Konusunu Oylayın.: Parçada böyle denmesi caiz mi ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Parçada böyle denmesi caiz mi ?
  1. 02.Mart.2012, 20:30
    13
    @_gül_@
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Haziran.2010
    Üye No: 76771
    Mesaj Sayısı: 179
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 32

    Cevap: Parçada böyle denmesi caiz mi ?

    reklam


    Cevap: Parçada böyle denmesi caiz mi ? isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Parçada böyle denmesi caiz mi ?
    yanlış anlamayın konuyu saptırmak istemedim sadece ilahilerden konu açılmışken bende yeni konu açmadan sorayım dedim


  2. 02.Mart.2012, 20:30
    13
    Devamlı Üye
    reklam


    yanlış anlamayın konuyu saptırmak istemedim sadece ilahilerden konu açılmışken bende yeni konu açmadan sorayım dedim


  3. 06.Mart.2012, 23:35
    14
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Parçada böyle denmesi caiz mi ?

    reklam


    Elhamdulillah, aradaki fark şudur DESERT ROSE kardeşim.

    O ashab ki; Peygamber Efendimiz(S.A.V.)'e övgü dolu sözler söylememişlerdir. Zira Peygamber Efendimiz(S.A.V.) övgünün sadece Rab'bimize olacağını ve kendisininde bir İNSAN olduğunu, Rab'binin KUL'u ve Rasul'u olduğunu her zaman ashabına ve tüm insanlara ve insanlığa bildirmiştir. O kendine vahyolunanı, vahyedenin, vahyettiğini dile getirendir.

    Alıntı
    Anam babam sana feda olsun Ya Rasulullah gibi
    bugün bizlerde söylüyoruz bu şirk mi?


    Anam babam YOLUNA FEDA OLSUN YA RASULALLAH şirk değildir. Zira O'nun(S.A.V.) yolu İSLAM YOLU'dur. Rab'binin Yoludur.

    Ancak Anam babam SANA FEDA OLSUN dersek eğer, bunu asla ve kat'a Peygamber Efendimiz(S.A.V.) Kabul etmez. Bu hususda kendine şahitlik edenlerin şahitliklerini de Rab'binin huzurunda almıştır. Hemde bir değil, üç kez almıştır.

    Üstelik şahitliği asla kesilmeyecek olanın şahitliğine sığınarak. ŞAHİT OL YA RAB. ŞAHİT OL YA RAB. ŞAHİT OL YA RAB.

    Peki Peygamber Efendimiz(S.A.V.) Neden Kabul Etmez....????

    Diyanet İşleri (eski) : (116-117) Allah, 'Ey Meryem oğlu İsa! Sen mi insanlara Beni ve annemi Allah'tan başka iki tanrı olarak benimseyin dedin?' demişti de, 'Haşa, hak olmayan sözü söylemek bana yaraşmaz; eğer söylemişsem, şüphesiz Sen onu bilirsin; Sen, benim içimde olanı bilirsin; ben Senin içinde olanı bilmem; doğrusu görülmeyeni bilen ancak Sensin' demişti, 'Ben onlara sadece 'Rabbim ve Rabbiniz olan Allah'a kulluk edin' diye bana emrettiğini söyledim. Aralarında bulunduğum müddetce onlar hakkında şahiddim, beni aralarından aldığında onları Sen gözlüyordun. Sen her şeye şahidsin.'

    O Rab'binin, en güzel HABİBİ, O Rab'binin, en güzel KUL'u, O Rab'binin, İNSANLIĞA hizmet için gönderdiği Rasulu, O Rab'binin, nadide GÜL'ü, O Rab'binin Alemlere Rahmeti, O Rab'binin iki cihan serveri.

    Bizler şahidiz ki; O ümmetine KUR'an-ı Kerim ahlakını, Sünnet-i Seniyyesini, İslam Şeriatını, Rab'binden gelen bir tebliğle bildirmiştir ve yine bizler şahidiz ki; O tebliği bi hakkın yerine getirmiştir. O Rab'binden başka İLAH olmadığını, Kendisinin O'nun kulu ve Rasulu olduğunu bizlere tebliğ etmiştir. Asla O(S.A.V.) insanlardan kendisine övgü ile bahsedilmesini istememiş ve övgünün ve övülmenin Rab'bimizin Şanına layık olduğunu söylemiştir.

    Hülasa kelam ilmi işte böyle bişey.

    Öncelikle dilimize dolanmış olandan kendimizi kurtaracağız. ALLAHU TAALA'dan gelene İLAHİ olan. İNSAN'ların yazdıkları ve terennüm ettiklerine ise İNSANİ diyeceğiz. Eğer İNSAN'ların yazdıklarına ve terennüm ettiklerine İLAHİ dersek..... Allah muhafaza. İLAHİ ne demek, İNSANİ ne demek zaman içerisinde bunu ayırt edemeyecek nesiller çıkar ki ortaya. Bu gün safiyane diye gördüğümüz çoğu söz karşımıza ileride KÜFR olarak çıkar ve bunun altından sorumlulukla birlikte bizler asla kalkamayız.

    Hammadun İnşaAllah der ki; Allahu Taala'dan gelen her Ayet-i Kerime İLAH'idir. O bizim İLAH'ımızdan gelmiştir. Yine Hammadun derki, bu gün kendisine İLAHİ denen ve terennüm edilenler ise, İNSAN'ların yazdıkları ve İNSANİ'dirler. Rab'bimin ayetlerinde asla ve kat'a hata olmazken, İNSAN'ların yazdıklarında BEŞER SIFATI MUVACEHESİNDE muhakkak eksiklikler olur.

