Konusunu Oylayın.: Kişinin İmanı Nasıl Gider?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kişinin İmanı Nasıl Gider?
  1. 16.Mart.2012, 21:49
    1
    AydınlığaBak
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Şubat.2011
    Üye No: 85181
    Mesaj Sayısı: 103
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 24

    Kişinin İmanı Nasıl Gider?






    Kişinin İmanı Nasıl Gider? Mumsema SelamunAleyküm

    Bir Müslümanın imanı nasıl gider bu sorular çok kafamı kurcalıyor örneğin daha lise öğrencisiyim ve bazen cenabet olduğum zamanlarda Cuma gününe denk geliyor ve evdekilerede utancımdan bir şey diyemiyorum ve Cumaya gidiyorum Nasıl rahatsız verici bir durumdur anlatamam.Yani banyo yapmayı sevmeyen biriyim ve ne yalan söyliyim 1 haftadan fazla cenanet dolaştığım oluyor ki yaşıtlarımda böyle arkadaşlarda var benim gibi.Biliyorum gusül abdesti almam gerek ama işte üşengeçliğimden alamıyorum.Birde herhangi bir konuşma esnasında ağzımdan çıkan bir söz kalben başka bir şey oluyor mesela örnek veriyim ben arkadaşıma senin kafanı kırarım desem ama kalbimden sanki hocaya demişim gibi algılansa ki bu böyle küüçük bir örnek verdim malesef çok daha farklı ama şuan onu söylemek bile istemiyorum anlamışsınızdır vesvese gibimede geliyor.Birde söylediği sözlerden ötürü imanı gidermi kişinin bu Ayetleri veya Sahih Hadisleri inkar değil yanlış anlaşılmasın Yani Kuranı Kerimdeki bütün Ayetlere Surelere inansa iman etse ama olduki bir şey dedi bir laf söyledi imanı gider mi? Biliyorum belki kızacaksınız bu sorular karşısında belkide anlamıcaksınız biraz karışık oldu ama bende tam telafuz edemiyorum aklıma gelen asıl sorularıda yazamıyorum ne ellerim nede dudaklarım o kelimeleri çıkartamıyor.


  2. 16.Mart.2012, 21:49
    1



    SelamunAleyküm

    Bir Müslümanın imanı nasıl gider bu sorular çok kafamı kurcalıyor örneğin daha lise öğrencisiyim ve bazen cenabet olduğum zamanlarda Cuma gününe denk geliyor ve evdekilerede utancımdan bir şey diyemiyorum ve Cumaya gidiyorum Nasıl rahatsız verici bir durumdur anlatamam.Yani banyo yapmayı sevmeyen biriyim ve ne yalan söyliyim 1 haftadan fazla cenanet dolaştığım oluyor ki yaşıtlarımda böyle arkadaşlarda var benim gibi.Biliyorum gusül abdesti almam gerek ama işte üşengeçliğimden alamıyorum.Birde herhangi bir konuşma esnasında ağzımdan çıkan bir söz kalben başka bir şey oluyor mesela örnek veriyim ben arkadaşıma senin kafanı kırarım desem ama kalbimden sanki hocaya demişim gibi algılansa ki bu böyle küüçük bir örnek verdim malesef çok daha farklı ama şuan onu söylemek bile istemiyorum anlamışsınızdır vesvese gibimede geliyor.Birde söylediği sözlerden ötürü imanı gidermi kişinin bu Ayetleri veya Sahih Hadisleri inkar değil yanlış anlaşılmasın Yani Kuranı Kerimdeki bütün Ayetlere Surelere inansa iman etse ama olduki bir şey dedi bir laf söyledi imanı gider mi? Biliyorum belki kızacaksınız bu sorular karşısında belkide anlamıcaksınız biraz karışık oldu ama bende tam telafuz edemiyorum aklıma gelen asıl sorularıda yazamıyorum ne ellerim nede dudaklarım o kelimeleri çıkartamıyor.


    Benzer Konular

    - Hadisi ile “Kim ki bir arrafa gider de (ondan kayıp ve gelecek ile ilgili) bir şey sorarsa o k

    - Cenabet ölen bir insan sorgusuz cehenneme mi gider ya da münafık mı gider?

    - Haram yiyen kişinin ibadeti boşamı gider?

    - Aç kişinin kul hakkı üzerimde diyorum hepsini bilsem gider tek tek helalleşirim.ama mümkün değil

    - İmanı nasıl kuvvetlendirebiliriz?

  3. 17.Mart.2012, 18:54
    2
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Kişinin İmanı Nasıl Gider?




