Konusunu Oylayın.: Peçeli birinin ,erkek doktorun yanında yüzünü açması caiz mi ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Peçeli birinin ,erkek doktorun yanında yüzünü açması caiz mi ?
  1. 06.Ekim.2011, 14:42
    1
    Hüzn'ü LeyL..
    ✖ﷲﺀ Ķudüs'ün GeLini ﷲﺀ✖❤

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Ekim.2011
    Üye No: 90686
    Mesaj Sayısı: 84
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: Ben davasız "Müslüman"dan usandım...

    Peçeli birinin ,erkek doktorun yanında yüzünü açması caiz mi ?






    Peçeli birinin ,erkek doktorun yanında yüzünü açması caiz mi ? Mumsema Erkek doktorla konuşmak ve yanında yüzünü açmakta bir sakınca varmı ?
    hatta ultrasyona girmek caiz mi ?
    ben babam dan korktuğum için karşı çıkamamıştım çünkü onlar kapanmamdan yana değil benim için bir günah varmı bunda ..?



  2. 06.Ekim.2011, 14:42
    1
    ✖ﷲﺀ Ķudüs'ün GeLini ﷲﺀ✖❤



    Erkek doktorla konuşmak ve yanında yüzünü açmakta bir sakınca varmı ?
    hatta ultrasyona girmek caiz mi ?
    ben babam dan korktuğum için karşı çıkamamıştım çünkü onlar kapanmamdan yana değil benim için bir günah varmı bunda ..?



    Benzer Konular

    - Erkek doktorun göğsümü görmesinin bana bir günahı var mıdır?

    - İmam nikahı için şahitlerden birinin kadın birinin erkek olması yeterli midir, yoksa iki erkek ya da

    - Erkek Bir Doktorun Kadınları Muayene Etmesi Caiz Midir?

    - Bir Doktorun ,Başka Doktorun Kaşesini Kullanarak Muayene Etmesi Caiz midir?

    - Kadın doktorun erkek hastayı tedavi etmesi caiz mi?

  3. 06.Ekim.2011, 16:18
    2
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Peçeli birinin ,erkek doktorun yanında yüzünü açması caiz mi ?




    Mümkünse kadın doktorları tercih etmeniz gerekir. Ancak kadın doktordan çözüm bulunamıyorsa erkek doktora gidilebilir. Çünkü zaruri durumlar haram vasfını kaldırır.


  4. 06.Ekim.2011, 16:18
    2
    Devamlı Üye



    Mümkünse kadın doktorları tercih etmeniz gerekir. Ancak kadın doktordan çözüm bulunamıyorsa erkek doktora gidilebilir. Çünkü zaruri durumlar haram vasfını kaldırır.


  5. 06.Ekim.2011, 16:27
    3
    Araştırmacı_
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Haziran.2011
    Üye No: 88110
    Mesaj Sayısı: 194
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Peçeli birinin ,erkek doktorun yanında yüzünü açması caiz mi ?

    Peçe Farz Değildir Hanefide yüzü açmakta bi sorun yoktur


  6. 06.Ekim.2011, 16:27
    3
    Peçe Farz Değildir Hanefide yüzü açmakta bi sorun yoktur


  7. 06.Ekim.2011, 16:45
    4
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    Cevap: Peçeli birinin ,erkek doktorun yanında yüzünü açması caiz mi ?

    Erkek doktora yüzünü açmak hanefi mezhebine göre caizdir ama muayene olmak ise kadın doktor var ise caiz değildir. Kadın doktor olup da erkek doktorun müdahelesi gerekirse buna da cevaz verilmiştir. Öncelik kadın doktordur. Hamdolsun ülkemizde her konuda uzman hanım doktorlar mevcut.


  8. 06.Ekim.2011, 16:45
    4
    Özel Üye
    Erkek doktora yüzünü açmak hanefi mezhebine göre caizdir ama muayene olmak ise kadın doktor var ise caiz değildir. Kadın doktor olup da erkek doktorun müdahelesi gerekirse buna da cevaz verilmiştir. Öncelik kadın doktordur. Hamdolsun ülkemizde her konuda uzman hanım doktorlar mevcut.


  9. 06.Ekim.2011, 17:01
    5
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Peçeli birinin ,erkek doktorun yanında yüzünü açması caiz mi ?

