Konusunu Oylayın.: Babam beni sevdiğime vermiyor

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 9 kişi
Babam beni sevdiğime vermiyor
  1. 15.Ocak.2012, 15:01
    1
    muhurgozlum
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ocak.2012
    Üye No: 93475
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26

    Babam beni sevdiğime vermiyor






    Babam beni sevdiğime vermiyor Mumsema selamun aleykum benimde sevdiğim biri var 3 defa gelip istediler babam her defasında yok dedi olmaz sebebide benden büyük ablamın olması buna ragmen karşı taraf beklicez dediler onada müsade etmiyo beklemeyin oglunuzu evlendirin dedi her şekilde imkanlarımızı kısıtladı bi senemiz doldu ikna edemedik artık yoruldum çöktüm bu son zamanlarda sevdigim kişi kaçırmayı teklif etti kabul etmedim babam da nuh diyo peygamber demiyo napıyosak fayda etmiyo karşı tarafta illaki olacak diye baskıda tutuyolar beni vazgeçmiyolar benden yani vazgeçseler bile kabulüm ama yok kaçalım diye baskı yapıyolar bana napmam gerekiyo yardım edin bana arada kaldım artık mantıklı düşünemiyorum sanki yaşamıyorum öyle kuru bi bedene sahibim kim ne diyosa oraya yöneliyorum beynim sanki durmuş gibi yardımcı olursanız sevinirim selam ve dua ile..


  2. 15.Ocak.2012, 15:01
    1



    selamun aleykum benimde sevdiğim biri var 3 defa gelip istediler babam her defasında yok dedi olmaz sebebide benden büyük ablamın olması buna ragmen karşı taraf beklicez dediler onada müsade etmiyo beklemeyin oglunuzu evlendirin dedi her şekilde imkanlarımızı kısıtladı bi senemiz doldu ikna edemedik artık yoruldum çöktüm bu son zamanlarda sevdigim kişi kaçırmayı teklif etti kabul etmedim babam da nuh diyo peygamber demiyo napıyosak fayda etmiyo karşı tarafta illaki olacak diye baskıda tutuyolar beni vazgeçmiyolar benden yani vazgeçseler bile kabulüm ama yok kaçalım diye baskı yapıyolar bana napmam gerekiyo yardım edin bana arada kaldım artık mantıklı düşünemiyorum sanki yaşamıyorum öyle kuru bi bedene sahibim kim ne diyosa oraya yöneliyorum beynim sanki durmuş gibi yardımcı olursanız sevinirim selam ve dua ile..


    Benzer Konular

    - Babam beni sevdiğime vermiyor ne yapmamı tavsiye edersiniz?

    - Annem beni sevdiğime vermiyor

    - Ailem beni sevdiğime vermiyor ne yapmalıyım

    - Babam sevdiğime vermiyor ne yapmalıyım

    - Biz sehrin yerlisiyiz babam sırf köylüler diye beni sevdiğime vermiyor

  3. 15.Ocak.2012, 20:21
    2
    hasipusta
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Ocak.2012
    Üye No: 93213
    Mesaj Sayısı: 124
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 37

    Cevap: babam beni sevdigime vermiyor




    senin baban sen istedigin halde seni onlara vermiyorsa eyer seni isteyen kisinler dinden uzak veya kotu ayaklari icki kumar gibi kotu huylari varise vermiyorsa hak veririm fakat bunlar mevcut degilse baban sadece inadindan istemiyor ve vermiyorsa.. sen istihare namazi kil ve sonuclarina bak iyimi cikcak kotumu cikcak 1 kere ruya gormez sen 2 ci kez dene gormezsen en az 3 kere dene 3 cü kezde görmezsen buraya yaz sana baska bir tavsiyede bulunacam... ki eyer icten inanarak yapiyorsan mutlaka görürsün gördügün rüyayida unutmadan yaz buraya sana sonuc olarak bir aciklama yapariz ..


