Konusunu Oylayın.: Tenzihen mekruh nedir? Kuvvetli sünnetleri terketmek tahrimen mekruhmudur?

5 üzerinden 4.31 | Toplam : 16 kişi
Tenzihen mekruh nedir? Kuvvetli sünnetleri terketmek tahrimen mekruhmudur?
  1. 16.Ocak.2012, 20:49
    1
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Tenzihen mekruh nedir? Kuvvetli sünnetleri terketmek tahrimen mekruhmudur?






    Tenzihen mekruh nedir? Kuvvetli sünnetleri terketmek tahrimen mekruhmudur? Mumsema Dinde müekked, kuvvetli olmayan sünnetleri ve müstehabları yapmamak tenzîhen mekrûhtur.peki kuvvetli sünnetleri terketmek tahrimen mekruhmu oluyor bu durumda.bir türlü anlamadım bu işi ya.


  2. 16.Ocak.2012, 20:49
    1
    Hadis Öğrencisi



    Dinde müekked, kuvvetli olmayan sünnetleri ve müstehabları yapmamak tenzîhen mekrûhtur.peki kuvvetli sünnetleri terketmek tahrimen mekruhmu oluyor bu durumda.bir türlü anlamadım bu işi ya.


    Benzer Konular

    - Tahrimen mekruh nedir örnek vererek açıklayabilir misiniz?

    - Kerahet vakti namaz kılmak tenzihen mekruh mu tahrimen mekruh mu yoksa haram mıdır?

    - Tahrimen ve tenzihen mekruh örnekleri

    - Tahrimen Mekruh ile Haram arasındaki fark nedir ?

    - Tahrimen Mekruh ne demektir ? Haram dan farkı nedir ?

  3. 17.Ocak.2012, 10:53
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: tenzihen mekruh




    Alıntı
    Dinde müekked, kuvvetli olmayan sünnetleri ve müstehabları yapmamak tenzîhen mekrûhtur.peki kuvvetli sünnetleri terketmek tahrimen mekruhmu oluyor bu durumda.bir türlü anlamadım bu işi ya.
    MEKRÛH


    Sözlükte "mihnet, şiddet, şer, sevilmeyen" anlamlarına gelen mekrûh, dinî bir kavram olarak, Şâri' tarafından kesin ve bağlayıcı olmayan bir tarzda yapılmaması istenen fiil demektir.

    Bu tanım fakihlerin çoğunluğuna göredir. Hanefîler ise mekrûhu, tahrimen mekrûh ve tenzîhen mekrûh olmak üzere ikiye ayırırlar.

    Tahrîmen mekrûh, zannî bir delil ile kesin olarak yapılmaması istenen şeydir. Bu yasak aslında, haram gibi yapılmaması kesin ve bağlayıcı olarak istenmiştir. Ancak, bu talep haber-i vahit gibi sübut bakımından kesin olmayan bir delile dayandığından veya delaletindeki bir kapalılıktan dolayı haramlığı kesin olarak sabit olmamıştır. Bu sebeple Hanefîlerin açıklamış oldukları bu mekrûh türüne amelî haram da denilmiştir. Yani bu davranışların yapılması haram hükmündedir. Bunları işlemek, haram bir fiili işlemek gibi cezayı ve kınanmayı gerektirir; bunlardan uzak durmak ise övülmeyi ve sevabı müstelzimdir. Ancak inanç yönünden farklılık vardır; haram olmadığını söyleyen kimse kâfir olmaz. Meselâ, sigara içmek, erkeğin altın takması, ipek giymesi böyledir.

    Tenzîhen Mekrûh ise, Şâri'in bağlayıcı ve kesin olmayan bir tarzda yapılmamasını istediği fiildir. Başka bir ifadeyle, yapılmaması yapılmasından daha iyi olan davranıştır. Bu tür fiilleri işlemek cezâ ve kınamayı gerektirmez. Ancak bunlardan kaçınmak, övülmeyi ve sevabı gerektirir. Dinî salabeti olan, faziletli kişiler bundan kaçınırlar. Cemaate giden kimsenin soğan sarımsak yemesi, ikindi namazından sonra, kerahat vaktine kadar nafile namaz kılmak bu tür mekrûhtur.
    Diyanet kavramlar sözlüğü


  4. 17.Ocak.2012, 10:53
    2
    Moderatör



    Alıntı
    Dinde müekked, kuvvetli olmayan sünnetleri ve müstehabları yapmamak tenzîhen mekrûhtur.peki kuvvetli sünnetleri terketmek tahrimen mekruhmu oluyor bu durumda.bir türlü anlamadım bu işi ya.
    MEKRÛH


    Sözlükte "mihnet, şiddet, şer, sevilmeyen" anlamlarına gelen mekrûh, dinî bir kavram olarak, Şâri' tarafından kesin ve bağlayıcı olmayan bir tarzda yapılmaması istenen fiil demektir.

