Konusunu Oylayın.: Fıkıhta, “Kafire kafir demeyen, kafirdir" diye bir kural var mıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Fıkıhta, “Kafire kafir demeyen, kafirdir" diye bir kural var mıdır?
  1. 19.Kasım.2011, 21:23
    1
    Biskivi
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Şubat.2007
    Üye No: 45
    Mesaj Sayısı: 35
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 32

    Fıkıhta, “Kafire kafir demeyen, kafirdir" diye bir kural var mıdır?






    Fıkıhta, “Kafire kafir demeyen, kafirdir" diye bir kural var mıdır? Mumsema Fıkıhta, “Kafire kafir demeyen, kafirdir" diye bir kural var mıdır?


  2. 19.Kasım.2011, 22:33
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Fıkıhta, “Kafire kafir demeyen, kafirdir" diye bir kural var mıdır?




    - "Kafire kafir demeyen, kafirdir" sözcüğü, bir fıkıh kaidesi değildir. Ayrıca, bunu prensip edinenler büyük bir riske girebilir. Çünkü, : "Kafire kafir demeyen kafirdir" hükmünü göz önünde bulunduran bir kimse, biraz şüpheli konuşan herkese “kâfir” damgasını vurmaya çalışır. Aksi takdirde : "Kafire kafir“ demediği için kendisinin küfürle karşı karşıya kalabileceğinin sıkıntısını çeker. Halbuki, hadis-i şerifte şöyle buyuruluyor:

    “Bir kimseye kâfir diyenin bu yargısı ortada kalmaz. Kâfir damgasını yemiş olan adam gerçekten kâfir ise mesele yok.. Aksi takdirde o küfür, sözün sahibine geri döner.”

    - Bu konuda sert tavır sergileyen alimler olmuştur. Onların : "Kafire kafir demeyen, kafirdir" yargısından maksatları, açıkça kâfir olduğu ortada olan birisine, hâlâ mümin nazarıyla bakan kimse, İslamî değerlere değer vermiyor demektir. Yoksa, hayatı boyunca şeytana lanet etmeyen bir kimse, bundan ötürü sorumlu olmadığı gibi, bir kâfire kâfir demeyen bir kimse de, bundan ötürü sorumlu olmaz. Çünkü, kötülemeler, yergiler, salih amel kavramına dahil değildir.

    - Osmanlı döneminde, “Bazı kimseler, Hristiyanlara ‘Hey kâfir’ demeyin, diyorlar.

    - "Neden kâfir olana kâfir demeyeceğiz?” şeklindeki bir soruya muhatap olan Bediüzzaman Said Nursi’nin verdiği şu cevap da konumuza ışık tutmaktadır. Cevabı şudur:

    “Kör adama, ‘hey kör!’ demediğimiz gibi… Çünkü eziyettir. Eziyetten nehiy var.. Men âza zimmiyen.. ilah”( Nursi, Münazarat). Bediüzzamanın işaret ettiği hadisin manası şöyledir:

    “Kim gayrımüslim bir vatandaşa eziyet ederse, kıyamet günü onun hasmı ben olurum. Ben kimin hasmı olursam, onunla hesaplaşırım.”(Kenzu’l-ummal, h. No: 10909).
    S.İslamiyet



  3. 19.Kasım.2011, 22:33
    2
    Silent and lonely rains



    - "Kafire kafir demeyen, kafirdir" sözcüğü, bir fıkıh kaidesi değildir. Ayrıca, bunu prensip edinenler büyük bir riske girebilir. Çünkü, : "Kafire kafir demeyen kafirdir" hükmünü göz önünde bulunduran bir kimse, biraz şüpheli konuşan herkese “kâfir” damgasını vurmaya çalışır. Aksi takdirde : "Kafire kafir“ demediği için kendisinin küfürle karşı karşıya kalabileceğinin sıkıntısını çeker. Halbuki, hadis-i şerifte şöyle buyuruluyor:

    “Bir kimseye kâfir diyenin bu yargısı ortada kalmaz. Kâfir damgasını yemiş olan adam gerçekten kâfir ise mesele yok.. Aksi takdirde o küfür, sözün sahibine geri döner.”

    - Bu konuda sert tavır sergileyen alimler olmuştur. Onların : "Kafire kafir demeyen, kafirdir" yargısından maksatları, açıkça kâfir olduğu ortada olan birisine, hâlâ mümin nazarıyla bakan kimse, İslamî değerlere değer vermiyor demektir. Yoksa, hayatı boyunca şeytana lanet etmeyen bir kimse, bundan ötürü sorumlu olmadığı gibi, bir kâfire kâfir demeyen bir kimse de, bundan ötürü sorumlu olmaz. Çünkü, kötülemeler, yergiler, salih amel kavramına dahil değildir.

    - Osmanlı döneminde, “Bazı kimseler, Hristiyanlara ‘Hey kâfir’ demeyin, diyorlar.

    - "Neden kâfir olana kâfir demeyeceğiz?” şeklindeki bir soruya muhatap olan Bediüzzaman Said Nursi’nin verdiği şu cevap da konumuza ışık tutmaktadır. Cevabı şudur:

    “Kör adama, ‘hey kör!’ demediğimiz gibi… Çünkü eziyettir. Eziyetten nehiy var.. Men âza zimmiyen.. ilah”( Nursi, Münazarat). Bediüzzamanın işaret ettiği hadisin manası şöyledir:

    “Kim gayrımüslim bir vatandaşa eziyet ederse, kıyamet günü onun hasmı ben olurum. Ben kimin hasmı olursam, onunla hesaplaşırım.”(Kenzu’l-ummal, h. No: 10909).
    S.İslamiyet






+ Yorum Gönder