Konusunu Oylayın.: Abdestsiz namaz kılmak dinden çıkarır mı ?

5 üzerinden 4.25 | Toplam : 4 kişi
Abdestsiz namaz kılmak dinden çıkarır mı ?
  1. 26.Kasım.2011, 02:59
    1
    konya442
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ekim.2010
    Üye No: 80028
    Mesaj Sayısı: 646
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Abdestsiz namaz kılmak dinden çıkarır mı ?






    Abdestsiz namaz kılmak dinden çıkarır mı ? Mumsema
    EsSelamu Aleykum
    15- Abdestsiz namaz kılmak ( kasten ve bilerek ) küfürdür

    bu dogrumu acaba ?



  2. 26.Kasım.2011, 02:59
    1
    Emekli



    EsSelamu Aleykum
    15- Abdestsiz namaz kılmak ( kasten ve bilerek ) küfürdür

    bu dogrumu acaba ?



    Benzer Konular

    - Abdestsiz Namaz Kılmak

    - Abdestsiz namaz kılmak

    - Bilmeden abdestsiz namaz kılmak...

    - Abdestsiz namaz kılmak küfür müdür

    - Gusülsüz Abdestsiz Namaz Kılmak

  3. 26.Kasım.2011, 03:13
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: abdestiz namaz kilmak dinden cikarir mi ?





    2 - عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ t قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ × ( لاَ يَقْبَلُ اللَّهُ صَلاةَ أَحَدِكُمْ إذَا أَحْدَثَ حَتَّى يَتَوَضَّأَ )) [ رواه البخاري ]

    2 Ebu Hureyre'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre, Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur:

    "Biriniz (önden ve arkadan çıkan şeyler gibi, abdesti bozan şeylerle) abdesti bozulunca, abdest almadıkça, Allah onun namazını kabul etmez"[1]


    HADİSİ RİVÂYET EDEN SAHÂBÎ:

    ed-Devs kabilesinden Abdurrahman b Sahr'dır Künyesi, Ebu Hureyre'dir Hayber'in fethedildiği 7 yılda müslüman olmuş ve bu savaşa katılmıştır Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den ayrılmamış, onunla birlikte olmuş ve onun hadislerine büyük önem vermiştir Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- de onun hadise karşı olan gayretini onaylamıştır Nitekim Abdullah bÖmer -Allah ondan ve babasından râzı olsun- ona şöyle demiştir

    "İçimizde Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- ile daha çok birlikte olan ve onun hadisini bizden daha iyi bilen sen idin"

    İmam Buhârî -Allah ona rahmet etsin- onun hakkında şöyle demiştir:

    "Ebu Hureyre -Allah ondan râzı olsun- kendi çağında hadisi en iyi ezberleyen kimse idi"

    İlim ehli, onun Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den (5374) tane hadis rivâyet ettiğini belirtmişlerdir

    Ebu Hureyre, hicretin 57 yılında Medine'de vefât etmiştir

    Salât (namaz): Tekbir ile başlanan ve selâm ile sona eren, özel sözler ve fiillerden meydana gelen bir ibâdettir

    Hades: Büyük ve küçük abdest yapmak gibi, abdesti bozan her şeydir

    Vudû (abdest): Yüzü ve dirseklerle birlikte elleri yıkamak, kulaklarla birlikte başı meshetmek ve aşık kemikleriyle birlikte ayakları yıkamaktan ibâret olan bir ibâdettir

    HADİSTEN ÇIKARILAN FAYDALAR:

    1 Abdesti bozulan kimsenin, yeniden abdest almadıkça namazı kabul olunmaz

    2 Hades (önden ve arkadan çıkan şeyler), ister isteyerek olsun, isterse istemeyerek olsun, abdesti bozar, namaz sırasında olursa, namazı geçersiz kılar

