Konusunu Oylayın.: Mehir hakkında

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Mehir hakkında
  1. 25.Mart.2012, 20:06
    1
    yalçın28
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Mart.2012
    Üye No: 95249
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Mehir hakkında






    Mehir hakkında Mumsema [ı]hocalarım size bir sualim olacaktı lütfen yardımcı olur musunuz..?
    Eşime nikah anında bir miktar ( 8 adet) bilezik alacağm dedim mehir olarak.. Ama düşünmeden o anda böyle bir söz vermişim. Pişman oldum açıkcası. şuan ancak verecek durumda değilim ve verememde ancak yarısını verebilirim. Eşimde ille alırım vazgeçmem diyor.. Ben şimdi vermesem cezası nedir.. Yada bu sözümden dönmemin keffareti var mı lütfen yardımcı olur musunuz ...
    Merakla bekliyorum cevabı teşekkur ederim[/ı]



  2. 25.Mart.2012, 20:06
    1
    yalçın28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    [ı]hocalarım size bir sualim olacaktı lütfen yardımcı olur musunuz..?
    Eşime nikah anında bir miktar ( 8 adet) bilezik alacağm dedim mehir olarak.. Ama düşünmeden o anda böyle bir söz vermişim. Pişman oldum açıkcası. şuan ancak verecek durumda değilim ve verememde ancak yarısını verebilirim. Eşimde ille alırım vazgeçmem diyor.. Ben şimdi vermesem cezası nedir.. Yada bu sözümden dönmemin keffareti var mı lütfen yardımcı olur musunuz ...
    Merakla bekliyorum cevabı teşekkur ederim[/ı]



    Benzer Konular

    - Mehir hakkında bilgi - Mehir hakkında soru ve cevapları

    - Mehir - en güzel mehir sizce nedir

    - Mehir hakkında soru?

    - Mehir hakkında hadisler

    - Mehir hakkında ayetler

  3. 25.Mart.2012, 20:07
    2
    yalçın28
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Mart.2012
    Üye No: 95249
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Mehir hakkında




    Cevaplarınızı bekliyorum...?


  4. 25.Mart.2012, 20:07
    2
    yalçın28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Cevaplarınızı bekliyorum...?


  5. 25.Mart.2012, 20:22
    3
    Ufkuaçık
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Ekim.2008
    Üye No: 35628
    Mesaj Sayısı: 693
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 57

    Cevap: Mehir hakkında

    NİSA SURESİ-4.Kadınlaramehirlerini gönül rızası ile (cömertçe) verin; eğer gönül hoşluğu ile omehrin bir kısmını size bağışlarlarsa onu da afiyetle yeyin.

    BU AYETE GÖRE SİZ HANIMINIZI İKNA ETMEK ZORUNDASINIZ.AKSİ TAKDİRDE EŞİNİN HAKKINI YEMİŞ OLURSUNUZ.EŞİNİZİ EN GÜZEL BİR ŞEKİLDE İKNA ETMEYE ZORLAYIN.SAKIN BASKI YAPMAYIN ÇÜNKÜ KADINLAR İNATLAŞTIĞINDA DEDİĞİNİ MUTLAKA YAPTIRIRLAR.

    ONA ALACAĞINIZ MEHİR İÇİN YEMİN ETTİYSENİZ KEFFARET GEREKİR.VEYA O GERİ KALAN BİLEZİKLERİ ALMAK ZORUNDASINIZ.

    AŞAĞIDA Kİ FETVAYI OKUYALIM...

    http://incemeseleler.com/nimet-i-sla...e-mueccel.html


  6. 25.Mart.2012, 20:22
    3
    Devamlı Üye
    NİSA SURESİ-4.Kadınlaramehirlerini gönül rızası ile (cömertçe) verin; eğer gönül hoşluğu ile omehrin bir kısmını size bağışlarlarsa onu da afiyetle yeyin.

    BU AYETE GÖRE SİZ HANIMINIZI İKNA ETMEK ZORUNDASINIZ.AKSİ TAKDİRDE EŞİNİN HAKKINI YEMİŞ OLURSUNUZ.EŞİNİZİ EN GÜZEL BİR ŞEKİLDE İKNA ETMEYE ZORLAYIN.SAKIN BASKI YAPMAYIN ÇÜNKÜ KADINLAR İNATLAŞTIĞINDA DEDİĞİNİ MUTLAKA YAPTIRIRLAR.

