Konusunu Oylayın.: Siz sorun cevap vereyim.

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 8 kişi
Siz sorun cevap vereyim.
  1. 07.Eylül.2007, 00:50
    121
    asooo
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Haziran.2007
    Üye No: 868
    Mesaj Sayısı: 435
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 35

    --->: Sorun cevap vereyim

    reklam


    mumsema kardesim ben herhangi bir cemaate katilmak istiyorum ama cematler hakkinda hicbir bilgim yok ve yanilmiyorsam birsürü cemaat var ve bu yaz ilk defa mahmutcular cemaatini duydum bana bu cemaatler hakkinda bilgi verirmisiniz.


  2. 07.Eylül.2007, 00:50
    121
    Kıdemli Üye
    reklam


    mumsema kardesim ben herhangi bir cemaate katilmak istiyorum ama cematler hakkinda hicbir bilgim yok ve yanilmiyorsam birsürü cemaat var ve bu yaz ilk defa mahmutcular cemaatini duydum bana bu cemaatler hakkinda bilgi verirmisiniz.


  3. 07.Eylül.2007, 02:40
    122
    asooo
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Haziran.2007
    Üye No: 868
    Mesaj Sayısı: 435
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 35

    --->: Sorun cevap vereyim

    reklam


    mumsema kardesim az önce esarplara bakarken kadinlarin kaslari gözüme carpti,sadece kadinlar degil simdi günümüzde erkeklerde kalslarini aliyorlar artik, kas almayla ilgi bilgi verirmisiniz hepimiz bilgilenelim simdiden allah razi olsun. bu soruyu daha önce soran oldumu bilmiyorum sorulduysa kusura bakmayin.


  4. 07.Eylül.2007, 02:40
    122
    Kıdemli Üye
    reklam


    mumsema kardesim az önce esarplara bakarken kadinlarin kaslari gözüme carpti,sadece kadinlar degil simdi günümüzde erkeklerde kalslarini aliyorlar artik, kas almayla ilgi bilgi verirmisiniz hepimiz bilgilenelim simdiden allah razi olsun. bu soruyu daha önce soran oldumu bilmiyorum sorulduysa kusura bakmayin.


  5. 07.Eylül.2007, 21:32
    123
    gafil
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Mayıs.2007
    Üye No: 448
    Mesaj Sayısı: 11
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: Sorun cevap vereyim

    selamün Aleyküm
    ben şunu soracam Yaradılış gayesinden uzaklaşmışız unutmuşuz yada unutturulmuş yani Elestü bi rabbiküm ve galu bela sırrını
    nerden geldik, nereye gidecegiz ve vazifemiz ne olan kaideyi hakiki manada nasıl yaşayabiliriz yada nasıl uyanacagız gafillik ve gafletten.


  6. 07.Eylül.2007, 21:32
    123
    Devamlı Üye
    selamün Aleyküm
    ben şunu soracam Yaradılış gayesinden uzaklaşmışız unutmuşuz yada unutturulmuş yani Elestü bi rabbiküm ve galu bela sırrını
    nerden geldik, nereye gidecegiz ve vazifemiz ne olan kaideyi hakiki manada nasıl yaşayabiliriz yada nasıl uyanacagız gafillik ve gafletten.


  7. 07.Eylül.2007, 21:43
    124
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Sorun cevap vereyim

    gafil Nickli Üyeden Alıntı
    selamün Aleyküm
    ben şunu soracam Yaradılış gayesinden uzaklaşmışız unutmuşuz yada unutturulmuş yani Elestü bi rabbiküm ve galu bela sırrını
    nerden geldik, nereye gidecegiz ve vazifemiz ne olan kaideyi hakiki manada nasıl yaşayabiliriz yada nasıl uyanacagız gafillik ve gafletten.
    ve aleykumusselam ve rahmetullah
    öncelikle gafletin ne olduğunu bilmekle
    Buyur gafil kardeşim bu linklerdeki konuları okumanı tavsiye ederim.

