Konusunu Oylayın.: Gayri Müslim Erkekle Evlilik - Mustafa islamoğlunun verdiği bu fetvası hakkında ne düşünüyorsunuz???

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Gayri Müslim Erkekle Evlilik - Mustafa islamoğlunun verdiği bu fetvası hakkında ne düşünüyorsunuz???
  1. 09.Ocak.2012, 01:43
    61
    berkehan
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Ekim.2010
    Üye No: 79359
    Mesaj Sayısı: 265
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 47

    Cevap: Gayri Müslim Erkekle Evlilik - Mustafa islamoğlunun verdiği bu fetvası hakkında ne düşünüyorsunuz???

    reklam


    Cevap: Gayri Müslim Erkekle Evlilik - Mustafa islamoğlunun verdiği bu fetvası hakkında ne düşünüyorsunuz??? altıncı sayfa yazısı mumsema.com Cevap: Gayri Müslim Erkekle Evlilik - Mustafa islamoğlunun verdiği bu fetvası hakkında ne düşünüyorsunuz???
    yazımı bir daha okursanız "siz" kelimesi için değil "suçlayabiliriz" kelimesinin çoğul olduğunu bir topluluğu ifade edeceğini görürsünüz.

    --------------

    El endulusi bu dercede savunmayın cübbeliyi sonra birisi çıkarda şeker hastası diye savunduğunuz adamın hertarafını sen nereden biliyorsun derse verecek cevap bulamazsınız bende suçlu çıkmaması için dua ediyorum çünkü tüm müslümanlar karalanacak ve siz sevenleri ne yaparsınız bilemiyorum


  2. 09.Ocak.2012, 01:43
    61
    berkehan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    yazımı bir daha okursanız "siz" kelimesi için değil "suçlayabiliriz" kelimesinin çoğul olduğunu bir topluluğu ifade edeceğini görürsünüz.

    --------------

    El endulusi bu dercede savunmayın cübbeliyi sonra birisi çıkarda şeker hastası diye savunduğunuz adamın hertarafını sen nereden biliyorsun derse verecek cevap bulamazsınız bende suçlu çıkmaması için dua ediyorum çünkü tüm müslümanlar karalanacak ve siz sevenleri ne yaparsınız bilemiyorum


  3. 09.Ocak.2012, 01:50
    62
    yeşil sancak
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Mart.2010
    Üye No: 74102
    Mesaj Sayısı: 170
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Gayri Müslim Erkekle Evlilik - Mustafa islamoğlunun verdiği bu fetvası hakkında ne düşünüyorsunuz???

    reklam


    Alıntı
    yazımı bir daha okursanız "siz" kelimesi için değil "suçlayabiliriz" kelimesinin çoğul olduğunu bir topluluğu ifade edeceğini görürsünüz.
    o zaman yarın ki işlerinizden bir tanesi türkçe dil bilgisi öğretmeni ne bu konuyu sormak olsun...


  4. 09.Ocak.2012, 01:50
    62
    yeşil sancak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    reklam


    Alıntı
    yazımı bir daha okursanız "siz" kelimesi için değil "suçlayabiliriz" kelimesinin çoğul olduğunu bir topluluğu ifade edeceğini görürsünüz.
    o zaman yarın ki işlerinizden bir tanesi türkçe dil bilgisi öğretmeni ne bu konuyu sormak olsun...


  5. 09.Ocak.2012, 02:18
    63
    berkehan
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Ekim.2010
    Üye No: 79359
    Mesaj Sayısı: 265
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 47

    Cevap: Gayri Müslim Erkekle Evlilik - Mustafa islamoğlunun verdiği bu fetvası hakkında ne düşünüyorsunuz???

    Hasipusta Kardeşim
    Cübbelinin akaidi bozan o kadar çok şeyi varki saymakla bitmez.Önceki iletimde bahsettiğim ayetleri yarım olarak sunarak vesile için delil göstermesi,hem flashtv de hem internet sitelerinde hemde kitaplarında mevcuttur.

    Önceki iletilerimde (ölülerden yardım isteme zavallılığı başlıklı konuda geçiyor bu bahsettiklerim) İslamyolu kardeşimize vesile için delil gösterilen maide suresini neden yarım olarak bize sunuyorlar vesileye delil olsun diye ancak tamamına bakınca vesilenin ne olduğu ortaya çıkıyor.Cübbeli de heryerde vesileye delil için maide suresinin tamamını okuyup bizlere sunmazlar hep yarısını delil gösterirler.İslamyolunun vesile delili olarak bize sunduğu maide suresi ve benim cevabımı aşşağıda kopyalıyorum.

    İslamyolunun kopyala yapıştır yaptığı iletisi

    Eğer şeyhin ruhaniyeti karşısında boyun eğmek bu ayet-i kerimeye aykırı olarak geliyorsa görülebiliyor ve şirk olarak değerlendiriliyorsa , burada bilerek veya bilmeyerek iki şey birbirine karıştırılıyor demektir..

    Allah-u Te'ala ' ya kulluk şu demektir:

    Cenab-ı Hak'ın biz kullarına yüklediği bütün mükellefiyetleri yerine getirmek , O'ndan başkasının hükmüne razı olmamak , yaratıcı ve Ma'bud olarak sadece O'nu görmek ve bunun icaplarına göre davranmak.


