Konusunu Oylayın.: Akika kurbanı hakkında bilgi istiyorum..

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Akika kurbanı hakkında bilgi istiyorum..
  1. 05.Aralık.2011, 02:41
    1
    sükut eyledim
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Ekim.2011
    Üye No: 90817
    Mesaj Sayısı: 106
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 34
    Bulunduğu yer: istanbul

    Akika kurbanı hakkında bilgi istiyorum..






    Akika kurbanı hakkında bilgi istiyorum.. Mumsema esselamunaleykum

    erkek çocuk sahbiyse kişi AKİKA die bi kurban kesmeliymiş bunun hakkında bilgi alabilirmiyim...



  2. 05.Aralık.2011, 02:41
    1
    Devamlı Üye
  3. 05.Aralık.2011, 02:55
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Akika kurbanı hakkında bilgi istiyorum..




    ve aleykumusselam kardeşim
    konu hakkında bilgi için eklenen
    yazıyı okuyabilirsin
    hayırlarla..


    -----------------------



    Akika Kurbanı hakkında detaylı bilgi verir misiniz, neden erkekler için iki, kızlar için bir kurban kesilir?
    Yeni doğan bebeğin başındaki ilk saçlarına akîka; bu çocuğun doğumundan yedi gün sonra başındaki tüyleri kısmen veya tamamen traş edip adını koyduktan sonra Allah'u Teâlâ'ya şükür için kesilen kurbana akîka kurbanı denir

    Hz Aişe (ra)'den şöyle rivâyet edilmektedir

    "Resul-i Ekrem (sas} bize erkek çocuklar için iki, kız çocukları için bir koyun "akîka" olarak kurban etmemizi emretti" (İbn Mâce hadis no: 3163, Zebâih, no: 1515)

    Yine Hz Âişe validemizin rivâyetine göre, Peygamber Efendimiz (sas), torunları Hasan ile Hüseyin'in doğumlarının yedinci günü akika kurbanlarını kesmiş ve adlarını koymuştur (Tecrid-i Sarih Tercümesi, XI, 401)

    Bu kurban çocuğun doğduğu günden bâlîğ olacağı güne kadar kesilebilir Ancak doğumun yedinci gününde kesilmesi daha çok sevap kazanmaya sebeptir Kesilen kurbanın kemikleri çocuğun sıhhatli olmasına sebep olsun niyetiyle kırılmayıp eklem yerlerinden sıyrılır ve öylece pişirilir Sonra bu kemikler bir yere gömülür Akîka kurbanının etinden bunu tasadduk eden kimsenin yiyebileceği gibi ev halkı da bu etten istifâde eder Bir kısmı da ihtiyaç sahiplerine dağıtılır

    İslâm'dan önceki câhilî Arap toplumunda sadece erkek çocuklar için kurban kesilirdi Kız çocukları için böyle bir merâsim söz konusu değildi İslâm bu değişikliği yaparak kız çocuklarına da değer verilmesini sağlamıştır

    Ümmü Kürz (radıyallahu anhâ) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın şöyle söylediğini işittim: "Oğlan çocuğu için birbirine denk iki kurban, kız çocuğu için bir kurban kesmek gerekir (Kurbanlığın) erkek veya dişi olması farketmez" (Ebû Dâvud, Edâhî 21, (2834, 2835, 2836); Tirmizî, Edâhî 17, (1516); Nesâî, Akîka 3, (7, 165))

    1- Bu hadisler, çocuk için kesilecek akîka kurbanının erkek ve kız çocuklar için farklı olmasını gösteriyorErkek çocuğa iki kurban, kız çocuğa bir kurban Ayrıca oğlan için kesilecek kurbanlardan her ikisinin de kurbanda aranan şartları haiz olması, birinin tam kurbanlık, diğerinin gerekli şartlardan eksik olmaması istenmektedir Her ikisi de normal kurbanlık hayvandan olmalıdır

    2- Bu hadisle amel ederek, oğlan için iki koç kesilmesine hükmeden ülemâ, rivayetlerin de dışına çıkarak bazı delillerle kendi görüşlerini takviye ederler Derler ki: "Şeriatımız, mirasta, şehadette, diyanette, kadınlara yarım hükmeder

