Konusunu Oylayın.: Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek ve imanın varlığından şüphe etmek

5 üzerinden 3.67 | Toplam : 3 kişi
Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek ve imanın varlığından şüphe etmek
  1. 04.Ocak.2012, 05:00
    1
    bir-insan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Ocak.2012
    Üye No: 93140
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek ve imanın varlığından şüphe etmek






    Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek ve imanın varlığından şüphe etmek Mumsema Ben din kitaplarında okuduğuma göre, bir insan bir söz ile küfre girebilir ve kafir olabilir. Ve bu nedenle hemen imanını tazelemesi gerekir.

    Hatta bir insan farkına bile varmadan küfre düşürücü bir söz söylemiş olabilir ve bu nedenle bir günde aklına gelince arada bir imanını tazelemesi gerekir.

    Bir Hadis-i Şerif meali de şöyledir: (Öyle bir zaman gelir ki, kişinin imanı gider de haberi olmaz. Halbuki ondan, gömleğin çıktığı gibi, iman çıkmış olur.) [Deylemi]

    Bir de okuduklarıma göre doğru bir imana sahip olmak için "imanım var mı yok mu" diye düşünmemeli, şüphe etmemeli, "kesinlikle imanım var" demelidir yazıyor. Yani "İmanım var mı yok mu" diye şüphe eden kimsenin de imanı gidiyor.

    Fakat ben tam olarak anlamıyorum, hem "küfre sebeb olan bir iş yapmışsam" diye iman tazelemek gerektiği bildiriliyor, hem de hiç bir zaman imanının varlığından şüphe etmemek gerektiği bildirliyor.

    Zaten "küfre sebeb olan bir iş yapmışsam" diye iman tazelemek, bazen imanın varlığından şüphe edip "şu an imanım gitmiş olabilir ve Kelime-i Şehadet getirerek tekrar imana geleyim" diye iman tazelemek ile aynı değil mi?

    Bir de imanının varlığından şüphe etmeyen bir kimse, neden "küfre sebeb olan bir iş yapmış olabilirim" diye imanını tazeliyor? O kişi zaten imanının varlığından emin değil mi?

    Bana işte böyle vesveseler geliyor.
    Bana hemen hemen her an her saniye "olur ya küfre düşürücü bi iş yapmışsam" diye veya "ya şu yaptığım iş küfür ise? Ya şu söylediğim söz küfür ise?" gibi düşünceler geliyor ve ben de Kelime-i Tevhid ve Kelime-i Şehadet getiriyorum (imanımı tazeliyorum).

    Fakat tam Kelime-i Tevhid ve Kelime-i Şehadet getirirken bu kez de "sen imanın yok mu da Kelime-i Tevhid ve Kelime-i Şehadet getiriyorsun? İmanın varsa getirme, çünkü zaten imanın var. Getirdiğinde göre demek ki sen imanının varlığından emin değilsin, yani şüphe içindesin, imanının varlığından şüphe eden de kafir olduğuna göre sen de bir kafirsin" diye düşünceler geliyor. Bu düşünceler beni korkutuyor ve tekrar Kelime-i Tevhid ve Şehadet getiriyorum.

    Böylece bu vesveselerden dolayı, bir kere Kelime-i Tevhid veya Şehadet getirdim mi tekrar tekrar tekrar tekrar getirmeye başlıyorum (yani takılıyorum, başlacağım bir işe zor başlıyorum).

    Hatta bazen bu vesveseler gelir de gene takılırım diye Kelime-i Tevhid ve Şehadet getirmeye korkar bile oluyorum.

    Bilenlere 2 sorum olacak:
    "Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek" ev "imanın varlığından şüphe etmek" arasındaki fark nedir?

    Bu vesveseli hallerden nasıl kurtulabilirim?


    Bana yardımcı olursanız çok sevinirim, sağolun.


  2. 04.Ocak.2012, 05:00
    1
    bir-insan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Ben din kitaplarında okuduğuma göre, bir insan bir söz ile küfre girebilir ve kafir olabilir. Ve bu nedenle hemen imanını tazelemesi gerekir.

    Hatta bir insan farkına bile varmadan küfre düşürücü bir söz söylemiş olabilir ve bu nedenle bir günde aklına gelince arada bir imanını tazelemesi gerekir.

