Konusunu Oylayın.: Evlenecekler küçükken babaların anlaşıp küçük kızı küçük oğluna alması durumu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Evlenecekler küçükken babaların anlaşıp küçük kızı küçük oğluna alması durumu?
  1. 10.Kasım.2011, 17:50
    1
    what
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Ağustos.2011
    Üye No: 89613
    Mesaj Sayısı: 198
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 27

    Evlenecekler küçükken babaların anlaşıp küçük kızı küçük oğluna alması durumu?






    Evlenecekler küçükken babaların anlaşıp küçük kızı küçük oğluna alması durumu? Mumsema Daha bebekken iki baba çocuğunu kendi arasıda bu kız büyünce senin oğlana olsun derse ve diğeri kabul ederse bunlar gerçekten nikahlamı olur?Böyle birşey duydum.Büyünce de küçükken yapılan anlaşmadan dolayı evlenmeleri farzmış doğru mu?


  2. 10.Kasım.2011, 17:50
    1
    Emekli



    Daha bebekken iki baba çocuğunu kendi arasıda bu kız büyünce senin oğlana olsun derse ve diğeri kabul ederse bunlar gerçekten nikahlamı olur?Böyle birşey duydum.Büyünce de küçükken yapılan anlaşmadan dolayı evlenmeleri farzmış doğru mu?


    Benzer Konular

    - Küçük kızı babası dışında evlendiren ile ilgili hadisler

    - Annem ablamla halamın büyük kızına sütünü emzirtmiş ben de halamın küçük kızı ile evlenmek istiyorum

    - Sırf kendisi için yaşan kimse zevk içinde yaşabilir, fakat küçük olarak yaşar ve küçük olarak ölür.

    - Dünyanın en küçük kızı HİNDİSTANLI

    - Dünyanın en küçük kızı

  3. 10.Kasım.2011, 17:53
    2
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Evlenecekler küçükken babaların anlaşıp küçük kızı küçük oğluna alması durumu?




    Çocukları, ergenlik çağına gelmeden velilerinin nikahlamasına -bazı bölgelerde sözlemelerine, karşılıklı vaatleşmelerine- beşik kertmesi denilmektedir.

    Küçüklerin -onlara bir tercih hakkı tanımadan- evlendirilmelerinin fıkıhtaki yerini ve uygulamayı özetleyelim:

    1. Bütün fıkıhçılar değil, bir kısım fıkıhçılar, "çocuklar ergenlik çağına gelmeden velileri tarafından evlendirilebilir" demişler, ancak bunlar da velilerde ve evlendirilen kişilerde aranacak bazı şartlar ileri sürmüşler, bu şartların gerçekleşmemesi durumunda hakime veya çocuğa -ergenlik çağına geldiğinde- akdi bozma hakkı vermişlerdir. Çocuğun küçük yaşında velisi tarafından evlendirilmesinin cevazı, "Hz. Aişe'nin, ergenlik çağına gelmeden önce, babası tarafından Peygamberimizle evlendirilmesi" örneğine ve Arapların bu konudaki geleneklerine dayandırılmıştır. Halbuki burada evlendirilen kişi Âlemlere Rahmet olan (s.a.) Efendimiz'dir, O'nun durumu istisnadır ve O, kendisi istemediği halde birisiyle evlendirilmiş kadınlar ve kızlar kendisine başvurduklarında daima evlenme akdini bozdurmuştur, evliliği bitirmiştir.

    2. Küçüklerin velileri tarafından evlendirilmelerini caiz görmeyen İslâm müctehidleri vardır ve şeriatı uygulayan Osmanlı devleti yaptığı son Aile Kanununda bu ictihadı benimsemiş, kanunlaştırmış (mad. 7) ve hilafete tâbi mahkemelerde uygulatmıştır. Kanunun ilgili maddesiyle ilgili gerekçesinin sadeleştirilmiş özeti şöyledir:
    "Küçük kız ve erkek çocukların velileri tarafından evlendirilmelerinin caiz ve geçerli olduğu dört mezheb imamınca benimsendiği için uygulama da buna göre oluyordu. Zamanımızda durum değiştiği için bu konuda yeni bir usul benimsemek gerekmiştir. Hayat mücadelesinin şiddetlendiği zamanımızda velilerin ilk vazifeleri, küçük çocukları evlendirmek değil, iyi bir tahsil ve terbiye vererek yetiştirmektir. Bunu ihmal eden birçok veli ya başlık almak ya mürüvvetlerini görmek veya iyi bir mirasa konmak için çocukları evlendiriyor, felaketlerine düğünle temel atıyorlar, bu evliliklerin çoğu daha ilk gününden ölü doğan çocuğa benziyor. Bu gibi evliliklerle ilgili davaların ne kadar çok ve şaşırtıcı olduğunu anlamak üzere hem fıkıh kitaplarına, hem de mahkeme sicillerine bakmak yeterlidir. İkisi de büyük müctehidlerden olan Ebû Bekr el-Asamm ve İbn Şübrüme hem çocukların buna ihtiyaçlarının bulunmadığını, hem de ileride -bilhassa bozma imkânı da vermeyen ictihadlara göre- onların hürriyetlerini bağladığını göz önüne alarak "hiçbir kimsenin küçükleri evlendirme hakları yoktur" ictihadında bulunmuşlardır. (Bu müctehidlere göre Hz. Aişe olayı Peygamberimiz'e mahsustur, başkalarına teşmil edilemez.) Asırlardan beri elde edilen felaketli denemeler de bu imamların ictihadlarını teyit etmektedir. İşte bu sebeplerle kanunun yedinci maddesi bu iki zatın ictihadlarına göre düzenlenmiştir.

