Konusunu Oylayın.: Rüya hakkındaki bir hadisin anlamı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Rüya hakkındaki bir hadisin anlamı
  1. 23.Nisan.2012, 11:21
    1
    ugurdogan
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Eylül.2011
    Üye No: 90341
    Mesaj Sayısı: 297
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 32

    Rüya hakkındaki bir hadisin anlamı






    Rüya hakkındaki bir hadisin anlamı Mumsema "Mu'minin rüyası, nübüvvetin kırkaltı cüzünden bir cüzdür. Bu rüya, anlatılmadığı müddetce bir kuşun ayağında (takılı vaziyette) durur. Anlatılacak olursa hemen düşer."
    Tirmizi, Ru'ya 6, (2279, 2280); Ebu Davud, Edeb 96, (5020). 938 - Ebu Said
    "

    Bu hadiste anlatılacak olursa hemen düşer tabiri neyi anlatmak istiyor? Rüya hayata geçer gerçekleşmeye başlar anlamında mı?


  2. 23.Nisan.2012, 11:21
    1
    ugurdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    "Mu'minin rüyası, nübüvvetin kırkaltı cüzünden bir cüzdür. Bu rüya, anlatılmadığı müddetce bir kuşun ayağında (takılı vaziyette) durur. Anlatılacak olursa hemen düşer."
    Tirmizi, Ru'ya 6, (2279, 2280); Ebu Davud, Edeb 96, (5020). 938 - Ebu Said
    "

    Bu hadiste anlatılacak olursa hemen düşer tabiri neyi anlatmak istiyor? Rüya hayata geçer gerçekleşmeye başlar anlamında mı?


    Benzer Konular

    - Dünya Ahiretin Tarlasıdır Hadisin Anlamı Nedir

    - 'Kur'ân'ı teganni etmeyen bizden değildir.' Hadisin Anlamı Nedir?

    - Aşırı gidenler helak olmuştur hadisin anlamı nedir?

    - Komşusu aç iken tok yatan bizden değildir hadisin anlamı

    - Kim bir kavme benzerse onlarla haşrolur. bu hadisin anlamı nedir?

  3. 24.Nisan.2012, 20:04
    2
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Rüya hakkındaki bir hadisin anlamı




    Ebu Davud -Edeb- 5020... Ebu Rezîn'den (rivayet edildiğine göre) Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur:
    "Rü'ya yorumlandığı sürece bir kuşun ayağı üzerindedir. (Yani is-tikrarsızdır) Yorumlandığı zaman (yorumlandığı şekilde) yerine iner." (Ravi Ebu Rezin) dedi ki Öyle zannediyorum ki (Rasûlullah (s.a.), sözlerine devam ederek şöyle) buyurdu: "Sen onu (seni) seven ve (rü'ya tabirini) bilen kimseden başkasına anlatma."

    Açıklama


    Avnü'l-Mabud yazan bu hadisin izahı bölümünde özetle şöyle Hattabî, "Rü'ya yorumlanmadikça bir kuşun ayağı üzerindedir" ifadesinden maksat, yorumlanmadıkça rü'yanın istikrarsız ve askıda olu-şudur." demiştir. Maksad bu olunca mana şöyle olur: Rü'ya yorumlanmadıkça kuşun ayağına takılı birş'ey gibidir, istikrarsızdır. Rü'ya yorumla-nınca da yorumlandığı şekilde vuku bulur.
    Yani bir rü'ya birden fazla yorumlanabildiği takdirde bu işiten anlayan bir kimse onu nasıl yorumlarsa o şekilde gerçekleşir ve artık diğer ihti-mallere göre vuku bulması beklenemez. Bu itibarla bir kimse gördüğü rü-yayı râstgele kişilere veya kendisini sevmeyenlere anlatmamalıdır. Se-venlerinden birisine veya ilim ve dirayetine güvendiği, ehil ve liyakatli bir zata yorumlatmalıdır ki, iyi biçimde bir yorum alabilsin. en-Nihaye yazan böyle açıklama yapmıştır.
    Hadisde geçen: "Vâddin" seven demektir, "zîre'y" sözcüğü ise akıllı veya alim manasına yorumlanmıştır, Zeccâc, bundan maksat rü'yayı yorumlama işinden anlayan ve bu sahada bilgi sahibi olan kimse demektir. Çünkü böyle bir kimse rü 'yanın hakiki yorumunu veya buna yakın bir yo-rum yapar, demiştir.[182]


  4. 24.Nisan.2012, 20:04
    2
    âb ü kil



    Ebu Davud -Edeb- 5020... Ebu Rezîn'den (rivayet edildiğine göre) Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur:
    "Rü'ya yorumlandığı sürece bir kuşun ayağı üzerindedir. (Yani is-tikrarsızdır) Yorumlandığı zaman (yorumlandığı şekilde) yerine iner." (Ravi Ebu Rezin) dedi ki Öyle zannediyorum ki (Rasûlullah (s.a.), sözlerine devam ederek şöyle) buyurdu: "Sen onu (seni) seven ve (rü'ya tabirini) bilen kimseden başkasına anlatma."

    Açıklama


    Avnü'l-Mabud yazan bu hadisin izahı bölümünde özetle şöyle Hattabî, "Rü'ya yorumlanmadikça bir kuşun ayağı üzerindedir" ifadesinden maksat, yorumlanmadıkça rü'yanın istikrarsız ve askıda olu-şudur." demiştir. Maksad bu olunca mana şöyle olur: Rü'ya yorumlanmadıkça kuşun ayağına takılı birş'ey gibidir, istikrarsızdır. Rü'ya yorumla-nınca da yorumlandığı şekilde vuku bulur.
    Yani bir rü'ya birden fazla yorumlanabildiği takdirde bu işiten anlayan bir kimse onu nasıl yorumlarsa o şekilde gerçekleşir ve artık diğer ihti-mallere göre vuku bulması beklenemez. Bu itibarla bir kimse gördüğü rü-yayı râstgele kişilere veya kendisini sevmeyenlere anlatmamalıdır. Se-venlerinden birisine veya ilim ve dirayetine güvendiği, ehil ve liyakatli bir zata yorumlatmalıdır ki, iyi biçimde bir yorum alabilsin. en-Nihaye yazan böyle açıklama yapmıştır.
    Hadisde geçen: "Vâddin" seven demektir, "zîre'y" sözcüğü ise akıllı veya alim manasına yorumlanmıştır, Zeccâc, bundan maksat rü'yayı yorumlama işinden anlayan ve bu sahada bilgi sahibi olan kimse demektir. Çünkü böyle bir kimse rü 'yanın hakiki yorumunu veya buna yakın bir yo-rum yapar, demiştir.[182]





+ Yorum Gönder