Konusunu Oylayın.: Cennet ve cehennemden kurtulmak için ibadet edenden daha zalim kim olabilir

5 üzerinden 4.14 | Toplam : 7 kişi
Cennet ve cehennemden kurtulmak için ibadet edenden daha zalim kim olabilir
  1. 17.Nisan.2012, 01:21
    25
    Kuranıanla
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Nisan.2012
    Üye No: 95665
    Mesaj Sayısı: 448
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bu hadis sahih mi?

    reklam


    Cevap: Bu hadis sahih mi? isimli konu Mumsema.com Cevap: Bu hadis sahih mi?
    Allah'ın Resûlü buyurdu:
    "-Cehennemlikler; gerçekten onlar Cehennem'e müstahakdır. Onlar orada (azab içinde kıvranacak fakat) ne ölecekler ne de yaşayacaklar.
    Onlar günahları-hataları sebebiyle ateş azabına uğrayacaklar ve ateş onları öldürecektir. Kömür haline geldikleri zaman da onlara şefaate erme izni verilecektir. Şefaate erenler sonra da bölük bölük getirilip Cennet nehirlerinin kenarlarına saçılacaktır.
    (Alâkalı melekler tarafından Cennetliklere) emir verilecek:
    - Ey Cennet Ehli! Bunların üzerine akıtınız; serpiniz.
    Böylece selin sürükleyip götürdüğü topaklar içindeki bitkilerin (süratle) bittiği gibi onlar da yeniden vücud kazanarak hayat bulacaklardır.

    İ. Mace Zühd 37, Müslim İman 306



  2. 17.Nisan.2012, 01:21
    25
    Kuranıanla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Allah'ın Resûlü buyurdu:
    "-Cehennemlikler; gerçekten onlar Cehennem'e müstahakdır. Onlar orada (azab içinde kıvranacak fakat) ne ölecekler ne de yaşayacaklar.
    Onlar günahları-hataları sebebiyle ateş azabına uğrayacaklar ve ateş onları öldürecektir. Kömür haline geldikleri zaman da onlara şefaate erme izni verilecektir. Şefaate erenler sonra da bölük bölük getirilip Cennet nehirlerinin kenarlarına saçılacaktır.
    (Alâkalı melekler tarafından Cennetliklere) emir verilecek:
    - Ey Cennet Ehli! Bunların üzerine akıtınız; serpiniz.
    Böylece selin sürükleyip götürdüğü topaklar içindeki bitkilerin (süratle) bittiği gibi onlar da yeniden vücud kazanarak hayat bulacaklardır.

    İ. Mace Zühd 37, Müslim İman 306



  3. 17.Nisan.2012, 01:30
    26
    DieHard
    ..Hayat Werenin Kulu..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Şubat.2012
    Üye No: 94253
    Mesaj Sayısı: 193
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Bu hadis sahih mi?

    reklam


    Kuranıanla Nickli Üyeden Alıntı
    günahkar müminlerin cehenneme girdikten sonra yakınlarının duasıyla yada peygamberimizin duasıyla cezası bittikten sonra çıkarılıp cennete konacağını anlıyoruz.

    Kardeş sen bu konuda kendinle çelişiyorsun., önce bunu halletmen lazım.. Şefaatin anlamı bağışlamak yada affetmek değildir., şefaat zaten seninde yazında bahsettiğin gibi dua ile aracı olmaktır..

    Şefaat (Kelime Anlamı);
    Birinin suçunun bağışlanması ya da dileğinin yerine getirilmesi için o kimseyle başkası arasında yapılan aracılık, dua.

    Kuranıanla Nickli Üyeden Alıntı
    Ayetlerden ve hadislerden mahşer gününde şefaatin olmayacağı
    Ayrıca burada yazmış olduğunda da bilgisiz olduğunu anlıyorum.. Zira senin bahsine göre (HAŞA we KELLA) aşağıdaki ayetler uydurmadır..!