    İçinde yaşadığımız yüzyılda pek çok insan, yaratılış amacını düşünmeden, nefsinin arzularıyla oyalanıp boş ve yararsız işlerle uğraşarak, şuursuzca yaşamını sürdürmektedir. Gününü gün etme mantığıyla, sadece dünyadaki nimetlerin en iyisine ve en fazlasına sahip olmayı hedefler. Bu şekilde düşünen kimseler için önemli olan; "dünyaya bir daha mı geleceğiz?" düşüncesiyle kendine göre zamanını en iyi şekilde değerlendirmektir. Bu yüzden de yaşadığı zaman dilimine sadece, kendince en fazla zevki ve eğlenceyi sığdırmaya çalışır.

    Aslında gaflet hali kişinin, Allah'ın ve ahiretin varlığından habersiz olması ya da haberi olduğu halde bu bilginin gerektirdiği bilinç ve sorumluluğu, davranış şeklini göstermeyerek, kayıtsız ve umursamaz bir tutum içinde bulunmasıdır. Gaflet hali, kimi zaman iman eden bir kimse için kısa süreli, geçici bir unutkanlık ya da dalgınlık şeklinde olabildiği gibi, kimi zaman da tüm yaşamının büyük çoğunluğunu kaplayacak derecede derin olabilir.


  8. 07.Eylül.2007, 21:43
    124
    Administrator
    gafil Nickli Üyeden Alıntı
    selamün Aleyküm
    ben şunu soracam Yaradılış gayesinden uzaklaşmışız unutmuşuz yada unutturulmuş yani Elestü bi rabbiküm ve galu bela sırrını
    nerden geldik, nereye gidecegiz ve vazifemiz ne olan kaideyi hakiki manada nasıl yaşayabiliriz yada nasıl uyanacagız gafillik ve gafletten.
    ve aleykumusselam ve rahmetullah
    öncelikle gafletin ne olduğunu bilmekle
    Buyur gafil kardeşim bu linklerdeki konuları okumanı tavsiye ederim.

    İçinde yaşadığımız yüzyılda pek çok insan, yaratılış amacını düşünmeden, nefsinin arzularıyla oyalanıp boş ve yararsız işlerle uğraşarak, şuursuzca yaşamını sürdürmektedir. Gününü gün etme mantığıyla, sadece dünyadaki nimetlerin en iyisine ve en fazlasına sahip olmayı hedefler. Bu şekilde düşünen kimseler için önemli olan; "dünyaya bir daha mı geleceğiz?" düşüncesiyle kendine göre zamanını en iyi şekilde değerlendirmektir. Bu yüzden de yaşadığı zaman dilimine sadece, kendince en fazla zevki ve eğlenceyi sığdırmaya çalışır.

    Aslında gaflet hali kişinin, Allah'ın ve ahiretin varlığından habersiz olması ya da haberi olduğu halde bu bilginin gerektirdiği bilinç ve sorumluluğu, davranış şeklini göstermeyerek, kayıtsız ve umursamaz bir tutum içinde bulunmasıdır. Gaflet hali, kimi zaman iman eden bir kimse için kısa süreli, geçici bir unutkanlık ya da dalgınlık şeklinde olabildiği gibi, kimi zaman da tüm yaşamının büyük çoğunluğunu kaplayacak derecede derin olabilir.


  9. 08.Eylül.2007, 02:06
    125
    asooo
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Haziran.2007
    Üye No: 868
    Mesaj Sayısı: 435
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 35

    --->: Sorun cevap vereyim

    mumsema kardesim ben bu konuyu okudum ve malesef bisey anlamadim bana daha acik bir cevap verebilirmisiniz?


  10. 08.Eylül.2007, 02:06
    125
    Kıdemli Üye
    mumsema kardesim ben bu konuyu okudum ve malesef bisey anlamadim bana daha acik bir cevap verebilirmisiniz?