  4. 15.Ocak.2012, 20:21
    2
    hasipusta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    senin baban sen istedigin halde seni onlara vermiyorsa eyer seni isteyen kisinler dinden uzak veya kotu ayaklari icki kumar gibi kotu huylari varise vermiyorsa hak veririm fakat bunlar mevcut degilse baban sadece inadindan istemiyor ve vermiyorsa.. sen istihare namazi kil ve sonuclarina bak iyimi cikcak kotumu cikcak 1 kere ruya gormez sen 2 ci kez dene gormezsen en az 3 kere dene 3 cü kezde görmezsen buraya yaz sana baska bir tavsiyede bulunacam... ki eyer icten inanarak yapiyorsan mutlaka görürsün gördügün rüyayida unutmadan yaz buraya sana sonuc olarak bir aciklama yapariz ..


  5. 15.Ocak.2012, 23:51
    3
    Beyza34
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Ağustos.2011
    Üye No: 89270
    Mesaj Sayısı: 126
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 26

    Cevap: babam beni sevdigime vermiyor

    keşke beni de böyle seven olsa Rabbimden başka ne isterim Sağlık huzur mutluluğumuz yerinde olsun bir de böyle gerçekten seven olsun


  6. 15.Ocak.2012, 23:51
    3
    Beyza34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    keşke beni de böyle seven olsa Rabbimden başka ne isterim Sağlık huzur mutluluğumuz yerinde olsun bir de böyle gerçekten seven olsun


  7. 16.Ocak.2012, 13:06
    4
    gönülden_dile
    Aktive Olmamış Kullanıcı

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Kasım.2011
    Üye No: 91415
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 36

    Cevap: babam beni sevdigime vermiyor

    Muhakkak ki Allah sabredenlerle beraberdir..Sabırla ümitle dua etmeye devam et.Allah'ın Rahmeti sonsuzdur..hayırlısı neyse o olsun inşâAllah..


  8. 16.Ocak.2012, 13:06
    4
    gönülden_dile - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Aktive Olmamış Kullanıcı
    Muhakkak ki Allah sabredenlerle beraberdir..Sabırla ümitle dua etmeye devam et.Allah'ın Rahmeti sonsuzdur..hayırlısı neyse o olsun inşâAllah..


  9. 16.Ocak.2012, 14:25
    5
    muhurgozlum
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ocak.2012
    Üye No: 93475
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26
    yok çok şükür namazında niyazında temiz insanlar tek sebep benden bi yaş büyük ablamın olması kızım olmasaydı kesinlikle verirdim ama bu durumda vermem diyo başka sebep öne koymuyo ben sevdigim kişiye benden vazgeç babamı karşıma alamam dedim bana senden başkaıyla evlenmeyecem dedi böyle iki arada kalmışım ne babam yanaşıyo nede sevdigim kişi vazgeçiyo ailemden vazgeçebilseydim kaçardım ama yapamam ailemden olamam bunu düşünmek bile beni kahrediyo ben istihareye yatıcam bişeyler görürsem yazıcam inş.

    rabbim herkese böyle gönülden seveni nasip etsin ama böyle dertleri vermesin gerçekten çok zor ben bilseydim ailemle karşıkarşıya gelecem böyle durumlar yaşıyacam karşılaştıgımız gün onu reddederdim asla istemezdim çünkü her iki taraf arasında kalmak gerçekten çoook zor

    amin allah razı olsun..


  10. 16.Ocak.2012, 14:25
    5
    yok çok şükür namazında niyazında temiz insanlar tek sebep benden bi yaş büyük ablamın olması kızım olmasaydı kesinlikle verirdim ama bu durumda vermem diyo başka sebep öne koymuyo ben sevdigim kişiye benden vazgeç babamı karşıma alamam dedim bana senden başkaıyla evlenmeyecem dedi böyle iki arada kalmışım ne babam yanaşıyo nede sevdigim kişi vazgeçiyo ailemden vazgeçebilseydim kaçardım ama yapamam ailemden olamam bunu düşünmek bile beni kahrediyo ben istihareye yatıcam bişeyler görürsem yazıcam inş.

    rabbim herkese böyle gönülden seveni nasip etsin ama böyle dertleri vermesin gerçekten çok zor ben bilseydim ailemle karşıkarşıya gelecem böyle durumlar yaşıyacam karşılaştıgımız gün onu reddederdim asla istemezdim çünkü her iki taraf arasında kalmak gerçekten çoook zor

    amin allah razı olsun..


