Konusunu Oylayın.: Eşine livata yapmanın hükmü ve boşanma

5 üzerinden 4.50 | Toplam : 8 kişi
Eşine livata yapmanın hükmü ve boşanma
  1. 11.Şubat.2012, 15:56
    1
    yusofum
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Şubat.2012
    Üye No: 94131
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Eşine livata yapmanın hükmü ve boşanma






    Eşine livata yapmanın hükmü ve boşanma Mumsema arkadaşlar öncelikle selamın aleküm.benim sorum şu : livatanın haram olduğunu bile bile bir eş hanımına kendisine livata yapması konusunda ısrarcı olursa hanımının boşamada hükmü var mıdır ? dinen bu boşanma nasıl gerçekleştirilmelidi r ??? NOT !!! bu konudan vazgeçmesini defalarca rica etmiştir... lütfen ALLAH rızası için bu soruma bir yanıt bulun....Şimdiden ALLAh hepnizden razı olsun ALLAH'a emanet olun.


  2. 11.Şubat.2012, 15:56
    1
    yusofum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    arkadaşlar öncelikle selamın aleküm.benim sorum şu : livatanın haram olduğunu bile bile bir eş hanımına kendisine livata yapması konusunda ısrarcı olursa hanımının boşamada hükmü var mıdır ? dinen bu boşanma nasıl gerçekleştirilmelidi r ??? NOT !!! bu konudan vazgeçmesini defalarca rica etmiştir... lütfen ALLAH rızası için bu soruma bir yanıt bulun....Şimdiden ALLAh hepnizden razı olsun ALLAH'a emanet olun.


    Benzer Konular

    - İslamda Kadına (eşine) Arkadan Yanaşmanın Hükmü

    - Miras konusunda çocuklar arasında ayırım yapmanın hükmü nedir?Miras konusunda çocuklar arasında ayır

    - Chat yapmanın hükmü nedir?

    - Teganni yapmanın hükmü nedir ?

    - Kocanın Eşine Ağır Bir Şekilde Küfretmesinin Hükmü Nedir?

  3. 13.Şubat.2012, 07:11
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Eşine livata yapmanın hükmü ve boşanma




    Erkeğin erkeğe veya kadına arkadan yaklaşmasına livata denir. Eşi ile de livata yapmak büyük günahtır.

    Allahü teâlâ livatanın habis [çirkin] iş olduğunu bildiriyor. (Enbiya 74)
    Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
    (Livata yapan melundur.) [İ.Ahmed]

    (Hanımı ile livata eden melundur.) [Şir’a]

    (Bir erkek veya kadının dübüründen ilişkiye girene Allah rahmet etmez.) [Tirmizi]

    (Kendi rızası ile üç defa livata yaptıran alışır, her zaman bu işi ister.) [R.Nasıhin]



  4. 13.Şubat.2012, 07:11
    2
    Editör



    Erkeğin erkeğe veya kadına arkadan yaklaşmasına livata denir. Eşi ile de livata yapmak büyük günahtır.

    Allahü teâlâ livatanın habis [çirkin] iş olduğunu bildiriyor. (Enbiya 74)
    Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
    (Livata yapan melundur.) [İ.Ahmed]

    (Hanımı ile livata eden melundur.) [Şir’a]

    (Bir erkek veya kadının dübüründen ilişkiye girene Allah rahmet etmez.) [Tirmizi]

    (Kendi rızası ile üç defa livata yaptıran alışır, her zaman bu işi ister.) [R.Nasıhin]



  5. 13.Şubat.2012, 12:05
    3
    nisan21
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Aralık.2009
    Üye No: 71128
    Mesaj Sayısı: 154
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: İzmir

    Cevap: Eşine livata yapmanın hükmü ve boşanma

    bu yazdığınız sorunun yanıtı mı? Soruyu soran zaten günah olduğunu bildiği için eşini vazgeçirmek için uğraştığını olmayıncada boşamak istediğini ve bunun mümkün olup olmadığını soruyor ama sizin verdiğiniz cevaba bakın


  6. 13.Şubat.2012, 12:05
    3
    Devamlı Üye
    bu yazdığınız sorunun yanıtı mı? Soruyu soran zaten günah olduğunu bildiği için eşini vazgeçirmek için uğraştığını olmayıncada boşamak istediğini ve bunun mümkün olup olmadığını soruyor ama sizin verdiğiniz cevaba bakın


