Konusunu Oylayın.: Hınzır (domuz) eti abdesti bozarmı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hınzır (domuz) eti abdesti bozarmı?
  1. 14.Şubat.2012, 00:14
    1
    kadd24
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ekim.2008
    Üye No: 35772
    Mesaj Sayısı: 23
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 42
    Bulunduğu yer: Istanbul

    Hınzır (domuz) eti abdesti bozarmı?






    Hınzır (domuz) eti abdesti bozarmı? Mumsema selamunaleyküm sevgili kardeşlerim benim avrupada çalışan bir arkadaşım var kendisi namaz kılıyor ancak akşama kadar hınzır eti ile uğraşıyor bana her namaz için ayrı abdest almam mı gerekir diye sordu ve 2 senedirde mesela bir abdestle hem öğle hemde ikindi namazını kılıyormuş ve aradada hınzır eti kesiyormuş bunun hükmü nedir nasıl bir yol izlemesi gerekir hınzır eti abdeste engelmidir ve bu 2 senelik namazlarını kaza etmesi gerekirmi


  2. 14.Şubat.2012, 00:14
    1
    Üye



    selamunaleyküm sevgili kardeşlerim benim avrupada çalışan bir arkadaşım var kendisi namaz kılıyor ancak akşama kadar hınzır eti ile uğraşıyor bana her namaz için ayrı abdest almam mı gerekir diye sordu ve 2 senedirde mesela bir abdestle hem öğle hemde ikindi namazını kılıyormuş ve aradada hınzır eti kesiyormuş bunun hükmü nedir nasıl bir yol izlemesi gerekir hınzır eti abdeste engelmidir ve bu 2 senelik namazlarını kaza etmesi gerekirmi


    Benzer Konular

    - Güsül abdesti aldıkdan sonra veya alırken küfür etmek abdesti bozarmı ?

    - Gusül abdesti alırken abdesti bozan haller gusülüde bozarmı?

    - Gusul Abdesti aldıktan sonra yellenmek abdesti bozarmı?

    - Namazda uf lamak namazı bozarmı abdesti bozarmı?

    - Yurt dışında aşçı olarak çalışmak isteyen bir kişinin hınzır (domuz) etini yemeyip ellemesinde bir s

  3. 14.Şubat.2012, 00:30
    2
    muvahhidim
    herşey O'nun için..!

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Eylül.2010
    Üye No: 78968
    Mesaj Sayısı: 1,235
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 14
    Bulunduğu yer: جَنُوبُ تُرْكيا

    Cevap: Hınzır (domuz) eti abdesti bozarmı?




    Alıntı
    selamunaleyküm sevgili kardeşlerim benim avrupada çalışan bir arkadaşım var kendisi namaz kılıyor ancak akşama kadar hınzır eti ile uğraşıyor bana her namaz için ayrı abdest almam mı gerekir diye sordu ve 2 senedirde mesela bir abdestle hem öğle hemde ikindi namazını kılıyormuş ve aradada hınzır eti kesiyormuş bunun hükmü nedir nasıl bir yol izlemesi gerekir hınzır eti abdeste engelmidir ve bu 2 senelik namazlarını kaza etmesi gerekirmi
    ve aleykumusselam ve rahmetullah..

    Kardeş;
    Hınzır eti, abdesti bozmaz. Ancak domuzun eti haram olduğu gibi, kanı vs. gibi yerleri de haram ve necistir. Bu sebele kişi, namaz kılacağı elbisesinin üzerinde, bu gibi necis şeylerin olmamasına dikkat etmelidir. Aksi takdirde namaz olmaz..

    O'nunla kal..
    celle celeluh..


  4. 14.Şubat.2012, 00:30
    2
    herşey O'nun için..!



    Alıntı
    selamunaleyküm sevgili kardeşlerim benim avrupada çalışan bir arkadaşım var kendisi namaz kılıyor ancak akşama kadar hınzır eti ile uğraşıyor bana her namaz için ayrı abdest almam mı gerekir diye sordu ve 2 senedirde mesela bir abdestle hem öğle hemde ikindi namazını kılıyormuş ve aradada hınzır eti kesiyormuş bunun hükmü nedir nasıl bir yol izlemesi gerekir hınzır eti abdeste engelmidir ve bu 2 senelik namazlarını kaza etmesi gerekirmi
    ve aleykumusselam ve rahmetullah..