    Şeyhin ruhaniyeti karşısında boyun eğmek ise , bizi Yukarıda tarif ettiğimiz kulluğun gerçek sırrına ulaştıracak bir vasıtadan istifade etmekten başka birşey değildir.

    Kur'an-ı Kerim ' de

    '' Ey iman edenler ! Allah'tan ittika edin . O'na (yaklaşmaya) vesile arayın.... '' (Maide süresi : 35 )

    buyurmaktadır. Acaba buradaki '' Vesile '' nedir ?

    Bir kimsenin, arada hiç bir vasıta olmadan doğrudan Allah-u Te'ala ' nın rızasına ve sevgisine mazhar olması, o'na yakınlık etmesi mümkünmüdür ?

    Benim bu yoruma itirazım

    Birincisi "Şeyhin ruhaniyeti karşısında boyun eğmek" bu ne demek Allah aşkına böyle bir terim İslam tarihinin,İslam edebiyatının hangi döneminde geçiyor.Bunun ne olduğunu bilmiyorum.Kuranda böyle bişey var mı?Hadislerde var mı?Bilen varsa banada açıklarsa ne olduğunu öğrendiğim zaman belki cümleye cevap verebilirim.

    İkincisi "Allah a ulaşmak adına illaki bir vesile edinmek gerekir" fikrinde olanların sürekli delil olarak sundukları ayeti kerime Maide 35 tir.Ancak istedikleri manaya ulaşmak için ayetin işlerine gelen kısmını dile getirirler diğer yarısından bahsetmezler Maide 35 in tamamı şöyledir.

    Ey iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakının, O’na yaklaşmaya vesile arayın ve O’nun yolunda cihad edin ki kurtuluşa eresiniz.(Maide 35)

    Ayette apaçık görüldüğü gibi kastedilen vesile cihad tır.Yani şeyhler,efendiler,yatırlar,ölüler hiçbiri,hiçbiri sizleri Allah a ulaştıracak vesile değildir. Sadece Allah için onun uğrunda göstereceğiniz halis,samimi çabalarınız,çalışmalarınız,her alanda aklınıza gelen her şekilde Allah için yapacağınız cihad Allah a yaklaşmaya,cehennem azabından kurtulmaya vesiledir.

    Bunları konuyu anlamanız açısından buraya taşıdım.Ölüden yardım isteme zavallılığı konusundan beri devam eden bir tartışmadır bu oralarıda okursanız daha iyi anlaşılır ne demek istediklerimiz.

    Kader konusuna gelince

    İslamyolu kardeşimizin bize sunduğu video 1 dakika 4 saniyeliktir.Oysaki videonun tamamında bu konu 8 dakika 38 saniyede anlatılmaktadır.Yukarıda bahsettiğim maide surasinin yarım olarak sunulması gibi bu konuda yanlış anlaşılsın ve Mustafa İslamoğlu kaderi inkar ediyor denilebilsin diye video kırpılmış ve 1 dakika 4 saniyeye indirilmiş.Videonun tamamı aşşağıdadır buyrun seyredin kendiniz karar verin.



    İçtihat hatası diyelere ben zaten katılmıyorum.Pejo nun karalama kampanyasında sorduğu soruların birincisinde (nikah meselesi) verilen cevap son derece yerindedir.Gerekçelerini orada açıklamıştım.Orada siz olasaydınız bu babaya ne cevap verirdiniz diyede sormuştum.Mustafa İslamoğlu Hoca nın hatalı olduğunu söyleyen hiç kimse İslamoğlu hatalı doğrusu bu olmalıydı diyede bir cevap vermemiş o zaman niye İslamoğlu Hocaya iftira atıyorlar yanlış ictihat etmiş diye onuda siz söyleyebilirmisiniz.?

    Mezheplere gelince mezhepler ictihat hataları yüzünden ehli sünnet dışına çıkmadı.Aslında ehli sünnet mezhepler diye bir kavramda yoktur.Çünkü her mezhep bir sünneti taklit ederek çıkmıştır.Hiçbirinin "ben ehlisünnet değilim" gibi bir iddiası yoktur.Ne vardır o zaman.Sünni mezhepler vardır.Sünni demek sünnete uyan demekte değildir.Sünni yasal demektir.Yani çıktıkları ve yaşadıkları devrin iktidarının resmen kabul ettiği demektir.İktidarların siyasi sebepler yüzünden kabul etmediği mezheplerden yok olanlar vardır yada kendilerini kabul eden yerlerde yaşamaya devam etmişlerdir.

    Cennette kalma meselesinde de bakın Kuran daki bahsettiği ayete ne söylediğini anlarsınız.Birilerinin gazıyla bir müslüman diğerine buğz etmemeli.Her bilgiye kolayca ulaşabiliyoruz günümüzde azıcık bir araştırmayla doğruya ulaşmak varken hiç çaba göstermeden birbirimize buğz edersek doğru olurmu sizce?

    İnşallah açıklamalarımda derdimi anlatabilmişimdir.


