Konusunu Oylayın.: Bazı hadisler ve surelerin faziletleri hakkında merak ettiklerim

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Bazı hadisler ve surelerin faziletleri hakkında merak ettiklerim
  1. 10.Ekim.2011, 16:39
    1
    yalanhayat
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Aralık.2009
    Üye No: 71400
    Mesaj Sayısı: 225
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 27

    Bazı hadisler ve surelerin faziletleri hakkında merak ettiklerim






    Bazı hadisler ve surelerin faziletleri hakkında merak ettiklerim Mumsema Bir yerde okumuştum Eli ile nikahlanan annesi ile zina etmiş gibidir diye böyle birşey varmı?Yani şimdi çogu insan buna başvuruyor ister istemez ee herkes kafirmi oldu şimdi anne ile zina etmekte ne demek günah ve haram oldugunu biliyorum ama bu kadarda büyük oldugunu bilmiyordum yalan hadis olabilir mi bu?

    Ümmetimin fesada ugradıgı bir zamanda kim benim bir sünnetimi ihya ederse ona 100 şehid sevabı verilir.(Bu hadisi şerefi anlamadım açıklayabilirmisiniz?

    son olarak İhlas suresini okuyana cennet vaciptir yazıyordu bunuda tam olarak anlayamadım ne demek isteniyor burada?

    ALLAH RAZI OLSUN....


  2. 10.Ekim.2011, 16:39
    1
    yalanhayat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    Bir yerde okumuştum Eli ile nikahlanan annesi ile zina etmiş gibidir diye böyle birşey varmı?Yani şimdi çogu insan buna başvuruyor ister istemez ee herkes kafirmi oldu şimdi anne ile zina etmekte ne demek günah ve haram oldugunu biliyorum ama bu kadarda büyük oldugunu bilmiyordum yalan hadis olabilir mi bu?

    Ümmetimin fesada ugradıgı bir zamanda kim benim bir sünnetimi ihya ederse ona 100 şehid sevabı verilir.(Bu hadisi şerefi anlamadım açıklayabilirmisiniz?

    son olarak İhlas suresini okuyana cennet vaciptir yazıyordu bunuda tam olarak anlayamadım ne demek isteniyor burada?

    ALLAH RAZI OLSUN....


    Benzer Konular

    - Surelerin faziletleri hakkında bilgi

    - Yaratılış Hakkında Merak Ettiklerim

    - Surelerin Faziletleri İle İlgili Hadisler

    - Surelerin faziletleri hakkındaki hadisler

    - Merak ettiklerim..

  3. 10.Ekim.2011, 20:04
    2
    yalanhayat
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Aralık.2009
    Üye No: 71400
    Mesaj Sayısı: 225
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 27

    Cevap: Bazı hadisler ve surelerin faziletleri hakkında merak ettiklerim




    Cevaplayın lütfen


  4. 10.Ekim.2011, 20:04
    2
    yalanhayat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    Cevaplayın lütfen


  5. 10.Ekim.2011, 21:43
    3
    yalanhayat
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Aralık.2009
    Üye No: 71400
    Mesaj Sayısı: 225
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 27

    Cevap: Bazı hadisler ve surelerin faziletleri hakkında merak ettiklerim

    Cevap verecek yok mu?


  6. 10.Ekim.2011, 21:43
    3
    yalanhayat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Cevap verecek yok mu?


  7. 10.Ekim.2011, 21:46
    4
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bazı hadisler ve surelerin faziletleri hakkında merak ettiklerim

    öyle bir hadisi şerife rastlamadım. sadece eli ile Nikahlanan Mahşere Elleri Hamile çıkacaktır Rivayeti vardır. Orada yazılanı hiç duymadım. öyle birşey olacagınada inanmıyorum. kim demiş ise Kaynagını versin bakalım.

    ihlas süresini okuyana cennet vaciptir Amaki Sen müslüman olacaksın. İslamın şartlarını eksiksiz temiz biçimde yerine getireceksinki o hadisi şerif te sana Cennete girmene vesile olur. bu şekil anlayabilirsin.

    Alıntı
    Ümmetimin fesada ugradıgı bir zamanda kim benim bir sünnetimi ihya ederse ona 100 şehid sevabı verilir
    Kardeş Sünnetler Gün gelecek Bitecek. Kimse sünnetleri Yapmayacak. Veya terk edecek. unutulacak. İşte o unutulmaya yüz tutuldugu zaman . Birisi Çıkar Unutulan sünneti canlandırırsa O sünneti yaparsa 100 şehit sevabı vardır.


