Konusunu Oylayın.: Kabir Azabı ve Yasın Suresı 52 Ayet'inin Tefsiri

5 üzerinden 4.63 | Toplam : 8 kişi
Kabir Azabı ve Yasın Suresı 52 Ayet'inin Tefsiri
  1. 17.Şubat.2016, 12:02
    13
    Misafir

    Cevap: Kabir Azabı ve Yasın Suresı 52 Ayet'inin Tefsiri

    reklam


    Cevap: Kabir Azabı ve Yasın Suresı 52 Ayet'inin Tefsiri isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Kabir Azabı ve Yasın Suresı 52 Ayet'inin Tefsiri
    Bidat ehli mağlup olmaya mahkumdur! Din nakil ile anlaşılır! ALLAH (C.C.) aklımızı kullanmamızı söylüyor ama Peygamber Efendimiz'in (S.A.V.) kuranı/dini açıklayan (tamamlayan/detaylandıran) hadisleri inkar edipte değil, hadisler ışığında aklımızı kullanarak hakkı batıldan ayıralım diye...
    1400 yıldır ümmetin geneli ehl-i sünnet iken bu yoldan sırf bilgisizlikten ve kendi bilgisizliğimizin farkında olmadan ''1400 yıldır ümmet yanlış yoldaymış" deyip sapmak KİBİR'den başka ne olabilir?! Hadisleri reddedip ''Kur'an yeter'' anlayışı Kur'an-a zıt bir anlayıştır. Bunu yapanlar kendilerini Efendimiz (S.A.V.) yerine koymaya çalıştıklarının ya farkında değiller (kalplerindeki KİBİR hastalığından dolayı) yada bilerek milleti saptırmaya çalışıyorlar!

    CENAB-I ALLAH niyeti kötü olanlara fırsat vermesin, niyeti kötü olmayanlara hidayet nasip etsin. Bizleride SIRAT-I MÜSTAKİM'DEN AYIRMASIN.


  2. 17.Şubat.2016, 12:02
    13
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    reklam


    Bidat ehli mağlup olmaya mahkumdur! Din nakil ile anlaşılır! ALLAH (C.C.) aklımızı kullanmamızı söylüyor ama Peygamber Efendimiz'in (S.A.V.) kuranı/dini açıklayan (tamamlayan/detaylandıran) hadisleri inkar edipte değil, hadisler ışığında aklımızı kullanarak hakkı batıldan ayıralım diye...
    1400 yıldır ümmetin geneli ehl-i sünnet iken bu yoldan sırf bilgisizlikten ve kendi bilgisizliğimizin farkında olmadan ''1400 yıldır ümmet yanlış yoldaymış" deyip sapmak KİBİR'den başka ne olabilir?! Hadisleri reddedip ''Kur'an yeter'' anlayışı Kur'an-a zıt bir anlayıştır. Bunu yapanlar kendilerini Efendimiz (S.A.V.) yerine koymaya çalıştıklarının ya farkında değiller (kalplerindeki KİBİR hastalığından dolayı) yada bilerek milleti saptırmaya çalışıyorlar!

    CENAB-I ALLAH niyeti kötü olanlara fırsat vermesin, niyeti kötü olmayanlara hidayet nasip etsin. Bizleride SIRAT-I MÜSTAKİM'DEN AYIRMASIN.