  6. 09.Ocak.2012, 02:18
    63
    berkehan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Hasipusta Kardeşim
    Cübbelinin akaidi bozan o kadar çok şeyi varki saymakla bitmez.Önceki iletimde bahsettiğim ayetleri yarım olarak sunarak vesile için delil göstermesi,hem flashtv de hem internet sitelerinde hemde kitaplarında mevcuttur.

    Önceki iletilerimde (ölülerden yardım isteme zavallılığı başlıklı konuda geçiyor bu bahsettiklerim) İslamyolu kardeşimize vesile için delil gösterilen maide suresini neden yarım olarak bize sunuyorlar vesileye delil olsun diye ancak tamamına bakınca vesilenin ne olduğu ortaya çıkıyor.Cübbeli de heryerde vesileye delil için maide suresinin tamamını okuyup bizlere sunmazlar hep yarısını delil gösterirler.İslamyolunun vesile delili olarak bize sunduğu maide suresi ve benim cevabımı aşşağıda kopyalıyorum.

    İslamyolunun kopyala yapıştır yaptığı iletisi

    Eğer şeyhin ruhaniyeti karşısında boyun eğmek bu ayet-i kerimeye aykırı olarak geliyorsa görülebiliyor ve şirk olarak değerlendiriliyorsa , burada bilerek veya bilmeyerek iki şey birbirine karıştırılıyor demektir..

    Allah-u Te'ala ' ya kulluk şu demektir:

    Cenab-ı Hak'ın biz kullarına yüklediği bütün mükellefiyetleri yerine getirmek , O'ndan başkasının hükmüne razı olmamak , yaratıcı ve Ma'bud olarak sadece O'nu görmek ve bunun icaplarına göre davranmak.


    Şeyhin ruhaniyeti karşısında boyun eğmek ise , bizi Yukarıda tarif ettiğimiz kulluğun gerçek sırrına ulaştıracak bir vasıtadan istifade etmekten başka birşey değildir.

    Kur'an-ı Kerim ' de

    '' Ey iman edenler ! Allah'tan ittika edin . O'na (yaklaşmaya) vesile arayın.... '' (Maide süresi : 35 )

    buyurmaktadır. Acaba buradaki '' Vesile '' nedir ?

    Bir kimsenin, arada hiç bir vasıta olmadan doğrudan Allah-u Te'ala ' nın rızasına ve sevgisine mazhar olması, o'na yakınlık etmesi mümkünmüdür ?

    Benim bu yoruma itirazım

    Birincisi "Şeyhin ruhaniyeti karşısında boyun eğmek" bu ne demek Allah aşkına böyle bir terim İslam tarihinin,İslam edebiyatının hangi döneminde geçiyor.Bunun ne olduğunu bilmiyorum.Kuranda böyle bişey var mı?Hadislerde var mı?Bilen varsa banada açıklarsa ne olduğunu öğrendiğim zaman belki cümleye cevap verebilirim.

    İkincisi "Allah a ulaşmak adına illaki bir vesile edinmek gerekir" fikrinde olanların sürekli delil olarak sundukları ayeti kerime Maide 35 tir.Ancak istedikleri manaya ulaşmak için ayetin işlerine gelen kısmını dile getirirler diğer yarısından bahsetmezler Maide 35 in tamamı şöyledir.

    Ey iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakının, O’na yaklaşmaya vesile arayın ve O’nun yolunda cihad edin ki kurtuluşa eresiniz.(Maide 35)

    Ayette apaçık görüldüğü gibi kastedilen vesile cihad tır.Yani şeyhler,efendiler,yatırlar,ölüler hiçbiri,hiçbiri sizleri Allah a ulaştıracak vesile değildir. Sadece Allah için onun uğrunda göstereceğiniz halis,samimi çabalarınız,çalışmalarınız,her alanda aklınıza gelen her şekilde Allah için yapacağınız cihad Allah a yaklaşmaya,cehennem azabından kurtulmaya vesiledir.

    Bunları konuyu anlamanız açısından buraya taşıdım.Ölüden yardım isteme zavallılığı konusundan beri devam eden bir tartışmadır bu oralarıda okursanız daha iyi anlaşılır ne demek istediklerimiz.

    Kader konusuna gelince

    İslamyolu kardeşimizin bize sunduğu video 1 dakika 4 saniyeliktir.Oysaki videonun tamamında bu konu 8 dakika 38 saniyede anlatılmaktadır.Yukarıda bahsettiğim maide surasinin yarım olarak sunulması gibi bu konuda yanlış anlaşılsın ve Mustafa İslamoğlu kaderi inkar ediyor denilebilsin diye video kırpılmış ve 1 dakika 4 saniyeye indirilmiş.Videonun tamamı aşşağıdadır buyrun seyredin kendiniz karar verin.



    İçtihat hatası diyelere ben zaten katılmıyorum.Pejo nun karalama kampanyasında sorduğu soruların birincisinde (nikah meselesi) verilen cevap son derece yerindedir.Gerekçelerini orada açıklamıştım.Orada siz olasaydınız bu babaya ne cevap verirdiniz diyede sormuştum.Mustafa İslamoğlu Hoca nın hatalı olduğunu söyleyen hiç kimse İslamoğlu hatalı doğrusu bu olmalıydı diyede bir cevap vermemiş o zaman niye İslamoğlu Hocaya iftira atıyorlar yanlış ictihat etmiş diye onuda siz söyleyebilirmisiniz.?