    Bir Hadis-i Şerif meali de şöyledir: (Öyle bir zaman gelir ki, kişinin imanı gider de haberi olmaz. Halbuki ondan, gömleğin çıktığı gibi, iman çıkmış olur.) [Deylemi]

    Bir de okuduklarıma göre doğru bir imana sahip olmak için "imanım var mı yok mu" diye düşünmemeli, şüphe etmemeli, "kesinlikle imanım var" demelidir yazıyor. Yani "İmanım var mı yok mu" diye şüphe eden kimsenin de imanı gidiyor.

    Fakat ben tam olarak anlamıyorum, hem "küfre sebeb olan bir iş yapmışsam" diye iman tazelemek gerektiği bildiriliyor, hem de hiç bir zaman imanının varlığından şüphe etmemek gerektiği bildirliyor.

    Zaten "küfre sebeb olan bir iş yapmışsam" diye iman tazelemek, bazen imanın varlığından şüphe edip "şu an imanım gitmiş olabilir ve Kelime-i Şehadet getirerek tekrar imana geleyim" diye iman tazelemek ile aynı değil mi?

    Bir de imanının varlığından şüphe etmeyen bir kimse, neden "küfre sebeb olan bir iş yapmış olabilirim" diye imanını tazeliyor? O kişi zaten imanının varlığından emin değil mi?

    Bana işte böyle vesveseler geliyor.
    Bana hemen hemen her an her saniye "olur ya küfre düşürücü bi iş yapmışsam" diye veya "ya şu yaptığım iş küfür ise? Ya şu söylediğim söz küfür ise?" gibi düşünceler geliyor ve ben de Kelime-i Tevhid ve Kelime-i Şehadet getiriyorum (imanımı tazeliyorum).

    Fakat tam Kelime-i Tevhid ve Kelime-i Şehadet getirirken bu kez de "sen imanın yok mu da Kelime-i Tevhid ve Kelime-i Şehadet getiriyorsun? İmanın varsa getirme, çünkü zaten imanın var. Getirdiğinde göre demek ki sen imanının varlığından emin değilsin, yani şüphe içindesin, imanının varlığından şüphe eden de kafir olduğuna göre sen de bir kafirsin" diye düşünceler geliyor. Bu düşünceler beni korkutuyor ve tekrar Kelime-i Tevhid ve Şehadet getiriyorum.

    Böylece bu vesveselerden dolayı, bir kere Kelime-i Tevhid veya Şehadet getirdim mi tekrar tekrar tekrar tekrar getirmeye başlıyorum (yani takılıyorum, başlacağım bir işe zor başlıyorum).

    Hatta bazen bu vesveseler gelir de gene takılırım diye Kelime-i Tevhid ve Şehadet getirmeye korkar bile oluyorum.

    Bilenlere 2 sorum olacak:
    "Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek" ev "imanın varlığından şüphe etmek" arasındaki fark nedir?

    Bu vesveseli hallerden nasıl kurtulabilirim?


    Bana yardımcı olursanız çok sevinirim, sağolun.


    Benzer Konular

    - Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek" ve "imanın varlığından şüphe etmek" aras

    - Surekli küfre düşme şüphesi

    - Küfre düşme korkusu

    - Peygamberlere iman etmek onları tasdik etmek imanın şartıdır

    - Allahın varlığından şüphe gelmeye başladı çok kötü oluyorum

  3. 07.Ocak.2012, 01:53
    2
    qnqster
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Aralık.2011
    Üye No: 92997
    Mesaj Sayısı: 48
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 24
    Bulunduğu yer: izmir

    Cevap: Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek ev imanın varlığından şüphe etmek - ve bu konuda vesveselerim




    cok güzel bir konuya değilmisin bende böyle bir konu acıcaktm lutfen bilenler yazzsın


  4. 07.Ocak.2012, 01:53
    2
    Üye



    cok güzel bir konuya değilmisin bende böyle bir konu acıcaktm lutfen bilenler yazzsın


  5. 18.Ocak.2012, 22:48
    3
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek ev imanın varlığından şüphe etmek - ve bu konuda vesveselerim

    Abdest almak, nur üstüne nur'dur. Zira imanın yarısı temizlik.....

    Namaz kılmak, nur üstüne nur'dur. Zira ibadet imanın diğer yarısı.

    İkisi bir araya geldiğinde, hem kelime-i tevhit, hem kelime-i şehadet ve hemde ibadetle taatle birlikte birlikte imanı bütünlemektir. Ta ki; bizi kötü fiillerden korusunda, üzerimizde bir yük olarak hükmünü sürdürmesin.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  6. 18.Ocak.2012, 22:48
    3
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Abdest almak, nur üstüne nur'dur. Zira imanın yarısı temizlik.....

    Namaz kılmak, nur üstüne nur'dur. Zira ibadet imanın diğer yarısı.

