Konusunu Oylayın.: Peygamberimize kainatın efendisi denilmektedir. Bu şirk midir?

5 üzerinden 4.20 | Toplam : 5 kişi
Peygamberimize kainatın efendisi denilmektedir. Bu şirk midir?
  1. 17.Ağustos.2012, 06:04
    25
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: peygamberimize kainatın efendisi denilmektedir. Bu şirk midir?

    reklam


    Cevap: peygamberimize kainatın efendisi denilmektedir. Bu şirk midir? isimli konu Mumsema.com Cevap: peygamberimize kainatın efendisi denilmektedir. Bu şirk midir?
    Allah edebiyat ile değil samimiyet ile dua kabul eder


  2. 17.Ağustos.2012, 06:04
    25
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    reklam


    Allah edebiyat ile değil samimiyet ile dua kabul eder


  3. 17.Ağustos.2012, 06:12
    26
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: peygamberimize kainatın efendisi denilmektedir. Bu şirk midir?

    reklam


    Alıntı
    Allah edebiyat ile değil samimiyet ile dua kabul eder
    Allah bin kere razı olsun kardeş


  4. 17.Ağustos.2012, 06:12
    26
    âb ü kil
    reklam


    Alıntı
    Allah edebiyat ile değil samimiyet ile dua kabul eder
    Allah bin kere razı olsun kardeş


  5. 17.Ağustos.2012, 06:21
    27
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: peygamberimize kainatın efendisi denilmektedir. Bu şirk midir?

    amin cümlemizden abi.


  6. 17.Ağustos.2012, 06:21
    27
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    amin cümlemizden abi.


  7. 17.Ağustos.2012, 11:44
    28
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: peygamberimize kainatın efendisi denilmektedir. Bu şirk midir?

    Kainatın efendisi , Hz Muhammed Sallahu aleyhi ve sellem dir.

    Yaratılmışlar içinde en şereflisi en üstünü o dur.

    Kainatın Rabbi , ilahı Allah-u Te'ala dır. herşeyi yoktan var eden o dur.

    Bütün müslümanlar bunu böyle biliyor.

    kainatın sırrı da Muhammed Mustafa (Sallahu aleyhi ve sellem ) dir.

    Daha Ademin çamuru yoğurulurken ben Peygamberdim diyen kimdir.

    Ruhlar aleminde ilk yaratılan kimdir.

    Allah 'a ilk hamdeden kimdir.

    o bir nur dur, Hatta Nur üstüne Nur dur.

    o olmasa Kainat yaratılmaz dı.

    daha ne diyelim devam edelim o zaman..

    Kâinatın efendisi demek, yaratılmışların en üstünü demektir. Peygamber efendimizi öven, yücelten bizzat Allahü teâlâdır. Üç âyet-i kerime meali şöyledir:
    (Biz seni âlemlere rahmet olarak gönderdik.)
    [Enbiya 107]

    (Senin için bitmeyen, sonsuz mükafat vardır. Elbette sen en büyük ahlak üzeresin.)
    [Kalem 2-4]

    (Biz seni bütün insanlara müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik; fakat insanların çoğu bunu bilmez.) [Sebe 28]

    Hiçbir Müslüman, âlemlere rahmet olarak gönderilen Peygamber efendimizin övülmesinden rahatsız olmaz. Rahatsız olmak Müslüman olmamanın alametidir.


    Peygamber efendimiz, Âdem aleyhisselam yaratılmadan önce de peygamber olup bütün insanlara gönderilmiştir. İlk yaratılan, Peygamber efendimizin ruhuydu. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
    (Ben yaratılış yönüyle peygamberlerin ilki isem de, hepsinden sonra gönderildim.) [İ. Gazali]

    İki âyet-i kerime meali de şöyledir:
    (De ki: Ey insanlar, ben Allah'ın hepinize gönderdiği resulüm.) [Araf 158]

    ([Ey Resulüm!] Biz seni bütün insanlara [Cenneti] müjdeleyici ve uyarıcı [çeşitli azapları haber verici] olarak gönderdik, fakat insanların çoğu bilmez.) [Sebe 28]

    Hâlbuki diğer Peygamberler, kendi milletlerine gönderilmişti. Bir âyet-i kerime meali:
    (Biz, her resulü, bulunduğu kavminin diliyle gönderdik ki, onlara apaçık anlatsın.) [İbrahim 4]

    Bir hadis-i şerif meali:
    (Her peygamber yalnız kendi kavmine geldi, ben ise bütün insanlara gönderildim.) [Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesai]

    Resulullah efendimiz, insanların olduğu gibi cinlerin de peygamberidir. Kur'an-ı kerimde, (Âlemlere uyarıcı olması için...) buyuruluyor. (Furkan 1)

    Bütün müfessirler, ("Bütün âlemlere" ifadesine, cin taifesi de dâhildir) buyuruyorlar. Âlem, Allah'tan başka her şeye, her mahlûka denir. Bunun için birçok âlim, Peygamber efendimizin meleklere de gönderildiğini söylemişlerdir. Üç âyet-i kerime meali şöyledir:
    (Kur'anı dinleyecek cinlerden bir takımını sana yöneltmiştik. Onlar Kur'anı dinlemeye hazır olunca, birbirlerine susun dediler. Kur'anın okunması bitince, her biri birer uyarıcı olarak milletlerine döndükleri zaman dediler ki: "Ey kavmimiz, biz Musa'dan sonra indirilen, kendinden öncekileri doğrulayan, gerçeği ve doğru yolu gösteren bir kitap dinledik. Hepiniz Allah'ın davetçisine [Muhammed aleyhisselama] uyun ve Ona iman edin ki, Allah da günahlarınızı bağışlayıp sizi acı bir azaptan korusun.") [Ahkaf 29, 30, 31]


  8. 17.Ağustos.2012, 11:44
    28
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Kainatın efendisi , Hz Muhammed Sallahu aleyhi ve sellem dir.

