Konusunu Oylayın.: Allah ın yer ve mekanı ve zamanı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Allah ın yer ve mekanı ve zamanı
  1. 28.Şubat.2012, 11:08
    1
    asker1
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Kasım.2011
    Üye No: 91780
    Mesaj Sayısı: 91
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 36

    Allah ın yer ve mekanı ve zamanı






    Allah ın yer ve mekanı ve zamanı Mumsema değerli kardeşlerim merhabalar... Cübbeli ahmet hocanın bir sohbetinde Allah yukardadır demek veya laf arasında yukarda Allah var demenin günah olduğu ve bu şekilde gidilmekte ısrar edilirse imanın tehlikeye düşeceği söyleniyordu... Zere Allah u teala yer ve zamandan beridir. Bu yukarda Allah var veya Allah yukardadır demenin hükmü nedir? ve ikinci soru bir insanın imanlı ölmesi için son nefesinde kelime i şahadet mi gerekir...


  2. 28.Şubat.2012, 11:08
    1
    asker1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    değerli kardeşlerim merhabalar... Cübbeli ahmet hocanın bir sohbetinde Allah yukardadır demek veya laf arasında yukarda Allah var demenin günah olduğu ve bu şekilde gidilmekte ısrar edilirse imanın tehlikeye düşeceği söyleniyordu... Zere Allah u teala yer ve zamandan beridir. Bu yukarda Allah var veya Allah yukardadır demenin hükmü nedir? ve ikinci soru bir insanın imanlı ölmesi için son nefesinde kelime i şahadet mi gerekir...


    Benzer Konular

    - Rüyada aynı mekanı görmek

    - Oruç İmsak zamanı mi ezan zamanı mi?

    - Tayy-ı mekânı anlatır mısınız?

    - Kıyametin kopacağı zamanı Allah bilir ama belirtileri hakkında bilgi istiyorum

    - Birlikte Allah’ın İpine Sarılma Zamanı Gelmedi mi?

  3. 28.Şubat.2012, 12:02
    2
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Allah ın yer ve mekanı ve zamanı




    Allah 7 kat Semanın üzerindeki Kürsi'nin üzerindeki Arş'a istiva etmiştir
    yanı kısaca yukardadır
    buyrun onlarca delilden sadece bir kısmı

    değerli kardeşim

    Aşağıda sadece 7 delil verilmiştir
    .
    Bu konuda 300 İslam Alimi “Allah’ın gökte olduğuna dair deliller getirmiştir
    .
    ” (İmam İbn Teymiyye, Mecmua Fetava) [1]

    1
    .
    Delil : “Rahman arşa istiva etmiştir
    .
    ” (Taha, 5)

    Açıklama : Allah ayetinde semanın üzerinde ki arşında olduğunu, arşa istiva ettiğini beyan etmektedir
    .
    Allah zatının arşın üstünde olduğunu söylerken biz nasıl olurda Allah kalbimizdedir diyebiliriz ? Allah her yerdedir demek doğru olur mu ?


    2
    .
    Delil : “Göktekinin (Allah’ın) sizi yere geçirmesinden emin mi oldunuz ? ”(Mülk, 16)

    Açıklama : “Allah Mülk süresinde zatının gökte olduğunu açıkça beyan etmektedir
    .
    Allah zatının gökte olduğunu söylerken biz nasıl olurda Allah her yerde diyebiliriz ? Allah mı doğru söyler yoksa hiçbir delilimiz olmadan aklımızın söyledikleri mi doğru söyler ?

    3
    .
    Delil: “Allah her gece dünya semasına iner
    .
    ” (Ahmed bin Hanbel, sahih hadistir
    .
    )

    Açıklama: “ Rasulullah (s
    .
    a
    .
    v
    .
    ) Allah’ın gecenin bir bölümü geçince gök semasından dünya semasına indiğini, Ehl-i Sünnet alimleri bu inmenin de zatı ile olduğunu söylerler
    .
    (Bkz:İbn Recep, Fethu’l Bari li şerhi sahihi’l Buhari

    4
    .
    Delil: Rasulullah (s
    .
    a
    .
    v
    .
    ) huzuruna bir cariye getirildi
    .
    Rasulullah (s
    .
    a
    .
    v
    .
    ) ona: “Allah nerede ? “ dedi ,

    Cariye işaret parmağını kaldırarak “Allah semanın üzerindedir
    .
    ” dedi
    .
    Sonra Rasulullah (s
    .
    a
    .
    v
    .
    ) cariyeye “Ben kimim “ dedi
    .
    Cariye “Sen Allah Resulüsün “ dedi Rasulullah (s
    .
    a
    .
    v
    .
    ) “O’nu azat edin o mümine biridir
    .
    ” dedi
    .
    (Müslim ve diğerleri )


    Açıklama: Rasulullah (s
    .
    a
    .
    v
    .
    ) açıkça cariyenin “Allah semanın üzerindedir “sözünü reddetmeyip, doğrulamış ve cariye hakkında “O mümine biridir
    .
    “ demiştir
    .