    ONA ALACAĞINIZ MEHİR İÇİN YEMİN ETTİYSENİZ KEFFARET GEREKİR.VEYA O GERİ KALAN BİLEZİKLERİ ALMAK ZORUNDASINIZ.

    AŞAĞIDA Kİ FETVAYI OKUYALIM...

    http://incemeseleler.com/nimet-i-sla...e-mueccel.html


  7. 25.Mart.2012, 20:30
    4
    Ufkuaçık
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Ekim.2008
    Üye No: 35628
    Mesaj Sayısı: 693
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 57

    Cevap: Mehir hakkında

    Aşağıda ki alıntı bilgilerden de yararlanabilirsiniz.


    Mehr-i muaccel:

    Acele verilmesi gereken mehr demektir. Bir bilezik, bir küpe, bir buzdolabı vesaire olabilir. Nikah yapılınca, verilmesi vacip olur. Zifaftan veya halvetten önce verilir. Mehr-i muacceli geciktirmek caiz değildir. Hanım ayrılmaya sebep olan bir şey yaparsa, mesela mürted olursa, hürmet-i müsahere’ye sebep olursa, mehr-i muaccel verilmez. Erkek boşarsa veya ayrılığa sebep olanı yaparsa, yarısı verilir.

    Önce kıza takılan takılardan hangisinin mehri muaccel olduğu bilinmeli. Nikah kıyılırken o zaman (malum olan) denilir. Bilinmiyorsa, malum olan demek yanlış olur. En uygunu ise, mehri müeccel gibi muaccel de tespit edilip, şu kadar mehri muaccel ve şu kadar mehri müeccel ile denmelidir. Taraflar, mehri muacceli tespit ettikleri halde söylemek istemezlerse o zaman, (aralarında malum olan mehri muaccel ile) ifadesi kullanılır. İleride boşanma vaki olunca takılan takıların hangisi emanet, hangisi hediye, hangisi mehri muaccel olduğu bilinmeli, herhangi bir uyuşmazlığa sebep olmamalı.

    Mehr-i müeccel:
    Hemen verilmeyip daha sonra verilmesi gereken mehr demektir. Halvet olmuşsa veya ikisinden biri ölmüşse, mehr-i müeccelin verilmesi vacip olur. Hanımının istediği zamanda verilir. Eğer istemedi ise, ikisinden biri ölünce, verilmesi vaciptir. Hanım ölünce, kocası, hanımının vârislerine verir. Kocası ölünce, mirasından hanımına verilir. Mehrin başlık parası ile ilgisi yoktur. Başlık parası almak haramdır.

    Boşanma halinde, zifaf veya halvet olmuşsa, müeccel mehrin tamamı, olmamışsa yarısı verilir. Bir âyet-i kerime meali:
    (El dokunmadan boşadığınız kadınlara, mehrin yarısını verin!)[Bekara 237]

    Nikah kıyılırken mehr söylenip de, ne kadarı muaccel olduğu bildirilmedi ise, âdete ve hanımının emsaline göre, söylenilenin bir miktarı muaccel olur. Nikah kıyılırken, mehr-i müeccelin belli bir tarihte ödenmesini şart etmek caizdir. Boşanma halinde, mehrin ödeme tarihi beklenir. Ödeme tarihi belli değilse, boşarken hemen ödenir. (Fetava-yı Hindiyye)

    İslamiyet’te mehr parası, evlenmek için değildir. Evliliğin düzenli, mutlu olarak devam etmesi, kadının hak ve hürriyetlerinin korunması, din cahili huysuz erkeğin elinde oyuncak olmaması içindir. Mehr parasını vermek ve çocukların nafaka paralarını her ay ödemek korkusundan, erkek, hanımını boşayamaz. Bu korkunun olmadığı yerlerde, mahkemeler boşanma davaları ile dolup taşar. Bunun için, evlenecek kızın, İslam’ın güzel ahlakını ve kadına verdiği kıymeti bilen ve bunlara önem veren erkekten az miktarda, böyle olmayandan ise, fazla miktarda mehr istemesi efdaldir.