  11. 16.Ocak.2012, 23:12
    6
    hasipusta
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Ocak.2012
    Üye No: 93213
    Mesaj Sayısı: 124
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 37

    Cevap: babam beni sevdigime vermiyor

    istihare yap.....


  12. 16.Ocak.2012, 23:12
    6
    hasipusta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    istihare yap.....


  13. 16.Ocak.2012, 23:27
    7
    tekturk
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2009
    Üye No: 61589
    Mesaj Sayısı: 779
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 8
    Yaş: 39
    Bulunduğu yer: Tilburg/Hollanda

    Cevap: babam beni sevdigime vermiyor

    Atani ezip gecme , olacagina birak . Yoksa cok pisman olursun..
    Her ne sebep ile bir evliligin olduktan sonra , pisman olma durumun oldugu zaman , dondugunde seni kucaklayan bir ailen olmasi lazim...beni zamaninda ezip gectin diye seni kapidan yollayan degil..


  14. 16.Ocak.2012, 23:27
    7
    Devamlı Üye
    Atani ezip gecme , olacagina birak . Yoksa cok pisman olursun..
    Her ne sebep ile bir evliligin olduktan sonra , pisman olma durumun oldugu zaman , dondugunde seni kucaklayan bir ailen olmasi lazim...beni zamaninda ezip gectin diye seni kapidan yollayan degil..


  15. 17.Ocak.2012, 18:24
    8
    muhurgozlum
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ocak.2012
    Üye No: 93475
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26

    Cevap: babam beni sevdigime vermiyor

    isatihare yaptım rüyamda bizim oturdugumuz mahallede kendimi gördüm akşamın karanlıgıydı bi taziyede kalabalık bi şekilde oturuyoduk tanıdıgım kaç kişiyle benim oldugum yerin bi kaç metre ilerisi daha karanlıktı zifiri karanlıktı o karanlıga dogru gittim içine girdim ve uyandım...


  16. 17.Ocak.2012, 18:24
    8
    isatihare yaptım rüyamda bizim oturdugumuz mahallede kendimi gördüm akşamın karanlıgıydı bi taziyede kalabalık bi şekilde oturuyoduk tanıdıgım kaç kişiyle benim oldugum yerin bi kaç metre ilerisi daha karanlıktı zifiri karanlıktı o karanlıga dogru gittim içine girdim ve uyandım...


  17. 17.Ocak.2012, 18:31
    9
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    Cevap: babam beni sevdigime vermiyor

    Ailenin rızası olmadan olmaz kardeş. Sakın kaçma kardeş nikahta veli şarttır velisiz kıyılan nikah geçersizdir.