    Mezheplere gelince mezhepler ictihat hataları yüzünden ehli sünnet dışına çıkmadı.Aslında ehli sünnet mezhepler diye bir kavramda yoktur.Çünkü her mezhep bir sünneti taklit ederek çıkmıştır.Hiçbirinin "ben ehlisünnet değilim" gibi bir iddiası yoktur.Ne vardır o zaman.Sünni mezhepler vardır.Sünni demek sünnete uyan demekte değildir.Sünni yasal demektir.Yani çıktıkları ve yaşadıkları devrin iktidarının resmen kabul ettiği demektir.İktidarların siyasi sebepler yüzünden kabul etmediği mezheplerden yok olanlar vardır yada kendilerini kabul eden yerlerde yaşamaya devam etmişlerdir.

    Cennette kalma meselesinde de bakın Kuran daki bahsettiği ayete ne söylediğini anlarsınız.Birilerinin gazıyla bir müslüman diğerine buğz etmemeli.Her bilgiye kolayca ulaşabiliyoruz günümüzde azıcık bir araştırmayla doğruya ulaşmak varken hiç çaba göstermeden birbirimize buğz edersek doğru olurmu sizce?

    İnşallah açıklamalarımda derdimi anlatabilmişimdir.


  7. 09.Ocak.2012, 02:24
    64
    El-Endulusi
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Ocak.2012
    Üye No: 93110
    Mesaj Sayısı: 26
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Gayri Müslim Erkekle Evlilik - Mustafa islamoğlunun verdiği bu fetvası hakkında ne düşünüyorsunuz???

    Isin boyutlari farklidir. Bizim savunmamiz gunahsiz manasinda degildir. Herkesin gunahi vardir. Fakat bir tezgah kurulmustur zaten Hocamizda bunu onceden haberde vermistir. Her tarafini bilmemize gerek yok seker hastaligini iyi biliriz neyin yapilip neyin yapilamayacaginida.


  8. 09.Ocak.2012, 02:24
    64
    El-Endulusi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Isin boyutlari farklidir. Bizim savunmamiz gunahsiz manasinda degildir. Herkesin gunahi vardir. Fakat bir tezgah kurulmustur zaten Hocamizda bunu onceden haberde vermistir. Her tarafini bilmemize gerek yok seker hastaligini iyi biliriz neyin yapilip neyin yapilamayacaginida.


  9. 09.Ocak.2012, 02:33
    65
    berkehan
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Ekim.2010
    Üye No: 79359
    Mesaj Sayısı: 265
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 47

    Cevap: Gayri Müslim Erkekle Evlilik - Mustafa islamoğlunun verdiği bu fetvası hakkında ne düşünüyorsunuz???

    İnşallah dediğiniz gibidir.Ben de daha öncede söyledim dua ediyorum dediğin gibi olması ve aklanması için.


  10. 09.Ocak.2012, 02:33
    65
    berkehan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    İnşallah dediğiniz gibidir.Ben de daha öncede söyledim dua ediyorum dediğin gibi olması ve aklanması için.


  11. 09.Ocak.2012, 02:42
    66
    El-Endulusi
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Ocak.2012
    Üye No: 93110
    Mesaj Sayısı: 26
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Gayri Müslim Erkekle Evlilik - Mustafa islamoğlunun verdiği bu fetvası hakkında ne düşünüyorsunuz???

    Eyvallah dualar karsiliklidir.


  12. 09.Ocak.2012, 02:42
    66
    El-Endulusi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Eyvallah dualar karsiliklidir.


  13. 09.Ocak.2012, 02:48
    67
    berkehan
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Ekim.2010
    Üye No: 79359
    Mesaj Sayısı: 265
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 47

    Cevap: Gayri Müslim Erkekle Evlilik - Mustafa islamoğlunun verdiği bu fetvası hakkında ne düşünüyorsunuz???

    Eyvallah sağolsın.


  14. 09.Ocak.2012, 02:48
    67
    berkehan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Eyvallah sağolsın.


  15. 09.Ocak.2012, 05:48
    68
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Gayri Müslim Erkekle Evlilik - Mustafa islamoğlunun verdiği bu fetvası hakkında ne düşünüyorsunuz???

    Alıntı
    Cübbelinin akaidi bozan o kadar çok şeyi varki saymakla bitmez
    bu iftirana cevap ver kanıt ver. Kader konusundada getirdigim deliller kendi kitabındada var ben sana oradaki yazıyıda buldum. yav adam kabul etmiyor sizler zorla kabul ettiriyorsunuz. Mustafa islamoğlu bile duysa bunu sana fırçayı çeker. hiçmi ilim meclisi türkiyedeki alimlerin yazdıgı reddiye kitabını okumadın orada daha detaylı bilgiler var.

    Neyse ben senden cübbeli Ahmet hoca nın itikatta ne yapmış hata yanlış sözlerini istiyorum buyur. okadar çokta varmış diyorsun bekliyorum. yayınladıgın videoya bakamıyorum şuan sonra bakacam onada. baksamda birşey değişmez zaten. bir kere dedigini kendisi halada savunuyor. vesile konusundada git Arap ehli sünnet Alimlerin vehabbilere yaptıgı reddiye kitabına bak onlarda maide süresini delil getirmişler. şeyhler neden vesile olmasın onu anlamıyorum.