    Alıntı
    SelamunAleyküm

    Bir Müslümanın imanı nasıl gider bu sorular çok kafamı kurcalıyor örneğin daha lise öğrencisiyim ve bazen cenabet olduğum zamanlarda Cuma gününe denk geliyor ve evdekilerede utancımdan bir şey diyemiyorum ve Cumaya gidiyorum Nasıl rahatsız verici bir durumdur anlatamam.Yani banyo yapmayı sevmeyen biriyim ve ne yalan söyliyim 1 haftadan fazla cenanet dolaştığım oluyor ki yaşıtlarımda böyle arkadaşlarda var benim gibi.Biliyorum gusül abdesti almam gerek ama işte üşengeçliğimden alamıyorum.
    ve aleykumusselam ve rahmetullah.
    19 yaşına gelmiş müslüman bir gence bu durum hiç yakışmamış.
    Temizlik kadar güzel bir şey varmı?
    Nefsini, hem ruh hemde beden olarak temizliğe alıştırman gerekir.

    Alıntı
    .Birde herhangi bir konuşma esnasında ağzımdan çıkan bir söz kalben başka bir şey oluyor mesela örnek veriyim ben arkadaşıma senin kafanı kırarım desem ama kalbimden sanki hocaya demişim gibi algılansa ki bu böyle küüçük bir örnek verdim malesef çok daha farklı ama şuan onu söylemek bile istemiyorum anlamışsınızdır vesvese gibimede geliyor.Birde söylediği sözlerden ötürü imanı gidermi kişinin bu Ayetleri veya Sahih Hadisleri inkar değil yanlış anlaşılmasın Yani Kuranı Kerimdeki bütün Ayetlere Surelere inansa iman etse ama olduki bir şey dedi bir laf söyledi imanı gider mi? Biliyorum belki kızacaksınız bu sorular karşısında belkide anlamıcaksınız biraz karışık oldu ama bende tam telafuz edemiyorum aklıma gelen asıl sorularıda yazamıyorum ne ellerim nede dudaklarım o kelimeleri çıkartamıyor.
    bu vesvesedir.
    İslamda, kesin hükümler inkar edilmediği sürece küfre girilmez.
    Günah ile günahkar olur ama dinden çıkmaz.


  4. 17.Mart.2012, 18:54
    2
    Administrator



    Alıntı
    SelamunAleyküm

    Bir Müslümanın imanı nasıl gider bu sorular çok kafamı kurcalıyor örneğin daha lise öğrencisiyim ve bazen cenabet olduğum zamanlarda Cuma gününe denk geliyor ve evdekilerede utancımdan bir şey diyemiyorum ve Cumaya gidiyorum Nasıl rahatsız verici bir durumdur anlatamam.Yani banyo yapmayı sevmeyen biriyim ve ne yalan söyliyim 1 haftadan fazla cenanet dolaştığım oluyor ki yaşıtlarımda böyle arkadaşlarda var benim gibi.Biliyorum gusül abdesti almam gerek ama işte üşengeçliğimden alamıyorum.
    ve aleykumusselam ve rahmetullah.
    19 yaşına gelmiş müslüman bir gence bu durum hiç yakışmamış.
    Temizlik kadar güzel bir şey varmı?
    Nefsini, hem ruh hemde beden olarak temizliğe alıştırman gerekir.

    Alıntı
    .Birde herhangi bir konuşma esnasında ağzımdan çıkan bir söz kalben başka bir şey oluyor mesela örnek veriyim ben arkadaşıma senin kafanı kırarım desem ama kalbimden sanki hocaya demişim gibi algılansa ki bu böyle küüçük bir örnek verdim malesef çok daha farklı ama şuan onu söylemek bile istemiyorum anlamışsınızdır vesvese gibimede geliyor.Birde söylediği sözlerden ötürü imanı gidermi kişinin bu Ayetleri veya Sahih Hadisleri inkar değil yanlış anlaşılmasın Yani Kuranı Kerimdeki bütün Ayetlere Surelere inansa iman etse ama olduki bir şey dedi bir laf söyledi imanı gider mi? Biliyorum belki kızacaksınız bu sorular karşısında belkide anlamıcaksınız biraz karışık oldu ama bende tam telafuz edemiyorum aklıma gelen asıl sorularıda yazamıyorum ne ellerim nede dudaklarım o kelimeleri çıkartamıyor.
    bu vesvesedir.
    İslamda, kesin hükümler inkar edilmediği sürece küfre girilmez.
    Günah ile günahkar olur ama dinden çıkmaz.


  5. 17.Mart.2012, 23:23
    3
    AydınlığaBak
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Şubat.2011
    Üye No: 85181
    Mesaj Sayısı: 103
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 24

    Cevap: Kişinin İmanı Nasıl Gider?

    Evet ben bile kendimden rahatsızlık duyuyorum ama banyo yapmaya çok üşeniyorum Cevabınız için teşekkür ederim hocam bu arada orda bir :D sırıtan işaret çıkmış öyle yazmak istememiştim yanlış anlaşılmamıştır umarım.


  6. 17.Mart.2012, 23:23
    3
    Evet ben bile kendimden rahatsızlık duyuyorum ama banyo yapmaya çok üşeniyorum Cevabınız için teşekkür ederim hocam bu arada orda bir :D sırıtan işaret çıkmış öyle yazmak istememiştim yanlış anlaşılmamıştır umarım.


