+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Çok düşünüyorum ama şu sorunun cevabını bir türlü bulamıyorum yaratan var ama tek oldugunu nasıl anlıcaz Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. hzyusufsa
    Emekli
    Reklam

    Çok düşünüyorum ama şu sorunun cevabını bir türlü bulamıyorum yaratan var ama tek oldugunu nasıl anlıcaz

    Reklam





    Çok düşünüyorum ama şu sorunun cevabını bir türlü bulamıyorum yaratan var ama tek oldugunu nasıl anlıcaz Mumsema Çok düşünüyorum ama şu sorunun cevabını bir türlü bulamıyorum yaratan var ama tek oldugunu nasıl anlıcaz benim aklıma hep takılıyor bu kainat bu kadar iyi yapılmış yaratılmış ama ya peki iki tane yaratıcı fln varsa bunlar işbirligi içinde çalışıyorlarsa fln bunu anlayamıyorum Allahın tek oldugunu nasıl anlıcaz arkadaşlar akli delili var mı bunun ?





  2. Hoca
    erimeye devam...

    Cevap: Çok düşünüyorum ama şu sorunun cevabını bir türlü bulamıyorum yaratan var ama tek oldugunu nasıl anlıcaz


    Reklam


    Allah'ın Tek Yaratıcı ve Tek İlah Olduğunun İspatı

    Yüce Allah Kur'an'ın birçok yerinde şöyle buyurur: "Andolsun, onlara:
    "Kendilerini kim yarattı?" diye soracak olsan, tartışmasız: "Allah"
    diyecek-ler."[1]
    Madem Allah bütün varlıkları tek başına yaratmıştır, o halde ibadete ve kulluk
    yapılmaya layık olan tek varlık da O'dur. Bu gerçek ortadayken ve O'nun tek
    yaratıcı olduğu kabul edilirken, ibadet etmede O'na nasıl ortak koşulur?

    İşte Kur'an'ın Rubûbiyet tevhidi (Allah'ın yaratıcı olduğunu kabul etmek) ile
    ulûhiyet tevhidini (Yalnız Allah'a kulluk etmek) ispat etme metodu budur.

    Bir başka âyette Allah'ın yaratma özelliği "Sizi ve sizden öncekileri
    yara-tan"[2]
    şeklinde ifade edilir. Burada Allah Teâlâ bizi ve bizden öncekileri,
    babalarımızı ve atalarımızı da yarattığına dikkat çekmekte, böylece tek
    yaratı-cının kendisi olduğunu, ne bizim ne de bizden öncekilerin yaratılışında
    kimsenin kendisine ortak olmadığını belirtmektedir. Allah'ın, varlıkları tek
    başına yaratmış olması, O'nun güç ve kuvvetinin, iradesinin, ilminin, hikmet
    ve hayatının mükemmel ve eksiksiz oluşuna delalet eder. Bu sıfatlar, O'nun
    diğer üstün sıfatlara da sahip olmasını zorunlu kılar. Bu da sıfatlarının ve
    fiil-lerinin eşsiz olduğunu, hiçbir varlıkta bulunmadığını, hiçbir varlığın
    fiillerinde O'na ortak olmadığını gösterir. Bu cümle ile Allah varlığını ispat
    ettikten sonra, onları yaratmadaki amacını şöyle açıklamaktadır: "Rabb'inize
    kulluk ediniz"[3]
    Yani O, sizi ve sizden öncekileri yarattı ki, O'na itaat edip isyan
    etmeyesiniz, O'nu zikredip unutmayasınız, nimetlerine nankörlük etmeyip
    şükredesiniz. İşte Allah'ın azabından korunup sakınmanın yolu budur. Âyet şu
    cümleyle bitiyor: "Ki sakınasınız." Cümlede geçen "Le alle" edatının
    an-lamı konusunda çeşitli görüşler ileri sürülmüştür. Bunları kısaca şöyle
    belirte-biliriz:

    * Kulluk ediniz emrinin nedenini açıklamaktadır.

    * Yaratılışın nedenini açıklamaktadır.

    * "O'na ibadet ediniz ki, bu ibadetinizle O'ndan korunasınız" anlamında-dır.

    * Bir diğer görüş, "O'ndan korunup sakınasınız diye sizi yarattı"
    şeklinde-dir. Bize göre bu görüş şu sebeplerden dolayı daha doğrudur:

    1-
    Allah'tan korunup sakınmak anlamına gelen "takva" da bir tür iba-dettir.
    Dolaysıyla bir şey, kendi varlığının nedeni olamaz.