  8. 10.Ekim.2011, 21:46
    4
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    öyle bir hadisi şerife rastlamadım. sadece eli ile Nikahlanan Mahşere Elleri Hamile çıkacaktır Rivayeti vardır. Orada yazılanı hiç duymadım. öyle birşey olacagınada inanmıyorum. kim demiş ise Kaynagını versin bakalım.

    ihlas süresini okuyana cennet vaciptir Amaki Sen müslüman olacaksın. İslamın şartlarını eksiksiz temiz biçimde yerine getireceksinki o hadisi şerif te sana Cennete girmene vesile olur. bu şekil anlayabilirsin.

    Alıntı
    Ümmetimin fesada ugradıgı bir zamanda kim benim bir sünnetimi ihya ederse ona 100 şehid sevabı verilir
    Kardeş Sünnetler Gün gelecek Bitecek. Kimse sünnetleri Yapmayacak. Veya terk edecek. unutulacak. İşte o unutulmaya yüz tutuldugu zaman . Birisi Çıkar Unutulan sünneti canlandırırsa O sünneti yaparsa 100 şehit sevabı vardır.


  9. 03.Nisan.2012, 00:46
    5
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Bazı hadisler ve surelerin faziletleri hakkında merak ettiklerim

    Surelerin Faziletleri İle İlgili Hadislerin Kritiği


    225. Birisi de; Kur'an'ın başından sonuna kadar "Surelerin faziletini ve şu sureyi okuyan kimsenin sevabının şu kadar mü-kafat olduğunu belirtme" ile ilgili hadislerdir.
    Nitekim tefsir alimlerinden Sa'lebî ile Vahidî, bu tür hadisleri, her surenin başında ve Zemahşerî'de surenin sonunda kaydet-miştir.
    Abdullah İbn Mübarek der ki:
    "Zannederim ki, bu tür ha-disleri, zındıklar uydurmuştur."

    226. Surelerin fazileti hususunda sahih olan hadislerden bazısı şunlardır:
    "Fâtihatu'l-Kîtâb (Fâtiha suresi) ve Fatiha suresinin bir benzerinin; Tevrat, İncîl ile Zebur'da indiriImediği'' ile ilgili ha-dis. [270]
    227. Bakara ve Al-i İmrân sureleri ve bunların, Zehrâvân (çicekler) oldukları" ile ilgili hadis. [271]
    228. Âyete'1-Kürsî ve bunun, Kur'an ayetlerinin efendisi oldu-ğu" ile ilgili hadis.[272]
    229. Bakara suresinin son iki ayeti [273] hakkındaki şu hadis:
    "Kim bu iki ayeti okursa, bu kimseye, (geçirdiği) gece için yeterlidir.” [274]
    230. Bakara suresi ile ilgili (şu) hadis:
    "Bakara suresi okunmayan eve şeytan yaklaşır.” [275]
    231. Kim Kehf suresinin başındaki (ilk) on ayeti okursa, Deccâlin fitnesinden korunmuş olur.[276]
    232. Kul huvallahu Ehad (İhlâs suresi) ve onun, Kur'an'ın üçte birinde denk olduğu" ile ilgili hadis.[277]
    233. Muavvizeteyn (FeIâk ile Nâs sureleri) ve (Allah'a) sığı-nan kimselerin, bu iki surenin bir benzeriyle sığınmamaları" ile ilgili hadis.[278]
    234. Peygamber (s.a.v):
    “Bana şimdiye kadar bir benzeri görülmemiş (bazı) ayet-ler indirildi” buyurup daha sonra (Felâk ile Nâs surelerini) oku-du.[279]
    235. Bu hadisleri; sıhhat durumu, bunların altında kalan şu hadisler takip etmektedir:
    İzâ zulzilet (Zilzâl suresi), Kur'an'ın yarısına denktir. [280]
    236. Kul yâ eyyuhe'l-Kâfirûn (Kâfirûn suresi), Kur'an'ın dörtte birine denktir. [281]
    237. Tebârekellezî bi yedihi'1-mülk (-Mülk suresi), (kişiyi,) kabir azabından [282] kurtar(an bir sured)ir. [283]
    238. Bundan sonra kim şu sureyi okursa, (ona,) şu (kadar) sevab verilir" şeklinde gelen diğer hadisler, Resulullah (s.a.v)'e karşı uydurulmuş hadislerdir.
    Hadis uyduran kişi, bu tür hadisler uydurduğunu itiraf edip şöyle der:
    Ben, insanların, başka şeyle (değil de sadece) Kur'an'la meşgul olmalarını (sağlamak) için (hadis uydurmaya) çalış-tım."
    Bu konuda hadis uyduran cahil kimselerden birisi de şöyle der:
    "Biz, Resulullah (s.a.v)'ın aleyhine değil, lehine yalan söy-lüyoruz/hadis uyduruyoruz."

