Konusunu Oylayın.: Siz sorun cevap vereyim.

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 8 kişi
Siz sorun cevap vereyim.
  1. 20.Nisan.2007, 23:27
    13
    hafız
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Mart.2007
    Üye No: 179
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: Sorun cevap vereyim

    reklam


    --->: Sorun cevap vereyim isimli yazı www.Mumsema.com--->: Sorun cevap vereyim
    selamünaleyküm dört rekatlı bir namazda dördüncü rekata oturmayıp kalkarsak ne yapmamız gerekir


  2. 20.Nisan.2007, 23:27
    13
    Üye
    reklam


    selamünaleyküm dört rekatlı bir namazda dördüncü rekata oturmayıp kalkarsak ne yapmamız gerekir


  3. 20.Nisan.2007, 23:34
    14
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Sorun cevap vereyim

    reklam


    hafız Nickli Üyeden Alıntı
    selamünaleyküm dört rekatlı bir namazda dördüncü rekata oturmayıp kalkarsak ne yapmamız gerekir
    Namazlarda Son Oturuş
    131- Namazların sonunda teşehhüd mikdarı oturmak da, namazın bir farzı ve bir rüknüdür. Buna Ka'de-i Ahire (son oturuş) denir. İki rekatlı namazlarda olan tek oturuşa da Ka'de-i Ahire denir. Sabah namazında olduğu gibi. Teşehhüd mikdarından maksad, "Tahiyyat'ı" okuyacak kadar zamandır.(*)
    132- Bir kimse sabah namazının iki rekatını kıldıktan sonra ikinci rekat sonunda oturmaksızın ayağa kalkıp üçüncü rekatın secdesini yapmış olsa, bu namaz farziyetini yitirir ve nafîleye döner. Bu durumda bir rekat daha kılar ve sonunda oturarak selam verir.
    Yine, dört rekatlı bir farz namazın dördüncü rekatında ve akşam namazının üçüncü rekatında oturmayıp da bir rekat daha kılınarak secdeye varılsa, bu namaz da nafileye dönmüş olur. Bu halde kılınan namaz sabah namazı ise, dört rekattan sonra hemen selam verilir. İkindi gibi dört rekatlı namaz ise, beşinci rekata bir rekat daha ilave edip ondan sonra selam verilir. Sahih olan görüşe göre, bu durumda sehiv secdesi gerekmez.
    Bu mesele, İmam Azam ile İmam Ebû Yusuf'a göredir. İmam Muhammed'e göre ise, bu namaz esasen namaz olmaktan çıktığı için nafile de olmaz.
    133- Bir kimse namazın sonunda teşehhüd mikdarı oturduktan sonra namazdaki tilavet secdesini hatırlayarak secdeye varsa, namazı bozulur. Çünkü bu halde son oturuş bulunmamış sayılır. Fakat tilavet secdesinden sonra tekrar teşehhüd mikdarı oturursa, o zaman son oturuş yapılmış demektir.
    134- Son oturuşun tamamını uyku içinde geçiren kimse, uyandıktan sonra tekrar bir teşehhüd mikdarı oturmazsa namazı bozulur. Çünkü uyku içinde yapılan bir iş, iradeye bağlı olmadığı için geçerli değildir. Bu işin bulunması ile bulunmaması eşittir. Namazda uyku içinde yapılan kıyam, kıraat ve rükû gibi işler de böyledir, geçerli değildir.
    (*) Anlamı: "Bütün dualar ve övgüler (veya bütün mülkler), bedenî ve malî ibadetler Yüce Allah'a mahsustur. Bunlara başkaları hak kazanamaz. Selam da, Yüce Allah'ın rahmet ve bereketleri de, ey şanlı peygamber, sana aittir. Selam hem bizlere, hem de Yüce Allah'ın salih kullarına olsun. Şehadet ederim ki, (kesinlikle bilirim ki) Yüce Allah'dan başka gerçek mabud yoktur. Yine şehadet ederim ki, Hazret-i Muhammed, Yüce Allah'ın kuludur ve peygamberidir."