    velisiz nikahın uygun olmadığı


    1101- Ebû Musa (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: “Velisiz nikah asla caiz olmaz.” (Ebû Dâvûd: Nikah: 18; İbn Mâce, Nikah: 15)
    ž Tirmîzî: Bu konuda Âişe, İbn Abbâs, Ebû Hüreyre, Imrân b. Husayn ve Enes’den de hadis rivâyet edilmiştir.
    1102- Âişe (r.anha)’dan rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Hangi kadına velisinin izni olmaksızın nikah kıyılırsa onun nikahı batıldır onun nikahı batıldır onun nikahı batıldır. Şayet bu izinsiz nikahlanan kişi o kadınla beraber olursa kadın için mehir verilmesi gerekir. Bu kadının velileri işi halledemeyip ihtilafa düşerlerse, yetkili devlet adamı bu tür velisi olmayan kimselerin velisidir.” (İbn Mâce, Nikah: 15)
    ž Tirmîzî: Bu hadis hasendir. Yahya b. Saîd el Ensarî, Yahya b. Eyyûb ve Sûfyân es Sevrî ve pek çok hadis hafızı İbn Cüreyc’den bu hadisin benzerini rivâyet etmişlerdir.
    Tirmîzî: Ebû Musa’nın hadisinde ihtilaf vardır. Bu hadisi İsrail, Şüreyk b. Abdullah, Ebû Avâne, Züheyr b. Muaviye, Kays b. Rabi’, Ebû İshâk’tan, Bürde’den ve Ebû Musa’dan bize rivâyet etmişlerdir.
    Yine Esbat b. Muhammed, Zeyd b. Hubab ise Yunus b. ebî İshâk’tan, Ebû Bürde’den ve Ebû Musa’dan bize aktarmışlardır.
    Yine Ebû Ubeyde el Haddad, Yunus b. ebî İshâk’tan, Ebû Bürde’den Ebû Musa’dan benzerini rivâyet etmişler olup bu rivâyetlerinde “Ebû İshâk’ı” zikretmemişlerdir.
    Yine Yunus b. ebî İshâk, Ebû İshâk’tan, Ebû Bürde’den, Ebû Musa’dan aynı şekilde rivâyet etmişlerdir.
    Şu’be ve Sevrî; Ebû İshâk’tan ve Ebû Bürde’den “Velisiz hiçbir şekilde nikah olmaz” diye rivâyet edilmiştir. Sûfyân’ın bazı arkadaşları Ebû İshâk, Ebû Bürde ve Ebû Musa’dan rivâyet ederler ki bu sahih değildir.
    Tüm Ebû İshâk, Ebû Bürde, Ebû Musa’dan yapılan “Velisiz asla nikah sahih olmaz” rivâyetleri bence daha sahihtir. Bu hadisi Ebû İshâk’tan rivâyet edenlerin hepsinden daha sağlam ve daha kavrayışlı olan Sevrî ve Şu’be değişik zamanlarda Ebû İshâk’tan işitmişlerdir. Benim yanımda ötekilerin rivâyetleri daha uygundur. Çünkü Şu’be ve Sevrî bu hadisi Ebû İshâk’tan aynı anda işitmişlerdir.
    Bu olaya delil olabilecek bir hadiseyi Mahmûd b. Gaylân şöyle aktarır. Ebû Dâvûd’tan aktarıldığına göre, Şu’be şöyle haber vermiştir. Sûfyân es Sevrî’den işittim Ebû İshâk’a şöyle sormuştu: “Ebû Bürde’nin Rasûlullah (s.a.v.)’in velisiz hiçbir şekilde nikah olmaz dediğini kendisinden işittin mi? Ebû İshâk’ta “Evet” dedi.
    Bu hadis Şu’be ve Sevrî’nin, Mekhül’den aynı zamanda işittiklerine işaret ediyor. İsrail’in Ebû İshâk’tan rivâyeti sağlam ve güvenilirdir.
    Muhammed b. Müsenna’dan işittim şöyle diyordu: Abdurrahman b. Mehdî’den işittiğime göre, şöyle aktarıyordu: “Sevrî’nin Ebû İshâk’tan rivâyet ettiği hadislerden ne kaçırdımsa İsrail’e güvendiğimden dolayı kaçırmışımdır. Çünkü İsrail, Ebû İshâk’ın hadislerini daha sağlam olarak getirmiştir.”
    Tirmîzî: Âişe’nin bu konuda rivâyet ettiği “Velisiz hiçbir şekilde nikah olmaz” hadisi bence hasendir. İbn Cüreyc bu hadisi Süleyman b. Musa’dan, Zührî’den, Urve’den ve Âişe’den rivâyet etmişlerdir.
    Haccac b. Ertae ve Cafer b. Rabia, Zührî’den, urve’de ve Âişe’den rivâyet etmişlerdir.
    Yine Hişâm b. Urve babasından ve Âişe’den bu hadisin bir benzerini rivâyet etmiştir.
    Bazı hadisçiler Urve ve Âişe’den gelen Zührî hadisi hakkında söz etmişlerdir.
    İbn Cüreyc der ki: Sonra Zührî ile karşılaştığımda kendisine sordum rivâyet etmediğini söyledi ve pek hoş karşılamadı bu yönden hadis zayıf kabul edilmiştir.
    Yahya b. Main’in; Şöyle dediği nakledilir: Bu hadisi İbn Cüreyc’den sadece İsmail b. İbrahim zikretmiştir.
    Yahya b. Main: İsmail b. İbrahim’in, İbn Cüreyc’den işittiği bu şekilde değildir. O kendi notlarını Abdülmecid b. Abdulaziz b. ebû Revvâd’ın yazılarıyla karşılaştırarak düzeltmiş ve İbn Cüreyc’den hadis işitmemiştir. Diyor. Yahya; İsmail b. İbrahim’in, İbn Cüreyc’den rivâyetini zayıf kabul etmektedir.
    Peygamber (s.a.v.)’in “Velisiz hiçbir şekilde nikah olmaz” hadisi Peygamber (s.a.v.)’in ashabından Ömer b. el Hattâb, Ali b. ebî Tâlib, Abdullah b. Abbâs ve Ebû Hüreyre’nin de bulunduğu ilim adamları uygulamalarını bu hadisle yaparlar. Tabiin fıkıhçılarından da aynı şekilde rivâyet ederler; “Velisiz nikah olmaz” denilmiştir. Saîd b. Müseyyeb, Hasan el Basrî, Şüreyh, İbrahim Nehaî, Ömer b. Abdulaziz ve başkaları da bu görüştedirler. Sûfyân es Sevrî, Evzâî, Abdullah b. Mübarek, Mâlik, Şâfii, Ahmed ve İshâk’ta aynı kanaattedirler.