    Bu cahil kimse bilmiyor ki: Kim, Peygamber (s.a.v)'in söy-lemediği bir sözü ona isnad ederek söylerse, ona karşı yalan söylemiş ve şiddetli azabı hak etmiş olur.


    [270] Tirmizî, Fezâilu'l-Kur'an 1 (2875), Tefsiru Sure-i Hicr 4 (3125); Nesâî, İftitâh 26; Dârimî, Fezâilu'l-Kur'an 12 (3376); Ahmed b. Hanbel, 2/357, 5/114; Beyhakî, Sünen-ü Süğra, 1/546, Sünenü'l-Kübrâ, 2/375, 9/4, Şuabu'1-İman 2/442; İbn Huzeyme, Sahîh, 1/252; İbn Hibbân, Sahih, 3/53; Hâkim, Müstedrek, 1/744, 2/283; Nesâî, Sünenü'l-Kübrâ, 1/318 (ç)

    [271] Müslim, Salâtu'l-Müsâfirîn 252 (804); Ahmed b. Hanbel, 5/249, 251, 254, 257; Hâkim, Müstedrek, 1/752 (H. No: 2071); Heysemî, Mecmâu'z-Zevâid, 6/313; Beyhakî, Şuabu'1-İman, 2/341; Taberâni, el-Kebîr, 8/118, 291, 11/313, el-Evsat, 1/150, 8/344 (ç)

    [272] Tirmizî, Fezâilu'l-Kur'an 2 (2878) (ç)

    [273] Müslim, Salâtu'l-Müsâfirîn 212 (780); Ahmed b. Hanbel, 2/284, 337 (ç)

    [274] Bununla kast edilen, "Amene'r-Resûlu" diye bilinen ayetlerdir, (ç)

    [275] Buhârî, Meğâzî 9, Fezâilu'l-Kur'an 10, 27, 34; Müslim, Saiâtu'l-Müsâfirîn 255 (807), 256 (808); Tirmizî, Fezâilu'l-Kur'an 4 (2881); Ebu Dâvud, Şehru Ramazan 9 (1397); İbn Mâce, İkâme 183 (1368, 1369); Ahmed b. Hanbel, 4/76, 118, 121, 122; Taberânî, el-Evsat, 6/35, el-Kebîr, 17/204, 206, 218; Beyhakî, Sünenü'l-Kübrâ, 3/20, Şuabu'1-İman 2/462, 520; İbn Huzeyme, Sahih, 2/180; İbn Hibbân, Sahih, 3/60 (ç)

    [276] Müslim, Salâtu'l-Müsâfirîn 257 (809); Ahmed b. Hanbel, 6/446 (ç)

    [277] Buhârî, Fezâitu'l-Kur'an 13; Ebu Dâvud, Vitr 18 [1461); Tirmizi, Fezâîlu'l-Kur'an 10, 11; Nesâî, İftitah 69; İbn Mâce, Edeb 52; Ahmed b. Hanbel, 3/35, 43, 4/8, 6/447; Muvatta', Kur'an 17, 19 (ç)

    [278] Nesâî, İstiâze 1; Ahmed b. Hanbel, 3/417, 4/144, 152; Taberânî, el-Kebîr, 17/342; Nesâî, Sünenü'l-Kübrâ, 4/439, 440; Beyhakî, Şuabu'1-İman, 2/ 517 (ç)

    [279] Müslim, Salâtu'l-Müsâfirîn 264-265 (814); Nesâî, İstiâze 1; Dârimî, Fezâilü'l-Kur'an 25; Ahmed b. Hanbel, 4/152; Beyhakî, Sünenü'l-Kübrâ, 2/394; Nesâî, Sünenü'l-Kübrâ, 1/330, 4/441 (ç)

    [280] Tirmizî, Fezâilu'l-Kur'an 10 (2894) (ç)

    [281] Tirmizî, Fezâilu'l-Kur'an 10 (2894); Ahmed b. Hanbel, 3/147; Taberânî, el-Kebîr, 12728, 48 215 (ç)

    [282] Müellif İbn Kayyım, burada, (bazı) surelerin fazileti hakkında tespit ettiği hadisi yada hadisleri zikretmiş, fakat (bu konudaki) bütün (hadisleri) zikretmemiştir. Onun maksadı, Kur'an'ın başından sonuna kadar her surenin fazileti hususunda uzunca bîr şekilde gelen uydurma hadise dikkat çek-mektir.

