Konusunu Oylayın.: Kuran ı Kerim'e göre amel etmek ne demektir. Madde olarak açıklar mısnız?

5 üzerinden 3.67 | Toplam : 3 kişi
Kuran ı Kerim'e göre amel etmek ne demektir. Madde olarak açıklar mısnız?
  1. 27.Mart.2012, 13:46
    1
    burcealtug
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2012
    Üye No: 94504
    Mesaj Sayısı: 980
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: ALLAHÜTELANIN ARŞININ ALTINDA HERHANGİBİR YER

    Kuran ı Kerim'e göre amel etmek ne demektir. Madde olarak açıklar mısnız?






    Kuran ı Kerim'e göre amel etmek ne demektir. Madde olarak açıklar mısnız? Mumsema Kuran ı Kerim'e göre amel etmek ne demektir. Madde olarak açıklar mısnız? Yani harfi harfine tüm emir ve yasaklara uymak ve ahlaklı olmakmıdır?Sünnete göre mi yaşamaktır? ALLAHÜTELA ben kelamımı çok okuyan ve amel eden kişiyi sevdiğim kadar kimseyi sevmem demektedir. Bu cümlenin açılımı bu soruyu verecek.


  2. 27.Mart.2012, 13:46
    1
    Kıdemli Üye



    Kuran ı Kerim'e göre amel etmek ne demektir. Madde olarak açıklar mısnız? Yani harfi harfine tüm emir ve yasaklara uymak ve ahlaklı olmakmıdır?Sünnete göre mi yaşamaktır? ALLAHÜTELA ben kelamımı çok okuyan ve amel eden kişiyi sevdiğim kadar kimseyi sevmem demektedir. Bu cümlenin açılımı bu soruyu verecek.


    Benzer Konular

    - Külli ve Cüz'i İradeye Örnekler verir misiniz?Örnek vererek açıklar mısnız?

    - Ben kulumun zannı üzereyim ayetini açıklar mısnız?

    - Salih amel örnekleri madde madde

    - Ahiret Hayatının, Cennet ve Cehennemin Ebedi (Sonsuz) Oluşunu Ayetlerle Açıklar mısnız?

    - Hanefilere göre madde madde abdest alma kuralları

  3. 28.Mart.2012, 00:37
    2
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Kuran ı Kerim'e göre amel etmek ne demektir. Madde olarak açıklar mısnız?




    Kuran-ı Kerim'e göre amel etmek demek
    farzı muhal
    Kur'an'da "@mir nickli üye eşektir" yazıyorsa
    benim dört ayak üstüne çöküp anırmaya başlamam demektir
    "yok eşek kelimesinin ebced hesabı ile toplamı 123'tür
    123 aynı zamanda insan kelimesinin de ebced hesabı ile karşılığıdır
    demek ki bu ayet "@mir nickli üye insandır" anlamına gelmektedir" dememektir.

    ayrıntılı bilgi için tıklayınız:
    http://www.mumsema.com/kuran-ile-ilg...tml#post476901



  4. 28.Mart.2012, 00:37
    2
    âb ü kil



    Kuran-ı Kerim'e göre amel etmek demek
    farzı muhal
    Kur'an'da "@mir nickli üye eşektir" yazıyorsa
    benim dört ayak üstüne çöküp anırmaya başlamam demektir
    "yok eşek kelimesinin ebced hesabı ile toplamı 123'tür
    123 aynı zamanda insan kelimesinin de ebced hesabı ile karşılığıdır
    demek ki bu ayet "@mir nickli üye insandır" anlamına gelmektedir" dememektir.

    ayrıntılı bilgi için tıklayınız:
    http://www.mumsema.com/kuran-ile-ilg...tml#post476901



  5. 29.Mart.2012, 00:14
    3
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Kuran ı Kerim'e göre amel etmek ne demektir. Madde olarak açıklar mısnız?

    Kur'an ile amel etmek demek, kitap ve sünnete uymak demektir.