    Alıntı
    Erkek doktora yüzünü açmak hanefi mezhebine göre caizdir ama muayene olmak ise kadın doktor var ise caiz değildir. Kadın doktor olup da erkek doktorun müdahelesi gerekirse buna da cevaz verilmiştir. Öncelik kadın doktordur. Hamdolsun ülkemizde her konuda uzman hanım doktorlar mevcut.
    Kardeş bir ameliyata giriyorsun. hemşireler Erkek yardımcıları oluyor daha neler neler. bunda aslında Devlet önlem almalı. Bir kadın doğum yapacak. Erkek doktor var. Yav Anlamıyorum Erkek niye Doğum doktoru oluyor. Bölümmü yok



  10. 06.Ekim.2011, 17:01
    5
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Erkek doktora yüzünü açmak hanefi mezhebine göre caizdir ama muayene olmak ise kadın doktor var ise caiz değildir. Kadın doktor olup da erkek doktorun müdahelesi gerekirse buna da cevaz verilmiştir. Öncelik kadın doktordur. Hamdolsun ülkemizde her konuda uzman hanım doktorlar mevcut.
    Kardeş bir ameliyata giriyorsun. hemşireler Erkek yardımcıları oluyor daha neler neler. bunda aslında Devlet önlem almalı. Bir kadın doğum yapacak. Erkek doktor var. Yav Anlamıyorum Erkek niye Doğum doktoru oluyor. Bölümmü yok



  11. 06.Ekim.2011, 20:25
    6
    Hüzn'ü LeyL..
    ✖ﷲﺀ Ķudüs'ün GeLini ﷲﺀ✖❤

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Ekim.2011
    Üye No: 90686
    Mesaj Sayısı: 84
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: Ben davasız "Müslüman"dan usandım...

    Cevap: Peçeli birinin ,erkek doktorun yanında yüzünü açması caiz mi ?

    Alıntı
    Mümkünse kadın doktorları tercih etmeniz gerekir. Ancak kadın doktordan çözüm bulunamıyorsa erkek doktora gidilebilir. Çünkü zaruri durumlar haram vasfını kaldırır.

    Alıntı
    Erkek doktora yüzünü açmak hanefi mezhebine göre caizdir ama muayene olmak ise kadın doktor var ise caiz değildir. Kadın doktor olup da erkek doktorun müdahelesi gerekirse buna da cevaz verilmiştir. Öncelik kadın doktordur. Hamdolsun ülkemizde her konuda uzman hanım doktorlar mevcut.
    Allah razı olsun bende öyle yapıyorum , ama kadın doktor civardaki hastanelerde yoktu, mecbur kaldık ..

    Alıntı
    Peçe Farz Değildir Hanefide yüzü açmakta bi sorun yoktur
    Rıza istiyorum zaten mükafat değil, hem şafiiyim ben Allah çok razı olsun..


    Alıntı
    Kardeş bir ameliyata giriyorsun. hemşireler Erkek yardımcıları oluyor daha neler neler. bunda aslında Devlet önlem almalı. Bir kadın doğum yapacak. Erkek doktor var. Yav Anlamıyorum Erkek niye Doğum doktoru oluyor. Bölümmü yok
    Hiçç..(:
    bide erkekler o alanda daha fazla hem devletin önlem alacağı en son şey harama engel olmak olur. Tabi en doğrusunu Allah bilir.

    Allah razı olsun...


  12. 06.Ekim.2011, 20:25
    6
    ✖ﷲﺀ Ķudüs'ün GeLini ﷲﺀ✖❤
    Alıntı
    Mümkünse kadın doktorları tercih etmeniz gerekir. Ancak kadın doktordan çözüm bulunamıyorsa erkek doktora gidilebilir. Çünkü zaruri durumlar haram vasfını kaldırır.

    Alıntı
    Erkek doktora yüzünü açmak hanefi mezhebine göre caizdir ama muayene olmak ise kadın doktor var ise caiz değildir. Kadın doktor olup da erkek doktorun müdahelesi gerekirse buna da cevaz verilmiştir. Öncelik kadın doktordur. Hamdolsun ülkemizde her konuda uzman hanım doktorlar mevcut.
    Allah razı olsun bende öyle yapıyorum , ama kadın doktor civardaki hastanelerde yoktu, mecbur kaldık ..