    Yaratılmışlar içinde en şereflisi en üstünü o dur.

    Kainatın Rabbi , ilahı Allah-u Te'ala dır. herşeyi yoktan var eden o dur.

    Bütün müslümanlar bunu böyle biliyor.

    kainatın sırrı da Muhammed Mustafa (Sallahu aleyhi ve sellem ) dir.

    Daha Ademin çamuru yoğurulurken ben Peygamberdim diyen kimdir.

    Ruhlar aleminde ilk yaratılan kimdir.

    Allah 'a ilk hamdeden kimdir.

    o bir nur dur, Hatta Nur üstüne Nur dur.

    o olmasa Kainat yaratılmaz dı.

    daha ne diyelim devam edelim o zaman..

    Kâinatın efendisi demek, yaratılmışların en üstünü demektir. Peygamber efendimizi öven, yücelten bizzat Allahü teâlâdır. Üç âyet-i kerime meali şöyledir:
    (Biz seni âlemlere rahmet olarak gönderdik.)
    [Enbiya 107]

    (Senin için bitmeyen, sonsuz mükafat vardır. Elbette sen en büyük ahlak üzeresin.)
    [Kalem 2-4]

    (Biz seni bütün insanlara müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik; fakat insanların çoğu bunu bilmez.) [Sebe 28]

    Hiçbir Müslüman, âlemlere rahmet olarak gönderilen Peygamber efendimizin övülmesinden rahatsız olmaz. Rahatsız olmak Müslüman olmamanın alametidir.


    Peygamber efendimiz, Âdem aleyhisselam yaratılmadan önce de peygamber olup bütün insanlara gönderilmiştir. İlk yaratılan, Peygamber efendimizin ruhuydu. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
    (Ben yaratılış yönüyle peygamberlerin ilki isem de, hepsinden sonra gönderildim.) [İ. Gazali]

    İki âyet-i kerime meali de şöyledir:
    (De ki: Ey insanlar, ben Allah'ın hepinize gönderdiği resulüm.) [Araf 158]

    ([Ey Resulüm!] Biz seni bütün insanlara [Cenneti] müjdeleyici ve uyarıcı [çeşitli azapları haber verici] olarak gönderdik, fakat insanların çoğu bilmez.) [Sebe 28]

    Hâlbuki diğer Peygamberler, kendi milletlerine gönderilmişti. Bir âyet-i kerime meali:
    (Biz, her resulü, bulunduğu kavminin diliyle gönderdik ki, onlara apaçık anlatsın.) [İbrahim 4]

    Bir hadis-i şerif meali:
    (Her peygamber yalnız kendi kavmine geldi, ben ise bütün insanlara gönderildim.) [Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesai]

    Resulullah efendimiz, insanların olduğu gibi cinlerin de peygamberidir. Kur'an-ı kerimde, (Âlemlere uyarıcı olması için...) buyuruluyor. (Furkan 1)

    Bütün müfessirler, ("Bütün âlemlere" ifadesine, cin taifesi de dâhildir) buyuruyorlar. Âlem, Allah'tan başka her şeye, her mahlûka denir. Bunun için birçok âlim, Peygamber efendimizin meleklere de gönderildiğini söylemişlerdir. Üç âyet-i kerime meali şöyledir:
    (Kur'anı dinleyecek cinlerden bir takımını sana yöneltmiştik. Onlar Kur'anı dinlemeye hazır olunca, birbirlerine susun dediler. Kur'anın okunması bitince, her biri birer uyarıcı olarak milletlerine döndükleri zaman dediler ki: "Ey kavmimiz, biz Musa'dan sonra indirilen, kendinden öncekileri doğrulayan, gerçeği ve doğru yolu gösteren bir kitap dinledik. Hepiniz Allah'ın davetçisine [Muhammed aleyhisselama] uyun ve Ona iman edin ki, Allah da günahlarınızı bağışlayıp sizi acı bir azaptan korusun.") [Ahkaf 29, 30, 31]


  9. 17.Ağustos.2012, 16:42
    29
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: peygamberimize kainatın efendisi denilmektedir. Bu şirk midir?