    3 Hadiste geçen "kabul olunmaz"dan kasıt; namazın geçersiz olmasıdır

    4 Hadis, namazın geçerli olması için abdestin şart olduğuna delâlet eder

    İmam Nevevî -Allah ona rahmet etsin- bu konuda şöyle demiştir:

    "Bu hadis, namaz için abdest almanın farz olduğu konusunda kesin bir delildirNitekim İslâm ümmeti, namazın geçerli olması için abdestin şart olduğu konusunda ittifak etmişlerdir"

    Yine, İmam Nevevî -Allah ona rahmet etsin- bu konuda şöyle demiştir:

    "İslâm ümmeti, abdestsiz veya teyemmümsüz namaz kılmanın haram olduğu ve farz ve nâfile namaz arasında hiçbir fark olmadığı konusunda ittifak etmişlerdir"

    5 Namazların kimisi kabul olunur, kimisi de reddolunurŞeriatın emrettiğine uygun olan kabul olunur, uygun olmayan da reddolunurAynı şekilde diğer ibâdetler de böyledir

    Nitekim Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bu konuda şöyle buyurmuştur:

    (( مَنْ عَمِلَ عَمَلاً لَيْسَ عَلَيْهِ أَمْرُنَا فَهُوَ رَدٌّ )) [ متفق عليه ]

    "Her kim işimiz (dînimiz) üzere olmayan bir iş işlerse, o işlediği şey reddolunmuştur (bâtıldır ve ona itibar edilmez)"[2]

    6 Bir kimse, ister farz olsun, isterse nâfile olsun, hatta isterse cenâze namazı olsun, unutarak bile olsa abdestsiz olarak namaz kılarsa, namazı kabul olunmazAynı şekilde cünüp olan kimse, boy abdesti almadan namaz kılarsa, namazı kabul olunmaz

    7 Abdesti bozulan kimsenin, abdest almadıkça namaz kılması haramdır Çünkü Allah Teâlâ onu kabul etmez Bir ibâdeti, Allah Teâlâ'nın kabul etmeyeceği bir şekilde yapmak, O'nunla inatlaşmaktır, karşı çıkmak ve bir tür alay etmedir

    8 Herhangi bir özrü olmadan bilerek abdestsiz olarak namaz kılan kimse, günahkârdır Fakat bu davranışıyla kâfir olur mu?

    a) Âlimlerin çoğunluğuna göre, bu kimse günahkârdır, fakat kâfir olmaz

    b) Ebu Hanife'ye göre, namazla alay etmiş olduğundan dolayı kâfir olur

    9 Namaz sırasında abdesti bozulan kimsenin, devam edip namazını tamamlaması câiz değildir Aksine namazını derhal bırakması gerekirŞayet bu halde namazını tamamlarsa, günahkâr olur

    10 Namaz sırasında abdesti bozulan imamın, namazdan çıkması gerekir Namazını o hal üzere tamamlaması câiz değildirCemaate namazı tamamlaması için birisini ileri sürer

    11 İslâm âlimleri şükür secdesi ile tilâvet secdesi için abdest alınması gerekip-gerekmediği konusunda görüş ayrılığına varmışlardır:

    a) Bazı âlimler, namaz olduğu için abdest alınması gerekir, demişlerdir

    b) Bazı âlimler de abdest alması gerekmez, demişlerdirBu, Şeyhulislâm İbn-i Teymiyye, İbn-i Kayyim ve Şevkânî'nin görüşüdür Zirâ Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den tilâvet secdesi için abdest aldığı ve alınmasını emrettiği bize bildirilmemiştir

    Yine, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Kâbe'de Necm sûresini okuduğu zaman secde etmiş, onunla birlikte olan müslümanlar ve orada bulunan müşrikler de secde etmişlerdir Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- müslümanlardan hiç kimseye abdest almasını emretmemiştir

    Abdullah b Ömer'den -Allah ondan ve babasından râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre kendisi, abdestsiz olarak secde ederdiBu sebeple ikinci görüş, doğru olan görüştür

    Şükür secdesi ile tilâvet secdesini namaz olarak gören birinci görüş, kabul edilen bir görüş değildirŞükür secdesi ile tilâvet secdesine namaz ismi denilmesi için tek merci, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'dir

    Nitekim Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- namaz hakkında şöyle buyurmuştur:

    (( مِفْتَاح الصَّلاَة الطَّهُور ، وَتَحْرِيمهَا التَّكْبِير ، وَتَحْلِيلهَا التَّسْلِيم )) [ رواه أبو داود ]

    "Namaza başlanılan amellerin ilki, abdesttir Namaza giriş, tekbir (Allahu Ekber) iledir Namazdan çıkış, selâm iledir"[3]

    Bu hadiste geçen abdest, tekbir ve selâm, şükür ve tilâvet secdesinde yoktur

    12 Bir kimse, abdest almak için su veya teyemmüm almak için toprak bulamazsa, Allah Teâlâ'nın:

    ((فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ )) [ سورة التغابن من الآية :16 ]

    “(Ey mü’minler!) O halde gücünüz yettiği kadarıyla Allah’tan korkun (Allah’tan korkmada güç ve takatinizi harcayın)”[4]


    Emri ve Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in:

    (( إِذاَ أَمَرْتُكُمْ بِأَمْرٍ، فَأْتوُا مِنْهُ ماَ اسْتَطَعْتُمْ )) [ متفق عليه ]

    “Size bir şeyi emrettiğimde, gücünüz yettiğince onu yerine getirin”[5]

    Hadisi gereği, bulunduğu hal üzere namazını kılar

    İmam Nevevî -Allah ona rahmet etsin- bu ikinci görüşü tercih etmiş ve şöyle demiştir:

    "Delil yönünden görüşlerin en kuvvetli olanı, budur"

    Şeyhulislâm İbn-i Teymiyye -Allah ona rahmet etsin- de bu görüşü tercih etmiştir

    13 Bir kimse, abdest alıp namaz kıldıktan sonra başka bir namazın vakti girdiğinde abdesti bozulmamış ise, tekrar abdest alması gerekmez

    14 Namazın şânının yüceltilmesi ve ona büyük önem verilmesi gerekir Zirâ Allah Teâlâ abdestsiz namazı asla kabul etmez

    [1] Buhârî, hadis no: 6954 Müslim, hadis no: 2/225

    [2] Buhârî ve Müslim

    [3] Ebu Dâvûd

    [4] Teğâbun Sûresi: 16

    [5] Buhârî ve Müslim



  4. 26.Kasım.2011, 03:13
    2
    Silent and lonely rains




    2 - عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ t قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ × ( لاَ يَقْبَلُ اللَّهُ صَلاةَ أَحَدِكُمْ إذَا أَحْدَثَ حَتَّى يَتَوَضَّأَ )) [ رواه البخاري ]

    2 Ebu Hureyre'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre, Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur:

    "Biriniz (önden ve arkadan çıkan şeyler gibi, abdesti bozan şeylerle) abdesti bozulunca, abdest almadıkça, Allah onun namazını kabul etmez"[1]


    HADİSİ RİVÂYET EDEN SAHÂBÎ:

    ed-Devs kabilesinden Abdurrahman b Sahr'dır Künyesi, Ebu Hureyre'dir Hayber'in fethedildiği 7 yılda müslüman olmuş ve bu savaşa katılmıştır Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den ayrılmamış, onunla birlikte olmuş ve onun hadislerine büyük önem vermiştir Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- de onun hadise karşı olan gayretini onaylamıştır Nitekim Abdullah bÖmer -Allah ondan ve babasından râzı olsun- ona şöyle demiştir

    "İçimizde Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- ile daha çok birlikte olan ve onun hadisini bizden daha iyi bilen sen idin"

    İmam Buhârî -Allah ona rahmet etsin- onun hakkında şöyle demiştir:

    "Ebu Hureyre -Allah ondan râzı olsun- kendi çağında hadisi en iyi ezberleyen kimse idi"

    İlim ehli, onun Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den (5374) tane hadis rivâyet ettiğini belirtmişlerdir

    Ebu Hureyre, hicretin 57 yılında Medine'de vefât etmiştir

    Salât (namaz): Tekbir ile başlanan ve selâm ile sona eren, özel sözler ve fiillerden meydana gelen bir ibâdettir

    Hades: Büyük ve küçük abdest yapmak gibi, abdesti bozan her şeydir

    Vudû (abdest): Yüzü ve dirseklerle birlikte elleri yıkamak, kulaklarla birlikte başı meshetmek ve aşık kemikleriyle birlikte ayakları yıkamaktan ibâret olan bir ibâdettir

    HADİSTEN ÇIKARILAN FAYDALAR:

    1 Abdesti bozulan kimsenin, yeniden abdest almadıkça namazı kabul olunmaz

    2 Hades (önden ve arkadan çıkan şeyler), ister isteyerek olsun, isterse istemeyerek olsun, abdesti bozar, namaz sırasında olursa, namazı geçersiz kılar

    3 Hadiste geçen "kabul olunmaz"dan kasıt; namazın geçersiz olmasıdır

    4 Hadis, namazın geçerli olması için abdestin şart olduğuna delâlet eder

    İmam Nevevî -Allah ona rahmet etsin- bu konuda şöyle demiştir:

    "Bu hadis, namaz için abdest almanın farz olduğu konusunda kesin bir delildirNitekim İslâm ümmeti, namazın geçerli olması için abdestin şart olduğu konusunda ittifak etmişlerdir"

    Yine, İmam Nevevî -Allah ona rahmet etsin- bu konuda şöyle demiştir:

    "İslâm ümmeti, abdestsiz veya teyemmümsüz namaz kılmanın haram olduğu ve farz ve nâfile namaz arasında hiçbir fark olmadığı konusunda ittifak etmişlerdir"

    5 Namazların kimisi kabul olunur, kimisi de reddolunurŞeriatın emrettiğine uygun olan kabul olunur, uygun olmayan da reddolunurAynı şekilde diğer ibâdetler de böyledir

    Nitekim Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bu konuda şöyle buyurmuştur:

    (( مَنْ عَمِلَ عَمَلاً لَيْسَ عَلَيْهِ أَمْرُنَا فَهُوَ رَدٌّ )) [ متفق عليه ]

    "Her kim işimiz (dînimiz) üzere olmayan bir iş işlerse, o işlediği şey reddolunmuştur (bâtıldır ve ona itibar edilmez)"[2]

    6 Bir kimse, ister farz olsun, isterse nâfile olsun, hatta isterse cenâze namazı olsun, unutarak bile olsa abdestsiz olarak namaz kılarsa, namazı kabul olunmazAynı şekilde cünüp olan kimse, boy abdesti almadan namaz kılarsa, namazı kabul olunmaz

    7 Abdesti bozulan kimsenin, abdest almadıkça namaz kılması haramdır Çünkü Allah Teâlâ onu kabul etmez Bir ibâdeti, Allah Teâlâ'nın kabul etmeyeceği bir şekilde yapmak, O'nunla inatlaşmaktır, karşı çıkmak ve bir tür alay etmedir

    8 Herhangi bir özrü olmadan bilerek abdestsiz olarak namaz kılan kimse, günahkârdır Fakat bu davranışıyla kâfir olur mu?

    a) Âlimlerin çoğunluğuna göre, bu kimse günahkârdır, fakat kâfir olmaz

    b) Ebu Hanife'ye göre, namazla alay etmiş olduğundan dolayı kâfir olur

    9 Namaz sırasında abdesti bozulan kimsenin, devam edip namazını tamamlaması câiz değildir Aksine namazını derhal bırakması gerekirŞayet bu halde namazını tamamlarsa, günahkâr olur

