Konusunu Oylayın.: Bidatlar ve tarikatlar

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Bidatlar ve tarikatlar
  1. 08.Şubat.2012, 12:03
    1
    medya03
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Şubat.2012
    Üye No: 94063
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Bidatlar ve tarikatlar






    Bidatlar ve tarikatlar Mumsema herkeze s.a. bazı tarikatlarda tövbe alma, hatme gibi işlevler yapılıyor. bunların bazı internet sitelerinde bidat olduğu yazıyor. bu konuda detaylı bir bilgisi olan varmı ? tkşler


  2. 08.Şubat.2012, 12:03
    1
    medya03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    herkeze s.a. bazı tarikatlarda tövbe alma, hatme gibi işlevler yapılıyor. bunların bazı internet sitelerinde bidat olduğu yazıyor. bu konuda detaylı bir bilgisi olan varmı ? tkşler


    Benzer Konular

    - Tarikatlar ve cemaatler hakkında

    - Tarikatlar Niye Ve Nasıl Ortaya Çıktı?

    - Kuranı Kerimde ve hadislerde tarikatlar nasıl anlatılır

    - Günümüzde Uygulanan Gercek sandığımız Bidatlar

    - Tarikatlar Açılsın

  3. 08.Şubat.2012, 16:25
    2
    bafralıemre
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Şubat.2010
    Üye No: 73031
    Mesaj Sayısı: 430
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 25

    Cevap: bidatlar ve tarikatlar




    kardeşim daha önceleri de çok açıldı böyle konular siteyi taratırsan umduğunu bulrsun inşAllah
    İnanmak istemeyen de inanmaz
    Eğer bunlar sapık inanış veya bidatler olsaydı Abdulkadiri Geylaniler Şah-ı Nakşibendiler İmamı Rabbaniler Mevlana Halidi Bağdadiler gibi kişiler nasıl büyük evliya olurlardı
    Ben Hatme-i Haceganın Kuran ve sünnette teşvik edildiği zikr çşitlerinden biri olduğu düşüncesindeyim
    http://www.mumsema.com/tasavvuf-ile-...-hakkinda.html
    Bu linktende gerekli cevabı alacağını düşünüyorum iyisiyle kötüsüyle heryönü ele alınmıştır

    Tövbe alma konusuna gelince tövbe alan bağlandığı o kamil mürşide tövbe etmiyorki o Alemlerin Rabbi olan Allah tövbe ediyor sadece tövbesine de o kamil mürşidi şahit kılıyor ve Allahu tealanın o kamil mürşidin hurmetine kendisini affetmesini istiyor


  4. 08.Şubat.2012, 16:25
    2
    Devamlı Üye



    kardeşim daha önceleri de çok açıldı böyle konular siteyi taratırsan umduğunu bulrsun inşAllah
    İnanmak istemeyen de inanmaz
    Eğer bunlar sapık inanış veya bidatler olsaydı Abdulkadiri Geylaniler Şah-ı Nakşibendiler İmamı Rabbaniler Mevlana Halidi Bağdadiler gibi kişiler nasıl büyük evliya olurlardı
    Ben Hatme-i Haceganın Kuran ve sünnette teşvik edildiği zikr çşitlerinden biri olduğu düşüncesindeyim
    http://www.mumsema.com/tasavvuf-ile-...-hakkinda.html
    Bu linktende gerekli cevabı alacağını düşünüyorum iyisiyle kötüsüyle heryönü ele alınmıştır

    Tövbe alma konusuna gelince tövbe alan bağlandığı o kamil mürşide tövbe etmiyorki o Alemlerin Rabbi olan Allah tövbe ediyor sadece tövbesine de o kamil mürşidi şahit kılıyor ve Allahu tealanın o kamil mürşidin hurmetine kendisini affetmesini istiyor