    (büyük islam ilmihali - Ö.n.Bilmen)


  4. 20.Nisan.2007, 23:34
    14
    Administrator
    reklam


    hafız Nickli Üyeden Alıntı
    selamünaleyküm dört rekatlı bir namazda dördüncü rekata oturmayıp kalkarsak ne yapmamız gerekir
    Namazlarda Son Oturuş
    131- Namazların sonunda teşehhüd mikdarı oturmak da, namazın bir farzı ve bir rüknüdür. Buna Ka'de-i Ahire (son oturuş) denir. İki rekatlı namazlarda olan tek oturuşa da Ka'de-i Ahire denir. Sabah namazında olduğu gibi. Teşehhüd mikdarından maksad, "Tahiyyat'ı" okuyacak kadar zamandır.(*)
    132- Bir kimse sabah namazının iki rekatını kıldıktan sonra ikinci rekat sonunda oturmaksızın ayağa kalkıp üçüncü rekatın secdesini yapmış olsa, bu namaz farziyetini yitirir ve nafîleye döner. Bu durumda bir rekat daha kılar ve sonunda oturarak selam verir.
    Yine, dört rekatlı bir farz namazın dördüncü rekatında ve akşam namazının üçüncü rekatında oturmayıp da bir rekat daha kılınarak secdeye varılsa, bu namaz da nafileye dönmüş olur. Bu halde kılınan namaz sabah namazı ise, dört rekattan sonra hemen selam verilir. İkindi gibi dört rekatlı namaz ise, beşinci rekata bir rekat daha ilave edip ondan sonra selam verilir. Sahih olan görüşe göre, bu durumda sehiv secdesi gerekmez.
    Bu mesele, İmam Azam ile İmam Ebû Yusuf'a göredir. İmam Muhammed'e göre ise, bu namaz esasen namaz olmaktan çıktığı için nafile de olmaz.
    133- Bir kimse namazın sonunda teşehhüd mikdarı oturduktan sonra namazdaki tilavet secdesini hatırlayarak secdeye varsa, namazı bozulur. Çünkü bu halde son oturuş bulunmamış sayılır. Fakat tilavet secdesinden sonra tekrar teşehhüd mikdarı oturursa, o zaman son oturuş yapılmış demektir.
    134- Son oturuşun tamamını uyku içinde geçiren kimse, uyandıktan sonra tekrar bir teşehhüd mikdarı oturmazsa namazı bozulur. Çünkü uyku içinde yapılan bir iş, iradeye bağlı olmadığı için geçerli değildir. Bu işin bulunması ile bulunmaması eşittir. Namazda uyku içinde yapılan kıyam, kıraat ve rükû gibi işler de böyledir, geçerli değildir.
    (*) Anlamı: "Bütün dualar ve övgüler (veya bütün mülkler), bedenî ve malî ibadetler Yüce Allah'a mahsustur. Bunlara başkaları hak kazanamaz. Selam da, Yüce Allah'ın rahmet ve bereketleri de, ey şanlı peygamber, sana aittir. Selam hem bizlere, hem de Yüce Allah'ın salih kullarına olsun. Şehadet ederim ki, (kesinlikle bilirim ki) Yüce Allah'dan başka gerçek mabud yoktur. Yine şehadet ederim ki, Hazret-i Muhammed, Yüce Allah'ın kuludur ve peygamberidir."

    (büyük islam ilmihali - Ö.n.Bilmen)


  5. 20.Nisan.2007, 23:52
    15
    hafız
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Mart.2007
    Üye No: 179
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    selamünaleyküm sonuç olarak 6 rekata tamamlayıp namazı tamamlayacakmıyız yoksa iademi edeceğiz. Allah Razı olsun.
    -------------------------------------------------------------
    selamünaleyküm dört rekatlı bir namazda dördüncü rekata oturmayıp kalkarsak ne yapmamız gerekir
    sonuç olarak 6 rekata tamamlayıp namazı tamamlayacakmıyız yoksa iademi edeceğiz. Allah Razı olsun.lütfen net cevap verirmisiniz.Tamam veya iade ÖNEMLİ çünkü