    İkisi bir araya geldiğinde, hem kelime-i tevhit, hem kelime-i şehadet ve hemde ibadetle taatle birlikte birlikte imanı bütünlemektir. Ta ki; bizi kötü fiillerden korusunda, üzerimizde bir yük olarak hükmünü sürdürmesin.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  7. 19.Ocak.2012, 23:22
    4
    qnqster
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Aralık.2011
    Üye No: 92997
    Mesaj Sayısı: 48
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 24
    Bulunduğu yer: izmir

    Cevap: Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek ev imanın varlığından şüphe etmek - ve bu konuda vesveselerim

    çok teşekürler kardeşim


  8. 19.Ocak.2012, 23:22
    4
    Üye
    çok teşekürler kardeşim


  9. 20.Ocak.2012, 16:22
    5
    1989
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Ocak.2012
    Üye No: 93048
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 28

    Cevap: Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek ev imanın varlığından şüphe etmek - ve bu konuda vesveselerim

    Matematiksel yaklaşırsan bu tip meselelere karışır. İnsan olarak aciz olduğumuzdan, garanti edebileceğimiz hiçbirşey olmadığından dolayıdır. Allah dostlarının dışında bizim gibilerin(en azından benim gibi) kalbi sürekli Allah ile meşgul değildir. Günlük fani işlere dalarız çoğumuz. Bu mantığa göre o zaman neden "son nefeste kelime-i şahadet getirmeyi nasip eyle yarabbi!" diye diliyoruz dualarda da diyede sormamız lazım. Her bir an aslında son anımız olabilir. Ama insan buna pek varamıyor yaşarken. Hatırladıkça söylemek gerekir.


  10. 20.Ocak.2012, 16:22
    5
    Üye
    Matematiksel yaklaşırsan bu tip meselelere karışır. İnsan olarak aciz olduğumuzdan, garanti edebileceğimiz hiçbirşey olmadığından dolayıdır. Allah dostlarının dışında bizim gibilerin(en azından benim gibi) kalbi sürekli Allah ile meşgul değildir. Günlük fani işlere dalarız çoğumuz. Bu mantığa göre o zaman neden "son nefeste kelime-i şahadet getirmeyi nasip eyle yarabbi!" diye diliyoruz dualarda da diyede sormamız lazım. Her bir an aslında son anımız olabilir. Ama insan buna pek varamıyor yaşarken. Hatırladıkça söylemek gerekir.


  11. 26.Ocak.2012, 18:16
    6
    bir-insan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Ocak.2012
    Üye No: 93140
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek ev imanın varlığından şüphe etmek - ve bu konuda vesveselerim

    Ben Dinimizislam sitesindeki hocaya bu meseleyi sordum,

    bana siteden bazı yazılar gönderdi, ve şu duayı okumamı tavsiye etti:

    (Yâ Allah-ür-rakîb-ül-hafîz-ür-rahîm. Yâ Allah-ül-hayy-ül-halîm-ül’azîm-ür-raûf-ül-kerîm. Yâ Allah-ül-hayy-ül-kayyüm-ül-kâimü alâ külli nefsin bimâ kesebet, hul beynî ve beyne adüvvî!)


    Bu duanın manası nedir?

    Alıntı
    Matematiksel yaklaşırsan bu tip meselelere karışır İnsan olarak aciz olduğumuzdan, garanti edebileceğimiz hiçbirşey olmadığından dolayıdır Allah dostlarının dışında bizim gibilerin(en azından benim gibi) kalbi sürekli Allah ile meşgul değildir Günlük fani işlere dalarız çoğumuz Bu mantığa göre o zaman neden "son nefeste kelime-i şahadet getirmeyi nasip eyle yarabbi!" diye diliyoruz dualarda da diyede sormamız lazım Her bir an aslında son anımız olabilir Ama insan buna pek varamıyor yaşarkenHatırladıkça söylemek gerekir
    Batı'da vesevseye OCD derler, ve bu OCD'nin nedeni de zaten "ihtimallerden" çok aşırı etkilenip korkmak olduğunu söylerler, ve bir de "alışkanlık" olması.

    Konuya matematiksel YAKLAŞMAMAYA çalışıyorum. Bir insanın evet hiçbirşeye 100 % garantisi yoktur.

    İmansız gitmek (mazallah) en büyük felakettir. Müslümanın imansız gitmekten korkması gerekir, ve dua etmesi gerekir "Allah'ım hepimizin imanla yaşayıp imanla ölmemizi nasip eyle" diye.