    Kardeş;
    Hınzır eti, abdesti bozmaz. Ancak domuzun eti haram olduğu gibi, kanı vs. gibi yerleri de haram ve necistir. Bu sebele kişi, namaz kılacağı elbisesinin üzerinde, bu gibi necis şeylerin olmamasına dikkat etmelidir. Aksi takdirde namaz olmaz..

    O'nunla kal..
    celle celeluh..


  5. 14.Şubat.2012, 00:37
    3
    Galus
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 13
    Mesaj Sayısı: 4,820
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Hınzır (domuz) eti abdesti bozarmı?

    DOMUZ ETİNİ SATMAK VEYA TAŞIMAK CAİZ MİDR? ALINAN PARA HELAL MİDİR?

    Kur'ân'da, hadis ve fıkıh kitaplarında "hınzır" olarak seçen domuz, "necisü'l-ayn"dir. Yani her yeri, her tarafı necistir. Ondan hiçbir şekilde istifade edilemez. Temiz bir yere temas etse, bir kuyuya düşse, ağzının suyu aksa, orayı tamamen pislettiği gibi, eti yenilen diğer hayvanlar gibi kesilmekle de temiz olmaz; eti yenmez, parçaları kullanılmaz, derisinden istifade edilmez.

    Bu hususta Kur'ân'ın ifadesi çok açıktır. Kur'ân-ı Kerimin Bakara Sûresi, 173; Mâide Sûresi 3; En'âm Sûresi 145 ve Nahl Sûresi 115. âyet-i kerimelerinde domuzun necis olduğu ve etinin yenilmesinin haram olduğu bildirilir.

    Bakara Süresindeki âyetin meali şöyle:
    "O size leşi, kanı, domuz etini ve Allah'tan başkası için kesilen hayvanların etini haram kıldı. Her kim çaresiz kalır da bunlardan yemeye mecbur olursa, kendisi gibi zorda kalmış birisinin hakkına tecavüz etmeden ve zaruret miktarını aşmaksızın yemesinde günah yoktur..."

    En'âm Sûresinde bu hayvanın necis olduğu bildirilerek meâlen şöyle buyurulur:
    "De ki: Bana vahyolunanlar arasında yiyecek bir kimseye, sizin dediğiniz gibi yemesi haram edilmiş bir şey bulmuyorum. Ancak murdar oldukları için leş, akmış kan ve domuz eti ile, Allah'a itaatten çıkarak Allah'tan başkasının adına kesilen hayvanlar haramdır."
    Âyet-i kerimede geçen şeylerin yenmesi haram olduğu gibi,satılması da haramdır: Müslümanlar bu işleri yapmaktan kesinlikle sakındırılmıştır.

    Bu hususta Peygamber Efendimizin (a.s.m.) yasaklayıcı ifadeleri de kesinlik arz etmektedir.
    Cabir bin Abdullah (r.a.) Peygamberimizin şöyle buyurduğunu rivayet eder:
    "Resulullah (a.s.m.) Fetih yılı Mekke'de iken şöyle buyurdu:
    "Şüphesiz Allah ve Resulü, içkinin, murdar hayvanın, domuzun ve putların satılmasını haram kıldı. (1)

    Bu hadisin izahında İmam Nevevî şu açıklamayı getirir:
    "Murdar hayvanın, şarabın ve domuzun satılmasının haramlığının hikmet ve sebebi, bunların necis olmasıdır. Sebep bu olunca, bu hüküm bütün necis maddeleri kaplar. Murdar hayvanın, şarabın ve domuzun satılmasının haramlığı hususunda Müslümanların icmâı vardır."
    Bu durumda bir Müslümanın nerede ve hangi ülkede olursa olsun, domuz etini yemesi; gerek etini, gerekse etinden yapılmış olan ürünleri satması haramdır, ondan istifade etmesi caiz değildir. Çünkü "Haram her yerde haramdır" kaidesi İslâm hukukunun önemli bir prensibidir. Bunun için Müslümanlar kazançlarını meşru ve helâl yoldan temin etmeleri gerekir. Çünkü helâl dairesi ihtiyaca ve keyfe kâfidir, harama girmeye ihtiyaç yoktur.

    Domuzun bir ücret karşılığında taşınması caiz midir?