  18. 17.Ocak.2012, 18:31
    9
    Özel Üye
    Ailenin rızası olmadan olmaz kardeş. Sakın kaçma kardeş nikahta veli şarttır velisiz kıyılan nikah geçersizdir.


    velisiz nikahın uygun olmadığı


    1101- Ebû Musa (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: “Velisiz nikah asla caiz olmaz.” (Ebû Dâvûd: Nikah: 18; İbn Mâce, Nikah: 15)
    ž Tirmîzî: Bu konuda Âişe, İbn Abbâs, Ebû Hüreyre, Imrân b. Husayn ve Enes’den de hadis rivâyet edilmiştir.
    1102- Âişe (r.anha)’dan rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Hangi kadına velisinin izni olmaksızın nikah kıyılırsa onun nikahı batıldır onun nikahı batıldır onun nikahı batıldır. Şayet bu izinsiz nikahlanan kişi o kadınla beraber olursa kadın için mehir verilmesi gerekir. Bu kadının velileri işi halledemeyip ihtilafa düşerlerse, yetkili devlet adamı bu tür velisi olmayan kimselerin velisidir.” (İbn Mâce, Nikah: 15)
    ž Tirmîzî: Bu hadis hasendir. Yahya b. Saîd el Ensarî, Yahya b. Eyyûb ve Sûfyân es Sevrî ve pek çok hadis hafızı İbn Cüreyc’den bu hadisin benzerini rivâyet etmişlerdir.
    Tirmîzî: Ebû Musa’nın hadisinde ihtilaf vardır. Bu hadisi İsrail, Şüreyk b. Abdullah, Ebû Avâne, Züheyr b. Muaviye, Kays b. Rabi’, Ebû İshâk’tan, Bürde’den ve Ebû Musa’dan bize rivâyet etmişlerdir.
    Yine Esbat b. Muhammed, Zeyd b. Hubab ise Yunus b. ebî İshâk’tan, Ebû Bürde’den ve Ebû Musa’dan bize aktarmışlardır.
    Yine Ebû Ubeyde el Haddad, Yunus b. ebî İshâk’tan, Ebû Bürde’den Ebû Musa’dan benzerini rivâyet etmişler olup bu rivâyetlerinde “Ebû İshâk’ı” zikretmemişlerdir.
    Yine Yunus b. ebî İshâk, Ebû İshâk’tan, Ebû Bürde’den, Ebû Musa’dan aynı şekilde rivâyet etmişlerdir.
    Şu’be ve Sevrî; Ebû İshâk’tan ve Ebû Bürde’den “Velisiz hiçbir şekilde nikah olmaz” diye rivâyet edilmiştir. Sûfyân’ın bazı arkadaşları Ebû İshâk, Ebû Bürde ve Ebû Musa’dan rivâyet ederler ki bu sahih değildir.
    Tüm Ebû İshâk, Ebû Bürde, Ebû Musa’dan yapılan “Velisiz asla nikah sahih olmaz” rivâyetleri bence daha sahihtir. Bu hadisi Ebû İshâk’tan rivâyet edenlerin hepsinden daha sağlam ve daha kavrayışlı olan Sevrî ve Şu’be değişik zamanlarda Ebû İshâk’tan işitmişlerdir. Benim yanımda ötekilerin rivâyetleri daha uygundur. Çünkü Şu’be ve Sevrî bu hadisi Ebû İshâk’tan aynı anda işitmişlerdir.
    Bu olaya delil olabilecek bir hadiseyi Mahmûd b. Gaylân şöyle aktarır. Ebû Dâvûd’tan aktarıldığına göre, Şu’be şöyle haber vermiştir. Sûfyân es Sevrî’den işittim Ebû İshâk’a şöyle sormuştu: “Ebû Bürde’nin Rasûlullah (s.a.v.)’in velisiz hiçbir şekilde nikah olmaz dediğini kendisinden işittin mi? Ebû İshâk’ta “Evet” dedi.
    Bu hadis Şu’be ve Sevrî’nin, Mekhül’den aynı zamanda işittiklerine işaret ediyor. İsrail’in Ebû İshâk’tan rivâyeti sağlam ve güvenilirdir.
    Muhammed b. Müsenna’dan işittim şöyle diyordu: Abdurrahman b. Mehdî’den işittiğime göre, şöyle aktarıyordu: “Sevrî’nin Ebû İshâk’tan rivâyet ettiği hadislerden ne kaçırdımsa İsrail’e güvendiğimden dolayı kaçırmışımdır. Çünkü İsrail, Ebû İshâk’ın hadislerini daha sağlam olarak getirmiştir.”
    Tirmîzî: Âişe’nin bu konuda rivâyet ettiği “Velisiz hiçbir şekilde nikah olmaz” hadisi bence hasendir. İbn Cüreyc bu hadisi Süleyman b. Musa’dan, Zührî’den, Urve’den ve Âişe’den rivâyet etmişlerdir.
    Haccac b. Ertae ve Cafer b. Rabia, Zührî’den, urve’de ve Âişe’den rivâyet etmişlerdir.
    Yine Hişâm b. Urve babasından ve Âişe’den bu hadisin bir benzerini rivâyet etmiştir.
    Bazı hadisçiler Urve ve Âişe’den gelen Zührî hadisi hakkında söz etmişlerdir.
    İbn Cüreyc der ki: Sonra Zührî ile karşılaştığımda kendisine sordum rivâyet etmediğini söyledi ve pek hoş karşılamadı bu yönden hadis zayıf kabul edilmiştir.
    Yahya b. Main’in; Şöyle dediği nakledilir: Bu hadisi İbn Cüreyc’den sadece İsmail b. İbrahim zikretmiştir.
    Yahya b. Main: İsmail b. İbrahim’in, İbn Cüreyc’den işittiği bu şekilde değildir. O kendi notlarını Abdülmecid b. Abdulaziz b. ebû Revvâd’ın yazılarıyla karşılaştırarak düzeltmiş ve İbn Cüreyc’den hadis işitmemiştir. Diyor. Yahya; İsmail b. İbrahim’in, İbn Cüreyc’den rivâyetini zayıf kabul etmektedir.
    Peygamber (s.a.v.)’in “Velisiz hiçbir şekilde nikah olmaz” hadisi Peygamber (s.a.v.)’in ashabından Ömer b. el Hattâb, Ali b. ebî Tâlib, Abdullah b. Abbâs ve Ebû Hüreyre’nin de bulunduğu ilim adamları uygulamalarını bu hadisle yaparlar. Tabiin fıkıhçılarından da aynı şekilde rivâyet ederler; “Velisiz nikah olmaz” denilmiştir. Saîd b. Müseyyeb, Hasan el Basrî, Şüreyh, İbrahim Nehaî, Ömer b. Abdulaziz ve başkaları da bu görüştedirler. Sûfyân es Sevrî, Evzâî, Abdullah b. Mübarek, Mâlik, Şâfii, Ahmed ve İshâk’ta aynı kanaattedirler.