  7. 29.Haziran.2015, 01:34
    4
    Misafir

    İmanım gitmiş mi?

    Merhaba. Ben ramazan akşamı ailemle tartıştım sonra onlara sinirlenip akşam namazını kılmadım bu arada13 yaşındayım ve namaz kılmaya başlayalı 2 gün olmuştu. Kendi kendime düşündüm neden istediğim olmuyor yeter artık hayal kurup kendimi üzmiyeveğim dedim. Sonra Allah'tan umut kesilmez dedim sonra yine kendi kendime ama isteğim gerçekleşmiyor. O akşam yatsı namazında dua ettim,tövbe ettim çok pişman oldum akşam rüyamda bilerek itfar vaktine az kala orucumu bozduğumu gördüm internetteki tabirlere baktım kötü bir günah işleyecdk rüya sahibi yazıyordu sizce ne yapmalıyım? İnşallah Allah bana kızmamıştır. Bu arada hayırlı ramazanlar.


  8. 29.Haziran.2015, 01:34
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Merhaba. Ben ramazan akşamı ailemle tartıştım sonra onlara sinirlenip akşam namazını kılmadım bu arada13 yaşındayım ve namaz kılmaya başlayalı 2 gün olmuştu. Kendi kendime düşündüm neden istediğim olmuyor yeter artık hayal kurup kendimi üzmiyeveğim dedim. Sonra Allah'tan umut kesilmez dedim sonra yine kendi kendime ama isteğim gerçekleşmiyor. O akşam yatsı namazında dua ettim,tövbe ettim çok pişman oldum akşam rüyamda bilerek itfar vaktine az kala orucumu bozduğumu gördüm internetteki tabirlere baktım kötü bir günah işleyecdk rüya sahibi yazıyordu sizce ne yapmalıyım? İnşallah Allah bana kızmamıştır. Bu arada hayırlı ramazanlar.


  9. 02.Kasım.2016, 08:06
    5
    Misafir

    Yorum: Kişinin İmanı Nasıl Gider?

    Simdi hocam ben 4 sene once yanlis hatirlamiosam arkdslarla muhapet ederkene din ile bi konu actilar o zaman ergenlk cagimda idim 18 yasindaydim . Dedigi sey bu insan oluyor oldugu sirada seytan yanina gelior sana su verior su karsiliginda imanini istior sen su tercih edersen omur boyu yaniosun bende o esnalarda suleymancilarin yurdunda kalmistim 7 ay kadar din ile ilgili baya alt yapim var idi . O kucuk kucuk aklima gelmeye basladi su icerken fln imanimi kimseye vermiorun deyip suyu iciyordm ole bi durum olustu snra bu basitlesti her onume gelen durumlarda artk aklima geldi imanimi vermiorum diordum snra bu olumsuza donustu mesela su isi yaparsan iman tobe hasa vericem diyor icimden snra imanim gitti die uzuluorum omur boyu yancam die icim karariyor ruhum daralior dayanamdim psikoljk tedavi gordm takinti hastaligin var dedi 2 senelk olaydi bu olay 5 ay tedavi gordum ve snra tek ana hap olarak prozac kullandm 2 seneden beri kullaniom suan askerdeym asker oldugum icin zorluklar var ozlem var takintim arti her lafimda heer olayda aklima iman tobe hasa vericm dior bende korkuom gidior die bilinc altinda sahadet getirom besmele cekiom herseyi yapiorm ama uzuluom .


  10. 02.Kasım.2016, 08:06
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Simdi hocam ben 4 sene once yanlis hatirlamiosam arkdslarla muhapet ederkene din ile bi konu actilar o zaman ergenlk cagimda idim 18 yasindaydim . Dedigi sey bu insan oluyor oldugu sirada seytan yanina gelior sana su verior su karsiliginda imanini istior sen su tercih edersen omur boyu yaniosun bende o esnalarda suleymancilarin yurdunda kalmistim 7 ay kadar din ile ilgili baya alt yapim var idi . O kucuk kucuk aklima gelmeye basladi su icerken fln imanimi kimseye vermiorun deyip suyu iciyordm ole bi durum olustu snra bu basitlesti her onume gelen durumlarda artk aklima geldi imanimi vermiorum diordum snra bu olumsuza donustu mesela su isi yaparsan iman tobe hasa vericem diyor icimden snra imanim gitti die uzuluorum omur boyu yancam die icim karariyor ruhum daralior dayanamdim psikoljk tedavi gordm takinti hastaligin var dedi 2 senelk olaydi bu olay 5 ay tedavi gordum ve snra tek ana hap olarak prozac kullandm 2 seneden beri kullaniom suan askerdeym asker oldugum icin zorluklar var ozlem var takintim arti her lafimda heer olayda aklima iman tobe hasa vericm dior bende korkuom gidior die bilinc altinda sahadet getirom besmele cekiom herseyi yapiorm ama uzuluom .





+ Yorum Gönder