  11. 08.Eylül.2007, 14:43
    126
    gözyaşı
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Ağustos.2007
    Üye No: 2223
    Mesaj Sayısı: 443
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Bulunduğu yer: gözyaşı semti

    --->: Sorun cevap vereyim

    veselamün Aleyküm mumsema hocam bır sorum olucakdı;

    Bazı insanlar yatsı namazını ezan okunmadan kılıyorlar mezheplerını sordum şafi dedıler...öyle bır şey varmı benı aydınlatırsanız cok sevınırım


    şimdiden Allah razı olsun


  12. 08.Eylül.2007, 14:43
    126
    Özel Üye
    veselamün Aleyküm mumsema hocam bır sorum olucakdı;

    Bazı insanlar yatsı namazını ezan okunmadan kılıyorlar mezheplerını sordum şafi dedıler...öyle bır şey varmı benı aydınlatırsanız cok sevınırım


    şimdiden Allah razı olsun


  13. 08.Eylül.2007, 15:23
    127
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Sorun cevap vereyim

    gözyaşı Nickli Üyeden Alıntı
    veselamün Aleyküm mumsema hocam bır sorum olucakdı;
    Bazı insanlar yatsı namazını ezan okunmadan kılıyorlar mezheplerını sordum şafi dedıler...öyle bır şey varmı benı aydınlatırsanız cok sevınırım
    şimdiden Allah razı olsun
    Öncelikle tavsiyem diyanet takvimlerine uy. bu takvimler uzmanlar tarafından hazırlanıyor ve tespitleri de doğru.

    kardeşim şafiiye göre akşam ve yatsı arası 1 saat 10 dakikadır. sabittir değişmez.

    ezanlar diyenet takvimine göre okunduğu için akşam yatsı arası yaklaşık (bu değişiyor)1 saat 20 dk dır. (şimdi baktım akşam yatsı arası 1 saat 16 dır)
    ezandan önce kılanlar şafii mezhebine uyanlardır. ihtilafları ortadan kaldırmak için tavsiyem ezanı beklemendir zaten 6 - 10 dk farkediyor.


  14. 08.Eylül.2007, 15:23
    127
    Administrator
    gözyaşı Nickli Üyeden Alıntı
    veselamün Aleyküm mumsema hocam bır sorum olucakdı;
    Bazı insanlar yatsı namazını ezan okunmadan kılıyorlar mezheplerını sordum şafi dedıler...öyle bır şey varmı benı aydınlatırsanız cok sevınırım
    şimdiden Allah razı olsun
    Öncelikle tavsiyem diyanet takvimlerine uy. bu takvimler uzmanlar tarafından hazırlanıyor ve tespitleri de doğru.

    kardeşim şafiiye göre akşam ve yatsı arası 1 saat 10 dakikadır. sabittir değişmez.

    ezanlar diyenet takvimine göre okunduğu için akşam yatsı arası yaklaşık (bu değişiyor)1 saat 20 dk dır. (şimdi baktım akşam yatsı arası 1 saat 16 dır)
    ezandan önce kılanlar şafii mezhebine uyanlardır. ihtilafları ortadan kaldırmak için tavsiyem ezanı beklemendir zaten 6 - 10 dk farkediyor.


  15. 08.Eylül.2007, 22:22
    128
    ŞAİR
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Ağustos.2007
    Üye No: 1839
    Mesaj Sayısı: 10
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 10

    --->: Sorun cevap vereyim

    slm.a

    ''7 yaşında namaz 10 yaşında Oruc Farzdır''! ...

    bu doğrumu bu konu hakkında biraz bilgilendirirseniz süper olur


  16. 08.Eylül.2007, 22:22
    128
    Devamlı Üye
    slm.a

    ''7 yaşında namaz 10 yaşında Oruc Farzdır''! ...

    bu doğrumu bu konu hakkında biraz bilgilendirirseniz süper olur


  17. 09.Eylül.2007, 00:24
    129
    hasret
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mart.2007
    Üye No: 157
    Mesaj Sayısı: 163
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    --->: Sorun cevap vereyim

    " tefani olmak " şimdi okuduk,hakiki muhabbet konusuna yorum olarak yazılmış, ne demektir... hükmü nedir ?