  5. 08.Şubat.2012, 18:03
    3
    şükrü_01
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Nisan.2010
    Üye No: 74954
    Mesaj Sayısı: 42
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: bidatlar ve tarikatlar

    bidattır kardeşim... hemde alasıdır.. Şimdi bazı tarikatçı kardeşlerimiz kızabilir bana ama gerçekler söylenmek zorundadır. RasulAllah , Saadet Asrı, Sahabe döneminde böyle birşey asla yoktur. Sonradan ortaya atılmış bir uygulamadır. Hem ben böyle birilerinden hatme alan , birilerinden tevbe alan kardeşlerimizi anlamıyorum. Niçin ? Niye birilerini aracı tutuyosun. Yani o Allah sana şah damarından daha yakın sen dua edince af dileyince Allah seni işitmiyo seni duymuyo tevbeni kabul etmiyor mu ? Biz niye günde 40 defa fatiha suresini okuyoruz ? Niye Allah bize bu sureyi günde kırk defa tekrarlatıyo ? Ne kadar önemli olduğunu anlayın diye. Peki fatiha suresinde ne geçiyo ? Ancak sana kulluk eder ve YALNIZCA SENDEN YARDIM DİLERİZ. Peki ne demek bu ? Açıklamama gerek bas bas bağrıyo.. Allah hepimizi hidayete kavustursun amin..


  6. 08.Şubat.2012, 18:03
    3
    bidattır kardeşim... hemde alasıdır.. Şimdi bazı tarikatçı kardeşlerimiz kızabilir bana ama gerçekler söylenmek zorundadır. RasulAllah , Saadet Asrı, Sahabe döneminde böyle birşey asla yoktur. Sonradan ortaya atılmış bir uygulamadır. Hem ben böyle birilerinden hatme alan , birilerinden tevbe alan kardeşlerimizi anlamıyorum. Niçin ? Niye birilerini aracı tutuyosun. Yani o Allah sana şah damarından daha yakın sen dua edince af dileyince Allah seni işitmiyo seni duymuyo tevbeni kabul etmiyor mu ? Biz niye günde 40 defa fatiha suresini okuyoruz ? Niye Allah bize bu sureyi günde kırk defa tekrarlatıyo ? Ne kadar önemli olduğunu anlayın diye. Peki fatiha suresinde ne geçiyo ? Ancak sana kulluk eder ve YALNIZCA SENDEN YARDIM DİLERİZ. Peki ne demek bu ? Açıklamama gerek bas bas bağrıyo.. Allah hepimizi hidayete kavustursun amin..


  7. 09.Şubat.2012, 00:10
    4
    bafralıemre
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Şubat.2010
    Üye No: 73031
    Mesaj Sayısı: 430
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 25

    Cevap: bidatlar ve tarikatlar

    Alıntı
    Ancak sana kulluk eder ve YALNIZCA SENDEN YARDIM DİLERİZ
    kardeşim biz buna itiraz mı ettik biz bağlı olduğumuz Allah dostuna mı ibadet ediyoruz şimdi biz o zata mı tövbe ediyoruz şimdi üstte de belirttiğim gibi biz Allah'a ibadet ediyor O'na tövbe ediyoruz ve o Allah dostunu da kendimize örnek rehber mürşit kabul ediyoruz ve yardımmı da yine Allah'tan talep ediyoruz tabi biz günahkar olduğumuz için dua ederken araya vesile olacak kişileri koyuyoruz ki duanın kabul derecsini arttırıyor ve kamil mürşitten yardım olayını kastediyorsan da biz Allah'ın inayetiyle yardım edeceğine ve ettiğine de inanıyoruz
    ve sen bunların hepsine bidat diyosun ve bidat ehlinden de nasıl Allah dostu kişiler çıksın? o zaman sen tasavvuf ehlini bir sapıklıkla suçluyosun o zaman
    Alıntı
    Abdulkadiri Geylaniler Şah-ı Nakşibendiler İmamı Rabbaniler Mevlana Halidi Bağdadiler gibi kişiler nasıl büyük evliya olurlardı



  8. 09.Şubat.2012, 00:10
    4
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Ancak sana kulluk eder ve YALNIZCA SENDEN YARDIM DİLERİZ
    kardeşim biz buna itiraz mı ettik biz bağlı olduğumuz Allah dostuna mı ibadet ediyoruz şimdi biz o zata mı tövbe ediyoruz şimdi üstte de belirttiğim gibi biz Allah'a ibadet ediyor O'na tövbe ediyoruz ve o Allah dostunu da kendimize örnek rehber mürşit kabul ediyoruz ve yardımmı da yine Allah'tan talep ediyoruz tabi biz günahkar olduğumuz için dua ederken araya vesile olacak kişileri koyuyoruz ki duanın kabul derecsini arttırıyor ve kamil mürşitten yardım olayını kastediyorsan da biz Allah'ın inayetiyle yardım edeceğine ve ettiğine de inanıyoruz
    ve sen bunların hepsine bidat diyosun ve bidat ehlinden de nasıl Allah dostu kişiler çıksın? o zaman sen tasavvuf ehlini bir sapıklıkla suçluyosun o zaman
    Alıntı
    Abdulkadiri Geylaniler Şah-ı Nakşibendiler İmamı Rabbaniler Mevlana Halidi Bağdadiler gibi kişiler nasıl büyük evliya olurlardı