    Alıntı
    (O gün, kimse şefaat edemez. Ancak Rahman olan Allah’ın izin verdiği ve sözünden hoşlandığı kimse şefaat eder.) [Taha 109]

    (Rahman olan Allah’ın nezdinde söz ve izin alanlardan başkası şefaat edemez.) [Meryem 87]


    (Allah’ı bırakıp da, taptığı putlar şefaat edemez. Ancak hak dine inanıp, ona şahitlik edenler şefaat eder.) [Zuhruf 86]


    (Onlar, Onun [Allah’ın] rızasına kavuşmuş olandan başkasına şefaat etmezler.) [Enbiya 28]


    (Sadece Allah’ın dilediği ve razı olduğu kimselere şefaat etmesi için izin verilen, göklerde nice melekler vardır.) [Necm 26]


    (Allah’ın izni olmadan kim şefaat edebilir?) [Bakara 255]


    (Bütün şefaatler Allah’ın iznine bağlıdır.) [Zümer 44



  4. 17.Nisan.2012, 01:30
    26
    ..Hayat Werenin Kulu..
    reklam


    Kuranıanla Nickli Üyeden Alıntı
    günahkar müminlerin cehenneme girdikten sonra yakınlarının duasıyla yada peygamberimizin duasıyla cezası bittikten sonra çıkarılıp cennete konacağını anlıyoruz.

    Kardeş sen bu konuda kendinle çelişiyorsun., önce bunu halletmen lazım.. Şefaatin anlamı bağışlamak yada affetmek değildir., şefaat zaten seninde yazında bahsettiğin gibi dua ile aracı olmaktır..

    Şefaat (Kelime Anlamı);
    Birinin suçunun bağışlanması ya da dileğinin yerine getirilmesi için o kimseyle başkası arasında yapılan aracılık, dua.

    Kuranıanla Nickli Üyeden Alıntı
    Ayetlerden ve hadislerden mahşer gününde şefaatin olmayacağı
    Ayrıca burada yazmış olduğunda da bilgisiz olduğunu anlıyorum.. Zira senin bahsine göre (HAŞA we KELLA) aşağıdaki ayetler uydurmadır..!

    Alıntı
    (O gün, kimse şefaat edemez. Ancak Rahman olan Allah’ın izin verdiği ve sözünden hoşlandığı kimse şefaat eder.) [Taha 109]

    (Rahman olan Allah’ın nezdinde söz ve izin alanlardan başkası şefaat edemez.) [Meryem 87]


    (Allah’ı bırakıp da, taptığı putlar şefaat edemez. Ancak hak dine inanıp, ona şahitlik edenler şefaat eder.) [Zuhruf 86]


    (Onlar, Onun [Allah’ın] rızasına kavuşmuş olandan başkasına şefaat etmezler.) [Enbiya 28]


    (Sadece Allah’ın dilediği ve razı olduğu kimselere şefaat etmesi için izin verilen, göklerde nice melekler vardır.) [Necm 26]


    (Allah’ın izni olmadan kim şefaat edebilir?) [Bakara 255]


    (Bütün şefaatler Allah’ın iznine bağlıdır.) [Zümer 44



  5. 17.Nisan.2012, 15:01
    27
    Kuranıanla
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Nisan.2012
    Üye No: 95665
    Mesaj Sayısı: 448
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bu hadis sahih mi?

    tövbe yarabbi kardeşim ayetleri bütünlük içinde okursan göreceksin hadisde yazdım oraya onuda gözlerini kapamışsın !

    Öyle bir günden sakının ki, o gün hiç kimse bir başkası adına bir şey ödeyemez. Hiçbir kimseden herhangi bir şefaat kabul olunmaz, fidye alınmaz. Onlara yardım da edilmez. Bakara 48 bu ayete göre hareket edeceksin dikkatli oku ayeti mahşerde şefaat falan yok, senin yazdığın ayetler şefaatin cezanın bitiminden sonra olacağını gösteriyor hadisde var bak yukarıda okurmusun


  6. 17.Nisan.2012, 15:01
    27
    Kuranıanla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    tövbe yarabbi kardeşim ayetleri bütünlük içinde okursan göreceksin hadisde yazdım oraya onuda gözlerini kapamışsın !

    Öyle bir günden sakının ki, o gün hiç kimse bir başkası adına bir şey ödeyemez. Hiçbir kimseden herhangi bir şefaat kabul olunmaz, fidye alınmaz. Onlara yardım da edilmez. Bakara 48 bu ayete göre hareket edeceksin dikkatli oku ayeti mahşerde şefaat falan yok, senin yazdığın ayetler şefaatin cezanın bitiminden sonra olacağını gösteriyor hadisde var bak yukarıda okurmusun


  7. 17.Nisan.2012, 20:22
    28
    ugurdogan
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Eylül.2011
    Üye No: 90341
    Mesaj Sayısı: 297
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 31

    Cevap: Bu hadis sahih mi?

