Konusunu Oylayın.: Metafizik felsefi düşünce

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Metafizik felsefi düşünce
  1. 13.Şubat.2012, 00:04
    13
    acaibamca
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Şubat.2012
    Üye No: 93955
    Mesaj Sayısı: 29
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: D.BAKIR,G.ANTEP,ADANA

    Cevap: metafizik felsefi düşünce

    reklam


    Cevap: metafizik felsefi düşünce isimli yazı www.Mumsema.comCevap: metafizik felsefi düşünce
    Rab'bi Ruh'undan bir cüz'iyi ona üflemiş. Bu olayı sorduğumda ALLAH kendi ruhundan az ya da çok vermemiştir. Öyle olsa idi insan rab olurdu. cevabını aldım. peki, önce rızıklar sonra kaderler sonra da ruhlar yaratılmış ise bizlere bu kaderler nasıl dağıtıldı. Evet havva güzel olabilir ancak cennettende mi? Yaratıcısından da mı?


  2. 13.Şubat.2012, 00:04
    13
    acaibamca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    reklam


    Rab'bi Ruh'undan bir cüz'iyi ona üflemiş. Bu olayı sorduğumda ALLAH kendi ruhundan az ya da çok vermemiştir. Öyle olsa idi insan rab olurdu. cevabını aldım. peki, önce rızıklar sonra kaderler sonra da ruhlar yaratılmış ise bizlere bu kaderler nasıl dağıtıldı. Evet havva güzel olabilir ancak cennettende mi? Yaratıcısından da mı?


  3. 13.Şubat.2012, 00:25
    14
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: metafizik felsefi düşünce

    reklam


    Havva güzelmi, çirkinmi orasını bilemem. O HOCAM'ın latifesiydi.

    Adem bakmış ki; cennette havvadan güzel bişey yok, bende gideyimmi demiş. Latife bu.

    Rab'bi Ruh'undan üfledi. Ayet var hakkında. Bunu eğer inkar ediyorlarsa, bu sözü değil ayet-i Kerimeyi inkar ediyorlar. Tabi bu hususda bir hatırlatmada bulunmak müslüman olarak üzerimize farz.

    Rab'bi şekillenmiş çamura, SECDE EDECEKSİNİZ diyor ama BEN SÖYLEYİNCE SECDE EDECEKSİNİZ. Çünkü tüm alemler meleklerde, arş ve arz'da dahil o şekillenmiş çamura secde etseler, Allah'tan başka bir ilaha secde etmiş olacaklar. Ancak Allahu Taala Ruhundan verdikten sonra, Cüz-i sine semavatı ve arşla birlikte tüm alemleri secde ettirirken, kendine secde ettiriyordu. İşte Şeytan Aleyyulana bu aradaki farkı göremedi. İlmine sığındı ve onunla hükmederek EMRE İTAATSİZLİKTE ISRAR etti. Dönüp tövbe etmiş olsaydı ve secdeye inseydi, Rab'bi yine o'nu bağaşlardı şüphesiz.

    Allahu Taala KÜLLİ RUH'tur. Cüz-isi İNSAN'dadır. Biri MATLUP, diğeri ise MAHLUK'tur. Biri YARATAN, Diğeri ise YARATILANDIR. RUH ölümsüzdür. İNSAN o yüzden cennet ve cehennemde ebedidir. Zira Ruh ölmez, Can Ölmez, Nefs ölmez. Rab'bimizin Kur'an-ı Kerimde ilk yaratılış şeklinize döndürüleceksiniz dediği de RUH, CAN ve NEFS'den teşekkül olan İNSAN'dır. Bedenlerimiz ise GAYB bir alemde ZAHİREN GÖRÜNÜMÜMÜZÜ sağlayan bir VASITADAN ibarettir.

    Kader nasıl dağıtıldı.....

    Rab'bimiz Ruhundan MUHAMMEDE(S.A.V) O'nun ruhundan PEYGAMBERLER(A.S.)'in ruhlarını ve Onların Ruhlarından da kavimlerinin ruhlarını yarattığında, Onlarla tek tek ahitleşti. Tüm zamanları ve insanları onlara gösterdi.