    Alıntı
    KİTAB VE SÜNNETLE AMEL ETMENİN GEREKLİLİĞİ


    1- Kitab Ve Sünnete Sarılmanın Gerekliliği


    Kitab ve ünnete uymak ALLAH ve Resulünün bir em-ridir. İslâm ümmeti Kitab ve sünnete uymanın gerekliliği üzere icma etmiştir. Onlarla amel etmek son derece Önemli bir vecibedir. Çünkü bütün dinî vecibeler onlardan türemiştir. Bu yüzden kitap ve sünnet her görüşe takdim edilmeli ve onlara önce-lik tanınmalıdır. Bu gerçekten, âyet, hadîs ve selefin sözlerini bil-mekte son derece cahil olanlar kuşku eder. Bu konu üç meseleden oluşuyor: [40]



    A- Kitab Ve Sünnetin Delaleti Birdir


    Şüphesiz sünnet Kur'an'ın açıklayıcısı dır. Hz. Muhammed de maksatlarını güzelce açıklamakla onun tercümanı olmuştur. Şüphesîz Hz. Muhammed'in sözleri, fiilleri ve onaylamaları ALLAH tara-fından kendisine bildirilen vahiydir.

    Kur'ân-ı Kerim'de bu gerçeği destekleyen birkaç âyeti Cenab-ı ALLAH şöyle buyurmuştur:

    "O kötü arzularına göre konuşmaz; onun konuşması, kendisine vahyedilenden başkası değildir" [41]

    "Ben bana vahyolunan Kur'an'dan başkasına uy-mam" [42]

    "insanlara kendilerine indirileni açıklamak için sana da bu Kur'an'ı indirdik" [43]

    "Şüphesiz ki sen doğru bir yolu göstermektesin. (O yol) göklerin ve yerin sahibi olan ALLAH'ın yoludur"[44]

    "Hüküm ALLAH'tan başkası-nın değildir" [45]

    "O kendi hükümranlığına kimseyi ortak etmez" [46] "Sana düşen yalnızca duyurmaktır" [47]

    Bu buyruklarla Cenab-ı ALLAH, Hz. Muhammed (s.a.v.)'e Kur'an'ın açıklamasını farz kılmıştır. Ona uymasını da şu âyetlerle gerektirmiştir. "Sen sana vahyedilene sımsıkı sarıl, zira sen dos-doğru yoldasın" [48] "Aralarında ALLAH'ın indirdiği ile hükmet" [49] "ALLAH'ın sana gösterdii şekilde insanlar ara-sında hükmedesin dîye sana kitabı hak ile indirdik. Hainlerden ta-raf olma." [50] "Bugün sîze dininizi ikmal ettim. Üzerinize nimetimi tamamladım".[51] "Hakkında bilgin bulunmayan şeyin ardına düşme. Çünkü kulak, göz ve kalp bunların hepsi yap-tığından sorumludur."[52] "Rabbinizden size indirilene uyun" [53] "O (şeytan) size ancak kötülüğü, çirkin işi ve Al-lah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi emreder"[54] Hz. Cabir, Resulullah'ın şöyle dediğini rivayet etmiştir: "Ne-redeyse biriniz ALLAH'ın kitabının helal kıldığını helal, haram kıldı-ğını haram kılarız, der. Dikkat ediniz kendisine bir sözüm ulaşıp da onu yalanlayan kişi, ALLAH'ın resulünü ve kendisine hadîsi anla-tanı yalanlamış olur.” Ve Mikdam bin Ma'dikerîb, aynı anlamda başka bir hadîsi şöyle rivayet etmiştir. "ALLAH haram kıldığı gibi Resulullah da haram kılmıştır." Başka bir rivayette "ALLAH'ın size em-rettiği herşeyi ben de size emrettim, sizi sakındırdığı herşeyden ben de sizi sakındırdım.