  16. 09.Ocak.2012, 05:48
    68
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Cübbelinin akaidi bozan o kadar çok şeyi varki saymakla bitmez
    bu iftirana cevap ver kanıt ver. Kader konusundada getirdigim deliller kendi kitabındada var ben sana oradaki yazıyıda buldum. yav adam kabul etmiyor sizler zorla kabul ettiriyorsunuz. Mustafa islamoğlu bile duysa bunu sana fırçayı çeker. hiçmi ilim meclisi türkiyedeki alimlerin yazdıgı reddiye kitabını okumadın orada daha detaylı bilgiler var.

    Neyse ben senden cübbeli Ahmet hoca nın itikatta ne yapmış hata yanlış sözlerini istiyorum buyur. okadar çokta varmış diyorsun bekliyorum. yayınladıgın videoya bakamıyorum şuan sonra bakacam onada. baksamda birşey değişmez zaten. bir kere dedigini kendisi halada savunuyor. vesile konusundada git Arap ehli sünnet Alimlerin vehabbilere yaptıgı reddiye kitabına bak onlarda maide süresini delil getirmişler. şeyhler neden vesile olmasın onu anlamıyorum.


  17. 09.Ocak.2012, 11:15
    69
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Gayri Müslim Erkekle Evlilik - Mustafa islamoğlunun verdiği bu fetvası hakkında ne düşünüyorsunuz???

    Alıntı
    USTA gelip makinenin ayarlarını bozsada, eğer o makinenin ayarlarını yine yerine getirebiliyor isek, İşverenle USTA arasındaki anlaşma ve münasebeti biz bilemeyiz Makine önümüzde, çalışırız, çalıştırırız, nasibimiz kadarını çıkartırız mesuliyetimiz bundan ibarettir Yoksa ne işverenin işine, nede USTA'nın fiiline söz edicilerden asla olmayız
    Hammadun Hocam bitirici vuruşu yapmışsınız. Allah razı olsun. Dualarımızı, ibadetlerimizi eksiğiyle kusuruyla kabul etsin inşallah.



  18. 09.Ocak.2012, 11:15
    69
    Devamlı Üye
    Alıntı
    USTA gelip makinenin ayarlarını bozsada, eğer o makinenin ayarlarını yine yerine getirebiliyor isek, İşverenle USTA arasındaki anlaşma ve münasebeti biz bilemeyiz Makine önümüzde, çalışırız, çalıştırırız, nasibimiz kadarını çıkartırız mesuliyetimiz bundan ibarettir Yoksa ne işverenin işine, nede USTA'nın fiiline söz edicilerden asla olmayız
    Hammadun Hocam bitirici vuruşu yapmışsınız. Allah razı olsun. Dualarımızı, ibadetlerimizi eksiğiyle kusuruyla kabul etsin inşallah.



  19. 09.Ocak.2012, 12:52
    70
    hasipusta
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Ocak.2012
    Üye No: 93213
    Mesaj Sayısı: 124
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 37

    Cevap: Gayri Müslim Erkekle Evlilik - Mustafa islamoğlunun verdiği bu fetvası hakkında ne düşünüyorsunuz???

    kader hakkinde cok aciklama yapabilirim bende ama neyse tartismayi uzatmanin bir manasida yok cunku uzayacak tartismada ne sen benim fikrimi degistirebilirsin neden ben senin fikrini degistirebilirim sende de bende bu benlik kibiri oldukca bu is cok zor onun icin allah yalnis olanimiza hidayet etsin bizi dogru yola getirsin selametle


  20. 09.Ocak.2012, 12:52
    70
    hasipusta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    kader hakkinde cok aciklama yapabilirim bende ama neyse tartismayi uzatmanin bir manasida yok cunku uzayacak tartismada ne sen benim fikrimi degistirebilirsin neden ben senin fikrini degistirebilirim sende de bende bu benlik kibiri oldukca bu is cok zor onun icin allah yalnis olanimiza hidayet etsin bizi dogru yola getirsin selametle


  21. 09.Ocak.2012, 15:28
    71
    El-Endulusi
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Ocak.2012
    Üye No: 93110
    Mesaj Sayısı: 26
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Gayri Müslim Erkekle Evlilik - Mustafa islamoğlunun verdiği bu fetvası hakkında ne düşünüyorsunuz???

    Iman sartlarindan biri olan kader konusunda Ehli Sunnet alimlerinin gorusleri bellidir. Bunu takip edip etmemek insanlarin secimidir, fazla uzatmaya gerek yoktur. Yalniz su var Cubbeli Ahmet Hocamizin itikat konusunda ne hatasi varsa bende merak ediyorum. Kendisi her zaman soyler Ehli Sunnete aykiri bir lafim sozum varsa benide elestirin ve reddiye yapin.


  22. 09.Ocak.2012, 15:28
    71
    El-Endulusi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Iman sartlarindan biri olan kader konusunda Ehli Sunnet alimlerinin gorusleri bellidir. Bunu takip edip etmemek insanlarin secimidir, fazla uzatmaya gerek yoktur. Yalniz su var Cubbeli Ahmet Hocamizin itikat konusunda ne hatasi varsa bende merak ediyorum. Kendisi her zaman soyler Ehli Sunnete aykiri bir lafim sozum varsa benide elestirin ve reddiye yapin.