    Herkes hangi zamanı ve hangi hali kendi hakkında daha hayırlı gördüyse o zaman ve hal üzere onu seçti. Ahitleşirkende karakterlerini ortaya koydular. O karakterlerde onlara kader olarak yazıldı. Her İNSAN gideceği kavmi ve yeri kendi seçti. Yazdıran İNSAN, Yazan ise Allahu Taala oldu. Allahu Taalayı bu hususda hiç bir İNSAN suçlayamayacaktır. Zira o ahitleştiği İNSAN'ların kendine nasıl döneceğini de bilendir. O ilim ve Hikmet sahibidir. O Rahmandır. Rahiymdir. Esirgemesi ve Bağışlaması çok olandır.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  4. 13.Şubat.2012, 00:25
    14
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Havva güzelmi, çirkinmi orasını bilemem. O HOCAM'ın latifesiydi.

    Adem bakmış ki; cennette havvadan güzel bişey yok, bende gideyimmi demiş. Latife bu.

    Rab'bi Ruh'undan üfledi. Ayet var hakkında. Bunu eğer inkar ediyorlarsa, bu sözü değil ayet-i Kerimeyi inkar ediyorlar. Tabi bu hususda bir hatırlatmada bulunmak müslüman olarak üzerimize farz.

    Rab'bi şekillenmiş çamura, SECDE EDECEKSİNİZ diyor ama BEN SÖYLEYİNCE SECDE EDECEKSİNİZ. Çünkü tüm alemler meleklerde, arş ve arz'da dahil o şekillenmiş çamura secde etseler, Allah'tan başka bir ilaha secde etmiş olacaklar. Ancak Allahu Taala Ruhundan verdikten sonra, Cüz-i sine semavatı ve arşla birlikte tüm alemleri secde ettirirken, kendine secde ettiriyordu. İşte Şeytan Aleyyulana bu aradaki farkı göremedi. İlmine sığındı ve onunla hükmederek EMRE İTAATSİZLİKTE ISRAR etti. Dönüp tövbe etmiş olsaydı ve secdeye inseydi, Rab'bi yine o'nu bağaşlardı şüphesiz.

    Allahu Taala KÜLLİ RUH'tur. Cüz-isi İNSAN'dadır. Biri MATLUP, diğeri ise MAHLUK'tur. Biri YARATAN, Diğeri ise YARATILANDIR. RUH ölümsüzdür. İNSAN o yüzden cennet ve cehennemde ebedidir. Zira Ruh ölmez, Can Ölmez, Nefs ölmez. Rab'bimizin Kur'an-ı Kerimde ilk yaratılış şeklinize döndürüleceksiniz dediği de RUH, CAN ve NEFS'den teşekkül olan İNSAN'dır. Bedenlerimiz ise GAYB bir alemde ZAHİREN GÖRÜNÜMÜMÜZÜ sağlayan bir VASITADAN ibarettir.

    Kader nasıl dağıtıldı.....

    Rab'bimiz Ruhundan MUHAMMEDE(S.A.V) O'nun ruhundan PEYGAMBERLER(A.S.)'in ruhlarını ve Onların Ruhlarından da kavimlerinin ruhlarını yarattığında, Onlarla tek tek ahitleşti. Tüm zamanları ve insanları onlara gösterdi.

    Herkes hangi zamanı ve hangi hali kendi hakkında daha hayırlı gördüyse o zaman ve hal üzere onu seçti. Ahitleşirkende karakterlerini ortaya koydular. O karakterlerde onlara kader olarak yazıldı. Her İNSAN gideceği kavmi ve yeri kendi seçti. Yazdıran İNSAN, Yazan ise Allahu Taala oldu. Allahu Taalayı bu hususda hiç bir İNSAN suçlayamayacaktır. Zira o ahitleştiği İNSAN'ların kendine nasıl döneceğini de bilendir. O ilim ve Hikmet sahibidir. O Rahmandır. Rahiymdir. Esirgemesi ve Bağışlaması çok olandır.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  5. 14.Şubat.2012, 20:20
    15
    acaibamca
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Şubat.2012
    Üye No: 93955
    Mesaj Sayısı: 29
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: D.BAKIR,G.ANTEP,ADANA

    Cevap: metafizik felsefi düşünce

    Kader nasıl dağıtıldı.....