    Alıntı
    Hiçbir Müslüman, âlemlere rahmet olarak gönderilen Peygamber efendimizin övülmesinden rahatsız olmaz. Rahatsız olmak Müslüman olmamanın alametidir.
    Müslümanlara karşı bu kadar iftiracı olmak neyin alametidir?
    biz "Peygamberimiz övülmesin" mi dedik?
    yoksa onu övmede aşırıya gitmeye mi karşı çıktık?
    efendi kelimesinin anlamını sözlükten verdim yukarıda
    bak bakalım senin dediğin gibi "yaratılmışların en üstünü" anlamı var mı?
    hatta hem yönetici hem de hizmetçi anlamı bile var ki
    bu da tıpkı Raina kelimesinin anlamlarına benziyor

    Alıntı
    o olmasa Kainat yaratılmaz dı.
    bu zırvanın cevabı defalarca verildi
    her seferinde bunun hadis olmadığını kabul ettiniz
    ama sürekli aynı şeyi tekrarlayan bunaklar gibi
    arada bir bu zırvayı hadis diye savunmaya yeniden başlıyorsunuz

    meraklısı forumda "levlake" yazsın aratsın
    o zaman şu bilgileri bulur
    Alıntı
    Sen olmasaydın Ya Muhammed! evreni yaratmazdım’

    El-Sagani “uydurulmuş” dedi.( El-Sagani El-Hadis El-Mevzuat sy.7) Elbanide aynı şeyi söylemiştir.( Silsile el-Zayif 1/450 no 282)
    El Acluni Uydurma olduğunu söylemiştir ( el-Aclûnî, Keşfu'l-Hafâ, II, 214.)

    Aliyyulkârî de, "el-Esraru'l Merfua Fi'l Ahbari'l Mevdua" adını taşıyan eserinde şu ifadelere yer verir:"Sağani bu ifade için mevzudur, uydurmadır, dedi. Nitekim el-Hulasa adlı eserde de böyle geçmektedir. Ancak mana bakımından sahihtir."



  10. 17.Ağustos.2012, 16:42
    29
    âb ü kil
    Alıntı
    Hiçbir Müslüman, âlemlere rahmet olarak gönderilen Peygamber efendimizin övülmesinden rahatsız olmaz. Rahatsız olmak Müslüman olmamanın alametidir.
    Müslümanlara karşı bu kadar iftiracı olmak neyin alametidir?
    biz "Peygamberimiz övülmesin" mi dedik?
    yoksa onu övmede aşırıya gitmeye mi karşı çıktık?
    efendi kelimesinin anlamını sözlükten verdim yukarıda
    bak bakalım senin dediğin gibi "yaratılmışların en üstünü" anlamı var mı?
    hatta hem yönetici hem de hizmetçi anlamı bile var ki
    bu da tıpkı Raina kelimesinin anlamlarına benziyor

    Alıntı
    o olmasa Kainat yaratılmaz dı.
    bu zırvanın cevabı defalarca verildi
    her seferinde bunun hadis olmadığını kabul ettiniz
    ama sürekli aynı şeyi tekrarlayan bunaklar gibi
    arada bir bu zırvayı hadis diye savunmaya yeniden başlıyorsunuz

    meraklısı forumda "levlake" yazsın aratsın
    o zaman şu bilgileri bulur
    Alıntı
    Sen olmasaydın Ya Muhammed! evreni yaratmazdım’

    El-Sagani “uydurulmuş” dedi.( El-Sagani El-Hadis El-Mevzuat sy.7) Elbanide aynı şeyi söylemiştir.( Silsile el-Zayif 1/450 no 282)
    El Acluni Uydurma olduğunu söylemiştir ( el-Aclûnî, Keşfu'l-Hafâ, II, 214.)

    Aliyyulkârî de, "el-Esraru'l Merfua Fi'l Ahbari'l Mevdua" adını taşıyan eserinde şu ifadelere yer verir:"Sağani bu ifade için mevzudur, uydurmadır, dedi. Nitekim el-Hulasa adlı eserde de böyle geçmektedir. Ancak mana bakımından sahihtir."



  11. 17.Ağustos.2012, 17:00
    30
    İLİMCİK
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Haziran.2012
    Üye No: 96623
    Mesaj Sayısı: 419
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: peygamberimize kainatın efendisi denilmektedir. Bu şirk midir?

    Burada bazı kardeşlerimizin intikal edemediği bir şey var. O da şudur:Allah'ın isimleri ve sıfatları, Allah'ı bir derece tanımamız için birer ünvan-ı mülahazadır..Yani, temsil ve mecazdır..Yani, Cenab-ı Hak, eğer bizim gördüğümüz ve bildiğimiz şeylerden kendini bize tanıtmasaydı biz Allah'ı tanıyamazdık..Öyle ise, bizdeki sıfat ve isimler bir vahid-i kıyasidir..Mesela, biz bize verilen görme sıfatı ile Allah'ın görmesini, cüz'i ilmimizle Allah'ın ilmini, şefkatimizle Allah'ın şefkatini vs..bir derece anlıyoruz..Aynen onun gibi, "efendi" kelimesi de bir insan için kullanılabilir..Bu sıfat bir insana verilebilir..Aynı, mürebbi, aziz, kerim, hakim vs..gibi isimleri bir insana verdiğimiz gibi..Yoksa, EĞER EFENDİ KELİMESİ RABB YERİNE KULLANILACAKSA, HİÇ BİR İNSANA EFENDİ DEMEMEMİZ GEREKİR..ÇÜNKÜ, İNSAN HİÇ BİR ŞEYİN HAKİKİ RABBİ DEĞİLDİR..HERŞEYİN RABBİ ALLAHTIR..YANİ, İNSAN BU EVİN DE HAKİKİ EFENDİSİ DEĞİLDİR, KAİNATIN DA....ÖYLE İSE, BU KARDEŞLERİMİZN MANTIĞINA GÖRE BİR KİMSE "BU EVİN EFENDİSİ" BİLE ŞİRKE GİRMİŞ OLUR..(HAŞA)