    Alıntı
    c) Bir kimse dört rek‘atlı farz namazda son oturuşu (ka‘de-i ahîre) unutarak beşinci rek‘ata kalkar da beşinci rek‘atı kılmakta iken son oturuşu yapmadığını hatırlarsa, bunu henüz secdeye varmadan hatırlaması halinde bunun telâfisi mümkündür. Hemen oturur, Tahiyyât okur ve selâm verir, farz olan oturuşu geciktirdiği için de sehiv secdesi yapar. Fakat beşinci rek‘atın secdesini yaptıktan sonra hatırlayacak olursa o vakit ka‘de-i ahîrenin telâfisi mümkün değildir. Namazının farzlığı bâtıl olur ve farz diye kıldığı beş rek‘at namaz nâfileye dönüşür. Bir rek‘at daha kılarak bu nâfileyi altıya tamamlar. Farzı tekrar kılar KAYNAK DİYANET İSLAM İLMİHALİ (sehiv secdesi)
    sorular bölümüne çeki düzen vermek amacıyla, sonradan alıntı eklendi (mumsema)


  6. 20.Nisan.2007, 23:52
    15
    Üye
    selamünaleyküm sonuç olarak 6 rekata tamamlayıp namazı tamamlayacakmıyız yoksa iademi edeceğiz. Allah Razı olsun.
    -------------------------------------------------------------
    selamünaleyküm dört rekatlı bir namazda dördüncü rekata oturmayıp kalkarsak ne yapmamız gerekir
    sonuç olarak 6 rekata tamamlayıp namazı tamamlayacakmıyız yoksa iademi edeceğiz. Allah Razı olsun.lütfen net cevap verirmisiniz.Tamam veya iade ÖNEMLİ çünkü

    Alıntı
    c) Bir kimse dört rek‘atlı farz namazda son oturuşu (ka‘de-i ahîre) unutarak beşinci rek‘ata kalkar da beşinci rek‘atı kılmakta iken son oturuşu yapmadığını hatırlarsa, bunu henüz secdeye varmadan hatırlaması halinde bunun telâfisi mümkündür. Hemen oturur, Tahiyyât okur ve selâm verir, farz olan oturuşu geciktirdiği için de sehiv secdesi yapar. Fakat beşinci rek‘atın secdesini yaptıktan sonra hatırlayacak olursa o vakit ka‘de-i ahîrenin telâfisi mümkün değildir. Namazının farzlığı bâtıl olur ve farz diye kıldığı beş rek‘at namaz nâfileye dönüşür. Bir rek‘at daha kılarak bu nâfileyi altıya tamamlar. Farzı tekrar kılar KAYNAK DİYANET İSLAM İLMİHALİ (sehiv secdesi)
    sorular bölümüne çeki düzen vermek amacıyla, sonradan alıntı eklendi (mumsema)


  7. 21.Nisan.2007, 10:25
    16
    mansur
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Mart.2007
    Üye No: 69
    Mesaj Sayısı: 57
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: Sorun cevap vereyim

    Yine, dört rekatlı bir farz namazın dördüncü rekatında ve akşam namazının üçüncü rekatında oturmayıp da bir rekat daha kılınarak secdeye varılsa, bu namaz da nafileye dönmüş olur. Bu halde kılınan namaz sabah namazı ise, dört rekattan sonra hemen selam verilir. İkindi gibi dört rekatlı namaz ise, beşinci rekata bir rekat daha ilave edip ondan sonra selam verilir. Sahih olan görüşe göre, bu durumda sehiv secdesi gerekmez.


    (büyük islam ilmihali - Ö.n.Bilmen)[/QUOTE]

    kıymetli kardeşim sorunuza mumsema kardeşim açık ve net kaynağıyla birlikte cevap vermiş .Anlamanız için bir daha okumanızı rica ediyorumsaygılarımla....allah yar ve yardımcınız olsun.....