    Mevcut fıkhı kaynaklarda her ne kadar bu mesele ile ilgili bir kayda rastlamadıysak da, benzer fetva ve görüşlere yer verilmektedir. Çünkü, eskiden nakliye hizmetleri bugünkü kadar yaygın değildi.

    Bu meseleye ışık tutacak bazı fetvaları zikredelim:

    Bir kimse şarap taşıtmak için birisini tutsa, İmam-ı Azama göre işçinin bu taşımadan dolayı aldığı para helâldir, fakat İmam-ı Muhammed'le İmam-ı Ebû Yusuf a göre caiz değildir. Yine ehl-i kitap bir gayr-ı müslim, bir Müslümanın hayvanını veya gemisini şarap taşımak için kiralasa; Müslümanın aldığı para İmam-ı Azama göre helâl, İmameyne göre caiz değildir.

    Tatbikatta görülmese de, kitaplarımızda şöyle bir fetvaya da yer verilmektedir:
    Bir Müslüman gütmüş olduğu domuzların karşılığında ücret alabilir. Bu İmam-ı Âzamin görüşüdür, fakat İmameyne göre alması caiz olmaz. (2)

    Bu fetvalar dikkate alınırsa, domuz eti pişirmek veya taşımak suretiyle alınan ücret, İmam-ı Azama göre caizdir denilebilir; fakat imameyne göre caiz değildir.

    1. Buharı, Büyü: 102; Müslim, Müsakat: 71; Tirmizî, Büyü: 60; &m Mâce, Ticaret: 11.
    2. el-Feteva'l-Hindiyye, 4:449-450.

    sorularla islamiyet


  6. 14.Şubat.2012, 00:37
    3
    Özel Üye
    DOMUZ ETİNİ SATMAK VEYA TAŞIMAK CAİZ MİDR? ALINAN PARA HELAL MİDİR?

    Kur'ân'da, hadis ve fıkıh kitaplarında "hınzır" olarak seçen domuz, "necisü'l-ayn"dir. Yani her yeri, her tarafı necistir. Ondan hiçbir şekilde istifade edilemez. Temiz bir yere temas etse, bir kuyuya düşse, ağzının suyu aksa, orayı tamamen pislettiği gibi, eti yenilen diğer hayvanlar gibi kesilmekle de temiz olmaz; eti yenmez, parçaları kullanılmaz, derisinden istifade edilmez.

    Bu hususta Kur'ân'ın ifadesi çok açıktır. Kur'ân-ı Kerimin Bakara Sûresi, 173; Mâide Sûresi 3; En'âm Sûresi 145 ve Nahl Sûresi 115. âyet-i kerimelerinde domuzun necis olduğu ve etinin yenilmesinin haram olduğu bildirilir.

    Bakara Süresindeki âyetin meali şöyle:
    "O size leşi, kanı, domuz etini ve Allah'tan başkası için kesilen hayvanların etini haram kıldı. Her kim çaresiz kalır da bunlardan yemeye mecbur olursa, kendisi gibi zorda kalmış birisinin hakkına tecavüz etmeden ve zaruret miktarını aşmaksızın yemesinde günah yoktur..."

    En'âm Sûresinde bu hayvanın necis olduğu bildirilerek meâlen şöyle buyurulur:
    "De ki: Bana vahyolunanlar arasında yiyecek bir kimseye, sizin dediğiniz gibi yemesi haram edilmiş bir şey bulmuyorum. Ancak murdar oldukları için leş, akmış kan ve domuz eti ile, Allah'a itaatten çıkarak Allah'tan başkasının adına kesilen hayvanlar haramdır."
    Âyet-i kerimede geçen şeylerin yenmesi haram olduğu gibi,satılması da haramdır: Müslümanlar bu işleri yapmaktan kesinlikle sakındırılmıştır.