    Mehr parası, kadın için bir sigorta sayılır. Erkeğin zor ödeyeceği veya hiç veremeyeceği bir mehr ile evlenen kadını, erkek boşayamaz. Boşarsa, maddi hayatı felce uğrar. Mehr vermek korkusu, erkeğin iyi geçinmesine de sebep olur. Şayet erkek, mehr parasını verir de, hanımından ayrılırsa, hanımın kimsesi de yoksa, bu mehr parası ile geçinme imkanı bulabilir. İmkanı olan erkeğin, saliha kız veya kadına çok mehr vermesi iyi olur. Habeş imparatoru Necaşi, Ümm-i Habibe validemiz ile Peygamber efendimizin nikahlarını kıyınca, mehr olarak yaklaşık 2 kilo altın vermişti. (Nesai)

    Mehr biçilmeden yapılan nikah da sahihtir. Ama daha sonra mehr-i misil vermek gerekir. Mehrin çoğunun bir sınırı yoktur. Fakat en azı, 5 gram altındır.

    Hadis-i şeriflerde de buyuruldu ki:
    (Mehr vermemek niyeti ile evlenen, kıyamette hırsızlarla haşrolur.) [R.Nasıhin]

    Hanımını bırakıp mehrini vermemek haramdır.) [Hakim]

    (Mehr olarak, bir yüzük olsa da verin!) [Müslim]

    (Mehr parası hayırlı maldır.) [Deylemi]

    (En iyi mehr kolay ödenendir. Mehirde kolaylık gösterin. Çok mehr istemek düşmanlığa sebeptir.) [Abdürrezzak]

    Zifafa girmeyen ve halvet de olmayan kız, bir kere boşanınca, bain [kesin boşanmış] olur. Erkeğin buna hemen yarım mehir vermesi lazım olur ve iddet beklemez. Boşandığı gün bile, başkası ile evlenebilir.

    Mehirsiz nikâh
    Sual: Mehirsiz kıyılan nikâh sahih olur mu?
    CEVAP
    Nikâh sahih olur. Daha sonra da anlaşabilirler. Anlaşamayıp erkek mehir vermezse, mehr-i misil vermesi vacib olur. Yani kadının baba tarafından akrabasına verilen miktar kadar verir. Hiç vermezse kul hakkı olur, fakat kadın isterse, alacağı mehrini hediye edebilir.

    Sual: Evlenirken, hanımımın kapalı ve namaz kılan birisi olmasını istedim. Açık bir kıza teklif ettim. Kabul etti ve evlendik. Sonra açılıp saçıldı. Namazı bıraktı. Müslümanlığı kabul etmiyorum dedi. Beni bırakıp gitti. Yani boşandık. Mehr borcumu vermem gerekiyor mu?
    CEVAP
    Vermek gerekmez. Çünkü kadının mürted olması veya hürmet-i müsahereye kasten sebep olması gibi, kadının sebep olduğu ayrılmalarda, mehri vermek gerekmez. Verilmişse, erkek hepsini geri alır.

    Düğünde verilenler
    Sual: Düğünden önce, kıza altın bilezik vesaire veriliyor. Nikâhta mehir konuşulmazsa, mehir yerine geçer mi?
    CEVAP
    Evet, geçer.

    Sual: Çok mehir istemek iyi midir?
    CEVAP
    Mehir, evlenecek kızın sigortası gibidir. Mehri çok isterse, erkek basit şeyler yüzünden karısını boşayamaz. Güvenilemeyen erkekten mehri çok istemekte mahzur olmaz. İstediği zaman kadın mehrini kocasına hediye edebilir. Bu bakımdan çok istemesinin bir zararı olmaz.

    Salih, güvenilir biriyle evlenen kız, fazla mehir istememeli. Birkaç hadis-i şerif meali şöyledir:
    (En iyi mehir kolay ödenendir.) [Hâkim]



  8. 25.Mart.2012, 20:30
    4
    Devamlı Üye
    Aşağıda ki alıntı bilgilerden de yararlanabilirsiniz.


    Mehr-i muaccel:

    Acele verilmesi gereken mehr demektir. Bir bilezik, bir küpe, bir buzdolabı vesaire olabilir. Nikah yapılınca, verilmesi vacip olur. Zifaftan veya halvetten önce verilir. Mehr-i muacceli geciktirmek caiz değildir. Hanım ayrılmaya sebep olan bir şey yaparsa, mesela mürted olursa, hürmet-i müsahere’ye sebep olursa, mehr-i muaccel verilmez. Erkek boşarsa veya ayrılığa sebep olanı yaparsa, yarısı verilir.