  7. 13.Şubat.2012, 12:29
    4
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Eşine livata yapmanın hükmü ve boşanma

    Alıntı
    bu yazdığınız sorunun yanıtı mı? Soruyu soran zaten günah olduğunu bildiği için eşini vazgeçirmek için uğraştığını olmayıncada boşamak istediğini ve bunun mümkün olup olmadığını soruyor ama sizin verdiğiniz cevaba bakın
    Bu bahsedilen durum boşanmanın geçerli sebeplerinin
    arasındaki madde de belirtildiği gibi
    şiddetli geçimsizlik ve kötü muameleye maruz
    kalmaktır,insan şerefi ve haysiyeti çiğnenmektedir.
    bir insan İslam dininin kesinlikle yasakladığı
    ve tıbben de yaşam kalitesini düşürerek sağlığı
    tehlikeye sokan bu fiile maruz kalmayı
    kabul etmeme hakkına sahiptir.
    hayırlarla...




    --------------------------------

    İslama Göre Boşanma Sebepleri

    İslâm’da boşama, prensip olarak kocanın tek yanlı irâdesiyle ve mahkeme kararına gerek olmaksızın meydâna gelir Koca, bizzat boşayabileceği gibi, bir vekil aracılığı ile de boşayabilir Ya da karısına boşama yetkisi (tefvîz) verebilir Diğer yandan bazı boşanma sebepleri ortaya çıkınca, kadının da mahkemeye baş vurarak evliliğe son verdirmesi mümkündür Bu boşanma sebepleri altı maddede toplanabilir:

    1 Hastalık veya özür: Evlilik akdi sırasında mevcûd olan veya evlilik sırasında meydana gelen bazı özür veya hastalıklar yüzünden kadının boşanmak hakkı vardır Bunlar, akıl hastalığı, cüzzam ve zührevî hastalıklar gibi birlikte yaşama hâlinde zararı kaçınılmaz olan hastalıklardır

    2 Kocanın Nafakayı Sağlamaması: Kadının yeme-içme, giyim ve barınma masrafları kocasına âiddir Koca varlıklı olduğu halde, eşiyle ilgilenmez ve onu açlık ve sefâlet içinde bırakırsa; kadının önce kocasından nafaka almaya çalışması, bu mümkün olmazsa, boşanmak için çâre araması hakkı olur Koca fakir ise, kadınının onu yalnız bırakması, hattâ bu sebeple ondan ayrılmaya kalkışması, vefâsızlık olur

    3 Kocanın Evi Terketmesi: Kocanın evi terketmesi ve bu yüzden, sıkıntı ve fitneye düşmek tehlikesi karşısında kadının mahkeme aracılığıyla evliliğe son vermesi söz konusudur Erkeğin hayat ve ölümüne dâir haber almaktan ümid kesildiği târihten îtibâren dört sene beklenir, bu zaman zarfında haber alınmadığı ve kadın boşanmakta ısrâr ettiği takdirde hâkim, ayrılığa hükmeder

    4 Kocanın Hapsedilmesi: Mâlikîler dışında çoğunluk müctehidlere göre, kocanın hapsedilmesi veya tutuklanması, yahut düşmana esir düşmesi bir boşanma sebebi değildir Çünkü bu konuda âyet ve hadîs yoktur

    5 Şiddetli Geçimsizlik ve Kötü Muâmele: Eşlerin birbirlerinin şeref ve haysiyetlerine yönelik ithamları sonucunda çıkan soğuk tartışmalara şiddetli geçimsizlik denir

    Kötü muâmele ise, kocanın, eşini söz veya fiil ile rahatsız etmesidir Sövmek, dövmek ve Allâh’ın haram kıldıklarını yapmaya zorlamak gibi davranışlar, kötü muâmeleler arasında sayılabilir

    Geçimsizlik her iki taraftan kaynaklanabilir Mağdur olan eş, hâkime baş vurarak hakem yoluyla arabulma veya boşanma isteğinde bulunabilir

    6 Zinâ: Zinâ da evliliği sona erdirme sebebidir Ağır ve yüz kızartıcı bir suçtur

    Boşanma, âileyi dejenere olmaktan koruyan bir tedbirdir Aslında boşanma, çiftler için bir anlamda selâmet ve rahmettir Boşanmayı yasaklamak, evlenmenin azalmasına sebep olabilir Zîrâ, ihtiyaç halinde boşanamıyacağını bilen kimse, evlenmeye yanaşmaz Gireceği bir kapının ebediyyen üzerine kapanacağını bilen insan, o kapıdan girmek istemez Evlenenlerin azalması da, fuhşun artmasına ve âilelerin çözülmesine sebep olur Bütün bu zararlar, neticede kadına dokunur.