    Alıntı
    353. MESELE :

    "Cennet Cennet!" dedikleri / Birkaç köşkle birkaç huri, İsteyene ver onları, / Bana seni gerek seni[Yunus Emre]

    ...veya 'Cennet cennet dedikleri bir ev ile birkaç huri, isteyene ver sen ânı, bana seni gerek seni" diyerek, göğüslerini döğerek garip hallere geldiklerinde...

    EL-CEVAP: ... Cennet hakkında dedikleri kötü kelimelerin küfrü açıktır, öldürülmeleri mübahtır. ...
    Şeyhü'l-İslam Ebu's-Suud Efendi
    Yunus Emre'nin mi katli vaciptir?


  8. 17.Nisan.2012, 20:22
    28
    ugurdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    353. MESELE :

    "Cennet Cennet!" dedikleri / Birkaç köşkle birkaç huri, İsteyene ver onları, / Bana seni gerek seni[Yunus Emre]

    ...veya 'Cennet cennet dedikleri bir ev ile birkaç huri, isteyene ver sen ânı, bana seni gerek seni" diyerek, göğüslerini döğerek garip hallere geldiklerinde...

    EL-CEVAP: ... Cennet hakkında dedikleri kötü kelimelerin küfrü açıktır, öldürülmeleri mübahtır. ...
    Şeyhü'l-İslam Ebu's-Suud Efendi
    Yunus Emre'nin mi katli vaciptir?


  9. 17.Nisan.2012, 23:39
    29
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Bu hadis sahih mi?

    Alıntı
    Yunus Emre'nin mi katli vaciptir?
    onu ebu's-Suud'a sormak lazım
    fetvayı o vermiş
    ve isim zikretmemiş
    "kim ki cenneti küçümseyen bu vb sözler ederse katli vacibtir" mealinde bir söz etmiş ki
    bence de doğru söylemiş

    kuranıanla Nickli Üyeden Alıntı
    (“Kendini koruyanlar bahçelerde ve nimetler içinde olur, Rablerinin verdikleri ile safa sürerler. Rableri onları Cehennem’in azabından korumuştur. Onlara; “Yiyin için; afiyet olsun; bu, sizin yaptığınıza karşılıktır,” denir. Sıra sıra dizilmiş sedirlere yaslanırlar.Yanlarına ceylan gözlü huriler veririz. İnanmış olan, soylarından inanarak kendilerini takip edenleri, onlara katarız ama onların yaptıklarının değerini eksiltmeyiz. Herkes kendi kazandığına karşılık rehindir.”(Tur 52/17-21)şefaat bu işte
    bu ayeti bu şekilde yorumlayanlar
    şefaati inkar edenlerdir güzel kardeşim
    sen de böyle yazınca seni de onlardan sandım
    ama senin mahşerde şefaatin olmayacağı iddian hariç
    onlarla bir alakan olmadığını
    yukarda yazdığın şu hadis ile anladım:
    Alıntı
    Allah'ın Resûlü buyurdu:
    "-Cehennemlikler; gerçekten onlar Cehennem'e müstahakdır. Onlar orada (azab içinde kıvranacak fakat) ne ölecekler ne de yaşayacaklar.
    Onlar günahları-hataları sebebiyle ateş azabına uğrayacaklar ve ateş onları öldürecektir. Kömür haline geldikleri zaman da onlara şefaate erme izni verilecektir. Şefaate erenler sonra da bölük bölük getirilip Cennet nehirlerinin kenarlarına saçılacaktır.
    (Alâkalı melekler tarafından Cennetliklere) emir verilecek:
    - Ey Cennet Ehli! Bunların üzerine akıtınız; serpiniz.
    Böylece selin sürükleyip götürdüğü topaklar içindeki bitkilerin (süratle) bittiği gibi onlar da yeniden vücud kazanarak hayat bulacaklardır.