    Fakat benim anlamadığım mesele şu:

    "Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek" ile "imanın varlığından şüphe etmek" arasındaki fark nedir?

    Yukarıda da ifade etmeye çalıştığım gibi, hem küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek gerektiği bildiriliyor, hem de imanın varlığından şüphe etmemek gerektiği bildiriliyor.

    Fakat cahil olduğum için bana burada biraz çelişki var gibi geliyor çünkü bana şöyle vesveseler geliyor: "zaten "küfre düşme ihtimali üzreine iman tazelemek" demek "imanın varlığından şüphe edip tekrar Kelime-i Tevhid ve Kelime-i Şehadet getirmek" ile demektir" gibi. Ve bu da bu konuda vesveseler etmeme sebep oluyor.

    Vesveseden kurtulmanın yollarından biri de, vesvese edilen konuyu iyi bilmek olduğu bildiriliyor. Bunu ben az çok tecrübe de ettim.

    Bu nedenle de öğrenip anlamak istiyorum:

    "Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek" ile "imanın varlığından şüphe etmek" arasındaki fark nedir? (yukarıdaki yazdığım yazılara bakın).


  12. 26.Ocak.2012, 18:16
    6
    bir-insan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Ben Dinimizislam sitesindeki hocaya bu meseleyi sordum,

    bana siteden bazı yazılar gönderdi, ve şu duayı okumamı tavsiye etti:

    (Yâ Allah-ür-rakîb-ül-hafîz-ür-rahîm. Yâ Allah-ül-hayy-ül-halîm-ül’azîm-ür-raûf-ül-kerîm. Yâ Allah-ül-hayy-ül-kayyüm-ül-kâimü alâ külli nefsin bimâ kesebet, hul beynî ve beyne adüvvî!)


    Bu duanın manası nedir?

    Alıntı
    Matematiksel yaklaşırsan bu tip meselelere karışır İnsan olarak aciz olduğumuzdan, garanti edebileceğimiz hiçbirşey olmadığından dolayıdır Allah dostlarının dışında bizim gibilerin(en azından benim gibi) kalbi sürekli Allah ile meşgul değildir Günlük fani işlere dalarız çoğumuz Bu mantığa göre o zaman neden "son nefeste kelime-i şahadet getirmeyi nasip eyle yarabbi!" diye diliyoruz dualarda da diyede sormamız lazım Her bir an aslında son anımız olabilir Ama insan buna pek varamıyor yaşarkenHatırladıkça söylemek gerekir
    Batı'da vesevseye OCD derler, ve bu OCD'nin nedeni de zaten "ihtimallerden" çok aşırı etkilenip korkmak olduğunu söylerler, ve bir de "alışkanlık" olması.

    Konuya matematiksel YAKLAŞMAMAYA çalışıyorum. Bir insanın evet hiçbirşeye 100 % garantisi yoktur.

    İmansız gitmek (mazallah) en büyük felakettir. Müslümanın imansız gitmekten korkması gerekir, ve dua etmesi gerekir "Allah'ım hepimizin imanla yaşayıp imanla ölmemizi nasip eyle" diye.

    Fakat benim anlamadığım mesele şu:

    "Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek" ile "imanın varlığından şüphe etmek" arasındaki fark nedir?

    Yukarıda da ifade etmeye çalıştığım gibi, hem küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek gerektiği bildiriliyor, hem de imanın varlığından şüphe etmemek gerektiği bildiriliyor.

    Fakat cahil olduğum için bana burada biraz çelişki var gibi geliyor çünkü bana şöyle vesveseler geliyor: "zaten "küfre düşme ihtimali üzreine iman tazelemek" demek "imanın varlığından şüphe edip tekrar Kelime-i Tevhid ve Kelime-i Şehadet getirmek" ile demektir" gibi. Ve bu da bu konuda vesveseler etmeme sebep oluyor.

    Vesveseden kurtulmanın yollarından biri de, vesvese edilen konuyu iyi bilmek olduğu bildiriliyor. Bunu ben az çok tecrübe de ettim.

    Bu nedenle de öğrenip anlamak istiyorum:

    "Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek" ile "imanın varlığından şüphe etmek" arasındaki fark nedir? (yukarıdaki yazdığım yazılara bakın).


