Konusunu Oylayın.: İmam Şafinin darul islam ve darul harp hakkındaki görüşü nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İmam Şafinin darul islam ve darul harp hakkındaki görüşü nedir?
  1. 19.Kasım.2011, 01:49
    1
    sorularla islam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Şubat.2009
    Üye No: 46770
    Mesaj Sayısı: 467
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    İmam Şafinin darul islam ve darul harp hakkındaki görüşü nedir?






    İmam Şafinin darul islam ve darul harp hakkındaki görüşü nedir? Mumsema İmam Şafinin darul islam ve darul harp hakkındaki görüşü nedir?


  2. 19.Kasım.2011, 03:14
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: İmam Şafinin darul islam ve darul harp hakkındaki görüşü nedir?




    Şafiî mezhebine göre, bir diyar ya-hut bir memleket bir defa dahi olsun Müslümanlar tarafından zaptedilmis ise, o diyar ve o memleket artık kıyamete kadar «DarüIislâm»dır. Böyle bir memle-ket sonradan kâfirlerin eline geçse bile, bu hüküm değişmez. Hatta Müslüman-larla barış halinde bulunan gayri müslimlerin ülkeleri de «Darülharb» değildir. (3).

    İmam-ı Şafiî'nin içtihadı açık ve te'vilsizdir. Demek ki Şafiî mezhebine göre değil Türkiye; Yugoslavya, Bulgaristan, Yunanistan, Buhara, Semerkant, Kırım bile «Darülharb» değil, «Darülislâm»dır. İmam-ı Şafiî'ye göre, bir diyarın «Darülharp» olması için, Müslümanla-rın idaresi altına hiç girmemiş olması ve Müslümanlarla sulh halinde olmaması lâzımdır.
    Bilmen, Ö. N. a.g.e., III / 335.

    Ahmet Şahin /Sorularla İslamiyet



  3. 19.Kasım.2011, 03:14
    2
    Silent and lonely rains



    Şafiî mezhebine göre, bir diyar ya-hut bir memleket bir defa dahi olsun Müslümanlar tarafından zaptedilmis ise, o diyar ve o memleket artık kıyamete kadar «DarüIislâm»dır. Böyle bir memle-ket sonradan kâfirlerin eline geçse bile, bu hüküm değişmez. Hatta Müslüman-larla barış halinde bulunan gayri müslimlerin ülkeleri de «Darülharb» değildir. (3).

    İmam-ı Şafiî'nin içtihadı açık ve te'vilsizdir. Demek ki Şafiî mezhebine göre değil Türkiye; Yugoslavya, Bulgaristan, Yunanistan, Buhara, Semerkant, Kırım bile «Darülharb» değil, «Darülislâm»dır. İmam-ı Şafiî'ye göre, bir diyarın «Darülharp» olması için, Müslümanla-rın idaresi altına hiç girmemiş olması ve Müslümanlarla sulh halinde olmaması lâzımdır.
    Bilmen, Ö. N. a.g.e., III / 335.

    Ahmet Şahin /Sorularla İslamiyet



  4. 30.Nisan.2014, 17:32
    3
    Misafir

    Cevap: İmam Şafinin darul islam ve darul harp hakkındaki görüşü nedir?

    İmam Şafiinin bu konu hakkındaki görüşünü sayenizde öğrendim. Faydalı bilgi verdiniz.


  5. 30.Nisan.2014, 17:32
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    İmam Şafiinin bu konu hakkındaki görüşünü sayenizde öğrendim. Faydalı bilgi verdiniz.





+ Yorum Gönder