  8. 21.Nisan.2007, 10:25
    16
    Üye
    Yine, dört rekatlı bir farz namazın dördüncü rekatında ve akşam namazının üçüncü rekatında oturmayıp da bir rekat daha kılınarak secdeye varılsa, bu namaz da nafileye dönmüş olur. Bu halde kılınan namaz sabah namazı ise, dört rekattan sonra hemen selam verilir. İkindi gibi dört rekatlı namaz ise, beşinci rekata bir rekat daha ilave edip ondan sonra selam verilir. Sahih olan görüşe göre, bu durumda sehiv secdesi gerekmez.


    (büyük islam ilmihali - Ö.n.Bilmen)[/QUOTE]

    kıymetli kardeşim sorunuza mumsema kardeşim açık ve net kaynağıyla birlikte cevap vermiş .Anlamanız için bir daha okumanızı rica ediyorumsaygılarımla....allah yar ve yardımcınız olsun.....


  9. 21.Nisan.2007, 11:44
    17
    greenmushroom
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Mart.2007
    Üye No: 95
    Mesaj Sayısı: 497
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 39

    --->: Sorun cevap vereyim

    İMANINI GİZLEYENİN HALİ

    İman, kalbin tasdikinden ibarettir. İnandığını dili ile söylemesi ve şehadet imanın bir parçası olmayıp, dünyada İslâmi hükümlerin uygulanması için şarttır.
    Müslüman değil iken, Allah'ın birliğine ve Hz. Peygamber'in hak peygamber olduğuna iman etmiş ve bunları kalbiyle tasdik eylemiş olan bir kişi, bunu dili ile de ikrar ve itiraf ederek imanını açıklamamış da olsa, yine o kimse Allah yanında mü'mindir.
    Ancak, onun hali müslümanlarca belli olmayacağından hakkında İslâmî hükümler uygulanamaz. Çünki bu durumda, Allah yanında gerçekten mü'min olan bir kişi, insanlar yanında kafirdir. Bundan dolayı ona bir müslüman kadın nikâh edilemez. Bir cemaate imam olamaz. Öldüğünde Müslüman mezarlığına gömülemez.


    SELAMÜNALEYKÜM

    Ben yukardaki şu yazıyı merak ettim Allah c.c. yanında mumin insanlar yanında kafir merak ettiğim bir soru cevaplarsanız sevinirim...

    Allaha emanet olun...


  10. 21.Nisan.2007, 11:44
    17
    Devamlı Üye
    İMANINI GİZLEYENİN HALİ

    İman, kalbin tasdikinden ibarettir. İnandığını dili ile söylemesi ve şehadet imanın bir parçası olmayıp, dünyada İslâmi hükümlerin uygulanması için şarttır.
    Müslüman değil iken, Allah'ın birliğine ve Hz. Peygamber'in hak peygamber olduğuna iman etmiş ve bunları kalbiyle tasdik eylemiş olan bir kişi, bunu dili ile de ikrar ve itiraf ederek imanını açıklamamış da olsa, yine o kimse Allah yanında mü'mindir.
    Ancak, onun hali müslümanlarca belli olmayacağından hakkında İslâmî hükümler uygulanamaz. Çünki bu durumda, Allah yanında gerçekten mü'min olan bir kişi, insanlar yanında kafirdir. Bundan dolayı ona bir müslüman kadın nikâh edilemez. Bir cemaate imam olamaz. Öldüğünde Müslüman mezarlığına gömülemez.


    SELAMÜNALEYKÜM

    Ben yukardaki şu yazıyı merak ettim Allah c.c. yanında mumin insanlar yanında kafir merak ettiğim bir soru cevaplarsanız sevinirim...

    Allaha emanet olun...


  11. 21.Nisan.2007, 12:08
    18
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Sorun cevap vereyim

    greenmashroom Nickli Üyeden Alıntı
    İMANINI GİZLEYENİN HALİ



    SELAMÜNALEYKÜM

    Ben yukardaki şu yazıyı merak ettim Allah c.c. yanında mumin insanlar yanında kafir merak ettiğim bir soru cevaplarsanız sevinirim...

