Konusunu Oylayın.: Namaz ve tesettür

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Namaz ve tesettür
  1. 25.Şubat.2012, 12:23
    1
    Ya'sub
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Şubat.2012
    Üye No: 94311
    Mesaj Sayısı: 23
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 24
    Bulunduğu yer: Ağrı

    Namaz ve tesettür






    Namaz ve tesettür Mumsema Tesettürlü bir kadının namaz kılarken kazandığı sevap ile tesettürsüz bir kadının namaz kılarken kazandığı sevap bir midir? Ya da namaz kılan bir kadının tesettürlü olması şart mıdır?


  2. 25.Şubat.2012, 12:23
    1
    Üye



    Tesettürlü bir kadının namaz kılarken kazandığı sevap ile tesettürsüz bir kadının namaz kılarken kazandığı sevap bir midir? Ya da namaz kılan bir kadının tesettürlü olması şart mıdır?


    Benzer Konular

    - Tesettür Modası..Şık Tesettür Kıyafetleri

    - Namaz ve Tesettür hoşuma gitmiyor demek küfür mü?

    - Tesettür üzerine... (Tesettür bana bakma demektir bana bakmadan geçme demek değil)

    - Tesettür Abiye Kıyafetler Tesettür Modası

    - Karanlik yerde namaz kılmak/ tesettür / kıble yönü

  3. 25.Şubat.2012, 13:25
    2
    gökhanagt
    Sorma neden?

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ekim.2010
    Üye No: 79664
    Mesaj Sayısı: 215
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: Namaz ve tesettür




    Alıntı
    Ya da namaz kılan bir kadının tesettürlü olması şart mıdır?




    Setr-i avret

    Namazda örtülmesi gereken yerler dinî kaynaklarda setr-i avret başlığı altında incelenmiştir.
    Setr-i avret, namazın şartlarından biri olup, namazda avret yerlerinin örtülmesi anlamına gelmektedir.


    Avret


    Bir zaruret bulunmaksızın insan vücudunda açılması helal olmayan, namazda ve namaz dışında örtülmesi farz ve başkalarınca bakılması haram olan yerlerdir.
    Kadının namazda farz olan tesettürü yüz, eller ve ayakları hariç vücudunun tamamı, hatta baştan sarkan saçlarınıda içine almaktadır. Avret olan uzuvlardan birinin dörtte biri, namaz içinde, üç tesbih miktarı açılsa namazın sıhhatine engel olur.
    Bir kadın, elbise bulunduğu halde giymeyip, kimsenin bulunmadığı bir yerde ve karanlık bir odada çıplak olarak namaz kılsa,ittifak ile namaz sahih olmaz.
    Altını gösteren elbise veya baş örtüsü ile kılınacak namaz caiz değildir. Baş ve vücudun örtülmesi demek, üzerine birşey koymak demek değil, altını göstermeyecek kalınlıkta dokunmuş bir kumaşla kapatılması demektir. Avret olarak kabul edilmiş uzuvlardan biri açık olduğu halde bir rukün eda edilecek olsa, namazın bozulacağı hususunda icma vardır.
    Avret, erkeğe ve kadına göre farklılık arz eder.

    Kadınların avret yeri sayılan uzuvları


    Hanefî, Malikî ve Şafiîlerle, Hanbelîlerdeki hakim görüşe göre, kadının el ve yüz dışında kalan bütün bedenleri avrettir, bütün bedenlerini örtmesi gerekir. Yüzleri ile elleri ise ne namazda, ne de bir fitne korkusu bulunmadıkça namaz dışında avret değildir.


    Ayaklarda ihtilâf vardır. En sahih kabul edilen görüşe göre ayakları da avret değildir. Bunlar ile yolda yürümek ihtiyacı vardır. Diğer bir görüşe göre hür kadının namazı, ayağının dörtte biri nispetinde açık bulunmasıyla bozulur, diğer bir görüşe göre de ayakları, namaza göre avret yeri sayılmazsa da namaz haricinde avret yeri sayılır. Bu ihtilâftan kurtulması için ayaklarını örtmeleri daha iyidir.Sahih olan görüşe göre hür kadınların kolları da, kulakları ile salıverilmiş saçları da avrettir


    Namazı başı açık kılma konusuna gelince. Bu konudaki tespitler de açık seçiktir. Bir ihtilaf ve anlaşmazlık söz konusu değildir.. Bütün mezheplere göre, kadınların namazda başlarını örtmeleri gerekir. Namazın sahih olması şartını yerine getirmiş olmak için başını örtmüş olmaya ihtiyaç kesindir.