    HAŞA! bende de şöyle bir açıklama var. RAB ''eleste bi küm''diye sordu? Ruhlar da''belee'' dediler. Sonra da her ruha; ruhlar yaratılmazdan evvel çeşitli varyasyonlardan oluşan rızık ve kaderlerden birer tanesi rasgele bir dağılımla dağıtılıyor.(seçilmiş ruhlar hariç) Eğer her ruha rab kendisi dağıtmış olsa idi; bu, rabbin bazı ruhlara torpil geçmesi gibi olurdu. diye düşünüyorum. -----RAB'bin bize verdiği iradeye, sadece seçim yapma yeteneği diyorum. Bilmem eksiğim ya da yanlışım var mı? Verilen tüm cevaplar için '''temiz ağızla dua ediyorum. ALLAH yar ve yardımcınız olsun.''' LİVA UL HAMDE...


  6. 14.Şubat.2012, 20:20
    15
    acaibamca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Kader nasıl dağıtıldı.....

    HAŞA! bende de şöyle bir açıklama var. RAB ''eleste bi küm''diye sordu? Ruhlar da''belee'' dediler. Sonra da her ruha; ruhlar yaratılmazdan evvel çeşitli varyasyonlardan oluşan rızık ve kaderlerden birer tanesi rasgele bir dağılımla dağıtılıyor.(seçilmiş ruhlar hariç) Eğer her ruha rab kendisi dağıtmış olsa idi; bu, rabbin bazı ruhlara torpil geçmesi gibi olurdu. diye düşünüyorum. -----RAB'bin bize verdiği iradeye, sadece seçim yapma yeteneği diyorum. Bilmem eksiğim ya da yanlışım var mı? Verilen tüm cevaplar için '''temiz ağızla dua ediyorum. ALLAH yar ve yardımcınız olsun.''' LİVA UL HAMDE...


  7. 18.Şubat.2012, 21:49
    16
    acaibamca
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Şubat.2012
    Üye No: 93955
    Mesaj Sayısı: 29
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: D.BAKIR,G.ANTEP,ADANA

    Cevap: metafizik felsefi düşünce

    Her İNSAN gideceği kavmi ve yeri kendi seçti. Yazdıran İNSAN, Yazan ise Allahu Taala oldu.

    Kaynak: http://www.mumsema.com/sizden-gelen-...#ixzz1mlDbfDMr

    her nefis kendine rahat gelecek bir kavmi ya da yeri seçerdi. Burada nasıl olurda biz kullar kötü kaderi kendimize seçeriz?


  8. 18.Şubat.2012, 21:49
    16
    acaibamca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Her İNSAN gideceği kavmi ve yeri kendi seçti. Yazdıran İNSAN, Yazan ise Allahu Taala oldu.

    Kaynak: http://www.mumsema.com/sizden-gelen-...#ixzz1mlDbfDMr

    her nefis kendine rahat gelecek bir kavmi ya da yeri seçerdi. Burada nasıl olurda biz kullar kötü kaderi kendimize seçeriz?


  9. 18.Şubat.2012, 21:51
    17
    acaibamca
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Şubat.2012
    Üye No: 93955
    Mesaj Sayısı: 29
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: D.BAKIR,G.ANTEP,ADANA

    Cevap: metafizik felsefi düşünce

    HAŞA! bende de şöyle bir açıklama var. RAB ''eleste bi küm''diye sordu? Ruhlar da''belee'' dediler. Sonra da her ruha; ruhlar yaratılmazdan evvel çeşitli varyasyonlardan oluşan rızık ve kaderlerden birer tanesi rasgele bir dağılımla dağıtılıyor.(seçilmiş ruhlar hariç) Eğer her ruha rab kendisi dağıtmış olsa idi; bu, rabbin bazı ruhlara torpil geçmesi gibi olurdu. diye düşünüyorum.

    Kaynak: http://www.mumsema.com/sizden-gelen-...#ixzz1mlF51mmD



  10. 18.Şubat.2012, 21:51
    17
    acaibamca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    HAŞA! bende de şöyle bir açıklama var. RAB ''eleste bi küm''diye sordu? Ruhlar da''belee'' dediler. Sonra da her ruha; ruhlar yaratılmazdan evvel çeşitli varyasyonlardan oluşan rızık ve kaderlerden birer tanesi rasgele bir dağılımla dağıtılıyor.(seçilmiş ruhlar hariç) Eğer her ruha rab kendisi dağıtmış olsa idi; bu, rabbin bazı ruhlara torpil geçmesi gibi olurdu. diye düşünüyorum.