  3. 13.Nisan.2016, 00:00
    14
    Misafir

    Cevap: Kabir Azabı ve Yasın Suresı 52 Ayet'inin Tefsiri

    reklam


    Allah'ın adaletini insan adaletinden dahamı zayıf buluyorsunuz.Bugün insanlar bile mahkemeye çıkıp yargılanıp,suçlulukları kesinleşince cezalandırılıyorlar.Fatihada dediği gibi din günü hesapları sadece Allah soracaktır.İnsanlar bir araya gelip toplanıp sorgulanacaktır.O zaman suçlular cezalanacaktır.Bunun öncesinde kabirde bir sorgulama daha olacaksa bunu da siz yaparsınız artık.Allah'ın işine karışmak tamda budur işte.Hiç kimse suçluluğu Allah tarafından yargılanıp tescillenmeden suçlu değildir.İnsan öldüğünde fiş çekilmiştir ve elektrik artık yoktur.Çünkü beden olmadan hiç bir şey yoktur.Ne ruhlar,ne de hayaletler vardır.Bunlar hurafedir,insan üretimidir.İnsan anne karnında canlanır,algılar,koklar,duyar ve canlıdır.Can varsa ruh vardır.Bedende,hayati bir sistem iptal olunca enerji (ATP) üretimi biter ve hiç bir şey yoktur.Karanlık da değildir.Yoksunuz artık.Ancak farklı olarak bir ağacın meyvesinin çürüyüp gitmesi gibidir bu.Vücudun bir tohumu vardır ve Allah dilediği zaman ilk komutla(SÜRA üflenince) tohum filizlenip yaratılma tekrarlanacak.Bütün canlılar tekrar yaratılacaktır.(SÜRA tekrar üflenince)İnsanlar insanlar canlıdır ve anlamaya başlıyacak işte o zaman eyvah diyeceklerdir.İşte o zaman tekrar Allah'ın isteği ile herkes toplanıp hesapa çekilecektir.Ölüm ve tekrar dirilme zamanı herkes için aynıdır.Bin yıl önce ölende,bir saniye önce ölende aynı anda var olacaktır.Ölüm ve canlanma arası insan aklı için bir an bile olmayacaktır.Bütün canlılar için bir göz kırpması gibi olcaktır.Kimse kimseden önce yada sonra var olmayacaktır.Fakat Allah katında bu dirilme anlık değildir ve bir süreçtir.İnsan yokken tekrar canlanıp algılamaya ve anlamaya bedenin tamamen yaratılmasıyla başlayacaktır.Bedenle birlikte benlik oluşmuştur ve ruh işte budur.Ortalarda dolaşan bedensiz bir ruh yoktur.Bu bedenin uyumlu iletişimiyle beyinin algılaması ile alakalıdır.Beyine bilgi gitmiyorsa elektrik kesilmiştir.Hiç bir şekilde yoksunuz artık.


  4. 13.Nisan.2016, 00:00
    14
    ZÜLKARNEYN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ZÜLKARNEYN
    Misafir
    reklam


    Allah'ın adaletini insan adaletinden dahamı zayıf buluyorsunuz.Bugün insanlar bile mahkemeye çıkıp yargılanıp,suçlulukları kesinleşince cezalandırılıyorlar.Fatihada dediği gibi din günü hesapları sadece Allah soracaktır.İnsanlar bir araya gelip toplanıp sorgulanacaktır.O zaman suçlular cezalanacaktır.Bunun öncesinde kabirde bir sorgulama daha olacaksa bunu da siz yaparsınız artık.Allah'ın işine karışmak tamda budur işte.Hiç kimse suçluluğu Allah tarafından yargılanıp tescillenmeden suçlu değildir.İnsan öldüğünde fiş çekilmiştir ve elektrik artık yoktur.Çünkü beden olmadan hiç bir şey yoktur.Ne ruhlar,ne de hayaletler vardır.Bunlar hurafedir,insan üretimidir.İnsan anne karnında canlanır,algılar,koklar,duyar ve canlıdır.Can varsa ruh vardır.Bedende,hayati bir sistem iptal olunca enerji (ATP) üretimi biter ve hiç bir şey yoktur.Karanlık da değildir.Yoksunuz artık.Ancak farklı olarak bir ağacın meyvesinin çürüyüp gitmesi gibidir bu.Vücudun bir tohumu vardır ve Allah dilediği zaman ilk komutla(SÜRA üflenince) tohum filizlenip yaratılma tekrarlanacak.Bütün canlılar tekrar yaratılacaktır.(SÜRA tekrar üflenince)İnsanlar insanlar canlıdır ve anlamaya başlıyacak işte o zaman eyvah diyeceklerdir.İşte o zaman tekrar Allah'ın isteği ile herkes toplanıp hesapa çekilecektir.Ölüm ve tekrar dirilme zamanı herkes için aynıdır.Bin yıl önce ölende,bir saniye önce ölende aynı anda var olacaktır.Ölüm ve canlanma arası insan aklı için bir an bile olmayacaktır.Bütün canlılar için bir göz kırpması gibi olcaktır.Kimse kimseden önce yada sonra var olmayacaktır.Fakat Allah katında bu dirilme anlık değildir ve bir süreçtir.İnsan yokken tekrar canlanıp algılamaya ve anlamaya bedenin tamamen yaratılmasıyla başlayacaktır.Bedenle birlikte benlik oluşmuştur ve ruh işte budur.Ortalarda dolaşan bedensiz bir ruh yoktur.Bu bedenin uyumlu iletişimiyle beyinin algılaması ile alakalıdır.Beyine bilgi gitmiyorsa elektrik kesilmiştir.Hiç bir şekilde yoksunuz artık.


  5. 28.Nisan.2016, 06:13
    15
    Misafir

    Cevap: Kabir Azabı ve Yasın Suresı 52 Ayet'inin Tefsiri

    bu ayeti bende okuyunca kabinde azap yok anladim . cunki rahat bir yerden uyandığı. hatta uyku hali gibi bir hal anladim. ogun uyanınca bu hal ne diye kalkiyon . ve diyonki bizi kim uyandirdi. kabinde azap yok anladim .