    Kadının boşanma sebepleri

    Evliliğin yürümeyeceğine inanan ve bu evliliği mutsuz bir şekilde devam eden kocasından soğumuş bir kadının kocasından boşanması haram değil helaldir.

    İslâm'a göre evlilikten maksat, huzurlu bir aile hayatı kurmak ve böyle bir yuvada iyi bir nesil yetiştirmektir. Ama, böyle yüce gayelerle kurulan evliliklerin hepsinin başarıya ulaşması mümkün değildir. Bazan ölüm ve hastalık gibi tabii engeller, bazan da geçimsizlik, münaferet, eşlerin birbirini sevmemesi, anlaşamama gibi eşlerden kaynaklanan engeller evliliğin başarı ve devamına mani olur. İslâm, evliliğin asıl gayesinden uzaklaştığı, eşlerin bir arada huzurla yaşamalarına imkan kalmadığı, ihtiyaç ve zaruretlerin gerektirdiği hallerde evliliğin sona erdirilmesine izin vermiştir. Bu izin doğrultusunda evliliğe, erkek tarafından doğrudan ya da kadından aldığı bir bedel karşılığında son verilebileceği gibi, talâk hakkını elinde tutan kadın tarafından, hakim veya hakem kararıyla da son verilebilir.

    Talâkın Hikmeti:

    Evliliğin huzur ve mutluluk içinde devam ettirilebilmesi, her şeyden önce eşlerin birbirini sevip saymalarına bağlıdır. Hemen her evlilik bu düşünceyle kurulur. Fakat hepsinin bu hedefe ulaştığı söylenemez. Bõyle güzel ve samimi duygularla evlenenler daha sonra mutlu olamamışlar ve olmaları da mümkün değilse, ömür boyu bu müşterek hayata katlanmalarının bir anlamı yoktur. Bu durumda evliliğe son vererek ızdıraptan kurtulmaları gerekir.

    İnsanı maddi ve manevi özellikleriyle ele aldığımızda, onun her yönüyle mükemmel olmadığını görürüz. Bu nedenle, taraflardan biri, evliliğin kuruluşunda veya devamı sırasında bir hata, kusur yapmış olabilir. Bu hata veya kusurların telafisi imkansız da olabilir. Tarafların bunun cezasını bir ömür boyunca çekmeleri doğru değildir. Öyleyse çözüm, çekilmez hale gelen evliliği sona erdirmek, tarafların belki de mutlu olabilecekleri diğer bir evliliğe imkan tanımaktır.

    Talâkın Hükmü:

    İslâm gerçekçi bir dindir. Yani hükümleri, insan fıtratında var olan gerçekler dikkate alınarak konulmuştur. İnsanı en iyi tanıyan Cenab-ı Hak, bu durumlardan haberdar olduğu için, çekilmez hale gelen evliliklerin son verilmesine müsade etmiştir: "Talâk (boşama) iki keredir. Sonra ya iyilikle geçinmek ya da güzellikle ayrılmak gerekir. (el-Bakara, 2/229). "Ey Peygamber! Kadınları boşayacağınızda iddetleri vaktinde boşayın, iddeti de sayın.." (et-Talâk, 65/1). Hz. Peygamber de "Allah nezdinde helalin en sevimsiz olanı boşamadır." buyurmuştur (Ebû Davûd, Talâk, 3).

    Bu naslardan da anlaşılacağı gibi talâk caizdir, mübahtır. Ancak, ihtiyaç ve zaruret halinde başvurulması gereken bir çaredir. talakın genel hükmü bu olmakla birlikte, bu hüküm yerine göre değişir. Meselâ, bid'i boşamalar haramdır. Kusuru bulunmayan bir eşi usulüne uygun olarak boşamak mekruh; dindar ve iffetli olmada eşi boşamak mendub; geçimsizlik halinde hakemlerin gerekli bulunduğu boşama farz; sevilmeyen eşin boşanması ise caizdir.