    Alıntı
    Peçe Farz Değildir Hanefide yüzü açmakta bi sorun yoktur
    Rıza istiyorum zaten mükafat değil, hem şafiiyim ben Allah çok razı olsun..


    Alıntı
    Kardeş bir ameliyata giriyorsun. hemşireler Erkek yardımcıları oluyor daha neler neler. bunda aslında Devlet önlem almalı. Bir kadın doğum yapacak. Erkek doktor var. Yav Anlamıyorum Erkek niye Doğum doktoru oluyor. Bölümmü yok
    Hiçç..(:
    bide erkekler o alanda daha fazla hem devletin önlem alacağı en son şey harama engel olmak olur. Tabi en doğrusunu Allah bilir.

    Allah razı olsun...


  13. 06.Ekim.2011, 22:54
    7
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Peçeli birinin ,erkek doktorun yanında yüzünü açması caiz mi ?

    Alıntı
    Çünkü zaruri durumlar haram vasfını kaldırır
    Ercan kardeşim müsaadeniz olurmu.....??? Şu cümleye ufak bir kelime eklesek izninizle....???? BELLİ ÖLÇÜLER DAHİLİNDE....

    Çünkü zaruri durumlar, belli ölçüler dahilinde, haram vasfını ortadan kaldırır.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  14. 06.Ekim.2011, 22:54
    7
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Çünkü zaruri durumlar haram vasfını kaldırır
    Ercan kardeşim müsaadeniz olurmu.....??? Şu cümleye ufak bir kelime eklesek izninizle....???? BELLİ ÖLÇÜLER DAHİLİNDE....

    Çünkü zaruri durumlar, belli ölçüler dahilinde, haram vasfını ortadan kaldırır.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  15. 06.Ekim.2011, 22:56
    8
    ruhlar_alemi
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Ekim.2011
    Üye No: 90806
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Peçeli birinin ,erkek doktorun yanında yüzünü açması caiz mi ?

    Allah cc razı olsun faideli bi yazı olmuş


  16. 06.Ekim.2011, 22:56
    8
    Allah cc razı olsun faideli bi yazı olmuş


  17. 07.Ekim.2011, 04:27
    9
    Hüzn'ü LeyL..
    ✖ﷲﺀ Ķudüs'ün GeLini ﷲﺀ✖❤

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Ekim.2011
    Üye No: 90686
    Mesaj Sayısı: 84
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: Ben davasız "Müslüman"dan usandım...

    Cevap: Peçeli birinin ,erkek doktorun yanında yüzünü açması caiz mi ?

    Alıntı
    BELLİ ÖLÇÜLER DAHİLİNDE....
    Allah razı olsun Hocam İnşallah...!

    Ölçüsüz olmaz İNşaalah..

    Alıntı
    Allah cc razı olsun faideli bi yazı olmuş
    Allah(cevaplayandan okuyandan) sizdende razı olsun..Kardeşim İNşaalah ..


  18. 07.Ekim.2011, 04:27
    9
    ✖ﷲﺀ Ķudüs'ün GeLini ﷲﺀ✖❤
    Alıntı
    BELLİ ÖLÇÜLER DAHİLİNDE....
    Allah razı olsun Hocam İnşallah...!

    Ölçüsüz olmaz İNşaalah..

    Alıntı
    Allah cc razı olsun faideli bi yazı olmuş
    Allah(cevaplayandan okuyandan) sizdende razı olsun..Kardeşim İNşaalah ..


  19. 07.Ekim.2011, 09:23
    10
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Peçeli birinin ,erkek doktorun yanında yüzünü açması caiz mi ?

    Alıntı
    Ercan kardeşim müsaadeniz olurmu??? Şu cümleye ufak bir kelime eklesek izninizle???? BELLİ ÖLÇÜLER DAHİLİNDE

    Çünkü zaruri durumlar, belli ölçüler dahilinde, haram vasfını ortadan kaldırır

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun Amin
    Kardeşim Allah razı olsun. Eksik bişey yazdıysam özür dilerim. Yanlış yönlendirmekten Allah'a sığınırım. Rabbim tüm müslümanlardan razı olsun.



  20. 07.Ekim.2011, 09:23
    10
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Ercan kardeşim müsaadeniz olurmu??? Şu cümleye ufak bir kelime eklesek izninizle???? BELLİ ÖLÇÜLER DAHİLİNDE

    Çünkü zaruri durumlar, belli ölçüler dahilinde, haram vasfını ortadan kaldırır

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun Amin
    Kardeşim Allah razı olsun. Eksik bişey yazdıysam özür dilerim. Yanlış yönlendirmekten Allah'a sığınırım. Rabbim tüm müslümanlardan razı olsun.