    Eğer Osmanlı devleti ortadan kalkmamış olsaydı ülkesinde bu kanun yürürlükte olacaktı; yani şeriata göre küçükleri kimse evlendiremeyecekti. Nitekim bugün aile kanunlarını şeriata göre düzenleyen İslâm ülkelerinde de uygulama böyledir.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  4. 10.Kasım.2011, 17:53
    2
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Çocukları, ergenlik çağına gelmeden velilerinin nikahlamasına -bazı bölgelerde sözlemelerine, karşılıklı vaatleşmelerine- beşik kertmesi denilmektedir.

    Küçüklerin -onlara bir tercih hakkı tanımadan- evlendirilmelerinin fıkıhtaki yerini ve uygulamayı özetleyelim:

    1. Bütün fıkıhçılar değil, bir kısım fıkıhçılar, "çocuklar ergenlik çağına gelmeden velileri tarafından evlendirilebilir" demişler, ancak bunlar da velilerde ve evlendirilen kişilerde aranacak bazı şartlar ileri sürmüşler, bu şartların gerçekleşmemesi durumunda hakime veya çocuğa -ergenlik çağına geldiğinde- akdi bozma hakkı vermişlerdir. Çocuğun küçük yaşında velisi tarafından evlendirilmesinin cevazı, "Hz. Aişe'nin, ergenlik çağına gelmeden önce, babası tarafından Peygamberimizle evlendirilmesi" örneğine ve Arapların bu konudaki geleneklerine dayandırılmıştır. Halbuki burada evlendirilen kişi Âlemlere Rahmet olan (s.a.) Efendimiz'dir, O'nun durumu istisnadır ve O, kendisi istemediği halde birisiyle evlendirilmiş kadınlar ve kızlar kendisine başvurduklarında daima evlenme akdini bozdurmuştur, evliliği bitirmiştir.

    2. Küçüklerin velileri tarafından evlendirilmelerini caiz görmeyen İslâm müctehidleri vardır ve şeriatı uygulayan Osmanlı devleti yaptığı son Aile Kanununda bu ictihadı benimsemiş, kanunlaştırmış (mad. 7) ve hilafete tâbi mahkemelerde uygulatmıştır. Kanunun ilgili maddesiyle ilgili gerekçesinin sadeleştirilmiş özeti şöyledir:
    "Küçük kız ve erkek çocukların velileri tarafından evlendirilmelerinin caiz ve geçerli olduğu dört mezheb imamınca benimsendiği için uygulama da buna göre oluyordu. Zamanımızda durum değiştiği için bu konuda yeni bir usul benimsemek gerekmiştir. Hayat mücadelesinin şiddetlendiği zamanımızda velilerin ilk vazifeleri, küçük çocukları evlendirmek değil, iyi bir tahsil ve terbiye vererek yetiştirmektir. Bunu ihmal eden birçok veli ya başlık almak ya mürüvvetlerini görmek veya iyi bir mirasa konmak için çocukları evlendiriyor, felaketlerine düğünle temel atıyorlar, bu evliliklerin çoğu daha ilk gününden ölü doğan çocuğa benziyor. Bu gibi evliliklerle ilgili davaların ne kadar çok ve şaşırtıcı olduğunu anlamak üzere hem fıkıh kitaplarına, hem de mahkeme sicillerine bakmak yeterlidir. İkisi de büyük müctehidlerden olan Ebû Bekr el-Asamm ve İbn Şübrüme hem çocukların buna ihtiyaçlarının bulunmadığını, hem de ileride -bilhassa bozma imkânı da vermeyen ictihadlara göre- onların hürriyetlerini bağladığını göz önüne alarak "hiçbir kimsenin küçükleri evlendirme hakları yoktur" ictihadında bulunmuşlardır. (Bu müctehidlere göre Hz. Aişe olayı Peygamberimiz'e mahsustur, başkalarına teşmil edilemez.) Asırlardan beri elde edilen felaketli denemeler de bu imamların ictihadlarını teyit etmektedir. İşte bu sebeplerle kanunun yedinci maddesi bu iki zatın ictihadlarına göre düzenlenmiştir.