    Önce kıza takılan takılardan hangisinin mehri muaccel olduğu bilinmeli. Nikah kıyılırken o zaman (malum olan) denilir. Bilinmiyorsa, malum olan demek yanlış olur. En uygunu ise, mehri müeccel gibi muaccel de tespit edilip, şu kadar mehri muaccel ve şu kadar mehri müeccel ile denmelidir. Taraflar, mehri muacceli tespit ettikleri halde söylemek istemezlerse o zaman, (aralarında malum olan mehri muaccel ile) ifadesi kullanılır. İleride boşanma vaki olunca takılan takıların hangisi emanet, hangisi hediye, hangisi mehri muaccel olduğu bilinmeli, herhangi bir uyuşmazlığa sebep olmamalı.

    Mehr-i müeccel:
    Hemen verilmeyip daha sonra verilmesi gereken mehr demektir. Halvet olmuşsa veya ikisinden biri ölmüşse, mehr-i müeccelin verilmesi vacip olur. Hanımının istediği zamanda verilir. Eğer istemedi ise, ikisinden biri ölünce, verilmesi vaciptir. Hanım ölünce, kocası, hanımının vârislerine verir. Kocası ölünce, mirasından hanımına verilir. Mehrin başlık parası ile ilgisi yoktur. Başlık parası almak haramdır.

    Boşanma halinde, zifaf veya halvet olmuşsa, müeccel mehrin tamamı, olmamışsa yarısı verilir. Bir âyet-i kerime meali:
    (El dokunmadan boşadığınız kadınlara, mehrin yarısını verin!)[Bekara 237]

    Nikah kıyılırken mehr söylenip de, ne kadarı muaccel olduğu bildirilmedi ise, âdete ve hanımının emsaline göre, söylenilenin bir miktarı muaccel olur. Nikah kıyılırken, mehr-i müeccelin belli bir tarihte ödenmesini şart etmek caizdir. Boşanma halinde, mehrin ödeme tarihi beklenir. Ödeme tarihi belli değilse, boşarken hemen ödenir. (Fetava-yı Hindiyye)

    İslamiyet’te mehr parası, evlenmek için değildir. Evliliğin düzenli, mutlu olarak devam etmesi, kadının hak ve hürriyetlerinin korunması, din cahili huysuz erkeğin elinde oyuncak olmaması içindir. Mehr parasını vermek ve çocukların nafaka paralarını her ay ödemek korkusundan, erkek, hanımını boşayamaz. Bu korkunun olmadığı yerlerde, mahkemeler boşanma davaları ile dolup taşar. Bunun için, evlenecek kızın, İslam’ın güzel ahlakını ve kadına verdiği kıymeti bilen ve bunlara önem veren erkekten az miktarda, böyle olmayandan ise, fazla miktarda mehr istemesi efdaldir.

    Mehr parası, kadın için bir sigorta sayılır. Erkeğin zor ödeyeceği veya hiç veremeyeceği bir mehr ile evlenen kadını, erkek boşayamaz. Boşarsa, maddi hayatı felce uğrar. Mehr vermek korkusu, erkeğin iyi geçinmesine de sebep olur. Şayet erkek, mehr parasını verir de, hanımından ayrılırsa, hanımın kimsesi de yoksa, bu mehr parası ile geçinme imkanı bulabilir. İmkanı olan erkeğin, saliha kız veya kadına çok mehr vermesi iyi olur. Habeş imparatoru Necaşi, Ümm-i Habibe validemiz ile Peygamber efendimizin nikahlarını kıyınca, mehr olarak yaklaşık 2 kilo altın vermişti. (Nesai)

    Mehr biçilmeden yapılan nikah da sahihtir. Ama daha sonra mehr-i misil vermek gerekir. Mehrin çoğunun bir sınırı yoktur. Fakat en azı, 5 gram altındır.

    Hadis-i şeriflerde de buyuruldu ki:
    (Mehr vermemek niyeti ile evlenen, kıyamette hırsızlarla haşrolur.) [R.Nasıhin]

    Hanımını bırakıp mehrini vermemek haramdır.) [Hakim]

    (Mehr olarak, bir yüzük olsa da verin!) [Müslim]

    (Mehr parası hayırlı maldır.) [Deylemi]

    (En iyi mehr kolay ödenendir. Mehirde kolaylık gösterin. Çok mehr istemek düşmanlığa sebeptir.) [Abdürrezzak]

    Zifafa girmeyen ve halvet de olmayan kız, bir kere boşanınca, bain [kesin boşanmış] olur. Erkeğin buna hemen yarım mehir vermesi lazım olur ve iddet beklemez. Boşandığı gün bile, başkası ile evlenebilir.