  19. 17.Ocak.2012, 18:33
    10
    muhurgozlum
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ocak.2012
    Üye No: 93475
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26
    haklısınız ama şuda var ileride bunun pişmanlıgını ya yaşarsam yanlış bi evliligim olursa hep ailemi suçlarım niye beni sevdigime vermediniz diye bunu demek istemiyorum hani ben başkasını severken bi başkasıyla nasıl bi evlilik yaparım bi korkumda bu ailemi dinlemekle ilerde keşke dinlemeseydimde gitseydim demek beni ürpertiyo şimdide gidersem eger onun pişmanlıgıda beni ürpertiyo niye aileme bunu yaptım yani sizin dediginiz gibi geri dönüşüm olursa arkamda olacak bi ailem olsun en azından o kapıyıda tamamen kapatmak istemiyorum yani saglıklı düşünemiyorum hangi tarafa yönelicegimi bilemiyorum...

    ben bilmiyodum velisiz nikahın geçersiz oldugunu allah razı olsun bilgilendirdiginiz için... yalnız böyle evlenenler çok aile rızası olmadan, ne yani hepsinin nikahları geçersizmi sayılıyo?


  20. 17.Ocak.2012, 18:33
    10
    haklısınız ama şuda var ileride bunun pişmanlıgını ya yaşarsam yanlış bi evliligim olursa hep ailemi suçlarım niye beni sevdigime vermediniz diye bunu demek istemiyorum hani ben başkasını severken bi başkasıyla nasıl bi evlilik yaparım bi korkumda bu ailemi dinlemekle ilerde keşke dinlemeseydimde gitseydim demek beni ürpertiyo şimdide gidersem eger onun pişmanlıgıda beni ürpertiyo niye aileme bunu yaptım yani sizin dediginiz gibi geri dönüşüm olursa arkamda olacak bi ailem olsun en azından o kapıyıda tamamen kapatmak istemiyorum yani saglıklı düşünemiyorum hangi tarafa yönelicegimi bilemiyorum...

    ben bilmiyodum velisiz nikahın geçersiz oldugunu allah razı olsun bilgilendirdiginiz için... yalnız böyle evlenenler çok aile rızası olmadan, ne yani hepsinin nikahları geçersizmi sayılıyo?


  21. 17.Ocak.2012, 19:44
    11
    tekturk
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2009
    Üye No: 61589
    Mesaj Sayısı: 779
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 8
    Yaş: 39
    Bulunduğu yer: Tilburg/Hollanda

    Cevap: babam beni sevdigime vermiyor

    Ruyani bir düsün , bak zifiri karanliga dogru gitmissin , bence uyarildin...
    Kacma fikrini aklindan cikar , herseyi oluruna birak , cunku nasip neyse eninde sonunda o olur...


  22. 17.Ocak.2012, 19:44
    11
    Devamlı Üye
    Ruyani bir düsün , bak zifiri karanliga dogru gitmissin , bence uyarildin...
    Kacma fikrini aklindan cikar , herseyi oluruna birak , cunku nasip neyse eninde sonunda o olur...


  23. 17.Ocak.2012, 20:03
    12
    hasipusta
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Ocak.2012
    Üye No: 93213
    Mesaj Sayısı: 124
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 37
    kardesim sen annen babani sözünü dinle istiharen senin bu kisiyle kacman hayirli degil diyor... allah c.c senin icin bu isin hayirli olmadigini söylüyor.... babanin sözünü dinle ve diyer ailelerle bagini kes bagini keski kaan karisip daha cok sikintiya girmeyesin... allah sana sabir versin iliskini kes irtibatini kes

    imamhatip safii mezhebinde velisiz nikah olmaz diyor ama hanefi mezhebinde bu degisiyor


  24. 17.Ocak.2012, 20:03
    12
    hasipusta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    kardesim sen annen babani sözünü dinle istiharen senin bu kisiyle kacman hayirli degil diyor... allah c.c senin icin bu isin hayirli olmadigini söylüyor.... babanin sözünü dinle ve diyer ailelerle bagini kes bagini keski kaan karisip daha cok sikintiya girmeyesin... allah sana sabir versin iliskini kes irtibatini kes

    imamhatip safii mezhebinde velisiz nikah olmaz diyor ama hanefi mezhebinde bu degisiyor





+ Yorum Gönder
Git 12 Son