    5
    .
    Delil: Zeynep annemiz Rasulullah’ın zevcelerine övünerek söylediği şu söz: “Sizi hısımlarınız, Beni de yedi kat gökteki Allah evlendirdi
    .
    ” (İmam Buhari)


    Açıklama: Rasulullah’ın zevcesi açık bir dille Allah’ın yedi kat gökte olduğunu beyan etmektedir
    .
    [2

    6
    .
    Delil: “Her kim, Rabbim gökte midir bilmiyorum derse kafir olmuştur
    .
    Aynı şekilde O, arşının üzerindedir, fakat arş gökte midir, yerde midir bilmiyorum derse kafir olmuştur
    .
    ” (Fıkhul Ekber, sf, 46)

    7
    .
    Delil: Ebu Hanife (r
    .
    h): “Allah arşına keyfiyetsiz olarak istiva etmiştir
    .
    ” (Fıkhul Ekber)

    Açıklama : İmam Azam Ebu Hanife (r
    .
    h
    .
    ) Allah’ın gökte olduğunu bilmeyenin kafir olabileceğini beyan ederken biz nasıl olurda bu güzel İmam’ın akidesini doğrulamayız ? Biz İmam Azam’dan çok daha iyi mi biliyoruz ki Allah her yerde demeye cesaret ediyoruz ?

    Not : Allah’ın gökte olduğunu bilmeyene sen kafirsin denmez
    .
    İmam Ebu Hanife kendisine hak beyan edildikten, ayetler ve hadisler gösterildikten sonra Allah’ın nerede olduğunu bilmiyorum derse bu durumda kafir olacağını beyan eder
    .
    Müslüman açık delillerle hakkı bildirmeden, beyyine götürmeden, delillerle açıklamadan tekfir yoluna asla gitmez
    .
    Tekfir etmek tebliğden sonradır
    .
    Tekfirden sakınmak asıldır
    .

    bu durumda Allah her yerdedir demek, kalptedir demek kuran ve sünnet nasslarını bilmemektir, cehaletliktir, bunu savunmak ise bidati savunmaktır, bir de çok tehlikelidir
    ..

    [1] Malik İbn Enes: “Allah göğün üstünde ve ilmi her yerdedir
    .
    ” (Mecmua Fetava, İbn Teymiyye Külliyatı, 5-196) Tabari: “Rab arşa istiva etmiştir, kim bu sözün dışında bir söz söyleyerek sınırı aşarsa,yıkılır ve hüsrana uğrar ”İmamların İmamı Muhammed bin İshak bin Huzeyme der ki;“Kim, kullarından bağımsız Allah’ın yedi kat gökteki arşa istiva ettiğini,doğrulamazsa,Kafir olur, tövbeye davet edilir, tövbe ederse eder,etmezse de boynu vurulur, ehli kıble ve ehli zımmiye kokusu zarar vermesin diye de çöplüğe atılır
    .

    [2] Lütfen şu ayetleri okur musunuz
    .
    Mülk,16- Fatır,10- Ali İmran,55- Nisa,158- Nahl, 50- Mearic,4- Bakara, 255-

    Kaynak: http://www.mumsema.com/misafir-sorul...#ixzz1neuIs2P6



  4. 28.Şubat.2012, 12:02
    2
    âb ü kil



    Allah 7 kat Semanın üzerindeki Kürsi'nin üzerindeki Arş'a istiva etmiştir
    yanı kısaca yukardadır
    buyrun onlarca delilden sadece bir kısmı

    değerli kardeşim

    Aşağıda sadece 7 delil verilmiştir
    .
    Bu konuda 300 İslam Alimi “Allah’ın gökte olduğuna dair deliller getirmiştir
    .
    ” (İmam İbn Teymiyye, Mecmua Fetava) [1]

    1
    .
    Delil : “Rahman arşa istiva etmiştir
    .
    ” (Taha, 5)

    Açıklama : Allah ayetinde semanın üzerinde ki arşında olduğunu, arşa istiva ettiğini beyan etmektedir
    .
    Allah zatının arşın üstünde olduğunu söylerken biz nasıl olurda Allah kalbimizdedir diyebiliriz ? Allah her yerdedir demek doğru olur mu ?