    İ. Mace Zühd 37, Müslim İman 306
    kusuruma bakma
    hakkını helal et
    ama o ayeti o şekilde yorumlamakta hatalısın


  10. 17.Nisan.2012, 23:39
    29
    âb ü kil
    Alıntı
    Yunus Emre'nin mi katli vaciptir?
    onu ebu's-Suud'a sormak lazım
    fetvayı o vermiş
    ve isim zikretmemiş
    "kim ki cenneti küçümseyen bu vb sözler ederse katli vacibtir" mealinde bir söz etmiş ki
    bence de doğru söylemiş

    kuranıanla Nickli Üyeden Alıntı
    (“Kendini koruyanlar bahçelerde ve nimetler içinde olur, Rablerinin verdikleri ile safa sürerler. Rableri onları Cehennem’in azabından korumuştur. Onlara; “Yiyin için; afiyet olsun; bu, sizin yaptığınıza karşılıktır,” denir. Sıra sıra dizilmiş sedirlere yaslanırlar.Yanlarına ceylan gözlü huriler veririz. İnanmış olan, soylarından inanarak kendilerini takip edenleri, onlara katarız ama onların yaptıklarının değerini eksiltmeyiz. Herkes kendi kazandığına karşılık rehindir.”(Tur 52/17-21)şefaat bu işte
    bu ayeti bu şekilde yorumlayanlar
    şefaati inkar edenlerdir güzel kardeşim
    sen de böyle yazınca seni de onlardan sandım
    ama senin mahşerde şefaatin olmayacağı iddian hariç
    onlarla bir alakan olmadığını
    yukarda yazdığın şu hadis ile anladım:
    Alıntı
    Allah'ın Resûlü buyurdu:
    "-Cehennemlikler; gerçekten onlar Cehennem'e müstahakdır. Onlar orada (azab içinde kıvranacak fakat) ne ölecekler ne de yaşayacaklar.
    Onlar günahları-hataları sebebiyle ateş azabına uğrayacaklar ve ateş onları öldürecektir. Kömür haline geldikleri zaman da onlara şefaate erme izni verilecektir. Şefaate erenler sonra da bölük bölük getirilip Cennet nehirlerinin kenarlarına saçılacaktır.
    (Alâkalı melekler tarafından Cennetliklere) emir verilecek:
    - Ey Cennet Ehli! Bunların üzerine akıtınız; serpiniz.
    Böylece selin sürükleyip götürdüğü topaklar içindeki bitkilerin (süratle) bittiği gibi onlar da yeniden vücud kazanarak hayat bulacaklardır.

    İ. Mace Zühd 37, Müslim İman 306
    kusuruma bakma
    hakkını helal et
    ama o ayeti o şekilde yorumlamakta hatalısın


  11. 18.Nisan.2012, 00:28
    30
    Kuranıanla
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Nisan.2012
    Üye No: 95665
    Mesaj Sayısı: 448
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bu hadis sahih mi?

    Helal olsun kardeşim tartışıyoruz sonuçta benim anladığım budur ayet ve hadisten herkes farklı anlayabilir yeterki küfre düşmeyelim


  12. 18.Nisan.2012, 00:28
    30
    Kuranıanla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Helal olsun kardeşim tartışıyoruz sonuçta benim anladığım budur ayet ve hadisten herkes farklı anlayabilir yeterki küfre düşmeyelim


  13. 18.Nisan.2012, 18:22
    31
    ugurdogan
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Eylül.2011
    Üye No: 90341
    Mesaj Sayısı: 297
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 31

    Cevap: Bu hadis sahih mi?

    Şimdi bu hadis sahihse de, diyelim namaz vakti geldi bakıcan niyetine ben cennet için kılmak istiyorum dedi kalbin sana ve de. O zaman o namazı kılmayacak mıyız? Kafamı karıştırdı bu hadis? Tevili nasıl bu hadisin ben yorumlayamadım?


  14. 18.Nisan.2012, 18:22
    31
    ugurdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Şimdi bu hadis sahihse de, diyelim namaz vakti geldi bakıcan niyetine ben cennet için kılmak istiyorum dedi kalbin sana ve de. O zaman o namazı kılmayacak mıyız? Kafamı karıştırdı bu hadis? Tevili nasıl bu hadisin ben yorumlayamadım?


  15. 18.Nisan.2012, 18:25
    32
    Kuranıanla
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Nisan.2012
    Üye No: 95665
    Mesaj Sayısı: 448
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bu hadis sahih mi?