  13. 26.Ocak.2012, 19:40
    7
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek ev imanın varlığından şüphe etmek - ve bu konuda vesveselerim

    bir-insan Nickli Üyeden Alıntı
    Ben din kitaplarında okuduğuma göre, bir insan bir söz ile küfre girebilir ve kafir olabilir Ve bu nedenle hemen imanını tazelemesi gerekir

    Hatta bir insan farkına bile varmadan küfre düşürücü bir söz söylemiş olabilir ve bu nedenle bir günde aklına gelince arada bir imanını tazelemesi gerekir
    din kitabı diye
    yazarı ne kadar muteber olursa olsun
    hiçbir ayet ve hadis zikretmeyen kitapları okursanız
    böyle bocalamanız normaldir

    bir kişinin bir söz ile küfre girebileceği doğrudur
    fakat bu tehlike ile hergün tecdidi iman ve tecdidi nikah yapmak gerektiği uydurmadır
    bunun sünnetteki uygulması
    her sabah ve akşam namazından sonra
    Alıntı
    "Allahümme inni euzu bike en üşrike bike şey’en ve ene a’lemu ve estağfiruke lima la a’lem. İnneke ente’l allamul guyub."

    Anlamı:
    "Allahım! Şüphesiz ben bilerek herhangi bir şeyi şirk koşmak (eş ve ortak tanımak) tan sana sığınırım. Bilmeyerek işlemiş olduğum (şirk ve hatalarım) ın senden bağışlanmasını dilerim. Şüphesiz ki bütün gaybları (gizli şeyleri) ancak sen bilirsin." (et-Terğıb ve et-Terhib: 1/76)
    duasını yapmaktır
    bunu Resululllah'ın Ömer (ra)'a tavsiye ettiğini okumuştum

    iman ve nikah tazelemeye gelince
    Alıntı
    Ebu Vakid el Leysi (r.a)’den şöyle dediği rivayet edilmiştir:
    “Rasulullah (s.a.s) ile birlikte Huneyn’e çıkmıştık. Biz küfürden yeni uzaklaşmıştık. Müşriklere ait bir sidre ağacı vardı. Onun altında ibadet niyeti ile oturur ve ona silahlarını asarlardı. Ona zatu envat denirdi. Biz de bir sidre ağacının yanından geçtik. Dedik ki:
    “Ey Allah’ın Rasulü! Bize, onların zatu envatı gibi bir zatu envat tayin et!” Bunun üzerine Nebi (a.s):
    “Allah’u Ekber! Nefsim elinde olana yemin olsun ki, israil oğullarının dediği gibi dediniz: “Onlar Musa (a.s)’ya dediler ki: “Onların sahip olduğu ilah gibi bize de bir ilah yap!” Musa (a.s) onlara dedi ki:
    “Muhakkak ki sizler cahil bir kavimsiniz.”
    (Sonra Rasulullah şöyle dedi): “Muhakkak ki sizler, sizden öncekilerin gitmiş olduğu yola gidiyorsunuz.” (Tirmizi tahric etti ve sahih dedi)
    gördüğünüz gibi Resulullah kendisinden put isteyen kavmini
    iman ve nikah tazelemeye çağırmamıştır


    Alıntı
    Irak taraflarına gidip gelen bir sahâbî orada insanların, saygı göstermek için üst yöneticilere secde ettiklerini görmüş, Hz. Peygamber'in (s.a.) buna onlardan daha layık olduğunu düşünmüş, dönünce bu düşüncesini Peygamberimize açmıştı [Ben dönüşte Resulullah'a secde etmiş diye hatırlıyorum. @mir], şöyle buyurdular:
    - Ben vefat ettikten sonra kabrimin yanından geçsen ona secde eder misin?
    - Hayır.
    - Öyleyse (yaşarken de ölümlü olduğu bilinen insanlara) secde etmeyin. Eğer bir kimseye secde edilmesini emredecek olsaydım, Allah, kadınlara karşı erkeğe bir hak verdiği için ona secde etmelerini emrederdim. (Ebû Dâvûd, Nikah, 40; Şerhi Avnu'l-Ma'bûd, 6/177; Tirmizî, Radâ', 10)
    Görüldüğü gibi burada da Resulullah ashabını tecdidi imana ve tecdidi nikaha davet etmemiştir

    Ashab'tan Hatıb bin Ebi Beltea da Mekke'nin fethi hazırlıklarını müşriklere haber vermiş
    fakat tecdidi iman ve tecdidi nikaha davet edilmemiştir

    bir-insan Nickli Üyeden Alıntı
    Bir de okuduklarıma göre doğru bir imana sahip olmak için "imanım var mı yok mu" diye düşünmemeli, şüphe etmemeli, "kesinlikle imanım var" demelidir yazıyor Yani "İmanım var mı yok mu" diye şüphe eden kimsenin de imanı gidiyor
    bu da dini fıkıh kitaplarından değil de
    mezheb taassubu ile yazılmış ilmihal kitaplarından öğrenmekten kaynaklanan bir hata
    zira ashab ve tabiinin
    bu konu hakkında fikir belirtenlerinin neredeyse tamamı
    kişinin "ben müminim" demesini hoş karşılamamış
    onun yerine
    "İnşaallah ben müminim" denmesini tavsiye etmişlerdir

    sadece tabiinden biri "ben müminim" denilebileceğini savunmuştur

    bir-insan Nickli Üyeden Alıntı
    Bilenlere 2 sorum olacak:
    "Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek" ev "imanın varlığından şüphe etmek" arasındaki fark nedir?

    Bu vesveseli hallerden nasıl kurtulabilirim?

    Bana yardımcı olursanız çok sevinirim, sağolun
    İnşaallah cevaplar tatmin edici olmuştur


  14. 26.Ocak.2012, 19:40
    7
    âb ü kil
    bir-insan Nickli Üyeden Alıntı
    Ben din kitaplarında okuduğuma göre, bir insan bir söz ile küfre girebilir ve kafir olabilir Ve bu nedenle hemen imanını tazelemesi gerekir

    Hatta bir insan farkına bile varmadan küfre düşürücü bir söz söylemiş olabilir ve bu nedenle bir günde aklına gelince arada bir imanını tazelemesi gerekir
    din kitabı diye
    yazarı ne kadar muteber olursa olsun
    hiçbir ayet ve hadis zikretmeyen kitapları okursanız
    böyle bocalamanız normaldir

    bir kişinin bir söz ile küfre girebileceği doğrudur
    fakat bu tehlike ile hergün tecdidi iman ve tecdidi nikah yapmak gerektiği uydurmadır
    bunun sünnetteki uygulması
    her sabah ve akşam namazından sonra
    Alıntı
    "Allahümme inni euzu bike en üşrike bike şey’en ve ene a’lemu ve estağfiruke lima la a’lem. İnneke ente’l allamul guyub."

    Anlamı:
    "Allahım! Şüphesiz ben bilerek herhangi bir şeyi şirk koşmak (eş ve ortak tanımak) tan sana sığınırım. Bilmeyerek işlemiş olduğum (şirk ve hatalarım) ın senden bağışlanmasını dilerim. Şüphesiz ki bütün gaybları (gizli şeyleri) ancak sen bilirsin." (et-Terğıb ve et-Terhib: 1/76)
    duasını yapmaktır
    bunu Resululllah'ın Ömer (ra)'a tavsiye ettiğini okumuştum

    iman ve nikah tazelemeye gelince
    Alıntı
    Ebu Vakid el Leysi (r.a)’den şöyle dediği rivayet edilmiştir:
    “Rasulullah (s.a.s) ile birlikte Huneyn’e çıkmıştık. Biz küfürden yeni uzaklaşmıştık. Müşriklere ait bir sidre ağacı vardı. Onun altında ibadet niyeti ile oturur ve ona silahlarını asarlardı. Ona zatu envat denirdi. Biz de bir sidre ağacının yanından geçtik. Dedik ki:
    “Ey Allah’ın Rasulü! Bize, onların zatu envatı gibi bir zatu envat tayin et!” Bunun üzerine Nebi (a.s):
    “Allah’u Ekber! Nefsim elinde olana yemin olsun ki, israil oğullarının dediği gibi dediniz: “Onlar Musa (a.s)’ya dediler ki: “Onların sahip olduğu ilah gibi bize de bir ilah yap!” Musa (a.s) onlara dedi ki:
    “Muhakkak ki sizler cahil bir kavimsiniz.”
    (Sonra Rasulullah şöyle dedi): “Muhakkak ki sizler, sizden öncekilerin gitmiş olduğu yola gidiyorsunuz.” (Tirmizi tahric etti ve sahih dedi)
    gördüğünüz gibi Resulullah kendisinden put isteyen kavmini
    iman ve nikah tazelemeye çağırmamıştır