  6. 28.Nisan.2016, 06:13
    15
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    bu ayeti bende okuyunca kabinde azap yok anladim . cunki rahat bir yerden uyandığı. hatta uyku hali gibi bir hal anladim. ogun uyanınca bu hal ne diye kalkiyon . ve diyonki bizi kim uyandirdi. kabinde azap yok anladim .


  7. 07.Temmuz.2016, 00:04
    16
    Misafir

    Cevap: Kabir Azabı ve Yasın Suresı 52 Ayet'inin Tefsiri

    Allah, (ölen) insanların ruhlarını öldüklerinde, ölmeyenlerinkini de uykularında alır. Ölümüne hükmettiklerinin ruhlarını tutar, diğerlerini belli bir süreye (ömürlerinin sonuna) kadar bırakır. Şüphesiz bunda düşünen bir toplum için elbette ibretler vardır. ZÜMER 42 HEsap gününün sahibi ALLAH TIR bir tane hesap günü vardır o da mahserdir.kabir azabı yoktur.ALLAH BİR SUCTAN ÖTÜRÜ İKİ KERE CEZA VERMEZ.


  8. 07.Temmuz.2016, 00:04
    16
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Allah, (ölen) insanların ruhlarını öldüklerinde, ölmeyenlerinkini de uykularında alır. Ölümüne hükmettiklerinin ruhlarını tutar, diğerlerini belli bir süreye (ömürlerinin sonuna) kadar bırakır. Şüphesiz bunda düşünen bir toplum için elbette ibretler vardır. ZÜMER 42 HEsap gününün sahibi ALLAH TIR bir tane hesap günü vardır o da mahserdir.kabir azabı yoktur.ALLAH BİR SUCTAN ÖTÜRÜ İKİ KERE CEZA VERMEZ.


  9. 25.Ocak.2017, 01:42
    17
    Misafir

    Yorum: Kabir Azabı ve Yasın Suresı 52 Ayet'inin Tefsiri

    soruyu soran arkadaşa birkaç cevap dışında tatmin edici cvp verilmemiş. hatta admin bile nasihat niteliğinde cvp vermiş. ama güzel şeyler yazmış.
    Arkadaşın sorusuna dikkat edin: ''eğer ki insanlar Kabir'de bir azab ile karşılastı ise, kendileri daha kıyamet kopmadan önce peygamberlerin dogru söylediğini öğrenmiş olması gerekmez mi? Bu durumda insanların Kabir'de hiç bir şey görmediği veya yasamadıgı sonucu ortaya cıkıyor.''

    ilahiyat fakültesi okurken bu ayette uygulanan sekte kuralı dolayısıyla benimde kafama takılmıştı. yani adam daha önce gerçeği kabirde tasdik ettiyse neden bu soruyu sorsun.
    hoş Mü'minun suresi 99. ve 100. ayetlerde kendisine ölüm gelen adam (önceki ve sonraki ayetler ile konu bütünlüğünden yola çıkarak, kafir) Rabb'nin huzuruna gelip dünyaya dönmeyi istediği fakat dirileceği güne kadar önünde berzah (engel) olduğundan bahsediliyor. yani adam henüz dirilmemiş, hatta gerçeği görmüş. 101. ayette sur'a üflenmesinden bahsediyor. o zaman bu adam kıyamet kopmadan önce Allah'ın huzurunda bunu söylüyor.

    peki o zaman Yasin suresindeki kafirlerin söylediği ile Mü'minun suresindeki kafir adamın söylediğine bakarak iki durumu birbiriyle nasıl bağdaştırıcaz. müteşabih işte.. gelde çık işin işinden...


  10. 25.Ocak.2017, 01:42
    17
    Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Erdem
    Misafir
    soruyu soran arkadaşa birkaç cevap dışında tatmin edici cvp verilmemiş. hatta admin bile nasihat niteliğinde cvp vermiş. ama güzel şeyler yazmış.
    Arkadaşın sorusuna dikkat edin: ''eğer ki insanlar Kabir'de bir azab ile karşılastı ise, kendileri daha kıyamet kopmadan önce peygamberlerin dogru söylediğini öğrenmiş olması gerekmez mi? Bu durumda insanların Kabir'de hiç bir şey görmediği veya yasamadıgı sonucu ortaya cıkıyor.''

    ilahiyat fakültesi okurken bu ayette uygulanan sekte kuralı dolayısıyla benimde kafama takılmıştı. yani adam daha önce gerçeği kabirde tasdik ettiyse neden bu soruyu sorsun.
    hoş Mü'minun suresi 99. ve 100. ayetlerde kendisine ölüm gelen adam (önceki ve sonraki ayetler ile konu bütünlüğünden yola çıkarak, kafir) Rabb'nin huzuruna gelip dünyaya dönmeyi istediği fakat dirileceği güne kadar önünde berzah (engel) olduğundan bahsediliyor. yani adam henüz dirilmemiş, hatta gerçeği görmüş. 101. ayette sur'a üflenmesinden bahsediyor. o zaman bu adam kıyamet kopmadan önce Allah'ın huzurunda bunu söylüyor.

    peki o zaman Yasin suresindeki kafirlerin söylediği ile Mü'minun suresindeki kafir adamın söylediğine bakarak iki durumu birbiriyle nasıl bağdaştırıcaz. müteşabih işte.. gelde çık işin işinden...