    Namazı Allah için kılarsın ibadetleri Allah için yaparsın ama amacın Allahın rızasının yanında cennete gitmek olmalı bu Allahın emri , yani cennet için namaz kılmak diye bişey yok sen kılarsın duruma göre cennete gider yada gitmezsin Allah karar verir , zaten Allahın rızası herşeyden üstündür onu kazanan hepsini kazanır böyle bakmak lazım


  16. 18.Nisan.2012, 18:25
    32
    Kuranıanla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Namazı Allah için kılarsın ibadetleri Allah için yaparsın ama amacın Allahın rızasının yanında cennete gitmek olmalı bu Allahın emri , yani cennet için namaz kılmak diye bişey yok sen kılarsın duruma göre cennete gider yada gitmezsin Allah karar verir , zaten Allahın rızası herşeyden üstündür onu kazanan hepsini kazanır böyle bakmak lazım


  17. 18.Nisan.2012, 20:31
    33
    DieHard
    ..Hayat Werenin Kulu..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Şubat.2012
    Üye No: 94253
    Mesaj Sayısı: 193
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Bu hadis sahih mi?

    Kuranıanla Nickli Üyeden Alıntı
    senin yazdığın ayetler şefaatin cezanın bitiminden sonra olacağını gösteriyor
    Cezanın bitiminden sonra şefaate ne gerek war., imanla ölen kişi zaten cezasını çektikten sonra cennete girecek..

    Kalbinde iman bulunan we bu imanla ölen herkesin Cehennem’e girse bile sonunda Cennet’e gireceğini bildiren hadisler wardır. We bu Hadisler en güwenilir kaynaklarda geçmektedir.. (Buhari, Tewhid 19, 31, 36, 37; Müslim, İman 322, 334; Muwatta, 1/212)



  18. 18.Nisan.2012, 20:31
    33
    ..Hayat Werenin Kulu..
    Kuranıanla Nickli Üyeden Alıntı
    senin yazdığın ayetler şefaatin cezanın bitiminden sonra olacağını gösteriyor
    Cezanın bitiminden sonra şefaate ne gerek war., imanla ölen kişi zaten cezasını çektikten sonra cennete girecek..

    Kalbinde iman bulunan we bu imanla ölen herkesin Cehennem’e girse bile sonunda Cennet’e gireceğini bildiren hadisler wardır. We bu Hadisler en güwenilir kaynaklarda geçmektedir.. (Buhari, Tewhid 19, 31, 36, 37; Müslim, İman 322, 334; Muwatta, 1/212)



  19. 18.Nisan.2012, 20:47
    34
    Kuranıanla
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Nisan.2012
    Üye No: 95665
    Mesaj Sayısı: 448
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bu hadis sahih mi?

    Şefaat, şef’ (الشَّفْع) kökünden tekliğin zıddına iki şeyin yan yana olması demektir. Birinin işini görmek için onunla birlikte gitme anlamına da gelir

    Şefaate ne gerek var diyosun bende gerek yok zaten Allahın izniyle olacak nasılsa diyorum. Allahda kime ne izin vereceğini bilmiyoruz ?

    Mahşerde şefaat olmayacağı ;Öyle bir günden sakının ki, o gün hiç kimse bir başkası adına bir şey ödeyemez. Hiçbir kimseden herhangi bir şefaat kabul olunmaz, fidye alınmaz. Onlara yardım da edilmez. BAKARA 48

    anlatılıyor. Benim anladığım ceza çektikten sonra Allahın sevdiklerinin yanına şefaat yoluyla katacağını bildirmesidir.

    “Kendini koruyanlar bahçelerde ve nimetler içinde olur, Rablerinin verdikleri ile safa sürerler. Rableri onları Cehennem’in azabından korumuştur. Onlara; “Yiyin için; afiyet olsun; bu, sizin yaptığınıza karşılıktır,” denir. Sıra sıra dizilmiş sedirlere yaslanırlar. Yanlarına ceylan gözlü huriler veririz. İnanmış olan, soylarından inanarak kendilerini takip edenleri, onlara katarız ama onların yaptıklarının değerini eksiltmeyiz. Herkes kendi kazandığına karşılık rehindir.”(Tur 52/17-21)

    Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin şöyle dediği rivayt edilir:Rasulullah (sav) dedi ki: “Ümmetimden bazıları çok sayıda kişiye şefaat eder, bazıları bir kabileye şefaat eder; bazıları kendi yakınlarına şefaat eder; bazıları da tek bir kişiye şefaat ederek cennete girmelerini sağlar.” (Tirmîzi, Sıfat’ul- Kıyâmeh 12, 2440)“Şefaatim, ümmetimden büyük günah sahipleri içindir.”Hadisi rivâyet eden Câbir dedi ki: “Büyük günahı olmayanın şefaate ne ihtiyacı olur!”Peygamberimizin mahşer yerinde şefaat edeceğine dair sahih bir hadis yoktur. Hadisler, âyetlerle bütünlük arzetmektedir.