    Hz. Aişe (r.anha) validemizin rivayetine göre Resûlullah (s.a.v.) Efendimiz:ALLAH ergenlik çağına ulaşan kadının başörtüsüz olarak kıldığı namazını kabul etmez.(4) buyurmuştur.


    Kaynaklar
    1) Dârekutni; Salat:5; 1/231; Beyhaki, Es-sünenür17;l-Kübra; Salat: 3320; 3/87
    2) Darekutni; Salat: No: 4; 1/231, Deylemi Firdevs; No:3313; 2/284
    3) Tirmizi, Edep:40, No:2798; 5/111; A
    .
    b
    .
    Hanbel, No: 15499; 3/478; Abdurrezzak, Mu-sannef, Salat:1115, 1/289; Taberani, el-Mucemul-Kebir; No:2139; 2/271
    4) Ebû Dâvud, Salat:85, No:641, 1/229; Tirmizi, Salat:160, No:377, 1/388; İbn-i Mâce, Tahâret:132, No:655, 1/215;






  4. 25.Şubat.2012, 13:25
    2
    Sorma neden?



    Alıntı
    Ya da namaz kılan bir kadının tesettürlü olması şart mıdır?




    Setr-i avret

    Namazda örtülmesi gereken yerler dinî kaynaklarda setr-i avret başlığı altında incelenmiştir.
    Setr-i avret, namazın şartlarından biri olup, namazda avret yerlerinin örtülmesi anlamına gelmektedir.


    Avret


    Bir zaruret bulunmaksızın insan vücudunda açılması helal olmayan, namazda ve namaz dışında örtülmesi farz ve başkalarınca bakılması haram olan yerlerdir.
    Kadının namazda farz olan tesettürü yüz, eller ve ayakları hariç vücudunun tamamı, hatta baştan sarkan saçlarınıda içine almaktadır. Avret olan uzuvlardan birinin dörtte biri, namaz içinde, üç tesbih miktarı açılsa namazın sıhhatine engel olur.
    Bir kadın, elbise bulunduğu halde giymeyip, kimsenin bulunmadığı bir yerde ve karanlık bir odada çıplak olarak namaz kılsa,ittifak ile namaz sahih olmaz.
    Altını gösteren elbise veya baş örtüsü ile kılınacak namaz caiz değildir. Baş ve vücudun örtülmesi demek, üzerine birşey koymak demek değil, altını göstermeyecek kalınlıkta dokunmuş bir kumaşla kapatılması demektir. Avret olarak kabul edilmiş uzuvlardan biri açık olduğu halde bir rukün eda edilecek olsa, namazın bozulacağı hususunda icma vardır.
    Avret, erkeğe ve kadına göre farklılık arz eder.

    Kadınların avret yeri sayılan uzuvları


    Hanefî, Malikî ve Şafiîlerle, Hanbelîlerdeki hakim görüşe göre, kadının el ve yüz dışında kalan bütün bedenleri avrettir, bütün bedenlerini örtmesi gerekir. Yüzleri ile elleri ise ne namazda, ne de bir fitne korkusu bulunmadıkça namaz dışında avret değildir.


    Ayaklarda ihtilâf vardır. En sahih kabul edilen görüşe göre ayakları da avret değildir. Bunlar ile yolda yürümek ihtiyacı vardır. Diğer bir görüşe göre hür kadının namazı, ayağının dörtte biri nispetinde açık bulunmasıyla bozulur, diğer bir görüşe göre de ayakları, namaza göre avret yeri sayılmazsa da namaz haricinde avret yeri sayılır. Bu ihtilâftan kurtulması için ayaklarını örtmeleri daha iyidir.Sahih olan görüşe göre hür kadınların kolları da, kulakları ile salıverilmiş saçları da avrettir


    Namazı başı açık kılma konusuna gelince. Bu konudaki tespitler de açık seçiktir. Bir ihtilaf ve anlaşmazlık söz konusu değildir.. Bütün mezheplere göre, kadınların namazda başlarını örtmeleri gerekir. Namazın sahih olması şartını yerine getirmiş olmak için başını örtmüş olmaya ihtiyaç kesindir.