    Kaynak: http://www.mumsema.com/sizden-gelen-...#ixzz1mlF51mmD



  11. 18.Şubat.2012, 21:58
    18
    acaibamca
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Şubat.2012
    Üye No: 93955
    Mesaj Sayısı: 29
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: D.BAKIR,G.ANTEP,ADANA

    Cevap: metafizik felsefi düşünce

    Hz.ADEM peygamber olarak mı yaratıldı yoksa dünyaya mı peygamber olarak gönderildi ya da peygamberlik vasfı dünyaya gönderildikten bir müddet sonra mı verildi? LİVA UL HAMDE...


  12. 18.Şubat.2012, 21:58
    18
    acaibamca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Hz.ADEM peygamber olarak mı yaratıldı yoksa dünyaya mı peygamber olarak gönderildi ya da peygamberlik vasfı dünyaya gönderildikten bir müddet sonra mı verildi? LİVA UL HAMDE...


  13. 18.Şubat.2012, 22:48
    19
    insanmahmudi
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Ocak.2011
    Üye No: 83038
    Mesaj Sayısı: 23
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: metafizik felsefi düşünce

    Bismillah

    "Rabbi Ruh'undan bir cüz'iyi ona üflemiş" cümlesi yanlış anlaşılabilir kardeşim o yüzden bu konu ile ilgili aşağıdaki yazıyı yazıyorum:



    ...Muhammed b. Müslim şöyle rivayet etmiştir:
    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’a "Ona ruhumdan üflediğim zaman..." (Hicr, 29) ayetini sordum ve dedim ki: "Bu üfleme nasıl olmuştur?"
    Buyurdu ki: «Ruh, rüzgâr gibi hareket eder. Ruh denilmesi de bu yüzdendir; rüzgâr anlamına gelen "rîh" kökünden türemiştir. Bu sözcük rîh lâfzından çıkarılmış-tır; çünkü ruhlarla rüzgâr (rîh) türdeştirler. Allah'ın ruhu kendine izafe etmesi de onu diğer ruhlar arasından seçmiş olmasından dolayıdır. Nitekim Allah, evlerden birine (Kâbe), "Benim evim." (Bakara, 125) resullerden birine (İbrahim), "Benim dostum." (Nisa, 125) demiştir. Bütün bunlar yaratılmışlardır, yapılmışlardır, sonradan olmadır-lar, Allah'ın Rububiyeti altındadırlar, O'nun tarafından yönetilmektedirler.»
    Usulu kafi’den


  14. 18.Şubat.2012, 22:48
    19
    Bismillah

    "Rabbi Ruh'undan bir cüz'iyi ona üflemiş" cümlesi yanlış anlaşılabilir kardeşim o yüzden bu konu ile ilgili aşağıdaki yazıyı yazıyorum:



    ...Muhammed b. Müslim şöyle rivayet etmiştir:
    Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’a "Ona ruhumdan üflediğim zaman..." (Hicr, 29) ayetini sordum ve dedim ki: "Bu üfleme nasıl olmuştur?"
    Buyurdu ki: «Ruh, rüzgâr gibi hareket eder. Ruh denilmesi de bu yüzdendir; rüzgâr anlamına gelen "rîh" kökünden türemiştir. Bu sözcük rîh lâfzından çıkarılmış-tır; çünkü ruhlarla rüzgâr (rîh) türdeştirler. Allah'ın ruhu kendine izafe etmesi de onu diğer ruhlar arasından seçmiş olmasından dolayıdır. Nitekim Allah, evlerden birine (Kâbe), "Benim evim." (Bakara, 125) resullerden birine (İbrahim), "Benim dostum." (Nisa, 125) demiştir. Bütün bunlar yaratılmışlardır, yapılmışlardır, sonradan olmadır-lar, Allah'ın Rububiyeti altındadırlar, O'nun tarafından yönetilmektedirler.»
    Usulu kafi’den


  15. 18.Şubat.2012, 22:58
    20
    insanmahmudi
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Ocak.2011
    Üye No: 83038
    Mesaj Sayısı: 23
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: metafizik felsefi düşünce

    Bismillah


    ..Muhammed b. Müslim şöyle rivayet etmiştir:
    Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)'a, "Allah'ın, Âdem'i kendi suretinde yarattığı" na ilişkin olarak aktarılan rivayetin doğru olup olmadığını sordum.
    Buyurdu ki: «Âdem (aleyhisselâm)’ın sureti sonradan olma, yaratılmış bir su-rettir. Allah, değişik suretler içinde onu seçti ve kendisine nispet etti. Tıpkı Kâbe’yi ve ruhu kendisine nispet edip "evim " (Bakara, 125) demesi ve "Ona ruhumdan üfledi-ğim zaman."(Hicr, 29) demesi gibi.»
    “Samed” Kelimesi HakkInda
    (İmam Hüseyin’in (a.s) Basralılara “Samed” Kelimesinin Manası Hakkındaki Cevapları)

    “Bismillahirrahmanirrahim.