  20. 18.Nisan.2012, 20:47
    34
    Kuranıanla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Şefaat, şef’ (الشَّفْع) kökünden tekliğin zıddına iki şeyin yan yana olması demektir. Birinin işini görmek için onunla birlikte gitme anlamına da gelir

    Şefaate ne gerek var diyosun bende gerek yok zaten Allahın izniyle olacak nasılsa diyorum. Allahda kime ne izin vereceğini bilmiyoruz ?

    Mahşerde şefaat olmayacağı ;Öyle bir günden sakının ki, o gün hiç kimse bir başkası adına bir şey ödeyemez. Hiçbir kimseden herhangi bir şefaat kabul olunmaz, fidye alınmaz. Onlara yardım da edilmez. BAKARA 48

    anlatılıyor. Benim anladığım ceza çektikten sonra Allahın sevdiklerinin yanına şefaat yoluyla katacağını bildirmesidir.

    “Kendini koruyanlar bahçelerde ve nimetler içinde olur, Rablerinin verdikleri ile safa sürerler. Rableri onları Cehennem’in azabından korumuştur. Onlara; “Yiyin için; afiyet olsun; bu, sizin yaptığınıza karşılıktır,” denir. Sıra sıra dizilmiş sedirlere yaslanırlar. Yanlarına ceylan gözlü huriler veririz. İnanmış olan, soylarından inanarak kendilerini takip edenleri, onlara katarız ama onların yaptıklarının değerini eksiltmeyiz. Herkes kendi kazandığına karşılık rehindir.”(Tur 52/17-21)

    Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin şöyle dediği rivayt edilir:Rasulullah (sav) dedi ki: “Ümmetimden bazıları çok sayıda kişiye şefaat eder, bazıları bir kabileye şefaat eder; bazıları kendi yakınlarına şefaat eder; bazıları da tek bir kişiye şefaat ederek cennete girmelerini sağlar.” (Tirmîzi, Sıfat’ul- Kıyâmeh 12, 2440)“Şefaatim, ümmetimden büyük günah sahipleri içindir.”Hadisi rivâyet eden Câbir dedi ki: “Büyük günahı olmayanın şefaate ne ihtiyacı olur!”Peygamberimizin mahşer yerinde şefaat edeceğine dair sahih bir hadis yoktur. Hadisler, âyetlerle bütünlük arzetmektedir.





  21. 18.Nisan.2012, 21:33
    35
    sertyuuu
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Nisan.2012
    Üye No: 95698
    Mesaj Sayısı: 43
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: Bu hadis sahih mi?

    Kuranıanla Nickli Üyeden Alıntı
    Peygamberimizin mahşer yerinde şefaat edeceğine dair sahih bir hadis yoktur. Hadisler, âyetlerle bütünlük arzetmektedir.
    s.a. kardesım oncelıkle her peygamberımızın sefaat edecegı hadıslerde gecıyor ben sunları buldum lakın yanlıslık varsa duzeltınız af ola.

    (Kıyamette şefaat edeceğim. Ya Rabbi, kalbinde hardal zerresi kadar iman olanları Cennete koy diyeceğim. Bunlar Cennete girecekler. Sonra, kalbinde az bir şey olanlara, Cennete girin diyeceğim.) [Buhari]

    (Ahirette ilk şefaat eden ve şefaati kabul olan ben olacağım.)[İbni Mace]

    (Ümmetimden, şirk üzere ölmeyen herkese Allah’ın izni ile şefaat edeceğim.) [Buhari, Müslim]

    (Kıyamet günü en önce ben şefaat edeceğim.) [Müslim]

    (Her peygamberin, müstecab [kabul olan] bir duası vardır. Ben duamı, ümmetime şefaat etmek için ahirete sakladım.) [Buhari]

    (Benden önce hiçbir peygambere verilmeyen beş şeyden biri şefaattir. Şirk üzere ölmeyen [imanla ölen] herkese şefaat edeceğim.) [Bezzar]

    (Ümmetimden büyük günah işleyenlere şefaat edeceğim.)[İmam-ı Ahmed, Nesai]