    Biz asla böyle terennüm edilenleri İLAHİ DİNLEYECEĞİZ demiyoruz. İNSANİ dinleyeceğiz diyoruz. Bunda da şirke varan sözleri hoş karşılamıyoruz. Karşılayamıyoruz. Varsın kusurumuz bu olsun İnşaAllah.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.



  4. 06.Mart.2012, 23:35
    14
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Elhamdulillah, aradaki fark şudur DESERT ROSE kardeşim.

    O ashab ki; Peygamber Efendimiz(S.A.V.)'e övgü dolu sözler söylememişlerdir. Zira Peygamber Efendimiz(S.A.V.) övgünün sadece Rab'bimize olacağını ve kendisininde bir İNSAN olduğunu, Rab'binin KUL'u ve Rasul'u olduğunu her zaman ashabına ve tüm insanlara ve insanlığa bildirmiştir. O kendine vahyolunanı, vahyedenin, vahyettiğini dile getirendir.

    Alıntı
    Anam babam sana feda olsun Ya Rasulullah gibi
    bugün bizlerde söylüyoruz bu şirk mi?


    Anam babam YOLUNA FEDA OLSUN YA RASULALLAH şirk değildir. Zira O'nun(S.A.V.) yolu İSLAM YOLU'dur. Rab'binin Yoludur.

    Ancak Anam babam SANA FEDA OLSUN dersek eğer, bunu asla ve kat'a Peygamber Efendimiz(S.A.V.) Kabul etmez. Bu hususda kendine şahitlik edenlerin şahitliklerini de Rab'binin huzurunda almıştır. Hemde bir değil, üç kez almıştır.

    Üstelik şahitliği asla kesilmeyecek olanın şahitliğine sığınarak. ŞAHİT OL YA RAB. ŞAHİT OL YA RAB. ŞAHİT OL YA RAB.

    Peki Peygamber Efendimiz(S.A.V.) Neden Kabul Etmez....????

    Diyanet İşleri (eski) : (116-117) Allah, 'Ey Meryem oğlu İsa! Sen mi insanlara Beni ve annemi Allah'tan başka iki tanrı olarak benimseyin dedin?' demişti de, 'Haşa, hak olmayan sözü söylemek bana yaraşmaz; eğer söylemişsem, şüphesiz Sen onu bilirsin; Sen, benim içimde olanı bilirsin; ben Senin içinde olanı bilmem; doğrusu görülmeyeni bilen ancak Sensin' demişti, 'Ben onlara sadece 'Rabbim ve Rabbiniz olan Allah'a kulluk edin' diye bana emrettiğini söyledim. Aralarında bulunduğum müddetce onlar hakkında şahiddim, beni aralarından aldığında onları Sen gözlüyordun. Sen her şeye şahidsin.'

    O Rab'binin, en güzel HABİBİ, O Rab'binin, en güzel KUL'u, O Rab'binin, İNSANLIĞA hizmet için gönderdiği Rasulu, O Rab'binin, nadide GÜL'ü, O Rab'binin Alemlere Rahmeti, O Rab'binin iki cihan serveri.

    Bizler şahidiz ki; O ümmetine KUR'an-ı Kerim ahlakını, Sünnet-i Seniyyesini, İslam Şeriatını, Rab'binden gelen bir tebliğle bildirmiştir ve yine bizler şahidiz ki; O tebliği bi hakkın yerine getirmiştir. O Rab'binden başka İLAH olmadığını, Kendisinin O'nun kulu ve Rasulu olduğunu bizlere tebliğ etmiştir. Asla O(S.A.V.) insanlardan kendisine övgü ile bahsedilmesini istememiş ve övgünün ve övülmenin Rab'bimizin Şanına layık olduğunu söylemiştir.

    Hülasa kelam ilmi işte böyle bişey.

    Öncelikle dilimize dolanmış olandan kendimizi kurtaracağız. ALLAHU TAALA'dan gelene İLAHİ olan. İNSAN'ların yazdıkları ve terennüm ettiklerine ise İNSANİ diyeceğiz. Eğer İNSAN'ların yazdıklarına ve terennüm ettiklerine İLAHİ dersek..... Allah muhafaza. İLAHİ ne demek, İNSANİ ne demek zaman içerisinde bunu ayırt edemeyecek nesiller çıkar ki ortaya. Bu gün safiyane diye gördüğümüz çoğu söz karşımıza ileride KÜFR olarak çıkar ve bunun altından sorumlulukla birlikte bizler asla kalkamayız.

    Hammadun İnşaAllah der ki; Allahu Taala'dan gelen her Ayet-i Kerime İLAH'idir. O bizim İLAH'ımızdan gelmiştir. Yine Hammadun derki, bu gün kendisine İLAHİ denen ve terennüm edilenler ise, İNSAN'ların yazdıkları ve İNSANİ'dirler. Rab'bimin ayetlerinde asla ve kat'a hata olmazken, İNSAN'ların yazdıklarında BEŞER SIFATI MUVACEHESİNDE muhakkak eksiklikler olur.

    Biz asla böyle terennüm edilenleri İLAHİ DİNLEYECEĞİZ demiyoruz. İNSANİ dinleyeceğiz diyoruz. Bunda da şirke varan sözleri hoş karşılamıyoruz. Karşılayamıyoruz. Varsın kusurumuz bu olsun İnşaAllah.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.






+ Yorum Gönder
Git İlk 12