  23. 09.Ocak.2012, 16:05
    72
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Alıntı
    Ey iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakının, O’na yaklaşmaya vesile arayın ve O’nun yolunda cihad edin ki kurtuluşa eresiniz.(Maide 35)

    Ayette apaçık görüldüğü gibi kastedilen vesile cihad tır.Yani şeyhler,efendiler,yatırlar,ölüler hiçbiri,hiçbiri sizleri Allah a ulaştıracak vesile değildir. Sadece Allah için onun uğrunda göstereceğiniz halis,samimi çabalarınız,çalışmalarınız,her alanda aklınıza gelen her şekilde Allah için yapacağınız cihad Allah a yaklaşmaya,cehennem azabından kurtulmaya vesiledir.
    ne demek istiyorsun. ya işte sen kafana göre yorumluyorsun. Kardeş orada kocaman ve demiş sonra cihat demiş. bağlantı kopmuş anlıyormusun. sen kafana göre Ayet yorumlarsan ortalık böyle karışır. al sana İbni kesir tefsirinden bir kısım alıntı yapayım yok ben ondan daha alimim diyorsan. ne diyeyim sana ben. bak şimdi senin anlamadıgın ayetin açıklamasını tefsir Alimimiz İbni kesir nasıl yapmış..

    ----------------------------------------------------------------------------------

    Allah Teâlâ; mü'min kullarına kendinden korkmalarını emrediyor. Takva kelimesi itâatlâ birleşince; haramlardan kaçınmak, yasakları terketmek mânasına gelir. Nitekim âyetin devamında «ve ona yaklaşmak için yol arayın.» Duyuruluyor. Süfyân es-Sevrî der ki: Bize Ebu Talha... İbn Abbâs'tan nakletti ki; burdaki «vesileden» maksad, yaklaşmadır. Mücâhid, Ebu Vâil, Hasan, Katâde, Abdullah İbn Kesîr, Süddî ve İbn Zeyd de böyle derler. Katâde de der ki: Allah'a itaat ederek ve O'nun hoşlanacağı amelleri yaparak O'na yaklaşın, demektir. İbn Zeyd bu âyeti şu şekilde okur : ( *L-^J\

    Vesile^ kendisiyle maksadın elde edilmesine ulaşılan şeydir. Ayrıca vesile, cennetteki en yüce konakta (asılı olan) bir bayraktır ki; burası Rasûlullah (s.a.) m konağı ve cennetteki yurdudur. Burası cennetin Arş'a en yakın olan yeridir. Buhârî'nin Sahîh'inde Mu-hammed İbn Münkedîr kanalıyla Câbir İbn Abdullah'tan nakledilir ki; Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuş : Kim ki ezan sesini işittiğinde «ey, bu tamamlanmış çağrının ve eda edilen namazın sahibi olan Allahım, Muhammed'e vesile ve fazilet ver ve onu kendisine vaad ettiğin övülen makama gönder» derse; muhakkak ona kıyamet gününde şefaat erişir. Müslim'in Sahîhi'nde de Kâ'b İbn Alkame kanalıyla Abdullah îbn Amr İbn Âs'dan nakledilir ki; o, Rasûlullah (s.a.) in şöyle buyurduğunu işitmiş : Siz, müezzini duyduğunuz zaman, onun dediği gibi deyin. Sonra bana salavât getirin. Çünkü kim, benim üzerime salavât getirirse, Allah ona on salavât getirir. Sonra benim için vesile isteyin. Çünkü o, cennette bir konaktır. Ve yalnızca Allah'ın kullarından bir kulunun olacaktır. Ben, o kul olmayı isterim. Kim, benim için vesileyi isterse ona şefaat erişir. İmâm Ahmed İbn Hanbel der ki: Bize Abdürrezzâk... Ebu Hüreyre (r.a.)den nakletti ki, Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuş : Bana salavât-ı şerife getirdiğiniz zaman; benim için vesileyi isteyin. Ey Allah'ın Rasûlü, vesile nedir? denilince; o, cennette en üstün derecedir. Oraya ancak bir kişi girer. Ve ben, o kişi olmak isterim, buyurmuş. Tirmizî bu hadîsi, Bündâr kanalıyla... Kâ'b'dan rivayet eder. Sonra, bu hadîs garîbtir, der. Çünkü Kâ'b ma'rûf bir râvî değildir. Leys İbn Ebu. Süleym'den başka kimsenin Kâ'b'dan hadîs rivayet ettiğini bilmiyorum, diye ekler. Ebu Bekr İbn Merdûyeh der ki: Bize Abdülbâkî İbn Kânî... Ebu Hüreyre'den merfû' olarak nakletti ki; Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuş : Bana salavât-ı şerîfe getirin. Ve benim için Allah'tan vestte isteyin. Rasûlullah'a; vesîle nedir? diye suâl edildi. O da; vesîle cennette bir derecedir. Oraya bir tek kişi erişir. Ben, o kişi olmak isterim, diye karşılık verdi Hafız Taberânî der ki: Bize Ahmed îbn Ali.;. Abdullah İbn Abbâs'tan nakletti ki; Rasûlullah (s.a.), şöyle buyurmuştur : Benim için Allah'tan vesileyi isteyiniz. Çünkü dünyada hangi kul, benim için vesîle isterse; ben, kıyamet gününde onun şahidi —veya şefaatçisi— olurum. Sonra Taberânî der ki: Bu hadîsi, îbn Ebu Zi'b'den Mûsâ İbn A'yün'den başka kimse rivayet etmemiştir. İbn Merdûyeh de aynı hadîsi Muhammed İbn Ali kanalıyla Muhammed İbn Amr İbn ^Atâ'dan nakleder. îbn Merdûyeh kendi isnâdıyla Umâre İbn Gaziyye kanalıyla Mûsâ İbn Verdân'dan nakleder ki; o, Ebu Saîd el-Hudrî'nin şöyle dediğini işitmiş : Rasûlullah (s.a.) buyurdu ki: Vesîle, Allah katında bir derecedir ki, onun üstünde derece yoktur. Allah'tan bana yaratıkları için vesîle vermesini isteyin. İbn Merdûyeh iki ayrı tarîkle Abdülhamîd îbn Bahr'den... Hz. Ali'nin, Rasûlullah (s.a.) dan şöyle naklettiğini rivayet eder : Cennette vesîle adı verilen bir derece vardır. Siz Allah'tan istediğiniz zaman, benim için vesîle isteyiniz. Orada bulunanlar dediler ki: Ey Allah'ın Rasûlü, seninle beraber orada kim oturur? O, Ali, Fâtı-ma, Hasan ve Hüseyn diye karşılık verdi. Bu hadîs bu şekliyle garîb ve münkerdir.