    Alıntı
    Irak taraflarına gidip gelen bir sahâbî orada insanların, saygı göstermek için üst yöneticilere secde ettiklerini görmüş, Hz. Peygamber'in (s.a.) buna onlardan daha layık olduğunu düşünmüş, dönünce bu düşüncesini Peygamberimize açmıştı [Ben dönüşte Resulullah'a secde etmiş diye hatırlıyorum. @mir], şöyle buyurdular:
    - Ben vefat ettikten sonra kabrimin yanından geçsen ona secde eder misin?
    - Hayır.
    - Öyleyse (yaşarken de ölümlü olduğu bilinen insanlara) secde etmeyin. Eğer bir kimseye secde edilmesini emredecek olsaydım, Allah, kadınlara karşı erkeğe bir hak verdiği için ona secde etmelerini emrederdim. (Ebû Dâvûd, Nikah, 40; Şerhi Avnu'l-Ma'bûd, 6/177; Tirmizî, Radâ', 10)
    Görüldüğü gibi burada da Resulullah ashabını tecdidi imana ve tecdidi nikaha davet etmemiştir

    Ashab'tan Hatıb bin Ebi Beltea da Mekke'nin fethi hazırlıklarını müşriklere haber vermiş
    fakat tecdidi iman ve tecdidi nikaha davet edilmemiştir

    bir-insan Nickli Üyeden Alıntı
    Bir de okuduklarıma göre doğru bir imana sahip olmak için "imanım var mı yok mu" diye düşünmemeli, şüphe etmemeli, "kesinlikle imanım var" demelidir yazıyor Yani "İmanım var mı yok mu" diye şüphe eden kimsenin de imanı gidiyor
    bu da dini fıkıh kitaplarından değil de
    mezheb taassubu ile yazılmış ilmihal kitaplarından öğrenmekten kaynaklanan bir hata
    zira ashab ve tabiinin
    bu konu hakkında fikir belirtenlerinin neredeyse tamamı
    kişinin "ben müminim" demesini hoş karşılamamış
    onun yerine
    "İnşaallah ben müminim" denmesini tavsiye etmişlerdir

    sadece tabiinden biri "ben müminim" denilebileceğini savunmuştur

    bir-insan Nickli Üyeden Alıntı
    Bilenlere 2 sorum olacak:
    "Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek" ev "imanın varlığından şüphe etmek" arasındaki fark nedir?

    Bu vesveseli hallerden nasıl kurtulabilirim?

    Bana yardımcı olursanız çok sevinirim, sağolun
    İnşaallah cevaplar tatmin edici olmuştur


  15. 26.Ocak.2012, 20:27
    8
    bir-insan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Ocak.2012
    Üye No: 93140
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek ev imanın varlığından şüphe etmek - ve bu konuda vesveselerim

    Alıntı
    bu da dini fıkıh kitaplarından değil de
    mezheb taassubu ile yazılmış ilmihal kitaplarından öğrenmekten kaynaklanan bir hata
    Din kitabı yazmanın ne büyük bir sorumluluk olduğunu idrak edememiş cahil insanların sırf para kazanmak, şöhret, veya "dine hizmet" niyetiyle içinde yanlış bilgiler olan ilmihal ve din kitapları çoktur. Fakat bu muteber ilmihal kitaplarının var olmadığı anlamına gelmez.

    Ve mezheblerin varlığı haktır, ve mezheblere uymak da bir taassub değil, doğru yoldur.

    Yani kısaca, cevaplarınız benim için tatmin edici olmamıştır.


  16. 26.Ocak.2012, 20:27
    8
    bir-insan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Alıntı
    bu da dini fıkıh kitaplarından değil de
    mezheb taassubu ile yazılmış ilmihal kitaplarından öğrenmekten kaynaklanan bir hata
    Din kitabı yazmanın ne büyük bir sorumluluk olduğunu idrak edememiş cahil insanların sırf para kazanmak, şöhret, veya "dine hizmet" niyetiyle içinde yanlış bilgiler olan ilmihal ve din kitapları çoktur. Fakat bu muteber ilmihal kitaplarının var olmadığı anlamına gelmez.

    Ve mezheblerin varlığı haktır, ve mezheblere uymak da bir taassub değil, doğru yoldur.

    Yani kısaca, cevaplarınız benim için tatmin edici olmamıştır.


  17. 26.Ocak.2012, 20:58
    9
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek ev imanın varlığından şüphe etmek - ve bu konuda vesveselerim

    Alıntı
    Ben Dinimizislamcom sitesindeki hocaya bu meseleyi sordum,

    bana siteden bazı yazılar gönderdi, ve şu duayı okumamı tavsiye etti:
    Bahsettiğiniz site fazla itibar edilmemesi gereken bir yerdir
    yani güvenilir sayılmaz @mir kardeşin verdiği dua
    sünnetten tavsiye edilendir

    ---------------------------

    İman ve nikah tazeleme

    Tecdid’ yenilemektir. Buradaki yenilemeden iki kasıt vardır. Birincisi, ola ki eskimiştir, yenileyelim!’ tarzındaki anlayıştır ki, yaygın olan budur. Fıkıh açısından bir dayanağı yoktur bunun. Özellikle nikâhın bu şekilde yenilenmesi mümkün değildir. İmanın yenilenmesi ise bir tür istiğfar olacağından mümkündür. İkinci yenileme çeşidi ise, bozulan nikâhın eğer üç talakla tamamen kaybolmamış ise kadının da onayı ile yapılacak yeni bir akit şeklinde gerçekleşir. Genelde yapılanın bu olmadığı aşikârdır. Sarih bir şekilde gerçekleşen küfür elbette nikâhı bozar. Allah’a emanet olun.