    Peygamber efendimiz, günahkârlara şefaat edeceğini bildirince, Hazret-i Ebüdderda, (İmanı olan hırsız ve zâniler de şefaate kavuşacak mı) diye sual etti, (Evet, onlara da şefaat edeceğim)buyurdu. (Hatib)

    (Günahı çok olanlara şefaat edeceğim.) [Hatib]

    (Nefslerine aldananlara şefaat edeceğim.) [Deylemi]

    (Kıyamette, kum sayısından daha çok kimseye şefaat ederim.)[Taberani]

    (Kıyamette “Ya Rabbi, zerre kadar imanı olanı Cennete koy!” diyeceğim. Hepsi şefaatimle Cennete girecek.) [Buhari]

    (Şefaatime inanmayan kimse, ona kavuşamaz.) [Şir’a]

    (Şefaatime en layık olan, bana en çok salevat okuyandır.)[Tirmizi]

    (Ümmetimden geri kalan olur korkusu ile Cennete girdiğim halde tahtıma oturmam. Allahü teâlâya, "Ya Rabbi ümmetim ümmetim" derim. Rabbim "Ümmetine ne yapmamı istiyorsun?" buyurur. Ben de "Ya Rabbi onların hesaplarını çabuk gör, sıkıntıdan kurtulsunlar" derim. Cehennemliklerin listesi bana verilir. Onlara şefaat ederim. Hatta Cehennem hazini Malik "Ümmetinden cezalanacak kimse bırakmadın" der.) [Beyheki, Taberani]

    (Rabbin sana [ahirette çeşitli nimetler, şefaat izni] verecek, sen de hoşnut, razı olacaksın) mealindeki Duha suresi beşinci âyet-i kerimesi inince, Resulullah efendimizin, (Ümmetimden bir kişi Cehennemde kalsa razı oldum demem) diye söylediği tefsirlerde bildirilmiştir. (Tibyan)





  22. 18.Nisan.2012, 21:33
    35
    Üye
    Kuranıanla Nickli Üyeden Alıntı
    Peygamberimizin mahşer yerinde şefaat edeceğine dair sahih bir hadis yoktur. Hadisler, âyetlerle bütünlük arzetmektedir.
    s.a. kardesım oncelıkle her peygamberımızın sefaat edecegı hadıslerde gecıyor ben sunları buldum lakın yanlıslık varsa duzeltınız af ola.

    (Kıyamette şefaat edeceğim. Ya Rabbi, kalbinde hardal zerresi kadar iman olanları Cennete koy diyeceğim. Bunlar Cennete girecekler. Sonra, kalbinde az bir şey olanlara, Cennete girin diyeceğim.) [Buhari]

    (Ahirette ilk şefaat eden ve şefaati kabul olan ben olacağım.)[İbni Mace]

    (Ümmetimden, şirk üzere ölmeyen herkese Allah’ın izni ile şefaat edeceğim.) [Buhari, Müslim]

    (Kıyamet günü en önce ben şefaat edeceğim.) [Müslim]

    (Her peygamberin, müstecab [kabul olan] bir duası vardır. Ben duamı, ümmetime şefaat etmek için ahirete sakladım.) [Buhari]

    (Benden önce hiçbir peygambere verilmeyen beş şeyden biri şefaattir. Şirk üzere ölmeyen [imanla ölen] herkese şefaat edeceğim.) [Bezzar]

    (Ümmetimden büyük günah işleyenlere şefaat edeceğim.)[İmam-ı Ahmed, Nesai]

    Peygamber efendimiz, günahkârlara şefaat edeceğini bildirince, Hazret-i Ebüdderda, (İmanı olan hırsız ve zâniler de şefaate kavuşacak mı) diye sual etti, (Evet, onlara da şefaat edeceğim)buyurdu. (Hatib)

    (Günahı çok olanlara şefaat edeceğim.) [Hatib]

    (Nefslerine aldananlara şefaat edeceğim.) [Deylemi]

    (Kıyamette, kum sayısından daha çok kimseye şefaat ederim.)[Taberani]

    (Kıyamette “Ya Rabbi, zerre kadar imanı olanı Cennete koy!” diyeceğim. Hepsi şefaatimle Cennete girecek.) [Buhari]

    (Şefaatime inanmayan kimse, ona kavuşamaz.) [Şir’a]

    (Şefaatime en layık olan, bana en çok salevat okuyandır.)[Tirmizi]