  9. 09.Şubat.2012, 00:13
    5
    Candle
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Mayıs.2007
    Üye No: 866
    Mesaj Sayısı: 864
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: bidatlar ve tarikatlar

    Alıntı
    kardeşim biz buna itiraz mı ettik biz bağlı olduğumuz Allah dostuna mı ibadet ediyoruz şimdi biz o zata mı tövbe ediyoruz şimdi üstte de belirttiğim gibi biz Allah'a ibadet ediyor O'na tövbe ediyoruz ve o Allah dostunu da kendimize örnek rehber mürşit kabul ediyoruz ve yardımmı da yine Allah'tan talep ediyoruz tabi biz günahkar olduğumuz için dua ederken araya vesile olacak kişileri koyuyoruz ki duanın kabul derecsini arttırıyor ve kamil mürşitten yardım olayını kastediyorsan da biz Allah'ın inayetiyle yardım edeceğine ve ettiğine de inanıyoruz
    ve sen bunların hepsine bidat diyosun ve bidat ehlinden de nasıl Allah dostu kişiler çıksın? o zaman sen tasavvuf ehlini bir sapıklıkla suçluyosun o zaman
    emre kardeş sen hiç esmaül hüsna ile dua ettinmi?
    esmaül hüsnayı ezberledinmi merk ediyorum?


  10. 09.Şubat.2012, 00:13
    5
    Devamlı Üye
    Alıntı
    kardeşim biz buna itiraz mı ettik biz bağlı olduğumuz Allah dostuna mı ibadet ediyoruz şimdi biz o zata mı tövbe ediyoruz şimdi üstte de belirttiğim gibi biz Allah'a ibadet ediyor O'na tövbe ediyoruz ve o Allah dostunu da kendimize örnek rehber mürşit kabul ediyoruz ve yardımmı da yine Allah'tan talep ediyoruz tabi biz günahkar olduğumuz için dua ederken araya vesile olacak kişileri koyuyoruz ki duanın kabul derecsini arttırıyor ve kamil mürşitten yardım olayını kastediyorsan da biz Allah'ın inayetiyle yardım edeceğine ve ettiğine de inanıyoruz
    ve sen bunların hepsine bidat diyosun ve bidat ehlinden de nasıl Allah dostu kişiler çıksın? o zaman sen tasavvuf ehlini bir sapıklıkla suçluyosun o zaman
    emre kardeş sen hiç esmaül hüsna ile dua ettinmi?
    esmaül hüsnayı ezberledinmi merk ediyorum?


  11. 09.Şubat.2012, 00:43
    6
    bafralıemre
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Şubat.2010
    Üye No: 73031
    Mesaj Sayısı: 430
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 25

    Cevap: bidatlar ve tarikatlar

    99 ismin hepsi ezberimde yok ancak ezberimde olanları tabiki de söylüyorum sizlerle bir türlü anlaşamadık benim soruma cevap vermeden bana başka şeyler söylüyorsunuz Size sadece birşey söyleyeceğim Abdulhakim Arvasi Hazretleri diyor ki bizden olmayana bizim sözümüz haramdır


  12. 09.Şubat.2012, 00:43
    6
    Devamlı Üye
    99 ismin hepsi ezberimde yok ancak ezberimde olanları tabiki de söylüyorum sizlerle bir türlü anlaşamadık benim soruma cevap vermeden bana başka şeyler söylüyorsunuz Size sadece birşey söyleyeceğim Abdulhakim Arvasi Hazretleri diyor ki bizden olmayana bizim sözümüz haramdır


  13. 09.Şubat.2012, 00:51
    7
    Sumame
    Tombik Ammo

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Mart.2009
    Üye No: 47625
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Yaş: 22

    Cevap: bidatlar ve tarikatlar

    Alıntı
    Abdulhakim Arvasi Hazretleri diyor ki bizden olmayana bizim sözümüz haramdır
    bu "bizden olmayana" sözüyle, müslüman olmayana mı demek istemiş?