    2-
    Buna benzer bir âyet de şudur: "Ben insanları ve cinleri bana ibadet
    etsinler diye yarattım."[4]

    3-
    Âyetteki yaratma sözcüğü "Ki sakınasınız" cümlesine daha yakındır. Bu
    yüzden ibadetin değil; yaratılışın nedenidir. Buna benzer âyet şudur: "Ey
    iman edenler, sizden öncekilere yazıldığı gibi, oruç, size de yazıldı (farz
    kı-lındı). Umulur ki sakınırsınız."[5]
    Burada sakınma, orucun faz kılınma nedeni olarak zikredilmektedir.

    Ancak her iki durumun da kastedilmiş olmasına bir mani yoktur. Hatta böyle
    olması daha uygundur. Daha sonra Yüce Allah şöyle buyurarak devam etmektedir:
    "O, sizin için yeryüzünü bir döşek, gökyüzünü bir bina kıldı. Ve gökten
    yağmur indirerek bununla sizin için (çeşitli) ürünlerden rızık çı-kardı."[6]
    Bu âyetle Allah, varlıkları yaratmanın bir başka hikmetini daha
    açıklamaktadır. Dolaysıyla ilk âyet, yaratılışın ve varoluşun nedenini
    açıkla-maktadır. Bu, yaratma delili olarak adlandırılmaktadır.

    4-
    Bu görüş, varlıklarda görülen hükümleri kapsamaktadır. Bu da hikmet ve inayet
    delili olarak adlandırılmaktadır. Yüce Allah, bu iki tür delili Kur'an'ın
    birçok yerinde defalarca tekrarlar. Bu tür âyetlerden bazıları şöyledir:

    "Allah, gökleri ve yeri yaratan ve gökten su indirip onunla size rızık
    olarak türlü ürünler çıkarandır. Ve onun emriyle gemileri, denizde yüzmeleri
    için size, emre amade kılandır. Irmakları da sizin için emre amade kılandır.
    Gü-neşi ve ayı da hareketlerinde sürekli emrinize amade kılan, geceyi ve
    gün-düzü de emrinize amade kılandır."[7]

    Yüce Allah bu âyetlerde, gökleri ve yeri yarattığını belirtmekte sonra
    dabunların varlıklara olan faydalarından ve hikmetlerinden söz etmektedir.

    "(Onlar mı) hayırlı yoksa, gökleri ve yeri yaratan ve size gökten su
    indiren mi! Ki onunla (o suyla) gönül alıcı bahçeler bitiriverdik. Sizin
    içinse onun bir ağa-cını bitirmek, (bile) mümkün değildir. Allah ile beraber
    başka bir ilâh mı? Hayır, onlar sapıklıkta devam etmekte olan bir kavimdir. Ya
    da yeryüzünü bir karar yeri kılan, onun arasında ırmaklar var eden ve ona
    (yeryüzü için) sar-sılmaz dağlar yaratan ve iki deniz arasında bir ara engel
    (haciz) koyan mı? Allah ile beraber başka bir ilâh mı? Hayır, onların çoğu
    bilmiyorlar."[8]

    "Gerçek şu ki, göklerin ve yerin yaratılmasında

    gece
    ile gündüzün ard arda gelişinde, insanlara yararlı şeylerle denizde yüzen
    gemilerde, Allah'ın yağdırdığı ve kendisiyle ölümünden sonra yeryüzünü
    dirilttiği suda, her can-lıyı orada üretip-yaymasında, rüzgârları
    estirmesinde, gökle yer arasında bo-yun eğdirilmiş bulutları evirip
    çevirmesinde düşünen bir topluluk için ger-çekten âyetler vardır."[9]