    Allaha emanet olun...
    ve aleykumusselam ve rahmetullahi ve berekatuh.

    iman, kalp ile tasdik ve dil ile ikrardır. (selefiler şunuda ekliyorlar "ve amelle doğrulamaktır)
    ama eğer dil ile ikrar etmezse durumu yukarda anlatıldığı gibidir.


  12. 21.Nisan.2007, 12:08
    18
    Administrator
    greenmashroom Nickli Üyeden Alıntı
    İMANINI GİZLEYENİN HALİ



    SELAMÜNALEYKÜM

    Ben yukardaki şu yazıyı merak ettim Allah c.c. yanında mumin insanlar yanında kafir merak ettiğim bir soru cevaplarsanız sevinirim...

    Allaha emanet olun...
    ve aleykumusselam ve rahmetullahi ve berekatuh.

    iman, kalp ile tasdik ve dil ile ikrardır. (selefiler şunuda ekliyorlar "ve amelle doğrulamaktır)
    ama eğer dil ile ikrar etmezse durumu yukarda anlatıldığı gibidir.


  13. 21.Nisan.2007, 20:03
    19
    Mehmet
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Mart.2007
    Üye No: 164
    Mesaj Sayısı: 257
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 37

    --->: Sorun cevap vereyim

    Kardeşim mumsema, neden inanmak istediğim halde içimden inanmıyor hissi uyanıyor anlamıyorum.Sebebi ne elimden geldiği kadar dua niyaz zikir herşeyi yapmaya uğraşıyorum.Peki benim içimdeki ne niye inanmıyorum hissi beliriyor.Ben tüm benliği ile bedenim ile Allah(c.c) aitim der dururum ama bu his ne.


  14. 21.Nisan.2007, 20:03
    19
    Mehmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Kardeşim mumsema, neden inanmak istediğim halde içimden inanmıyor hissi uyanıyor anlamıyorum.Sebebi ne elimden geldiği kadar dua niyaz zikir herşeyi yapmaya uğraşıyorum.Peki benim içimdeki ne niye inanmıyorum hissi beliriyor.Ben tüm benliği ile bedenim ile Allah(c.c) aitim der dururum ama bu his ne.


  15. 21.Nisan.2007, 20:19
    20
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Sorun cevap vereyim

    Mehmet Nickli Üyeden Alıntı
    Kardeşim mumsema, neden inanmak istediğim halde içimden inanmıyor hissi uyanıyor anlamıyorum.Sebebi ne elimden geldiği kadar dua niyaz zikir herşeyi yapmaya uğraşıyorum.Peki benim içimdeki ne niye inanmıyorum hissi beliriyor.Ben tüm benliği ile bedenim ile Allah(c.c) aitim der dururum ama bu his ne.
    Bir yahudi, Hz. Ebubekire (alay derek) demiş ki;

    -Siz, bizim din 'hak din' diyorsunuz fakat içiniz vesveselerle dolu. ssizin dininiz hak din olsaydı şeytan bulaşırmıydı size. Biz yahudilerde hiç öyle bir sorun yok? demiş.

    Hz. Ebubekir cevap vermiş;

    -Bir hırsız, çalmaya gittiği zaman mücevherlerle dolu evimi tercih eder yoksa boş evimi?

    Yahudi;

    -Tabiki doluevi demiş.

    Hz.Ebubekir;

    -Bizdede iman var. şeytan bizimle uğraşıyor. Sizde iman omadığı için şeytan sizinle niye uğraşsın.

    ----------------------------------------

    Anlayacağın Mehmet kardeşim, vesveseler iman işaretleridir/imanın olduğunu gösterir. Şeytan da iman oldukça bizimle uğraşmaya devam edecek.