    Eğer Osmanlı devleti ortadan kalkmamış olsaydı ülkesinde bu kanun yürürlükte olacaktı; yani şeriata göre küçükleri kimse evlendiremeyecekti. Nitekim bugün aile kanunlarını şeriata göre düzenleyen İslâm ülkelerinde de uygulama böyledir.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  5. 10.Kasım.2011, 23:08
    3
    what
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Ağustos.2011
    Üye No: 89613
    Mesaj Sayısı: 198
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 27

    Cevap: Evlenecekler küçükken babaların anlaşıp küçük kızı küçük oğluna alması durumu?

    Yani dinimizce bu caizmi?İslam dininde böyle birşey var mı?Oluyor mu?


  6. 10.Kasım.2011, 23:08
    3
    Emekli
    Yani dinimizce bu caizmi?İslam dininde böyle birşey var mı?Oluyor mu?


  7. 10.Kasım.2011, 23:19
    4
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Evlenecekler küçükken babaların anlaşıp küçük kızı küçük oğluna alması durumu?

    Elhamdulillah, İslam Yolu Kardeşim, gayet net ve özünden olayı değerlendirmiş. İnşaAllah Tekraren okuyunuz What kardeşim.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  8. 10.Kasım.2011, 23:19
    4
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Elhamdulillah, İslam Yolu Kardeşim, gayet net ve özünden olayı değerlendirmiş. İnşaAllah Tekraren okuyunuz What kardeşim.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  9. 12.Kasım.2011, 21:25
    5
    what
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Ağustos.2011
    Üye No: 89613
    Mesaj Sayısı: 198
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 27

    Cevap: Evlenecekler küçükken babaların anlaşıp küçük kızı küçük oğluna alması durumu?

    Okuyorum fakat konu açık değil,net anlayamıyorum kısa ve öz bir cevap istiyorum mümkünse.Yada aklım iki şeye birden takıldığı için zorlanıyor olabilirim.Cevabınızı bekliyorum.Allah razı olsun


  10. 12.Kasım.2011, 21:25
    5
    Emekli
    Okuyorum fakat konu açık değil,net anlayamıyorum kısa ve öz bir cevap istiyorum mümkünse.Yada aklım iki şeye birden takıldığı için zorlanıyor olabilirim.Cevabınızı bekliyorum.Allah razı olsun


  11. 12.Kasım.2011, 21:33
    6
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Evlenecekler küçükken babaların anlaşıp küçük kızı küçük oğluna alması durumu?

    Alıntı
    Okuyorum fakat konu açık değil,net anlayamıyorum kısa ve öz bir cevap istiyorum mümkünse.Yada aklım iki şeye birden takıldığı için zorlanıyor olabilirim.Cevabınızı bekliyorum.Allah razı olsun
    Kardeş onların hürriyetlerini bağladığını göz önüne alarak "hiçbir kimsenin küçükleri evlendirme hakları yoktur" bu söz doğrudur. anladınmı Osmanlı devletinde Şeyhülislamların fetvalarıda bu yöndedir. yani beşik kertmesi Olayı yoktur. birinin küçükken evlendirilmesini yasak etmişler. onların fetvaları bizleride bağlar. sonuç. olarak Evlenmeleri Farz değil.


  12. 12.Kasım.2011, 21:33
    6
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Okuyorum fakat konu açık değil,net anlayamıyorum kısa ve öz bir cevap istiyorum mümkünse.Yada aklım iki şeye birden takıldığı için zorlanıyor olabilirim.Cevabınızı bekliyorum.Allah razı olsun
    Kardeş onların hürriyetlerini bağladığını göz önüne alarak "hiçbir kimsenin küçükleri evlendirme hakları yoktur" bu söz doğrudur. anladınmı Osmanlı devletinde Şeyhülislamların fetvalarıda bu yöndedir. yani beşik kertmesi Olayı yoktur. birinin küçükken evlendirilmesini yasak etmişler. onların fetvaları bizleride bağlar. sonuç. olarak Evlenmeleri Farz değil.


  13. 12.Kasım.2011, 21:40
    7
    what
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Ağustos.2011
    Üye No: 89613
    Mesaj Sayısı: 198
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 27

    Cevap: Evlenecekler küçükken babaların anlaşıp küçük kızı küçük oğluna alması durumu?

    Yapılması doğru değil fakat eğer iki baba bunu yapar ise sonuç ne olur.Bunlar evli mi sayılır yoksa kabul olunmaz mı?Evli sayılmazlar mı?


  14. 12.Kasım.2011, 21:40
    7
    Emekli
    Yapılması doğru değil fakat eğer iki baba bunu yapar ise sonuç ne olur.Bunlar evli mi sayılır yoksa kabul olunmaz mı?Evli sayılmazlar mı?





+ Yorum Gönder