    Talâk Yetkisi:

    a- Boşama hakkı prensip olarak erkeğindir. Evlilik hayatında yüklendiği sorumluluk ve külfet açısından erkek buna daha layık görülmüştür. Ne var ki, talâkın geçerli olabilmesi için erkeğin bazı şartlara sahip olması gerekir.
    Bunlar, akıl ve bulûğdur. Mükrehin (zorlanan, ölümle tehdit edilen), sarhoşun, medhuşun (öfke halindeki kimse, talâk ehliyetine sahip olup olmadığı, yani bunların talaklarının geçerli olup olmadığı alimler arasında ihtilaflıdır. Hanefilere göre bunların talakları geçerlidir.

    b- Nikah akdinde şart koşulursa, talâk hakkı kadına veya üçüncü bir şahsa devredilebilir. Talak hakkının devredilmesine tefviz; boşama hakkı kendisine devredilen kadına mufavvaza denir. Bu durumda kadın istediği zaman talâk hakkını kullanabilir. Erkek dilerse, boşama hakkını nikahtan sonra da kadına devredebilir.
    S.İslamiyet



  8. 13.Şubat.2012, 12:29
    4
    Silent and lonely rains
    Alıntı
    bu yazdığınız sorunun yanıtı mı? Soruyu soran zaten günah olduğunu bildiği için eşini vazgeçirmek için uğraştığını olmayıncada boşamak istediğini ve bunun mümkün olup olmadığını soruyor ama sizin verdiğiniz cevaba bakın
    Bu bahsedilen durum boşanmanın geçerli sebeplerinin
    arasındaki madde de belirtildiği gibi
    şiddetli geçimsizlik ve kötü muameleye maruz
    kalmaktır,insan şerefi ve haysiyeti çiğnenmektedir.
    bir insan İslam dininin kesinlikle yasakladığı
    ve tıbben de yaşam kalitesini düşürerek sağlığı
    tehlikeye sokan bu fiile maruz kalmayı
    kabul etmeme hakkına sahiptir.
    hayırlarla...




    --------------------------------

    İslama Göre Boşanma Sebepleri

    İslâm’da boşama, prensip olarak kocanın tek yanlı irâdesiyle ve mahkeme kararına gerek olmaksızın meydâna gelir Koca, bizzat boşayabileceği gibi, bir vekil aracılığı ile de boşayabilir Ya da karısına boşama yetkisi (tefvîz) verebilir Diğer yandan bazı boşanma sebepleri ortaya çıkınca, kadının da mahkemeye baş vurarak evliliğe son verdirmesi mümkündür Bu boşanma sebepleri altı maddede toplanabilir:

    1 Hastalık veya özür: Evlilik akdi sırasında mevcûd olan veya evlilik sırasında meydana gelen bazı özür veya hastalıklar yüzünden kadının boşanmak hakkı vardır Bunlar, akıl hastalığı, cüzzam ve zührevî hastalıklar gibi birlikte yaşama hâlinde zararı kaçınılmaz olan hastalıklardır

    2 Kocanın Nafakayı Sağlamaması: Kadının yeme-içme, giyim ve barınma masrafları kocasına âiddir Koca varlıklı olduğu halde, eşiyle ilgilenmez ve onu açlık ve sefâlet içinde bırakırsa; kadının önce kocasından nafaka almaya çalışması, bu mümkün olmazsa, boşanmak için çâre araması hakkı olur Koca fakir ise, kadınının onu yalnız bırakması, hattâ bu sebeple ondan ayrılmaya kalkışması, vefâsızlık olur

    3 Kocanın Evi Terketmesi: Kocanın evi terketmesi ve bu yüzden, sıkıntı ve fitneye düşmek tehlikesi karşısında kadının mahkeme aracılığıyla evliliğe son vermesi söz konusudur Erkeğin hayat ve ölümüne dâir haber almaktan ümid kesildiği târihten îtibâren dört sene beklenir, bu zaman zarfında haber alınmadığı ve kadın boşanmakta ısrâr ettiği takdirde hâkim, ayrılığa hükmeder

    4 Kocanın Hapsedilmesi: Mâlikîler dışında çoğunluk müctehidlere göre, kocanın hapsedilmesi veya tutuklanması, yahut düşmana esir düşmesi bir boşanma sebebi değildir Çünkü bu konuda âyet ve hadîs yoktur