    -------------------------------------------------

    Nebi (s.a.v.)’e vesveseden sorulduğunda,

    “O imanın katıksız olmasındandır.” der,

    şeytan nerede saf, temiz, arınmış birini bulursa onun İslamî hassasiyetinden faydalanmak ister. Kimisini hilesiyle tuzağa düşürüyor, kimisini de düşüremiyor. Fakat onun da bilmediği bir şey vardır: Yiğidin beli kırılmadıkça diğer yaralar ona daha da kuvvet verir. Müslümanın imanına halel gelmedikçe başına gelen musibetler olsa olsa ancak onun imanını kuvvetlendirir. Allah’ı rab olarak seçenin sırtı asla yere gelmez.

    “O ne güzel vekildir.”


  16. 21.Nisan.2007, 20:19
    20
    Administrator
    Mehmet Nickli Üyeden Alıntı
    Kardeşim mumsema, neden inanmak istediğim halde içimden inanmıyor hissi uyanıyor anlamıyorum.Sebebi ne elimden geldiği kadar dua niyaz zikir herşeyi yapmaya uğraşıyorum.Peki benim içimdeki ne niye inanmıyorum hissi beliriyor.Ben tüm benliği ile bedenim ile Allah(c.c) aitim der dururum ama bu his ne.
    Bir yahudi, Hz. Ebubekire (alay derek) demiş ki;

    -Siz, bizim din 'hak din' diyorsunuz fakat içiniz vesveselerle dolu. ssizin dininiz hak din olsaydı şeytan bulaşırmıydı size. Biz yahudilerde hiç öyle bir sorun yok? demiş.

    Hz. Ebubekir cevap vermiş;

    -Bir hırsız, çalmaya gittiği zaman mücevherlerle dolu evimi tercih eder yoksa boş evimi?

    Yahudi;

    -Tabiki doluevi demiş.

    Hz.Ebubekir;

    -Bizdede iman var. şeytan bizimle uğraşıyor. Sizde iman omadığı için şeytan sizinle niye uğraşsın.

    ----------------------------------------

    Anlayacağın Mehmet kardeşim, vesveseler iman işaretleridir/imanın olduğunu gösterir. Şeytan da iman oldukça bizimle uğraşmaya devam edecek.

    -------------------------------------------------

    Nebi (s.a.v.)’e vesveseden sorulduğunda,

    “O imanın katıksız olmasındandır.” der,

    şeytan nerede saf, temiz, arınmış birini bulursa onun İslamî hassasiyetinden faydalanmak ister. Kimisini hilesiyle tuzağa düşürüyor, kimisini de düşüremiyor. Fakat onun da bilmediği bir şey vardır: Yiğidin beli kırılmadıkça diğer yaralar ona daha da kuvvet verir. Müslümanın imanına halel gelmedikçe başına gelen musibetler olsa olsa ancak onun imanını kuvvetlendirir. Allah’ı rab olarak seçenin sırtı asla yere gelmez.

    “O ne güzel vekildir.”


  17. 21.Nisan.2007, 23:37
    21
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,606
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Sorun cevap vereyim

    hafız kardeşimizin sorusundan sonra bende soruma cevap bekliyorum..İlk hak onun çünkü..

    sorum=) Hac maddi gücü yerinde olan birine farz,umre ise nafile bi ibadettir.Hac görevinden önce umre yapmak ne kadar doğru?..Yapılabildiğini biliyorum bunda bi beis yok..Ama mantığen düşündüğümde farz ibadetiniz dururken,nafileyi yapmak bana biraz uygun gelmiyor...Bu noktada tatmin olmak istiyorum..Rabbim nasip ederse bu yaza umre görevimizi yapmayı düşünüyoruz ama ya ömrüm hac görevimi yapmaya yetmez ise...Öncelik hangisine verilmeli..Çünkü bu noktada arkadaşlarımı ikna edemiyorum...

    En merhametliye emanetsiniz....


  18. 21.Nisan.2007, 23:37
    21
    Moderatör
    hafız kardeşimizin sorusundan sonra bende soruma cevap bekliyorum..İlk hak onun çünkü..

    sorum=) Hac maddi gücü yerinde olan birine farz,umre ise nafile bi ibadettir.Hac görevinden önce umre yapmak ne kadar doğru?..Yapılabildiğini biliyorum bunda bi beis yok..Ama mantığen düşündüğümde farz ibadetiniz dururken,nafileyi yapmak bana biraz uygun gelmiyor...Bu noktada tatmin olmak istiyorum..Rabbim nasip ederse bu yaza umre görevimizi yapmayı düşünüyoruz ama ya ömrüm hac görevimi yapmaya yetmez ise...Öncelik hangisine verilmeli..Çünkü bu noktada arkadaşlarımı ikna edemiyorum...

    En merhametliye emanetsiniz....


  19. 22.Nisan.2007, 12:34
    22
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Sorun cevap vereyim

    hafız Nickli Üyeden Alıntı
    selamünaleyküm sonuç olarak 6 rekata tamamlayıp namazı tamamlayacakmıyız yoksa iademi edeceğiz. Allah Razı olsun.
    hanefi mezhebine göre
    (şafiiye göre hatırladığı anda oturur ve sehiv secdesine gider)


    dört rekatlı bir namazda bilmeyerek beşinci rekata kalkarsanız, eğer rukü ve secdeye gitmemişseniz hemen oturur ve namazı tamamlarsınız ve sehiv dsecdesine gidersiniz.

    ama eğer beşinci rekatta rükü ve secdeye gittikten sonra hatırlarsanız, bir rekat daha ilave edersiniz. altı rekat olmuş olur nafile olmuş olur.


  20. 22.Nisan.2007, 12:34
    22
    Administrator
    hafız Nickli Üyeden Alıntı
    selamünaleyküm sonuç olarak 6 rekata tamamlayıp namazı tamamlayacakmıyız yoksa iademi edeceğiz. Allah Razı olsun.
    hanefi mezhebine göre
    (şafiiye göre hatırladığı anda oturur ve sehiv secdesine gider)


    dört rekatlı bir namazda bilmeyerek beşinci rekata kalkarsanız, eğer rukü ve secdeye gitmemişseniz hemen oturur ve namazı tamamlarsınız ve sehiv dsecdesine gidersiniz.

    ama eğer beşinci rekatta rükü ve secdeye gittikten sonra hatırlarsanız, bir rekat daha ilave edersiniz. altı rekat olmuş olur nafile olmuş olur.


  21. 22.Nisan.2007, 12:52
    23
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Sorun cevap vereyim

    berf Nickli Üyeden Alıntı
    hafız kardeşimizin sorusundan sonra bende soruma cevap bekliyorum..İlk hak onun çünkü..

    sorum=) Hac maddi gücü yerinde olan birine farz,umre ise nafile bi ibadettir.Hac görevinden önce umre yapmak ne kadar doğru?..Yapılabildiğini biliyorum bunda bi beis yok..Ama mantığen düşündüğümde farz ibadetiniz dururken,nafileyi yapmak bana biraz uygun gelmiyor...Bu noktada tatmin olmak istiyorum..Rabbim nasip ederse bu yaza umre görevimizi yapmayı düşünüyoruz ama ya ömrüm hac görevimi yapmaya yetmez ise...Öncelik hangisine verilmeli..Çünkü bu noktada arkadaşlarımı ikna edemiyorum...
    En merhametliye emanetsiniz....
    c1- hac farziyetini yerine getirmeyenn birinin umreye gitmesinde bir sakınca yoktur.
    c2- bir yıl'ı dolmamış, nisap miktarı mal'a sahip birini müslümanı sadaka vermekten engelemek nasıl doğru değilse, Farz Haccını yerine getirmemiş birini umreden engellemek de doğru değildir.
    c3-farz dururken diyorsunuz. farz zamanı ise (hac mevsimi ise) zaten farzını yerine getirir. ama hac mevsimi gelmeden umresini yapar ve hac mevsimi geldiğinde gitme imkanı yoksa vebal altına girmiş olmaz.


  22. 22.Nisan.2007, 12:52
    23
    Administrator
    berf Nickli Üyeden Alıntı
    hafız kardeşimizin sorusundan sonra bende soruma cevap bekliyorum..İlk hak onun çünkü..

    sorum=) Hac maddi gücü yerinde olan birine farz,umre ise nafile bi ibadettir.Hac görevinden önce umre yapmak ne kadar doğru?..Yapılabildiğini biliyorum bunda bi beis yok..Ama mantığen düşündüğümde farz ibadetiniz dururken,nafileyi yapmak bana biraz uygun gelmiyor...Bu noktada tatmin olmak istiyorum..Rabbim nasip ederse bu yaza umre görevimizi yapmayı düşünüyoruz ama ya ömrüm hac görevimi yapmaya yetmez ise...Öncelik hangisine verilmeli..Çünkü bu noktada arkadaşlarımı ikna edemiyorum...
    En merhametliye emanetsiniz....
    c1- hac farziyetini yerine getirmeyenn birinin umreye gitmesinde bir sakınca yoktur.
    c2- bir yıl'ı dolmamış, nisap miktarı mal'a sahip birini müslümanı sadaka vermekten engelemek nasıl doğru değilse, Farz Haccını yerine getirmemiş birini umreden engellemek de doğru değildir.
    c3-farz dururken diyorsunuz. farz zamanı ise (hac mevsimi ise) zaten farzını yerine getirir. ama hac mevsimi gelmeden umresini yapar ve hac mevsimi geldiğinde gitme imkanı yoksa vebal altına girmiş olmaz.


  23. 22.Nisan.2007, 17:38
    24
    hafız
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Mart.2007
    Üye No: 179
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: Sorun cevap vereyim

    selamünaleyküm sorduğum sorunun cevabını bu şekilde düzeltmek istiyorum mumsema kardeşime sevgi ve saygılar sunuyorum. c) Bir kimse dört rek‘atlı farz namazda son oturuşu (ka‘de-i ahîre) unutarak beşinci rek‘ata kalkar da beşinci rek‘atı kılmakta iken son oturuşu yapmadığını hatırlarsa, bunu henüz secdeye varmadan hatırlaması halinde bunun telâfisi mümkündür. Hemen oturur, Tahiyyât okur ve selâm verir, farz olan oturuşu geciktirdiği için de sehiv secdesi yapar. Fakat beşinci rek‘atın secdesini yaptıktan sonra hatırlayacak olursa o vakit ka‘de-i ahîrenin telâfisi mümkün değildir. Namazının farzlığı bâtıl olur ve farz diye kıldığı beş rek‘at namaz nâfileye dönüşür. Bir rek‘at daha kılarak bu nâfileyi altıya tamamlar. Farzı tekrar kılar KAYNAK DİYANET İSLAM İLMİHALİ (sehiv secdesi)


  24. 22.Nisan.2007, 17:38
    24
    Üye
    selamünaleyküm sorduğum sorunun cevabını bu şekilde düzeltmek istiyorum mumsema kardeşime sevgi ve saygılar sunuyorum. c) Bir kimse dört rek‘atlı farz namazda son oturuşu (ka‘de-i ahîre) unutarak beşinci rek‘ata kalkar da beşinci rek‘atı kılmakta iken son oturuşu yapmadığını hatırlarsa, bunu henüz secdeye varmadan hatırlaması halinde bunun telâfisi mümkündür. Hemen oturur, Tahiyyât okur ve selâm verir, farz olan oturuşu geciktirdiği için de sehiv secdesi yapar. Fakat beşinci rek‘atın secdesini yaptıktan sonra hatırlayacak olursa o vakit ka‘de-i ahîrenin telâfisi mümkün değildir. Namazının farzlığı bâtıl olur ve farz diye kıldığı beş rek‘at namaz nâfileye dönüşür. Bir rek‘at daha kılarak bu nâfileyi altıya tamamlar. Farzı tekrar kılar KAYNAK DİYANET İSLAM İLMİHALİ (sehiv secdesi)





+ Yorum Gönder
Git İlk 1235 Son