    yazımın tamamı nedense cıkmadı.


    Alıntı
    Mezheplere gelince mezhepler ictihat hataları yüzünden ehli sünnet dışına çıkmadı.Aslında ehli sünnet mezhepler diye bir kavramda yoktur.Çünkü her mezhep bir sünneti taklit ederek çıkmıştır.Hiçbirinin "ben ehlisünnet değilim" gibi bir iddiası yoktur.Ne vardır o zaman.Sünni mezhepler vardır.Sünni demek sünnete uyan demekte değildir.Sünni yasal demektir.Yani çıktıkları ve yaşadıkları devrin iktidarının resmen kabul ettiği demektir.İktidarların siyasi sebepler yüzünden kabul etmediği mezheplerden yok olanlar vardır yada kendilerini kabul eden yerlerde yaşamaya devam etmişlerdir.
    Kardeş sen bu kaynakları nerden buluyorsun Allah için. ve burada ne demek istiyorsun..


  24. 09.Ocak.2012, 16:05
    72
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Ey iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakının, O’na yaklaşmaya vesile arayın ve O’nun yolunda cihad edin ki kurtuluşa eresiniz.(Maide 35)

    Ayette apaçık görüldüğü gibi kastedilen vesile cihad tır.Yani şeyhler,efendiler,yatırlar,ölüler hiçbiri,hiçbiri sizleri Allah a ulaştıracak vesile değildir. Sadece Allah için onun uğrunda göstereceğiniz halis,samimi çabalarınız,çalışmalarınız,her alanda aklınıza gelen her şekilde Allah için yapacağınız cihad Allah a yaklaşmaya,cehennem azabından kurtulmaya vesiledir.
    ne demek istiyorsun. ya işte sen kafana göre yorumluyorsun. Kardeş orada kocaman ve demiş sonra cihat demiş. bağlantı kopmuş anlıyormusun. sen kafana göre Ayet yorumlarsan ortalık böyle karışır. al sana İbni kesir tefsirinden bir kısım alıntı yapayım yok ben ondan daha alimim diyorsan. ne diyeyim sana ben. bak şimdi senin anlamadıgın ayetin açıklamasını tefsir Alimimiz İbni kesir nasıl yapmış..

    ----------------------------------------------------------------------------------

    Allah Teâlâ; mü'min kullarına kendinden korkmalarını emrediyor. Takva kelimesi itâatlâ birleşince; haramlardan kaçınmak, yasakları terketmek mânasına gelir. Nitekim âyetin devamında «ve ona yaklaşmak için yol arayın.» Duyuruluyor. Süfyân es-Sevrî der ki: Bize Ebu Talha... İbn Abbâs'tan nakletti ki; burdaki «vesileden» maksad, yaklaşmadır. Mücâhid, Ebu Vâil, Hasan, Katâde, Abdullah İbn Kesîr, Süddî ve İbn Zeyd de böyle derler. Katâde de der ki: Allah'a itaat ederek ve O'nun hoşlanacağı amelleri yaparak O'na yaklaşın, demektir. İbn Zeyd bu âyeti şu şekilde okur : ( *L-^J\