    İlimsiz ve bilgisiz Kuran’ın kavramları hakkında konuşmaya dalmayın ve münakaşa yapmayın. Zira ceddim Hz. Peygamber’in (s.a.a) şöyle buyurduğunu duydum: “Kuran hakkında, ilmi ve bilgisi olmadan görüş bildiren kimse, yerini ateşten hazırlamalıdır.” Allah-u Teala’nın kendisi “Samed” kelimesinin manasını açıklamıştır; Kuran’da şöyle buyuruyor: “Allah birdir.” “Allah samet’tir” ve devamında da kendisi tefsir ediyor: “Doğurmamış ve doğmamıştır ve O’nun hiçbir dengi yoktur.”

    “Doğurmamıştır” yani: Evlat ve diğer yaratıklar gibi cismani olan ve ruh gibi cismani olmayan varlıklar O’ndan türememiştir. Hakeza uyuklama, uyku, hayal, üzüntü, sevinç, gülme, ağlama, korku, ümit, rağbet, bıkkınlık, açlık, gibi durumlar da Allah’ta olmaz. O’nun makamı, somut ve soyut bir şeyin O’ndan çıkmasından çok daha yücedir.

    Doğrulmamıştır, yani: Diğer cismani eşyalar gibi kendi unsurdan türeyip çıkmamıştır. Örneğin; eşyanın eşyadan, hayvanın hayvandan, bitkilerin topraktan, suyun çeşmelerden, meyvelerin ağaçlardan oluşması gibi veya kendi unsurundan doğan ve oluşan ruhanî eşyalar gibi de değildir. Örneğin; görmenin, gözden, duymanın kulaktan, koku almanın burundan, tatmanın ağızdan, konuşmanın dilden, tanıma ve anlamanın kalpten, ateşin taşların bir biri ile sürtünmesinden kaynaklandığı gibi.

    Hayır! O, Samed olan Allah’tır. O ne bir şeydendir ne bir şeydedir ve ne de bir şeyin üzerindedir. Bütün eşyalar yokken icat edendir, onların yaratıcısıdır kendi kudreti ve iradesi ile eşyaları yoktan var edendir. Yok olmak için yaratılan şeyler O’nun isteğiyle yok olmakta ve dağılmaktadır.

    Baki kalması için yaratılan varlıklar da O’nun ilim ve iradesi ile baki kalmaktadır. Buna göre O “Allah “Samet’tir.” Öyle Allah ki “Doğurmamış ve doğmamıştır” “Gizliyi de bilen, açıkta olanı da bilen çok büyük ve yüce bir Tanrıdır.” “O’nun eşi ve benzeri de yoktur.”


  16. 18.Şubat.2012, 22:58
    20
    Bismillah


    ..Muhammed b. Müslim şöyle rivayet etmiştir:
    Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)'a, "Allah'ın, Âdem'i kendi suretinde yarattığı" na ilişkin olarak aktarılan rivayetin doğru olup olmadığını sordum.
    Buyurdu ki: «Âdem (aleyhisselâm)’ın sureti sonradan olma, yaratılmış bir su-rettir. Allah, değişik suretler içinde onu seçti ve kendisine nispet etti. Tıpkı Kâbe’yi ve ruhu kendisine nispet edip "evim " (Bakara, 125) demesi ve "Ona ruhumdan üfledi-ğim zaman."(Hicr, 29) demesi gibi.»
    “Samed” Kelimesi HakkInda
    (İmam Hüseyin’in (a.s) Basralılara “Samed” Kelimesinin Manası Hakkındaki Cevapları)

    “Bismillahirrahmanirrahim.

