Konusunu Oylayın.: Etrafında meal olan Kur`an-ı Kerimlere dokunmanın hükmü nedir? Bu konuda tafsilatlı bir şekilde bizi bilgilendirirseniz memnun oluruz.

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Etrafında meal olan Kur`an-ı Kerimlere dokunmanın hükmü nedir? Bu konuda tafsilatlı bir şekilde bizi bilgilendirirseniz memnun oluruz.
  1. 03.Mart.2012, 01:25
    1
    isot
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mart.2007
    Üye No: 83
    Mesaj Sayısı: 16
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 37

    Etrafında meal olan Kur`an-ı Kerimlere dokunmanın hükmü nedir? Bu konuda tafsilatlı bir şekilde bizi bilgilendirirseniz memnun oluruz.

  2. 04.Mart.2012, 01:12
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Etrafında meal olan Kur`an-ı Kerimlere dokunmanın hükmü nedir? Bu konuda tafsilatlı bir şekilde bizi bilgilendirirseniz memnun oluruz.




    İmam Ali (kv), İbn-i Mes’ud, Sad b. Ebi Vakkas, Said b. Zeyd, Ata, Zuhri, Nehai, Hakem ve Hammad’a; dört mezheb imamına; hasılı cumhur-u ulemaya (rıdvanullahi aleyhim) göre Kur’an-ı Kerim’e abdestsiz dokunmak haramdır.Ancak aradaki bir engelle veya temiz bir çubuk ve kalem benzeri şeylerle dokunmak, sayfaları çevirmek ve askısı veya çantasında taşımak gibi durumlarda cevaz olduğu İmam Ebu Hanife ve İmam Ahmed tarafından belirtilmiştir. İmam Şafii ve İmam Malik’e göre ise Kur’an-ı Kerim’i, kendisini taşımak kastedilmeksizin, başka eşyalar içinde taşımak için abdestli olmak şartı yoktur. Ancak onu da taşıma kastı varsa abdestli olmak zorunludur.
    İçinde Kur’an-ı Kerim’den bölümlerin yazılı olduğu muskaların ise su geçirmez mahfazalarda sarılı olduğunda abdestsiz, hatta cenabetli bir şekilde taşınmasına da cevaz vardır. Bu durumdayken tuvalete gitmekte de bir sakınca yoktur.
    Tefsiri yahut meali, Kur’an-ı Kerim’den fazla olan Kur’anlara; sade (Mushafsız) meallere, fıkıh, hadis ve İslami kitaplara abdestsiz dokunmak, ittifakla caizdir. Ancak bunları kullanırken abdestli olmak müstehab, abdestsiz olmak ise mekruhtur.
    İmam Ebu Hanife’ye göre ise Kur’an, tefsirden fazla olduğunda mekruh olmakla beraber caizdir.
    Şafii alimleri ortada Kur’an, yanlarda da meal veya tefsirin bulunduğu Kur’anlar hususunda ihtilaf etmişlerdir. Şafii alimlerinden Süleyman-ı Kürdi ve Alkami; -tefsir veya meal Kur’andan az veya çok olsun- abdestsiz dokunmayı caiz görmezken; yine Şafii alimlerinden Cemal Remeli ‘Fetava’sında, Hatib ‘Büceyremi’sinde, İbn-i Hacer ‘İab’ında, “Bu tür Kur’anların hükmü ötekilerinki gibidir. Tefsir fazla ise caizdir. Kur’an fazla ise caiz değildir” demişlerdir. Diğer mezheblerin kitaplarında ise böyle bir ayrıntı göremedim.



  3. 04.Mart.2012, 01:12
    2
    Editör



    İmam Ali (kv), İbn-i Mes’ud, Sad b. Ebi Vakkas, Said b. Zeyd, Ata, Zuhri, Nehai, Hakem ve Hammad’a; dört mezheb imamına; hasılı cumhur-u ulemaya (rıdvanullahi aleyhim) göre Kur’an-ı Kerim’e abdestsiz dokunmak haramdır.Ancak aradaki bir engelle veya temiz bir çubuk ve kalem benzeri şeylerle dokunmak, sayfaları çevirmek ve askısı veya çantasında taşımak gibi durumlarda cevaz olduğu İmam Ebu Hanife ve İmam Ahmed tarafından belirtilmiştir. İmam Şafii ve İmam Malik’e göre ise Kur’an-ı Kerim’i, kendisini taşımak kastedilmeksizin, başka eşyalar içinde taşımak için abdestli olmak şartı yoktur. Ancak onu da taşıma kastı varsa abdestli olmak zorunludur.
    İçinde Kur’an-ı Kerim’den bölümlerin yazılı olduğu muskaların ise su geçirmez mahfazalarda sarılı olduğunda abdestsiz, hatta cenabetli bir şekilde taşınmasına da cevaz vardır. Bu durumdayken tuvalete gitmekte de bir sakınca yoktur.
    Tefsiri yahut meali, Kur’an-ı Kerim’den fazla olan Kur’anlara; sade (Mushafsız) meallere, fıkıh, hadis ve İslami kitaplara abdestsiz dokunmak, ittifakla caizdir. Ancak bunları kullanırken abdestli olmak müstehab, abdestsiz olmak ise mekruhtur.
    İmam Ebu Hanife’ye göre ise Kur’an, tefsirden fazla olduğunda mekruh olmakla beraber caizdir.
    Şafii alimleri ortada Kur’an, yanlarda da meal veya tefsirin bulunduğu Kur’anlar hususunda ihtilaf etmişlerdir. Şafii alimlerinden Süleyman-ı Kürdi ve Alkami; -tefsir veya meal Kur’andan az veya çok olsun- abdestsiz dokunmayı caiz görmezken; yine Şafii alimlerinden Cemal Remeli ‘Fetava’sında, Hatib ‘Büceyremi’sinde, İbn-i Hacer ‘İab’ında, “Bu tür Kur’anların hükmü ötekilerinki gibidir. Tefsir fazla ise caizdir. Kur’an fazla ise caiz değildir” demişlerdir. Diğer mezheblerin kitaplarında ise böyle bir ayrıntı göremedim.






+ Yorum Gönder