Konusunu Oylayın.: Bazı yerlerde alafranga tuvaletleri kullanmak zorunda kalıyoruz

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Bazı yerlerde alafranga tuvaletleri kullanmak zorunda kalıyoruz
  1. 03.Mart.2012, 01:26
    1
    isot
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mart.2007
    Üye No: 83
    Mesaj Sayısı: 16
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 37

    Bazı yerlerde alafranga tuvaletleri kullanmak zorunda kalıyoruz

  2. 04.Mart.2012, 01:10
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Bazı yerlerde alafranga tuvaletleri kullanmak zorunda kalıyoruz. Bir müslüman olarak taharete dikkat ettiğimizden, hacet giderildiğinde aşağıdaki necis sudan sıçramalar




    Bir müslüman mecbur kalmadığı müddetçe bu tür tuvaletleri kullanmamalıdır. Zira sünneti Seniyyeye aykırıdır. Ancak mecbur kalırsa kullanabilir.Mecburiyet halinde kullanıldığında da elinden geldiğince korunmalıdır. Üzerine sıçrayan necaset; gözle görülmeyecek küçüklükte ise İmam Şafii’ye göre, bir cumhuriyet altını büyüklüğünde ise İmam Ebu Hanife’ye göre ondan af vardır. Yok eğer necaset bundan da büyük ise ve yıkama imkânı yoksa Maliki mezhebine göre namazını kılar. Zira Maliki mezhebinde necasetten taharet vacip değildir, sünnet-i müekkededir. Necasetle beraber namaz kılmak, Maliki mezhebine göre, namazın sıhhatine zarar vermez.
    Bunlarla beraber böylesi bir durumda, mecbur kalan bir başka mezhepten, bir müslüman İmam Malik’e uyup namazını kıldıktan sonra şartlar onun o necaseti yıkamasına fırsat verdiyse ve namaz vakti geçmemişse, necasetten taharet eder ve necasetle kıldığı namazını iade eder. Ama şartlar yıkamasına fırsat vermeden namaz vakti geçtiyse o halde kıldığı namazı sahihtir, kaza etmeye gerek yoktur. (Kurtubi Tefsiri, Berae:109, Müddessir: 4 ayetlerin tefsir)
    Bir müslüman ihtiyaca binaen kendi mezhebinin dışında bir mezhebe uyduğu zaman o meselenin tüm hükümlerinde aynı mezhebe uyar. Aksi takdirde yaptığı davranış teflik olur. Teflik de caiz değildir.



  3. 04.Mart.2012, 01:10
    2
    Editör



    Bir müslüman mecbur kalmadığı müddetçe bu tür tuvaletleri kullanmamalıdır. Zira sünneti Seniyyeye aykırıdır. Ancak mecbur kalırsa kullanabilir.Mecburiyet halinde kullanıldığında da elinden geldiğince korunmalıdır. Üzerine sıçrayan necaset; gözle görülmeyecek küçüklükte ise İmam Şafii’ye göre, bir cumhuriyet altını büyüklüğünde ise İmam Ebu Hanife’ye göre ondan af vardır. Yok eğer necaset bundan da büyük ise ve yıkama imkânı yoksa Maliki mezhebine göre namazını kılar. Zira Maliki mezhebinde necasetten taharet vacip değildir, sünnet-i müekkededir. Necasetle beraber namaz kılmak, Maliki mezhebine göre, namazın sıhhatine zarar vermez.
    Bunlarla beraber böylesi bir durumda, mecbur kalan bir başka mezhepten, bir müslüman İmam Malik’e uyup namazını kıldıktan sonra şartlar onun o necaseti yıkamasına fırsat verdiyse ve namaz vakti geçmemişse, necasetten taharet eder ve necasetle kıldığı namazını iade eder. Ama şartlar yıkamasına fırsat vermeden namaz vakti geçtiyse o halde kıldığı namazı sahihtir, kaza etmeye gerek yoktur. (Kurtubi Tefsiri, Berae:109, Müddessir: 4 ayetlerin tefsir)
    Bir müslüman ihtiyaca binaen kendi mezhebinin dışında bir mezhebe uyduğu zaman o meselenin tüm hükümlerinde aynı mezhebe uyar. Aksi takdirde yaptığı davranış teflik olur. Teflik de caiz değildir.






+ Yorum Gönder