    3- Hadisin zâhiri akîka kurbanı kesmeyi vâcib ifade ediyorsa da, İslam Alimleri konu hakkında gelen başka rivayetleri de esas alarak "Vacib" dememiştir Sadece Zâhiriye mesleğinde gidenler akîka'ya vacib diye hükmetmiştir Şâfiî, Hanbelî ve Mâlikî mezhepleri bunun sünnet olduğuna, Hanefîler ise mübah ve nihayet mendub olduğuna hükmetmişlerdir Buna ögre akika kurbanı kesmemek günah olmaz Alimlerin çoğunlukla benimsediği hükme göre, kız ve erkek için birer kurban yeterlidir Nitekim şu rivayetler de bunu açıkça göstermektedir Başta sünnete harfi harfine uymakla tanınan Abdullah İbnu Ömer olmak üzere pek çok büyükler erkek ve kız için birer koyun kestiklerini göstermektedir

    Abdullah İbnu Ömer (radıyallahu anhümâ)'ya ailesinden her kim bir akîka istemiş ise, ona mutlaka bir akîka vermiştir Kız ve erkek, her çocuğu için birer koyun kurban ederdi Urve İbnu'z-Zübeyr merhum da böyle yapardı" İmam Mâlik der ki: "Bana ulaştığına göre, Ali İbnu Ebî Tâlib (radıyallahu anh) da böyle yaparmış" (Muvatta, Akîka 4, (2, 501))

    Bu rivayet, akîka kurbanının kız ve erkek çocuklar için birer koyun olacağına delil olmaktadır Çünkü İbnu Ömer, Urve, Hz Ali gibi büyüklerin böyle yaptıklarını haber vermektedir

    Abdullah İbnu Abbâs (radıyallahu anhümâ) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm), torunları HzHasan ve Hz Hüseyin için, akîka olarak birer koyun kurban etti" (Ebû Dâvud, Edâhî 21, (2841)

    Kız ve erkek çocuklar için birer kurban kesileceği kanaatinde olanlar bu rivayeti esas almışlardır

    Akîka kurbanında aranan şartlar

    Kurban edilecek hayvan tek veya iki gözünden kör olmamalı; dişlerinin ekserisi düşmüş olmamalı; kulakları kesik olmamalı; boynuzlarından biri veya ikisi kökünden kırılmış olmamalı; kulağı veya kuyruğunun yarısından çoğu, memelerinin uçları kesik olmamalı; yahut yaratılıştan kulak ve kuyruğu olmayan bir hayvan olmamalıdır Akîka kurbanı Hanefi mezhebine göre mübah ve dolayısıyla menduptur Diğer üç büyük imâma göre sünnet, Zahiri mezhebine göre ise farzdır

    Hz Peygamber bu kurbanın kesilmesi sırasında bir örf olarak başa kan sürülmesi âdetini yasaklamış, (Ebu Dâvud, Edahî, 20) kesilen saçların ağırlığınca altın veya gümüş tasadduk edilmesini emretmiştir Akîka kelimesi anne-babaya isyân anlamına geldiği için Resulullah bu kurbanın adını "itaat ve ibadet" anlamına gelen "Nesike" kelimesi ile değiştirmiştir (İbn Hanbel, II, 182)

    Bu kurban çocuğun doğduğu günden bâlîğ olacağı güne kadar kesilebilir Ancak doğumun yedinci gününde kesilmesi daha çok sevap kazanmaya sebeptir Kesilen kurbanın kemikleri çocuğun sıhhatli olmasına sebep olsun niyetiyle kırılmayıp eklem yerlerinden sıyrılır ve öylece pişirilir Sonra bu kemikler bir yere gömülür

    İmam-ı Şâfiî ve Ahmed Bin Hanbel'e göre, çocuğun sıhhat ve selâmetine bir tefe'ül olarak akîkanın kemikleri kırılmaz, mafsallarından ayrılır ve öylece pişirilir Bu müstehaptır

    Diğer mezheb imamlarına göre ise, bil'akis mütevazi olması, beşerî hırslarının kırılmasına tefe'ülen, kemiklerin kırılması müstehab sayılmıştır

    Şu halde durum niyete göre değişmektedir Hangisine tefe'ül edilmişse ona göre hareket edilmesi iyi olur

    Akîka kurbanının etinden bunu tasadduk eden kimsenin yiyebileceği gibi ev halkı da bu etten istifâde ederBir kısmı da ihtiyaç sahiplerine dağıtılır



    ayrıca tıkla>>>





    http://www.google.com/url?q=http://w...HpeFdvh0AKDrMw

    http://www.google.com/url?q=http://w...2Nrl-tFz16GB0A

    http://www.google.com/url?q=http://w...9dwitTIO3U9e6w

    http://www.google.com/url?q=http://w...t6vYAzta0NiYBg

    http://www.google.com/url?q=http://w...2aSUFx9L5YY1QQ


  4. 05.Aralık.2011, 02:55
    2
    Silent and lonely rains



    ve aleykumusselam kardeşim
    konu hakkında bilgi için eklenen
    yazıyı okuyabilirsin
    hayırlarla..