    Bu hususta Peygamber Efendimizin (a.s.m.) yasaklayıcı ifadeleri de kesinlik arz etmektedir.
    Cabir bin Abdullah (r.a.) Peygamberimizin şöyle buyurduğunu rivayet eder:
    "Resulullah (a.s.m.) Fetih yılı Mekke'de iken şöyle buyurdu:
    "Şüphesiz Allah ve Resulü, içkinin, murdar hayvanın, domuzun ve putların satılmasını haram kıldı. (1)

    Bu hadisin izahında İmam Nevevî şu açıklamayı getirir:
    "Murdar hayvanın, şarabın ve domuzun satılmasının haramlığının hikmet ve sebebi, bunların necis olmasıdır. Sebep bu olunca, bu hüküm bütün necis maddeleri kaplar. Murdar hayvanın, şarabın ve domuzun satılmasının haramlığı hususunda Müslümanların icmâı vardır."
    Bu durumda bir Müslümanın nerede ve hangi ülkede olursa olsun, domuz etini yemesi; gerek etini, gerekse etinden yapılmış olan ürünleri satması haramdır, ondan istifade etmesi caiz değildir. Çünkü "Haram her yerde haramdır" kaidesi İslâm hukukunun önemli bir prensibidir. Bunun için Müslümanlar kazançlarını meşru ve helâl yoldan temin etmeleri gerekir. Çünkü helâl dairesi ihtiyaca ve keyfe kâfidir, harama girmeye ihtiyaç yoktur.

    Domuzun bir ücret karşılığında taşınması caiz midir?

    Mevcut fıkhı kaynaklarda her ne kadar bu mesele ile ilgili bir kayda rastlamadıysak da, benzer fetva ve görüşlere yer verilmektedir. Çünkü, eskiden nakliye hizmetleri bugünkü kadar yaygın değildi.

    Bu meseleye ışık tutacak bazı fetvaları zikredelim:

    Bir kimse şarap taşıtmak için birisini tutsa, İmam-ı Azama göre işçinin bu taşımadan dolayı aldığı para helâldir, fakat İmam-ı Muhammed'le İmam-ı Ebû Yusuf a göre caiz değildir. Yine ehl-i kitap bir gayr-ı müslim, bir Müslümanın hayvanını veya gemisini şarap taşımak için kiralasa; Müslümanın aldığı para İmam-ı Azama göre helâl, İmameyne göre caiz değildir.

    Tatbikatta görülmese de, kitaplarımızda şöyle bir fetvaya da yer verilmektedir:
    Bir Müslüman gütmüş olduğu domuzların karşılığında ücret alabilir. Bu İmam-ı Âzamin görüşüdür, fakat İmameyne göre alması caiz olmaz. (2)

    Bu fetvalar dikkate alınırsa, domuz eti pişirmek veya taşımak suretiyle alınan ücret, İmam-ı Azama göre caizdir denilebilir; fakat imameyne göre caiz değildir.

    1. Buharı, Büyü: 102; Müslim, Müsakat: 71; Tirmizî, Büyü: 60; &m Mâce, Ticaret: 11.
    2. el-Feteva'l-Hindiyye, 4:449-450.

    sorularla islamiyet


  7. 14.Şubat.2012, 00:39
    4
    berkehan
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Ekim.2010
    Üye No: 79359
    Mesaj Sayısı: 265
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 47

    Cevap: Hınzır (domuz) eti abdesti bozarmı?

    O mesleği yaptığı için üzerinde temizleyemediği,görmediği,sonradan fark ettiği necaset olsada namazı kabul olur.


  8. 14.Şubat.2012, 00:39
    4
    berkehan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    O mesleği yaptığı için üzerinde temizleyemediği,görmediği,sonradan fark ettiği necaset olsada namazı kabul olur.


  9. 14.Şubat.2012, 00:58
    5
    kadd24
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ekim.2008
    Üye No: 35772
    Mesaj Sayısı: 23
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 42
    Bulunduğu yer: Istanbul

    Cevap: Hınzır (domuz) eti abdesti bozarmı?

    Galus
    Süper Moderator




    Üyelik tarihi: 06 Şubat 2007
    Bulunduğu yer: Türkiye
    Konular: 504
    Mesajlar: 4.878
    Üye No: 13
    Tecrübe Puanı: 49
    Rep Puanı : 918
    Rep Derecesi :

    Cevap: Hınzır (domuz) eti abdesti bozarmı?



    DOMUZ ETİNİ SATMAK VEYA TAŞIMAK CAİZ MİDR? ALINAN PARA HELAL MİDİR?