    Elhasıl, cahil bayındır bu hakikati bilmediği için zannediyor ki, bir insan kendi sarayının hakiki efendisi olabilir ama, kainat sarayının efendisi olamaz..Bu düşünce tevhidi bilmemekten ve ihata edememekten kaynaklanıyor...


  12. 17.Ağustos.2012, 17:00
    30
    İLİMCİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Burada bazı kardeşlerimizin intikal edemediği bir şey var. O da şudur:Allah'ın isimleri ve sıfatları, Allah'ı bir derece tanımamız için birer ünvan-ı mülahazadır..Yani, temsil ve mecazdır..Yani, Cenab-ı Hak, eğer bizim gördüğümüz ve bildiğimiz şeylerden kendini bize tanıtmasaydı biz Allah'ı tanıyamazdık..Öyle ise, bizdeki sıfat ve isimler bir vahid-i kıyasidir..Mesela, biz bize verilen görme sıfatı ile Allah'ın görmesini, cüz'i ilmimizle Allah'ın ilmini, şefkatimizle Allah'ın şefkatini vs..bir derece anlıyoruz..Aynen onun gibi, "efendi" kelimesi de bir insan için kullanılabilir..Bu sıfat bir insana verilebilir..Aynı, mürebbi, aziz, kerim, hakim vs..gibi isimleri bir insana verdiğimiz gibi..Yoksa, EĞER EFENDİ KELİMESİ RABB YERİNE KULLANILACAKSA, HİÇ BİR İNSANA EFENDİ DEMEMEMİZ GEREKİR..ÇÜNKÜ, İNSAN HİÇ BİR ŞEYİN HAKİKİ RABBİ DEĞİLDİR..HERŞEYİN RABBİ ALLAHTIR..YANİ, İNSAN BU EVİN DE HAKİKİ EFENDİSİ DEĞİLDİR, KAİNATIN DA....ÖYLE İSE, BU KARDEŞLERİMİZN MANTIĞINA GÖRE BİR KİMSE "BU EVİN EFENDİSİ" BİLE ŞİRKE GİRMİŞ OLUR..(HAŞA)

    Elhasıl, cahil bayındır bu hakikati bilmediği için zannediyor ki, bir insan kendi sarayının hakiki efendisi olabilir ama, kainat sarayının efendisi olamaz..Bu düşünce tevhidi bilmemekten ve ihata edememekten kaynaklanıyor...


  13. 17.Ağustos.2012, 17:06
    31
    kaos-duzen
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Temmuz.2012
    Üye No: 97140
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: peygamberimize kainatın efendisi denilmektedir. Bu şirk midir?

    bu açıklamayı beğendim


  14. 17.Ağustos.2012, 17:06
    31
    Seyirci Üye
    bu açıklamayı beğendim


  15. 17.Ağustos.2012, 18:31
    32
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: peygamberimize kainatın efendisi denilmektedir. Bu şirk midir?

    Alıntı
    bu zırvanın cevabı defalarca verildi
    her seferinde bunun hadis olmadığını kabul ettiniz
    ama sürekli aynı şeyi tekrarlayan bunaklar gibi
    arada bir bu zırvayı hadis diye savunmaya yeniden başlıyorsunuz

    meraklısı forumda "levlake" yazsın aratsın
    o zaman şu bilgileri bulur

    ya sen bir hadis lemi işi ele alıyorsun. Bu hadisi şerif lafıs bakımından sahi değildir, yani Peygamberimizin ağzından çıkmamıştır. bunda kabulüz . şimdiye kadar bununda aksisini demedim. Ama mana bakımından bu Sahih dir. Manasını anlamak için Hakim deki sahi hadise bakalım.


    Hadisi şerifte varit olduğuna göre Hz. Âdem Peygamberimiz’le tevessül etmiştir. Hakim “Müstedrek” adlı kitabında aktarır: “Ebu Said Amr bin Muhammed bin Mensur el-Adl, Ebu Hasan Muhammed bin İshak bin İbrahim el-Hanzali’den, o, Ebu Haris Abdullah bin Müslim el-Fehri’den, o,İsmail bin Müselleme’den, o, Abdurrahman bin Zeyd bin Eslem’den, o, babasından, babası dedesinden, dedesi de Hz. Ömer -radıyallâhu anh-’dan rivayet etmiştir ki Allah Resulü -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur:

    لما اقترف آدم الخطيئة قال يارب أسألك بحق محمد لما غفرت لي فقال الله ياآدم وكيف عرفت محمداً ولم