    -----------------------



    Akika Kurbanı hakkında detaylı bilgi verir misiniz, neden erkekler için iki, kızlar için bir kurban kesilir?
    Yeni doğan bebeğin başındaki ilk saçlarına akîka; bu çocuğun doğumundan yedi gün sonra başındaki tüyleri kısmen veya tamamen traş edip adını koyduktan sonra Allah'u Teâlâ'ya şükür için kesilen kurbana akîka kurbanı denir

    Hz Aişe (ra)'den şöyle rivâyet edilmektedir

    "Resul-i Ekrem (sas} bize erkek çocuklar için iki, kız çocukları için bir koyun "akîka" olarak kurban etmemizi emretti" (İbn Mâce hadis no: 3163, Zebâih, no: 1515)

    Yine Hz Âişe validemizin rivâyetine göre, Peygamber Efendimiz (sas), torunları Hasan ile Hüseyin'in doğumlarının yedinci günü akika kurbanlarını kesmiş ve adlarını koymuştur (Tecrid-i Sarih Tercümesi, XI, 401)

    Bu kurban çocuğun doğduğu günden bâlîğ olacağı güne kadar kesilebilir Ancak doğumun yedinci gününde kesilmesi daha çok sevap kazanmaya sebeptir Kesilen kurbanın kemikleri çocuğun sıhhatli olmasına sebep olsun niyetiyle kırılmayıp eklem yerlerinden sıyrılır ve öylece pişirilir Sonra bu kemikler bir yere gömülür Akîka kurbanının etinden bunu tasadduk eden kimsenin yiyebileceği gibi ev halkı da bu etten istifâde eder Bir kısmı da ihtiyaç sahiplerine dağıtılır

    İslâm'dan önceki câhilî Arap toplumunda sadece erkek çocuklar için kurban kesilirdi Kız çocukları için böyle bir merâsim söz konusu değildi İslâm bu değişikliği yaparak kız çocuklarına da değer verilmesini sağlamıştır

    Ümmü Kürz (radıyallahu anhâ) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın şöyle söylediğini işittim: "Oğlan çocuğu için birbirine denk iki kurban, kız çocuğu için bir kurban kesmek gerekir (Kurbanlığın) erkek veya dişi olması farketmez" (Ebû Dâvud, Edâhî 21, (2834, 2835, 2836); Tirmizî, Edâhî 17, (1516); Nesâî, Akîka 3, (7, 165))

    1- Bu hadisler, çocuk için kesilecek akîka kurbanının erkek ve kız çocuklar için farklı olmasını gösteriyorErkek çocuğa iki kurban, kız çocuğa bir kurban Ayrıca oğlan için kesilecek kurbanlardan her ikisinin de kurbanda aranan şartları haiz olması, birinin tam kurbanlık, diğerinin gerekli şartlardan eksik olmaması istenmektedir Her ikisi de normal kurbanlık hayvandan olmalıdır

    2- Bu hadisle amel ederek, oğlan için iki koç kesilmesine hükmeden ülemâ, rivayetlerin de dışına çıkarak bazı delillerle kendi görüşlerini takviye ederler Derler ki: "Şeriatımız, mirasta, şehadette, diyanette, kadınlara yarım hükmeder

    3- Hadisin zâhiri akîka kurbanı kesmeyi vâcib ifade ediyorsa da, İslam Alimleri konu hakkında gelen başka rivayetleri de esas alarak "Vacib" dememiştir Sadece Zâhiriye mesleğinde gidenler akîka'ya vacib diye hükmetmiştir Şâfiî, Hanbelî ve Mâlikî mezhepleri bunun sünnet olduğuna, Hanefîler ise mübah ve nihayet mendub olduğuna hükmetmişlerdir Buna ögre akika kurbanı kesmemek günah olmaz Alimlerin çoğunlukla benimsediği hükme göre, kız ve erkek için birer kurban yeterlidir Nitekim şu rivayetler de bunu açıkça göstermektedir Başta sünnete harfi harfine uymakla tanınan Abdullah İbnu Ömer olmak üzere pek çok büyükler erkek ve kız için birer koyun kestiklerini göstermektedir

    Abdullah İbnu Ömer (radıyallahu anhümâ)'ya ailesinden her kim bir akîka istemiş ise, ona mutlaka bir akîka vermiştir Kız ve erkek, her çocuğu için birer koyun kurban ederdi Urve İbnu'z-Zübeyr merhum da böyle yapardı" İmam Mâlik der ki: "Bana ulaştığına göre, Ali İbnu Ebî Tâlib (radıyallahu anh) da böyle yaparmış" (Muvatta, Akîka 4, (2, 501))

    Bu rivayet, akîka kurbanının kız ve erkek çocuklar için birer koyun olacağına delil olmaktadır Çünkü İbnu Ömer, Urve, Hz Ali gibi büyüklerin böyle yaptıklarını haber vermektedir

    Abdullah İbnu Abbâs (radıyallahu anhümâ) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm), torunları HzHasan ve Hz Hüseyin için, akîka olarak birer koyun kurban etti" (Ebû Dâvud, Edâhî 21, (2841)

    Kız ve erkek çocuklar için birer kurban kesileceği kanaatinde olanlar bu rivayeti esas almışlardır

    Akîka kurbanında aranan şartlar

    Kurban edilecek hayvan tek veya iki gözünden kör olmamalı; dişlerinin ekserisi düşmüş olmamalı; kulakları kesik olmamalı; boynuzlarından biri veya ikisi kökünden kırılmış olmamalı; kulağı veya kuyruğunun yarısından çoğu, memelerinin uçları kesik olmamalı; yahut yaratılıştan kulak ve kuyruğu olmayan bir hayvan olmamalıdır Akîka kurbanı Hanefi mezhebine göre mübah ve dolayısıyla menduptur Diğer üç büyük imâma göre sünnet, Zahiri mezhebine göre ise farzdır

    Hz Peygamber bu kurbanın kesilmesi sırasında bir örf olarak başa kan sürülmesi âdetini yasaklamış, (Ebu Dâvud, Edahî, 20) kesilen saçların ağırlığınca altın veya gümüş tasadduk edilmesini emretmiştir Akîka kelimesi anne-babaya isyân anlamına geldiği için Resulullah bu kurbanın adını "itaat ve ibadet" anlamına gelen "Nesike" kelimesi ile değiştirmiştir (İbn Hanbel, II, 182)

    Bu kurban çocuğun doğduğu günden bâlîğ olacağı güne kadar kesilebilir Ancak doğumun yedinci gününde kesilmesi daha çok sevap kazanmaya sebeptir Kesilen kurbanın kemikleri çocuğun sıhhatli olmasına sebep olsun niyetiyle kırılmayıp eklem yerlerinden sıyrılır ve öylece pişirilir Sonra bu kemikler bir yere gömülür

    İmam-ı Şâfiî ve Ahmed Bin Hanbel'e göre, çocuğun sıhhat ve selâmetine bir tefe'ül olarak akîkanın kemikleri kırılmaz, mafsallarından ayrılır ve öylece pişirilir Bu müstehaptır

    Diğer mezheb imamlarına göre ise, bil'akis mütevazi olması, beşerî hırslarının kırılmasına tefe'ülen, kemiklerin kırılması müstehab sayılmıştır

    Şu halde durum niyete göre değişmektedir Hangisine tefe'ül edilmişse ona göre hareket edilmesi iyi olur

    Akîka kurbanının etinden bunu tasadduk eden kimsenin yiyebileceği gibi ev halkı da bu etten istifâde ederBir kısmı da ihtiyaç sahiplerine dağıtılır



    ayrıca tıkla>>>





    http://www.google.com/url?q=http://w...HpeFdvh0AKDrMw

    http://www.google.com/url?q=http://w...2Nrl-tFz16GB0A

    http://www.google.com/url?q=http://w...9dwitTIO3U9e6w

    http://www.google.com/url?q=http://w...t6vYAzta0NiYBg

    http://www.google.com/url?q=http://w...2aSUFx9L5YY1QQ


  5. 12.Aralık.2011, 01:57
    3
    sükut eyledim
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Ekim.2011
    Üye No: 90817
    Mesaj Sayısı: 106
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 34
    Bulunduğu yer: istanbul

    Cevap: Akika kurbanı hakkında bilgi istiyorum..

    RABBİM razı olsun kardeşim..


  6. 12.Aralık.2011, 01:57
    3
    Devamlı Üye
    RABBİM razı olsun kardeşim..





+ Yorum Gönder