    2
    .
    Delil : “Göktekinin (Allah’ın) sizi yere geçirmesinden emin mi oldunuz ? ”(Mülk, 16)

    Açıklama : “Allah Mülk süresinde zatının gökte olduğunu açıkça beyan etmektedir
    .
    Allah zatının gökte olduğunu söylerken biz nasıl olurda Allah her yerde diyebiliriz ? Allah mı doğru söyler yoksa hiçbir delilimiz olmadan aklımızın söyledikleri mi doğru söyler ?

    3
    .
    Delil: “Allah her gece dünya semasına iner
    .
    ” (Ahmed bin Hanbel, sahih hadistir
    .
    )

    Açıklama: “ Rasulullah (s
    .
    a
    .
    v
    .
    ) Allah’ın gecenin bir bölümü geçince gök semasından dünya semasına indiğini, Ehl-i Sünnet alimleri bu inmenin de zatı ile olduğunu söylerler
    .
    (Bkz:İbn Recep, Fethu’l Bari li şerhi sahihi’l Buhari

    4
    .
    Delil: Rasulullah (s
    .
    a
    .
    v
    .
    ) huzuruna bir cariye getirildi
    .
    Rasulullah (s
    .
    a
    .
    v
    .
    ) ona: “Allah nerede ? “ dedi ,

    Cariye işaret parmağını kaldırarak “Allah semanın üzerindedir
    .
    ” dedi
    .
    Sonra Rasulullah (s
    .
    a
    .
    v
    .
    ) cariyeye “Ben kimim “ dedi
    .
    Cariye “Sen Allah Resulüsün “ dedi Rasulullah (s
    .
    a
    .
    v
    .
    ) “O’nu azat edin o mümine biridir
    .
    ” dedi
    .
    (Müslim ve diğerleri )


    Açıklama: Rasulullah (s
    .
    a
    .
    v
    .
    ) açıkça cariyenin “Allah semanın üzerindedir “sözünü reddetmeyip, doğrulamış ve cariye hakkında “O mümine biridir
    .
    “ demiştir
    .


    5
    .
    Delil: Zeynep annemiz Rasulullah’ın zevcelerine övünerek söylediği şu söz: “Sizi hısımlarınız, Beni de yedi kat gökteki Allah evlendirdi
    .
    ” (İmam Buhari)


    Açıklama: Rasulullah’ın zevcesi açık bir dille Allah’ın yedi kat gökte olduğunu beyan etmektedir
    .
    [2

    6
    .
    Delil: “Her kim, Rabbim gökte midir bilmiyorum derse kafir olmuştur
    .
    Aynı şekilde O, arşının üzerindedir, fakat arş gökte midir, yerde midir bilmiyorum derse kafir olmuştur
    .
    ” (Fıkhul Ekber, sf, 46)

    7
    .
    Delil: Ebu Hanife (r
    .
    h): “Allah arşına keyfiyetsiz olarak istiva etmiştir
    .
    ” (Fıkhul Ekber)

    Açıklama : İmam Azam Ebu Hanife (r
    .
    h
    .
    ) Allah’ın gökte olduğunu bilmeyenin kafir olabileceğini beyan ederken biz nasıl olurda bu güzel İmam’ın akidesini doğrulamayız ? Biz İmam Azam’dan çok daha iyi mi biliyoruz ki Allah her yerde demeye cesaret ediyoruz ?

    Not : Allah’ın gökte olduğunu bilmeyene sen kafirsin denmez
    .
    İmam Ebu Hanife kendisine hak beyan edildikten, ayetler ve hadisler gösterildikten sonra Allah’ın nerede olduğunu bilmiyorum derse bu durumda kafir olacağını beyan eder
    .
    Müslüman açık delillerle hakkı bildirmeden, beyyine götürmeden, delillerle açıklamadan tekfir yoluna asla gitmez
    .
    Tekfir etmek tebliğden sonradır
    .
    Tekfirden sakınmak asıldır
    .

    bu durumda Allah her yerdedir demek, kalptedir demek kuran ve sünnet nasslarını bilmemektir, cehaletliktir, bunu savunmak ise bidati savunmaktır, bir de çok tehlikelidir
    ..