    İlimsiz ve bilgisiz Kuran’ın kavramları hakkında konuşmaya dalmayın ve münakaşa yapmayın. Zira ceddim Hz. Peygamber’in (s.a.a) şöyle buyurduğunu duydum: “Kuran hakkında, ilmi ve bilgisi olmadan görüş bildiren kimse, yerini ateşten hazırlamalıdır.” Allah-u Teala’nın kendisi “Samed” kelimesinin manasını açıklamıştır; Kuran’da şöyle buyuruyor: “Allah birdir.” “Allah samet’tir” ve devamında da kendisi tefsir ediyor: “Doğurmamış ve doğmamıştır ve O’nun hiçbir dengi yoktur.”

    “Doğurmamıştır” yani: Evlat ve diğer yaratıklar gibi cismani olan ve ruh gibi cismani olmayan varlıklar O’ndan türememiştir. Hakeza uyuklama, uyku, hayal, üzüntü, sevinç, gülme, ağlama, korku, ümit, rağbet, bıkkınlık, açlık, gibi durumlar da Allah’ta olmaz. O’nun makamı, somut ve soyut bir şeyin O’ndan çıkmasından çok daha yücedir.

    Doğrulmamıştır, yani: Diğer cismani eşyalar gibi kendi unsurdan türeyip çıkmamıştır. Örneğin; eşyanın eşyadan, hayvanın hayvandan, bitkilerin topraktan, suyun çeşmelerden, meyvelerin ağaçlardan oluşması gibi veya kendi unsurundan doğan ve oluşan ruhanî eşyalar gibi de değildir. Örneğin; görmenin, gözden, duymanın kulaktan, koku almanın burundan, tatmanın ağızdan, konuşmanın dilden, tanıma ve anlamanın kalpten, ateşin taşların bir biri ile sürtünmesinden kaynaklandığı gibi.

    Hayır! O, Samed olan Allah’tır. O ne bir şeydendir ne bir şeydedir ve ne de bir şeyin üzerindedir. Bütün eşyalar yokken icat edendir, onların yaratıcısıdır kendi kudreti ve iradesi ile eşyaları yoktan var edendir. Yok olmak için yaratılan şeyler O’nun isteğiyle yok olmakta ve dağılmaktadır.

    Baki kalması için yaratılan varlıklar da O’nun ilim ve iradesi ile baki kalmaktadır. Buna göre O “Allah “Samet’tir.” Öyle Allah ki “Doğurmamış ve doğmamıştır” “Gizliyi de bilen, açıkta olanı da bilen çok büyük ve yüce bir Tanrıdır.” “O’nun eşi ve benzeri de yoktur.”


  17. 20.Şubat.2012, 23:22
    21
    acaibamca
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Şubat.2012
    Üye No: 93955
    Mesaj Sayısı: 29
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: D.BAKIR,G.ANTEP,ADANA

    Cevap: metafizik felsefi düşünce

    ruh ile rih kelimesini yani rüzgarı anlamamız gerektiğini söylüyorsunuz. Ancak bunun böyle olmadığını ALLAH'ın kendi ruh'i cüz'üsünden üflediğini söyleniyor. Yalnız benim sorduğum Hz ADEM'in peygamberliği ile alakalı bir durumdu. açıklamalarda daha çok kendi düşüncelerimizden olması ve anlaşılabilirlik bakımından daha akıcı olacaktır. Vereceğiniz cevaplar için teşekkürler. LİVA UL HAMDE...


  18. 20.Şubat.2012, 23:22
    21
    acaibamca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    ruh ile rih kelimesini yani rüzgarı anlamamız gerektiğini söylüyorsunuz. Ancak bunun böyle olmadığını ALLAH'ın kendi ruh'i cüz'üsünden üflediğini söyleniyor. Yalnız benim sorduğum Hz ADEM'in peygamberliği ile alakalı bir durumdu. açıklamalarda daha çok kendi düşüncelerimizden olması ve anlaşılabilirlik bakımından daha akıcı olacaktır. Vereceğiniz cevaplar için teşekkürler. LİVA UL HAMDE...


  19. 20.Şubat.2012, 23:24
    22
    acaibamca
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Şubat.2012
    Üye No: 93955
    Mesaj Sayısı: 29
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: D.BAKIR,G.ANTEP,ADANA

    Cevap: metafizik felsefi düşünce

    Hz.ADEM peygamber olarak mı yaratıldı yoksa dünyaya mı peygamber olarak gönderildi ya da peygamberlik vasfı dünyaya gönderildikten bir müddet sonra mı verildi? LİVA UL HAMDE...






