Konusunu Oylayın.: Bu doğru mu acaba?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Bu doğru mu acaba?
  1. 05.Şubat.2012, 12:44
    1
    metro44
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Ekim.2011
    Üye No: 91004
    Mesaj Sayısı: 77
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 23

    Bu doğru mu acaba?






    Bu doğru mu acaba? Mumsema Muhît isimli fıkıh kitabında yer aldığına göre Peygamber Efendimiz, ikindinin sünneti ile yatsının ilk dört rekât sünnetini devamlı olarak kılmamışlardır. Bazan dört kılmış, bazan iki kılmış, bazan da terk etmiş, hiç tkılmamışlardır. Buna göre sevabı hatırı için her zaman kılmak mümkündür. Fakat gerek vaktin müsait olduğu, gerekse müsaadesizliği zamanında hem ikindinin, hem de yatsının ilk sünnetini kılmamak insana bir mes’uliyet getirmez. Kılmayan günaha girmez, mes’ul olmaz. PEygamberimiz her zaman kılmadığı için, “kıllamak da tarirî sünnet” olarak kabul edilebilir. Bununla beraber 4-5 dakikalık bir zamanı da böyle sevaplı bir sünnet için her zaman ayırabiliriz, kılabiliriz.

    ALLAH (C.C) şimdiden razı olsun.


  2. 05.Şubat.2012, 12:44
    1
    metro44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Muhît isimli fıkıh kitabında yer aldığına göre Peygamber Efendimiz, ikindinin sünneti ile yatsının ilk dört rekât sünnetini devamlı olarak kılmamışlardır. Bazan dört kılmış, bazan iki kılmış, bazan da terk etmiş, hiç tkılmamışlardır. Buna göre sevabı hatırı için her zaman kılmak mümkündür. Fakat gerek vaktin müsait olduğu, gerekse müsaadesizliği zamanında hem ikindinin, hem de yatsının ilk sünnetini kılmamak insana bir mes’uliyet getirmez. Kılmayan günaha girmez, mes’ul olmaz. PEygamberimiz her zaman kılmadığı için, “kıllamak da tarirî sünnet” olarak kabul edilebilir. Bununla beraber 4-5 dakikalık bir zamanı da böyle sevaplı bir sünnet için her zaman ayırabiliriz, kılabiliriz.

    ALLAH (C.C) şimdiden razı olsun.

  3. 05.Şubat.2012, 13:11
    2
    bafralıemre
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Şubat.2010
    Üye No: 73031
    Mesaj Sayısı: 428
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 26

    Cevap: Bu doğru mu acaba?




    ikindi ve yatsını ilk sünnetleri gayri müekked sünnet olduğu için yazdıkların doğrudur


  4. 05.Şubat.2012, 13:11
    2
    Devamlı Üye



    ikindi ve yatsını ilk sünnetleri gayri müekked sünnet olduğu için yazdıkların doğrudur

  5. 05.Şubat.2012, 16:04
    3
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,246
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Bu doğru mu acaba?

    zaten hanefi literatüründe sünnet peygamberimizin mazereti olmaksızın kolay kolay terk etmediği şeylerdir.mesela yatsının ilk sünneti hanefide sünnet değil müstehap=menduptur.ikindinin sünneti de öyledir.


  6. 05.Şubat.2012, 16:04
    3
    Hadis Öğrencisi
    zaten hanefi literatüründe sünnet peygamberimizin mazereti olmaksızın kolay kolay terk etmediği şeylerdir.mesela yatsının ilk sünneti hanefide sünnet değil müstehap=menduptur.ikindinin sünneti de öyledir.

  7. 05.Şubat.2012, 16:42
    4
    تقاضا
    öğrenmeye devam..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Haziran.2011
    Üye No: 88127
    Mesaj Sayısı: 167
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 25

    Cevap: Bu doğru mu acaba?

    Hanefi mezhebinde sabah ile öğlenin ilk sünneti müekked ikindi ile yatsının ilk sünneti gayri müekked diye biliyorum.


  8. 05.Şubat.2012, 16:42
    4
    öğrenmeye devam..
    Hanefi mezhebinde sabah ile öğlenin ilk sünneti müekked ikindi ile yatsının ilk sünneti gayri müekked diye biliyorum.




+ Yorum Gönder