Konusunu Oylayın.: Şafii Mezhebimizde istihazeli (hastalık kanı akıntılı) kadın veya sülüsül bevl (idrarını tutamama) olan kişilerin her farz namaz için, ayrı bir abdest almaları gerekmektedir

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Şafii Mezhebimizde istihazeli (hastalık kanı akıntılı) kadın veya sülüsül bevl (idrarını tutamama) olan kişilerin her farz namaz için, ayrı bir abdest almaları gerekmektedir
  1. 03.Mart.2012, 01:20
    1
    isot
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mart.2007
    Üye No: 83
    Mesaj Sayısı: 16
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 37

    Şafii Mezhebimizde istihazeli (hastalık kanı akıntılı) kadın veya sülüsül bevl (idrarını tutamama) olan kişilerin her farz namaz için, ayrı bir abdest almaları gerekmektedir






    Şafii Mezhebimizde istihazeli (hastalık kanı akıntılı) kadın veya sülüsül bevl (idrarını tutamama) olan kişilerin her farz namaz için, ayrı bir abdest almaları gerekmektedir Mumsema Bildiğiniz gibi Şafii Mezhebimizde istihazeli (hastalık kanı akıntılı) kadın veya sülüsül bevl (idrarını tutamama) olan kişilerin her farz namaz için, ayrı bir abdest almaları gerekmektedir. Yolculuk halinde iki farz namazı bir arada cem ederek (birleştirerek) kılmaya ruhsat olduğu halde, böyle bir özrü olan kişinin her farz için art arda iki abdest alması gerekiyor. Bu durum ise meşakkat oluşturuyor. Namaz kılan kadın olunca daha bir zorluk çekiyor. Böylesi zor durumlarda bu tür özürleri olan kişiler tek abdestle birden çok farz namazı kılabilir mi?


  2. 03.Mart.2012, 01:20
    1
    Üye



    Bildiğiniz gibi Şafii Mezhebimizde istihazeli (hastalık kanı akıntılı) kadın veya sülüsül bevl (idrarını tutamama) olan kişilerin her farz namaz için, ayrı bir abdest almaları gerekmektedir. Yolculuk halinde iki farz namazı bir arada cem ederek (birleştirerek) kılmaya ruhsat olduğu halde, böyle bir özrü olan kişinin her farz için art arda iki abdest alması gerekiyor. Bu durum ise meşakkat oluşturuyor. Namaz kılan kadın olunca daha bir zorluk çekiyor. Böylesi zor durumlarda bu tür özürleri olan kişiler tek abdestle birden çok farz namazı kılabilir mi?


    Benzer Konular

    - Dini nikah için farz olan abdesti almak gerekir mi?(namaz için alınan abdest)

    - Özür kanı gören kadın her namaz için abdest alır

    - Farz namazlarını kılmayan veya namaz borcu ile ölen kişilerin yerine başkaları bu namazları olurmu

    - Mezhebimizde (İ.Şafii) karşı cinse temasta abdest tazelemek gerekir. Bu durumda karşı

    - Cünüpken âdet olduğunu anlayan kadın, cünüplük için ayrı abdest mi almalıdır?

  3. 04.Mart.2012, 01:15
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Şafii Mezhebimizde istihazeli (hastalık kanı akıntılı) kadın veya sülüsül bevl (idrarını tutamama) olan kişilerin her farz namaz için, ayrı bir abdest almaları gerekmek




    İmam Malik’e göre istihaze kanı ve silisin akıntısı abdesti bozmadığından bu konuda İmam Malik’e tabi olmalıdır. Bundan dolayı iztihaze ve sülüsül bevl gibi bir özrü olan Hanifi veya Şafii bir müslüman, kalben, “Abdest ve namaz konusunda İmam Malik’e tabi oldum” diye niyet ettikten sonra Maliki mezhebinde farklı olarak farz olan şu hususlara da dikkat ederek bir abdestle istediği kadar farz kılabilir.1-Başının tümünü meshetmek.
    2-Kulaklarını meshetmek
    3-Abdesti tamamlayana kadar ara vermemek (Muvalat)
    (Bidayetül Müctehid İbn-i Rüşt c: 1, s: 410)
    [/B]





  4. 04.Mart.2012, 01:15
    2
    Editör



    İmam Malik’e göre istihaze kanı ve silisin akıntısı abdesti bozmadığından bu konuda İmam Malik’e tabi olmalıdır. Bundan dolayı iztihaze ve sülüsül bevl gibi bir özrü olan Hanifi veya Şafii bir müslüman, kalben, “Abdest ve namaz konusunda İmam Malik’e tabi oldum” diye niyet ettikten sonra Maliki mezhebinde farklı olarak farz olan şu hususlara da dikkat ederek bir abdestle istediği kadar farz kılabilir.1-Başının tümünü meshetmek.
    2-Kulaklarını meshetmek
    3-Abdesti tamamlayana kadar ara vermemek (Muvalat)
    (Bidayetül Müctehid İbn-i Rüşt c: 1, s: 410)
    [/B]








+ Yorum Gönder