    Bu tanım fakihlerin çoğunluğuna göredir. Hanefîler ise mekrûhu, tahrimen mekrûh ve tenzîhen mekrûh olmak üzere ikiye ayırırlar.

    Tahrîmen mekrûh, zannî bir delil ile kesin olarak yapılmaması istenen şeydir. Bu yasak aslında, haram gibi yapılmaması kesin ve bağlayıcı olarak istenmiştir. Ancak, bu talep haber-i vahit gibi sübut bakımından kesin olmayan bir delile dayandığından veya delaletindeki bir kapalılıktan dolayı haramlığı kesin olarak sabit olmamıştır. Bu sebeple Hanefîlerin açıklamış oldukları bu mekrûh türüne amelî haram da denilmiştir. Yani bu davranışların yapılması haram hükmündedir. Bunları işlemek, haram bir fiili işlemek gibi cezayı ve kınanmayı gerektirir; bunlardan uzak durmak ise övülmeyi ve sevabı müstelzimdir. Ancak inanç yönünden farklılık vardır; haram olmadığını söyleyen kimse kâfir olmaz. Meselâ, sigara içmek, erkeğin altın takması, ipek giymesi böyledir.

    Tenzîhen Mekrûh ise, Şâri'in bağlayıcı ve kesin olmayan bir tarzda yapılmamasını istediği fiildir. Başka bir ifadeyle, yapılmaması yapılmasından daha iyi olan davranıştır. Bu tür fiilleri işlemek cezâ ve kınamayı gerektirmez. Ancak bunlardan kaçınmak, övülmeyi ve sevabı gerektirir. Dinî salabeti olan, faziletli kişiler bundan kaçınırlar. Cemaate giden kimsenin soğan sarımsak yemesi, ikindi namazından sonra, kerahat vaktine kadar nafile namaz kılmak bu tür mekrûhtur.
    Diyanet kavramlar sözlüğü


  5. 04.Ocak.2014, 11:18
    3
    Misafir

    Cevap: Tenzihen mekruh nedir? Kuvvetli sünnetleri terketmek tahrimen mekruhmudur?

    teşekkür ederim paylaşımlarınız çok güzel bu siteyi çok seviyorum dini bilgilerimi buradan alıyorum


  6. 04.Ocak.2014, 11:18
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    teşekkür ederim paylaşımlarınız çok güzel bu siteyi çok seviyorum dini bilgilerimi buradan alıyorum


  7. 02.Haziran.2016, 19:43
    4
    Misafir

    Cevap: Tenzihen mekruh nedir? Kuvvetli sünnetleri terketmek tahrimen mekruhmudur?

    Altınla ipek nasıl tahrimen mekruh oluyor, hadiste "Altın ve ipek ümmetimin erkeklerine haram kılındı" derken


  8. 02.Haziran.2016, 19:43
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Altınla ipek nasıl tahrimen mekruh oluyor, hadiste "Altın ve ipek ümmetimin erkeklerine haram kılındı" derken


  9. 03.Haziran.2016, 17:45
    5
    Şem'a
    YÖNETİCİ

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 677
    Mesaj Sayısı: 2,903
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 31
    Bulunduğu yer: dünya

    tenzihen mekruha örnekler

    Tenzihen mekruh örnekleri

    Hazret-i Ali’nin rivayetine göre, bir defasında Peygamberimiz (a.s.m.) ipek bir kumaşı sol eline, bir parça altını da sağ eline aldı. Sonra bunları elleriyle yukarı kaldırdı, orada bulunanlara gösterdi ve şöyle buyurdu:
    “Şu iki şey ümmetimin erkeklerine haram, kadınlarına helâldir.”
    İbni Mâce, Libas: 19.


  10. 03.Haziran.2016, 17:45
    5
    YÖNETİCİ
    Tenzihen mekruh örnekleri

    Hazret-i Ali’nin rivayetine göre, bir defasında Peygamberimiz (a.s.m.) ipek bir kumaşı sol eline, bir parça altını da sağ eline aldı. Sonra bunları elleriyle yukarı kaldırdı, orada bulunanlara gösterdi ve şöyle buyurdu:
    “Şu iki şey ümmetimin erkeklerine haram, kadınlarına helâldir.”
    İbni Mâce, Libas: 19.





+ Yorum Gönder