunda zorlayacaklar... Helal kazançla bu istekleri karşılayamayan evin reisi de bu defa helal haram sınırlarını tanımaz hale gelecek, ne bulursa almaya çalışacak. Böyece aile reisini, çocuklarıyla ailesi, uhrevi yönden felakete sürüklemiş olacaktır. Demek ihtiyaç anlayışı çok değişecek...

    Hadisin bu ikazı aile bireylerini ciddi şekilde düşündürmeli, çevrenin telkin ettiği ihtiyaç olmayan şeyleri de ihtiyaç gibi görmekten uzak kalmalı, helal lokmayla iktifa etmeye nefsimizi razı etme basiretini göstermeliyiz. Aksi halde beyi bırak hanımın çalışması dahi geçinmeye yetmeyecektir.

    Kadının kazancı kendine aittir. Eğer koca kadına çalışması için izin verirse kazancına ortak olamaz.

    Çalışmak zorunda kalan kadınlar için akla ilk gelen teeml şartlar şunlar olsa gerektir:

    1- Çalışma yerine gidip gelirken ve iş yerinde fitne olmayacak, hanımı ve yakınlarını zihnen rahatsız edecek ahlaki davranışlar mevcut bulunmayacaktır. Yani çalışma ortamında emniyet ve ciddiyet bulunacaktır.

    2- Çalışan hanım yabancı bir erkekle iki ikiye muhatap olmayacak, baş başa kalma gibi mecburiyetler söz konusu hale gelmeyecektir.

    Bu konuda Efendimiz (s.a.v.) in ikazı her zaman hatırda tutulacaktır.

    "Bir kadınla yabancı bir erkek, iki ikiye muhatap olur, baş başa kalırsa bunların üçüncüsü şeytandır!"

    3- Tesettürlü bulunmak, namahreme tesettürsüz muhatap olmak zorunda kalmamak.
    S.İslmyt

    kadının çalışması








  7. 22.Mayıs.2012, 20:15
    4
    cigdemtas
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Mayıs.2012
    Üye No: 96220
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Kadının çalışması ve harcaması

    Merhaba,
    Islam'da bir kadinin (ben de kadinim) calismakla mukellef tutulmamis olmasi esinizin davranisini hakli kilmaz. Cunku esiniz dinin hukumlerini kendi sahsi cikarina gore yorumluyor bence. Eger kucuk cocuklari olsa, onlara bakacak kimse olmasa, tabi ki evde oturmayi tercih edebilir ve bu anlasilir. Ama bu durumda, sizin maddi durumunuz ortadayken bir kadinin es olarak asli gorevi esine yardimci olmak, esiyle butunlesmek, bir aile kurmak ve gerekirse - Allah korusun sizin isiniz olmasa bile, bunu kimselere hissettirmeden yuvanin devamini saglamaya yonelik davranmaktir. Bir yerde temizlikci olarak calisan bir hanim taniyorum, oyle bir hanimdi ki, esinin durumu kotu oldugu icin eve bakmak zorundaydi, esi onu calistirmak istemiyordu, o da esi kendisini kotu hissetmesin diye ona hissettirmeden evde kucuk cocuklara ozel ders verirdi gunduzleri..Dedigim sey su aslinda: evet, erkek kadinin calistigi kazandigi paraya zorla el koyamaz Islam'da. Ama biliyorsan ki esine yardimci olacak, biliyorsan ki tesetturunle calisabileceksin, neden calismayasin? Babaya para vermeye gelince, kardesimizin dedigi gibi ihtiyac dahilinde bakmak anlasilir, esini zor duruma sokup onlara ev almak anlasilmaz. Allah hayirli esler nasip etsin..


    Lakin ahir zamanda yasiyoruz, bir kisinin calismasiyla ev gecinmiyor.


  8. 22.Mayıs.2012, 20:15
    4
    cigdemtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Merhaba,
    Islam'da bir kadinin (ben de kadinim) calismakla mukellef tutulmamis olmasi esinizin davranisini hakli kilmaz. Cunku esiniz dinin hukumlerini kendi sahsi cikarina gore yorumluyor bence. Eger kucuk cocuklari olsa, onlara bakacak kimse olmasa, tabi ki evde oturmayi tercih edebilir ve bu anlasilir. Ama bu durumda, sizin maddi durumunuz ortadayken bir kadinin es olarak asli gorevi esine yardimci olmak, esiyle butunlesmek, bir aile kurmak ve gerekirse - Allah korusun sizin isiniz olmasa bile, bunu kimselere hissettirmeden yuvanin devamini saglamaya yonelik davranmaktir. Bir yerde temizlikci olarak calisan bir hanim taniyorum, oyle bir hanimdi ki, esinin durumu kotu oldugu icin eve bakmak zorundaydi, esi onu calistirmak istemiyordu, o da esi kendisini kotu hissetmesin diye ona hissettirmeden evde kucuk cocuklara ozel ders verirdi gunduzleri..Dedigim sey su aslinda: evet, erkek kadinin calistigi kazandigi paraya zorla el koyamaz Islam'da. Ama biliyorsan ki esine yardimci olacak, biliyorsan ki tesetturunle calisabileceksin, neden calismayasin? Babaya para vermeye gelince, kardesimizin dedigi gibi ihtiyac dahilinde bakmak anlasilir, esini zor duruma sokup onlara ev almak anlasilmaz. Allah hayirli esler nasip etsin..


    Lakin ahir zamanda yasiyoruz, bir kisinin calismasiyla ev gecinmiyor.


  9. 22.Mayıs.2012, 20:30
    5
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Kadının çalışması ve harcaması

    bir kişinin çalışması ile evin geçinmemesi tesadüfi bir olay değildir
    birileri bunu böyle ayarlıyor
    ve o birilerinin bundaki amacı kadını evden çıkarmak
    böylece aileyi yıkabilmektir


  10. 22.Mayıs.2012, 20:30
    5
    âb ü kil
    bir kişinin çalışması ile evin geçinmemesi tesadüfi bir olay değildir
    birileri bunu böyle ayarlıyor
    ve o birilerinin bundaki amacı kadını evden çıkarmak
    böylece aileyi yıkabilmektir





+ Yorum Gönder