    Vesile^ kendisiyle maksadın elde edilmesine ulaşılan şeydir. Ayrıca vesile, cennetteki en yüce konakta (asılı olan) bir bayraktır ki; burası Rasûlullah (s.a.) m konağı ve cennetteki yurdudur. Burası cennetin Arş'a en yakın olan yeridir. Buhârî'nin Sahîh'inde Mu-hammed İbn Münkedîr kanalıyla Câbir İbn Abdullah'tan nakledilir ki; Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuş : Kim ki ezan sesini işittiğinde «ey, bu tamamlanmış çağrının ve eda edilen namazın sahibi olan Allahım, Muhammed'e vesile ve fazilet ver ve onu kendisine vaad ettiğin övülen makama gönder» derse; muhakkak ona kıyamet gününde şefaat erişir. Müslim'in Sahîhi'nde de Kâ'b İbn Alkame kanalıyla Abdullah îbn Amr İbn Âs'dan nakledilir ki; o, Rasûlullah (s.a.) in şöyle buyurduğunu işitmiş : Siz, müezzini duyduğunuz zaman, onun dediği gibi deyin. Sonra bana salavât getirin. Çünkü kim, benim üzerime salavât getirirse, Allah ona on salavât getirir. Sonra benim için vesile isteyin. Çünkü o, cennette bir konaktır. Ve yalnızca Allah'ın kullarından bir kulunun olacaktır. Ben, o kul olmayı isterim. Kim, benim için vesileyi isterse ona şefaat erişir. İmâm Ahmed İbn Hanbel der ki: Bize Abdürrezzâk... Ebu Hüreyre (r.a.)den nakletti ki, Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuş : Bana salavât-ı şerife getirdiğiniz zaman; benim için vesileyi isteyin. Ey Allah'ın Rasûlü, vesile nedir? denilince; o, cennette en üstün derecedir. Oraya ancak bir kişi girer. Ve ben, o kişi olmak isterim, buyurmuş. Tirmizî bu hadîsi, Bündâr kanalıyla... Kâ'b'dan rivayet eder. Sonra, bu hadîs garîbtir, der. Çünkü Kâ'b ma'rûf bir râvî değildir. Leys İbn Ebu. Süleym'den başka kimsenin Kâ'b'dan hadîs rivayet ettiğini bilmiyorum, diye ekler. Ebu Bekr İbn Merdûyeh der ki: Bize Abdülbâkî İbn Kânî... Ebu Hüreyre'den merfû' olarak nakletti ki; Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuş : Bana salavât-ı şerîfe getirin. Ve benim için Allah'tan vestte isteyin. Rasûlullah'a; vesîle nedir? diye suâl edildi. O da; vesîle cennette bir derecedir. Oraya bir tek kişi erişir. Ben, o kişi olmak isterim, diye karşılık verdi Hafız Taberânî der ki: Bize Ahmed îbn Ali.;. Abdullah İbn Abbâs'tan nakletti ki; Rasûlullah (s.a.), şöyle buyurmuştur : Benim için Allah'tan vesileyi isteyiniz. Çünkü dünyada hangi kul, benim için vesîle isterse; ben, kıyamet gününde onun şahidi —veya şefaatçisi— olurum. Sonra Taberânî der ki: Bu hadîsi, îbn Ebu Zi'b'den Mûsâ İbn A'yün'den başka kimse rivayet etmemiştir. İbn Merdûyeh de aynı hadîsi Muhammed İbn Ali kanalıyla Muhammed İbn Amr İbn ^Atâ'dan nakleder. îbn Merdûyeh kendi isnâdıyla Umâre İbn Gaziyye kanalıyla Mûsâ İbn Verdân'dan nakleder ki; o, Ebu Saîd el-Hudrî'nin şöyle dediğini işitmiş : Rasûlullah (s.a.) buyurdu ki: Vesîle, Allah katında bir derecedir ki, onun üstünde derece yoktur. Allah'tan bana yaratıkları için vesîle vermesini isteyin. İbn Merdûyeh iki ayrı tarîkle Abdülhamîd îbn Bahr'den... Hz. Ali'nin, Rasûlullah (s.a.) dan şöyle naklettiğini rivayet eder : Cennette vesîle adı verilen bir derece vardır. Siz Allah'tan istediğiniz zaman, benim için vesîle isteyiniz. Orada bulunanlar dediler ki: Ey Allah'ın Rasûlü, seninle beraber orada kim oturur? O, Ali, Fâtı-ma, Hasan ve Hüseyn diye karşılık verdi. Bu hadîs bu şekliyle garîb ve münkerdir.


    yazımın tamamı nedense cıkmadı.


    Alıntı
    Mezheplere gelince mezhepler ictihat hataları yüzünden ehli sünnet dışına çıkmadı.Aslında ehli sünnet mezhepler diye bir kavramda yoktur.Çünkü her mezhep bir sünneti taklit ederek çıkmıştır.Hiçbirinin "ben ehlisünnet değilim" gibi bir iddiası yoktur.Ne vardır o zaman.Sünni mezhepler vardır.Sünni demek sünnete uyan demekte değildir.Sünni yasal demektir.Yani çıktıkları ve yaşadıkları devrin iktidarının resmen kabul ettiği demektir.İktidarların siyasi sebepler yüzünden kabul etmediği mezheplerden yok olanlar vardır yada kendilerini kabul eden yerlerde yaşamaya devam etmişlerdir.
    Kardeş sen bu kaynakları nerden buluyorsun Allah için. ve burada ne demek istiyorsun..





+ Yorum Gönder
Git İlk 3567 Son