    5 Şiddetli Geçimsizlik ve Kötü Muâmele: Eşlerin birbirlerinin şeref ve haysiyetlerine yönelik ithamları sonucunda çıkan soğuk tartışmalara şiddetli geçimsizlik denir

    Kötü muâmele ise, kocanın, eşini söz veya fiil ile rahatsız etmesidir Sövmek, dövmek ve Allâh’ın haram kıldıklarını yapmaya zorlamak gibi davranışlar, kötü muâmeleler arasında sayılabilir

    Geçimsizlik her iki taraftan kaynaklanabilir Mağdur olan eş, hâkime baş vurarak hakem yoluyla arabulma veya boşanma isteğinde bulunabilir

    6 Zinâ: Zinâ da evliliği sona erdirme sebebidir Ağır ve yüz kızartıcı bir suçtur

    Boşanma, âileyi dejenere olmaktan koruyan bir tedbirdir Aslında boşanma, çiftler için bir anlamda selâmet ve rahmettir Boşanmayı yasaklamak, evlenmenin azalmasına sebep olabilir Zîrâ, ihtiyaç halinde boşanamıyacağını bilen kimse, evlenmeye yanaşmaz Gireceği bir kapının ebediyyen üzerine kapanacağını bilen insan, o kapıdan girmek istemez Evlenenlerin azalması da, fuhşun artmasına ve âilelerin çözülmesine sebep olur Bütün bu zararlar, neticede kadına dokunur.

    Kadının boşanma sebepleri

    Evliliğin yürümeyeceğine inanan ve bu evliliği mutsuz bir şekilde devam eden kocasından soğumuş bir kadının kocasından boşanması haram değil helaldir.

    İslâm'a göre evlilikten maksat, huzurlu bir aile hayatı kurmak ve böyle bir yuvada iyi bir nesil yetiştirmektir. Ama, böyle yüce gayelerle kurulan evliliklerin hepsinin başarıya ulaşması mümkün değildir. Bazan ölüm ve hastalık gibi tabii engeller, bazan da geçimsizlik, münaferet, eşlerin birbirini sevmemesi, anlaşamama gibi eşlerden kaynaklanan engeller evliliğin başarı ve devamına mani olur. İslâm, evliliğin asıl gayesinden uzaklaştığı, eşlerin bir arada huzurla yaşamalarına imkan kalmadığı, ihtiyaç ve zaruretlerin gerektirdiği hallerde evliliğin sona erdirilmesine izin vermiştir. Bu izin doğrultusunda evliliğe, erkek tarafından doğrudan ya da kadından aldığı bir bedel karşılığında son verilebileceği gibi, talâk hakkını elinde tutan kadın tarafından, hakim veya hakem kararıyla da son verilebilir.

    Talâkın Hikmeti:

    Evliliğin huzur ve mutluluk içinde devam ettirilebilmesi, her şeyden önce eşlerin birbirini sevip saymalarına bağlıdır. Hemen her evlilik bu düşünceyle kurulur. Fakat hepsinin bu hedefe ulaştığı söylenemez. Bõyle güzel ve samimi duygularla evlenenler daha sonra mutlu olamamışlar ve olmaları da mümkün değilse, ömür boyu bu müşterek hayata katlanmalarının bir anlamı yoktur. Bu durumda evliliğe son vererek ızdıraptan kurtulmaları gerekir.

    İnsanı maddi ve manevi özellikleriyle ele aldığımızda, onun her yönüyle mükemmel olmadığını görürüz. Bu nedenle, taraflardan biri, evliliğin kuruluşunda veya devamı sırasında bir hata, kusur yapmış olabilir. Bu hata veya kusurların telafisi imkansız da olabilir. Tarafların bunun cezasını bir ömür boyunca çekmeleri doğru değildir. Öyleyse çözüm, çekilmez hale gelen evliliği sona erdirmek, tarafların belki de mutlu olabilecekleri diğer bir evliliğe imkan tanımaktır.

    Talâkın Hükmü:

    İslâm gerçekçi bir dindir. Yani hükümleri, insan fıtratında var olan gerçekler dikkate alınarak konulmuştur. İnsanı en iyi tanıyan Cenab-ı Hak, bu durumlardan haberdar olduğu için, çekilmez hale gelen evliliklerin son verilmesine müsade etmiştir: "Talâk (boşama) iki keredir. Sonra ya iyilikle geçinmek ya da güzellikle ayrılmak gerekir. (el-Bakara, 2/229). "Ey Peygamber! Kadınları boşayacağınızda iddetleri vaktinde boşayın, iddeti de sayın.." (et-Talâk, 65/1). Hz. Peygamber de "Allah nezdinde helalin en sevimsiz olanı boşamadır." buyurmuştur (Ebû Davûd, Talâk, 3).

    Bu naslardan da anlaşılacağı gibi talâk caizdir, mübahtır. Ancak, ihtiyaç ve zaruret halinde başvurulması gereken bir çaredir. talakın genel hükmü bu olmakla birlikte, bu hüküm yerine göre değişir. Meselâ, bid'i boşamalar haramdır. Kusuru bulunmayan bir eşi usulüne uygun olarak boşamak mekruh; dindar ve iffetli olmada eşi boşamak mendub; geçimsizlik halinde hakemlerin gerekli bulunduğu boşama farz; sevilmeyen eşin boşanması ise caizdir.

    Talâk Yetkisi:

    a- Boşama hakkı prensip olarak erkeğindir. Evlilik hayatında yüklendiği sorumluluk ve külfet açısından erkek buna daha layık görülmüştür. Ne var ki, talâkın geçerli olabilmesi için erkeğin bazı şartlara sahip olması gerekir.
    Bunlar, akıl ve bulûğdur. Mükrehin (zorlanan, ölümle tehdit edilen), sarhoşun, medhuşun (öfke halindeki kimse, talâk ehliyetine sahip olup olmadığı, yani bunların talaklarının geçerli olup olmadığı alimler arasında ihtilaflıdır. Hanefilere göre bunların talakları geçerlidir.

    b- Nikah akdinde şart koşulursa, talâk hakkı kadına veya üçüncü bir şahsa devredilebilir. Talak hakkının devredilmesine tefviz; boşama hakkı kendisine devredilen kadına mufavvaza denir. Bu durumda kadın istediği zaman talâk hakkını kullanabilir. Erkek dilerse, boşama hakkını nikahtan sonra da kadına devredebilir.
    S.İslamiyet



  9. 13.Şubat.2012, 13:19
    5
    nisan21
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Aralık.2009
    Üye No: 71128
    Mesaj Sayısı: 154
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: İzmir

    Cevap: Eşine livata yapmanın hükmü ve boşanma

    ALLAH C.C. razı olsun Desert Rose kardeşim çok güzel aydınlatıcı bir cevap...


  10. 13.Şubat.2012, 13:19
    5
    Devamlı Üye
    ALLAH C.C. razı olsun Desert Rose kardeşim çok güzel aydınlatıcı bir cevap...


  11. 13.Şubat.2012, 15:50
    6
    yusofum
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Şubat.2012
    Üye No: 94131
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    desert roze ALLAH razı olsun kardeşim bende bir türlü çıkamadım işin içinden gönlümü rahatlattın rabbim ne muradın varsa verir inş...

    son olarak bu konuyu aile eşrafından kimseye açamazsın ayrıca açsanda inkarcı olur bu boşanmayı nasıl gerçekleştirebiliriz...eş arada bir problem olduğunu kabul etmiyor ve buna normal gözle bakıyor bu soruya da cevap verirseniz duacı olurum..


  12. 13.Şubat.2012, 15:50
    6
    yusofum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    desert roze ALLAH razı olsun kardeşim bende bir türlü çıkamadım işin içinden gönlümü rahatlattın rabbim ne muradın varsa verir inş...

    son olarak bu konuyu aile eşrafından kimseye açamazsın ayrıca açsanda inkarcı olur bu boşanmayı nasıl gerçekleştirebiliriz...eş arada bir problem olduğunu kabul etmiyor ve buna normal gözle bakıyor bu soruya da cevap verirseniz duacı olurum..


  13. 28.Şubat.2015, 03:03
    7
    Misafir

    Cevap: Eşine livata yapmanın hükmü ve boşanma

    Türk ceza kanununa göre ters ilişki tek celsede boşanma sebebidir eğer mutsuzluk varsa ve gerçekten boşanmak istiyorum diyorsanız bir avukata başvurmanız da fayda var


  14. 28.Şubat.2015, 03:03
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Türk ceza kanununa göre ters ilişki tek celsede boşanma sebebidir eğer mutsuzluk varsa ve gerçekten boşanmak istiyorum diyorsanız bir avukata başvurmanız da fayda var





+ Yorum Gönder