    İmam Evzaî, Hasan bin Atiye'nin şöyle dediğini anlatmıştır. "Resulüllah'a Kur'an vahyolurken, Cebrail beraberinde onu açıkla-yan sünneti de Resulullah'a bildirdi." Başka birisi "Sünnet okunan bir vahiydir" şeklinde, sünnetin ehemmiyetini belirtmiştir. [55]
    ________________________-
    [39] Şeyh Senusi, Nassın Uygulanışı, İnsan Yayınları, İstanbul, 1995: 49.
    [40] Şeyh Senusi, Nassın Uygulanışı, İnsan Yayınları, İstanbul, 1995: 49.
    [41] Necm: 53/3-4.
    [42] En'am: 24/50.
    [43] Nahl: 16/144.
    [44] Şûra: 42/42-43.
    [45] Yusuf: 12/40.
    [46] Kehf: 18/26.
    [47] Şûra: 42/48.
    [48] Zuhruf: 43/43.
    [49] Maide: 5/49.
    [50] Nisa: 4/105.
    [51] Maide:5 /3.
    [52] İsra: 17/36.
    [53] A'raf: 7/3.
    [54] Bakara: 2/169.
    [55] Şeyh Senusi, Nassın Uygulanışı, İnsan Yayınları, İstanbul, 1995: 49-51.



  6. 29.Mart.2012, 00:14
    3
    Administrator
    Kur'an ile amel etmek demek, kitap ve sünnete uymak demektir.

    Alıntı
    KİTAB VE SÜNNETLE AMEL ETMENİN GEREKLİLİĞİ


    1- Kitab Ve Sünnete Sarılmanın Gerekliliği


    Kitab ve ünnete uymak ALLAH ve Resulünün bir em-ridir. İslâm ümmeti Kitab ve sünnete uymanın gerekliliği üzere icma etmiştir. Onlarla amel etmek son derece Önemli bir vecibedir. Çünkü bütün dinî vecibeler onlardan türemiştir. Bu yüzden kitap ve sünnet her görüşe takdim edilmeli ve onlara önce-lik tanınmalıdır. Bu gerçekten, âyet, hadîs ve selefin sözlerini bil-mekte son derece cahil olanlar kuşku eder. Bu konu üç meseleden oluşuyor: [40]



    A- Kitab Ve Sünnetin Delaleti Birdir


    Şüphesiz sünnet Kur'an'ın açıklayıcısı dır. Hz. Muhammed de maksatlarını güzelce açıklamakla onun tercümanı olmuştur. Şüphesîz Hz. Muhammed'in sözleri, fiilleri ve onaylamaları ALLAH tara-fından kendisine bildirilen vahiydir.

    Kur'ân-ı Kerim'de bu gerçeği destekleyen birkaç âyeti Cenab-ı ALLAH şöyle buyurmuştur:

    "O kötü arzularına göre konuşmaz; onun konuşması, kendisine vahyedilenden başkası değildir" [41]

    "Ben bana vahyolunan Kur'an'dan başkasına uy-mam" [42]

    "insanlara kendilerine indirileni açıklamak için sana da bu Kur'an'ı indirdik" [43]

    "Şüphesiz ki sen doğru bir yolu göstermektesin. (O yol) göklerin ve yerin sahibi olan ALLAH'ın yoludur"[44]

    "Hüküm ALLAH'tan başkası-nın değildir" [45]

    "O kendi hükümranlığına kimseyi ortak etmez" [46] "Sana düşen yalnızca duyurmaktır" [47]