    (Ümmetimden geri kalan olur korkusu ile Cennete girdiğim halde tahtıma oturmam. Allahü teâlâya, "Ya Rabbi ümmetim ümmetim" derim. Rabbim "Ümmetine ne yapmamı istiyorsun?" buyurur. Ben de "Ya Rabbi onların hesaplarını çabuk gör, sıkıntıdan kurtulsunlar" derim. Cehennemliklerin listesi bana verilir. Onlara şefaat ederim. Hatta Cehennem hazini Malik "Ümmetinden cezalanacak kimse bırakmadın" der.) [Beyheki, Taberani]

    (Rabbin sana [ahirette çeşitli nimetler, şefaat izni] verecek, sen de hoşnut, razı olacaksın) mealindeki Duha suresi beşinci âyet-i kerimesi inince, Resulullah efendimizin, (Ümmetimden bir kişi Cehennemde kalsa razı oldum demem) diye söylediği tefsirlerde bildirilmiştir. (Tibyan)





  23. 18.Nisan.2012, 21:39
    36
    DieHard
    ..Hayat Werenin Kulu..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Şubat.2012
    Üye No: 94253
    Mesaj Sayısı: 193
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Bu hadis sahih mi?

    TEFHİMÜ-L KUR'AN'DAN
    Bakara Suresi 48. Ayet ve Tefsiri

    Ve hiç kimsenin, hiç kimse adına bir şey ödeyemeyeceği, hiç kimseden bir şefaatin kabul edilmeyeceği ve hiç kimseden bir fidye alınmayacağı ve yardım görülmeyeceği günden korkup-sakının.63

    63. Bu ayette İsrailoğulları, bozulmalarının asıl nedeni olan ahiret hakkındaki yanlış tasavvurlarına karşı uyarılıyorlar. Onlar, büyük peygamberlerin torunları oldukları için ebedî kurtuluşa ereceklerini sanıyorlardı. Bu nedenle de hak dini terketmişler ve günaha batmışlardı. Burada onlara kutsal ve değerli bir kişi ile olan ilişkileri ve onun şefaati sayesinde, yaptıkları kötü amellerin sonucundan kurtulamayacakları bildiriliyor. Bu nedenle onlara İsrailoğulları'na verilen nimet (ayet: 47) hatırlatıldıktan hemen sonra, kendilerinin de bu dünyada iken Ahiret'e inanmayan günahkâr insanlar gibi cezalandırılacakları haber veriliyor.



    Hayrat Neşriyat Meali
    Ve öyle bir günden sakının ki, (o gün) kimse, kimse nâmına bir şey ödemez, ondan(Allah'ın izni olmadıkça) bir şefâat de kabûl edilmez, ondan bir fidye de alınmaz ve onlar yardım (da) olunmazlar!






  24. 18.Nisan.2012, 21:39
    36
    ..Hayat Werenin Kulu..
    TEFHİMÜ-L KUR'AN'DAN
    Bakara Suresi 48. Ayet ve Tefsiri

    Ve hiç kimsenin, hiç kimse adına bir şey ödeyemeyeceği, hiç kimseden bir şefaatin kabul edilmeyeceği ve hiç kimseden bir fidye alınmayacağı ve yardım görülmeyeceği günden korkup-sakının.63

    63. Bu ayette İsrailoğulları, bozulmalarının asıl nedeni olan ahiret hakkındaki yanlış tasavvurlarına karşı uyarılıyorlar. Onlar, büyük peygamberlerin torunları oldukları için ebedî kurtuluşa ereceklerini sanıyorlardı. Bu nedenle de hak dini terketmişler ve günaha batmışlardı. Burada onlara kutsal ve değerli bir kişi ile olan ilişkileri ve onun şefaati sayesinde, yaptıkları kötü amellerin sonucundan kurtulamayacakları bildiriliyor. Bu nedenle onlara İsrailoğulları'na verilen nimet (ayet: 47) hatırlatıldıktan hemen sonra, kendilerinin de bu dünyada iken Ahiret'e inanmayan günahkâr insanlar gibi cezalandırılacakları haber veriliyor.



    Hayrat Neşriyat Meali
    Ve öyle bir günden sakının ki, (o gün) kimse, kimse nâmına bir şey ödemez, ondan(Allah'ın izni olmadıkça) bir şefâat de kabûl edilmez, ondan bir fidye de alınmaz ve onlar yardım (da) olunmazlar!









+ Yorum Gönder
Git İlk 2346 Son