    أخلقه قال يارب لأنك لما خلقتني بيدك ونفخت فيَّ من روحك رفعت رأسي فرأيت على قوائم العرش مكتوباً لا
    إله إلا الله محمد رسول الله فعلمت أنك لم تضف إلى اسمك إلا أحب الخلق إليك فقال الله صدقت يا آدم إنه
    لأحب الخلق إليَّ أدعني بحقه فقد غفرت لك ولولا محمد ما خلقتك

    “Âdem –aleyhisselâm- hata işlediği zaman: “Allah’ım senden Muhammed’in hakkı için bağışlanmamı istiyorum” diye dua etmişti. Allah -celle celâluhu- ona: “ey Âdem! Sen Muhammed’i nereden biliyorsun ben daha onu yaratmadım” diye sorunca o: “Ya rabbi! Sen beni yaratıp ruhundan üfürdüğün vakit ben başımı kaldırıp gökyüzüne baktığım zaman arşın üstünde “la ilahe illallah Muhammedün rasülullah” yazdığını gördüm ve anladım ki sen birisini isminin yanında zikrediyorsan o mahlûkatın sana en sevgili olanıdır.” Allah -celle celâluhu-’da bunun üzerine:“evet ey Âdem! Doğru söyledin muhakkak ki o, bana insanların en sevgilisidir. Onun hürmetine benden iste bende seni bağışlayayım. Muhammed olmasaydı seni de yaratmazdım.”


    Bu hadisi Hâkim “Müstedrek”te (615/2),[1] Hafız Suyuti “Hasais’i-Nübüvve”de zikretmiş ve sahih kabul etmişlerdir.[2] Beyhaki “Delaili’n-Nübüvve”de (489/5)’de zikretmiştir. Bilindiği gibi Beyhaki kitabının mukaddimesinde mevzu rivayetleri asla nakletmediğini söyler. Ez-Zerkani “Mevahibü’l-Ledüniye” de[3], es-Subki “Şifau’s-Sikam” da bu hadisi zikretmişler ve sahih kabul etmişlerdir. El-Kastallani de aynı şekilde hadisi sahih görmektedir. Hafız Heytemi hadis hakkında şöyle demektedir: “Bu hadisi et-Taberani “Evsat” ve “Sagir” kitaplarında zikretmiştir. Fakat senedinde benim bilmediğim biri vardır.”[4]

    Acaba bunada uydurma deme cüretinde bulunacakmısın. şimdi gelelim mevzuya Peygamberimiz olmasa Adem aleyhisselam olmayacaktı . hadisi şerife göre bu böyledir. Adem aleyhisselam olmasaydı bizlerde olmayacaktık. Peki Kur'anda Allah demiyormu
    ey insanlar dünyada ne varsa sizin için yarattım .. ne oldu şimdi levlak dediğinin manası sahih çıktımı.


    İbni Teymiye “Fetava” (92/11) adlı eserinde aynen şu açıklamaları yapar:

    “Peygamberimiz Muhammed -sallallahu aleyhi ve sellem-, mahlûkatın en şereflisi, beni Âdem’in efendisidir. Bu yüzdendir ki kimisi: “Allah onun sebebiyle âlemi yaratmış, o olmasaydı arşı, kürsüyü, güneşi, ayı, yeri ve göğü yaratmazdı” demişlerdir. Onlar her ne kadar böyle demiş olsalar da ‘sahih’ ya da ‘zayıf’ böyle bir hadis varid olmamıştır. Hadis ilmiyle meşgul olan hiçbir ehli ilim de, böyle bir rivayeti bize nakletmemiştir. Bu, sahabeye de isnat etmemiz mümkün olmayan, sahibi bilinmeyen bir sözdür. Ama bu sözü tefsir edecek olursak, doğru bir izahatı yapılabilir.




  16. 17.Ağustos.2012, 18:31
    32
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    bu zırvanın cevabı defalarca verildi
    her seferinde bunun hadis olmadığını kabul ettiniz
    ama sürekli aynı şeyi tekrarlayan bunaklar gibi
    arada bir bu zırvayı hadis diye savunmaya yeniden başlıyorsunuz

    meraklısı forumda "levlake" yazsın aratsın
    o zaman şu bilgileri bulur

    ya sen bir hadis lemi işi ele alıyorsun. Bu hadisi şerif lafıs bakımından sahi değildir, yani Peygamberimizin ağzından çıkmamıştır. bunda kabulüz . şimdiye kadar bununda aksisini demedim. Ama mana bakımından bu Sahih dir. Manasını anlamak için Hakim deki sahi hadise bakalım.


    Hadisi şerifte varit olduğuna göre Hz. Âdem Peygamberimiz’le tevessül etmiştir. Hakim “Müstedrek” adlı kitabında aktarır: “Ebu Said Amr bin Muhammed bin Mensur el-Adl, Ebu Hasan Muhammed bin İshak bin İbrahim el-Hanzali’den, o, Ebu Haris Abdullah bin Müslim el-Fehri’den, o,İsmail bin Müselleme’den, o, Abdurrahman bin Zeyd bin Eslem’den, o, babasından, babası dedesinden, dedesi de Hz. Ömer -radıyallâhu anh-’dan rivayet etmiştir ki Allah Resulü -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur:

    لما اقترف آدم الخطيئة قال يارب أسألك بحق محمد لما غفرت لي فقال الله ياآدم وكيف عرفت محمداً ولم