    Tirmizî, Fezâilu'l-Kur'an 9 (2890); Dârimî, Fezâilu'l-Kur'an 19 (3411) (ç)


  10. 03.Nisan.2012, 00:46
    5
    âb ü kil
    Surelerin Faziletleri İle İlgili Hadislerin Kritiği


    225. Birisi de; Kur'an'ın başından sonuna kadar "Surelerin faziletini ve şu sureyi okuyan kimsenin sevabının şu kadar mü-kafat olduğunu belirtme" ile ilgili hadislerdir.
    Nitekim tefsir alimlerinden Sa'lebî ile Vahidî, bu tür hadisleri, her surenin başında ve Zemahşerî'de surenin sonunda kaydet-miştir.
    Abdullah İbn Mübarek der ki:
    "Zannederim ki, bu tür ha-disleri, zındıklar uydurmuştur."

    226. Surelerin fazileti hususunda sahih olan hadislerden bazısı şunlardır:
    "Fâtihatu'l-Kîtâb (Fâtiha suresi) ve Fatiha suresinin bir benzerinin; Tevrat, İncîl ile Zebur'da indiriImediği'' ile ilgili ha-dis. [270]
    227. Bakara ve Al-i İmrân sureleri ve bunların, Zehrâvân (çicekler) oldukları" ile ilgili hadis. [271]
    228. Âyete'1-Kürsî ve bunun, Kur'an ayetlerinin efendisi oldu-ğu" ile ilgili hadis.[272]
    229. Bakara suresinin son iki ayeti [273] hakkındaki şu hadis:
    "Kim bu iki ayeti okursa, bu kimseye, (geçirdiği) gece için yeterlidir.” [274]
    230. Bakara suresi ile ilgili (şu) hadis:
    "Bakara suresi okunmayan eve şeytan yaklaşır.” [275]
    231. Kim Kehf suresinin başındaki (ilk) on ayeti okursa, Deccâlin fitnesinden korunmuş olur.[276]
    232. Kul huvallahu Ehad (İhlâs suresi) ve onun, Kur'an'ın üçte birinde denk olduğu" ile ilgili hadis.[277]
    233. Muavvizeteyn (FeIâk ile Nâs sureleri) ve (Allah'a) sığı-nan kimselerin, bu iki surenin bir benzeriyle sığınmamaları" ile ilgili hadis.[278]
    234. Peygamber (s.a.v):
    “Bana şimdiye kadar bir benzeri görülmemiş (bazı) ayet-ler indirildi” buyurup daha sonra (Felâk ile Nâs surelerini) oku-du.[279]
    235. Bu hadisleri; sıhhat durumu, bunların altında kalan şu hadisler takip etmektedir:
    İzâ zulzilet (Zilzâl suresi), Kur'an'ın yarısına denktir. [280]
    236. Kul yâ eyyuhe'l-Kâfirûn (Kâfirûn suresi), Kur'an'ın dörtte birine denktir. [281]
    237. Tebârekellezî bi yedihi'1-mülk (-Mülk suresi), (kişiyi,) kabir azabından [282] kurtar(an bir sured)ir. [283]
    238. Bundan sonra kim şu sureyi okursa, (ona,) şu (kadar) sevab verilir" şeklinde gelen diğer hadisler, Resulullah (s.a.v)'e karşı uydurulmuş hadislerdir.
    Hadis uyduran kişi, bu tür hadisler uydurduğunu itiraf edip şöyle der:
    Ben, insanların, başka şeyle (değil de sadece) Kur'an'la meşgul olmalarını (sağlamak) için (hadis uydurmaya) çalış-tım."
    Bu konuda hadis uyduran cahil kimselerden birisi de şöyle der:
    "Biz, Resulullah (s.a.v)'ın aleyhine değil, lehine yalan söy-lüyoruz/hadis uyduruyoruz."

    Bu cahil kimse bilmiyor ki: Kim, Peygamber (s.a.v)'in söy-lemediği bir sözü ona isnad ederek söylerse, ona karşı yalan söylemiş ve şiddetli azabı hak etmiş olur.