    Nureddin Yıldız



  18. 26.Ocak.2012, 20:58
    9
    Silent and lonely rains
    Alıntı
    Ben Dinimizislamcom sitesindeki hocaya bu meseleyi sordum,

    bana siteden bazı yazılar gönderdi, ve şu duayı okumamı tavsiye etti:
    Bahsettiğiniz site fazla itibar edilmemesi gereken bir yerdir
    yani güvenilir sayılmaz @mir kardeşin verdiği dua
    sünnetten tavsiye edilendir

    ---------------------------

    İman ve nikah tazeleme

    Tecdid’ yenilemektir. Buradaki yenilemeden iki kasıt vardır. Birincisi, ola ki eskimiştir, yenileyelim!’ tarzındaki anlayıştır ki, yaygın olan budur. Fıkıh açısından bir dayanağı yoktur bunun. Özellikle nikâhın bu şekilde yenilenmesi mümkün değildir. İmanın yenilenmesi ise bir tür istiğfar olacağından mümkündür. İkinci yenileme çeşidi ise, bozulan nikâhın eğer üç talakla tamamen kaybolmamış ise kadının da onayı ile yapılacak yeni bir akit şeklinde gerçekleşir. Genelde yapılanın bu olmadığı aşikârdır. Sarih bir şekilde gerçekleşen küfür elbette nikâhı bozar. Allah’a emanet olun.

    Nureddin Yıldız



  19. 27.Ocak.2012, 23:44
    10
    bir-insan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Ocak.2012
    Üye No: 93140
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek ev imanın varlığından şüphe etmek - ve bu konuda vesveselerim

    Dinimizislam sitesi en çok itibar ettiğim bir sitedir, ve bunun da birtakım nedenleri vardır.

    Fakat bu konuyu burada tartışmak istemiyorum. Ben bazı soruların cevabını arıyorum, baktım ki dini konular içerikli en büyük forum sitesi mumsema, bu nedenle de konuyu burada açtım, bir bilen vardır diye...


  20. 27.Ocak.2012, 23:44
    10
    bir-insan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Dinimizislam sitesi en çok itibar ettiğim bir sitedir, ve bunun da birtakım nedenleri vardır.

    Fakat bu konuyu burada tartışmak istemiyorum. Ben bazı soruların cevabını arıyorum, baktım ki dini konular içerikli en büyük forum sitesi mumsema, bu nedenle de konuyu burada açtım, bir bilen vardır diye...


  21. 10.Haziran.2012, 07:46
    11
    gk1985
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Haziran.2012
    Üye No: 96509
    Mesaj Sayısı: 1
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek ev imanın varlığından şüphe etmek

    İmam Gazali diyor ki: "bir insan ben inşallah müslümanım derse kafir olur".


  22. 10.Haziran.2012, 07:46
    11
    gk1985 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    İmam Gazali diyor ki: "bir insan ben inşallah müslümanım derse kafir olur".


  23. 10.Haziran.2012, 21:06
    12
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Küfre düşme ihtimali üzerine iman tazelemek ev imanın varlığından şüphe etmek

    Alıntı
    İmam Gazali diyor ki: "bir insan ben inşallah müslümanım derse kafir olur".
    Bu söz Gazali'ye aidse
    ashabın bir kısmı ile
    tabiin ve tebeitabiin alimlerinin hemen hemen tamamına
    dolaylı yoldan "kafir" demiştir

    Allah'a sığınırız


  24. 10.Haziran.2012, 21:06
    12
    âb ü kil
    Alıntı
    İmam Gazali diyor ki: "bir insan ben inşallah müslümanım derse kafir olur".
    Bu söz Gazali'ye aidse
    ashabın bir kısmı ile
    tabiin ve tebeitabiin alimlerinin hemen hemen tamamına
    dolaylı yoldan "kafir" demiştir

    Allah'a sığınırız





+ Yorum Gönder
Git 12 Son