    أخلقه قال يارب لأنك لما خلقتني بيدك ونفخت فيَّ من روحك رفعت رأسي فرأيت على قوائم العرش مكتوباً لا
    إله إلا الله محمد رسول الله فعلمت أنك لم تضف إلى اسمك إلا أحب الخلق إليك فقال الله صدقت يا آدم إنه
    لأحب الخلق إليَّ أدعني بحقه فقد غفرت لك ولولا محمد ما خلقتك

    “Âdem –aleyhisselâm- hata işlediği zaman: “Allah’ım senden Muhammed’in hakkı için bağışlanmamı istiyorum” diye dua etmişti. Allah -celle celâluhu- ona: “ey Âdem! Sen Muhammed’i nereden biliyorsun ben daha onu yaratmadım” diye sorunca o: “Ya rabbi! Sen beni yaratıp ruhundan üfürdüğün vakit ben başımı kaldırıp gökyüzüne baktığım zaman arşın üstünde “la ilahe illallah Muhammedün rasülullah” yazdığını gördüm ve anladım ki sen birisini isminin yanında zikrediyorsan o mahlûkatın sana en sevgili olanıdır.” Allah -celle celâluhu-’da bunun üzerine:“evet ey Âdem! Doğru söyledin muhakkak ki o, bana insanların en sevgilisidir. Onun hürmetine benden iste bende seni bağışlayayım. Muhammed olmasaydı seni de yaratmazdım.”


    Bu hadisi Hâkim “Müstedrek”te (615/2),[1] Hafız Suyuti “Hasais’i-Nübüvve”de zikretmiş ve sahih kabul etmişlerdir.[2] Beyhaki “Delaili’n-Nübüvve”de (489/5)’de zikretmiştir. Bilindiği gibi Beyhaki kitabının mukaddimesinde mevzu rivayetleri asla nakletmediğini söyler. Ez-Zerkani “Mevahibü’l-Ledüniye” de[3], es-Subki “Şifau’s-Sikam” da bu hadisi zikretmişler ve sahih kabul etmişlerdir. El-Kastallani de aynı şekilde hadisi sahih görmektedir. Hafız Heytemi hadis hakkında şöyle demektedir: “Bu hadisi et-Taberani “Evsat” ve “Sagir” kitaplarında zikretmiştir. Fakat senedinde benim bilmediğim biri vardır.”[4]

    Acaba bunada uydurma deme cüretinde bulunacakmısın. şimdi gelelim mevzuya Peygamberimiz olmasa Adem aleyhisselam olmayacaktı . hadisi şerife göre bu böyledir. Adem aleyhisselam olmasaydı bizlerde olmayacaktık. Peki Kur'anda Allah demiyormu
    ey insanlar dünyada ne varsa sizin için yarattım .. ne oldu şimdi levlak dediğinin manası sahih çıktımı.


    İbni Teymiye “Fetava” (92/11) adlı eserinde aynen şu açıklamaları yapar:

    “Peygamberimiz Muhammed -sallallahu aleyhi ve sellem-, mahlûkatın en şereflisi, beni Âdem’in efendisidir. Bu yüzdendir ki kimisi: “Allah onun sebebiyle âlemi yaratmış, o olmasaydı arşı, kürsüyü, güneşi, ayı, yeri ve göğü yaratmazdı” demişlerdir. Onlar her ne kadar böyle demiş olsalar da ‘sahih’ ya da ‘zayıf’ böyle bir hadis varid olmamıştır. Hadis ilmiyle meşgul olan hiçbir ehli ilim de, böyle bir rivayeti bize nakletmemiştir. Bu, sahabeye de isnat etmemiz mümkün olmayan, sahibi bilinmeyen bir sözdür. Ama bu sözü tefsir edecek olursak, doğru bir izahatı yapılabilir.




  17. 17.Ağustos.2012, 18:35
    33
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: peygamberimize kainatın efendisi denilmektedir. Bu şirk midir?

    yazım tam olarak çıkmadı son olarak diyecegim heralde ibni teymiyye bunu dedi diye sende kabul ediyorsun. bir yandan da Peygamberimizi aşırı yüceltme yapmaya karşısın , Ama Zaten kur'an yeterince yüceltmiş. Sizinde alçatmanıza bir anlam veremiyorum. neyse İbni Teymiyye nin görüşlerini okudugunuzu biliyorum ve ondan etkilendiginizide biliyorum. o değil isede 3 Muhammed kitabını okumuşunuzdur. ondan etkilenmişinizdir. ama hepsinede cevaplar veririm.


  18. 17.Ağustos.2012, 18:35
    33
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    yazım tam olarak çıkmadı son olarak diyecegim heralde ibni teymiyye bunu dedi diye sende kabul ediyorsun. bir yandan da Peygamberimizi aşırı yüceltme yapmaya karşısın , Ama Zaten kur'an yeterince yüceltmiş. Sizinde alçatmanıza bir anlam veremiyorum. neyse İbni Teymiyye nin görüşlerini okudugunuzu biliyorum ve ondan etkilendiginizide biliyorum. o değil isede 3 Muhammed kitabını okumuşunuzdur. ondan etkilenmişinizdir. ama hepsinede cevaplar veririm.