  21. 07.Ekim.2011, 11:21
    11
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,670
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Peçeli birinin ,erkek doktorun yanında yüzünü açması caiz mi ?

    Gereken cevapları kardeşlerimiz vermiş ama bir kaç söz ekleyelim.
    Müslümanlar inançlarına sahip çıksaydılar inan ki çoktaan devlet bu önlemi almış ve herkes bu duruma alışacaktı ama ne yazık ki müslümanlar inançlarına sahip çıkmıyorlar.
    Hatta inancı gereği erkek doktora gitmeyen/muayene olmayanları, müslümanlar bile eleştirebiliyor.!!!

    Bir müslüman kadının zaruri olmadığı/kadın doktor bulunduğu sürece, erkek doktora muayene olacağına ölsün daha iyi.


  22. 07.Ekim.2011, 11:21
    11
    Moderatör
    Gereken cevapları kardeşlerimiz vermiş ama bir kaç söz ekleyelim.
    Müslümanlar inançlarına sahip çıksaydılar inan ki çoktaan devlet bu önlemi almış ve herkes bu duruma alışacaktı ama ne yazık ki müslümanlar inançlarına sahip çıkmıyorlar.
    Hatta inancı gereği erkek doktora gitmeyen/muayene olmayanları, müslümanlar bile eleştirebiliyor.!!!

    Bir müslüman kadının zaruri olmadığı/kadın doktor bulunduğu sürece, erkek doktora muayene olacağına ölsün daha iyi.


  23. 07.Ekim.2011, 11:57
    12
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    Cevap: Peçeli birinin ,erkek doktorun yanında yüzünü açması caiz mi ?

    Alıntı
    Gereken cevapları kardeşlerimiz vermiş ama bir kaç söz ekleyelim.
    Müslümanlar inançlarına sahip çıksaydılar inan ki çoktaan devlet bu önlemi almış ve herkes bu duruma alışacaktı ama ne yazık ki müslümanlar inançlarına sahip çıkmıyorlar.
    Hatta inancı gereği erkek doktora gitmeyen/muayene olmayanları, müslümanlar bile eleştirebiliyor.!!!

    Bir müslüman kadının zaruri olmadığı/kadın doktor bulunduğu sürece, erkek doktora muayene olacağına ölsün daha iyi.
    Allah (cc) razı olsun hocam.

    Bütün hastanelerin odaların da hekim seçme hakkı ibaresi bulunuyor. Hatta enjeksiyon (iğne) odasında bile yazıyor isteyen erkek yada bayan hemşire çağırabilir diye.

    Şu sözü mum hocam paylaşmıştı mumsema da hatırlatmak isterim.

    Gökten düşüp parça parça olmaya razıyım. Fakat avret yerimi açarak başkalarına göstermeye razı değilim.
    (Sahabe sözü)


  24. 07.Ekim.2011, 11:57
    12
    Özel Üye
    Alıntı
    Gereken cevapları kardeşlerimiz vermiş ama bir kaç söz ekleyelim.
    Müslümanlar inançlarına sahip çıksaydılar inan ki çoktaan devlet bu önlemi almış ve herkes bu duruma alışacaktı ama ne yazık ki müslümanlar inançlarına sahip çıkmıyorlar.
    Hatta inancı gereği erkek doktora gitmeyen/muayene olmayanları, müslümanlar bile eleştirebiliyor.!!!

    Bir müslüman kadının zaruri olmadığı/kadın doktor bulunduğu sürece, erkek doktora muayene olacağına ölsün daha iyi.
    Allah (cc) razı olsun hocam.

    Bütün hastanelerin odaların da hekim seçme hakkı ibaresi bulunuyor. Hatta enjeksiyon (iğne) odasında bile yazıyor isteyen erkek yada bayan hemşire çağırabilir diye.

    Şu sözü mum hocam paylaşmıştı mumsema da hatırlatmak isterim.

    Gökten düşüp parça parça olmaya razıyım. Fakat avret yerimi açarak başkalarına göstermeye razı değilim.
    (Sahabe sözü)





+ Yorum Gönder
Git 12 Son