  14. 09.Şubat.2012, 00:51
    7
    Tombik Ammo
    Alıntı
    Abdulhakim Arvasi Hazretleri diyor ki bizden olmayana bizim sözümüz haramdır
    bu "bizden olmayana" sözüyle, müslüman olmayana mı demek istemiş?


  15. 09.Şubat.2012, 01:02
    8
    bafralıemre
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Şubat.2010
    Üye No: 73031
    Mesaj Sayısı: 430
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 25

    Cevap: bidatlar ve tarikatlar

    hayır münkir olanı demek istemiş


  16. 09.Şubat.2012, 01:02
    8
    Devamlı Üye
    hayır münkir olanı demek istemiş


  17. 09.Şubat.2012, 09:58
    9
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: bidatlar ve tarikatlar

    Alıntı
    bidattır kardeşim... hemde alasıdır.. Şimdi bazı tarikatçı kardeşlerimiz kızabilir bana ama gerçekler söylenmek zorundadır. RasulAllah , Saadet Asrı, Sahabe döneminde böyle birşey asla yoktur. Sonradan ortaya atılmış bir uygulamadır. Hem ben böyle birilerinden hatme alan , birilerinden tevbe alan kardeşlerimizi anlamıyorum. Niçin ? Niye birilerini aracı tutuyosun. Yani o Allah sana şah damarından daha yakın sen dua edince af dileyince Allah seni işitmiyo seni duymuyo tevbeni kabul etmiyor mu ? Biz niye günde 40 defa fatiha suresini okuyoruz ? Niye Allah bize bu sureyi günde kırk defa tekrarlatıyo ? Ne kadar önemli olduğunu anlayın diye. Peki fatiha suresinde ne geçiyo ? Ancak sana kulluk eder ve YALNIZCA SENDEN YARDIM DİLERİZ. Peki ne demek bu ? Açıklamama gerek bas bas bağrıyo.. Allah hepimizi hidayete kavustursun amin..
    al sana ayet.

    ''Eğer gerçek onlar (günahlar işleyerek) nefislerine zulmettikleri zaman (Senin huzurunda tevbe etmek üzere sağlığında veya vefatından son ) sana gelseler ve Allahtan (af ve ) mağfiret dileseler , o resul de kendileri için bağışlanma talebinde bulunsa , elbette Allah'ı (tevbelerini çokça kabul eden bir ) Tevvab ve (lutfuyla kendilerine çok acıyan bir ) Rahim olarak bulurlar (Nisa süresi :64 )

    burada Peygamber efendimizden yardım istiyorlar. Ve Peygamber efendimizi şahit tutuyorlar. Peygamber efendimiz (Sallahu aleyhi ve sellem) ' de onların bağışlanması için dua ediyor.

    hadiste vereyim sana

    Ashabdan sahabelerde, bir suç işlediklerinde Hemen RasulAllah sav koşar;
    -Ey Allahın Rasulü, Biz Şöyle Şöyle Hata işledikbizim için Allaha Dua ette Mağfiret indirsin derlerdi
    (Sahih-i Buhari,Müslim Aff_44,Kütübi sitte)

    buyur sahabelerde Bidat işlemiş o zaman. haaa şimdi hemen bir kılıf bulup diyeceksin o Peygamber dir. Ama şuan Peygamber yok. onun varisleri Alimlerimiz var. hadislerde demiyormu. Benim ümmetimin alimleri İsrailoğullarının Peygamberleri gibidir diye. bizde Alimleri araya koyarız. gelip gidip Fatiha süresinde yalnız senden yardım isterizi buralara çekmeyin. orada ne anlatılmak isteniyor gidin bir tefsir kitabı okuyun. Allah katında mertebeler var. o Mertebelere Daha yakın olanları Aracı yapsan. Allaha onlarda senin için affedilmen için yönelse. daha çabuk bağışlanacagını Allah bildiriyor.

    ne kolay sizlerde bidat damgası vurmak böyle. Anne veya baba benim içinde Allaha dua et desen Bidat mı olacak. şu işlerim düzelsin Arkadaşlar sizlerden dua istiyorum desen bidat mı olacak. Anlamıyorum siz bu dini neye göre yaşıyorsunuz. Ayet hadis olmadan kafanıza göremi yorumluyorsunuz. her tarafınız çelişki olmuş.


  18. 09.Şubat.2012, 09:58
    9
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    bidattır kardeşim... hemde alasıdır.. Şimdi bazı tarikatçı kardeşlerimiz kızabilir bana ama gerçekler söylenmek zorundadır. RasulAllah , Saadet Asrı, Sahabe döneminde böyle birşey asla yoktur. Sonradan ortaya atılmış bir uygulamadır. Hem ben böyle birilerinden hatme alan , birilerinden tevbe alan kardeşlerimizi anlamıyorum. Niçin ? Niye birilerini aracı tutuyosun. Yani o Allah sana şah damarından daha yakın sen dua edince af dileyince Allah seni işitmiyo seni duymuyo tevbeni kabul etmiyor mu ? Biz niye günde 40 defa fatiha suresini okuyoruz ? Niye Allah bize bu sureyi günde kırk defa tekrarlatıyo ? Ne kadar önemli olduğunu anlayın diye. Peki fatiha suresinde ne geçiyo ? Ancak sana kulluk eder ve YALNIZCA SENDEN YARDIM DİLERİZ. Peki ne demek bu ? Açıklamama gerek bas bas bağrıyo.. Allah hepimizi hidayete kavustursun amin..
    al sana ayet.

    ''Eğer gerçek onlar (günahlar işleyerek) nefislerine zulmettikleri zaman (Senin huzurunda tevbe etmek üzere sağlığında veya vefatından son ) sana gelseler ve Allahtan (af ve ) mağfiret dileseler , o resul de kendileri için bağışlanma talebinde bulunsa , elbette Allah'ı (tevbelerini çokça kabul eden bir ) Tevvab ve (lutfuyla kendilerine çok acıyan bir ) Rahim olarak bulurlar (Nisa süresi :64 )

    burada Peygamber efendimizden yardım istiyorlar. Ve Peygamber efendimizi şahit tutuyorlar. Peygamber efendimiz (Sallahu aleyhi ve sellem) ' de onların bağışlanması için dua ediyor.

    hadiste vereyim sana

    Ashabdan sahabelerde, bir suç işlediklerinde Hemen RasulAllah sav koşar;
    -Ey Allahın Rasulü, Biz Şöyle Şöyle Hata işledikbizim için Allaha Dua ette Mağfiret indirsin derlerdi
    (Sahih-i Buhari,Müslim Aff_44,Kütübi sitte)

    buyur sahabelerde Bidat işlemiş o zaman. haaa şimdi hemen bir kılıf bulup diyeceksin o Peygamber dir. Ama şuan Peygamber yok. onun varisleri Alimlerimiz var. hadislerde demiyormu. Benim ümmetimin alimleri İsrailoğullarının Peygamberleri gibidir diye. bizde Alimleri araya koyarız. gelip gidip Fatiha süresinde yalnız senden yardım isterizi buralara çekmeyin. orada ne anlatılmak isteniyor gidin bir tefsir kitabı okuyun. Allah katında mertebeler var. o Mertebelere Daha yakın olanları Aracı yapsan. Allaha onlarda senin için affedilmen için yönelse. daha çabuk bağışlanacagını Allah bildiriyor.

    ne kolay sizlerde bidat damgası vurmak böyle. Anne veya baba benim içinde Allaha dua et desen Bidat mı olacak. şu işlerim düzelsin Arkadaşlar sizlerden dua istiyorum desen bidat mı olacak. Anlamıyorum siz bu dini neye göre yaşıyorsunuz. Ayet hadis olmadan kafanıza göremi yorumluyorsunuz. her tarafınız çelişki olmuş.


  19. 09.Şubat.2012, 14:12
    10
    şükrü_01
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Nisan.2010
    Üye No: 74954
    Mesaj Sayısı: 42
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Çelişki sizde var asıl kardeş. ALLAH aşkına sadece senden şu yazdığının kanıtını istiyorum :
    ''Allaha onlarda senin için affedilmen için yönelse daha çabuk bağışlanacagını Allah bildiriyor ''
    Bu sözünün kanıtını istiyorum. Allah bildiriyor dediğine göre bir ayet olsa gerek lütfen bu ayeti bana verirmisiin? Bir ikincisi Al sana ayet demişsin ve ayette şu : ''Eğer gerçek onlar (günahlar işleyerek) nefislerine zulmettikleri zaman (Senin huzurunda tevbe etmek üzere sağlığında veya vefatından son ) sana gelseler ve Allahtan (af ve ) mağfiret dileseler , o resul de kendileri için bağışlanma talebinde bulunsa , elbette Allah'ı (tevbelerini çokça kabul eden bir ) Tevvab ve (lutfuyla kendilerine çok acıyan bir ) Rahim olarak bulurlar (Nisa süresi :64 )
    1) Sen bu ayetin baş tarafını niye vermiyosun
    2) Niye parantez içlerini sanki Ayetmiş gibi algılıyosun
    3) Ayetin aracılıkla uzaktan yakından ilgisi yok. Nefsine ve kafana göre yorumlarsan tabi senin verdiğin yorum sana göre doğru olur. Ayetin tamamını alalım :

    Zira biz her peygamberi, ancak Allah'ın izniyle ken-disine tâbi olunsun diye göndermişizdir. Eğer onlar, kendi kendilerine zulmettikten sonra, sana gelip Allah'tan bağışlan-ma dileselerdi; peygamber de onların bağışlanması için dua etseydi; Allah'ın tövbeleri kabul edici ve merhamet edici oldu-ğunu tereddütsüz görürlerdi.
    Ayet o kadar açıkkı nasıl oraya çektin bilmiyorum. Diyoki ayet biz her peygamberi ancak itaat edilsin diye gönderdik. Yani o dönemdeki insanlar sapıklık içindelerdi bizde peygamberler gönderdik ve itaat edilmelerini istedik. Eğer onlar zulumden sonra sana gelip ALLAHTAN BAĞIŞLANMA DİLESELERDİ '' ne demek isteniyo burda yani o dönemde Allahın resulu var, başka biat edecekleri kimse yok o yüzden peygambere gidiyo çünkü o Allahın elçisi siz ne anlıyosunuz ha bunlar peygambere gidiyosa şu andada peygamber yoksa bende şeyhimin yanına gidiyim .NE alaka ? Eğer Allah peygamber gönderdiyse onun yanına gidilir ve kendisi şahit tutulur af dilenirken. Eger peygamber yoksa Allah bize şah damarımızdan yakın , o uzakta değildir. Hiç bir aracıya gererk yok. Ayetin devamı : Peygamberde bağıslanmaları için dua etseydi. Yani peygamber onların affedilmesi için dua etseydi diyo . Dikkat edersen bağışlanma dilerken peygamberide aracı yapsalardı demiyo !! Peygamberde şefkatinden dolayı onlara dua etseydi Allah onların tevbesini kabul ederdi diyo . Şimdi ALLAH aşkına bu ayetin neresinde aracılık var. Nefsinize göre yorumlamayı bırakın şu ayetleri. Allaha hiç bir kimseyi aracı yapmayın. Allaha ortak koşmayın..

    Bu ayetin kapsamına ilk girenlerin önünde Peygamberimize kendileri adına af dilemesi fırsatı vardı. O fırsat geçti. Fakat yüce Allah'ın kapısı sürekli açık ve O'nun vaadi her zaman geçerlidir. Hiçbir zaman ne bu kapı kapanır ve ne de vaadin süresi dolar. Aracılara da hiç gerek yoktur..


  20. 09.Şubat.2012, 14:12
    10
    Çelişki sizde var asıl kardeş. ALLAH aşkına sadece senden şu yazdığının kanıtını istiyorum :
    ''Allaha onlarda senin için affedilmen için yönelse daha çabuk bağışlanacagını Allah bildiriyor ''
    Bu sözünün kanıtını istiyorum. Allah bildiriyor dediğine göre bir ayet olsa gerek lütfen bu ayeti bana verirmisiin? Bir ikincisi Al sana ayet demişsin ve ayette şu : ''Eğer gerçek onlar (günahlar işleyerek) nefislerine zulmettikleri zaman (Senin huzurunda tevbe etmek üzere sağlığında veya vefatından son ) sana gelseler ve Allahtan (af ve ) mağfiret dileseler , o resul de kendileri için bağışlanma talebinde bulunsa , elbette Allah'ı (tevbelerini çokça kabul eden bir ) Tevvab ve (lutfuyla kendilerine çok acıyan bir ) Rahim olarak bulurlar (Nisa süresi :64 )
    1) Sen bu ayetin baş tarafını niye vermiyosun
    2) Niye parantez içlerini sanki Ayetmiş gibi algılıyosun
    3) Ayetin aracılıkla uzaktan yakından ilgisi yok. Nefsine ve kafana göre yorumlarsan tabi senin verdiğin yorum sana göre doğru olur. Ayetin tamamını alalım :