    [1] Malik İbn Enes: “Allah göğün üstünde ve ilmi her yerdedir
    .
    ” (Mecmua Fetava, İbn Teymiyye Külliyatı, 5-196) Tabari: “Rab arşa istiva etmiştir, kim bu sözün dışında bir söz söyleyerek sınırı aşarsa,yıkılır ve hüsrana uğrar ”İmamların İmamı Muhammed bin İshak bin Huzeyme der ki;“Kim, kullarından bağımsız Allah’ın yedi kat gökteki arşa istiva ettiğini,doğrulamazsa,Kafir olur, tövbeye davet edilir, tövbe ederse eder,etmezse de boynu vurulur, ehli kıble ve ehli zımmiye kokusu zarar vermesin diye de çöplüğe atılır
    .

    [2] Lütfen şu ayetleri okur musunuz
    .
    Mülk,16- Fatır,10- Ali İmran,55- Nisa,158- Nahl, 50- Mearic,4- Bakara, 255-

    Kaynak: http://www.mumsema.com/misafir-sorul...#ixzz1neuIs2P6



  5. 28.Şubat.2012, 13:33
    3
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Allah ın yer ve mekanı ve zamanı

    SORU: Muhterem hocam, sorum Rabbimizin zaman ve mekandan münezzeh olması ile mülk suresinin 16. ayetindeki “Gökte olanın, sizi yere batırmayacağından emin misiniz?” ifadesinin nasıl izah edeceğiz? Allah’ın gökte olması nasıl anlaşılmalıdır? Rabbim ilminizi ve amelinizi arttırsın.CEVAP: Allahu Teala, bütün mahlukatını kuşatmıştır. O’nun hükümranlığı altında olmayan bir şey olamaz. Bu âyetten anlaşılması gereken budur. Âyette çelişki gibi görülen duruma gelince, derin asırlardan beri Ümmet’in uleması arasında iki görüş vardır. Bu görüşlerin birincisi, bu tür âyet ve hadislerde anlaşılanı zorlamadan ve yönlendirmeden olduğu gibi kabul etmek gerekir şeklindeki görüştür. Bu görüşe göre, âyetten ne anlaşılıyorsa anlam odur. Yani Allah Teala, göktedir; gökte olması da üstünlüğü ve kuşatmışlığı ifade eder. İkinci görüş ise, âyeti yorumlama yoluyla anlama görüşüdür. Bu görüşe göre de yine bu bir kuşatmış olma ve her şeye hükümran olma anlamındadır ancak bunun ötesinde âyet yukarıda olma veya gökte olma gibi bir anlam vermemektedir. Dikkat ederseniz iki görüşte de azamet ve üstünlük vardır. Daha ötesini karıştırmanın bize bir yararı yoktur. Allah’a emanet olunuz.


  6. 28.Şubat.2012, 13:33
    3
    Devamlı Üye
    SORU: Muhterem hocam, sorum Rabbimizin zaman ve mekandan münezzeh olması ile mülk suresinin 16. ayetindeki “Gökte olanın, sizi yere batırmayacağından emin misiniz?” ifadesinin nasıl izah edeceğiz? Allah’ın gökte olması nasıl anlaşılmalıdır? Rabbim ilminizi ve amelinizi arttırsın.CEVAP: Allahu Teala, bütün mahlukatını kuşatmıştır. O’nun hükümranlığı altında olmayan bir şey olamaz. Bu âyetten anlaşılması gereken budur. Âyette çelişki gibi görülen duruma gelince, derin asırlardan beri Ümmet’in uleması arasında iki görüş vardır. Bu görüşlerin birincisi, bu tür âyet ve hadislerde anlaşılanı zorlamadan ve yönlendirmeden olduğu gibi kabul etmek gerekir şeklindeki görüştür. Bu görüşe göre, âyetten ne anlaşılıyorsa anlam odur. Yani Allah Teala, göktedir; gökte olması da üstünlüğü ve kuşatmışlığı ifade eder. İkinci görüş ise, âyeti yorumlama yoluyla anlama görüşüdür. Bu görüşe göre de yine bu bir kuşatmış olma ve her şeye hükümran olma anlamındadır ancak bunun ötesinde âyet yukarıda olma veya gökte olma gibi bir anlam vermemektedir. Dikkat ederseniz iki görüşte de azamet ve üstünlük vardır. Daha ötesini karıştırmanın bize bir yararı yoktur. Allah’a emanet olunuz.





+ Yorum Gönder