    Bu buyruklarla Cenab-ı ALLAH, Hz. Muhammed (s.a.v.)'e Kur'an'ın açıklamasını farz kılmıştır. Ona uymasını da şu âyetlerle gerektirmiştir. "Sen sana vahyedilene sımsıkı sarıl, zira sen dos-doğru yoldasın" [48] "Aralarında ALLAH'ın indirdiği ile hükmet" [49] "ALLAH'ın sana gösterdii şekilde insanlar ara-sında hükmedesin dîye sana kitabı hak ile indirdik. Hainlerden ta-raf olma." [50] "Bugün sîze dininizi ikmal ettim. Üzerinize nimetimi tamamladım".[51] "Hakkında bilgin bulunmayan şeyin ardına düşme. Çünkü kulak, göz ve kalp bunların hepsi yap-tığından sorumludur."[52] "Rabbinizden size indirilene uyun" [53] "O (şeytan) size ancak kötülüğü, çirkin işi ve Al-lah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi emreder"[54] Hz. Cabir, Resulullah'ın şöyle dediğini rivayet etmiştir: "Ne-redeyse biriniz ALLAH'ın kitabının helal kıldığını helal, haram kıldı-ğını haram kılarız, der. Dikkat ediniz kendisine bir sözüm ulaşıp da onu yalanlayan kişi, ALLAH'ın resulünü ve kendisine hadîsi anla-tanı yalanlamış olur.” Ve Mikdam bin Ma'dikerîb, aynı anlamda başka bir hadîsi şöyle rivayet etmiştir. "ALLAH haram kıldığı gibi Resulullah da haram kılmıştır." Başka bir rivayette "ALLAH'ın size em-rettiği herşeyi ben de size emrettim, sizi sakındırdığı herşeyden ben de sizi sakındırdım.

    İmam Evzaî, Hasan bin Atiye'nin şöyle dediğini anlatmıştır. "Resulüllah'a Kur'an vahyolurken, Cebrail beraberinde onu açıkla-yan sünneti de Resulullah'a bildirdi." Başka birisi "Sünnet okunan bir vahiydir" şeklinde, sünnetin ehemmiyetini belirtmiştir. [55]
    ________________________-
    [39] Şeyh Senusi, Nassın Uygulanışı, İnsan Yayınları, İstanbul, 1995: 49.
    [40] Şeyh Senusi, Nassın Uygulanışı, İnsan Yayınları, İstanbul, 1995: 49.
    [41] Necm: 53/3-4.
    [42] En'am: 24/50.
    [43] Nahl: 16/144.
    [44] Şûra: 42/42-43.
    [45] Yusuf: 12/40.
    [46] Kehf: 18/26.
    [47] Şûra: 42/48.
    [48] Zuhruf: 43/43.
    [49] Maide: 5/49.
    [50] Nisa: 4/105.
    [51] Maide:5 /3.
    [52] İsra: 17/36.
    [53] A'raf: 7/3.
    [54] Bakara: 2/169.
    [55] Şeyh Senusi, Nassın Uygulanışı, İnsan Yayınları, İstanbul, 1995: 49-51.



  7. 22.Kasım.2014, 01:43
    4
    yasemin
    Mum Ve Merhem Olabilmek..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Eylül.2014
    Üye No: 104691
    Mesaj Sayısı: 1,411
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 15
    Bulunduğu yer: Allah'ıma Seferdeyim..

    Cevap: Kuran ı Kerim'e göre amel etmek ne demektir. Madde olarak açıklar mısnız?

    Rasulullah (s.a.v) şöyle bildirmektedir:
    “Kim Kur’an-ı Kerim’i okur ve onunla amel ederse, kıyamet günü ana babasına bir taç giydirilir. Bu tacın nuru, güneşin dünyadaki bir eve konulduğunda vereceği ışıktan daha güzeldir. Öyleyse, Kur’an-ı Kerim ile bizzat amel edenin nuru nasıl olur, bir düşünün.”


  8. 22.Kasım.2014, 01:43
    4
    Mum Ve Merhem Olabilmek..
    Rasulullah (s.a.v) şöyle bildirmektedir:
    “Kim Kur’an-ı Kerim’i okur ve onunla amel ederse, kıyamet günü ana babasına bir taç giydirilir. Bu tacın nuru, güneşin dünyadaki bir eve konulduğunda vereceği ışıktan daha güzeldir. Öyleyse, Kur’an-ı Kerim ile bizzat amel edenin nuru nasıl olur, bir düşünün.”





+ Yorum Gönder