  20. 20.Şubat.2012, 23:24
    22
    acaibamca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Hz.ADEM peygamber olarak mı yaratıldı yoksa dünyaya mı peygamber olarak gönderildi ya da peygamberlik vasfı dünyaya gönderildikten bir müddet sonra mı verildi? LİVA UL HAMDE...






  21. 03.Mart.2012, 17:50
    23
    acaibamca
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Şubat.2012
    Üye No: 93955
    Mesaj Sayısı: 29
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: D.BAKIR,G.ANTEP,ADANA

    Cevap: metafizik felsefi düşünce

    Yaratılmışların en şereflisi olarak görülen insan (ne yazık ki ;şüphesiz insan nankördür.) lafzı ile ne kadar ters düşmektedir. Bütün yaşayanlara verilen can ve bütün varlıklara bahşedilen intizamda, biz insanların tek farkı seçim yapma yeteneği iradesi olmasa gerekir. Biz RAB'be online bağlıyız. Ana server bizden iletileri alıyor ancak her iletideki isteğe olur vermiyor ya da hatta bekletiyor. Hz. ADEM'in yaratılışı ve ona bir ruh veya rîh üflenmesi konusunu halledemez iken, daha meleklerin Hz. ADEM'in yaratılışına neden itiraz ettiklerini çözemeden, Hz. ADEM'in peygamber olarak mı ya da dünyaya peygamber olarak mı gönderildiği veya dünyada bir süre kaldıktan sonra mı peygamberlik verildiği konusunu çözümlemeden, bana göre insanlığın çoğalmasının bir ensest ilşkiden meydana geldiğini söyleyip bununla ALLAH'ın acizliğini ortaya koymaya çalışan akıl yoksunu insanlar bir çok konu hakkında ahkâm kesip sorulan sorulara en iyisini ben bilirim hevası ile böbürlene böbürlene cevap verirken, hakkında bilgisi olmadığı sorulara dahi aman ben bu sorulara bilgim yok der isem küçümsenirim korkusu ile yalan yanlış, bilgiden yoksun cevaplarla zaten düşünmekten ve araştırmaktan aciz insancıkların zihinlerini bulandırıp onlara fetva makamı gibi söylemlerde bulunanlar sonunda yaptığı ibadetlerine ve ilimlerine güvendiklerinden helak olacaklar İNŞAALLAH.


  22. 03.Mart.2012, 17:50
    23
    acaibamca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Yaratılmışların en şereflisi olarak görülen insan (ne yazık ki ;şüphesiz insan nankördür.) lafzı ile ne kadar ters düşmektedir. Bütün yaşayanlara verilen can ve bütün varlıklara bahşedilen intizamda, biz insanların tek farkı seçim yapma yeteneği iradesi olmasa gerekir. Biz RAB'be online bağlıyız. Ana server bizden iletileri alıyor ancak her iletideki isteğe olur vermiyor ya da hatta bekletiyor. Hz. ADEM'in yaratılışı ve ona bir ruh veya rîh üflenmesi konusunu halledemez iken, daha meleklerin Hz. ADEM'in yaratılışına neden itiraz ettiklerini çözemeden, Hz. ADEM'in peygamber olarak mı ya da dünyaya peygamber olarak mı gönderildiği veya dünyada bir süre kaldıktan sonra mı peygamberlik verildiği konusunu çözümlemeden, bana göre insanlığın çoğalmasının bir ensest ilşkiden meydana geldiğini söyleyip bununla ALLAH'ın acizliğini ortaya koymaya çalışan akıl yoksunu insanlar bir çok konu hakkında ahkâm kesip sorulan sorulara en iyisini ben bilirim hevası ile böbürlene böbürlene cevap verirken, hakkında bilgisi olmadığı sorulara dahi aman ben bu sorulara bilgim yok der isem küçümsenirim korkusu ile yalan yanlış, bilgiden yoksun cevaplarla zaten düşünmekten ve araştırmaktan aciz insancıkların zihinlerini bulandırıp onlara fetva makamı gibi söylemlerde bulunanlar sonunda yaptığı ibadetlerine ve ilimlerine güvendiklerinden helak olacaklar İNŞAALLAH.





+ Yorum Gönder
Git İlk 12