    10 Namaz sırasında abdesti bozulan imamın, namazdan çıkması gerekir Namazını o hal üzere tamamlaması câiz değildirCemaate namazı tamamlaması için birisini ileri sürer

    11 İslâm âlimleri şükür secdesi ile tilâvet secdesi için abdest alınması gerekip-gerekmediği konusunda görüş ayrılığına varmışlardır:

    a) Bazı âlimler, namaz olduğu için abdest alınması gerekir, demişlerdir

    b) Bazı âlimler de abdest alması gerekmez, demişlerdirBu, Şeyhulislâm İbn-i Teymiyye, İbn-i Kayyim ve Şevkânî'nin görüşüdür Zirâ Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den tilâvet secdesi için abdest aldığı ve alınmasını emrettiği bize bildirilmemiştir

    Yine, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Kâbe'de Necm sûresini okuduğu zaman secde etmiş, onunla birlikte olan müslümanlar ve orada bulunan müşrikler de secde etmişlerdir Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- müslümanlardan hiç kimseye abdest almasını emretmemiştir

    Abdullah b Ömer'den -Allah ondan ve babasından râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre kendisi, abdestsiz olarak secde ederdiBu sebeple ikinci görüş, doğru olan görüştür

    Şükür secdesi ile tilâvet secdesini namaz olarak gören birinci görüş, kabul edilen bir görüş değildirŞükür secdesi ile tilâvet secdesine namaz ismi denilmesi için tek merci, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'dir

    Nitekim Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- namaz hakkında şöyle buyurmuştur:

    (( مِفْتَاح الصَّلاَة الطَّهُور ، وَتَحْرِيمهَا التَّكْبِير ، وَتَحْلِيلهَا التَّسْلِيم )) [ رواه أبو داود ]

    "Namaza başlanılan amellerin ilki, abdesttir Namaza giriş, tekbir (Allahu Ekber) iledir Namazdan çıkış, selâm iledir"[3]

    Bu hadiste geçen abdest, tekbir ve selâm, şükür ve tilâvet secdesinde yoktur

    12 Bir kimse, abdest almak için su veya teyemmüm almak için toprak bulamazsa, Allah Teâlâ'nın:

    ((فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ )) [ سورة التغابن من الآية :16 ]

    “(Ey mü’minler!) O halde gücünüz yettiği kadarıyla Allah’tan korkun (Allah’tan korkmada güç ve takatinizi harcayın)”[4]


    Emri ve Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in:

    (( إِذاَ أَمَرْتُكُمْ بِأَمْرٍ، فَأْتوُا مِنْهُ ماَ اسْتَطَعْتُمْ )) [ متفق عليه ]

    “Size bir şeyi emrettiğimde, gücünüz yettiğince onu yerine getirin”[5]

    Hadisi gereği, bulunduğu hal üzere namazını kılar

    İmam Nevevî -Allah ona rahmet etsin- bu ikinci görüşü tercih etmiş ve şöyle demiştir:

    "Delil yönünden görüşlerin en kuvvetli olanı, budur"

    Şeyhulislâm İbn-i Teymiyye -Allah ona rahmet etsin- de bu görüşü tercih etmiştir

    13 Bir kimse, abdest alıp namaz kıldıktan sonra başka bir namazın vakti girdiğinde abdesti bozulmamış ise, tekrar abdest alması gerekmez

    14 Namazın şânının yüceltilmesi ve ona büyük önem verilmesi gerekir Zirâ Allah Teâlâ abdestsiz namazı asla kabul etmez

    [1] Buhârî, hadis no: 6954 Müslim, hadis no: 2/225

    [2] Buhârî ve Müslim

    [3] Ebu Dâvûd

    [4] Teğâbun Sûresi: 16

    [5] Buhârî ve Müslim






+ Yorum Gönder