    Zira biz her peygamberi, ancak Allah'ın izniyle ken-disine tâbi olunsun diye göndermişizdir. Eğer onlar, kendi kendilerine zulmettikten sonra, sana gelip Allah'tan bağışlan-ma dileselerdi; peygamber de onların bağışlanması için dua etseydi; Allah'ın tövbeleri kabul edici ve merhamet edici oldu-ğunu tereddütsüz görürlerdi.
    Ayet o kadar açıkkı nasıl oraya çektin bilmiyorum. Diyoki ayet biz her peygamberi ancak itaat edilsin diye gönderdik. Yani o dönemdeki insanlar sapıklık içindelerdi bizde peygamberler gönderdik ve itaat edilmelerini istedik. Eğer onlar zulumden sonra sana gelip ALLAHTAN BAĞIŞLANMA DİLESELERDİ '' ne demek isteniyo burda yani o dönemde Allahın resulu var, başka biat edecekleri kimse yok o yüzden peygambere gidiyo çünkü o Allahın elçisi siz ne anlıyosunuz ha bunlar peygambere gidiyosa şu andada peygamber yoksa bende şeyhimin yanına gidiyim .NE alaka ? Eğer Allah peygamber gönderdiyse onun yanına gidilir ve kendisi şahit tutulur af dilenirken. Eger peygamber yoksa Allah bize şah damarımızdan yakın , o uzakta değildir. Hiç bir aracıya gererk yok. Ayetin devamı : Peygamberde bağıslanmaları için dua etseydi. Yani peygamber onların affedilmesi için dua etseydi diyo . Dikkat edersen bağışlanma dilerken peygamberide aracı yapsalardı demiyo !! Peygamberde şefkatinden dolayı onlara dua etseydi Allah onların tevbesini kabul ederdi diyo . Şimdi ALLAH aşkına bu ayetin neresinde aracılık var. Nefsinize göre yorumlamayı bırakın şu ayetleri. Allaha hiç bir kimseyi aracı yapmayın. Allaha ortak koşmayın..

    Bu ayetin kapsamına ilk girenlerin önünde Peygamberimize kendileri adına af dilemesi fırsatı vardı. O fırsat geçti. Fakat yüce Allah'ın kapısı sürekli açık ve O'nun vaadi her zaman geçerlidir. Hiçbir zaman ne bu kapı kapanır ve ne de vaadin süresi dolar. Aracılara da hiç gerek yoktur..


  21. 09.Şubat.2012, 14:38
    11
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: bidatlar ve tarikatlar

    kardeş farkındasan hadisi şerif getirdim ve o ayetin tefsiri niteligindedir.

    Ashabdan sahabelerde, bir suç işlediklerinde Hemen RasulAllah sav koşar;
    -Ey Allahın Rasulü, Biz Şöyle Şöyle Hata işledikbizim için Allaha Dua ette Mağfiret indirsin derlerdi
    (Sahih-i Buhari,Müslim Aff_44,Kütübi sitte)

    farkındasan Ashaptan diyor. Yani sahabelerden suç işlediklerinde Peygamberimizin yanına koşar ve ona Allaha dua edipte kendilerinin bağışlanmasını isterlerdi. Kardeşim sen kendi kafana göre yorumluyorsun ayeti. ben ise Hadisi şeriflere göre Yorumluyorum. Sen kendine çekiyorsun. Ayeti görüyorsunda onun tefsirini yapan hadisi neden görmüyorsun onu çözemedim. Aracılık konusuna gelirsek. onun ben Yüzlerce delilini getirmişim.

    Ama sen diyorsan ben Tövbemi ederim bağışlanırım. Git et sana etme diyen olmadı ki zaten. Ama Birisinden Dua isteyenleride Allahın affetmesi için. Allah yanında makamı yüksek olanlardanda Allahın affetmesi için dua istemek Bidat demeyin.

    peki bende senden delil istiyorum bidat olduguna dair. fatiha süresini getireceksen. bende sana diyecegim tek laf. Doktora gitme ondan yardım isteme. hiç bir vesileye sarılma, Nasıl olsa Allah iyileştirir de. yani bir dert sıkıntı girdigi zaman neden doktora koşuyorsun yardım istiyorsun. seni iyileştiren doktormu Yoksa Allah mı. Hakikatte iyileştiren Allahtır. Ama doktor vesiledir.

    Kardeşim Dinimiz ayet Hadis dinidir. Mantık dini değildir. Mantıkla çözemeyiz. Ancak Ayet hadisleri anlamaya yarar akıl.


  22. 09.Şubat.2012, 14:38
    11
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    kardeş farkındasan hadisi şerif getirdim ve o ayetin tefsiri niteligindedir.

    Ashabdan sahabelerde, bir suç işlediklerinde Hemen RasulAllah sav koşar;
    -Ey Allahın Rasulü, Biz Şöyle Şöyle Hata işledikbizim için Allaha Dua ette Mağfiret indirsin derlerdi
    (Sahih-i Buhari,Müslim Aff_44,Kütübi sitte)

    farkındasan Ashaptan diyor. Yani sahabelerden suç işlediklerinde Peygamberimizin yanına koşar ve ona Allaha dua edipte kendilerinin bağışlanmasını isterlerdi. Kardeşim sen kendi kafana göre yorumluyorsun ayeti. ben ise Hadisi şeriflere göre Yorumluyorum. Sen kendine çekiyorsun. Ayeti görüyorsunda onun tefsirini yapan hadisi neden görmüyorsun onu çözemedim. Aracılık konusuna gelirsek. onun ben Yüzlerce delilini getirmişim.

    Ama sen diyorsan ben Tövbemi ederim bağışlanırım. Git et sana etme diyen olmadı ki zaten. Ama Birisinden Dua isteyenleride Allahın affetmesi için. Allah yanında makamı yüksek olanlardanda Allahın affetmesi için dua istemek Bidat demeyin.

    peki bende senden delil istiyorum bidat olduguna dair. fatiha süresini getireceksen. bende sana diyecegim tek laf. Doktora gitme ondan yardım isteme. hiç bir vesileye sarılma, Nasıl olsa Allah iyileştirir de. yani bir dert sıkıntı girdigi zaman neden doktora koşuyorsun yardım istiyorsun. seni iyileştiren doktormu Yoksa Allah mı. Hakikatte iyileştiren Allahtır. Ama doktor vesiledir.

    Kardeşim Dinimiz ayet Hadis dinidir. Mantık dini değildir. Mantıkla çözemeyiz. Ancak Ayet hadisleri anlamaya yarar akıl.


  23. 10.Şubat.2012, 12:54
    12
    medya03
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Şubat.2012
    Üye No: 94063
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: bidatlar ve tarikatlar

    kardeşlerim hepinze bilgileriniz için tşk ederim. şimdi şeyh ile peygamberi bir tutmayalım. peygamber efendimiz (s.a.) peygamberlerin en sonuncusu ve insanların şefaatcisidier. sahabiler gitmişler ondan dua istemişler peygamberimizin mucizesi şefaattir. inş. bizde şefaatine nail olalım. Allahla araya aracı konulmaması gerektiğini düşünyorum iş. Allah hidayet nasip etsin.

    ------------------------

    slamyolu kardeşim ismini bilmiyorum mutlaka takvası yüksek olan olan insanların duası makbuldür ama Allah bilir biz bikemeyiz kalpleri kardeşin kardeşe yaptığı duada makbuldür Allah bilir


  24. 10.Şubat.2012, 12:54
    12
    medya03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    kardeşlerim hepinze bilgileriniz için tşk ederim. şimdi şeyh ile peygamberi bir tutmayalım. peygamber efendimiz (s.a.) peygamberlerin en sonuncusu ve insanların şefaatcisidier. sahabiler gitmişler ondan dua istemişler peygamberimizin mucizesi şefaattir. inş. bizde şefaatine nail olalım. Allahla araya aracı konulmaması gerektiğini düşünyorum iş. Allah hidayet nasip etsin.

    ------------------------

    slamyolu kardeşim ismini bilmiyorum mutlaka takvası yüksek olan olan insanların duası makbuldür ama Allah bilir biz bikemeyiz kalpleri kardeşin kardeşe yaptığı duada makbuldür Allah bilir





+ Yorum Gönder
Git 124 Son