  11. 04.Mart.2017, 12:23
    18
    Misafir

    Yorum: Kabir Azabı ve Yasın Suresı 52 Ayet'inin Tefsiri

    Yine Yasin suresinde rivayete göre Habibi Neccar olduğu söylenen kişi öldükten sonra keşke Rabbimin bana neler lutfettiğini kavmim de bilseydi manasında sözü söylüyor.ama daha kıyamet kopmadı.demek ki sura üflenmeden önce imtihan bittiği için perdeler kalkıyor ve ahiret alemlerinin pencereleri açılıyor.henüz cennet ve cehennem hayatı başlamadığı için onların bir nevi numunesi olan bizim kabir hayatı dediğimiz hayatta Allah Cennet ve Cehennemin numunelerini yaşatmaya başlıyor.
    Diğer bir hikmeti ise kabir hayatında başlayan sorgu sual günahların bir kısmına kefaret olduğu için mahşer günü o büyük azaptan bir nevi azat ediliyor mümin kul.bu da Rahmet.


  12. 04.Mart.2017, 12:23
    18
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Yine Yasin suresinde rivayete göre Habibi Neccar olduğu söylenen kişi öldükten sonra keşke Rabbimin bana neler lutfettiğini kavmim de bilseydi manasında sözü söylüyor.ama daha kıyamet kopmadı.demek ki sura üflenmeden önce imtihan bittiği için perdeler kalkıyor ve ahiret alemlerinin pencereleri açılıyor.henüz cennet ve cehennem hayatı başlamadığı için onların bir nevi numunesi olan bizim kabir hayatı dediğimiz hayatta Allah Cennet ve Cehennemin numunelerini yaşatmaya başlıyor.
    Diğer bir hikmeti ise kabir hayatında başlayan sorgu sual günahların bir kısmına kefaret olduğu için mahşer günü o büyük azaptan bir nevi azat ediliyor mümin kul.bu da Rahmet.


  13. 27.Temmuz.2017, 20:28
    19
    Misafir

    Yorum: Kabir Azabı ve Yasın Suresı 52 Ayet'inin Tefsiri

    Çok doğru bir mantık yürütmüşsünüz.mumin 46. Ayeti kerimede geçen sabah akşam nara arz olunurlar ayetini nur suresinde 36. Ayette geçen allahın adının rifatlandırılmasına izin verdiği evler olan resulleri sabah akşam tekzb edenler damgalanır ve iflah olmazlar.herşeyin doğrusunu Allah bilir.bu kuran sırlarını meryemin nebatı Sayın Hasan Mezarcı Mücde kitabında açıklamıştır.nasibi olan baksın.Selam .


  14. 27.Temmuz.2017, 20:28
    19
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Çok doğru bir mantık yürütmüşsünüz.mumin 46. Ayeti kerimede geçen sabah akşam nara arz olunurlar ayetini nur suresinde 36. Ayette geçen allahın adının rifatlandırılmasına izin verdiği evler olan resulleri sabah akşam tekzb edenler damgalanır ve iflah olmazlar.herşeyin doğrusunu Allah bilir.bu kuran sırlarını meryemin nebatı Sayın Hasan Mezarcı Mücde kitabında açıklamıştır.nasibi olan baksın.Selam .


  15. 04.Aralık.2017, 12:15
    20
    Misafir

    Yorum: Kabir Azabı ve Yasın Suresı 52 Ayet'inin Tefsiri

    Ayette geçen "merkedine" uyku değildir.Araplar Narkoza hala merkid der...yani narkozlu bir uyku bu..azap olsada insan narkozluyken bişey hissetmez.ikincisi daha mahkeme kurulmamış,hesap görülmemişken ceza verilmesi akla pek yatmıyor


  16. 04.Aralık.2017, 12:15
    20
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ayette geçen "merkedine" uyku değildir.Araplar Narkoza hala merkid der...yani narkozlu bir uyku bu..azap olsada insan narkozluyken bişey hissetmez.ikincisi daha mahkeme kurulmamış,hesap görülmemişken ceza verilmesi akla pek yatmıyor





+ Yorum Gönder
Git İlk 12