Konusunu Oylayın.: Kordonları bağlatmak (kalıcı kısırlaştırma) caiz midir ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Kordonları bağlatmak (kalıcı kısırlaştırma) caiz midir ?
  1. 30.Mart.2012, 15:28
    1
    Microsoft
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Mart.2012
    Üye No: 95337
    Mesaj Sayısı: 47
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Kordonları bağlatmak (kalıcı kısırlaştırma) caiz midir ?






    Kordonları bağlatmak (kalıcı kısırlaştırma) caiz midir ? Mumsema Kordonları bağlatmak (kalıcı kısırlaştırma) caiz midir ?


  2. 30.Mart.2012, 15:28
    1
    Microsoft - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
  3. 30.Mart.2012, 18:14
    2
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Kordonları bağlatmak (kalıcı kısırlaştırma) caiz midir ?




    Gerek erkeğin ve gerekse kadının tüplerinin bağlanması yolu ile bir daha çocuk yapma kabiliyetinden mahrum kalmaları
    hem dinen, hem tıbben sakıncalı bir metottur
    .
    Birçok yan tesiri vardır
    .
    Geçici kısırlaştırma ise kısmen benimsenebilir
    .

    Bazen anne adayının sağlığını ciddi şekilde tehlikeye sokan hallerde kısırlaştırma yapılabilmektedir
    .

    Meselâ üçüncü sezaryen ameliyatlarından sonra bir yenisi anne için riskler taşıyorsa, batın yavrunun
    çıkarılması için hazır açılmışken tüpler bağlanarak kısırlaştırma yapılabilmektedir
    .
    (İnsan ve Cinsi Hayat, s
    .
    100)


    Görüldüğü üzere, bu uygulama hem geçici, hem de herkes için her zaman değildir
    .
    Yani ancak zaruret halinde
    başvurulabilecek bir çaredir
    .
    Bu çeşit meselelerde tıp müsaade etmiyorsa, din de müsaade etmez
    .
    Çünkü dinin
    esaslarından birisi de neslin ve canın muhafazasıdır
    .
    Bunun için böyle bir zaruretle karşılaşınca tek doktorun
    kararından ziyade, tıbbî bir kurulun kararına itimat edilmelidir
    .

    Mehmed PAKSU



  4. 30.Mart.2012, 18:14
    2
    Devamlı Üye



    Gerek erkeğin ve gerekse kadının tüplerinin bağlanması yolu ile bir daha çocuk yapma kabiliyetinden mahrum kalmaları
    hem dinen, hem tıbben sakıncalı bir metottur
    .
    Birçok yan tesiri vardır
    .
    Geçici kısırlaştırma ise kısmen benimsenebilir
    .

    Bazen anne adayının sağlığını ciddi şekilde tehlikeye sokan hallerde kısırlaştırma yapılabilmektedir
    .

    Meselâ üçüncü sezaryen ameliyatlarından sonra bir yenisi anne için riskler taşıyorsa, batın yavrunun
    çıkarılması için hazır açılmışken tüpler bağlanarak kısırlaştırma yapılabilmektedir
    .
    (İnsan ve Cinsi Hayat, s
    .
    100)


    Görüldüğü üzere, bu uygulama hem geçici, hem de herkes için her zaman değildir
    .
    Yani ancak zaruret halinde
    başvurulabilecek bir çaredir
    .
    Bu çeşit meselelerde tıp müsaade etmiyorsa, din de müsaade etmez
    .
    Çünkü dinin
    esaslarından birisi de neslin ve canın muhafazasıdır
    .
    Bunun için böyle bir zaruretle karşılaşınca tek doktorun
    kararından ziyade, tıbbî bir kurulun kararına itimat edilmelidir
    .

    Mehmed PAKSU






+ Yorum Gönder