    Mehirsiz nikâh
    Sual: Mehirsiz kıyılan nikâh sahih olur mu?
    CEVAP
    Nikâh sahih olur. Daha sonra da anlaşabilirler. Anlaşamayıp erkek mehir vermezse, mehr-i misil vermesi vacib olur. Yani kadının baba tarafından akrabasına verilen miktar kadar verir. Hiç vermezse kul hakkı olur, fakat kadın isterse, alacağı mehrini hediye edebilir.

    Sual: Evlenirken, hanımımın kapalı ve namaz kılan birisi olmasını istedim. Açık bir kıza teklif ettim. Kabul etti ve evlendik. Sonra açılıp saçıldı. Namazı bıraktı. Müslümanlığı kabul etmiyorum dedi. Beni bırakıp gitti. Yani boşandık. Mehr borcumu vermem gerekiyor mu?
    CEVAP
    Vermek gerekmez. Çünkü kadının mürted olması veya hürmet-i müsahereye kasten sebep olması gibi, kadının sebep olduğu ayrılmalarda, mehri vermek gerekmez. Verilmişse, erkek hepsini geri alır.

    Düğünde verilenler
    Sual: Düğünden önce, kıza altın bilezik vesaire veriliyor. Nikâhta mehir konuşulmazsa, mehir yerine geçer mi?
    CEVAP
    Evet, geçer.

    Sual: Çok mehir istemek iyi midir?
    CEVAP
    Mehir, evlenecek kızın sigortası gibidir. Mehri çok isterse, erkek basit şeyler yüzünden karısını boşayamaz. Güvenilemeyen erkekten mehri çok istemekte mahzur olmaz. İstediği zaman kadın mehrini kocasına hediye edebilir. Bu bakımdan çok istemesinin bir zararı olmaz.

    Salih, güvenilir biriyle evlenen kız, fazla mehir istememeli. Birkaç hadis-i şerif meali şöyledir:
    (En iyi mehir kolay ödenendir.) [Hâkim]



  9. 25.Mart.2012, 20:44
    5
    Ufkuaçık
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Ekim.2008
    Üye No: 35628
    Mesaj Sayısı: 693
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 57

    Cevap: Mehir hakkında

    yalçın28 kardeşim.Senin eşin seni gerçekten sevmiş olsaydı senden geri kalan bilezikleri almak için seni zora sokmazdı.Şimdi sen bu yazdıklarımın hepsini okut da oda öğrensin ne olduğunu...Onun kafası çalışsa seni sıkıntıya sokmazdı.Durumun müsaid olmadığına göre hayli geçim sıkıntısı çekebilirsiniz.Bunları o düşünemiyor.Onu ikna et ki bari söz verdiğin yarı olan bilezikleri ödeyebilesin.Yoksa eşinizin istediği 8 dal bilezik tahminen 16 bin TL yapıyor.Bu parayı nereden bulacağını hiç düşünmüyor mu?Bu nasıl vicdansızlıktır?.

    Şu anda siz resmi nikahlı mısınız?Onu dinen boşamış olsanız bile verdiğin sözü yerine getirmen gerekiyor.Nereden baksan sıkıntılı günler seni bekliyor.Allah sana yardım etsin kardeşim....


  10. 25.Mart.2012, 20:44
    5
    Devamlı Üye
    yalçın28 kardeşim.Senin eşin seni gerçekten sevmiş olsaydı senden geri kalan bilezikleri almak için seni zora sokmazdı.Şimdi sen bu yazdıklarımın hepsini okut da oda öğrensin ne olduğunu...Onun kafası çalışsa seni sıkıntıya sokmazdı.Durumun müsaid olmadığına göre hayli geçim sıkıntısı çekebilirsiniz.Bunları o düşünemiyor.Onu ikna et ki bari söz verdiğin yarı olan bilezikleri ödeyebilesin.Yoksa eşinizin istediği 8 dal bilezik tahminen 16 bin TL yapıyor.Bu parayı nereden bulacağını hiç düşünmüyor mu?Bu nasıl vicdansızlıktır?.

    Şu anda siz resmi nikahlı mısınız?Onu dinen boşamış olsanız bile verdiğin sözü yerine getirmen gerekiyor.Nereden baksan sıkıntılı günler seni bekliyor.Allah sana yardım etsin kardeşim....





+ Yorum Gönder