    Hz. Aişe (r.anha) validemizin rivayetine göre Resûlullah (s.a.v.) Efendimiz:ALLAH ergenlik çağına ulaşan kadının başörtüsüz olarak kıldığı namazını kabul etmez.(4) buyurmuştur.


    Kaynaklar
    1) Dârekutni; Salat:5; 1/231; Beyhaki, Es-sünenür17;l-Kübra; Salat: 3320; 3/87
    2) Darekutni; Salat: No: 4; 1/231, Deylemi Firdevs; No:3313; 2/284
    3) Tirmizi, Edep:40, No:2798; 5/111; A
    .
    b
    .
    Hanbel, No: 15499; 3/478; Abdurrezzak, Mu-sannef, Salat:1115, 1/289; Taberani, el-Mucemul-Kebir; No:2139; 2/271
    4) Ebû Dâvud, Salat:85, No:641, 1/229; Tirmizi, Salat:160, No:377, 1/388; İbn-i Mâce, Tahâret:132, No:655, 1/215;






  5. 25.Şubat.2012, 14:02
    3
    DieHard
    ..Hayat Werenin Kulu..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Şubat.2012
    Üye No: 94253
    Mesaj Sayısı: 193
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Namaz ve tesettür

    Alıntı
    Tesettürlü bir kadının namaz kılarken kazandığı sevap ile tesettürsüz bir kadının namaz kılarken kazandığı sevap bir midir?


    "De ki: Bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak aklı selim sahipleri öğüt alır."
    (Zümer9). "Bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" Çok basit bir örnek., demekki İslam'ı tam olarak bilmiyor ki namaz kıldığı halde tesettürsüz imiş..

    Alıntı
    Ya da namaz kılan bir kadının tesettürlü olması şart mıdır?


    Yalnız namaz kılan bir kadının değil., aklı başında büluğ çağına ermiş tüm kadınların tesettürlü olması gerekir ki Rabbimiz böyle emrediyor..


    "Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunan (köleleri), erkeklerden, kadına ihtiyacı kalmamış (cinsî güçten düşmüş) hizmetçiler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye, ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki, kurtuluşa eresiniz." (Nisa 31)


  6. 25.Şubat.2012, 14:02
    3
    ..Hayat Werenin Kulu..
    Alıntı
    Tesettürlü bir kadının namaz kılarken kazandığı sevap ile tesettürsüz bir kadının namaz kılarken kazandığı sevap bir midir?


    "De ki: Bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak aklı selim sahipleri öğüt alır."
    (Zümer9). "Bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" Çok basit bir örnek., demekki İslam'ı tam olarak bilmiyor ki namaz kıldığı halde tesettürsüz imiş..

    Alıntı
    Ya da namaz kılan bir kadının tesettürlü olması şart mıdır?


    Yalnız namaz kılan bir kadının değil., aklı başında büluğ çağına ermiş tüm kadınların tesettürlü olması gerekir ki Rabbimiz böyle emrediyor..


    "Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunan (köleleri), erkeklerden, kadına ihtiyacı kalmamış (cinsî güçten düşmüş) hizmetçiler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye, ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki, kurtuluşa eresiniz." (Nisa 31)


  7. 25.Şubat.2012, 14:04
    4
    DieHard
    ..Hayat Werenin Kulu..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Şubat.2012
    Üye No: 94253
    Mesaj Sayısı: 193
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Namaz ve tesettür

    Alttaki ayet Nisa suresi değil Nur suresi 31. Ayet olacak., yanlış olmuş düzeltemedim..


  8. 25.Şubat.2012, 14:04
    4
    ..Hayat Werenin Kulu..
    Alttaki ayet Nisa suresi değil Nur suresi 31. Ayet olacak., yanlış olmuş düzeltemedim..


  9. 25.Şubat.2012, 15:39
    5
    Ya'sub
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Şubat.2012
    Üye No: 94311
    Mesaj Sayısı: 23
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 24
    Bulunduğu yer: Ağrı

    Cevap: Namaz ve tesettür

    Teşekkür ederim allah cümlenizden razı olsun...


  10. 25.Şubat.2012, 15:39
    5
    Üye
    Teşekkür ederim allah cümlenizden razı olsun...





+ Yorum Gönder