    Kur'ân'da, hadis ve fıkıh kitaplarında "hınzır" olarak seçen domuz, "necisü'l-ayn"dir Yani her yeri, her tarafı necistir Ondan hiçbir şekilde istifade edilemez Temiz bir yere temas etse, bir kuyuya düşse, ağzının suyu aksa, orayı tamamen pislettiği gibi, eti yenilen diğer hayvanlar gibi kesilmekle de temiz olmaz; eti yenmez, parçaları kullanılmaz, derisinden istifade edilmez

    Bu hususta Kur'ân'ın ifadesi çok açıktır Kur'ân-ı Kerimin Bakara Sûresi, 173; Mâide Sûresi 3; En'âm Sûresi 145 ve Nahl Sûresi 115 âyet-i kerimelerinde domuzun necis olduğu ve etinin yenilmesinin haram olduğu bildirilir

    Bakara Süresindeki âyetin meali şöyle:
    "O size leşi, kanı, domuz etini ve Allah'tan başkası için kesilen hayvanların etini haram kıldı Her kim çaresiz kalır da bunlardan yemeye mecbur olursa, kendisi gibi zorda kalmış birisinin hakkına tecavüz etmeden ve zaruret miktarını aşmaksızın yemesinde günah yoktur"

    En'âm Sûresinde bu hayvanın necis olduğu bildirilerek meâlen şöyle buyurulur:
    "De ki: Bana vahyolunanlar arasında yiyecek bir kimseye, sizin dediğiniz gibi yemesi haram edilmiş bir şey bulmuyorum Ancak murdar oldukları için leş, akmış kan ve domuz eti ile, Allah'a itaatten çıkarak Allah'tan başkasının adına kesilen hayvanlar haramdır"
    Âyet-i kerimede geçen şeylerin yenmesi haram olduğu gibi,satılması da haramdır: Müslümanlar bu işleri yapmaktan kesinlikle sakındırılmıştır

    Bu hususta Peygamber Efendimizin (asm) yasaklayıcı ifadeleri de kesinlik arz etmektedir
    Cabir bin Abdullah (ra) Peygamberimizin şöyle buyurduğunu rivayet eder:
    "Resulullah (asm) Fetih yılı Mekke'de iken şöyle buyurdu:
    "Şüphesiz Allah ve Resulü, içkinin, murdar hayvanın, domuzun ve putların satılmasını haram kıldı (1)

    Bu hadisin izahında İmam Nevevî şu açıklamayı getirir:
    "Murdar hayvanın, şarabın ve domuzun satılmasının haramlığının hikmet ve sebebi, bunların necis olmasıdır Sebep bu olunca, bu hüküm bütün necis maddeleri kaplar Murdar hayvanın, şarabın ve domuzun satılmasının haramlığı hususunda Müslümanların icmâı vardır"
    Bu durumda bir Müslümanın nerede ve hangi ülkede olursa olsun, domuz etini yemesi; gerek etini, gerekse etinden yapılmış olan ürünleri satması haramdır, ondan istifade etmesi caiz değildir Çünkü "Haram her yerde haramdır" kaidesi İslâm hukukunun önemli bir prensibidir Bunun için Müslümanlar kazançlarını meşru ve helâl yoldan temin etmeleri gerekir Çünkü helâl dairesi ihtiyaca ve keyfe kâfidir, harama girmeye ihtiyaç yoktur

    Domuzun bir ücret karşılığında taşınması caiz midir?

    Mevcut fıkhı kaynaklarda her ne kadar bu mesele ile ilgili bir kayda rastlamadıysak da, benzer fetva ve görüşlere yer verilmektedir Çünkü, eskiden nakliye hizmetleri bugünkü kadar yaygın değildi

    Bu meseleye ışık tutacak bazı fetvaları zikredelim:

    Bir kimse şarap taşıtmak için birisini tutsa, İmam-ı Azama göre işçinin bu taşımadan dolayı aldığı para helâldir, fakat İmam-ı Muhammed'le İmam-ı Ebû Yusuf a göre caiz değildir Yine ehl-i kitap bir gayr-ı müslim, bir Müslümanın hayvanını veya gemisini şarap taşımak için kiralasa; Müslümanın aldığı para İmam-ı Azama göre helâl, İmameyne göre caiz değildir

    Tatbikatta görülmese de, kitaplarımızda şöyle bir fetvaya da yer verilmektedir:
    Bir Müslüman gütmüş olduğu domuzların karşılığında ücret alabilir Bu İmam-ı Âzamin görüşüdür, fakat İmameyne göre alması caiz olmaz (2)

    Bu fetvalar dikkate alınırsa, domuz eti pişirmek veya taşımak suretiyle alınan ücret, İmam-ı Azama göre caizdir denilebilir; fakat imameyne göre caiz değildir

    1 Buharı, Büyü: 102; Müslim, Müsakat: 71; Tirmizî, Büyü: 60; &m Mâce, Ticaret: 11
    2 el-Feteva'l-Hindiyye, 4:449-450

    sorularla islamiyet


    __________________
    sevgili kardeşim kopyala yapıştırı bırakta sorumun cevabını biliyorsan söyle namaza ve abdeste engelmidir


  10. 14.Şubat.2012, 00:58
    5
    Üye
    Galus
    Süper Moderator




    Üyelik tarihi: 06 Şubat 2007
    Bulunduğu yer: Türkiye
    Konular: 504
    Mesajlar: 4.878
    Üye No: 13
    Tecrübe Puanı: 49
    Rep Puanı : 918
    Rep Derecesi :

    Cevap: Hınzır (domuz) eti abdesti bozarmı?



    DOMUZ ETİNİ SATMAK VEYA TAŞIMAK CAİZ MİDR? ALINAN PARA HELAL MİDİR?

    Kur'ân'da, hadis ve fıkıh kitaplarında "hınzır" olarak seçen domuz, "necisü'l-ayn"dir Yani her yeri, her tarafı necistir Ondan hiçbir şekilde istifade edilemez Temiz bir yere temas etse, bir kuyuya düşse, ağzının suyu aksa, orayı tamamen pislettiği gibi, eti yenilen diğer hayvanlar gibi kesilmekle de temiz olmaz; eti yenmez, parçaları kullanılmaz, derisinden istifade edilmez

    Bu hususta Kur'ân'ın ifadesi çok açıktır Kur'ân-ı Kerimin Bakara Sûresi, 173; Mâide Sûresi 3; En'âm Sûresi 145 ve Nahl Sûresi 115 âyet-i kerimelerinde domuzun necis olduğu ve etinin yenilmesinin haram olduğu bildirilir

    Bakara Süresindeki âyetin meali şöyle:
    "O size leşi, kanı, domuz etini ve Allah'tan başkası için kesilen hayvanların etini haram kıldı Her kim çaresiz kalır da bunlardan yemeye mecbur olursa, kendisi gibi zorda kalmış birisinin hakkına tecavüz etmeden ve zaruret miktarını aşmaksızın yemesinde günah yoktur"

    En'âm Sûresinde bu hayvanın necis olduğu bildirilerek meâlen şöyle buyurulur:
    "De ki: Bana vahyolunanlar arasında yiyecek bir kimseye, sizin dediğiniz gibi yemesi haram edilmiş bir şey bulmuyorum Ancak murdar oldukları için leş, akmış kan ve domuz eti ile, Allah'a itaatten çıkarak Allah'tan başkasının adına kesilen hayvanlar haramdır"
    Âyet-i kerimede geçen şeylerin yenmesi haram olduğu gibi,satılması da haramdır: Müslümanlar bu işleri yapmaktan kesinlikle sakındırılmıştır

    Bu hususta Peygamber Efendimizin (asm) yasaklayıcı ifadeleri de kesinlik arz etmektedir
    Cabir bin Abdullah (ra) Peygamberimizin şöyle buyurduğunu rivayet eder:
    "Resulullah (asm) Fetih yılı Mekke'de iken şöyle buyurdu:
    "Şüphesiz Allah ve Resulü, içkinin, murdar hayvanın, domuzun ve putların satılmasını haram kıldı (1)

    Bu hadisin izahında İmam Nevevî şu açıklamayı getirir:
    "Murdar hayvanın, şarabın ve domuzun satılmasının haramlığının hikmet ve sebebi, bunların necis olmasıdır Sebep bu olunca, bu hüküm bütün necis maddeleri kaplar Murdar hayvanın, şarabın ve domuzun satılmasının haramlığı hususunda Müslümanların icmâı vardır"
    Bu durumda bir Müslümanın nerede ve hangi ülkede olursa olsun, domuz etini yemesi; gerek etini, gerekse etinden yapılmış olan ürünleri satması haramdır, ondan istifade etmesi caiz değildir Çünkü "Haram her yerde haramdır" kaidesi İslâm hukukunun önemli bir prensibidir Bunun için Müslümanlar kazançlarını meşru ve helâl yoldan temin etmeleri gerekir Çünkü helâl dairesi ihtiyaca ve keyfe kâfidir, harama girmeye ihtiyaç yoktur

    Domuzun bir ücret karşılığında taşınması caiz midir?

    Mevcut fıkhı kaynaklarda her ne kadar bu mesele ile ilgili bir kayda rastlamadıysak da, benzer fetva ve görüşlere yer verilmektedir Çünkü, eskiden nakliye hizmetleri bugünkü kadar yaygın değildi

    Bu meseleye ışık tutacak bazı fetvaları zikredelim:

    Bir kimse şarap taşıtmak için birisini tutsa, İmam-ı Azama göre işçinin bu taşımadan dolayı aldığı para helâldir, fakat İmam-ı Muhammed'le İmam-ı Ebû Yusuf a göre caiz değildir Yine ehl-i kitap bir gayr-ı müslim, bir Müslümanın hayvanını veya gemisini şarap taşımak için kiralasa; Müslümanın aldığı para İmam-ı Azama göre helâl, İmameyne göre caiz değildir

    Tatbikatta görülmese de, kitaplarımızda şöyle bir fetvaya da yer verilmektedir:
    Bir Müslüman gütmüş olduğu domuzların karşılığında ücret alabilir Bu İmam-ı Âzamin görüşüdür, fakat İmameyne göre alması caiz olmaz (2)

    Bu fetvalar dikkate alınırsa, domuz eti pişirmek veya taşımak suretiyle alınan ücret, İmam-ı Azama göre caizdir denilebilir; fakat imameyne göre caiz değildir

    1 Buharı, Büyü: 102; Müslim, Müsakat: 71; Tirmizî, Büyü: 60; &m Mâce, Ticaret: 11
    2 el-Feteva'l-Hindiyye, 4:449-450

    sorularla islamiyet


    __________________
    sevgili kardeşim kopyala yapıştırı bırakta sorumun cevabını biliyorsan söyle namaza ve abdeste engelmidir


  11. 07.Ağustos.2014, 06:00
    6
    Misafir

    Cevap: Hınzır (domuz) eti abdesti bozarmı?

    Ben ingiltere de calisan bir turk um namaz kiliyorum ama hinzir domuz etine dokunuyorum bunun abdest bozum bozmadigini bilmiyorum


  12. 07.Ağustos.2014, 06:00
    6
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ben ingiltere de calisan bir turk um namaz kiliyorum ama hinzir domuz etine dokunuyorum bunun abdest bozum bozmadigini bilmiyorum


  13. 13.Aralık.2016, 21:59
    7
    Misafir

    Yorum: Hınzır (domuz) eti abdesti bozarmı?

    Ben aftada bir kez cuma namazini kilmak istiyorum fakat cok canim cekerse domuzu yiyorum acaba namazi bozar mi gunah midir öyrenmek istiyorum lutfen bilen barsa soylesin


  14. 13.Aralık.2016, 21:59
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ben aftada bir kez cuma namazini kilmak istiyorum fakat cok canim cekerse domuzu yiyorum acaba namazi bozar mi gunah midir öyrenmek istiyorum lutfen bilen barsa soylesin


  15. 14.Aralık.2016, 01:33
    8
    Sabır
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Mayıs.2014
    Üye No: 103593
    Mesaj Sayısı: 133
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Yorum: Hınzır (domuz) eti abdesti bozarmı?

    Allah seni ıslah etsin. Farz namazlar cuma değil günde 5 vakit namazdır. Bu namazları farz kılan Allah domuz etini de haram etmiştir. Yani hem günde 5 vakit namaz kılmak zorundasın hemde hiç bir zaman domuz eti yiyemezsin. İlk olarak Müslüman olmanın 5 şartını oku ve sonrada helalleri - haramları mutlaka öğren.


  16. 14.Aralık.2016, 01:33
    8
    Sabır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Allah seni ıslah etsin. Farz namazlar cuma değil günde 5 vakit namazdır. Bu namazları farz kılan Allah domuz etini de haram etmiştir. Yani hem günde 5 vakit namaz kılmak zorundasın hemde hiç bir zaman domuz eti yiyemezsin. İlk olarak Müslüman olmanın 5 şartını oku ve sonrada helalleri - haramları mutlaka öğren.





+ Yorum Gönder