    [270] Tirmizî, Fezâilu'l-Kur'an 1 (2875), Tefsiru Sure-i Hicr 4 (3125); Nesâî, İftitâh 26; Dârimî, Fezâilu'l-Kur'an 12 (3376); Ahmed b. Hanbel, 2/357, 5/114; Beyhakî, Sünen-ü Süğra, 1/546, Sünenü'l-Kübrâ, 2/375, 9/4, Şuabu'1-İman 2/442; İbn Huzeyme, Sahîh, 1/252; İbn Hibbân, Sahih, 3/53; Hâkim, Müstedrek, 1/744, 2/283; Nesâî, Sünenü'l-Kübrâ, 1/318 (ç)

    [271] Müslim, Salâtu'l-Müsâfirîn 252 (804); Ahmed b. Hanbel, 5/249, 251, 254, 257; Hâkim, Müstedrek, 1/752 (H. No: 2071); Heysemî, Mecmâu'z-Zevâid, 6/313; Beyhakî, Şuabu'1-İman, 2/341; Taberâni, el-Kebîr, 8/118, 291, 11/313, el-Evsat, 1/150, 8/344 (ç)

    [272] Tirmizî, Fezâilu'l-Kur'an 2 (2878) (ç)

    [273] Müslim, Salâtu'l-Müsâfirîn 212 (780); Ahmed b. Hanbel, 2/284, 337 (ç)

    [274] Bununla kast edilen, "Amene'r-Resûlu" diye bilinen ayetlerdir, (ç)

    [275] Buhârî, Meğâzî 9, Fezâilu'l-Kur'an 10, 27, 34; Müslim, Saiâtu'l-Müsâfirîn 255 (807), 256 (808); Tirmizî, Fezâilu'l-Kur'an 4 (2881); Ebu Dâvud, Şehru Ramazan 9 (1397); İbn Mâce, İkâme 183 (1368, 1369); Ahmed b. Hanbel, 4/76, 118, 121, 122; Taberânî, el-Evsat, 6/35, el-Kebîr, 17/204, 206, 218; Beyhakî, Sünenü'l-Kübrâ, 3/20, Şuabu'1-İman 2/462, 520; İbn Huzeyme, Sahih, 2/180; İbn Hibbân, Sahih, 3/60 (ç)

    [276] Müslim, Salâtu'l-Müsâfirîn 257 (809); Ahmed b. Hanbel, 6/446 (ç)

    [277] Buhârî, Fezâitu'l-Kur'an 13; Ebu Dâvud, Vitr 18 [1461); Tirmizi, Fezâîlu'l-Kur'an 10, 11; Nesâî, İftitah 69; İbn Mâce, Edeb 52; Ahmed b. Hanbel, 3/35, 43, 4/8, 6/447; Muvatta', Kur'an 17, 19 (ç)

    [278] Nesâî, İstiâze 1; Ahmed b. Hanbel, 3/417, 4/144, 152; Taberânî, el-Kebîr, 17/342; Nesâî, Sünenü'l-Kübrâ, 4/439, 440; Beyhakî, Şuabu'1-İman, 2/ 517 (ç)

    [279] Müslim, Salâtu'l-Müsâfirîn 264-265 (814); Nesâî, İstiâze 1; Dârimî, Fezâilü'l-Kur'an 25; Ahmed b. Hanbel, 4/152; Beyhakî, Sünenü'l-Kübrâ, 2/394; Nesâî, Sünenü'l-Kübrâ, 1/330, 4/441 (ç)

    [280] Tirmizî, Fezâilu'l-Kur'an 10 (2894) (ç)

    [281] Tirmizî, Fezâilu'l-Kur'an 10 (2894); Ahmed b. Hanbel, 3/147; Taberânî, el-Kebîr, 12728, 48 215 (ç)

    [282] Müellif İbn Kayyım, burada, (bazı) surelerin fazileti hakkında tespit ettiği hadisi yada hadisleri zikretmiş, fakat (bu konudaki) bütün (hadisleri) zikretmemiştir. Onun maksadı, Kur'an'ın başından sonuna kadar her surenin fazileti hususunda uzunca bîr şekilde gelen uydurma hadise dikkat çek-mektir.

    Tirmizî, Fezâilu'l-Kur'an 9 (2890); Dârimî, Fezâilu'l-Kur'an 19 (3411) (ç)





+ Yorum Gönder