    Bu tür âyetler Kur'an-ı Kerîm'de oldukça çoktur. Düşünenler için…

    Yüce Allah Bakara sûresinin

    21.
    âyetinde, insanlar için yerin yaşama alanı, göğün de tavan olduğunu, kulların
    yararlandığı ana kaynağın gökten indirdiği su olduğunu belirtmektedir. Böylece
    yaşanılan alanı, yaşayanı ve ihtiyaç duyduğu şeyleri bir arada zikretmiş
    bulunmaktadır. Allah, yeryüzünü bir dö-şek gibi yaydığına dikkat çekmekte ve
    bunun hikmetini, canlıların üzerinde istikrarla yaşamalarını sağlamak olarak
    açıklamaktadır. Gökyüzünü ise düş-mesi mümkün olmayan sağlam bir tavan olarak
    yarattığını, onda hiçbir çat-laklığın, çelişkinin ve uyumsuzluğun olmadığını
    belirtmekte; sonra da şöyle buyurmaktadır: "Öyleyse (bütün bunları) bile
    bile Allah'a eşler koşmayın."[10]
    (fecir.net)
    * * *
    [1] Zuhruf, 87.
    [2] Bakara, 21.
    [3] Bakara, 21.
    [4] Zariyat, 56.
    [5] Bakara, 183.
    [6] Bakara, 22.
    [7] İbrahim, 32-33.
    [8] Neml, 60-61.
    [9] Bakara, 164.
    [10] Bakara, 22

  3. leventtanju
    Devamlı Üye
    Muhakkak Dogru Soyledin...

  4. Hoca
    erimeye devam...
    Muhakkak Dogru Soyledin...
    Kainatta birden fazla ilah olsaydı sonuç ne olurdu?
    "Halbuki gökte ve yerde, Allah’tan başka tanrılar bulunsaydı oraların nizamı bozulurdu. Demek ki o yüce arş ve hükümranlığın sahibi Allah, onların zanlarından, onların Allah’a reva gördükleri vasıflardan münezzehtir, yücedir!" (Enbiya, 21/22)
    Kâinatta kemal sıfatları ile muttasıf, yani ilmi, kudreti, iradesi mutlak ve sınırsız olan birden fazla ilah bulunsaydı, farazî olarak şu ihtimaller olabilirdi:
    1. Onlardan yalnız birinin hükmü yürüseydi diğerleri âciz ve noksan olurlardı ki bu ilah olmakla bağdaştırılamaz.
    2. Her biri eşit kudret ve hakimiyete sahip olsalardı, ayrı ayrı nizamların bulunması gerekirdi. O takdirde de, mevcut olan bu nizam bulunmazdı.
    3. İlahların fazla değil, sadece iki tane olup bunların bir tek nizam kurup birleştikleri varsayılırsa, iki etkenin (illetin) bir nesne (malül) üzerinde çekişmesi sonucu ortaya çıkar, nizamın devamı imkânsız olurdu.
    4. Birbirleriyle anlaşmazlık halinde olsalardı zaten baştan beri nizam kurulamazdı. Bu âyet-i kerime kelam ilminde, tevhidin ispatında en önemli kaynak teşkil eden esaslardan biridir. Kelamda buna bürhan-ı temânu’ adı verilir.

    Yazar: Sorularla İslamiyet

    _________________
    Kâinatta birbirleri ile anlaşabilen birden fazla ilah bulunamaz mı?

    Bu söz, bir ayetin anlamını içermektedir.
    "Eğer yerde ve gökte Allah'tan başka ilâhlar olsaydı, kesinlikle ikisinin de düzeni bozulurdu. Demek ki, Arş'ın Rabbi Allah, onların nitelemelerinden uzaktır, yücedir." (Enbiya, 21/22)
    Akaidçilerin "Delil-i Temânü" dedikleri bu çok mantıkî delil ve ku­ralın sebebi gayet açıktır:

    1. Mutlak düzeni vücuda getiren, sınırsız bir kudret sahibidir. Zira düzenin büyüklüğü ve mükemmelliği, yaratanın kudretinin sınırsızlığına ve benzersizliğine delâlet eder.
    2. Bu kudret, dilediği gibi tasarruf etme ve var kıldığı eşyayı belli ölçülerde tutup devam ettirmeye sahiptir. Çünkü O, başkasının em­rinde olmadığı gibi, kendisine fikir verecek bir yardımcıya da muhtaç de­ğildir. Varlığı kendisinden olduğu gibi, üstün kudret, sınırsız ilim ve irâ­desi de kendisindendir,
    3. O her şeyi modelsiz, örneksiz ve benzersiz yaratır. Çünkü kendi­sinden önce hiçbir kudret yoktur ki, onu misal alsın; ortaya konmuş hiç­bir eşya yoktur ki, onları örnek edinsin. Başlangıcı olmadığı gibi, sonu da yoktur. O bakımdan tedbir ve tasarrufunda hiçbir şeye muhtaç değil­dir. Zira ihtiyaç noksanlıktan, kudretsizlikten kaynaklanır. O her türlü nok­sanlıktan ve kudretsizlikten pak ve yücedir.
    4. Yerde ve göklerde bu ölçü ve anlamda, bu vasıf ve kemalde iki ayrı kudret sahibi bulunsaydı, durum ne olurdu? Onlardan yalnız birisi tasarruf ve tedbire sahipse, diğeri âciz ve noksan demektir. Âciz olan hiç­bir zaman ilâh olamaz. İkisi de eşit kudrete sahip bulunsaydı, ayrı ayrı dü­zenlerin, sistemlerin bulunması gerekirdi, O takdirde bugünkü tek ve şaş­maz düzen olmazdı. İkisinin anlaşabildiğini ve tek düzen kurup birleştik­lerini varsayalım; o takdirde iki illetin bir malûl üzerinde çarpışması ve sürtüşmesi gerekirdi. Böyle olunca da yine görünen nizam olmazdı. Bir­birleriyle anlaşmazlık halinde olsalar, birinin yaptığını diğeri bozar, anar­şi başlar ve düzen diye bir şey vücut bulmazdı.
    Her biri düzen için cüz'î bir kudret ve illeti meydana getirmiş dersek, o takdirde her biri kendi kudretini tam olarak ortaya koyma imkânına sa­hip değildir. Bu durumda da ilâh olmaları düşünülemez.
    5. İlâhlardan biri diğerinin illeti, o diğeri de kâinatın illetidir dersek, malûl olan ilâh illete muhtaç bulunduğu için ilâh olamaz. Hem o takdirde illet-malûl geriye doğru gider ve böylece illetler, malûller zincirinin önce­si ve başlangıcı olmaz, illet-mâlûl halkaları uzayıp giderdi. Bu da caiz değidir. Aynı zamanda ilâhlık vasfını temelinden yıkmaktadır.
    İşte Kur'ân-ı Kerim bu gerçeği belirterek bize şu aydınlatıcı ana bil­giyi veriyor;
    "Eğer gökte ve yerde Allah'tan başka ilâhlar olsaydı, gökle yerin düzeni bozulup alt-üst olurdu."
    O halde bir olan, dengi, benzeri, eşi, ortağı ve yardımcısı bulunmayan Allah; inkarcı sapıkların, maddeci şaşkınların, putperest azgınların, şüp­heci beyinsizlerin vasfettikleri noksanlıklardan, mahlukî sıfatlardan çok yücedir, çok münezzehtir. Selim akıl bunun şahidi, sağduyu bunun açık­layıcısı, ilim bunun kanıtlayıcısı, imân bunun temel yapısıdır. (bk. Celal Yıldırım, İlmin Işığında Asrın Kur’an Tefsiri, Enbiya, 22. ayetin tefsiri)

  5. hzyusufsa
    Emekli
    Tamam yaratan var biliyorum bize Allah ismi azimmüşanıyla kendini peygamberleriyle bildirmiştir ama benim aklıma hep şu takılıyor tek bir yaratıcı oldugunu nerden biliyorsun ya birbirleriyle anlaşarak çalışan iki tanelerse diye bu düşünceden kurtulamıyorum aklıma hep bu geliyor Tek oldugunun ispatı ne ? Göge, yeryüzünde yaptıklarına bakıyorum ama anlıyamıyorum Tek oldugunun ispatı ne ?

  6. Hoca
    erimeye devam...
    Tamam yaratan var biliyorum bize Allah ismi azimmüşanıyla kendini peygamberleriyle bildirmiştir ama benim aklıma hep şu takılıyor tek bir yaratıcı oldugunu nerden biliyorsun ya birbirleriyle anlaşarak çalışan iki tanelerse diye bu düşünceden kurtulamıyorum aklıma hep bu geliyor Tek oldugunun ispatı ne ? Göge, yeryüzünde yaptıklarına bakıyorum ama anlıyamıyorum Tek oldugunun ispatı ne ?
    Hemen yukarda verdiğim cevabı okumadığını sanıyorum.
    Şayet okusaydın cevabını alırdın.
    Ayrıca bu şeytanın kuruntularından başka bir şey değil.

  7. hzyusufsa
    Emekli
    Mum kardeşim etrafıma bakarak bir çok zaman tasavvuf ediyorum yüce yaratıcı insanlardan seçtikleri elçileriyle bize kendini bildirmiş zaten hakikattede biz insan oldugumuz için böyle olması gerekiyor başka mahluklardan gönderse saçma olurdu ama göge bakıyorum yer yüzünde yaptıklarına bakıyorum ama tek oldugunu nasıl anlıcam bunu çözemiyorum bir türlü TEK Oldugunu nasıl anlarız bunun ispatı var mı gerçek hayatta ?