  19. 17.Ağustos.2012, 21:15
    34
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: peygamberimize kainatın efendisi denilmektedir. Bu şirk midir?

    islamyolu Nickli Üyeden Alıntı
    Kainatın efendisi , Hz Muhammed Sallahu aleyhi ve sellem dir.

    Yaratılmışlar içinde en şereflisi en üstünü o dur.

    Kainatın Rabbi , ilahı Allah-u Te'ala dır. herşeyi yoktan var eden o dur.

    Bütün müslümanlar bunu böyle biliyor.

    kainatın sırrı da Muhammed Mustafa (Sallahu aleyhi ve sellem ) dir.

    Daha Ademin çamuru yoğurulurken ben Peygamberdim diyen kimdir.

    Ruhlar aleminde ilk yaratılan kimdir.

    Allah 'a ilk hamdeden kimdir.

    o bir nur dur, Hatta Nur üstüne Nur dur.

    o olmasa Kainat yaratılmaz dı.

    daha ne diyelim devam edelim o zaman..

    Kâinatın efendisi demek, yaratılmışların en üstünü demektir.
    Aşşağıdaki alıntı İncil'in Pavlus'un Koloseliler'e mektup bölümünde alıntıdır.

    Mesih'in kimliği ve görevi

    15Görünmez Tanrı'nın görüntüsü, bütün yaratılışın ilk doğanı O'dur. 16Nitekim gökte ve yeryüzünde, görünen ve görünmeyen şeyler, tahtlar, egemenlikler, yönetimler ve hükümranlıklar, her şey O'nda yaratıldı. Her şey O'nun aracılığıyla ve O'nun için yaratılmıştır. 17Her şeyden önce var olan O'dur ve her şey varlığını O'nda sürdürmektedir. 18Bedenin, yani inanlılar topluluğunun başı O'dur. Her şeyde ilk yeri alsın diye başlangıç olan ve ölüler arasından ilk doğan O'dur.

    Ne dersin İslamyolu yazdıkların İncil'den mi kopyalanmış,yoksa Hıritiyanlar gibi övgüde aşırıya mı gitmişsin?


  20. 17.Ağustos.2012, 21:15
    34
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    islamyolu Nickli Üyeden Alıntı
    Kainatın efendisi , Hz Muhammed Sallahu aleyhi ve sellem dir.

    Yaratılmışlar içinde en şereflisi en üstünü o dur.

    Kainatın Rabbi , ilahı Allah-u Te'ala dır. herşeyi yoktan var eden o dur.

    Bütün müslümanlar bunu böyle biliyor.

    kainatın sırrı da Muhammed Mustafa (Sallahu aleyhi ve sellem ) dir.

    Daha Ademin çamuru yoğurulurken ben Peygamberdim diyen kimdir.

    Ruhlar aleminde ilk yaratılan kimdir.

    Allah 'a ilk hamdeden kimdir.

    o bir nur dur, Hatta Nur üstüne Nur dur.

    o olmasa Kainat yaratılmaz dı.

    daha ne diyelim devam edelim o zaman..

    Kâinatın efendisi demek, yaratılmışların en üstünü demektir.
    Aşşağıdaki alıntı İncil'in Pavlus'un Koloseliler'e mektup bölümünde alıntıdır.

    Mesih'in kimliği ve görevi

    15Görünmez Tanrı'nın görüntüsü, bütün yaratılışın ilk doğanı O'dur. 16Nitekim gökte ve yeryüzünde, görünen ve görünmeyen şeyler, tahtlar, egemenlikler, yönetimler ve hükümranlıklar, her şey O'nda yaratıldı. Her şey O'nun aracılığıyla ve O'nun için yaratılmıştır. 17Her şeyden önce var olan O'dur ve her şey varlığını O'nda sürdürmektedir. 18Bedenin, yani inanlılar topluluğunun başı O'dur. Her şeyde ilk yeri alsın diye başlangıç olan ve ölüler arasından ilk doğan O'dur.

    Ne dersin İslamyolu yazdıkların İncil'den mi kopyalanmış,yoksa Hıritiyanlar gibi övgüde aşırıya mı gitmişsin?


  21. 17.Ağustos.2012, 22:46
    35
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: peygamberimize kainatın efendisi denilmektedir. Bu şirk midir?

    islamyolu Nickli Üyeden Alıntı
    Sizinde alçatmanıza bir anlam veremiyorum.
    bari ramazanda iftiralarına ara verseydin

    Alıntı
    Bu hadisi şerif lafıs bakımından sahi değildir, yani Peygamberimizin ağzından çıkmamıştır.
    hem Resulullah'ın ağzından çıkmamış diyorsun -olsun bu da bir gelişme-
    hem de hadis-i şerif diyorsun

    İLİMCİK
    Rabb kelimesi Arapça sözlüklerde açıklanırken
    Rabbüddar= evin beyi, koca, ev sahibi evde hükmü geçen kişi diye açıklanır
    yani evde hükmü geçen otorite anlamındadır

    Resulullah'a Kainatın efendisi demek
    kainata hakim kainatın hakimi demektir
    işte ben buna karşı çıkıyorum
    yok illa ki biz de Peygamberimizi övmek konusunda Hristiyanlarla yarışacağız diyorsanız
    o sizin bileceğiniz iş

    çelebile Nickli Üyeden Alıntı
    Aşşağıdaki alıntı İncil'in Pavlus'un Koloseliler'e mektup bölümünde alıntıdır.

    Mesih'in kimliği ve görevi

    15Görünmez Tanrı'nın görüntüsü, bütün yaratılışın ilk doğanı O'dur. 16Nitekim gökte ve yeryüzünde, görünen ve görünmeyen şeyler, tahtlar, egemenlikler, yönetimler ve hükümranlıklar, her şey O'nda yaratıldı. Her şey O'nun aracılığıyla ve O'nun için yaratılmıştır. 17Her şeyden önce var olan O'dur ve her şey varlığını O'nda sürdürmektedir. 18Bedenin, yani inanlılar topluluğunun başı O'dur. Her şeyde ilk yeri alsın diye başlangıç olan ve ölüler arasından ilk doğan O'dur.

    Ne dersin İslamyolu yazdıkların İncil'den mi kopyalanmış,yoksa Hıritiyanlar gibi övgüde aşırıya mı gitmişsin?
    kardeş Allah razı olsun
    az daha senin mesajını görmeden mesajımı yollayacaktım

    şimdi sana
    "onlar peygamberini aşırı övdü diye biz de övmeyeceksek
    Hristiyanlıkta da namaz var
    o yüzden namaz kılmayalım mı?"
    vb akıl dolu bir mesaj yazarsa sakın şaşırmayasın
    ben alıştım sen de alışırsın


  22. 17.Ağustos.2012, 22:46
    35
    âb ü kil
    islamyolu Nickli Üyeden Alıntı
    Sizinde alçatmanıza bir anlam veremiyorum.
    bari ramazanda iftiralarına ara verseydin

    Alıntı
    Bu hadisi şerif lafıs bakımından sahi değildir, yani Peygamberimizin ağzından çıkmamıştır.
    hem Resulullah'ın ağzından çıkmamış diyorsun -olsun bu da bir gelişme-
    hem de hadis-i şerif diyorsun

    İLİMCİK
    Rabb kelimesi Arapça sözlüklerde açıklanırken
    Rabbüddar= evin beyi, koca, ev sahibi evde hükmü geçen kişi diye açıklanır
    yani evde hükmü geçen otorite anlamındadır

    Resulullah'a Kainatın efendisi demek
    kainata hakim kainatın hakimi demektir
    işte ben buna karşı çıkıyorum
    yok illa ki biz de Peygamberimizi övmek konusunda Hristiyanlarla yarışacağız diyorsanız
    o sizin bileceğiniz iş

    çelebile Nickli Üyeden Alıntı
    Aşşağıdaki alıntı İncil'in Pavlus'un Koloseliler'e mektup bölümünde alıntıdır.

    Mesih'in kimliği ve görevi

    15Görünmez Tanrı'nın görüntüsü, bütün yaratılışın ilk doğanı O'dur. 16Nitekim gökte ve yeryüzünde, görünen ve görünmeyen şeyler, tahtlar, egemenlikler, yönetimler ve hükümranlıklar, her şey O'nda yaratıldı. Her şey O'nun aracılığıyla ve O'nun için yaratılmıştır. 17Her şeyden önce var olan O'dur ve her şey varlığını O'nda sürdürmektedir. 18Bedenin, yani inanlılar topluluğunun başı O'dur. Her şeyde ilk yeri alsın diye başlangıç olan ve ölüler arasından ilk doğan O'dur.

    Ne dersin İslamyolu yazdıkların İncil'den mi kopyalanmış,yoksa Hıritiyanlar gibi övgüde aşırıya mı gitmişsin?
    kardeş Allah razı olsun
    az daha senin mesajını görmeden mesajımı yollayacaktım

    şimdi sana
    "onlar peygamberini aşırı övdü diye biz de övmeyeceksek
    Hristiyanlıkta da namaz var
    o yüzden namaz kılmayalım mı?"
    vb akıl dolu bir mesaj yazarsa sakın şaşırmayasın
    ben alıştım sen de alışırsın


  23. 18.Ağustos.2012, 02:46
    36
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: peygamberimize kainatın efendisi denilmektedir. Bu şirk midir?

    Peygamber Efendimize "Kainatın Efendisi" demeyecek isek neden anam babam sana feda olsun diyoruz? Neden adını her duyduğumuzda ve yazdığımızda salavat getiriyoruz? Neden namazın oturuşlarında tahiyyat salli barik okuyoruz? Bunlar kainatın efendisi demekten daha ağır övgüler değil mi sizce?


  24. 18.Ağustos.2012, 02:46
    36
    Devamlı Üye
    Peygamber Efendimize "Kainatın Efendisi" demeyecek isek neden anam babam sana feda olsun diyoruz? Neden adını her duyduğumuzda ve yazdığımızda salavat getiriyoruz? Neden namazın oturuşlarında tahiyyat salli barik okuyoruz? Bunlar kainatın efendisi demekten daha ağır övgüler değil mi sizce?





+ Yorum Gönder
Git İlk 234 Son