  18. 09.Eylül.2007, 00:24
    129
    Devamlı Üye
    " tefani olmak " şimdi okuduk,hakiki muhabbet konusuna yorum olarak yazılmış, ne demektir... hükmü nedir ?


  19. 09.Eylül.2007, 00:31
    130
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Sorun cevap vereyim

    hasret Nickli Üyeden Alıntı
    " tefani olmak " şimdi okuduk,hakiki muhabbet konusuna yorum olarak yazılmış, ne demektir... hükmü nedir ?
    "Tefani" kardeşin kardeşte fani olması, aynı şeyleri düşünüp hissedebilmesidir.


  20. 09.Eylül.2007, 00:31
    130
    Administrator
    hasret Nickli Üyeden Alıntı
    " tefani olmak " şimdi okuduk,hakiki muhabbet konusuna yorum olarak yazılmış, ne demektir... hükmü nedir ?
    "Tefani" kardeşin kardeşte fani olması, aynı şeyleri düşünüp hissedebilmesidir.


  21. 09.Eylül.2007, 00:38
    131
    hasret
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mart.2007
    Üye No: 157
    Mesaj Sayısı: 163
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    --->: Sorun cevap vereyim

    Teşekkürler...

    Tamam ama bu neye göre...
    Yani kan kardeş gibi birşey mi, yada ahret kardeş gibi..
    Yani bu terim neye göre... mesela tasavvufi bir terimmidir ?
    Bizim bildiğimiz fani olmak ta bu yok...
    hükmü nedir dediğimiz ondan ...


  22. 09.Eylül.2007, 00:38
    131
    Devamlı Üye
    Teşekkürler...

    Tamam ama bu neye göre...
    Yani kan kardeş gibi birşey mi, yada ahret kardeş gibi..
    Yani bu terim neye göre... mesela tasavvufi bir terimmidir ?
    Bizim bildiğimiz fani olmak ta bu yok...
    hükmü nedir dediğimiz ondan ...


  23. 09.Eylül.2007, 00:52
    132
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Sorun cevap vereyim

    hasret Nickli Üyeden Alıntı
    Teşekkürler...

    Tamam ama bu neye göre...
    Yani kan kardeş gibi birşey mi, yada ahret kardeş gibi..
    Yani bu terim neye göre... mesela tasavvufi bir terimmidir ?
    Bizim bildiğimiz fani olmak ta bu yok...
    hükmü nedir dediğimiz ondan ...
    Tefani: Birbirinde fani olma, fikren arkadaşının meziyet ve hissiyatı ile yaşama. (yeni asya gazetesinden alıntı)

    tasavvufi bir terim değil ama tasavvufi terim olan "fena" gibi bir terim
    genelde risale okuyan kardeşlerimiz tarafından kullanılır.

    bilgim bu kadar


  24. 09.Eylül.2007, 00:52
    132
    Administrator
    hasret Nickli Üyeden Alıntı
    Teşekkürler...

    Tamam ama bu neye göre...
    Yani kan kardeş gibi birşey mi, yada ahret kardeş gibi..
    Yani bu terim neye göre... mesela tasavvufi bir terimmidir ?
    Bizim bildiğimiz fani olmak ta bu yok...
    hükmü nedir dediğimiz ondan ...
    Tefani: Birbirinde fani olma, fikren arkadaşının meziyet ve hissiyatı ile yaşama. (yeni asya gazetesinden alıntı)

    tasavvufi bir terim değil ama tasavvufi terim olan "fena" gibi bir terim
    genelde risale okuyan kardeşlerimiz tarafından kullanılır.

    bilgim bu kadar





+ Yorum Gönder