  8. Hoca
    erimeye devam...
    Mum kardeşim etrafıma bakarak bir çok zaman tasavvuf ediyorum yüce yaratıcı insanlardan seçtikleri elçileriyle bize kendini bildirmiş zaten hakikattede biz insan oldugumuz için böyle olması gerekiyor başka mahluklardan gönderse saçma olurdu ama göge bakıyorum yer yüzünde yaptıklarına bakıyorum ama tek oldugunu nasıl anlıcam bunu çözemiyorum bir türlü TEK Oldugunu nasıl anlarız bunun ispatı var mı gerçek hayatta ?
    ve sübhanallah.. aynı soruyu tekrarlayıp duruyorsun.
    Bak Allah ne buyuruyor:
    ""Eğer yerde ve gökte Allah'tan başka ilâhlar olsaydı, kesinlikle ikisinin de düzeni bozulurdu. Demek ki, Arş'ın Rabbi Allah, onların nitelemelerinden uzaktır, yücedir." (Enbiya, 21/22)"

    Bu söz Rabbimizin.

  9. hzyusufsa
    Emekli
    Tamam şimdi kafamı karıştıran sebebi anladım birbirleriyle neden anlaşamasınlar ki iki tane aynı tanrı iyi geçinerek yönetse bunun mantıgını çözemiyorum geçinir giderler gibi geliyor bana kafamı karıştıran şey bu ?

    gülme işretini ben koymadım bu arada

    Tamam şimdi kafamı karıştıran sebebi anladım birbirleriyle neden anlaşamasınlar ki iki tane aynı tanrı iyi geçinerek yönetse bunun mantıgını çözemiyorum geçinir giderler gibi geliyor bana kafamı karıştıran şey bu ?

  10. taat
    Devamlı Üye
    bu tür soruları at kafandan ALLAH c.c bize kuranı kerimi göndermiş ve kuranda bir tek olduğunu ve her şeyi kendisinin yarattığını söylüyor

  11. salamanda
    Üye
    ""Eğer yerde ve gökte Allah'tan başka ilâhlar olsaydı, kesinlikle ikisinin de düzeni bozulurdu. Demek ki, Arş'ın Rabbi Allah, onların nitelemelerinden uzaktır, yücedir." (Enbiya, 21/22)"
    kardeşim bak anlayan için Allah ın kelamı herşeydir ama bazı düşünceleri akıl anlayamaz üstesinden gelemez bu yüzden Hakk anlama işi gönülde başlar önce
    Hele bir gönlünü ver mantık arama peşinden uzaklaş sonra gönülde sindirilen aklını kullan o zaman bu sorularda cevabını bulur...

  12. husameddin
    Emekli

    Reklam


    uzun uzun güzel güzel anlatmissiniz ama ben söyle diyeyim .. bir mahallede bile 2 horoz anlasamiyorsa biri mahalle benim diyeri benim diyorsa bu kadar kisinin sahibi bir allah degil hassa 2 tanri olsa her sey böylemi olurdu ? 2 cisi bunu hic bir zaman unutma kardesim birseyden 1 tane varsa sadece bilki o cok özeldir eyer 2 tane varsa bilki kessin olarak 3 cüsüde vardir buda o cismin veya nesnenin veya tanri ise tanrinin hic bir özelligi kalmaz...ama birse sadece bir se demekki o cok özeldir.. allah c.c tekbirdir onun aksini söyleyen bütün kabile var kavimler hepsi bozguna ugradi.. ve biz tutunup düsünelim diye gerek ayet gerek hadislerde ibret olarek gösterildi mesela kuranda bahsedilen lut kavmi 3 seneden fazla bir zaman önce baslarina geleni kuran da allah bize anlatti simdi daha yeni buldular onlarin cesetlerini tamda zina üzerindeyken allah onlari ne halla soktugunu daha insanlar hic bir sey bilmezken günesin dogdugu yerden sularin 2 e bölündgünü ve bir cok sey allah kendini bize gösterecek olsa gaybin bir manasi kalmazdi biz allahi görmeden ona iman ettik bude gaybtir görmedigin bir zata iman etmek kafandakileri seni cok sikiyorsa bir allah dostu bul onlar heryerde vardirlar onlarlan bir görüs kafandaki soru isareti cüzülecektir...

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu